Xbox Game Pass sprawił, że chcę mieć już 5G
LTE czy 5G, wszystko ładnie pięknie tylko trzeba być w zasięgu :(
Ta IOS 14.1 a nawet daty nie ma, jak odpalę legalnie na IOS grę z game passa wyślę redakcji puszki pepsi, sztukę na głowę.
U mnie dziala wszystko pieknie, orange swiatlowod 300mb, galaxy note 8 (ma 5g), i... DualShock4 bo nie mam nawet xboxa, a gpu nabilem kiedys na promocji jak dawali tysiace kodow. Fajnie sobie pograc czasem na telefonie, ale to niewygodne na dluzsza mete, lepszy bylby tablet 10 cali, niz sie meczyc na malutkim ekraniku (do duzych gier jest za maly)
U mnie jakość obrazu jak i framerate całkowicie w porządku ale za to input lag sięga dosłownie z niecałą sekundę a to całkowicie przekreśla granie w chmurze. Za duży mam ping jak sądzę, no ale na mobilnym niżej niż 40ms w prawie perfekcyjnych warunkach nie da się nijak osiągnąć :v
U mnie na łączu 1Gb/s (realnie raczej około 500 Mb/s) jest całkiem ok, co prawda w taką Forzę nie idzie komfortowo pograć przez delikatne lagi, ale w coś spokojniejszego (np RE 7 Biohazard) już jak najbardziej się da. Miałem też przygodę z PS Now i również nie było tragedii, nawet na słabszym łączu.
Czekam na xCloud na PC :)
Posiadam Orange na łączach Inea 300/50 i wszystko działa sprawnie. Jest jednak jeszcze kwestia wifi. Obecnie mam LG G7, BB Key One (służbowy), zapasową Xperię XZ oraz Tab A6 10.1. Na tablecie i XZ wszystko działa super, natomiast na teoretycznie najlepszym LG na wifi chodzi gorzej niż na LTE. Zastanawiam się natomiast jak xcloud działa na kompach z zainstalowanym Androidem x86.
Skąd wszyscy testują już Xbox Game Pass na Androidzie? Wczoraj ściągnąłem aplikację, a tu się okazuje, że nie dość, że trzeba mieć specjalne zaproszenie, to jeszcze konto z USA albo UK...
Musisz ściągnąć appkę "Xbox Game Pass (beta) " ze sklepu play.
Jeśli masz GPUltimate to wystarczy się zalogować, podpiąć pada pod BT i już.
Ciekawe czy kiedyś dojdzie do sytuacji, w której koszt grania w chmurze, zrówna się z kosztem tradycyjnego grania. Hipotetycznie, jeśli rzesza graczy przerzuci się na streaming, koszt infrastruktury potrzebnej do świadczenia takiej usługi poszybuje w górę.
Internet LTE i 5G to porażka nawet głupiego netflixa nie można pooglądać, a co mowa o strumieniowym graniu. Nawet jeśli byś miał kupę kasy na abonament to NIE MA OFERTY na prawdziwy nie limitowany internet. Hasła reklamowe wprowadzają w błąd. XXI wiek, a internet na kartki!
T-Mobile firmowy
Brak limitu danych.
Tzn jest 9999GB limitu miesięcznie, ale jak liczyłem to ściągając dane przez 24/7 z przepustowością 150 mega bitów nie jesteś w stanie nawet zbliżyć się do tej granicy.
Gorzej z prędkościami... :(
Średnio 30 mega bitów w mojej lokalizacji :(
Dla mnie za słaba jakość. Na telefonie jeszcze jest ok, ale podłączenie pada to już dla mnie gruba przesada.
To już wolę zagrać w jakiegoś miblika, albo coś obejrzeć/posłuchać.
Dlaczego tylko na urządzenia mobilne ? Ten pomysł jest porażką !!! Powinni dać równiez na PC - jak Geforce Now.
Będzie. Będzie na Telefonach, PC i Konsolach. Oczywiście konsolach MS. Na PC oraz iOS przez przeglądarkę.
