Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Call of Duty Warzone zajmuje cały dyski twarde; gracze nie mogą instalować aktualizacji

04.10.2020 12:57
Uruk-Hai666
😂
1
14
Uruk-Hai666
45
Generał

Za chwilę nie wjedzie na dysk SSD PS5.

04.10.2020 13:00
😂
4
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Termi1878
46
Centurion

Rozmiar tej gry to żart. 230GB za 5h singla, paręnaście mapek multi i battleroyale. Sorry, ale twórcy nie znają pojęcia kompresji. Sam musiałem pousuwać z dysku wiele rzeczy by móc to zainstalować. Jeszcze do tego dochodzą patche psujące pliki gry, gdzie jedyną możliwością jest pobranie od nowa całej gry. W moim przypadku nie jest to problem, bo to 2-3h pobierania, ale niektórzy z moich znajomych muszą czekać 2-3 dni na pobranie. Do tego cudowne są patche liczące 50GB gdzie 25GB to jest zamiana plików gry. W rozmiarze CoD mamy 2x MS Flight Simulator, cudownie

04.10.2020 16:56
AIDIDPl
26
7
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Dałem sobie spokój z tą grą od czasu drugiego sezonu. Grałem że dwa razy na tydzień ale aktualizacje po 50gb gdzie zanim ściągnę jedna i zagram to za chwilę jest druga... Miałem więcej ściągania niż grania.

Wywaliłem.

04.10.2020 12:57
Uruk-Hai666
😂
1
14
Uruk-Hai666
45
Generał

Za chwilę nie wjedzie na dysk SSD PS5.

04.10.2020 12:59
😂
2
odpowiedz
xxskazaxx
4
Pretorianin

Uruk-Hai666
Dużo im nie brakuje bo na dysku PS5 dostępne jest 660GB tylko.
Warzone + Cold War i dysku nie ma.

04.10.2020 13:00
misterŁŁ
3
odpowiedz
misterŁŁ
78
Generał

Ta gra jest chciwa wobec miejsca na dysku jak Activision (Bobby Kotick) wobec pieniędzy.

04.10.2020 13:00
😂
4
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Termi1878
46
Centurion

Rozmiar tej gry to żart. 230GB za 5h singla, paręnaście mapek multi i battleroyale. Sorry, ale twórcy nie znają pojęcia kompresji. Sam musiałem pousuwać z dysku wiele rzeczy by móc to zainstalować. Jeszcze do tego dochodzą patche psujące pliki gry, gdzie jedyną możliwością jest pobranie od nowa całej gry. W moim przypadku nie jest to problem, bo to 2-3h pobierania, ale niektórzy z moich znajomych muszą czekać 2-3 dni na pobranie. Do tego cudowne są patche liczące 50GB gdzie 25GB to jest zamiana plików gry. W rozmiarze CoD mamy 2x MS Flight Simulator, cudownie

04.10.2020 13:47
Herr Pietrus
😂
4.1
6
Herr Pietrus
224
Ficyt

ale niektórzy z moich znajomych muszą czekać 2-3 dni na pobranie
I oczywiście barany grają w to nadal?
No, a Bobby się cieszy, Też bym się cieszył. I miał wszystko inne w nosie.

04.10.2020 14:29
BIGPSFANBOY
4.2
BIGPSFANBOY
26
Generał

Pliki nie są skompresowane ale przynajmniej gra się szybko ładuje na HDD, sam Single Player to pewnie z 10 GB, dzielenie gry na parę części nie ma sensu bo wszystkie tryby gry korzystają z tych samych assetów.

Najgorsze to są u nich updaty, bo nie potrafią podmienić pojedynczych plików to całe archiwa od nowe musisz pobierać, i nowy update który zwiększa gre o 10 GB pobiera 50GB.

Chociaż jednego nie można MW odmówić, Tekstury, Modele, Audio... wszystko jest najwyższej jakości.

Chociaż taki Tarkov pokazuje że gra może ważyć mniej niż 20 GB i zawierać 100 modeli broni z drobnymi detalami których nawet w takim AAA jak COD MW nie ma... tylko że tamta gra jest na Unity i tam też sprawa się miewa innaczej.

04.10.2020 13:02
karateka12345
😂
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
karateka12345
25
Konsul

Kompresja plików jest im obca?

04.10.2020 15:50
Davido941
5.1
Davido941
50
Chorąży

Dekompresja plików wymaga mocy CPU których obecne konsole już nie mają. To i tak cud że ta gra chodzi w 60fps na tym sprzęcie.

04.10.2020 13:07
😡
6
odpowiedz
bolek2018
72
Generał

Ma być jeszcze gorzej:

https://www.ccn.com/call-of-duty-black-ops-cold-war-hard-drive-hell/

To jest żałosne. Przy silniku z 2015 roku gra Cold War może zajmować co najmniej 250 GB na początku !!! To skutecznie zniechęca do zakupu !

