Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starfield i TES 6 dogonią XXI wiek; rewolucyjne zmiany w silniku Bethesdy

22.09.2020 11:31
4
36
odpowiedz
5 odpowiedzi
davil
3
Junior

Ja temu kolesiowi tak bardzo nie wierzę, że gdyby powiedział, że ziemia jest okrągła to zacząłbym mieć wątpliwości

22.09.2020 13:20
Bukary
😐
29
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
221
Legend

Jeśli ekran wczytywania nadal będzie się pojawiał przy wejsciu do miasta, jaskini, pokoju, szafy na szczotki i mysiej dziury, to mogą się ugryźć w nos ze swoim rewolucyjnym pudrowaniem trupa.

22.09.2020 11:27
Ard'aenye
1
21
Ard'aenye
63
Pretorianin

To ostatnie zdanie z wiadomości jest najlepszym komentarzem do tej sprawy.

22.09.2020 12:49
😐
25
14
odpowiedz
zanonimizowany1289944
51
Konsul
Image

"na nowej wersji silnika Creation" Czyli jadą na tym samym, dziadowskim silniku, od 23 lat, tylko upychają do niego coraz więcej rzeczy.

22.09.2020 13:04
Tohka Yatogami
27
10
odpowiedz
7 odpowiedzi
Tohka Yatogami
42
Pretorianin

Sam silnik był dobry ,ale! Bethesda powinna dawno temu go gruntownie przebudować od zera. Wiele błędów z którymi walczy społeczność to błędy które wynikają z wielu rozbudowań tego silnika.
Tak czy siak TES 6 musiałby być czyms niezwykłym bym to w ogóle tknęła tzn:
-miasta mające więcej niż 12-13 NPC
-Większa część błędów z poprzednich gier nie może się pojawić (a jak się pojawi to ma być szybko załatana a nie "społeczność moderska to naprawi"
-Porządna fabuła i jakiekolwiek postacie które mają osobowość ,głębie
-mimika i animacje postaci podczas dialogów (NPC jest przerażony? stoi zwyczajnie z lekko zmienioną ekspresją twarzy i krzyczy "nie zabijaj mnie!"- no mnie to nie przekonuje)
- Lepiej zrobiony Occlusion Culling w porównaniu do FO 4 ,F 76 i Skyrima
-Bardziej żywy świat -nie ,nie chodzi mi by NPC podchodzili do siebie by powtarzać w kółko 2-3 dialogi

Jeśli dadzą tylko nowszą grafikę to mam to gdzieś. Już wolę wtedy modować dalej Skyrim'a lub Skyrim LE i pograć na fanowskim modach wielkośći DLC które fabularnie bym prędzej uznała bym za questy główne niż wątek Alduina w TES 5.

To że Microsoft kupił Zenimax daje jakieś nadzieje na dobrą grę od Bethesdy (a nie na średnią/słabą piaskownice) .

22.09.2020 11:27
Ard'aenye
1
21
Ard'aenye
63
Pretorianin

To ostatnie zdanie z wiadomości jest najlepszym komentarzem do tej sprawy.

22.09.2020 11:29
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
MrDraiger
85
Konsul

Oby ten silnik był elastyczny by można było TES6 wydać na trzy poprzednie i przyszłe generacje jak i handheldy, telefony GSM i smart hulajnogi bez wyświetlaczy.

22.09.2020 12:08
DocHary
😂
2.1
DocHary
63
Unclean One

Nie zapominajmy o testach ciążowych.

22.09.2020 13:05
keeper_4chan
2.2
keeper_4chan
103
Generał

To jest ten sam stary silnik, tylko po liftingu sporym pewnie.

22.09.2020 11:31
Soulcatcher
😍
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Soulcatcher
267
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Tego że zagram w The Elder Scrolls VI od Microsoft bym chyba nie był w stanie wymyślić :)
Bardzo się cieszę, można było się spodziewać nowego engine razem z nową generacją konsol, super.

22.09.2020 21:20
eJay
3.1
eJay
240
Quaritch

gameplay.pl

Microsoft -> Elder Scrolls

Faktycznie ;) To jest tak abstrakcyjne, że trudno sobie to było wyobrazić. Chciałbym, aby MS wpłynął na nowego Elder Scrollsa lub Fallouta jak na Wasteland przy okazji zakupu InXile - że gra będzie lepiej dopracowana tam, gdzie wcześniej kulała ze względu na małe zasoby zespołu.

