Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Assassin’s Creed Valhalla - RTX 3090 nie wystarczy do 60 fps w 4K

09.11.2020 09:12
Zwierz z Wież
😂
4
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Zwierz z Wież
31
Konsul

Optymalizacja level Ubisoft

09.11.2020 09:08
😂
1
1
zanonimizowany1289654
23
Centurion

Poprostu XD.

09.11.2020 09:10
PanWaras
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

A ludzi się śmieją, że nowe konsole są słabe, bo nie dają rady generować 4K w 60 fps...

09.11.2020 09:25
2.1
8
sticky_dude
67
Generał

PanWaras
A coś się w tej kwestii zmieniło? Pomijając fakt że nowe konsole pewnie nawet obok ustawień ultra nie stały.

09.11.2020 09:28
Qverty
😂
2.2
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

^^no więc właśnie, czyli na karcie za 10 000 zł da się zagrać w 4k60 pewnie schodząc na jakość grafiki dostępna na nowej generacji konsol za 2200 zł. Top kek z pc mustard race. Już nie mówiąc o tym, że taki RTX 3070 (czyli karta w cenie XSX czy PS5) będzie miała pewnie spadki w full HD i to nie na najwyższych detalach.

W świetle tych komentarzy zatwardziałych pecetowcow którzy się śmiali że nowe konsole kosztujące 500 EUR nie są w stanie odpalić gier w 4k60 nic tylko można się uśmiechać z politowaniem.

post wyedytowany przez Qverty 2020-11-09 09:32:05
09.11.2020 09:31
2.3
6
pawel1812
55
Generał

Problemem nie jest wcale to, że PC nie potrafi generować takiego obrazu. Xbox Series X ma dużo słabszą grafikę od RX6800/RTX 2080Ti. Problemem jest to, że olali optymalizację na PC i wrzucili tam Denuvo.
Poza tym, gry Ubisoftu nie są optymalizowane pod Nvidię jak większość gier, tylko pod AMD.

Z tego co się orientuje Valhalla nie jest jeszcze dostępna w wersji na Xboxa Series X, da się ją odpalać przy pomocy wstecznej kompatybilności.

Ja osobiście jako doświadczony gracz PC nigdy niczego nie preorderuje. Kupuje zwykle jak już gra działa jak trzeba. Przy okazji jest tańsza o połowę. Z zasłyszanych informacji odnośnie tej gry mogę powiedzieć, że najmniejszym zmartwieniem graczy PC jest na razie optymalizacja i brak 4K. Ci co mają wersje recenzenckie czekają na patch dnia premiery.

post wyedytowany przez pawel1812 2020-11-09 09:43:59
09.11.2020 09:34
2.4
1
razor19957
126
Mechatronik

To nie problem sprzętu, tylko optymalizacja leży.

Ale fakt jest taki, że PS5/XSX wcale tak dużo nie kosztują, bo za 2300zl mamy sprzęt do grania na lata i nie martwimy się ,,ulepszaniem,,

No chyba, że ktoś musi koniecznie grać w 4K60FPS no to już trzeba mocnego PC za kupę hajsu ( pewnie równowartość paru konsol PS5/XSX) a i to może nie wystarczyć, bo zależy od optymalizacji.

09.11.2020 09:38
2.5
sticky_dude
67
Generał

Qverty
Śmiała teoria, widocznie zdążyłeś zapomnieć że w takim RDR2 na konsolach żeby działać w 30 klatkach niektóre z ustawień były niższe niż LOW na PC :)
No nic, pozostaje uśmiechać się z politowaniem.

09.11.2020 10:17
Qverty
😊
2.6
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Misiu a masz jakieś źródło tych rewelacji czy tak ci się wydaje bo ci kolega w szkole powiedział?

09.11.2020 10:35
😂
2.7
sticky_dude
67
Generał

Qverty
Digital Foundry misiu, a filmiku szukaj sobie sam bo widocznie masz za dużo czasu żeby pisać głupoty.

09.11.2020 11:08
Qverty
😂
2.8
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Lol chodzi ci o to że efekty wolumetryczne i dalekie cienie były zredukowane? Ale że tekstury, cienie i efekty świetlne były na ultra/high to już oczywiście ci nie pasuje do tezy?

Btw, nadal ta gra na ustawieniach ultra/high z zaawansowanymi wolumetrycznymi efektami na low chodziła na konsoli za 1200 zł w 30 klatkach w 4k. Ciekawe czy na karcie za 1200 zł odpalisz RDR2 w 4k z teksturami na ultra w stałych 30 klatkach, powodzenia.

Nawet jeżeli na nowej generacji konsol w Valhalli cienie w dalekim planie i efekty wolumetryczne beda low ale tekstury, ciebie i inne efekty będą na ultra/high i to wszystko będzie chodziło w stałych 60 klatkach w 4k w cenie 2200 zł to trochę kompromitacja że na kompie za kilkanaście tysięcy nie odpalisz tego w takiej jakości.