04.10.2020 13:13
7
odpowiedz
zanonimizowany1195154
34
Konsul

Wczoraj miałem chęć pogrania w Warzone oraz single ale jak zobaczyłem ile muszę pobrać to zrezygnowałem z tego szalonego pomysłu.
To jest jakiś cyrk co się dzieje z tym tytułem, to nie jest normalne aby gra zajmowała coraz więcej, gdzie kompresja plików ? To takie trudne dla nich? Powodzenia jeśli ktoś chce to instalować na PS5, cały dysk jedna gra.

post wyedytowany przez zanonimizowany1195154 2020-10-04 13:14:42
04.10.2020 13:27
👍
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
xan11pl
76
Generał

Nawet w dobie dostępnego obecnie powszechnie szerokopasmowego internetu z transferami po 100mb/s 200 GIGABITÓW do przeinstalowywania co aktualizację jest istną KPINĄ. Kupiłem tą grę, nie dość że ta gra nijak nie ma porównania do najlepszych części MW i MW2, to w dodatku taka heca przy aktualizacjach. Raz na jakiś chciałem sobie zagrać szybką gierkę w deathmatchu, może z dwa góra trzy razy na tydzień, i co odpalenie gry pobierało mi jakiegoś patcha... i jak przy którymś patchu, chyba jak premierę miało te ich całe BR, zobaczyłem że samo z siebie zaczęło mi ją przeinstalowywać i pobierać 200gb całkowicie od zera, to odinstalowałem to dziadostwo z dysku momentalnie. PARODIA Activision razem z Infinity Ward KPI z graczy i pluje im w twarz, nawet nie próbując udawać, że deszcz pada.

04.10.2020 14:31
BIGPSFANBOY
8.1
BIGPSFANBOY
26
Generał

Ja uważam że jeżeli chodzi o rozgrywkę jest to najlepszy COD od czasu MW2, po prostu jesteś sentymentalny.

Nawet Obiektywnie jest takim.

04.10.2020 14:52
8.2
xan11pl
76
Generał

Jest, ale wciąż dużo brakuje, rozgrywka jest zbyt szybka, zbyt dużo badziewnych killstreakow, dodatków do broni, słowem jeden wielki chaos nawet na taktycznym trybie s&d, w mw2 tak chaotycznie się nie grało.

post wyedytowany przez xan11pl 2020-10-04 15:03:14
04.10.2020 13:29
Cziczaki
9
odpowiedz
7 odpowiedzi
Cziczaki
183
Renifer

Mamy zaraz koniec 2020 roku a tu drama że ktoś ma dysk o pojemności jedynie 250GB, a jeszcze kilka lat temu pisano że 1TB to jest standard, że dzisiaj to się kupuje co najmniej 2TB.
Czy przespałem newsa że obecne gry nie działają w MS-DOS?

04.10.2020 13:39
9.1
zanonimizowany1195154
34
Konsul

Cziczaki - A co z konsolami? Nie pisz głupot
Grałeś kiedyś w tego coda?
Czy dla ciebie jest ok. jak każda aktualizacja zajmuje po 25-50 gb?? Pamiętam jak na sobotę chciałem sobie pograć w Warzone i nie mogłem bo do pobrania było 70Gb i tak za każdym razem, to KPINA.
Gry z otwartym światem tyle nie zajmują, zobacz na Cyberpunk 2077 TYLKO 70gb, a liniowa gra ponad 230.

04.10.2020 13:52
Herr Pietrus
😂
9.2
1
Herr Pietrus
224
Ficyt

2 TB SSD to standard?
1 TB OK, zgoda... (Tzn. tak ogólnie nie, gdy sam pisałem, że czekam z zakupem SSD aż stanieją sensowne pojemności, czyli min. 1 TB, to ludzie pukali się w czoło), ale 2TB? Nie przesadzajmy. To wciąż cholernie droga opcja.

Oczywiście piszę o NVMe, na SATA to faktycznie można już szaleć, tylko SATA SSD ma coraz mniej sensu.

04.10.2020 14:27
Nyarlathotep
9.3
Nyarlathotep
5
Chorąży

Dysk ssd 2 TB od samsunga to koszt około 2500 zł wiec w żadnym wypadku nie jest to standard,1 TB już jak najbardziej.

04.10.2020 14:33
BIGPSFANBOY
9.4
BIGPSFANBOY
26
Generał

SSD jest standardem, i mimo że większość ludzi ma 2TB HDD w komputerze to gry instaluje na SSD a przeważnie taki SSD ma 500 - 1000 GB więc od razu nie ma opcji zainstalowania takiej dużej gier.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2020-10-04 14:34:20
04.10.2020 15:12
bmwbmw2
9.5
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

ja mam 5 tb hdd i 1 tb ssd. I styknie zdecydowanie . okolo 5-8 gier zawsze zainstalowane na ssd a hdd trzymam muzyka filmy wszystko inne co nie wymaga wczytywania szybkiego tekstur . Samo call of duty wolę żeby ważyło 350 gb ale żeby chodziło kilka klatek szybciej i lepiej. Ale z mojego doświadczenia wynika że nie chodzi zbyt lepiej :P_

04.10.2020 17:40
9.6
leizfak
43
Centurion

Dużo ta gra nie zajmuje, mam 2 dyski po 3 TB i mi miejsca brakuje. Muszę pomyśleć o jakiejś podmianie na 10-tki...

