Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
No oczywiście że nie będzie na premierę, przecież te karty sa obecnie w fazie "przecieki/spelulacje" to niby jak maja zrobić wsparcie do tego całego BIG NAVI jak pewnie nie mieli jej w rękach nawet.
To jak pisanie że nie wiadomo jeszcze czy CP2077 wyjdzie także na PS6.
Takie trochę sianie fermentu.
No oczywiście że nie będzie na premierę, przecież te karty sa obecnie w fazie "przecieki/spelulacje" to niby jak maja zrobić wsparcie do tego całego BIG NAVI jak pewnie nie mieli jej w rękach nawet.
To jak pisanie że nie wiadomo jeszcze czy CP2077 wyjdzie także na PS6.
Takie trochę sianie fermentu.
CDP współpracuje od zawsze z NV to dziwne by było jakby gra nie dostała pakietu z GW + RT. Dla graczy to po prostu kolejna świetna informacja.
To znaczy, że na konsolach nowej generacji nie będzie ray tracingu na premierę? Przecież układ graficzny jest od AMD.
Jeśli pisząc „na premierę” masz na myśli konkretnie 19 listopada, to nie będzie - w ogóle nie będzie wtedy specjalnych wersji Cyberpunka na nowe konsole, będziesz mógł tylko uruchomić wersje na PS4/XBox One.
Porządny update dla nowej generacji będzie przyszłym roku.
AMD będzie wspierało DirectX 12 Ultimate, więc może nie być aż tak dużej różnicy pomiędzy wykorzystaniem samego Raytracingu od AMD a tego RTXa od Nvidii (różnice mogą być np. przy DLSS).
Poza tym, jesteś pewien, że CDPR nie ma dostępu do nowych technologii AMD ? Przypominam, że wersja pod PS5 i XSX również są przygotowywane. Implementacja na konsolach może się trochę różnić, ale sam sprzęt niewiele.
Pożyjemy zobaczymy. Na dobrą sprawę nie wiadomo w czym będzie użyty RTX w Cyberpunku. Z tego co pamiętam, mówiło się coś o odbiciach. Pytanie, jaka będzie wizualna różnica między odbiciami z RTX i bez.
Może teraz użycie RTXa rozejdzie się większym echem, bo gry z tą technologią póki co raczej poszły w odstawkę (bo BF5 ma bardzo krotką kampanię, a pozostałe gry zostały raczej słabo ocenione i mam wątpliwości, czy wiele osób grało w takiego Tomb Raidera z RTXem, który wszedł długo po premierze)
Chodzi o API, z całym szacunkiem, ale nawet w takiej firmie jak CDPR masz pewnie 2-3 gości którzy schodzą na poziom programowania shaderów pod karty różnych producentów.
W związku z tym jeżeli API tego nie wspiera dla AMD w chwili obecnej, to nie ma mowy o implementacji.
Jak nie wiadomo jak nvidia już reklamowała co znajdzie się w cyberpunku w ramach rt
https://youtu.be/Efo-YDWnnpw
Nie tylko na serii 2 i 3. Spokojnie odpalimy grywalny RT na 1080ti, tak samo jak w Crysisie, Metro, Control i Tomb Raiderze.
Odpalić to może odpalisz ale wydajność będzie mierna.
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/ray_tracing_dla_geforce_gtx_1000_i_gtx_2000_testy_wydajnosci
Może po prostu Cyberpunk z RT działa płynnie dopiero na kartach od 2080 Super w górę, a AMD nie ma nic odpowiednio mocnego na rynku :P
A na kartach jakiej marki miałby być RT, skoro na dzień dzisiejszy tylko NV oferuje taką technologię?
Mówi się coś o tym, że AMD pracuje nad swoją wersją RT na nadchodzących Big Navi. Ale jak im to wyjdzie? Cholera wie.
Technologia jest z nami od jakiegoś czasu, poraz pierwszy została zaimplementowana jako standard w Direct3D 12 (DirectX Ray Tracing). Pozatym już wiele lat wcześniej z nią eksperymentowano. W CryEngine np.
ray tracing został zaprojektowany tak, że działa na kartach obu producentów. Prawdopodobnie chodziło Ci o to, że na dzień dzisiejszy tylko NVidia oferuje sprzętową akcelerację ray tracingu poprzez dedykowane mu procesory na kartach, które można kupić w sklepach. To jest prawdą.
