Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii

21.10.2020 10:53
NightBosman
1
9
NightBosman
80
Konsul

No oczywiście że nie będzie na premierę, przecież te karty sa obecnie w fazie "przecieki/spelulacje" to niby jak maja zrobić wsparcie do tego całego BIG NAVI jak pewnie nie mieli jej w rękach nawet.

To jak pisanie że nie wiadomo jeszcze czy CP2077 wyjdzie także na PS6.

Takie trochę sianie fermentu.

21.10.2020 10:53
NightBosman
1
9
NightBosman
80
Konsul

No oczywiście że nie będzie na premierę, przecież te karty sa obecnie w fazie "przecieki/spelulacje" to niby jak maja zrobić wsparcie do tego całego BIG NAVI jak pewnie nie mieli jej w rękach nawet.

To jak pisanie że nie wiadomo jeszcze czy CP2077 wyjdzie także na PS6.

Takie trochę sianie fermentu.

21.10.2020 11:10
Cziczaki
2
3
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Tu raczej chodziło o rozpoczęcie dnia od newsa z cyperbunkiem.

21.10.2020 11:15
A.l.e.X
😊
3
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

CDP współpracuje od zawsze z NV to dziwne by było jakby gra nie dostała pakietu z GW + RT. Dla graczy to po prostu kolejna świetna informacja.

21.10.2020 11:22
4
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
deadcool
5
Junior

To znaczy, że na konsolach nowej generacji nie będzie ray tracingu na premierę? Przecież układ graficzny jest od AMD.

post wyedytowany przez deadcool 2020-10-21 11:24:08
21.10.2020 12:19
4.1
PaWeLoS
164
Admiral

Jeśli pisząc „na premierę” masz na myśli konkretnie 19 listopada, to nie będzie - w ogóle nie będzie wtedy specjalnych wersji Cyberpunka na nowe konsole, będziesz mógł tylko uruchomić wersje na PS4/XBox One.

Porządny update dla nowej generacji będzie przyszłym roku.

post wyedytowany przez PaWeLoS 2020-10-21 12:20:01
21.10.2020 12:21
Ambitny Łoś
4.2
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

PaWeLoS - Tu akurat częściowo nie masz racji. Już w dniu premiery będzie patch pod next-geny, ale tylko taki podstawowy, ulepszający działanie gry, bez next-genowych efektów i ray tracingu. Ten większy rzeczywiście pojawi się w późniejszym czasie.

post wyedytowany przez Ambitny Łoś 2020-10-21 12:23:04
21.10.2020 11:31
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
pawel1812
55
Generał

NightBosman
AMD będzie wspierało DirectX 12 Ultimate, więc może nie być aż tak dużej różnicy pomiędzy wykorzystaniem samego Raytracingu od AMD a tego RTXa od Nvidii (różnice mogą być np. przy DLSS).
Poza tym, jesteś pewien, że CDPR nie ma dostępu do nowych technologii AMD ? Przypominam, że wersja pod PS5 i XSX również są przygotowywane. Implementacja na konsolach może się trochę różnić, ale sam sprzęt niewiele.

Pożyjemy zobaczymy. Na dobrą sprawę nie wiadomo w czym będzie użyty RTX w Cyberpunku. Z tego co pamiętam, mówiło się coś o odbiciach. Pytanie, jaka będzie wizualna różnica między odbiciami z RTX i bez.

Może teraz użycie RTXa rozejdzie się większym echem, bo gry z tą technologią póki co raczej poszły w odstawkę (bo BF5 ma bardzo krotką kampanię, a pozostałe gry zostały raczej słabo ocenione i mam wątpliwości, czy wiele osób grało w takiego Tomb Raidera z RTXem, który wszedł długo po premierze)

post wyedytowany przez pawel1812 2020-10-21 11:36:05
21.10.2020 12:58
5.1
zanonimizowany251643
134
Legend

Chodzi o API, z całym szacunkiem, ale nawet w takiej firmie jak CDPR masz pewnie 2-3 gości którzy schodzą na poziom programowania shaderów pod karty różnych producentów.
W związku z tym jeżeli API tego nie wspiera dla AMD w chwili obecnej, to nie ma mowy o implementacji.