04.10.2020 19:39
Cziczaki
9.7
Cziczaki
183
Renifer

EvolvedForever
Nie wiem ile zajmuje Cyberpunk 2077 bo jeszcze w to nie grałem, na razie jedyną grę z otwartym światem mam Forzę Horizon 4 i pobierania ze Mirkosoft Stora było ok. 80GB.
Herr Pietrus
Nyarlathotep
Może i trochę się źle wyraziłem, ale kiedy mowa o dyskach na komentarzach w GOLu to wygląda tak, jakby każdy miał 1TB HDD na gry i to od paru lat się nie zmienia, dopiero od pojawienia się informacji o dyskach w konsolach to nagle się zrobiło mało. I nic nie pisałem że to SSD jest standardem.

04.10.2020 13:31
ReznoR666
10
odpowiedz
7 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Jak ktoś ma te 230GB na dysku, to jest w stanie sprawdzić ile zajmuje gra jak się spakuje jej folder do .zip? Jest szansa, że przy takim rozmiarze wiele plików gry jest nieskompresowanych. Wtedy można by skompresować folder przy użyciu NTFS compression — efektywnie zmniejszając tym rozmiar gry na dysku — i trochę GB zaoszczędzić.

W moim poradniku Steam do Hollow Knight, użycie NTFS compression w Windowsie zmniejsza rozmiar gry na dysku o 69% (z 7.4GB do 2.3GB):
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2120130739

Można tego użyć jedynie dla nieskompresowanych plików. W przypadku gier głównie będą to tekstury i kod gry. O ile są nieskompresowane przez developerów. Czyli np. używanie tego do samych plików video czy audio nie ma żadnego sensu, bo te pliki już są skompresowane.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-04 13:32:51
04.10.2020 14:14
10.1
humman
72
Generał

Tekstury w większości gier na dysku są skompresowane, ale nie w jpg czy png tylko używają formatu dx1, dx5 bo karty graficzne mają ich sprzętową dekompresje, wtedy wystarczy skopiować piki z dysku do pamięci karty i ona sobie dalej radzi sama.
W CoD tyle ważyć mogą np mapy z jakimiś dziwnym formacie, może w poprzednich generacjach to poprawiało wydajność a teraz jest kulą u nogi

04.10.2020 18:38
ReznoR666
10.2
ReznoR666
48
Forgive me the 666
Image

humman Najbardziej popularny format to po prostu .dds czyli DirectDraw Surface. Może zawierać tekstury w różnych formatach w zależności od docelowego ich użytku. Nawet DXT1/5 mimo, że skompresowane, to są skompresowane pod wykorzystanie ich na kartach graficznych — można je całkiem sporo skompresować jeszcze dodatkowo pod samo przechowywanie na dysku. W tym również przy pomocy NTFS compression, które radzi sobie z tym całkiem nieźle - stąd tak duży zysk w przypadku Hollow Knight przykładowo. Same mapy to modele. Modele nie zajmują za wiele w porównaniu do tekstur, ale jak najbardziej można je jeszcze dodatkowo skompresować.

.bmp == 5.93 MB
.png == 2.83 MB
.dds (DXT5) == 2.63 MB
.dds skompresowany przy użyciu NTFS File Compression == 1.66 MB
.dds skompresowany przy użyciu 7z == 0.97 MB

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-04 18:43:11
05.10.2020 01:18
Szefoxxx
10.3
Szefoxxx
75
Doradca

DDS to kontener MS, ale te pliki tak sobie nie leżą zazwyczaj na dysku tylko są pochowane w różnych paczkach gry, których tak sobie otworzyć nie można.

Formaty DXT to są już starocie, archaiczne wręcz, nowoczesne gry już rzadko kiedy je chyba używają o ile w ogóle.

Zazwyczaj stosowane są nowoczesne formaty BC1-7, które są w tym momencie wspierane już przez chyba wszystkie karty od 6 lat i są one już skompresowane.

A co najzabawniejsze, wydajne formaty tekstur z nowych konsol będą bazować na... lepszej kompresji formatów BC1-7.

http://www.radgametools.com/oodletexture.htm

Raczej nie przekonywałbym nikogo do próby kompresji 230 Gb, po za tym to żaden dowód, bo kompresja to nie rozwiązanie jeżeli dekompresja zabierała by za dużo mocy.

Aczkolwiek jestem autentycznie zainteresowany co tam tyle zajmuje, zazwyczaj to są tekstury (nawet jeżeli skompresowane, ale to jest format pod GPU), audio, wideo, reszta jest pomijalna.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2020-10-05 01:22:53
05.10.2020 12:27
ReznoR666
10.4
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Szefoxxx
BC1-7 to warianty S3 Texture Compression, które bazuje na Block Truncation Coding z lat 1970. W związku z tym uwaga o "starocie, archaiczne wręcz" wydaje się nieco nielogiczna.
BC1 to inna nazwa na DXT1.
BC2 to inna nazwa na DXT2 i DXT3.
BC3 to inne nazwy na DXT4 i DXT5.
BC4 i BC5 dodano w DX10. BC6H i BC7 dodano w DX11. To są nowsze wersje tego samego typu kompresji.