Ale spoko, chcesz to doplacaj 10k złotych żeby dym lepiej wyglądał w grze.

post wyedytowany przez Qverty 2020-11-09 11:12:33
09.11.2020 11:09
2.9
Hero Of Olympus
32
Pretorianin

Qverty nie wiem co prawda jak z Valhalla, ale WD:L działa na moim 3070 ze wszystkimi ustawieniami na Ultra, RT high i DLSS quality bez spadków w 1440p

09.11.2020 11:13
2.10
zanonimizowany1339461
9
Senator

Chyba co (prawie) nową grę AAA będziecie musieli tłumaczyć sobie, że słaba optymalizacja. "bo w doomie w 8k działa"

09.11.2020 15:00
Szefoxxx
2.11
Szefoxxx
75
Doradca

Nie porównuj wersji pc i konsolowej gier ubi, wbrew temu co ubi mówi od lat, mają głęboko wywalone na pc, czego choćby dowodem jest ten materiał, gdzie masz pełno mocy cpu, ale oni walą wszystko na jeden rdzeń, partacze.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2020-11-09 15:00:58
09.11.2020 09:11
😂
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
mevico
62
Generał

Czekam na komentarze PC master race, użalających się na nowe konsole :-D

09.11.2020 09:23
smith_skc
3.1
smith_skc
72
Centurion

Kupilem nowa karte rtx 3080 z mysla ze mi styknie na 4k 60fps a tu lipa :(

09.11.2020 09:38
3.2
mevico
62
Generał

smith_skc
Styknie, ale do dobrze zoptymalizowanych gier, podobnie jak PS5/xbox.

09.11.2020 09:12
Zwierz z Wież
😂
4
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Zwierz z Wież
31
Konsul

Optymalizacja level Ubisoft

09.11.2020 09:31
THeMooN85
😁
4.1
1
THeMooN85
120
Eternally Querulous

Tym razem jak czytamy, przeszli samych siebie :D

09.11.2020 09:18
sasuke284
😂
5
odpowiedz
sasuke284
82
Fleshless

To wszystko przez te konsole co spowalniają rozwój grafiki

09.11.2020 09:29
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1337185
12
Pretorianin

Liczę na to, że będę mieć te 60 fps na ultra 1440p, a co do konsol to jeszcze kupię kiedyś tam PS5 i będę miał full zestaw do grania:) i nie będę biadolić który sposób grania jest lepszy. Te dziecinne wojenki PC- konola - Xbox-PS5 są na poziomie mniej niż zero.

09.11.2020 10:38
7.1
kokonmaster
10
Legionista

A jaki masz sprzęt? Bo ja po tych wszystkich informacjach o słabej optymalizacji zaczynam się bać, że nie pójdzie mi w 60 fps na 3600 i rx 5700 xt w 3440x1440. Od biedy mogę zejść do 2560x1440 byle tylko było w miarę płynnie.

09.11.2020 09:30
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

Śmiano się z konsol za troszkę ponad 2 tyś, że nie ogarniają w 4k. A tu najnowsze karty za grube tysiące nie ogarną. Więc już nie gadajcie tyle na skalowanie na konsolach czy może w przyszłości jakieś technologie podobne do dlss. I tak te rtxy nie starczą na całą generacje. A assassin też jakoś nie powala graficznie.

09.11.2020 09:38
8.1
razor19957
126
Mechatronik

No i trzeba zaznaczyć, że nowy Assassin jest grą jeszcze na OBECNĄ generację, a nie prawowitym nextgenem.

09.11.2020 09:43
sasuke284
8.2
sasuke284
82
Fleshless

razor19957 co tłumaczy czemu grafika jakoś strasznie nie powala (choć mnie powaliła i to bardzo, odyssey przy valhalli wygląda dużo gorzej) ale nie tlumaczy czemu optymalizacja jest taka meh

09.11.2020 09:47
Dawko062
8.3
Dawko062
100
Pora umierać

odyssey przy valhalli wygląda dużo gorzej

O to akurat nietrudno, bo Odyssey przy czymkolwiek wygląda żalowo.

post wyedytowany przez Dawko062 2020-11-09 09:53:20
09.11.2020 09:53
sasuke284
8.4
sasuke284
82
Fleshless

Dawko062 i tu sie mylisz bo odyssey jest w sumie najładniejszą grą bez ray tracingu roku 2018.

09.11.2020 09:55
8.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Przecież valhalla wykorzystuje wiele tych samych assetów z poprzednich części. Pod względem graficznym wygląda bardzo podobnie, tylko setting się różni.

09.11.2020 09:56
Dawko062
8.6
Dawko062
100
Pora umierać

Nie, nie mylę się. Przeszedłem tę grę na maksymalnych detalach i widziałem jak wygląda.

Zobacz jakie gry wyszły w 2018 i nie żartuj tak więcej.

09.11.2020 10:00
sasuke284
8.7
sasuke284
82
Fleshless

Urumod i tu też się mylisz, światło w valhalli pada o wiele lepiej niż w odyssey, woda wygląda piękniej, roślinność jest ładniejsza postacie i budowle bardziej szczegółowe, na pierwszy rzut oka różnic nie ma ale jak sie trochę przyjrzysz to jest dużo lepiej. A co do assetów to niestety ale ta postać co wygląda jak kassandra nie jest conajmniej połową gry by można było powiedzieć że to te tylko same assety co z poprzednich części. Ciężko jest tu wsadzić te same assety. Może trawa wygląda tak samo i ruiny rzymskich budowli są podobne do odyssey i origins i w sumie na tym kopiowanie assetów się skończy. Roślinność jest inna bo inna występuje w angli, budowle są inne bo inne budownictwo jest wśród tamtych kultur. Inne są ubiory i wiele różnych rzeczy jest inne że assetów tak po prostu skopiować sie nie da.
Dawko062 przechodzę odyssey na średnich i ta gra wygląda lepiej niż wszystkie gry co wyszły w 2018 roku, wyjątkiem jest akurat RDR2 bo zapomniałem że rdr2 wyszło wpierw na konsolach w 2018 a potem na pc w 2019 a nie na wszystkim w 2019

post wyedytowany przez sasuke284 2020-11-09 10:06:13
09.11.2020 10:03
Dawko062
8.8
1
Dawko062
100
Pora umierać

przechodzę odyssey na średnich i ta gra wygląda lepiej niż wszystkie gry co wyszły w 2018 roku

No to kek.