21.10.2020 14:25
5.2
chłop_z_mazur
7
Legionista
Wideo

Jak nie wiadomo jak nvidia już reklamowała co znajdzie się w cyberpunku w ramach rt
https://youtu.be/Efo-YDWnnpw

21.10.2020 11:35
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie tylko na serii 2 i 3. Spokojnie odpalimy grywalny RT na 1080ti, tak samo jak w Crysisie, Metro, Control i Tomb Raiderze.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-10-21 11:35:29
21.10.2020 12:40
Fasola Jasio
6.1
1
Fasola Jasio
73
Generał
21.10.2020 11:36
elathir
7
odpowiedz
1 odpowiedź
elathir
97
Czymże jest nuda?

Może po prostu Cyberpunk z RT działa płynnie dopiero na kartach od 2080 Super w górę, a AMD nie ma nic odpowiednio mocnego na rynku :P

22.10.2020 08:55
7.1
Natanoslaw Drejkowski
1
Centurion

AMD nie ma RT

21.10.2020 12:01
8
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
siera97
53
Senator

A na kartach jakiej marki miałby być RT, skoro na dzień dzisiejszy tylko NV oferuje taką technologię?

21.10.2020 12:12
8.1
Vox_Populi
5
Legionista

Mówi się coś o tym, że AMD pracuje nad swoją wersją RT na nadchodzących Big Navi. Ale jak im to wyjdzie? Cholera wie.

21.10.2020 12:17
8.2
siera97
53
Senator

No tak pracują, ale na razie tego nie ma.

21.10.2020 12:25
ReznoR666
8.3
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Technologia jest z nami od jakiegoś czasu, poraz pierwszy została zaimplementowana jako standard w Direct3D 12 (DirectX Ray Tracing). Pozatym już wiele lat wcześniej z nią eksperymentowano. W CryEngine np.
ray tracing został zaprojektowany tak, że działa na kartach obu producentów. Prawdopodobnie chodziło Ci o to, że na dzień dzisiejszy tylko NVidia oferuje sprzętową akcelerację ray tracingu poprzez dedykowane mu procesory na kartach, które można kupić w sklepach. To jest prawdą.

21.10.2020 12:31
8.4
siera97
53
Senator

No fakt, teoretycznie możesz sobie uruchomić RT na wielu innych kartach, tylko praktycznie nic to nie da.

21.10.2020 12:11
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Vox_Populi
5
Legionista

Mnie z kolei ciekawi, jak gra będzie się prezentować bez Ray Tracingu. Wszelkie pokazy i gameplaye były z RT, a sam CDPR chwali się efektami napędzanymi tą technologią. Obawiam się tego, że odpalę grę na premierę i grafika zamiast wbić mnie w fotel, wzbudzi jedynie potrzebę wymiany GPU :/

21.10.2020 12:33
ReznoR666
9.1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Nie masz się czego obawiać. W dzisiejszych czasach już się nie dopuszcza takich drastycznych posunięć. Rasteryzacja jest bardzo rozwinięta, więc raczej jeśli już to bardziej martwiłbym się o jakiekolwiek nowe technologie, czyli jak to będzie wyglądało i działało z Ray Tracingiem (i czy koszt obliczeniowy będzie usprawiedliwiał zysk jakości).

21.10.2020 12:14
Metaverse
10
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Na 30XX tez nie bedzie bo to sa karty widmo :D

21.10.2020 12:18
maciell
11
odpowiedz
1 odpowiedź
maciell
115
Senator

Nvidia podala jakie gry dostana obsluge RT i najwazniejsze DLSS. DLSS naprawde robi roznice i pozwala uruchamiac gry z RT w 60+ klatkach nawet na kartach 2060.
Watch Dogs: Legion
Call of Duty: Black Ops Cold War
Cyberpunk 2077
Mount & Blade II: Bannerlord
World of Warcraft: Shadowlands
Mortal Shell
Xuan-Yuan Sword VII
Ghostrunner
Edge of Eternity
Ready or Not
Enlisted
Pumpkin Jack

21.10.2020 12:38
DaivPL
11.1
DaivPL
34
Centurion

Z tym World of Warcraft: Shadowlands bym uważał. Po włączeniu RT rzadko kto ma 60 klatek.

21.10.2020 12:28
kęsik
👍
12
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Optymalizacja też pewnie będzie początkowo tylko na kartach Nvidii.

21.10.2020 12:29
kaitso
13
odpowiedz
4 odpowiedzi
kaitso
37
Generał

NightBosman w grach, które już testujemy na nową generację ray tracing działa teraz, i będzie działał na premierę - więc raczej można było oczekiwać, że w CP2077 też będzie

21.10.2020 13:08
wojto96
13.1
wojto96
164
I am no one

Wątpię, Cyberpunk nie dostaje na premierę wersji na nową generację, tylko działa dzięki wsteczniej kompatybilności, więc raczej większych usprawnień w dniu premiery nie będzie.