Oodle Texture które zalinkowałeś to jest coś w stylu optimizera, coś jak pingo dla png. Można go używać razem z Kraken Data Compression w celu przechowywania na dysku z bardzo dobrymi rezultatami. Dlatego, że tekstury są skompresowane pod użytek na kartach graficznych, a nie pod przechowywanie na dysku. I można je jeszcze całkiem nieźle skompresować dodatkowo, chociażby przy pomocy NTFS File Compression. Oczywiście w trakcie ładowania skompresowanych na dysku danych rozpakowywanie z realtime będzie używać nieco CPU time (robi to większość gier), dla przykładu na i7-4790K maksymalna szybkość rozpakowywania w tle z NTFS Compression to ok. 600 MB/s danych gry. Wszystko rozchodzi się o to, czy developerzy użyli jakiegoś sposobu kompresji na dysku czy też nie użyli, oraz jak dużo GB da się zaoszczędzić (jeśli w ogóle) oraz jak szybkie dyski i CPU ktoś posiada i z jakiego rodzaju zaletami i wadami jest w stanie się pogodzić, żeby zaoszczędzić miejsce.

Jeśli gra zajmuje 230GB już w formie skompresowanej na dysku, to również jestem bardzo ciekaw, jak im się udało osiągnąć takie rozmiary (i dlaczego).

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-05 12:27:49
05.10.2020 14:09
Szefoxxx
10.5
Szefoxxx
75
Doradca

ReznoR666

Temat nieco bardziej zbadałem, fakt, przekazałem nieprecyzyjne informacje pisząc skrótowo bc1-7.

Faktycznie te nowoczesne formaty to oddane od dx11 BC6-7, co ciekawe nie wiem jak spawa wygląda z DX12 czy vulkan, tam jest coś nieco inaczej.

Oodle Texture to jest optymalizator, ale bajer jest taki, że do teraz nie było o tym zbyt głośno, a podane tam przykłady są wręcz rewelacyjne, znacznie mniejsza tekstura, a wygląda niemal tak samo, zrobiło się o tym głośno, bo na ps5 i XS będzie teraz sprzętowy dekompresor kraken i BCPack (MS) które to jakoś bazują na tym Oodle Texture, które nawet ma opcję kompresji stratnej, rozmiar jeszcze mniejszy, a jakość gorzej nie wygląda.

Jako, że to na pewno będzie stosowane na nowych konsolach to i prędzej czy później zacznie być i na pc.

Z tą kompresją NTSF to z tego co pamiętam to jest opcja dość przestarzała technicznie (dekompresja prawdopodobnie też), od chyba win10 jest ten program COMPACT i jest on bardziej zalecany, można tam wybrać dodatkowo poziom kompresji i sobie zbalansować szybkość vs rozmiar, jest to opcja polecana zamiast kompresji ntsf, można użyć pomocniczego programu https://github.com/ImminentFate/CompactGUI który co ciekawe ma wbudowaną bazę z grami gdzie podaje ile można zyskać, choć wszystkich nie ma.

Poszperałem też trochę jak to jest z tym COD WARZONE i ponoć rzeczywiście dają nieskompresowane dane i była to ich świadoma decyzja z uwagi na minimalizację czasu wczytywania i wydajność, tak więc być może opcja kompresji potrafi tutaj zdziałać cuda, ale nie chce mi się pobierać tego by to sprawdzić :-)

05.10.2020 18:16
ReznoR666
10.6
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Szefoxxx
Dzięki bardzo za info o CompactGUI! Po raz pierwszy dowiedziałem się o compact.exe w Windows 10. Wygląda to bardzo ciekawie po pierwszych testach :) Czas napisać kolejny poradnik do Hollow Knight. Zaciekawił mnie też zysk w przypadku Quantum Break, jest masywny (52 GB zaoszczędzonego miejsca).

Generalnie tekstury zoptymalizowane i skompresowane pod karty graficzne to głównie kompresja stratna i traci się oryginalną jakość obrazu w nich, dlatego zajmują tak mało. Jednak po prostu wybrano takie rozwiązania ze względów optymalizacji. Rozmiarowo (w pikselach) tekstury w grach nadrabiają straty jakości w kompresji.

Wg testów jednego gościa na CoD Modern Warfare niestety wygląda na to, że pliki gry już są skompresowane więc kompresja za dużo nie daje (tylko 4%):
https://imgur.com/a/C9HWxvE

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-10-05 18:17:49
06.10.2020 15:52
Szefoxxx
10.7
Szefoxxx
75
Doradca

ReznoR666

Z tym CODem to nie koniecznie nie da się skompresować, bo to jest zależne od typu danych, być może używają takiego typu, że kompresor nie jest w stanie tego rozpoznać ani dopasować i dobrze skompresować, to są paczki pewno w których może być wszystko, a kompresja na poziomie dysku to są dość lekkie i proste algorytmy, więc każda "uporczywa" paczka to problem.