09.11.2020 09:52
9
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
pawel1812
55
Generał

Po pierwsze nie ma sensu testować tej gry na PC przed premierą. Bo optymalizacja po premierze może być lepsza.
Po drugie konsole generują obraz 1440p i leci upscaling do 4K. Na PC również można tak zrobić i to prawdopodobnie z lepszym efektem wizualnym (DLSS wydaje się przynajmniej na papierze lepszym upscalingiem). Renderowanie obrazu 4K trwa prawie 2x dłużej na karcie graficznej niż 1440p.

Nie ma się co kierować tym jak działa gra, która ma na PC Denuvo i jeszcze nawet nie wyszła, więc optymalizacja może być skopana. Poza tym, gra jest raczej optymalizowana pod karty AMD, więc może się okazać, że tam uda się osiągnąć coś zbliżonego do 4K.

post wyedytowany przez pawel1812 2020-11-09 09:56:16
09.11.2020 10:08
Obanai
9.1
Obanai
8
Centurion

W końcu ktoś, kto gada z sensem, a nie coś w stylu "A KoNSOle To dajo Rade, sOm tSŃszE, bEKA z pc"

09.11.2020 10:09
9.2
1
DM6
23
Pretorianin

pawel1812

Po drugie konsole generują obraz 1440p i leci upscaling do 4K.

Na XSX / PS5 wiele (a praktycznie większość) gier działa w natywnym 4K.

Microsoft już wspomina, że niektóre gry renderowane będą w 6K by zmniejszać je do 4K co daje jeszcze lepszy efekt.

Poza tym... co tu porównywać, nowe konsole kosztują 2250zł, RTX 3090 to około 7500zł !

09.11.2020 11:48
kAjtji
9.3
kAjtji
104
H Enjoyer

Microsoft już wspomina, że niektóre gry renderowane będą w 6K by zmniejszać je do 4K co daje jeszcze lepszy efekt.
Na razie to tylko Ori and the will of the wisps ma mieć 6k. Gra piękna i w ogóle... ale to 2D, więc nic tak wymagającego, jak choćby Assassin's Creed Valhalla czy nawet Wiedźmin 3.

post wyedytowany przez kAjtji 2020-11-09 11:48:22
09.11.2020 10:01
Nerka
😂
10
odpowiedz
Nerka
156
Generał

Wystarczy mi 30 klatek na ultra :V

09.11.2020 10:07
😉
11
odpowiedz
Kępes
100
Konsul

4K 60FPS na kompie z Nasa zapomnij biedaku za słaby komp.
My nie mamy czasu w optymalizacje bo musimy na kolanie szybko fabułę dla 6 latków a przecież nie moze zabraknąć też tak uwielbianych przez graczy fedexów i biegania po dachah za karteczkami.

Kochamy cię ubi.

09.11.2020 10:08
12
odpowiedz
symptomkaa
53
Pretorianin

4k... A ja tutaj na high/medium w 1080p będę grał tak jak w odyssey i origins. ^^

09.11.2020 10:10
DocHary
13
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
DocHary
64
Unclean One

Dlaczego wszyscy trzepią se na 4K, a ciągle pomijają QHD?

09.11.2020 10:59
Nerka
😂
13.1
1
Nerka
156
Generał

Bo tu sami milionerzy z kartami po 10 tysięcy.Połowa pewnie 4K na YT widziała i rżnie ekspertów.

09.11.2020 11:51
13.2
eXiv
39
Centurion

4K telewizor to już nie jest taki rzadki widok.
No i to jest taka marketingowa porównarka mocy '4K 60FPS' jako jakiś złoty standard.
Chociaż moim zdaniem ogólnie 144fps > duża natywna rozdzielczość do gier.

09.11.2020 10:13
AIDIDPl
14
2
odpowiedz
1 odpowiedź
AIDIDPl
172
PC-towiec

A mieli już sterowniki do karty graficznej zainstalowane pod Valhallę?

09.11.2020 11:28
p4go
14.1
p4go
153
Almost human

poza tym wystarczy włączyć opcję dlss i by mieli więcej niż 60 w 4k, no ale cóż...Ja WD:Legion przeszedłem z opcjami ultra z RT na high z dlss na balanced plus z opcją wyostrzenia na jakieś 20-30 i to wszystko na 2070 super.

09.11.2020 10:23
Sarafan
15
odpowiedz
Sarafan
20
Pretorianin

To jest ta sławna optymalizacja Ubisoftu. :) W dniu premiery nigdy nie ma sprzętu, który zapewniałby 60 fps-ów w 4K. A jakość grafiki nie jest wcale znacząco lepsza niż w przypadku Odyssey.

09.11.2020 10:24
😂
16
odpowiedz
spoconyżołądź
47
Centurion

E tam, taki clickbaitowy trochę artykuł. Po pierwsze, z tego co się orientuję najwcześniej zwykły gracz odpali grę o 14:00 dzisiaj naszego czasu (strefa Nowa Zelandia). Po drugie, ma być day one patch więc pewnie te testy były na wersji early access dla recenzentów i wybranych osób. Po trzecie, nic z tego co napisałem wyżej nie uzasadnia tego, że zagramy na 3090 w Ultra 4k 60FPS ale jedno się wydaje pewne, testy były robione na grze przed poprawkami z day one patcha.

09.11.2020 10:25
Bartimaeus
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Bartimaeus
119
Czyżyk

Kogoś to dziwi biorąc pod uwagę, że ostatnie dobrze zoptymalizowane gry Ubisoftu na PC to Assassin’s Creed: Revelations i Far Cry 3?

09.11.2020 10:43
17.1
wwad
115
Generał

The Divisiony były całkiem dobrze zoptymalizowane, tam było to zrobione jak powinno być sam mogłem zdecydować czy chcę detale, na jakim dystansie lub czy chcę płynność. Dało się suwaczkami je dobrze ustawić pod każdy sprzęt.
Najnowsze gry ubi oferują znacznie mniej opcji.

09.11.2020 10:27
ReznoR666
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Myślę, że problemem nie jest optymalizacja. Gry Ubisoftu wyglądają ślicznie nawet na Low, a działają wtedy znacznie szybciej i nawet na słabych sprzętach.

Większym problemem jest raczej połączenie kilku faktów:
— developerzy, którzy podkręcają wysokie i maksymalne ustawienia graficzne czysto matematycznie pod sprzęt przyszłości, byle zadławić sprzęt, z bardzo małym zyskiem faktycznej jakości, który zauważą lub usprawiedliwią sobie tylko nieliczni
— Ci nieliczni, którzy łapią się na zabieg developerów powyżej i nie mogą znieść, że na karcie na którą wydali tyle oszczędności nie mogą pograć na swoich własnych warunkach, czyli suwaczki "na prawo patrz" bo taką opcję przecież oficjalnie dał developer

I mamy takie fajne zamknięte kółeczko samonapędzające się co roku, gdy tylko wyjdzie kolejny "najszybszy" sprzęt, który bardzo szybko tą koronę traci.
Ciekawi mnie kiedy niektórzy zrozumieją, że to właśnie ten sprzęt napędza suwaczki "na prawo"... (czy to aktualny najszybszy na rynku czy też taki, który jeszcze nie wyszedł, ale wyjdzie już całkiem niedługo na 100%)

Za ~2 lata wyjdzie karta, która będzie dała radę mieć ~2x tyle fps na tych samych suwaczkach, a ten RTX 3090 stanie się już przestarzały. Jak zawsze.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-11-09 10:34:39
09.11.2020 15:22
18.1
Jikan
120
Generał

Wybacz, ale moim zdaniem mocno przesadzasz.

W tym co mówisz jest jakaś prawda, natomiast to nie jest tak, że drogi, dobry sprzęt będzie po 2 latach do duszy.

Miałem komputer ze średniej półki I5 4590k (chyba nie pamiętam dokładnie modelu), R9 280X OC Gaming, 16GB Ram. Sprzęt kupiony na premierę wiedźmina, nie byłem w stanie grać w ,,Wieśka" nawet na wysokich przy rozdzielczości FullHD, nie mówiąc już o najwyższych możliwych ustawieniach.

Potem w połowie 2017-tego zakupiłem naprawdę mocny sprzęt I7 7700k, GTX 1080ti oraz 32GB Ram. Do tej pory większość gier śmiga w 60-144fps i rozdzielczości 2k, oczywiście są wyjątki i przy takim RDR2 czy najnowszym Metro, musiałem odrobinę pobawić się suwaczkami. A to filtrowanie anizotropowe dać z x16 na x8, albo cienie z ultra na wysokie, ale bądźmy szczerzy...różnicy praktycznie nie zauważysz.

Także, gdyby ktoś zapytał mnie czy warto wydać 3500zł na sprzęt ze średniej półki lub 8000zł na ten z wysokiej, bez wahania wybiorę droższą opcję. Koszt dwukrotnie wyższy, natomiast kiedy gorszy komputer od początku miał jakieś mniejsze, większe problemy, a po 2 latach był jak konsola - do duszy i gotowy na wywalenie aby zostać zastąpiony przez nową generację, tak droższy sprzęt po 3.5roku nadal śmiga i ma się świetnie. Zapewne nie wymienię go przez kolejne 2 lata.

09.11.2020 17:23
ReznoR666
18.2
ReznoR666
48
Forgive me the 666

W takim razie być może źle się wyraziłem i mogłeś mnie nie do końca zrozumieć. Zdarza się. :)
"Przestarzały" sprzęt to nie to samo co "będzie po 2 latach do duszy." (to sobie sam dodałeś). Przestarzały to taki, który stracił koronę topowej wydajności. Następuje to zawsze po jakimś czasie (krótszym lub dłuższym), jest to naturalna kolej rzeczy i nic się z tym nie zrobi.
Sam fakt o którym mówisz, czyli to, że można całkiem rozsądnie pograć w nowe gry, jeśli tylko nie przesadzamy z ustawieniami (jak niektórzy developerzy i użytkownicy) i mamy rozsądne oczekiwania — to jest fakt, z którym się totalnie zgadzam jeszcze zanim w ogóle napisałem ten powyższy komentarz. Ma to zastosowanie do każdego sprzętu (nie tylko topowego).