22.09.2020 11:31
4
36
odpowiedz
5 odpowiedzi
davil
3
Junior

Ja temu kolesiowi tak bardzo nie wierzę, że gdyby powiedział, że ziemia jest okrągła to zacząłbym mieć wątpliwości

22.09.2020 13:54
4.1
bluesme
90
Konsul

Fallout, genialne dziecko 1997 r. ... a tutaj gonimy XXI wiek.

22.09.2020 14:26
p4go
😒
4.2
p4go
152
Almost human

ja równie podnieciłem się do tego momentu Według Todda Howarda będą to największe zmiany...

22.09.2020 17:05
😂
4.3
1
Dragoon84
97
Generał

I bardzo słusznie, bo Ziemia jest elipsą xD

22.09.2020 20:15
😜
4.4
Jerry_D
56
Senator

Jaką elipsą ty płaskoziemco?! Elipsa to figura płaska. Zakładam, że chodziło ci o elipsoidę.

23.09.2020 13:56
😁
4.5
Kshyku
32
Legionista

Wy kłamcy jedni Wy. Ziemia nie jest ani płaska, ani kulista czy inna elipsoida!. Ziemia jest wklęsła!co można potwierdzić szybkim riserczem.

Gdyby była płaska to podczas chodzenia bolały by całe stopy.

Gdyby była kulista/elipsoida to by bolał środek stopy

A jak wszyscy wiemy najczęściej boli pięta i przedstopie!
Jak się ze mną nie zgadzacie to. . . No to jesteście. . Yyyy. Przekupieni i nieprzebudzono-reptilo-masonami :-)

22.09.2020 11:33
5
odpowiedz
MewsoNs
60
Generał

No może dzięki Microsoftowi miano BUGthesdy odejdzie w zapomnienie. Co jak co ale ich dotychczasiwa technologia to czasy Gothica, co jest absolutnie nie do przyjęcia. Sytuacja podobna co w wowie, silnik juz jest archaikiem na obecne czasy i mimo, że wycisneli z niego 100%, to nie spełnia już dzisiejszych standardów. Oj jak ja bym chcial zobaczyć takiego WoWa 2.0 zrobionego na grafikę w stylu i jakosci ich najnowszych cinematicow.

post wyedytowany przez MewsoNs 2020-09-22 11:34:22
22.09.2020 11:39
BlurekPL
😁
6
1
odpowiedz
BlurekPL
129
Generał

Bethesda obiecuje największy skok jakościowy od czasów premiery The Elder Scrolls IV: Oblivion

Czyli w końcu będzie wyglądać jak na next gena przystało? Z 2013 roku oczywiście, nie rozpędzajmy się tak...

22.09.2020 11:39
😈
7
1
odpowiedz
x_Rai_x
24
Legionista

16 times the detail!

22.09.2020 11:41
8
1
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Warto jednak słowa Todda Howarda brać z dystansem, gdyż jest on znany z częstego mijania się z prawdą.
Cenne uwagi.

Ale oby w tym razem nie będzie kłamstwo, bo silnik gry od bardzo dawna potrzebuje ulepszenie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-09-22 11:41:55
22.09.2020 11:41
elathir
9
odpowiedz
elathir
96
Czymże jest nuda?

Według Todda Howarda będą to największe zmiany, jakie zajdą w silniku Creation (powstałym na bazie starego Gamebryo) od czasów The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Idealnie podsumowuje to zakończenie newsa, które jest i tak bardzo delikatnym ujęciem sprawy.

Warto jednak słowa Todda Howarda brać z dystansem, gdyż jest on znany z częstego mijania się z prawdą.

