Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ghost of Tsushima w 60 fpsach na PS5

10.10.2020 11:13
ReznoR666
1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

"PS5 owners playing with Game Boost will see an extra option to allow frame rates up to 60FPS"
Dość ciekawe, że będzie to opcja do włączenia, która pozwoli na osiągnięcie "nawet do 60FPS". Brzmi to jak "unlock FPS" z limitem do 60, czyli tak jak to często się robiło na PC. O unlocked frame rates też wspomina wpis na blogu Playstation.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-10 11:17:50
10.10.2020 11:16
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Komandor_Jonasz
54
Pretorianin

Swoją drogą ciekawe, że to jest takie objawienie kiedy logika podpowiada, że na znacznie mocniejszym sprzęcie będzie można podbić rozdzielczość i ilość klatek. Widocznie to nie jest takie oczywiste i ostatnio wyszło, że chyba For Honor nie będzie miało 60 FPS na premierę konsoli.

post wyedytowany przez Komandor_Jonasz 2020-10-10 11:16:34
10.10.2020 14:32
2.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

To nie jest takie proste jak na pecetach. Konsole to zamknięty system i samo odblokowanie klatek nic nie da, bo doprowadziłoby to do masy problemów z działaniem gry. Widać to chociażby na emulatorach, gdzie zwiększenie klatek do 60 często powoduje liczbe problemy. Nad tym trzeba najpierw popracować, dlatego liczba gier z PS4 działających w 60 klatkach na PS5 będzie ograniczona.

10.10.2020 11:37
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany251643
134
Legend

Zapewne rozszerzenie performance mode. Te nowe konsole nie są aż tak silne żeby zjadać wszystko na śniadanie. PS4 Pro ma 4 tflop, PS5 ok 10 - więc to nie jest jakaś porażająca różnica x10.

post wyedytowany przez zanonimizowany251643 2020-10-10 11:37:48
10.10.2020 21:14
3.1
Piotrek.K
203
... broken ...

albz74
Troche sie mylisz. PS4 uzywa architektury GCN, a PS5 uzywa architektury RDNA2. 10.2 tflopa w nowej architekturze daje jakies 17 tflopow w starej.
W porownaniu do PS4Pro roznica 4x moze nie jest dramatyczna, ale juz prawie 9x wiecej mocy od PS4 juz jest spoko

10.10.2020 11:52
Pitplayer
4
odpowiedz
Pitplayer
80
Generał
Wideo

We wstecznej gry z obecnej generacji nie pokażą pełni mocy nowych konsol. 2:15 i 2:45

https://www.youtube.com/watch?v=7y-Fy1Q2O2k&ab_channel=DigitalFoundry

10.10.2020 11:54
Elessar1984
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Elessar1984
130
Lord

"Wsteczna kompatybilność" gry która ma kilka miesięcy. Ja nie wiem jak sony dokonało takiego cudu na ps5. Wszystkie gry z ps4 powinny działać bez problemowo a termin wsteczna kompatybilność powinien dotyczyć ps3, ps2, ps1.

10.10.2020 14:35
5.1
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Wiek gry nie ma tu żadnego znaczenia. Liczy się wiek i generacja sprzętu. Mędzy PS4, a PS5 jest 7 lat różnycy, więc jak najbardziej jest to wsteczna kompatybilność.

11.10.2020 15:46
Elessar1984
5.2
Elessar1984
130
Lord

Dharxen może dla Ciebie, bo dla mnie to marketingowy bełkot. Prawda jest taka, że Sony nie chce, albo nie potrafi zrobić wstecznej kompatybilności. Ja czegoś takiego nie kupuje, ale dla każdego liczy się co innego.

10.10.2020 12:24
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1345521
0
Legionista

To dobra wiadomość, w końcu ktoś wrocił z urlopu i zaczął cokolwiek mówić. A jak z przenoszeniem sejwów? Bo grę zacząłem, i rozgrzebana leży na kupce wstydu, chętnie dokończył bym na PS5.

10.10.2020 13:26
6.1
2
mariański
13
Chorąży

chyba nawet nie przeczytałeś newsa. masz przecież tweeta

10.10.2020 13:55
WolfDale
😜
6.2
2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Po co przeczytać kilka linijek jak można się zapytać poniżej.

10.10.2020 14:54
6.3
zanonimizowany1345521
0
Legionista

Nie czytałem, wolałem zapytać na dole.

10.10.2020 12:25
7
odpowiedz
zanonimizowany1342829
9
Generał

Do 60 fpsów, czyli nawet stałych 60 klatek nie będzie? Super te nextgeny się zapowiadają.

10.10.2020 12:27
8
odpowiedz
Jurol
18
Legionista

Akurat w przypadku Ghost of Tsuchima czasy ładowania były naprawdę szybkie nawet na zwykłym ps4 wiec ciekawi mnie jak to będzie wyglądać na ps5.

10.10.2020 12:54
Qverty
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Z tego co kojarzę Sucker Punch w patchu specjalnie spowolnił czasy ładowania bo gracze nie byli w stanie przeczytać tipów na ekranie wczytywania. A teraz znowu je maja skracać? Ma to sens.

post wyedytowany przez Qverty 2020-10-10 12:54:46
10.10.2020 13:16
wojto96
9.1
1
wojto96
164
I am no one

Nie wiem czy to co piszesz to prawda, ale przecież jest prosty sposób aby temu zaradzić nawet z szybkimi loadingami - wystarczy dodać opcję która sprawa, że wracamy do gry po zatwierdzeniu jakimś przyciskiem, jak to jest np. w remake'u Mafii

10.10.2020 21:17
Qverty
10.10.2020 13:19
10
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Bo pewnie wiekszosc gier jest pisana tak, ze ma dzialac w maksymalnie 30 fpsach i zeby to zdjac potrzeba jakiegos patcha

Taki Infamous SS latal miedzy 30-50 jak dobrze pamietam, ale takich gier wlasciwie nie bylo

10.10.2020 14:38
10.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Jest dokładnie tak jak mówisz. Konsole to nie pecety i gry bez ingerencji dewelopera same z siebie nie zaczną magicznie działać w 60 FPS.

10.10.2020 14:40
10.2
barnej7
164
Senator

Dokładnie. Jakby zdjąć limit klatek 30 to gra skakalaby między 45 a 30, przez co grałoby się w to gorzej niż w 30.

God of war ma opcję wyłączenia limitu klatek i gra się w to beznadziejnie , bo jak atakuje nas większą liczbą przeciwników to gra zwalnia, przyspiesza tak, że nie da się czerpać przyjemności. Dlatego wolę już ustawić sobie blokadę 30 FPS.

10.10.2020 14:55
10.3
zanonimizowany1345521
0
Legionista

Ludzkie oko nie widzi więcej niz 30 klatek na sekundę.

10.10.2020 18:08
10.4
borban
118
Konsul
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=7oe1LUJyCCs

Dla Ciebie Dharxen, bez udziału producenta. można?

10.10.2020 18:39
10.5
zanonimizowany1146443
59
Senator

borban
Gry działające we wstecznej na XOne X wymagają patcha/portu, więc tak, czy inaczej jest to ingerencja w kod gry. Nie ma znaczenia, kto za to odpowiada.

10.10.2020 20:52
10.6
Olekrek
47
Rotmistrz

Normalna rzecz, że gry na konsole są projektowane inaczej. Ile mieli kłopotu z przeniesieniem Horaizona na PC, bo gra była projektowana od podstaw pod 30 klatek. Musieli nowe animacje wgrywać, bo te były przystosowane do 30 klatek na sekundę.

10.10.2020 13:56
11
odpowiedz
Gosen
155
Generał

Ale podnieta, że w 2021 gra na sprzęcie za 2500zł będzie mogła odpalić grę w 60 klatkach. Takie coś powinno być standardem 5 lat temu.

10.10.2020 14:02
12
odpowiedz
Faelus
11
Legionista

tylko 60? Slabiutko

10.10.2020 14:09
😈
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
xDanStaX
5
Centurion

Ciekawe ile klatek będzie na wersji PC.

10.10.2020 15:58
wojto96
13.1
wojto96
164
I am no one

około 1 kl/s, może trochę więcej, jeśli jesteś wstanie klikać szybciej w galerii screenów.

10.10.2020 18:08
13.2
gerwaltzrybii
23
Pretorianin

tyle ile youtube da :P

10.10.2020 14:53
BlurekPL
14
odpowiedz
BlurekPL
130
Generał

No to jest rzecz oczywista, i każdy ex z PS4 na PS5 powinien dostać takie coś.

Ale jak widać z Pajączkiem już polecieli w kulki.

10.10.2020 17:27
15
odpowiedz
10 odpowiedzi
zanonimizowany1339461
9
Senator

To teraz czekam na uncharted 4 i the last of us 2 w 60 fps na ps5.

10.10.2020 17:30
15.1
zanonimizowany251643
134
Legend

To się pierwsze się zdarzy, drugie nie.