Gdyby jednak były to "gołe" pliki m.in. tekstur może by było lepiej.

Czasami da się jakieś modyfikacje gry zrobić przez co ona odpala się z rozpakowanych plików gry z dysku, używane często w modach opornych gier, być może wtedy by dało radę lepiej to zrobić, ale z uwagi na charakter gry, mp, raczej nie da się tego przetestować.

Ktoś obeznany technicznie musiałby tego CODa zbadać dokładniej czemu taki wielki.

04.10.2020 13:34
11
odpowiedz
razor92pl
11
Pretorianin

Mnie najbardziej że przez to modern warfare w którego gram zajmuje aż 230 GB na dysku i tak jak na konsoli można odinstalować różne gówna, części składowe, tak na PC się nie da :/

post wyedytowany przez Admina 2020-10-04 13:37:53
04.10.2020 13:51
12
3
odpowiedz
1 odpowiedź
matizawoj
36
Pretorianin

Jakoś inne gry nie mają takich problemów.

Gry z 30 h fabuły, albo z pięknym otwartym światem zamykają się na luzie do 100gb.
Tam chyba kładą lachę na jakąkolwiek optymalizacje jeśli chodzi o miejsce.
Nie mam pojęcia co może tyle ważyć,
bo warzone nie jest ani największą ani najładniejszą grą na rynku

04.10.2020 17:46
12.1
1
zanonimizowany1343770
18
Generał

Jak to co, bajzel w repozytorium gry, powielone tekstury, redundantne pliki, śmieci których nikt nie wie po co są.
To widać od razu, że po prostu mają bajzel w architekturze projektu.
Miesiąc temu dziwne tekstury się pojawiały, teraz były ostatnio crashe na potęgę, co na reddicie już memy powstały o 6 sezonie. To są dość poważne błędy, które nie powinny wejść na master branch, a jednak wyszły na produkcje.
Pewno projekt trzyma się tam jakoś i doklejają kolejny breje kupy i jak ten żuk gnojarz toczą tę kulkę kupy i rośnie i rośnie.. nikt nie sprzątnie

04.10.2020 13:53
Wielki Gracz od 2000 roku
13
3
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Gra z bardzo ubogą zawartością, wyglądająca średnio i ważąca więcej niż takie bogate gry jak RDR2, EVE Online czy AC. To jest czysta kpina.

04.10.2020 14:10
michal13225
14
odpowiedz
1 odpowiedź
michal13225
48
Centurion

Teraz pytanie ile z tego zajętego miejsca to faktyczne pliki wymagane do gry a ile to śmieci pozostawione po aktualizacjach

06.10.2020 19:51
Gomido
14.1
Gomido
18
Legionista

Afera o jednego chłopa co screena wrzucił (pewnie miał zbędne pliki albo inny badziew w folderze i tego nawet nie sprawdził). Instalowałem coda 4 dni temu, bez poprzedniego syfu ze starych sezonów, bez innych śmieci czysta instalacja na nowym dysku. Ile waży? 110 GB.

04.10.2020 14:11
15
odpowiedz
jowiz
44
Centurion

Sama wielkość gry to jedno. Ostatnio mając 120gb wolnego miejsca na dysku nie moglem zainstalować update'a ważącego.. 24gb! To już jest natomiast kpina. Plik na ps4 udało się ściągnąć po zwolnieniu 150gb

04.10.2020 14:11
16
odpowiedz
dienicy
70
Generał

Jak biedni ludzie maja teraz "cały dyski twarde"
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/call-of-duty-warzone-zajmuje-caly-dyski-twarde-gracze-nie-moga-in/z91e97c , ze cale 230Gb juz im sie w pale nie miesci?

04.10.2020 14:16
Rumcykcyk
17
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

To, że było/jest za free wcale mnie nie zachęciło do zagrania bo właśnie taka waga w GB całkowicie mnie zniechęciła do pobierania. Mam 10 innych gier na to miejsce.

04.10.2020 15:15
XoniC
18
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
XoniC
67
Generał

Uruk-Hai666
"Za chwilę nie wjedzie na dysk SSD PS5".
Chyba prędzej nie wejdzie na dysk SSD Xboksa Series S, a przecież to właśnie ta konsola ma być najbardziej rozchwytywana przez casuali, którzy grają właśnie m.in. w CODa. Rozumiem, że po prostu chciałeś dowalić Sony, bo to ostatnio takie modne się zrobiło.

04.10.2020 16:51
18.1
Scorpinor
7
Junior

No właśnie mnie to zastanawia, że nagle tyle osób wrzuca na Sony, że nie pomieści takich wielkich gier ale jakoś zapomina, że X ses ma jeszcze znacznie mniej pojemności dysku i tam jest ok.