A co mam powiedzieć jak ja mam 10mb/s problem pojawia się nawet że ściąganiem gier często muszę pobierać ok 48h. Ps fajna ankieta... Ostatnia odpowiedź nie brzmi chyba odpowiednio, nie mam internetu :D i 10 procent deklaruje brak internetu.
Przepraszam bardzo ją na moim gtx1050 odpalam nowe gry przy 50-60 fps, nieco bawiąc się ustawieniami (cześć jak tekstury wyżej, cienie i antyaliasing niżej) :D
Jak najbardziej będzie to alternatywa w przyszłości. Na chwilę obecną w domowych warunkach na mocnym WiFi 5ghz działa to średnio. Łączę nie ma większego znaczenia, choć średnio po LAN wpada 800 mb/s.
Geforce-now wypada tak:
Po WiFi na telefonie (też 5ghz) jest 150 mb/s, ping 5 ms, dla mnie jakość grania jest słaba. Na lapku po WiFi jest trochę lepiej 250 mb/s ping 3 ms i da się grać. W pełni grywalne jest dopiero po LAN.
Router obsługuje również WiFi 6 ale brak urządzenia które z tego skorzysta, może to spowoduje że gra będzie satysfakcjonująca.
A transferze danych na telefonie nue będę nawet wspominał.
Osobiście średnio mam ochotę grać poza domem. Fajna opcja ale nie kręci tak jakoś aby się nad tym specjalnie spuszczać. W domu z dobrym internetem to inna para kolarzy, bo XGP praktycznie zwalnia z gromadzenia i kupowania kolejnych ekośmieci służących do zabawy. Tak to tylko TV lub monitor wystarczy. No i można zaoszczędzić na prądzie, hehe. W duże gry wole tez grać na dużym ekranie a nie małym 6 calowych smartfonie. Można się do tego przekonać i jest to super opcja dla pracujących na delegacjach.
Nie wierzcie w marketingowe tricki 5G. Lepiej niż na światłowodzie nie będzie. Poza tym, jakie 5G ?? Telefon możesz miec 5G. Sieci 5G nie ma i nie będzie przez najbliższe kilka lat. Najbliżej jest plus. I w zasadzie gdy szybko kupicie urządzenie 5G i będziecie w zasięgu nadajnika 5G Plusa to przez pewien czas będziecie osiągać duże transfery i niskie opóźnienie. Za jakiś czas te częstotliwości sie zapchają, tak jak LTE. Przy czym to pasmo raczej nie spełnia wymagań 5G.
Za jakiś czas odbędą się licytacje 4 szerokich pasm po 80MHz. Wtedy To już coś z tego będzie. Przy czym te pasma są na 3,5GHz, więc zasięg spadnie względem LTE.
5G w obecnej formie, to żadne cuda na kiju. To rozwinięcie LTE działające tylko i wyłącznie na odbiornikach 5G. Transfer samego 5G chyba tylko u Plusa jest porównywalny z LTE, pozostali operatorzy mają jakies marne paseczki pasma. Przewaga w 5G u Plusa jest póki co taka, że ma mniejszy zasięg niż LTE i mniej osób ma telefony z 5G, więc praktycznie powinien działac szybciej, przez jakiś czas.
Żeby grać w chmurze potrzeba naprawdę niskich pingów. A dodanie głupiego 10-20ms od transmisji 5G+ opóźnienie sieci+ opóźnienie renderowania na serwerze+ opóźnienie renderowania na komórce+ opóźnienie reakcji transmisji pada spowoduje dość znacznego input laga. LTE dodaje +40ms i to idzie zauważyć w przypadku gry online (gdzie tylko informacja jest pobierana z serwera).
Na kij mi to 5G. Nie oszukujmy się, nie wezmę pada na ławkę do parku. No może na wakacje, ale co mi po tym skoro za granicą mam mniejszy limit więc na granie nie styknie. Znaczna większość i tak będzie grała na domowych łączach na telewizorach, tabletach i w ostateczności komórkach (mały ekran).
Ja tam nie wierzę, że to działa czy że będzie działać.