22.09.2020 11:41
Laston
10
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Laston
157
Chaos Lord
22.09.2020 12:18
10.1
3
radas_b
61
Generał
22.09.2020 11:42
Metaverse
11
1
odpowiedz
Metaverse
62
Senator

jest on znany z częstego mijania się z prawdą.
(delikatnie mówiąc)

22.09.2020 11:43
sasuke284
12
odpowiedz
sasuke284
81
Fleshless

Todd 2018: nie zmienimy naszego silnika nie ma bata, będzie taki sam bo taki jest idealny a wy się na silnikach graficznych nie znacie!
Todd 2020 gdy microsoft mu nakopał rozumu do dupy: przerobimy nasz silnik nie do poznania, będzie to największa zmiana od czasów obliviona!
ps. tak naprawdę to dobry ziomek microsoft kupił bedzie by pozwolić obsydianowi robić fallouta new vegas 2 a na bedzi wymusić zmiane silnika i zrobienia tego o co fani proszą bedzie od lat XD

post wyedytowany przez sasuke284 2020-09-22 11:44:38
22.09.2020 11:43
13
1
odpowiedz
katai-iwa
44
Senator

taa, uwierzę, jak zobaczę na własne oczy te gry :)

22.09.2020 11:44
Forcebreaker
14
2
odpowiedz
Forcebreaker
54
Generał
Image

nowej wersji silnika Creation
here we go again...

22.09.2020 11:46
15
odpowiedz
siera97
53
Senator

Skok generacyjny objawia się nie tylko w przypadku jednostki graficznej, ale także w mocniejszym procesorze i streamowaniu danych z dysku SSD. Dzięki temu byliśmy w stanie odświeżyć nasz silnik graficzny.
Tak, dopiero teraz pojawiła się technologia, umożliwiająca ulepszenie silnika z Obliviona. Poprzedni sprzęt zwyczajnie nie był w stanie ogarnąć chwały Creative. Pozostaje zobaczyć na czym zatrzyma się ta ich rewolucja, bo na fajerwerki bym nie liczył.

22.09.2020 11:46
16
odpowiedz
5 odpowiedzi
Nivanriell
39
Pretorianin

Zobaczmy, może wyciągnęli wnioski z F76 i F04. Fajnie, że są to gry nastawione na modowanie i dużą interakcje ze światem ale za bardzo odstają od innych gier AAA pod wieloma względami.

"Warto jednak słowa Todda Howarda brać z dystansem, gdyż jest on znany z częstego mijania się z prawdą."

Wszyscy więksi wydawcy w tej branży kłamią

22.09.2020 11:50
sasuke284
16.1
sasuke284
81
Fleshless

żadnych wniosków nie wyciągnęli XD microsoft ich kupił i wymusił zmianę lub modernizację silnika, dwa lata sie zarzekali że nic nie zmienią w silniku ani silnika nie zmienią

post wyedytowany przez sasuke284 2020-09-22 11:51:39
22.09.2020 12:07
16.2
Nivanriell
39
Pretorianin

sasuke284

Przecież do Starfielda musieliby przerobić silnik skoro gra rozgrywałaby się w kosmosie. Zawsze pod każdą nową produkcje "silnik" jest modyfikowany. Todd w jakimś wywiadzie chwalił się, że zrobili znaczne postępy w mimice i tworzeniu postaci ale jak będzie to zobaczymy w dniu premiery Starfielda.

post wyedytowany przez Nivanriell 2020-09-22 12:08:04
22.09.2020 13:07
keeper_4chan
16.3
keeper_4chan
103
Generał

Silnik już modernizują od dawana.
Praktycznie co każdą odsłonę gry.
Do tego sporo usprawnień wprowadzili dzięki testerom Fallout 76. :D

22.09.2020 14:22
MineBeziX
16.4
MineBeziX
59
Generał

Wszyscy więksi wydawcy w tej branży kłamią
Uczą się od najlepszego w tym Todda, tylko nadal im do niego daleko.

22.09.2020 16:18
16.5
Nivanriell
39
Pretorianin

[MineBeziX]

Wątpię, żeby Todd sam podejmował tam decyzje

22.09.2020 11:53
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
barnej7
164
Senator

Oby tylko nie było loadingow przy wejściu do każdego zamkniętego pomieszczenia i niech animacje wyglądają w końcu normalnie.

22.09.2020 11:58
sasuke284
17.1
sasuke284
81
Fleshless

oby też nie było loadingów przy wejściu do każdego miasta, w morrowindzie ich nie było to czemu nagle pojawiły sie w oblivionie i skyrimie?

post wyedytowany przez sasuke284 2020-09-22 11:58:25
22.09.2020 11:59
Ergo
17.2
Ergo
90
Generał

Loadingi będą, ale teraz silnik wykorzysta w pełni nową technologię (ssd) i je skróci do minimum xD

22.09.2020 12:03
sasuke284
17.3
sasuke284
81
Fleshless

Ergo todd na e3 2022: chciałbym wam zaprezentować gameplay z starfield, w naszej grze wykożystaliśmy technologię ssd dzięki czemu loadingi są tak krótkie jak nigdy dotąd i jesteśmy z tego tak dumni że teraz każda jaskinia została podzielona na pomieszczenia 5x5 pomiędzy którymi trzeba przechodzić przez drzwi i w czasie przechodzenia przez każde z nich pojawia sie loading. Tak samo w każdym domu, każdy pokój jest oddzielną lokacją oddzieloną drzwiami, wystarczy podejść do drzwi, wcisnąć przycisk i voila, masz najkrótszy loading screen w historii loading screenów.

post wyedytowany przez sasuke284 2020-09-22 12:06:19
22.09.2020 18:05
WolfDale
17.4
WolfDale
73
zanonimizowany15032001

Morrowind pod tym względem był świetny, wchodziło się do miasta jak nigdy nic. Ale jest to spowodowane tym że tam za bardzo w miastach się nic nie działo w porównaniu do Oblivion/Skyrim przez co gra nie dostawała fioła. Bo aby wejść do budynku czy piwnicy to już loading był.

22.09.2020 12:01
Ergo
18
odpowiedz
Ergo
90
Generał

Ja to myślę, że MS już nie mógł patrzeć co wyrabia bethesda z F76 i postanowił zamknąć ten cyrk wykupując ich :P W końcu może dostaniemy normalnego fallouta :P

22.09.2020 12:03
19
odpowiedz
1 odpowiedź
toyminator
73
Senator

NO tak.W końcu ich gry RPG (bo jakoś strzelanki wyglądają dobrze) będą wyglądały jak z PS4 ;D Ale w sumie to nawet będzie wystarczające. Jak będzie to wyglądać jak najlepsza np 5 letnia gra, to już będzie spoko ;D

22.09.2020 21:11
Rino_
19.1
Rino_
18
Legionista

a jakie to strzelanki robiła bugesta?

22.09.2020 12:06
👎
20
odpowiedz
zanonimizowany1296099
34
Generał

Pudrowanie trupa. A zapewnienia tego notorycznego kłamcy można za okno wyrzucić.

22.09.2020 12:14
xand
21
2
odpowiedz
1 odpowiedź
xand
101
Konsul

Wszystkie dyski z tym silnikiem powinno się spalić. Zamiast poświecić trochę czasu i pieniędzy na stworzenie w końcu normalnego silnika gry to idą w zaparte w to samo i z każdą premierą kolejnej gry te same koślawe animacje, te same bugi, a z każdą "renowacją" dochodzą kolejne.

22.09.2020 12:20
sasuke284
21.1
1
sasuke284
81
Fleshless

chciałbym wierzyć w siebie jak todd wierzy w to że ten silnik jest dalej dobry

22.09.2020 12:30
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Krieggg
13
Pretorianin

Microsoft nie odrobil pracy domowej. Przejecie Bethesdy bez utylizacji jej najwiekszego problemu jakim jest TH jest tak absurdalnie glupim pomyslem, ze mozna by o tym zrobic nie jeden doktorat. 10 times the lies, powodzenia.

22.09.2020 15:23
BIGPSFANBOY
22.1
BIGPSFANBOY
26
Generał

Microsoft zrobił to tylko po to żeby Obsidian mógł robić Fallout New Vegas 2

22.09.2020 20:50
MaBo_s
😜
22.2
1
MaBo_s
64
Generał

Tak tak, wydali 7,5mld tylko po to żeby Obsidian zrobił nowe Nowe Vegas...

post wyedytowany przez MaBo_s 2020-09-22 20:50:57
22.09.2020 12:37
23
odpowiedz
zanonimizowany1314421
9
Centurion

Będzie milion razy więcej detali niż w Fallout 76. Bo bez wsparcia Microsoftu to byli takim indie developerem i ledwo im na chleb starczało... No bądźmy poważni. Microsoft też chce zarobić jak najwięcej jak najmniejszym kosztem. Jakby powiedzieli, że wywalają ten silnik i robią wszystko od nowa, to bym miał jakieś nadzieje, a teraz takie ściemnianie... coś tam faktycznie zmienią, no i może na poziomie UE4 będzie ich nowy silnik, w czasach gdy wszystko przeniesie się na UE5.

22.09.2020 12:46
😂
24
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1146443
59
Senator

Skok technologiczny byłby, gdyby zmienili silnik na np. UE5, a nie pudrowali w nieskończoność 20 letniego Gamebryo.

22.09.2020 13:05
keeper_4chan
24.1
keeper_4chan
103
Generał

DOOM też ma w sobie jeszcze kod z dawnych lat i odsłon swoich poprzedników.
Totalny przegląd silnika da się zrobić, pytanie ile będzie trzeba kodu unowocześnić.

A szkolić ludzi pod nową technologię i wdrażać nowe rozwiązania we własne działające struktury, raczej nie jest zbyt optymalne dla sporej firmy.

Do tego jak wydadzą to zobaczymy jaki to lifting zrobili :D

22.09.2020 13:48
24.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Różnica jest taka, że Doom wygląda i działa bardzo dobrze, a Fallouty wręcz przeciwnie. Mało tego, w tym przypudrowanym Gamebryo nadal są bugi z czasów Morrowinda, więc sama aktualizacja nie wystarczy. Im potrzeba całkowicie nowego silnika, bo inaczej będzie powtórka z rozrywki i festiwal bugów, jak w F76.

22.09.2020 18:04
OwNsTyLe
24.3
OwNsTyLe
26
Chorąży

Dharxen pamietasz kiedys o tym pisalismy XD

post wyedytowany przez OwNsTyLe 2020-09-22 18:05:33
23.09.2020 02:44
24.4
zanonimizowany1146443
59
Senator

OwNsTyLe

Bardzo możliwe xD

22.09.2020 12:49
😐
25
14
odpowiedz
zanonimizowany1289944
51
Konsul
Image

"na nowej wersji silnika Creation" Czyli jadą na tym samym, dziadowskim silniku, od 23 lat, tylko upychają do niego coraz więcej rzeczy.

22.09.2020 13:03
kęsik
😒
26
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
147
Legend

Przed Skyrimem i F4 też mówili o super nowym silniku...

22.09.2020 13:09
keeper_4chan
26.1
keeper_4chan
103
Generał

Morrowind i Oblivion były w swoim czasie małą rewolucją.
Teraz będą mieli dodatkowo dostęp do zasobów Microsoft :D

22.09.2020 13:04
Tohka Yatogami
27
10
odpowiedz
7 odpowiedzi
Tohka Yatogami
42
Pretorianin

Sam silnik był dobry ,ale! Bethesda powinna dawno temu go gruntownie przebudować od zera. Wiele błędów z którymi walczy społeczność to błędy które wynikają z wielu rozbudowań tego silnika.
Tak czy siak TES 6 musiałby być czyms niezwykłym bym to w ogóle tknęła tzn:
-miasta mające więcej niż 12-13 NPC
-Większa część błędów z poprzednich gier nie może się pojawić (a jak się pojawi to ma być szybko załatana a nie "społeczność moderska to naprawi"
-Porządna fabuła i jakiekolwiek postacie które mają osobowość ,głębie
-mimika i animacje postaci podczas dialogów (NPC jest przerażony? stoi zwyczajnie z lekko zmienioną ekspresją twarzy i krzyczy "nie zabijaj mnie!"- no mnie to nie przekonuje)
- Lepiej zrobiony Occlusion Culling w porównaniu do FO 4 ,F 76 i Skyrima
-Bardziej żywy świat -nie ,nie chodzi mi by NPC podchodzili do siebie by powtarzać w kółko 2-3 dialogi

Jeśli dadzą tylko nowszą grafikę to mam to gdzieś. Już wolę wtedy modować dalej Skyrim'a lub Skyrim LE i pograć na fanowskim modach wielkośći DLC które fabularnie bym prędzej uznała bym za questy główne niż wątek Alduina w TES 5.

