Xbox Series X - pierwsze opinie; czasy ładowania, głośność, mniejsza pojemność SSD na gry
O co tu chodzi? Przecież dyski zawsze miały mniejszą pojemność niż ta podawana przez producenta. Zawsze gdzieś część miejsca uciekała + waga systemu, a tu ktoś odkrył Amerykę, że 1TB to nie jest 1TB na gry tylko zostaje 800GB. Jaki dysk ma w rzeczywistości taką pojemność jak podaje producent.
Jak zostało 800GB to znaczy, że 100GB tradycyjnie uciekło, a drugie 100GB zajmuje system. Mniej-więcej. Robią sensację z nie wadomo czego.
Zaraz jakiś psychofan sony napiszę, że skoro sony podało, że będzie mieć 825GB to tyle "na pewno" będzie na gry, hehehe. A MS znowu się nie popisał, bo podali inne dane niż w rzeczywistości.
O co tu chodzi? Przecież dyski zawsze miały mniejszą pojemność niż ta podawana przez producenta. Zawsze gdzieś część miejsca uciekała + waga systemu, a tu ktoś odkrył Amerykę, że 1TB to nie jest 1TB na gry tylko zostaje 800GB. Jaki dysk ma w rzeczywistości taką pojemność jak podaje producent.
Jak zostało 800GB to znaczy, że 100GB tradycyjnie uciekło, a drugie 100GB zajmuje system. Mniej-więcej. Robią sensację z nie wadomo czego.
Zaraz jakiś psychofan sony napiszę, że skoro sony podało, że będzie mieć 825GB to tyle "na pewno" będzie na gry, hehehe. A MS znowu się nie popisał, bo podali inne dane niż w rzeczywistości.
Pierwsze uruchomienie może trwać i minutę byleby potem nie było zbyt długich loadingów np. przy szybkiej podróży lub przy odradzaniu się w dość dynamicznej grze.
Jak ty chyba nie kupowałeś zwykłej ONEki chwile po premierze, tam pierwsze uruchomienie to było 5-10 minut.
A moze 15? Co to za bzdury, mialem zwyklego One(magnetowid) od dnia premiery i ani zadne gry, ani sama konsola nie potrzebowala tyle czasu na uruchomienie. Widze nick zoobowiazuje do siania fermentu na temat konkurencji.
Nie kupowałem w ogolę xboxa one tylko ps4, mówię ogólnie o następnej generacji. Może i się wczytywać 2 minuty ale tylko na początku. Potem wolałbym brak loadingów.
200 gb, to zdecydowanie za dużo. Windows 10 wymaga na system 20 gb, a tutaj mamy konsolę, wiec system powinien być chudszy. Dyski z kolei z tego co wiem, są zazwyczaj większe niż podaje producent. Tylko ze nadmiar jest zostawiany jako bufor, w przypadku awarii poszczególnych sektorów.
W moim laptopie m2 ma zamiast 512GB to 476gb. Dysk do konsoli pod usb to Seagate 2TB, a po podpięciu konsola widzi 1,8TB Wiec jednak 10% miejsca na dysku jednak z takiego czy innego powodu jest niedostępna. Każdy ma przed sobą kompa albo inną konsolę i to można sprawdzić.
Na aktualnych konsolach jest to samo. Ba! Nawet jeszcze mniej miejsca zostaje, bo dysk w OneX gdy nie ma zainstalowanej żadej gry ma coś koło 760GB, już nie pamiętam dokładnie.
Może też sam system nie zajmuje 100GB lecz mniej tylko z jakiegoś powodu rezerwuję kilkadziesiąt GB.
No są jeszcze dyski A i B, nie wiem ile tam dokładnie tego wchodzi. Ale w sumie to jest tak jak pisze dzl. Producenci podają zaokrąglone wartości.