Przede wszystkim jednak widać, że twórcy po równo dymają wszystkie platformy robiąc tak przerośniętego potworka i dla każdego jest to problem. Sam mam na pc 1 TB i grałem w Coda tylko dla Warzone ale usunąłem bo był po prostu za duży. Miejsce się zwolniło na masę innych rzeczy z game passa :)

04.10.2020 19:01
BlurekPL
18.2
BlurekPL
130
Generał

Bo 1TB SSD kosztuje tyle co połowa XSS? Nie zapominaj ze ta konsola ma mieć Ryzena 7 który sam kosztuje tyle co ta konsola.

PS5 to konsola droższa o 1000zł XD

04.10.2020 15:17
XoniC
19
1
odpowiedz
XoniC
67
Generał

Tylko po co robić oddzielną partycję na jedną grę, tak jak na zdjęciu w news'ie?

04.10.2020 15:30
😉
20
2
odpowiedz
bordello boom boom
1
Junior

Wina obecnego pokolenia graczy, od dziecka nastawianych na bezmyślną konsumpcję śmieciowej treści w ilościach hurtowych. Wraz z wejściem na rynek tego pokolenia przemysł gier przestawił się z produkcją z jakości na ilość. Z taką grupą odbiorców nie ma potrzeby się starać i dopracowywać swoich produktów. Po co optymalizować grę skoro można wykorzystać rosnące możliwości sprzętowe i zużyć nadwyżkę mocy do zniwelowania spadku FPSów wynikającego ze słabszej optymalizacji zamiast do poprawy grafiki, fizyki itd w grze. Gra może wyglądać tak samo, ewentualnie doda się parę filtrów i jakichś lekkich efektów, a grupa docelowa to łyknie bez zastanowienia. Po co zmniejszać rozmiar gry na dysku jak można polecieć najniższym kosztem, zostawić wszystko nieskompresowane itd, a takie coś na koniec i tak bez problemu przejdzie u wspomnianego odbiorcy, który na dodatek w większości przypadków nie zwróci nawet na to uwagi.

Oczywiście rozmiar gier rośnie, tekstury 4K itp swoje ważą, ale gdyby twórcy chcieli to ten CoD pewnie mógłby spokojnie ważyć połowę albo i ćwierć tego co teraz, tym bardziej że są na rynku dużo bardziej rozbudowane gry ważące o wiele mniej. Tylko że po co mają chcieć skoro przy takim odbiorcy to jedynie strata czasu, który można wykorzystać do stworzenia kolejnego śmieciowego produktu, który taki odbiorca z pokolenia Steama kupi nawet za wyższą cenę niż kiedyś.

Obrzydliwe zidiocenie całego gamingu w ciągu ostatnich 10-15 lat (wynikające z jego umasowienia w obecnym pokoleniu graczy) będzie powodować coraz więcej takich sytuacji, a są one tylko i wyłącznie winą głosowania portfelami, bo korporacje tylko wykorzystują możliwości dojenia frajerów niskim kosztem. Stąd gry, które wyglądają prawie tak samo jak poprzednie (tylko działają gorzej), stąd gry w których fizyka jest gorsza niż w grach 10 lat temu, stąd gry pocięte na milion dlc, stąd gry które ważą 2-4 razy tyle ile mogłyby, stąd serie śmieciowych tasiemców wydawanych co roku, stąd gry naszpikowane mikropłatnościami, skórkami i inną tandetą, stąd ceny po 350zł za grę itd itp.

Największe korporacje tylko testują na ile mogą sobie pozwolić, z każdym kolejnyn rokiem coraz bardziej przesuwając granicę w stronę absurdu, nawet jeżeli czasem przesadzą i potem muszą zrobić krok w tył, aby następnie mniejszymi kroczkami i tak dopiąć swego. A wszystkiemu winni ci, którzy przyzwalają na to wszystko, bezmyślnie kupując i płacąc za byle gówno jak leci. Z tym się już nic nie zrobi, dlatego jak macie SSD 250GB to lećcie szybciutko do sklepu po nowy dysk za 1000zł na który wejdą 2-3 gry albo znajdźcie sobie inne hobby.

post wyedytowany przez bordello boom boom 2020-10-04 15:34:10
04.10.2020 15:37
21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Scorpinor
7
Junior

To można pomyśleć o xbox series s gdzie będzie ok. 400 GB realnej przestrzeni do wykorzystania. W dodatku to konsola tylko do edycji cyfrowych więc żadne dane z płyty nie będą mogły być doczytywane i wszystko musi być na dysku. A dodatkowy dysk 1 TB to tysiak dodatkowy.

04.10.2020 16:19
Uruk-Hai666
21.1
Uruk-Hai666
45
Generał

Widzę fanboje Sony z PPE w natarciu.

04.10.2020 18:16
prekor
21.2
prekor
132
Generał

Przecież ta krytyka jest zasadna. Konsola tylko do cyfry z małym dyskiem SDD. Przecież pojemność dysku i brak napędu w Xbox SS jest żartem.

04.10.2020 15:39
22
odpowiedz
3 odpowiedzi
TobiAlex
193
Legend

Przy obecnych cenach dysków to chyba nie problem? Nawet dla konsol.