21.10.2020 13:18
Ambitny Łoś
13.2
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

wojto96 - A masz jeszcze linka, bo jesteś kolejnym niedoinformowanym.
https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-19-cyberpunk-2077-ps4-will-get-day-one-patch-to-work-on-playstation-5

To jeszcze bym zrozumiał, że sprawa z PS4-PS5 przebiegła bez większego echa. Ale o poprawkach na Xboksie było trąbione tak dużo, że można by skończyć z mówieniem, że to tylko wsteczna kompatybilność będzie na start.

post wyedytowany przez Ambitny Łoś 2020-10-21 13:19:30
21.10.2020 14:56
wojto96
13.3
wojto96
164
I am no one
Image

Z tego tweeta wynika, że patch sprawia jedynie, że gra działa na PS5/XSX, a upgrade który wykorzysta moc nowych konsol zostanie udostępniony dopiero w późniejszym okresie

21.10.2020 17:44
Ambitny Łoś
13.4
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

wojto96 - Do samego odpalenia gry we wstecznej kompatybilności żaden patch by nie był potrzebny. A w newsie były takie słowa z CDP:

"But in any case you will be able to play the game on next-gen from 19th November when the game releases and it will look better than on current-gen from that moment as well."

21.10.2020 12:31
14
odpowiedz
1 odpowiedź
wwad
115
Generał

I tu poruszona jest ciekawa kwestia jak na AMD wygląda kompatybilność RT z obecnymi implementacjami w grach czy w ogóle coś takiego istnieje ? czy tylko nowe implementacja np. DX ultimate będą dodawały wsparcie też dla sprzętu AMD a wszystko co jest obecnie na AMD będzie bez RT ? ( pisze o grach PC )

post wyedytowany przez wwad 2020-10-21 12:34:53
21.10.2020 12:40
14.1
siera97
53
Senator

Możesz sobie odpalić RT, tylko nic ci to nie da, bo na karcie nie ma technologii od obsługi RT, takiej jak ma to NV w swojej serii RTX.

21.10.2020 13:27
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

To już wiadomo, dlaczego nie zabraknie Radeonów na premierę :)

21.10.2020 14:10
Wielki Gracz od 2000 roku
😜
15.1
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Bo wszyscy rzucili się na przereklamowane 3xxx, a mądrzy kupią tańszy i podobnie wydajny sprzęt?

21.10.2020 14:25
15.2
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie, zgaduj dalej.

22.10.2020 00:13
BIGPSFANBOY
15.3
BIGPSFANBOY
26
Generał

Ponieważ ludzi obchodzi RT i DLSS? A tak serio znam odpowiedź... bo AMD jest w stanie zapewnić dostawy swoich kart.

21.10.2020 13:40
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
MelChioRpl
75
Pretorianin

A mnie zastanawia inna kwestia. Mam i7 4790k + gtx1070 wiec cb powinien bez problemu smignąć na wysokich w 1080p ale moze by dokupic geforce now i przetestowac jak ten rt wygląda. W jakiej rozdzielczości ten streaming ? Jak z opóźnieniem ? Warto ?

post wyedytowany przez MelChioRpl 2020-10-21 13:41:10
21.10.2020 14:16
16.1
Antrax
2
Junior

Przy dobrym łączu, w grach single player moim zdaniem to opóźnienie nie jest zbytnio odczuwalne. Rozdzielczość to 1080p/60fps ale jednak ze względu na ograniczony bitrate ta jakość jest dosyć średnia, tak jak w filmach na YT. Zdarzają się też czasem spadki jakości itp. Ogólnie myślę że przy szybkim łączu jest całkiem ok.

21.10.2020 14:56
lolmaster
16.2
lolmaster
167
Generał

Ja używam GFN. Ostatnio sobie grałem w wolcen na moim macu z hd5000 na UPC300 - śmiga aż miło. Niech nikt mi nie mówi, że jakość streamingu GFN jest jak jakość filmów na YT...

21.10.2020 17:50
A.l.e.X
17
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Jeśli chodzi o implementację RT w Cybepunku to będzie na bardzo dużym poziomie oraz w kilku aspektach, wcale nie mniej niż w Control które na ten moment wielu uważa za techdemo RT. Dodatkowo wsparcie DLSS sprawi że na serii 2xxx wiele osób zagra w przyzwoitej ilości fps w RT. HDR10 + RT + to jak ta gra wygląda -> prawdziwe nextgemowe demo możliwości graficznych.

Technologie Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii