Napisalem co prawda do supportu, ale znajac ich to troche poczekam, wiec moze ktos mial taka sytuacje
Zamowilem na stronie Oculusa, niby wszystko poszlo, ale pobrali mi z konta 1 dolar, po czym zwrocili (zwolnienie blokady)
Nie wiem o co tu chodzi za bardzo
Ten 1 dolar to zapewne jakiś LegitCheck czy coś. Nie pobrali narazie za zamówienie z tego mówisz.
Z
Ja zamówiłem z ich strony 18 września i wczoraj pobrali mi z konta całą kwotę i w statusie na ich stronie jest napisane, że przedmioty są przygotowane do wysyłki, ja złożyłem zamówienie zaraz po tym jak dali możliwość preorderu, jest bardzo duży popyt na nie więc pewnie wg kolejności zamówień realizują.
Wlasnie dostalem odpowiedz, pobiora kase jak wysla, na razie zamowienie jest przygotowywane do wysyłki
No mnie Lone Echo tez wlasnie ciekawi no i moze MOH
Kurde mam nadzieje, ze bedzie lepsze od PSVR
Lone Echo to takie doznanie że nawet Alyx przy nim wysiada, nie da się opisać tego. Jak wyjdzie Lone Echo II w tym roku to zamiecie wszystko i wszystkich, szkoda tylko że tylko posiadacze VR mogą to zobaczyć na własne oczy.
Ja bym z Alyx nie przesadzał. Dla mnie na czele z Bliznami są to gry wyprzedzające wszystko, co do tej pory widziałem w nowych grach. Blizny jeśli chodzi o tradycyjny gejming dla mnie będą niedoścignione pewnie niewiele krócej niż do tej pory pierwszy Crysis (pomijając remaster, który nawalił, mimo iż wraz z najnowszym patchem zmienia pod każdym względem wtopę Saber studio). Za to Alyx to najwyzsza możliwa liga i nie sądzę, by cokolwiek ją przebiło, ale po tym, co piszesz stwierdzam, że koniecznie muszę zagrać :)
A LE 2 chyba ja prawdę musi być dobre, skoro już tyle czasu przekładają premierę :)
Wysłali juz to komuś? U mnie pobrali kasę w środe i od tego czasu wisi status przygotowane do wysyłki.
Premiera jest 14.10. Wcześniej status się nie zmieni u nikogo na tej planecie.
No nie wiem, Rysław mówił że jadą już do niego bodajże z Holandii...
Ryslaw jest znanym youtuberem i testerem sprzętu, więc będzie miał szybciej. A że kupuje dla siebie, to inna bajka.
Jestem mega ciekaw jak to bedzie dzialac. Bo rozumiem ze bez Linka jest to troche bezuzyteczny sprzet ze wzgledu na monopol oculus store i slabe podzespoly? Czy sie myle? Obecnie rozumiem to tak, ze wraz z Linkiem mamy pelna swobode ruchow, pelna dowolnosc co do zrodla gier (Steam) i teoretycznie brak opoznien i utraty jakosci na polaczeniu bezprzewodowym? I to wszystko z lepszymi soczewkami?
W większości tak :)
A czy bez komputera jest słabo?
NIE! Mamy na QUEST 1 nawet wiele fajnych gier. Taki BeatSaber na przykład czy taki bardziej do luzu Job Simulator i inne gry. QUEST 2 jest chyba kilka razy mocniejszy (zależy pod którym względem się patrzy). Ma być na QUEST 2 wiele fajnych gier jak na przykład fnaf czy medal of honor i jest tez gra battle royale itp. Można spokojnie grać godzinami bez komputera. Ale jak się znudzi to właśnie jest ta opcja podłączenia do komputera.
Oculus link wychodzi albo już wyszedl z bety.
A dobrą rzeczą jest możliwość oglądania netflixa czy ta opcja co Oculus też reklamował, tak jakby wirtualny komputer? Można na nim neta przeglądać itp i jest multitasking. W powietrzu na tle świata wirtualnego lub naszego prawdziwego otoczenia wyświetlają się ekraniki lewitujące z aplikacjami. Na przykład YouTube, messenger, Facebook czy przeglądarka.
Przepraszam za szczątkowe dane i brak nazw czy pewności, ale to tak jak słyszałem. A teraz akurat nie mam tyle czasu, aby dokładnie to sprawdzić :)
Ale po co Ci link, jak przez VD masz ten sam efekt, a opóźnienie to zaledwie 30ms, czyli ... żadne?
No to dziś czekamy na relację :] W szczególności interesuje mnie widoczność efektu tunelu, ruchy palców i czy jest widoczna kompresja tekstur przy korzystaniu z peceta (zwłaszcza bezprzewodowo) :)
Tez juz mam, ale alxyx mi sie nie pobrał jeszcze
Sprawdz jeszcze Boneworks, Asgard Wrath i Lone Echo :)
UWAGA DLA OSÓB PODPINAJACYCH QUESTA 2 POD PC!!
https://youtu.be/YhtvpSrSMNg bez zrobienia tego nie uzyskacie właściwej grafiki na Queście !! Po tej operacji spokojnie uzyskacie jakość jak na .... Reverbie. Mam na mysli fragment od 2:11 :) Nie musicie dziękować....ale możecie :P
Kurde na razie to za bardzo nie mam pojecia jak to w ogole ma dzialac, PS VR to mialo jakas kamerka, a to tak samo sobie bedzie dzialac?
Nawet nie dali kabla, zeby to pod pc podlaczyc, jest ladowarka i kabel zasilajacy, ale takiego wejscia to ja nie mam
By działało na PC musisz kupic kabel link np ten https://allegro.pl/oferta/kabel-5m-oculus-link-steamvr-oculus-quest-1-2-9258775393?bi_s=ads&bi_m=listing:mobile:query&bi_c=NWVhYTFmNWMtMTdmYy00NDdhLWE3MmQtNzMyYjE2YjUyY2FkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=cf8e7e5a-e234-415f-9323-a0c7684d614a
albo Virtual Desktop. Na filniku wyzej masz wszystko w wersji kablowej, a na 2:11 niespodzianka
No to lipa straszna, bez sensu kupuje sprzet to chce miec wszystko potrzebne do odpalenia go
Na czymś cięcia musieli zrobić i powiem ci więcej: powinieneś jeszcze kupić Elite strap battery za ok 120$ lub zamiennik https://m.ceneo.pl/96290542
(by mieć 4.5h na baterii i bez etui na przenoszenie Questa), bo bez tego Quest nie ma sensu jeśli chodzi o wygodę i bez kabli pograsz tylko 2h, a tak to bedziesz mial +100 do wygody (ten powerbank działa jak przeciwwaga) i 5h bez kabli
2h to mi akurat wystarcza, jak sie te baterie w ogole wymienia?
A wygodę akceptujesz? Nałóż coś chociaż na tył jako przeciwwagę,np jakiś ciężarek , albo nie wiem, klamerkę. Pamiętaj, ze VD jest tanszy i grasz bezprzewodowo w gry pecetowe.
Masz przecież wszystko. W sensie LINK i możliwość użycia z komputer to tylko dodatek. Zapłaciłeś za przenośne VR.
Bartku , w przeciwieństwie do Q1, Q2 zastępuje też Rifta S i komputer tu to już nie dodatek, a druga podstawowa funkcja :)
Znaczy ja się z tobą w 100% zgadzam, ale chodzi mi bardziej o to, że to nie jest taka główna funkcjonalność w sensie marketingowym. Tak jak messenger nie jest główna reklamowaną funkcjonalnością telefonu, ale dalej każdy raczej go ma :P i tu też każdy linka czy VD będzie używał. Wiesz o co chodzi. To jest sprzedawane jako dodatek, bo nie każdy potrzebuje to kupić teraz, ale jestem w 99% pewny, że użyje tego kiedyś. A tak samo jak ja kiedy będę kupował QUESTA 2 kupię bez kabelka, pogram w gierki z Questa natywnie a potem gdy znajdę budżet dokupie kabelek :) chodzi o to aby trafić właśnie do jak największej ilości odbiorców.
A tu akurat pełna zgoda
No dobra, a pod telefon to jak? Sciaglem apke i teraz kaze mi podac 5 cyfrowy kod, jak zakladam gogle i odpalam je to widze przez chwile tylko stan baterii
Pewnie rozładowane, podłącz do ładowarki- o ile nie są zimne czy wilgotne :)
Ale pytasz o VD czy apke Oculusa? By widzieć wszelkie stany , masz odpowiedni guzik na touchu
No wlasnie jest 93% baterii to raczej nie rozladowane
Apka Oculusa
Apkę aktywujesz na telefonie. Potem przepisując kod w samych goglach powinieneś mieć pelny dostęp do appki. Wcześniej powinieneś przejść jeszcze serię testową i apkę z robocikiem.
Teraz naladowane na 100% i to samo, skad mam wziac ten 5 cyfrowy kod? Jest napisane sprawdz w goglach, a w goglach stan baterii chyba ze to nie chodzi o to co widac po odpaleniu gogli tylko fizycznie gdzies na goglach jest jakis kod?
To jest Redeem code np do bonusów. Powinieneś mieć go np na mailu.
Nie mam zadnego kodu na mailu, na bank nie o to chodzi, bez tego nie da sie konfiguracji dokonczyc
<-- Dobra juz wszystko jasne, za krotko trzymalem przycisk uruchamiania i dlatego pokazywalo tylko baterie
Jeśli to nie Reedem code, to musi chodzic o pin. Tutaj masz krok po kroku, co masz zrobić.
https://support.oculus.com/1359597207513549/
Ja nie miałem żadnych problemów z konfiguracją, najlepiej obraz u mnie wygląda na trójce czyli 68mm. Obraz w tej rozdzielczości robi wrażenie, bajerancki ten pokój w stylu Cyberpunka. Założyłem elite strap (mam podstawowy bez baterii) i jest teraz mega wygodnie. Póki co gram w gierki z oculusa, jedyne zastrzeżenie mam co do pola widzenia, jest niestety odczuwalny efekt gogli narciarskich czy tam lornetki, mam nawet wrażenie że na PSVR jest większe pole widzenia.
No ale muszę przyznać, ze granie bez kabli to jest nowa jakość, nie ma już teraz powrotu do kabli, o niee.
Jak mialem PS VR to nigdy nie odpaliłem zadnego filmu XXX, przed chwila to zrobilem i jestem pod wrazeniem, kobitka jakby byla faktycznie tuz obok mnie
No nic to teraz trzeba czekac jak kabel przyjdzie, bo poki co zajmuje sie takimi durnoctwami hehe jakos gierki na telefon mnie nie pociagaja
A nie lepiej Ci zapłacić mniej za Virtual Desktop i bawić się bezprzewodowo ? W dodatku za mniej i od razu? Po co Ci kabel do peceta ?
Żałuję, że kupiłem kabel, pograłem trochę w Alyx i było wszystko ok, ale jednak kusiło mnie żeby sprawdzić VD bo jednak bez kabla to zupełnie nowa jakość grania i to był strzał w 10ke, wszystko chodzi pięknie, bez lagów, baa, mam nawet wrażenie, że obraz jest ostrzejszy. Mam router 5 Ghz. Jednak żeby nie było tak różowo, jednak oled to oled i na psvr czerń jest czarna i piękny kontrast, tutaj no wiadomo jak to tylko LCD, za ro rozdzielczość to wynagradza, każda nawet mała literka czytelna. Druga wada to mimo elite strapa wciąż nie jest tak idealnie wygodnie jak na PSVR no i ostatnia 3 wada to niski FOV, mniejszy od PSVR i tu czuję się faktycznie jakby się miało okulary do nurkowania na głowie. Największa zaleta i robiąca kolosalną różnicę to bezprzewodowość, jak już raz spróbujesz nie wrócisz do systemów kablowych. Za te pieniądze dostajemy porządny kawał sprzętu, najlepszy stosunek cena/jakość.
Dzięki za ta informację. Powiedz mi tylko, czy jak mam Virtual desktop na starym oculus store, to czy muszę kupować drugi raz?
Tego hydro nie wiem, ja pierwszy raz dzisiaj kupiłem, w sieci na pewno znajdziesz odpowiedź albo napisz do supportu pytanie.
Ale kupiłeś na laptopie, czy na apce na telefonie/headsecie? Przy okazji pytalem na labie, ale bez znaczenia gdzie odpowiedź: czy potwierdzasz jedną opinię, która mowi, że na najwyższym presecie IPD ścina się Fov?
Ja kupiłem na apce przez telefon, ja używam tego najszerszego rozstawu 68 mm, tez czytałem że ścina to ustawienie FOV ale sprawdzałem na innych i nie widzę żadnej różnicy na korzyść FOV niestety.
Zrób jeszcze to, co na filmiku powyżej :)
Zrobiłem, ale pola widzenia to nie powiększy ;) Jestem ciekawy co Sony wykombinuje z PSVR2, czuję , że będzie petarda :)
Sparowałem z komputerem, ale w sumie to nie mam i tak pojecia jak z tego korzystac, odpalam gogle i widze to co tam zapisane jest
Sciaglem filmik np. na komputerze i jak to teraz odpalic na goglach? Wytłumaczcie banalnie jakos bo kompletnie sie na tym nie znam, PS VR działał na zupełnie innych zasadach
na pcecie też musisz mieć zainstalowany virtual desktop - łączysz sie virtual dektopem na pc z virtual dekstopem na oculusie i już, masz podgląd na to co dzieje się na kompie - to do filmów, ale nie doszedłem jeszcze do tego jak odpalić filmy 3D na kompie tak aby na goglach było 3D, póki co kablem od ładowarki wgrywam na sprzet, ewentualnie odpalam z mojego serwera NAS który ma DLNA
możesz też zaisntalować apkę od oculusa, i będziesz wtedy mieć dostęp do oferty gier na rifta
Ktoś się dłużej bawił i może powiedzieć jak wrażenia?
Zastanawiam się czy warto przesiąść się z pierwszego Questa.
Ja bym się nawet nie zastanawiał. Kasy do tego nie dołożysz (zbyt dużo), a poza strapem masz wszystko lepsze.
Ja od ponad tygodnia się bawie, ale nie miałem pierwszego Oculusa, więc nie porównanam :)
Ale wg. recek w necie warto - wszystkie gry, nawet jak nie mają patcha przystosowującego do oculusa 2 wyglądają ponoć lepiej.
Martwi mnie głównie IPD, niestety mam szeroki rozstaw oczu i żeby mieć idealnie wyraźny obraz muszę mieć suwak maksymalnie na lewo, w 2 można wybrać tylko między trzema pozycjami, z czego najszersza ma 4mm mniej niż w Quest 1 + podobno traci się trochę na FOV, ale tego nie mogę potwierdzić bo gdzieś to przeczytałem.
Jeśli link w dwójce zacznie korzystać z 90Hz to biorę w ciemno, bo głównie po linku i tak się bawie.
Z tego co słyszalem póki co nadal jest 72Hz.
90hz ustawisz na sposób
Ma ktos problemy z ostrością obrazu, efektem halo na białych literach? Na reddicie jest spory wątek o problemach z obrazem w oculusie 2. Mam oculusa i dokładnie te same problemy. Sweet spot jest bardzo mały i każdy ruch głową powoduje że problem wraca. Paski mam zaciągniete na maksa a i tak puszcza. Podobno to nie sprawa ustawienia IPD.
Ipd musisz mieć albo 59, albo 63, albo 68. Jak masz inaczej, musisz dostosować to programowo. Resztę mozesz rozwiązać linkiem do filmiku ja YT, który dałem wyzej. Poprarisz nie tylko ostrość, ale i rozdzielczość i zredukujesz efekt halo .
No cóż, kupiłem tego Questa 2, przetestowałem i niestety potwierdziły się moje obawy.
Nie jestem w stanie mieć tak idealnie ostrego obrazu jak miałem na jedynce - IPD do 68 to jednak dla mnie za mało.
Dodatkowo, faktycznie widzę krawędź ekranu na 3 ustawieniu - a poniżej tego ustawienia nie mogę schodzić bo już całkiem niewyraźnie widzę.
Gogle na domyślnym mocowaniu są jeszcze mniej wygodne niż Quest 1, a to już spore rozczarowanie bo tamte też było uciążliwe :D
Największym plusem jest rozdzielczość i o wiele mniejszy SDE (prawie niewidoczny). Tracking też, przynajmniej w moich warunkach, działa stabilniej, kontrolery dobrze leżą i mają lepsze wibracje.
Przeskok jakościowy jest widoczny, ale dla mnie nie jest wystarczający, żebym zgodził się na te wszystkie kompromisy.
Mam nadzieję, że Oculus zezwala na zwroty - wtedy zostanę przy jedynce i poczekam na coś lepszego.
jeśli masz dużą głowę lub duży rozstaw to tylko indexy tam możesz ustawić wszystko idealnie u mnie to 70, a dodatkowo fov jest tak duży i odświeżanie tak gigantyczne że nie widzisz krawędzi. Dla mnie VR jest możliwe tylko w tym wymiarze kiedy jesteś w grze a nie widzisz obraz przez tunel. Questa traktuje jak formę zabawkową mimo że Hydro usilnie wciska każdemu że już nadeszły te czasy.
Proponuje zawsze przed zakupem sprawdzić gdzieś empirycznie chyba że bierzesz Indexa wtedy możesz brać w ciemno.
Akurat Quest 1 - w moim przypadku - wygrywa na tym polu z indexem.
Zakres IPD jest nieco większy na quescie (chyba do 72mm), a sam środek gogli jest o wiele większy i ludzie mogą spokojnie grać w okularach niezależnie jakie mają oprawki.
Grałem na indexie znajomego i niestety ciasno strasznie - tam już musiałbym do ceny doliczyć szkła korekcyjne montowane na soczewki gogli. Mimo, że indexy we wszystkim innym są po prostu lepsze i samo wrażenie bycia w grze jest niesamowite, to idealnie ostry obraz ze wszystkich gogli jakie testowałem, udało mi się uzyskać tylko na Quescie. Ale to już specyfika mojej głowy i IPD :D
I tylko dlatego zainteresowałem się Q2 - bo mam poprzedniego i jestem w sumie zadowolony. Ale ewidentnie obcięli koszty gdzie tylko się dało.
Na szczęście rozmowa z supportem idzie w dobrym kierunku i raczej pozwolą mi zwrócić gogle.
fakt to jest wada : okularów do indexów nie włożysz tzn. musiałbyś robić albo moda albo mieć szkła kontaktowe. Poza tym ja dodatkowo jak gram dociskam maksymalnie gogle do swojego łba aby przypadkiem nie zobaczyć gdzieś przestrzeni przy nosie - dla mnie musi być idealnie czarno :)
Napiszę jeszcze raz dla wszystkich jeśli myślicie o prawdziwym VR a sporo sprzętu testowałem który jest (chyba nawet wszystkie VR), nie testowałem tylko tych które są w zapowiedziach) i nadal uważam że jeśli VR to tylko Index. Oczywiście można pójść na pewne kompromisy ale musicie brać wtedy pod uwagę możliwość sprawdzenia przed zakupem sprzętu. Musi być regulacja rozstawu dla oczu tak aby obraz był idealny w całości, co to w ogóle znaczy mały sweet spot ? jak jest mały to znaczy że to VR jest do d.... Dodatkowo FOV dla mnie poniżej 130 to KUPA, gry w VR muszą dawać doznanie bycia w grze a nie oglądanie obrazu przez dziurkę od klucza czy tunel, nie ma opcji aby w 2020 akceptować widok krawędzi. O jakości audio czy manipulatorów indexa nawet nie wspominam, tak samo o latarniach które idealnie łapią każdy ruch. Na sam koniec pozostaje odświeżanie 120-144Hz powoduje że można rypać w gry po 10 godzin.
Reasumując : jak coś jest tanie to wynika to głownie z tego że idzie się na kompromisy i tnie się koszty. Nie wiem czy 4700 PLN to aż tak astronomiczna kwota biorąc pod uwagę że konkurencja która dostarcza namiastkę tego żąda od 2000 w górę.
Zgodzę się w pełni, że jeśli ktoś celuje w PCVR niech nie brnie w Questa/Questa 2. Niestety przez to, że mają na papierze dobrą specyfikacje, znajdziecie wiele opinii w internecie, że dzięki linkowi czy virtual desktop nadają się do grania w gry PCVR.
Da się zagrać w przyzwoitej jakości, ale niestety widać kompresje, czuć delikatne opóźnienie i nawet Rift S, które są już starsze, mają gorszą rozdzielczość, będą się lepiej nadawać do PCVR niż Quest 2.
Bardzo często o tym, że Quest 2 są super wyjściem do PCVR niestety mówią osoby, które widziały specyfikacje gogli, ale same ich nie testowały, bądź nie mieli porównania z normalnymi goglami. Zawsze używam tu najprostszego porównania - obejrzenie filmu FHD czy 4K natywnie vs na youtubie. Tu i tu full HD prawda? A jednak kompresja zabija filmy na YT i takie samo wrażenie jest przy przesiadaniu się z PCVR na Questa podłączonego do PC.
Co w żaden sposób nie skreśla Questa jako bardzo fajne gogle VR na androidzie. Są to najlepsze gogle jakie można kupić, żeby "wejść" w vr i sprawdzić z czym to się je. 1600zł za Quest 2 na ich możliwości to mimo wszystko dobra cena. Jak dla mnie to takie "entry level" VR, fajnie można pograć w gry natywne, przenośna maszynka do Beat Sabera + możliwość sprawdzenia bilbioteki gier PCVR. A potem jak się spodoba, to można rozejrzeć się za pecetowym vr :D
Alyx na tym pójdzie tylko jak się podepnie do dobrego kompa, tak? Sam Quest nie wystarczy?
dla mnie ogromnymi plusami questa 2 są:
- niska cena
- mobilność powiązana z brakiem kabli i czujników
- nie trzeba mieć PCeta pod VR
Czyli coś dla ludzi którzy chcą spróbować VR, ale nie wiedzą czy się wciągną.
Ale problem polega na tym, że Valve Index to dzisiaj za duże kompromisy. Rozdzielczość kiepska i kabel oraz cena dyskwalifikują u mnie te gogle. Nawet, jeśli ot tak byłoby mnie stać, to nadal jest ten nieszczesny kabel, konieczność uzywania ich maks kilka metrów od peceta i słaba rozdzielczość nawet, jeśli ją podbiję w opcjach. Minus Questa to tylko Fov. Nic poza tym. Nie znsjdziecie innych rzeczy. A jesli ktos chce niską cenę za VR i kompletny brak kompromisów, to i tak nie ma co kupować Indexów, bo Deca Gear 1 zmiecie absolutnie wszystko. Mamy mouth tracking, head tracking, finger tracking, fip tracking, kontrolery bedace hybrydą touchy i knucklesów (jest uchwyt do ich nietrzymania), bezprzewodowość i to wszystko za 2 tysie. Przecież może to być najlepszy produkt elektroniczny 2021 :)
W cenie 1600 czyli za tyle co kupiłem można wiele minusów pominąć, ale nie można mówić że ich zupełnie nie ma.
Standardowy pasek na głowę jest kiepski, same gogle ciężko dopasować do głowy, dziura na nos jest chyba zdecydowanie za duża i postawiona zbyt wysoko, jak się gra dłużej i zaczynasz się pocić gąbka przy twarzy zaczyna drapać, brak płynnego rozstawu oczu itp.
Dla jednych te wady będą nie akceptowalne bez względu na cenę, dla innych jest to jakiś kompromis.
Sam teraz czekam też na kilka paczek z aliexpressu z akcesoriami do questa 2 i zobaczymy co one poprawią :D
https://allegro.pl/oferta/power-bank-ladowarka-2600-mah-cubot-quest-9810497367 jako powerbank i przeciwwaga. Problem solved na wygode. Quaz też mowi, że zwykla husta na głowę (taka, jak babcie mają) rozwiazuje 100% problemów niewygody na każde gogle VR. Rozstaw IPD działa skokowo i nie mieszcząc się w profilach i tak na sposób to ustawisz, a powyzej 68 dociagniesz programowo ;) To, co napisałeś, to zwykłe czepianie się na siłę
Hydro2 gdybym się czepiał na siłę to bym napisał że Quest2 jest g*** nie wartym nawet 1k :P ja piszę po prostu wady jakie odczuwam na co dzień przy graniu na Oculusie Q2 ponieważ uważam, że dla niektórych może być to bariera nie do przeskoczenia.
Przy pasku na głowie nie chodzi o brak obciążenia, bo w odróżnieniu np. od Rysława ja nie czuję braku stabilności, widziałem film quaza i zupełnie nie rozumiem jak husta ma pomagać - rozumiem przy dłuższych włosach mogą gumki powodować zsuwanie się - ale to też nie ten problem - problemem jest to że naciąg się poluźnia z tyłu.
jak się programowo dociąga ipd ? bo nie widziałem takiej opcji w menusach.
niestety nie masz pojęcia o czym piszesz :) Ta słaba rozdzielczość to 2880×3200 czyli 1440×1600 na oko co i tak dublujesz skalowaniem na 200%. Jeśli uważasz że to mała rozdzielczość to większość ludzi 5760x6400 na oczy nie widziała w grach. Oczywiście konkurencja ma lepszą ale bez przesady. Teraz jeśli chodzi o kabel. Kabel z HP VR to kupa sztywna końcówka odpinana, w Valve masz kabel ale w ogóle go nie czujesz poza tym jest b. długi. Ja gram w pomieszczeniu 5x5m (strefa VR) i wystarcza mi abym poruszał się po całej przestrzeni. Manipulatory, tracking, nagłośnienie to klasa sama w sobie.
W pewnym momencie nawet myślałem aby zrobić combo i podmienić VR Indexa ale nie, w życiu nie nazwę niczego VR z prawdziwego zdarzenia w którym widzę ograniczenia i tunelowanie.
Czekam na prawdziwego następce czyli to samo co Index tylko z większą rozdzielczością ekranu i nic więcej nie potrzeba. Jeśli dodatkowo kiedyś będzie to bez przewodowe (nie musi) to tylko mały dodatni plus.
Jak dostaniesz Indexy w swoje ręce to zmienisz zdanie, polecam.
Index ma 2880x1600, a nie 2880x3200 jak już tak patrzysz, choć nie powinieneś, bo zawsze się mówi o rozdziałce na oko, czyli takiej, jaką widzisz fizycznie. Jak ustawisz skalowanie 200%, ti dopiero będziesz mial 2880x3200, a jeśli patrzymy Twoim systemem, to bedzie to 5720x3200. Wygląda to już owszem, znacznie lepiej, ale SDE nadal będzie widoczny, czego nie dostrzeżesz na Q2 ;) Zobacz sobie Reverba i porownaj sobie obraz do Indexa. A w ogóle sprawdzałeś już Q2? I jw DecaGear spowoduje, że Indexa już nikt nie kupi. Poza ilością Hz (co powyżej 90 nie robi w użytkowaniu jakich odczuwanych różnic) ma wszystko lepsze niż Index i jest bezprzewodowe.
To jest problem, bo polecasz ludziom Q2 na podstawie tego co przeczytałeś i obejrzałeś w internecie, jesteś dość obeznany w VR więc powinieneś wiedzieć, że trzeba to samemu przetestować.
Rozdzielczość i brak SDE (który wciąż jest, o wiele mniej widoczny ale jest) to nie są jedyne rzeczy świadczące o tym czy VR jest dobre - chyba, że kupujesz VR do oglądania filmów a nie do grania, to wtedy faktycznie, to powinno być priorytetem.
Każda, drobna rzecz potrafi zmniejszać poczucie immersji w VR.
W Questach tych "małych rzeczy" trochę można policzyć.
- są niewygodne na tle konkurencji i chusta na głowie nie sprawia, że nagle gogli nie czuć na głowie
- audio jest tragiczne, więc musisz kupić odpowiednio nieplączące się słuchawki, bądź DOBRE bezprzewodowe (i tu mówię o PCVR, bo bezprzewodowe słuchawki BT podłączane do questa się nie sprawdzają).
- kompresja na PCVR jest, była i będzie niezależnie czy używasz linka czy virtual desktop. to nie jest obraz natywnie wyświetlany przez gogle, tylko wcześniej przesyłany przez USB/wifi i tego nie oszukasz i to zauważy każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z prawdziwym PCVR.
- to co wspomniał
Tak samo polecanie virtual desktop jako uniwersalne narzędzie dla każdego kto chcę bezprzewodowo grać w gry PC na Quescie, jest trochę nierozsądne.
Nie bez powodu nie jest to oficjalne rozwiązanie - za dużo czynników ma wpływ na to, czy akurat u ciebie będzie odpowiednio niskie opóźnienie. Musisz mieć przede wszystkim DOBRY router 5GHz, najlepiej wydzielony specjalnie dla questa bez podłączonych innych urządzeń, router musi być odpowiednio blisko i najlepiej, żebyś nie miał sąsiada za ścianą który też używa wifi 5GHz.
A i tak spełnienie wszystkich warunków nie gwarantuje, że u każdego to pyknie, ludzie codziennie zasypywani są prośbami jak zmniejszyć opóźnienie virtual desktop, żeby dało się akceptowalnie grać - mimo, że na papierze mają wszystko jak trzeba. Nie trzeba chyba mówić, że jakiekolwiek wyczuwalne opóźnienie to jest najgorsza rzecz jaką można doświadczać podczas grania w VR.
Dopóki FB nie wyda oficjalnie grania po wifi z jakąś swoją przystawką, to w tym momencie to jest takie "zadziała albo nie zadziała".
Ten Deca Gear wychodzi najwcześniej za 7 miesięcy...
Jaki to w ogóle ma FOV?
- są niewygodne na tle konkurencji i chusta na głowie nie sprawia, że nagle gogli nie czuć na głowie
Quaz , to nie byle kto i patrząc na headsety, które testowałem (a na pewno było ich przynajmniej 8), jestem w stanie w to uwierzyć. Cała niewygoda to brak przeciwwagi, która rozwiązuje Elite strap,lub jakikolwiek powerbank zaczepiony na tył.
- audio jest tragiczne, więc musisz kupić odpowiednio nieplączące się słuchawki, bądź DOBRE bezprzewodowe (i tu mówię o PCVR, bo bezprzewodowe słuchawki BT podłączane do questa się nie sprawdzają)..
Tak było w przypadku Rifta S i Q1. Recki odnośnie Q2 mówią co innego (Arhon i ponownie Quaz). Odnośnie gier PC, używam tylko słuchawki na bluetooth i te są idealne !! Wystarczy zmienić źródło audio na słuchawki bluetooth możemy je normalnie używać. Nie wiem, w czym widzisz problem. Mało tego: skoro Quest 2 ma sam w sobie nadajnik bluetooth, to prawdopodobnie można też używać ich mobilnie, ale póki nie będę mial Questa 2 (czyli planowo na święta) , to nie mogę tego potwierdzić.
-- kompresja na PCVR jest, była i będzie niezależnie czy używasz linka czy virtual desktop. to nie jest obraz natywnie wyświetlany przez gogle, tylko wcześniej przesyłany przez USB/wifi i tego nie oszukasz i to zauważy każdy, kto miał jakąkolwiek styczność z prawdziwym PCVR.
I tu ponownie się mylisz. Tak było w przypadku Q1. Q2 na routerze 5Ghz całkowicie eliminuje kompresję. Przy okazji nie będę już kopiowal Twojej wypowiedzi nt VD, tylko napiszę tu. Nie wiem, co tzn dobry router, ale słyszałem, ze na zwyklym funboxie 3.0 obraz jest czysty jak żyleta, a wyobraz sobie, że wlasnie takowy posiadam. Dziś już nie kupisz routera 2.4ghz, chyba, że na Allegro. VD nie jest wspierany oficjalnie tylko dlatego, by go w pelni używać do bezprzewodowego grania i w 90hz wymagany jest Sidequest, ale i to pewnie ulegnie z czasem zmianie. Przeczytaj przede wszystkim wypowiedzi choćby na PClabie albo nawet tu w tym temacie np
- to co wspomniał A.l.e.X - wrażenie oglądania obrazu przez lornetkę, w Q2 jeszcze bardziej widoczne, dodatkowo dla osób pokrzywdzonych szerokim IPD jak ja, dodatkowo okraszone widocznymi krawędziami ekranu - troszkę słabo jak na VR, gdzie chcesz mieć wrażenie, że faktycznie jesteś w świecie gry, nie sądzisz?
Ten efekt ma praktycznie każdy headset. Najmniej to czułem na Reverbie G1. G2 mimo identycznego pola horyzontalnego ma większe pole vertikalne i podobno tam już nie czuć tego efektu w ogóle. Przy okazji tutaj udzielę odpowiedzi
Hydro2 - fakt źle napisałem, ale to dlatego że było już chyba późno :) oczywiście że wysokości nie przemnażasz x2 :) Nie mów że 114 fov jest okey bo nie jest, może dla kogoś tak ale dla większości nie. 100-110 to widok istnie tunelowy, Index ma 135+ a to powoduje że jak masz dociśnięty HS do głowy to nie widzisz ograniczeń plastiku ani z lewo,prawo, ani góra dół, a dodatkowo nie widzisz też przestrzeni przynosowej gdzie może wpadać światło. Uważam osobiście że to wartość minimalna dla VR. m.in. dlatego że testowałem Pimaxy. Nie pisz też że odświeżanie nie gra roli, właśnie że gra przy 90Hz po 2 godzinach czujesz się już zmęczony w indexach dasz radę grać po 10 i nie ma efektu że zaraz zwymiotujesz czy kręci ci się w głowie. Plusem o którym zapomniałem to że Index jest b. wygodny ale dla osób bez okularów.
Tak jak przedmówca musisz sam sprawdzić za nim napiszesz bo inaczej nie jest to miarodajne. W VR wyjątkowo trzeba brać poprawkę pod własne preferencje. Np. ty grałeś w Alyx siedząc czy leżąc ja łaziłem po pokoju i uważam że inny sposób grania jest wręcz niemożliwy a już na pewno nie na siedząco :) Na siedząco mogę grać tylko w symulatory gdzie faktycznie siedzę w kokpicie.
Oczywiście że G1 i G2 ma obecnie najlepszy obraz ale nie jest to aż taka przepaść aby iść na inne kompromisy. Tutaj skrawek ekranu dla porównania.
pozostaje też jeszcze HOV które moim zdaniem 108 to absolutne minimum czyli jak masz HS dociśnięty do głowy aby nie widzieć górnych krawędzi (to moje odczucie), myślę że idealnie byłoby 120. Reverb G1 i G2 mają odpowiednio 94/106 i 98/114 czyli sam widzisz że tunel będzie zawsze. Najlepiej tutaj wypada 8kX ale Pimaxy mają dużo innych problemów i generalnie byłem nimi zachwycony do momenty aż je miałem :) Raczej tak jest w większości VR że musisz sam testować. Następca Indexa będzie to tylko kwestia czasu ale na ten moment moim zdaniem nie ma.
Pamiętaj, że Reverb G1 i G2 mają takie same pole horyzontalne i o ile w G1 efekt tunelu nadal widać (choć dużo mniej niż u konkurencji), tak w G2 nie widać go w ogóle mimo, mimo iż horyzontalne pole jest takie same. 135+ w Indexie to ideał, ale właśnie, za jaką cenę. Zauważ jednak, że Valve pracowało też nad optyką Reverba i dlatego zrobili to tak dobrze. Poprawili ją względem indexów i dlatego też nie widać tam efektu tunelu. Wiadomo, że lepiej mieć większy FOV, ale nie kosztem takiej ceny. Weź też pod pod uwagę fakt, że z jakiegoś powodu ani w G2, ani w innych headsetach nie zastosowano więcej herców niż 90. Ja w ogóle nie czułem jakiegokolwiek zmęczenia po wielogodzinnych sesjach. Reverb G1 to był też najwygodniejszy headset, jaki przetestowałem w swojej karierze. Prawdopodobnie na tym polu przegra też z Indexem, ale ponownie - cena. 4700 to nadal za dużo przy takiej rozdziałce i konieczności uwiązania kablem za dużo. Gdyby nie te dwa czynniki, byłby to headset idealny, ale założę się o wszystko, że przestaniesz go użytkować z chwilą, kiedy przesiądziesz się na DecaGear, mimo 90Hz :) Fakt, widać po Twoich screenach, że optyka Valve index stoi na mistrzowskim poziomie, to jednak ... jw. :P Nawet już przy tej optyce nie przeszkadza mi już ta rozdziałka, ale ten kabel tak, a cena jest nie na moją kieszeń. Bym kiedykolwiek pozwolił sobie na Valve Index, musiałbym wyprzedać pół komputera, a wtedy nie miałby on żadnego sensu. Nawet, jakby mnie było stać, to potrzebuję headsetu przenośnego. Trochę się zmieniła u mnie sytuacja i uwiązanie kablem i tylko do peceta jest dla mnie nie przeskoczenia. Valve Index coś wspominał o planach adaptera bezprzewodowego, ale zanim to nastąpi, to prędzej doczekam się DecaGear, na które chociaż znajdę sposób, by je mieć i oczywiście będę mógł grać bez kabla i uwiązania :)
Pamiętaj, że ja mówię tylko to, co wywnioskowałem z własnego doświadczenia, porównując Questy do Rift S i Indexa.
Questy są najmniej wygodne z tych gogli, a jeśli chodzi o audio to Quest 1|2 i Rift S porównywalnie przeciętnie, a Index to zupełnie inna liga, po której nie chce się wracać na nic gorszego.
Też się wiele naczytałem i nasłuchałem na temat Questów i uważam, że optymizm jeśli chodzi o PCVR jest przekoloryzowany.
Natomiast jako samodzielne gogle są 10/10. Dodatkowo jeśli dla kogoś najważniejszym czynnikiem są pieniądze i stosunek cena/jakość, to też mogę się zgodzić, że Q2 to najlepszy wybór.
Uważam, że na ten moment biorąc pod uwagę skromną bibliotekę gier i ciągle rozwijającą się technologie, żadne gogle nie są warte wyrzucenia ponad 4 tysiące złotych. Ale jeśli dla kogoś kasa nie ma znaczenia i chcę prawdziwego doświadczenia PCVR, w życiu bym nie zaryzykował polecenia Questa. Za dużo kompromisów, które albo trzeba poprawiać dodatkową kasą (elite strap np.), albo te, z którymi trzeba żyć - mniejsze FOV, tragiczna czerń, widoczne brzegi ekranu w skrajnych przypadkach.
Indexy to po prostu takie gogle, które zakładasz i działają - bez kombinowania, bez wkurzania się, wkładasz i jesteś w świecie gry, z najlepszym trackingiem jaki można spotkać.
Zgodzę się, że przyszłość powinna iść w stronę bezprzewodowych gogli. Mi osobiście bardziej przeszkadzają najmniejsze kompromisy niż obecność kabla, ale tu z fajnym i niedrogim rozwiązaniem przychodzi DecaGear. Mam nadzieję, że te gogle faktycznie ujrzą światło dzienne i okażą się tym, jak je reklamują.
Taki VR ma sens na jakies poważne granie, czy to tylko zabawka na kilka minut?
Ma, poza grami VR które są fajniejsze od normalnych- można pograć od biedy w starsze gry jak w kinie czy pooglądać filmy. W zasadzie trochę jak monitor. Można we wszystko tam grać czy oglądać.
Zależy co masz na myśli poważne granie :P
Na pewno rzadko kończy się to kilkoma minutami, ja już kilka razy złapałem się na tym, że odpalałem jakąś gierkę w celu sprawdzenia jak działa i z zamysłem że 5 minut i koniec. Kończyłem najczęściej po 30-60 minutach i mówię tutaj o grach muzyczno-rytmicznych czyli np. Beat Saber czy Synth Riders.
Jak odpaliłem Super Hot na chwilę, to skończyłem po 1h, a przez następne 2 dni miałem zakwasy w mięśniach.
Są też bardziej rozbudowane gry na okulary takie jak np. the walking dead - ale jeszcze tego nie kupowałem, bo i tak obecnie gram w 2 inne gry na PC + muzyczne na okulusie, więc nie chcę się wciągać w coś nowego.
Kolejna sprawa, jak masz mocnego PC i szybkie WiFi to możesz też po chwili zabawy z ustawieniami i zmianami oprogramowania zgrać np. w HL Alyx który raczej nie jest gierką na kilka minut.
Ale raczej żadna gra w goglach VR nie jest planowana na setki godzin (no że chyba multiki, bo są np. gry typu counter strike w okularach).
Jest też bardzo dużo interaktywnych filmów które udają gry.
Póki co VR uważam jako świetny zamiennik dla kinekta, więc raczej granie każualowe, ale planuję siąść do poważniejszych tytułów, tylko chcę wcześniej ukończyć to co obecnie rozgrzebałem w grach :)
oczywiście że poważne granie : Lone Echo to dla mnie jedna z najlepszych gier ever, Alyx i WD, Asgard uważam za b. dobre, a świetnych krótszych jest cała masa. Masz temat mój na golu. SW Squadrons w VR to kosmos sam w sobie. Hellblade też. Wiele gier skończyłem w VR. Przegranych mam na ten moment 701 godzin, oceń czy to dużo czy mało bo to licznik z tego roku.
temat na golu
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15200710&N=1
Poza tym FB ma Oculusa co sprawia że najwięksi wydawcy i deweloperzy robią ekskluzywne gry na niego, tzn. niby są bo można grać w nie na każdym HSie. W tym roku wyszło już 10 kapitalnych pozycji a czeka nas jeszcze Medal of Honor i Sniper VR.
Witam wszystkich :)
Tak wracając do głównego wątku tj. samego zamówienia. Zamówiłem Questa 2 i użeram się z suportem oculusa od samego początku - tragedia!!! Jeszcze nigdy nie spotkałem się z takim beznadziejnym supportem i takim nieudacznictwem. Żałuję że zamówiłem w przedsprzedaży a nie zaczekałem na dostępność u nas.
Najpierw - nie wysłali zamówienia, tzn tak dokładnie u nich w systemie status "wysłane" a u UPS status "nadano nr i oczekiwanie na przekazanie przesyłki" - i tak 2,5 tygodnia. Jak im piszę, że nie wysłano to twierdzą że wysłano i żebym monitorował list przewozowy bo jest w drodze i pytania do kuriera. Któryś bardziej rozgarniety w końcu się zlitował i kliknął posyłany im w prawie każdej wiadomości link, że przesyłka stoi i to u nich.
Przyznali więc rację po prawie 3 tygodniach pisaniny wysyłając jeszcze raz, robiąc inne zamówienie i tu uwaga! U nich w systemie stoi cały czas to stare z innym numerem seryjnym i innym zamówieniem. U mnie na mailu jest 2 zamówienia, każde z innym numerem i ciekawostka!!! Quest 2 dotarł do mnie na pudełku jest jeszcze inny SN a po włączeniu i skonfigurowaniu Quest zgłosił się jeszcze kolejnym SN. reasumując 2 zamówienia, w tym w systemi tylko jedno stare, na pudełku inny SN, na koncie Oculus inny SN.
Jako wisienke na torcie dodam, że to zamówienie z systemu pierwsze jest "449"Euro ale to drugie na mailu "0"Euro
Miał ktoś takie szopki? Z suportem korespondencja to gorzej niż gadanie ze sztuczną inteligencją bo co raz to odpowiada ktoś inny i chyba z innej strony świata a jak jest więcej niż 2 zdania to juz się gubią... Jak dla mnie to jednak nasze sklepy inny jednak poziom prezentują....
Ma ktoś pomysł jak wyjść z tego bałaganu i z numerami i paragonem bo się obawiam jeszcze większej szopki jakby z gwarancji trzeba było skorzystać! (odpukać!!! )
Witam, mam pytanie dotyczace mocno chwalonej gry Lone Echo. Na stronie Oculus jest napisane, ze gra dziala na platformach Rift i Rift S i tu moje pytanie, czy ktos wie, czy gra bedzie mi dzilala na Oculus Quest 2?
Wszystko co działa na steam i oculus stare działa na queście po kablu/virtual desktop
Dzisiaj do mnie przychodzi OQ2 - jakieś tipy, najlepsze gry, które muszę mieć?
Do kompa na razie nie będę podłączał.
Nie mogę edytować. A ten kabel jaki kupić jakbym chciał do kompa podłaczyć? Musi być ten oryginalny za 75 euro?
Nie musi, na wykopie pod #vr znajdziesz jaki ma być jak i linki do elite strap z alliexpress, które są tańsze i lepsze od oculusowych. Ewentualnue grupa fb VR Polska.
No i jak masz router 5ghz, to możesz się połączyć bez kabla Virtual Desktopem albo ALVR. Tego drugiego nie testowałem, ale pierwszy działa znakomicie.
kabel kupiłem na allegro - sprzedawca VortexVR - działa doskonale...
kłopot tylko taki, że użyłem go chyba raz - z dobrym wifi (najlepiej wifi 6) działa idealnie bez kabla z wykorzystaniem virtual desktop
jak będziesz kupował Virtual Desktop - uważaj gdzie kupujesz apkę i upewniej się, ze to wersja na oculus 2 - bo wersje nie są kompatybilne - na każdy sprzęt trzeba kupić oddzielną apkę.
Ja sobie kupiłem takie coś: http://pl.aliexpress.com/item/1005001488911261.html
Dodatkowy plus jest taki, że jak chcesz np. pokazać znajomym zabawę w VR to jak ktoś się spoci, to nie będzie problemu z mokrą częścią twarzową, bo to co podałem w linku po prostu wycierasz papierem i suche, a ta oryginalna gąbka namaka.
Na minus tego rozwiązania podałbym dwie rzeczy: mniejsza grubość gąbki oraz w moim wypadku chyba zapadki były trochę za duże więc demontaż przy zakładaniu nowego paska był bardzo problematyczny.
Druga rzecz którą polecam wymienić to pasek. Sam kupiłem sobie takie coś:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001659006409.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.23c25c0fdqsKdW (typ A, czyli z plastikiem z przodu i tyłu) dla mnie mocno zwiększa komfort grania (ale w połączeniu z powyższymi face coverami może powodować, że okulary nie będą dociskać się do twarzy, bo oryginalna gąbka ma większą grubość), ale jest trochę zabawy z ustawieniem. Plus jest też taki, że mocowanie jest na tyle glowy i czole, więc np. moja żona już nie narzeka że coś naciska na nos i nie może oddychać.
Odświeżę temat.
Przede wszystkim dzięki
Co do akcesoriów, to jeszcze nic nie kupiłem - wydałem dużo kasy na gry XD
Myślę, żeby kupić oryginalny Elite Strap z baterią, bo to mi najbardziej przeszkadza. Chyba, że macie inne rozwiązanie.
Kupiłem kabel do podłączenia gogli do kompa. Super sprawa, chociaż komputer mam słaby.
ALE chciałbym ogarnąć virtual desktop - czyli kupić router. Ale czy do tego routera muszę podłączyć neta? Wiem, że głupie pytanie, ale są podzielone opinie - jeśli tak to odpada, jeśli nie, to potrzebuję dobry router.
Z tego co czytam virtual Desktop potrzebuje sprawdzenia licencji online, więc internet jest potrzebny.
Ponoć ALVR działa w trybie offline, ale nie testowałem.
https://sidequestvr.com/app/9/alvr-air-light-vr
Witam
Czytajac Wasze posty mam pytania w sprawie q2 bo zamierzam zainwestowac w oculusa i :
1. czy bede mogl na nich grac w gry nie napisane pod vr? rozumiem ze tak jak na monitorze w 2d ?
2. reasumujac bede mogl robic to samo co na monitorze?
sory za moje głupie pytania ale jestem laikiem w vr.