10.10.2020 17:48
15.2
zanonimizowany1339461
9
Senator

albz74 Czemu pierwsze tak a drugie nie? U4 przecież nie miał odblokowanego mnożnika.

10.10.2020 17:49
15.3
zanonimizowany251643
134
Legend

Pierwsza gra ma cztery (?) lata, druga powstała niedawno, i jest znacznie bardziej wymagająca. Więc nie wydaje mi się, żeby był wystarczający zapas żeby podwoić fps

10.10.2020 17:57
15.4
zanonimizowany1339461
9
Senator

W natywnym 4k pewnie nie ale 1080p lub 1440p czemu nie. Tym bardziej, że struktura jest bardziej zamknięta a w takim GoT jest jednak 60 fps. A i poziom graficzny między u4 ale tlou2 jest bardzo podobny.

10.10.2020 18:10
15.5
barnej7
164
Senator

Jeśli tlou2 dostanie patcha to spokojnie powinno ruszyć na ps5 w 4k i 60 FPS. Przecież ta gra chodzi w fullhd na PS4 który ma chyba 1,5 teraraflopa. Ps5 ma 10. Oprócz różnicy w mocy GPU PS4 ma laptopowego procka a ps5 całkiem mocnego ryzena.

10.10.2020 21:13
15.6
zanonimizowany251643
134
Legend

Niby tak, ale na PS4 Pro w 4k potrafi przyklatkować. Ta gra wyciska z silnika zdecydowanie więcej niż U4- nie zakładam że to niemożliwe ale wiedząc jak ND optymalizują i wyciskają wszystko co się da, nie wierzę że prosty unlock fps zadziała. Nie widze przestrzeni do tego.
Ale jeżeli im się uda to nie będę płakać ;)

10.10.2020 21:36
15.7
barnej7
164
Senator

Mam akurat ps pro i nie zauważyłem żadnych spadków płynności. No tylko, że rozdzielczość to nie jest wcale 4k ale to nic dziwnego, bo prosiaczek trochę za słaby dla tej rozdzielczości.

W ogóle mam mieszane uczucia co do grafiki tlou2. Lasy wyglądają rewelacyjnie, zniszczone miasto też niczego sobie ale już te wszystkie wnętrza albo ta osada na początku gry. Nie wiem ile w tym technologii a ile sztuczek, artyzmu. Ogólnie to powiedziałbym , że ta gra od uncharted wygląda lepiej tylko w niektórych lokacjach.

10.10.2020 21:39
15.8
zanonimizowany251643
134
Legend

To jest ostra rzeźba niestety. Oni te gry robią pięknie ale to jest mieszanka artyzmu z techniką ze wskazaniem na artyzm. Dużo sztuczek z transparentnościami, używanie płaskich bitmap - patrz pływanie - ale wszystko tak dopracowane, że mucha nie siada.
Ale niewiele studiów może sobie na to pozwolić. Taki Sucker Punch ma tak ze 2-3 razy skromniejsze zasoby i to widać.
Co do spadków płynności - sceny z rozpryskującą się wodą i ogień. Ale to dla mnie - ja zobaczę spadek 1 fps przez sekundę, nie każdy jest tak wyczulony

post wyedytowany przez zanonimizowany251643 2020-10-10 21:40:34
11.10.2020 14:23
15.9
zanonimizowany767782
113
Senator

Nie no Part II wyglada lepiej od u4, uncharted dopiero pod koniec gry ma poziom graficzny jak tlou2

Bylem zaskoczony jak part ii od strony graficznej jest rowne, tam nie widac jakichs słabszych momentow, a 4 takowe ma no. Szkocja

11.10.2020 14:33
15.10
barnej7
164
Senator

Ta wyspa piratów pod koniec U4 z tymi zniszczonymi, obrośniętymi budynkami trawą wygląda moim zdaniem ładniej od tej osady zimą z początku TLOU2. No ale to chyba już kwestia gustu, jednemu podobać się może jedna lokacja a drugiemu inna. W każdym razie zarówno TLOU2 i U4 to jedne z ładniejszych gier.

10.10.2020 23:58
😂
16
odpowiedz
DumaBoga
4
Centurion

60 klatek wow, hehehe ach te konsole

11.10.2020 09:17
Barklo
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Barklo
114
Generał

Żenada te konsole . Na moim PC mam 100-200 fpsów

11.10.2020 09:51
17.1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

W Tsushimie?

11.10.2020 14:18
yomitsukuni
17.2
yomitsukuni
149
Konsul

Ktoś wrzucił gameplay z Ghost of Tsushima na YT w 200 fps-ach?

Wiadomość Ghost of Tsushima w 60 fpsach na PS5