Sprawa inwestycji w topową półkę sprzętu to już kwestia totalnie subiektywna i indywidualna dla każdego. Ani się nie zgadzam, ani nie popieram specjalnie. Jak u Ciebie to działa i się sprawdza, to najważniejsze :) Bo właśnie o to chodzi.

Powiem tak też przy okazji, że aktualnie gram na Intel HD Graphics 4600 (integra z 2013 roku) i bardzo chciałbym mieć tak szybką kartę jak R9 280X. Wtedy mógłbym pograć sobie np. w AC Odyssey. Lub w Watch Dogs w rozdzielczości większej niż 720p i fps wyższym niż ~30 :)

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-11-09 17:31:04
09.11.2020 10:29
👎
19
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
115
Generał

Ubi to chyba specjalnie tak robi gry na PC. By się wydawało że ich gry tak zarzynają sprzęty to muszą być super. Oby się na tym partactwie przejechali.

09.11.2020 19:40
bmwbmw2
19.1
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

no u nich to częste ze w 1440p masz tyle samo fps co 1080 albo 4k xD to trzeba mieć talent bo tego nie udaje się zrobić nawet twórcom idie .

09.11.2020 10:31
20
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1270450
20
Generał

Dobrze, że jestem fanem Full HD i wysokich detali, jeszcze długo nie będę się musiał martwić o optymalizację ;)

09.11.2020 14:31
tRikson
20.1
tRikson
64
Pretorianin

Jak można być fanem niższych detali? Po prostu jesteś zbyt biedny żeby zupgrejdować PCta XD Ja rozumiem, że aktualne gry nawet na średnich detalach prezentują się OK, ale jakbyś miał 3080/90 RTX twój post by nie powstał.

09.11.2020 10:36
21
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kuba_3
184
Generał

To jakim cudem na XSX i PS5 mają działać w 4K 60FPS? Domyślam się, że zapewne jest to dynamiczne 4K.

09.11.2020 10:47
21.1
1
Nickimaru
0
Legionista

Wersja na XSX i PS5 działają w FAKE 4k, nie są to ustawienia ultra ani stałe 60fps, szczególnie PS5 gdzie jeszcze niższą ma rozdzielczość niż XSX

09.11.2020 10:56
Sebo1020
21.2
Sebo1020
171
Generał

gra była uruchamiana na ustawieniach ultra , na konsolach to co najwyżej będzie high

post wyedytowany przez Sebo1020 2020-11-09 10:58:13
09.11.2020 13:20
21.3
radzik21
55
Centurion

Na PC główna przyczyną słabej wydajności jest ponoć Denuvo na konsoli tego nie masz. Śmieszne te analizy że konsole to poziom High poczekajcie na konkretne testy a nie jakieś gdybanie.

09.11.2020 19:45
bmwbmw2
21.4
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

radzik21. to nie gdybanie. Nie ma czegoś takiego jak magiczna moc obliczeniowa. WSZYSTKO kosztuje. Więc normalne że muszą te gry ostro optymalizować do średnich/ wysokich i zawsze tak było. do tego na pc włączasz wiele ustawień których nie ma na konsolach. W tym ray tracing napewno nie będzie na ultra. Na testy się poczeka ale wystarczy zobaczyć jak było w poprzednich generacjach. Sam styl optymalizacji na konsolę się wiele nie zmieni . Tym bardziej że to robią twórcy gier a im zależy tylko na osiągnięciu pułapu klatek. Co będzie ciężkie skoro moc obl nowych konsol nie jest równa 3070 rtxowi ani nawet radkowi 6800 ale w końcu celują w 30 więc jest szansa na 4k

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-11-09 19:47:01
09.11.2020 10:48
mirko81
😁
22
odpowiedz
1 odpowiedź
mirko81
63
Slow Gaming

Bo to nie czasy na 4k. Chcecie to grajcie na 40 fps w kompie za 15 k

Druga rzecz, co to za granie w 60 fps i modlitwa czy nie spadnie. By to miało sens musiało by trzymać w luźnych momentach 80-90. Jaka gra akcji utrzyma 60fps +/-10 ??