Quick Resume przerzuca dane z ramu na ssd, więc część miejsca musi być na niego zarezerwowana żeby można było tam wrzucić kilka gier, pewnie właśnie dlatego miejsca jest ~100 gb mniej niż można się było spodziewać
To chodzi o formatowanie, producenci liczą wszystko po 1000, a tak naprawdę jednostką każdej wielkości w bajtach jest 1024. Przelicznik dla GB jest 0.931 czyli dysk 1TB ma tak naprawdę 931GiB, więc brakuje ze 130 GiB. Kalkulator http://www.endmemo.com/data/diskcapacity.php
Swoja drogą sony podało dość niestandardowe 825GB, może podali ile faktycznie zostanie, a jak nie, to wychodzi 768 minus jeszcze system sony.
Aczkolwiek 130G wydaje mi się bardzo dużo jak na system konsoli, możliwe, że to jeszcze zoptymalizują.
Albo jest zarezerwowane na np. szybkie wznawianie, które działa tak, że zapisuje po prostu aktualną pamięć gry na dysku jako plik czyli maks 14gb (ale pewno kompresują), dlatego też działa nawet jak prąd odłączą.
Już 1 TB miejsca na gry wzbudził narzekania graczy w kontekście stale rosnącego rozmiaru wysokobudżetowych produkcji
Źródło: https://www.gry-online.pl/hardware/xbox-series-x-pierwsze-opinie-czasy-ladowania-glosnosc-mniejsza-p/z61e8ec
Trzeba bidulkom wytlumaczyc, ze na ogrywanie wysokobudzetowych produkcji trzeba miec budzet.
Ja się przekonałem do Xbox Series X kosztem Playstation 5. Zdecydowanie lepszy wybór!
Po prostu nie interesuje cię Demon's Souls i FFXVI. Prosta sprawa. Konsole się wybiera patrząc na gry.
i wiele ludzi tego nie rozumie, że nie ważne jaką konsole się wybierze to w 90% człowiek będzie zadowolony :) Chętnie zobaczył bym więcej luzu a nie ciągłe wojny i przepychanki. To co wydaje się dla ciebie najlepsze nie zawsze będzie takie dla innej osoby. Bardziej podoba się xbox świetnie kupuj - wolisz ps5 super bierz ją. Jeżeli została by jedna konsola na placu boju to dla wszystkich było by gorzej. Chociaż zamówiłem ps5 to przyznam szczerze gdyby big N zrobiło konsole na czasie, że wszystkie nowe tytuły by na niej śmigały jak na xbox albo ps5 to nawet minuty bym się nie zastanawiał i brał Nintendo :)
Fanboyi wychwalających exy i uznających to za jedyny argument, ja natomiast uważam że Sony nie wypuszcza za dużo exów które są lepsze od tytułów crossgenowych.
Najbardziej nie lubie serii Uncharted i God Of War, Sony ze wszystkich swoich gier traktuje te gry jak EA kolejną Fifę tylko z typowym dla Sony rozmachem, w sensie nie zrozumcie mnie źle to są wciąż dobre gry (takie 7/10) ale każda nowa gra z tych serii to więcej tego samego dodatkowo nie będącego niczym lepszym od tego co mamy w crossgenówkach.
Tych exów jest przeważnie (dobrych) z 20 na generację a z 5 jest czymś więcej niż po prostu kolejną grą którą przejdziesz i będziesz zadowolony.
Jak by mieli takie Sekiro które było czymś nowym jeżeli chodzi o gry From Software to inna sprawa.
Jak chcesz mieć exy to Kup Nintendo. Polecam 10/10 IGN
Jedni dopiekają drugim, że ci nie mają exów a drudzy zachwalają gamepass i wsteczną kompatybilność. Prawda jest taka, że jeżeli ludzi by interesował gamepass i stare gry to nie kupowali by Sony a jeżeli komuś zależy na grach od Sony to nie kupił by Xbox. Ja mam gdzieś gamepass i stare gry bo już grafika z PS3 mnie odrzuca i nie po to wymieniam konsole żeby grać w stare gry tak więc wybrałem Sony. Do tego mam vr i bardzo mi się podoba a na Xbox takich cudów nie ma więc dla mnie wybór był prosty ale rozumie i szanuję wybór innych osób. W końcu wszyscy jesteśmy tacy sami wszyscy lubimy grać. Mam dość podziałów w mediach, polityce jeszcze w świecie konsol i zabawy tego potrzeba. Tak więc życzę wszystkim dobrej zabawy na nowych konsolach obojętnie jakich ;)
Standard. Przecież zawsze rzeczywista pojemność jest inna. 1TB to nigdy nie jest 1000Gb. Ciekawi mnie tylko w tej sytuacji PS5. Sony podało chyba pojemność dysku 825Gb czyli trzeba odjąć te 50-60Gb naturalnej utraty oraz +/- 100Gb na system. Czyli co na gry zostanie 650Gb? Jak tak to będzie spora lipa.
EDIT: Dopiero po komentarzu dzl zobaczyłem swoją gafę jak pomyliłem Gb z Mb :D
Inny przelicznik. Windows nie przelicza 1GB jako 1000MB tak jak to robią producenci dysków twardych tylko 1GB jako 1024MB przez co realnie 1TB wychodzi około 931GB.
Od tego trzeba sobie odliczyć miejsce na OS czy zarezerwowane na inne funkcje systemu jak aktualizacje, folder tymczasowy to rozpakowywania gier podczas instalacji, itd.
Od tego trzeba sobie odliczyć miejsce na OS czy zarezerwowane na inne funkcje systemu jak aktualizacje, folder tymczasowy to rozpakowywania gier podczas instalacji, itd.
Dlatego nigdy nie jestem zdziwiony podczas podawania takiej informacji. Przecież to jest logiczne. Do tego nie wiemy ile zajmuje taki OS Xbox'a w rzeczywistości a ile on sobie rezerwuje miejsca dla siebie na rzeczy o których wspomniałeś, aby mógł "pracować" w komfortowo.
Czasy ładownia fajne ale dużo zależy od gry. Myślałem że ponad minutowe czasy ładowania odejdą w zapomnienie a w no man's sky 1:27.
Co jak co ale Sekiro we wstecznej ze stabilnymi 60 fps? Wow ;O
Względem HDD z obecnej generacji jest postęp, ale już względem SSD nie ma takiego skoku jakim sie chwalili.
RDR2 na PS4 z SSD uruchamia sie w około 40s.
Na xboxie one z dyskiem SSD około 1minuty.
Zlituj się. Nie wydaje ci się to jakieś absurdalne. Aktualna generacja ma mocno ograniczony przesył danych, Żadne SSD nawet na pół gwizdka się nie rozpędza, czy to pod USB czy jakby zamontować w środku.
Dlatego dość dziwne te wyniki tych serwisów.
Na mojej ps4 RDR2 uruchamia się 53 sekundy od loga RDR2 do możliwości poruszania sie postacią. Chyba, że ten czas z artykułu dotyczy innego loadingu. Np. od wciśnięcia guzika MS i uruchomienia konsoli, aż do rozgrywki.
ps. ja mówię o odpalaniu z dysku HDD u mnie.
A jak się niektórym wydaje, że czasy ładowania znikną to niech se zainstalują jaką gierkę na kompie z SSD i sprawdzą. Nie ma mowy żeby czasy ładowania zniknęły całkowicie. To bujda.
Te 200 GB "pożarte" na mocniejszym modelu da się przeżyć, tutaj bym nie dramatyzował.
Dramat natomiast będzie na Xbox Series S, gdzie Microsoft mocno poskąpił pojemności, a jak jeszcze wyleci prawie 200 GB, to nic tylko zapłakać :/ Albo dokupić licencjonowany "dysk tysionc " za TYSIĄC złotych;-). Tylko gdzie wówczas tania konsola dla mas ;-)?
No niestety te 512 GB to mało nawet na obecnych konsolach. Ceny dedykowanych dysków pewnie mocno spadną za 2 - 3 lata, ale do tego czasu pozostaje opcja trzymania nie więcej niż 3 może 4 gier na dysku, bo faktycznie kupowanie dysku do budżetowej konsoli za 1350 zł nie ma sensu.
Jeśli ktoś zdecyduje się na Series S to pozostaje mu mieć nadzieję że developerzy będą korzystać z udostępnionej przez M$ opcji doboru instalowanych komponentów w zależności od sprzętu na który gra jest ściągana, w tym przypadku na "eskę" po prostu nie będą zasysane tekstury 4K co pozwoli sporo miejsca zaoszczędzić. Jednak M$ dał wyraźnie do zrozumienia że oni udostępnili opcję ale to czy developerzy będą z niej korzystać pozostawiają do ich decyzji.
lordpilot
Właśnie pojemność dysków SDD jest jednym powód dla których uważam , że każdy model konsoli powinien mieć napęd UHD. Drugim powodem jest dystrybucją detaliczna , która w przypadku zamkniętych konsol jest jedyną alternatywą wobec sklepów właścicieli danej platformy. Nie wspominając ,że nie wszędzie jest szybki i nie limitowany internet co dla części potencjalnych klientów może stanowić sporą przeszkodę O ile się zgadzam ,że streaming o cyfra będą odgrywały bardzo ważną rolę w przyszłości . To uważam pozostawienie przez Sony i MS opcji zakupów gier pudełkowych i rynku wtórnego za bardzo dobry ruch. Grut ,że jest wybór i oby to tak na konsolach pozostało.
Z tym podawaniem pojemności dysku to coś w podobie Polskiej średniej krajowej brutto vs netto ;)
IGN zwraca uwagę na bardzo cichą pracę urządzenia, praktycznie niesłyszalnego w stanie bezczynności i wciąż nierobiącego większego hałasu po uruchomieniu Red Dead Redemption 2
I to mnie cieszy, bo mam przeczucie że jak zwykle konsola Sony będzie ''najtańszym odrzutowcem''
widziałeś jaka jest ogromna - myślę, że to przez system chłodzenia. Szczerze nie rozumiem tych narzekań na ps4 i ps4 pro moje są ciche - jedyne co tam hałasuje to napęd.
fajny ten xbox - mam nadzieję, że sony też nas zaskoczy jakimiś fajnymi funkcjami. Mogli by już coś więcej pokazać bo strasznie się bawią w ciuciubabkę z ludźmi. Albo dowalą czymś extra albo jest dużo gorzej i nie chcą się narazić na hejt. Mam nadzieję, że za niedługo się przekonamy co potrafi ps5
Nie dawno chodziły plotki, że w wersji Digital PS5 będzie można podpiąć pod USB czytnik płyt BR. Ciekawe co z tego wyniknie.
Ciekawe jakby wtedy wyglądał odczyt licencji, bo jednak tym zajmuje się właśnie odtwarzacz.
Całe szczęście, że będzie można podpiąć dysk HDD, ściągnąć na niego grę i jeśli będziemy chcieli w nią zagrać to kopia gry na SDD i nie musimy ściągać gry po raz kolejny
Digital Foundry zrobiło już test wstecznej. Gry dostały niezłego kopa. Sekiro śmiga w 60 klatkach( niekiedy zwalnia ale to jest jeszcze bez poprawek, które mogą zostać wprowadzone). Jakby tak było na PS5 to byłoby świetnie.
Dokładnie, to wsteczna bez żadnych patchy i to już robi mega wrażenie, miejmy nadzieję że jak najwięcej gier je dostanie i będzie twarde 60.
Ewidentnie widać, że Digital Foundry wie coś więcej ale nie może jeszcze się tym pochwalić.
Warto pamiętać, że o XSS wiedzieli już na początku tego roku. :D
Sami wspominają, że konsola nie wykorzystuje jeszcze pełnej mocy a mimo to jest ogromny skok w wydajności.
Zgaduję, że tu pojawi się jeszcze ogrom zmian od samego MS jak i potem od producentów gier.
MS dość systematycznie i równomiernie odkrywa karty. Podoba mi się to, bo na spokojnie możemy poznać wszystko i przetrawić.