No fakt, teoretycznie możesz sobie uruchomić RT na wielu innych kartach, tylko praktycznie nic to nie da.
Mnie z kolei ciekawi, jak gra będzie się prezentować bez Ray Tracingu. Wszelkie pokazy i gameplaye były z RT, a sam CDPR chwali się efektami napędzanymi tą technologią. Obawiam się tego, że odpalę grę na premierę i grafika zamiast wbić mnie w fotel, wzbudzi jedynie potrzebę wymiany GPU :/
Nie masz się czego obawiać. W dzisiejszych czasach już się nie dopuszcza takich drastycznych posunięć. Rasteryzacja jest bardzo rozwinięta, więc raczej jeśli już to bardziej martwiłbym się o jakiekolwiek nowe technologie, czyli jak to będzie wyglądało i działało z Ray Tracingiem (i czy koszt obliczeniowy będzie usprawiedliwiał zysk jakości).
Nvidia podala jakie gry dostana obsluge RT i najwazniejsze DLSS. DLSS naprawde robi roznice i pozwala uruchamiac gry z RT w 60+ klatkach nawet na kartach 2060.
Watch Dogs: Legion
Call of Duty: Black Ops Cold War
Cyberpunk 2077
Mount & Blade II: Bannerlord
World of Warcraft: Shadowlands
Mortal Shell
Xuan-Yuan Sword VII
Ghostrunner
Edge of Eternity
Ready or Not
Enlisted
Pumpkin Jack
Wątpię, Cyberpunk nie dostaje na premierę wersji na nową generację, tylko działa dzięki wsteczniej kompatybilności, więc raczej większych usprawnień w dniu premiery nie będzie.
https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-19-cyberpunk-2077-ps4-will-get-day-one-patch-to-work-on-playstation-5
To jeszcze bym zrozumiał, że sprawa z PS4-PS5 przebiegła bez większego echa. Ale o poprawkach na Xboksie było trąbione tak dużo, że można by skończyć z mówieniem, że to tylko wsteczna kompatybilność będzie na start.
Z tego tweeta wynika, że patch sprawia jedynie, że gra działa na PS5/XSX, a upgrade który wykorzysta moc nowych konsol zostanie udostępniony dopiero w późniejszym okresie
"But in any case you will be able to play the game on next-gen from 19th November when the game releases and it will look better than on current-gen from that moment as well."
I tu poruszona jest ciekawa kwestia jak na AMD wygląda kompatybilność RT z obecnymi implementacjami w grach czy w ogóle coś takiego istnieje ? czy tylko nowe implementacja np. DX ultimate będą dodawały wsparcie też dla sprzętu AMD a wszystko co jest obecnie na AMD będzie bez RT ? ( pisze o grach PC )
Możesz sobie odpalić RT, tylko nic ci to nie da, bo na karcie nie ma technologii od obsługi RT, takiej jak ma to NV w swojej serii RTX.
To już wiadomo, dlaczego nie zabraknie Radeonów na premierę :)
Bo wszyscy rzucili się na przereklamowane 3xxx, a mądrzy kupią tańszy i podobnie wydajny sprzęt?
Nie, zgaduj dalej.
A mnie zastanawia inna kwestia. Mam i7 4790k + gtx1070 wiec cb powinien bez problemu smignąć na wysokich w 1080p ale moze by dokupic geforce now i przetestowac jak ten rt wygląda. W jakiej rozdzielczości ten streaming ? Jak z opóźnieniem ? Warto ?
Przy dobrym łączu, w grach single player moim zdaniem to opóźnienie nie jest zbytnio odczuwalne. Rozdzielczość to 1080p/60fps ale jednak ze względu na ograniczony bitrate ta jakość jest dosyć średnia, tak jak w filmach na YT. Zdarzają się też czasem spadki jakości itp. Ogólnie myślę że przy szybkim łączu jest całkiem ok.
Jeśli chodzi o implementację RT w Cybepunku to będzie na bardzo dużym poziomie oraz w kilku aspektach, wcale nie mniej niż w Control które na ten moment wielu uważa za techdemo RT. Dodatkowo wsparcie DLSS sprawi że na serii 2xxx wiele osób zagra w przyzwoitej ilości fps w RT. HDR10 + RT + to jak ta gra wygląda -> prawdziwe nextgemowe demo możliwości graficznych.