Daje +1

post wyedytowany przez mirko81 2020-11-09 10:57:27
09.11.2020 11:30
😂
22.1
mdradekk
102
Konsul

Wiesz, dla niektórych to kwestia honoru

09.11.2020 10:58
Sebo1020
23
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sebo1020
171
Generał
Wideo

Przecież pisze jak byk ze gra była testowana pod ustawienia ultra, a wiadomo jak wygląda uruchamianie takich ustawień gdzie większość użytkowników nie widzi różnicy miedzy high a ultra oprócz mniejszej liczby klatek, już odyssey z swoimi globalnymi chmurami pokazał jak się zażyna wydajność, a wystarczyło obniżyć właśnie to ustawienie i mieliśmy przyrost nawet o 15 klatek

https://www.youtube.com/watch?v=4RHRfI932iM

A teraz proszę o wskazanie jakiejkolwiek różnicy graficznej miedzy ustawieniami jakości na powyższym materiale oprócz liczby klatek

09.11.2020 11:04
sasuke284
23.1
1
sasuke284
82
Fleshless

Ciężko cokolwiek zobaczyć bo sama nazwa ustawienia brzmi "wolumetryczne chmury" a na materiale widać głównie skały i drzewa w miejscach gdzie powinny być chmury. Ale w momentach gdzie można spojrzeć na chmury widać że na low chmury wyglądają jak białe plamki na niebie wzięte z rysunku zrobionego przez byle dzieciaka na plastyce w podstawówce a na ultra chmury wyglądają jak chmury.

post wyedytowany przez sasuke284 2020-11-09 11:05:25
09.11.2020 11:43
Sebo1020
23.2
1
Sebo1020
171
Generał

sasuke284-- i wlanie o to mi chodzi, większość graczy nawet nie spojrzy na ten detal bo będzie biegać po lasach, wątpię aby jakość chmurek na niebie na które nieświadomie spojrzymy z parę razy miało usprawiedliwiać tak duże zapotrzebowanie na moc PC czy tez konsoli

09.11.2020 11:06
24
odpowiedz
zwireqq
49
Pretorianin

Nie wiem czy gry Ubisoftu to najlepszy benchmark dla kart, oni są znani z beznadziejnej optymalizacji

09.11.2020 11:09
😈
25
odpowiedz
greGhost0r
30
Chorąży

Śmiech na sali

09.11.2020 11:13
26
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Bez denuvo bedzie na ... 3080

09.11.2020 11:28
NightBosman
👎
27
odpowiedz
NightBosman
80
Konsul

Czy ktoś jest zaskoczony? Nie dość że graficznie jest tylko "ok" to jeszcze jeszcze optymalizacja leży i kwiczy.

Ha tfuu na ubi.

09.11.2020 11:28
😜
28
2
odpowiedz
1 odpowiedź
mdradekk
102
Konsul
Image

Łatwo to obejść:

09.11.2020 11:34
mirko81
😊
28.1
mirko81
63
Slow Gaming

Mi w sklepie ME doradzano by brać 3x1050ti by mieć mega Pascala

09.11.2020 11:30
29
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Kuśmider
14
Pretorianin

Na presetach to grają konsolowcy (bo w większości przypadków nie mają wyboru) Po to są opcje graficzne w grach komputerowych by z nich korzystać. Na pewno jest jakiś żarłok, który wpierdziela FPSy, a nie zmienia praktycznie nic.

09.11.2020 11:42
kAjtji
29.1
1
kAjtji
104
H Enjoyer

Pewnie wolumetryczne chmury, tak było w Origins i Odyssey.

09.11.2020 11:33
😉
30
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Legalizex
69
Generał

Pamiętam że w AC Odyssey mój gtx 1080 to nie była wystarczająco mocna karta do 1080p/60fps. Na absolutnie wszystkim wymaksowanym miałem pomiędzy 40 a 50 fps. Powodem była jedna z opcji graficznych, coś chyba z wolumetrycznymi chmurami którą trzeba było obniżyć lub wyłączyć i od tamtej pory zawsze 60fps.

09.11.2020 12:15
30.1
1
zanonimizowany441993
63
Konsul

To prawda, w Odyssey wystarczyło dać chmurki na średnie i framerate znacznie się zwiększał : )

09.11.2020 11:39
31
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cienki Bolek 2
16
Chorąży

Takie tam gadanie :)

Jutro odbieram XSX z AC Valhalla, a w domu czeka 3090 i AC Valhalla w ramach Uplay+, więc porównam obie wersję na tym samym ekranie (4K) i zobaczymy.

Watch Dogs Legion na ustawieniach RTX Ultra i z DLSS włączonym "balanced" działa w stałych 60fps na 3090, więc nie mam mowy o "kiepskiej" optymalizacji, szczególnie przy takiej jakości grafice. Jak ktoś nie wierzy - niech sobie zobaczy jak ta gra wygląda z ray tracingiem na poziomie ULTRA.....

post wyedytowany przez Cienki Bolek 2 2020-11-09 11:41:39
09.11.2020 11:53
31.1
Hisoka
43
Centurion

Nie przeszkadza ci rozmycie tekstur w dlss na balanced? Przecież obraz wygląda tak , jakby się miało wadę wzroku. Strasznie skopali to w tej grze.

09.11.2020 11:59
31.2
Cienki Bolek 2
16
Chorąży

nie przeszkadza ... ale faktycznie jest neiwielka, ale wyraźna różnica między quality i balanced
w takiej sytuacji niestety chrupie już momentami, więc RTX musi wrócić na ustawienia średnie - co i tak robi robotę
generalnie dla mniew pierwszej kolejnosci liczy się płynność w natywnej rodzielczości - czyli 4K - 1% low fps min 50 i wtedy reszta się jakoś dopasuje :)

09.11.2020 11:41
kAjtji
32
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Pewnie znowu będzie tak samo - dać wolumetryczne chmury na niskie, ewentualnie obniżyć jakieś pomniejsze detale o jeden i już, wygląda prawie tak samo, działa 50% lepiej. Ja często nie widzę większych różnic między średnimi, a ultra, za to perfekcyjnie odróżniać 30fps od 60fps :v

Ustawienia graficzne na PC to świetna rzecz, problem jest tylko, gdy ludzie ich do końca nie ogarniają.

09.11.2020 12:02
👍
32.1
Cienki Bolek 2
16
Chorąży

bardzo dobrze napisane :)

09.11.2020 12:19
32.2
zanonimizowany441993
63
Konsul

Fakt, warto w nowych tytułach pobawić się ustawieniami i zobaczyć jak dane efekty wpływają na wydajność, często między ultra a high różnice są niezauważalne a wydajność skacze do góry, pomijam fakt słynnych chmur wolumetrycznych w Odyssey.

09.11.2020 12:29
kęsik
😉
32.3
kęsik
148
Legend

No wiadomo ustawienia są po to żeby się nimi bawić i sobie wszystko ustawić jak się chce. Problemy zaczynają się gdy między ustawieniami ultra a low nie ma zbytnio różnicy w wydajności :)

09.11.2020 12:50
32.4
zanonimizowany441993
63
Konsul

Kęsik, przestań wymyślać. Mam wrażenie, że piszesz, nie ogrywając gry, w Odyssey mam przegrane ponad 100h i sprawdzałem ustawienia na wylot aby dostosować je idealnie, między low a ultra jest kolosalna różnica, pomijam fakt, że można dostosować grę tak aby wyglądała prawie tak dobrze jak na ultra i chodziła płynnie.

09.11.2020 11:42
Kaniehto
33
1
odpowiedz
Kaniehto
59
Generał

lol konsolowcy przyszli sie wyzalic XD

09.11.2020 11:48
34
1
odpowiedz
AlienShooter
187
Generał
Wideo

rok temu był płacz nad opytmalizacją RDR2, a tymczasem kowboje dają radę w 4K na 3090 i wyglądają o wiele lepiej niż rok młodsi wikingowie: https://www.youtube.com/watch?v=MPiD-R3YQOw

09.11.2020 11:55
35
odpowiedz
AntyGimb
86
Senator

Nvidio dawaj kartę za 20 tysięcy bo Aleksy ma doła.

09.11.2020 12:03
@Cadilac@
36
odpowiedz
@Cadilac@
16
Legionista

A da radę uruchomić grę na lapku GTX1050 4GB, i7, 8Gb ram.
Na ustawieniach Low tak by były stałe 30 FPS?

09.11.2020 12:09
37
odpowiedz
3 odpowiedzi
kuba3118
23
Chorąży

Ciekawe jakim cudem w takim razie nasz polski Corle wstawia materiały na YT w rozgrywce 4k i (chyba) wysokimi detalami na RTX 3080 w 60 fpsach ze spadkami do 50 w maksie. Bzdura jakaś.

09.11.2020 12:11
37.1
Vaven
33
Chorąży

Bo ustawienia wysokie to nie ustawienia ULTRA? XDDDDDDDDDDD

09.11.2020 12:14
37.2
Cienki Bolek 2
16
Chorąży

jeśli nie podaje szczegółów - to można się domyślać, że ustawienia są "pocięte", ale to jest możliwe na spokojnie do ogarnięcia - niewielkim kosztem w jakości grafiki. 3080 jest tylko ŚREDNIO o 10-15% wolniejsze od 3090, ale różnica jest dotkliwie odczuwalna w 1% low fps - gdzie dodatkowa moc 3090 jest nie do przecenienia (no chyba, ze komuś mikro dropy nie przeszkadzają :) ).

post wyedytowany przez Cienki Bolek 2 2020-11-09 12:14:53
09.11.2020 22:13
37.3
Jikan
120
Generał

Aż z ciekawości włączyłem sobie filmik Corle. Jak dla mnie to on ma tam pokaz klatek a nie grę.

09.11.2020 12:13
tgolik
38
1
odpowiedz
tgolik
136
Generał

Miałem nadzieję, że zagram na kartach serii RTX 3xxx w 4k60fps. Ostatnio jednak kupiłem TV Oled 4k i okazało się, że 1440p wygląda doskonale dzięki świetnemu upscalingowi telewizora. Kiedyb jeszcze zobaczyłem płynność przy 100 lub 120Hz, przesunąłem na przyszłość plany gry w 4k i ostatecznie wybieram 1440p@100lub 120 Hz, "Wszystko na ultra" na i9-990k i RTX 3080.

09.11.2020 12:23
kęsik
😂
39
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Ubiszaft i optymalizacja na PC. Poprzednie dwa AC chodziły koszmarnie więc nie jest niczym dziwnym że nowy chodzi jeszcze gorzej. Tego należało się przecież spodziewać. Ten ich silnik od AC to tylko na śmietnik się nadaje, z nim zawsze były jaja na PC. Nie ważne czy to była wersja silnika z ACIII, Unity czy Origins.

post wyedytowany przez kęsik 2020-11-09 12:26:55
09.11.2020 12:29
NewGravedigger
40
odpowiedz
3 odpowiedzi
NewGravedigger
184
spokooj grabarza
Wideo

Oczywiście wszyscy zwracają uwagę na grafikę ale spójrzcie co tu się wyrabia

https://youtu.be/8q52rKXsDlI?t=386

i porównajcie to z takim RDR2. Podobnie zresztą z animacją i zachowaniem tego jelenia.

09.11.2020 13:01
Sebo1020
😂
40.1
Sebo1020
171
Generał

fajne porównanie zwłaszcza jak się wyczyta ile czasu spędzono przy produkcji oraz kosztach obydwu tych gier...

post wyedytowany przez Sebo1020 2020-11-09 13:02:24
09.11.2020 13:20
NewGravedigger
40.2
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Ale za przeproszeniem co mnie to obchodzi? Obie gry kosztują tyle samo.

09.11.2020 14:49
tgolik
40.3
1
tgolik
136
Generał

No, wygląda genialnie.
I zwrócie uwagę jak responsywny jest nowy Assassin. Kowboj z RDR2 żeby dosiąść konia potrzebuje z 5 minut. Nie wspominam już o tym, że żeby ruszyć koniem w podróż musi go nakarmić, wyczesać i po szudrać po ja*ach.

post wyedytowany przez tgolik 2020-11-09 14:49:36
09.11.2020 12:47
Rumcykcyk
41
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Cieszcie się widokami na wersji 1.0 bo wersja 1.1 albo 1.2 będzie downgradem.

-Przeciętna optymalizacja i srogie spadki fpsów

09.11.2020 12:52
42
odpowiedz
zanonimizowany637308
81
Konsul

Ta gra nie jest jakoś super szybka, wiec tutaj brak 60 klatek przy 4k prawie nikogo nie zaboli, zwłaszcza ze gra chodzi od 50 do 60 wiec małe spadki. Przy fullhd jest bardzo dobrze i przy 1440 także, wiec 4k można sobie darować.

09.11.2020 13:18
43
odpowiedz
radzik21
55
Centurion

Główną przyczyną słabej wydajności na PC jest ponoć Denuvo, więc prawdopodobnie tutaj leży przyczyna. Na konsolach nie ma tego zabezpieczenia więc mimo waszych wróżb na tym sprzęcie gra może chodzić całkiem przyzwoicie.

09.11.2020 13:41
😡
44
odpowiedz
1 odpowiedź
JUAREZ
80
Pretorianin

Jedna wielka kpina, ta seria chyba od zawsze miała skopaną optymalizację.

09.11.2020 14:13
SpoconaZofia
😉
44.1
SpoconaZofia
80
Legend
Image

Nie prawda, na średnim klasie kompie co na obrazku chodzi znakomicie.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2020-11-09 14:14:16
09.11.2020 14:27
|13|
😂
45
odpowiedz
|13|
77
walas85

Assassin’s Creed: Valhalla - RTX 3090 nie wystarczy do 60 fps w 4K

xD

09.11.2020 14:46
Wilk1999
46
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wilk1999
44
Wilkołak Asasin

Biorąc pod uwagę, że przeważnie gram w starsze gry na opcjach jakie zapewnia mi mój komputer lub w nieco nowsze gry na średnich ustawieniach, czasami nieco zastanawiam się, jak bardzo odbiegam od przeciętnej części społeczności graczy.

09.11.2020 15:04
Bartimaeus
46.1
Bartimaeus
119
Czyżyk

Patrząc na dane steama, wcale nie odbiegasz.

09.11.2020 15:25
Wilk1999
46.2
Wilk1999
44
Wilkołak Asasin

O, to nawet miło było się pomylić. Dzięki Bartimaeus za odpowiedź.

09.11.2020 14:58
Szefoxxx
47
odpowiedz
Szefoxxx
75
Doradca

Klasyczne dno ubi szrota, optymalizacja żadna, z tego co widać jeden rdzeń cpu i tak 99% czyli nawet mocniejsza karta za wiele by tu nie dała.

Całe ubi, pełno zapasu mocy na cpu, ale nie, po co, lepiej zrobić na odwal się, przynajmniej jest w końcu dx12, więc jest jakieś światełko, że choć trochę to zoptymalizują.

09.11.2020 19:12
SlipKnoTXVI
48
odpowiedz
SlipKnoTXVI
54
Konsul

Nie ma co jęczeć, tylko trzeba pokombinować ustawieniami graficznymi. Na 1440p w Odyssei mam cały czas ponad 60fps (wszędzie! nie tylko poza miastem) a zmniejszyłem wygładzanie krawędzi z wysokiego na średnie, cienie z Ultra na Bardzo wysokie i Chmury z Ultra na Bardzo wysokie.

10.11.2020 11:19
Edanio
😂
49
odpowiedz
1 odpowiedź
Edanio
16
Legionista
Image

Macie nie równo pod sufitem, co w tym dziwnego że gra nie będzie chodziła na 60 FPS w 4K, przecież zaledwie 3% graczy gra w 4K i to dane z całego świata, założę się że w polsce jeszcze mniej.

Chyba że większość tutaj to osoby z grubym portfelem.

10.11.2020 18:35
49.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie mam grubego portfela,nie mam 3090 a gram we wszystko w 4K l, tyle, zevz cieniami na medium (bo ich jakości nie da się rozróżnić w ruchu w grze) i bez AA (bo nie widać go w 4K).

14.11.2020 22:39
Whisper_of_Ice
👍
50
odpowiedz
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Gry Ubi to nie najlepszy benchmark ;>, patrząc na ich "optymalizacje"

Wiadomość Assassin’s Creed Valhalla - RTX 3090 nie wystarczy do 60 fps w 4K