Jakoś nie widzę wielkich jak stadion serwerów Microsoftu, Google czy Amazona w Polsce, więc skąd ma być ta moc obliczeniowa, żeby to ciągnęło np milion graczy w Polsce jednocześnie?
Ściemniać to nie mnie.
Poza tym mam sprzętu do grania aż za dużo i jeszcze 2-3 lata nie będą chmury potrzebował, później już tak, bo nextgenow już nie chce kupować.
Xclud wypada bardzo blado w porównaniu do innych tego typu usług. Jest to dla mnie jedna z najgorszych - jedynie stadia jest gorsza. A siedzę na streaminu prawie 3 lata.
Aplikacja nie ma żadnych ustawień, przez co nie da się jej dostosować. Po zainstalwoaniu jej na Shildzie, podpięciu światła kablem 700 megabitów, jakość obrazu jest fatalna. Nawet nie wiem czy to 720p jest. Wiadomo na razie przystosowana jest do malutkich ekraników i odpalanie jej na 51" tv nie ma sensu. Mimo próby konfiguracji zewnętrznej i tak lag jest zbyt duży. Obraz szarpie, robi sie często pikseloza.
Nie jestem w stanie z tego korzystać w zadowalający sposób.
Ograniczyłem internet aplikacji na max 50 megabitów, po blokowałem wszystko co działa w tle, a i tak działa to fatalnie.
Jest GFN i długo długo nic.
Nawet Polski Vortex działa o niebo lepiej.
W chwili obecnej mój ranking po 3 latach:
Geforce Now
Vortex
PS Now
Shadow by Blade
Antstream Arcade
BlackNut
Xcloud
Stadia
Shadow jest najlepszy, GFN był dobry w becie jak był Origin, Battlenet i mnóstwo gier, teraz to tam nie ma za bardzo w co grać, dużych wydawców tylko ubywa.
Ja czekałem kilka miesięcy na komputer, ale było warto, bo wszystko śmiga, plus tak szybkiego internetu nie mam możliwości u siebie podpiąć więc dodatkowy atut.
Da się kupić abonament, ale płacisz z góry za pierwszy miesiąc, a dostęp dostaniesz po kilku miesiącach, w zależności od ilości osób zamawiających. Potem już masz dostęp przez cały czas.
Twój PC po przestaniu opłacania subskrypcji jest dostępny jeszcze parę miesięcy, później wszystko jest usuwane i ktoś inny go dostaje. Na twoim starym koncie minęło zbyt wiele czasu i dlatego musisz czekać tak samo jak nowy użytkownik.
Z Cieniem miałem tylko jeden kłopot - nie działały mi peryferia podpinane pod USB. Jedynie BT. Testowałem na Shildzie oczywiście. Nie wiem czym to było spowodowane, ale tak było.
Jak z GFN usuną już wszystko co ciekawe, to Shadow jest chyba najlepszym rozwiązaniem.
U mnie działa wszystko, jest w menu nawet opcja konfiguracji sprzętów podłączanych pod USB.
Bruh
Stadia oferuje świetną jakość, albo masz coś nie tak z netem albo zależy to od położenia geograficznego
Co do Xcloud, zgadzam się, jakość jest w najlepszym przypadku średnia
A co z pingiem ? Predkości prędkościami ale nie bedę grać z opóźnieniem większym niż 100MS w dwie strony
Mi w GFN pokazuje 5ms. U mnie GFN działa najlepiej. Można grać zarówno w single jak i online.
Pintnaście giga w 5g, a w roamingu nawet trzy. Postęp technologiczny jest równie wspaniały, co jego ograniczenia.
Poprawcie proszę ten 'dzień dzisiejszy', a najlepiej dawajcie tekst komuś do przeczytania zanim wrzucicie, komukolwiek.
Testowałem jedynie Geforce now, lagów generalnie brak (światłowodu też) i gdyby nie sztuczne ograniczenia od wydawców, wpływające na ilość dostępnych gier nigdy już nie robiłbym upgrade'u do kompa.