04.10.2020 16:13
woody_alen
👍
22.1
woody_alen
23
Chorąży

Dokładnie, jest to uciążliwe tylko jeśli chodzi o pobieranie, bo serwery coda działają jak działają. Chociaż ostatnia aktualizacja może nie leciała max łączem ale dość dzybko, więc tragedii nie ma.

04.10.2020 17:41
22.2
zanonimizowany1343770
18
Generał

To jest tylko jakieś 250zł

05.10.2020 11:04
Qverty
22.3
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Przy obecnych cenach dysków to chyba nie problem? Nawet dla konsol.

Tak szczególnie dla konsol gdzie dodatkowy dysk 1tb do XSX ma kosztować ponad 1000 zł.

04.10.2020 16:18
Bezi2598
24
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Zabawne, że gra zajmuje dwa razy tyle co Red Dead Redemption 2, a jest kilkadziesiąt razy mniejsza pod każdym względem.

04.10.2020 16:53
25
odpowiedz
4 odpowiedzi
da7iel
7
Junior

To jak to jest, że mój WarZone zajmuje dokładnie 123 GB?

04.10.2020 17:40
25.1
zanonimizowany1343770
18
Generał

A z ciekawości, kiedy instalowałeś?

04.10.2020 17:56
25.2
da7iel
7
Junior

Kurcze... Chyba od drugiego sezonu mam zainstalowane. Gram regularnie i pobieram wszystkie aktualizacje.

04.10.2020 19:02
BlurekPL
25.3
BlurekPL
130
Generał

Bo nie masz podstawki, i pewnie nie grasz na PC, a nawet jeżeli grasz na PC, to nie masz podstawki zapewne.

05.10.2020 16:08
25.4
da7iel
7
Junior

Gram na piecu, ale fakt, mam samego WarZona.

04.10.2020 16:56
AIDIDPl
26
7
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Dałem sobie spokój z tą grą od czasu drugiego sezonu. Grałem że dwa razy na tydzień ale aktualizacje po 50gb gdzie zanim ściągnę jedna i zagram to za chwilę jest druga... Miałem więcej ściągania niż grania.

Wywaliłem.

04.10.2020 17:39
27
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Przecież tam nic nie ma, co by mogło zajmować nawet 50 gb. Obiektów kilka na krzyż, słabe tekstury, zero fabuły (czyli brak filmikow). Co tam tyle zajmuje pytam?

04.10.2020 19:03
TraXsoN
27.1
TraXsoN
118
Generał

zawartość skrzynek które możesz kupić

04.10.2020 19:46
😂
27.2
zanonimizowany1225324
45
Generał

174,3 gb zajmuje anticzit ktory nawet ma w d..ie cziterow i nie działa

05.10.2020 01:42
Herr Pietrus
😐
27.3
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ten moment gdy zgadzasz się z Hydro...

04.10.2020 18:14
👎
28
odpowiedz
Dragoon84
98
Generał

Może tak już najwyższy czas - barany jedne z Infinity Ward - wprowadzić możliwość odinstalowania niechcianych składowych tej gry na PC?

post wyedytowany przez Dragoon84 2020-10-04 18:15:31
04.10.2020 18:20
29
odpowiedz
1 odpowiedź
MewsoNs
61
Generał

Mnie denerwuje, że co patch to jakies bugi.
Jak nigdy niemialem crashy, tak teraz co pare dni problemy, zwlaszcza po kolejnych ich patchach. W zasadzie niema reguły na naprawienie gry. Albo sama zacznie działać, albo nic z tego.

04.10.2020 18:33
woody_alen
29.1
woody_alen
23
Chorąży

No to prawda, co aktualizacja to nowe bugi, nie tylko w warzone ale i w mw.

04.10.2020 18:47
30
odpowiedz
zanonimizowany1044195
49
Generał

No i w co tym dziwnego. Jeżeli ktoś dziś kupuje komputer dla gier to jeden dysk powinno się przeznaczyć na system i to dysk o pojemności minimum 240GB (bo tak samo może zabraknąć miejsca jak się da 120GB), a drugi właśnie na dane i to minimum 1TB. Bo Ten 500GB też można szybko zapełnić (dwie gry i dysk pełny).

04.10.2020 20:45
31
odpowiedz
1 odpowiedź
Michał84K
18
Legionista

Nic dziwnego, że brakuje miejsca na dyskach. Jak się kupuje jeden dysk na dane 230 czy 250 giga, to nie ma co się potem dziwić, że miejsce zapchane. Poza tym, kto dzisiaj pakuje na jeden dysk twardy system operacyjny, programy, dokumenty i gry? Ludzie!. Dzisiaj drodzy Janusze Marudzenia kupuje się przy najmniej dwa dyski, jeden na system operacyjny, a drugi JEDNO lub DWU TERABAJTOWY SSD z przeznaczeniem na gry!. Ewentualnie trzeci na dokumenty, zdjęcia...
Ruszcie głową Mości Panowie i nie zachowujcie się jak klony Smerfa Marudy.

05.10.2020 00:11
woody_alen
😱
31.1
woody_alen
23
Chorąży
Image

Teraz to już raczej dwu terabajtowy bo patrz obrazek. A gier tylko kilka panie...
https://zapodaj.net/images/cc44233a375d1.png

post wyedytowany przez woody_alen 2020-10-05 00:12:46
05.10.2020 00:17
BartekTenMagik
32
odpowiedz
BartekTenMagik
65
World Owner

Ja mam 240GB SSD (3 raz będę instalował system w tym miesiącu taki mam teraz bajzel z komputerem) :D i 2x WD GREEN 500GB.

Jak na gry to lepiej dopłacić te 100zł do dysku 480–512GB jak ktoś musi mieć ssd koniecznie. Albo szybki HDD 1TB

05.10.2020 10:55
YojimboFTW
😁
34
odpowiedz
YojimboFTW
55
Generał

O to im właśnie chodziło ;]
Nie ma więcej miejsca dla innych! Tylko Warzone ^^

Po cholerę Ci inne gry na dysku ;]?

post wyedytowany przez YojimboFTW 2020-10-05 10:56:14
05.10.2020 12:02
35
odpowiedz
PLATO
79
Centurion

zeczywiscie jest tragedia i mam ten sam problem jednakze przeinstalowalem coda
na stary dysk talezowy 1Tera i niezauwazylem zeby gra sie dluzej ladowala
wiec ma to jakies swoje zalety

05.10.2020 13:02
FanGta
36
odpowiedz
1 odpowiedź
FanGta
167
Generał

I po co komu było te multi? Tak by sobie singla każdy przeszedł i ju, a nie tłuc jedno i to samo i tylko dogrywać gigabajty na nic

12.10.2020 23:38
AngelikaX
36.1
AngelikaX
15
Legionista

Grając w multika, a nie tylko Warzone, szybciej expisz bronie i dodatki, których możesz używać w Warzone. Masz po prostu przewagę grając tym, co sobie podkręcasz. Fagata

05.10.2020 20:21
37
odpowiedz
hejkumtejkum
3
Junior

No jak się do ARK: Survival Evolved wgra mapy dodatkowe (a raczej mało kto się chce ograniczać do podstawowej The Island) to też powyżej 200 zajmuje. Survival the Fittest dodatkowe 43 z hakiem... chyba musimy się do tego powoli przyzwyczajać a ceny dysków sukcesywnie spadają.

06.10.2020 10:30
38
odpowiedz
2 odpowiedzi
PacyfikatoR69
1
Junior

Kto w tych czasach nie ma 1TB SSD?

06.10.2020 19:42
38.1
PLATO
79
Centurion

kto w tych czasach kupuje zwykle ssd

12.10.2020 23:47
Forcebreaker
38.2
Forcebreaker
54
Generał

Kto w tych czasach nie ma 1TB SSD?
Ludzie, którzy mają dyski SSD o pojemności mniejszej niż 1TB.
Wybitnie durny komentarz, nawet jak na standardy forum publicznego.

06.10.2020 19:49
Gomido
40
odpowiedz
1 odpowiedź
Gomido
18
Legionista
Image

Nie wiem co wy za dyski macie. Albo nie dyski a gry. Instalowałem CODa kilka dni temu i nie ma 250 gb xD Lepiej niech ludzie sobie sprawdzą czy nie mają dwóch kopii albo cholera wie czego. Cały COD zajmuje ledwo 110 GB. Dodatkowo jaki jest sens pchania tej gry na SSD kiedy nawet na ultra ładuje się chwilę. Jakieś 10-20 sekund różnicy między SSD a HDD. A no tak, sory, zapomniałem że gracze muszą w lobby czekać minutę zamiast 30 sekund. Szybciej się załadujesz, dłużej afczysz w lobby czekając na resztę ludzi.

12.10.2020 23:34
AngelikaX
40.1
AngelikaX
15
Legionista
Image

Pewnie instalujesz darmowe Warzone. Pełna gra zajmuje na dzień 12.10.2020 po ostatniej aktualizacji 254 GB.
Poza tym posiadając dysk SSD streaming wysokiej jakości tekstur jest szybszy do pamięci graficznej. A kolega zapewne gra w niskiej lub fullhd rozdziałce z ustawieniami low lub medium, dlatego nie rozumie. Proponuję najpierw trochę researchu lub testów, a potem pouczanie innych, Gomido.

post wyedytowany przez AngelikaX 2020-10-12 23:37:30
13.10.2020 13:53
41
odpowiedz
2 odpowiedzi
kocur20
51
Centurion
Image

TAk jak by problem z kupnem nowego Dysku HDD czy SDD to był problem. 3 x 1 TB w PC, Laptop 2 x 1 TB, pendrive po 64 GB + zewnętrzne dyski po 1 TB. Naprawde tak mało macie miejsca na dane? Żenada!

13.10.2020 13:55
😍
41.1
zanonimizowany1232347
31
Generał

Ale ty mi teraz zaimponowałeś.

13.10.2020 13:58
😈
41.2
kocur20
51
Centurion

:D...-.-

Wiadomość Call of Duty Warzone zajmuje cały dyski twarde; gracze nie mogą instalować aktualizacji