To że Microsoft kupił Zenimax daje jakieś nadzieje na dobrą grę od Bethesdy (a nie na średnią/słabą piaskownice) .

22.09.2020 13:12
keeper_4chan
27.1
keeper_4chan
103
Generał

Moderzy też pewnie wolą modować bez problemów.
Dlatego pewnie API i Metody zostaną głównie rozbudowane, niż zmienione.

Ingerencja w jądro silnika zawsze jest ryzykowna.
Sporo mniejszych starych błędów też połatali dzięki testerom Fallout 76 :D

22.09.2020 13:13
sasuke284
27.2
2
sasuke284
81
Fleshless

-Porządna fabuła i jakiekolwiek postacie które mają osobowość ,głębie
To nie zależy od silnika tylko od umiejętności osób piszących fabułe i te postacie.
Ja bym jeszcze prosił o to by nie było loadingów przy wchodzeniu gdziekolwiek

post wyedytowany przez sasuke284 2020-09-22 13:14:48
22.09.2020 13:24
27.3
humman
71
Generał

Centrum bostonu to już była lokacja ponad siły tego silnika w Fallout 4, nie licząc słabej wydajności to wchodziło się do małego budynku, ładowanie kilka sekund ale przy powrocie do świata ładowało co najmniej 2 minuty a czasem się na tym zacinało na amen

22.09.2020 17:07
Tohka Yatogami
27.4
Tohka Yatogami
42
Pretorianin

To nie zależy od silnika tylko od umiejętności osób piszących fabułe i te postacie.
Wiem ,ale Bethesda nie jest tylko twórcą świata i ekipą od silnika CE - Oni też ten świat wypełniają zadaniami ,postaciami itp. Dlatego też powinni tą kwestię poprawić (nowy silnik z takimi samymi dennymi zadaniami jak w TES 5, FO 4 nie brzmi zbyt interesująco)

22.09.2020 21:33
27.5
halcyforn
16
Legionista

według mnie powinni od zera zrobić ten silnik a nie dokładać do trupa. silnik mimo wszystko ma dalej za dużo ograniczeń. co do fabuy itp, powinni sie przyjrzeć troche mrrowindowi tam była ciekawa fabuła i wpisać ja tak ze gre można iść bez znaczników, to byłby niezły powiew świerzości i powrut do korzeni.

23.09.2020 14:34
27.6
zanonimizowany768165
119
Legend

O fabule i jej podobnych (niezwiązanych z silnikiem i technikaliami) możesz zapomnieć bo jedyna osoba z talentem do tego nie pracuje u nich od czasów Morrowinda.

23.09.2020 18:01
😍
27.7
Assassinek06
96
Konsul

Dokładnie tak, powinni czerpać garściami z Gothica.

22.09.2020 13:20
Kaze_PL
😢
28
odpowiedz
Kaze_PL
37
Centurion

Od czasów obliviona, skyrima itd., największym problemem tego studia jest Todd Howard, póki ta osoba tam jest, nie sądzę by jakakolwiek rewolucja miała się udać. Ten człowiek to niszczyciel gier/marki. I o ile TESa III uwielbiałem, tak kolejne części obrzydziły mi granie w gry od bethesdy. Stały się takie bezpłciowe, bezpolotu i świeżości. Nawet jeśli szykują jakieś zmiany w silniku, tak o jakość gier bardziej się boję. I nie chciałbym by gracze znowu coś naprawiali i robili coś za studio. Obecnie żadnej gry już tego studia nie kupię, a tym bardziej przed premierą.

22.09.2020 13:20
Bukary
😐
29
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
221
Legend

Jeśli ekran wczytywania nadal będzie się pojawiał przy wejsciu do miasta, jaskini, pokoju, szafy na szczotki i mysiej dziury, to mogą się ugryźć w nos ze swoim rewolucyjnym pudrowaniem trupa.

23.09.2020 11:38
29.1
mrich
25
Chorąży

Gry Bethesdy (BGS konkretnie) są bardzo dynamiczne. W tych grach zwykle możesz podnieść każdego ziemniaka i każdy półmisek i każdy z tych przedmiotów symuluje fizykę. Do tego wszystkie NPC, questy i tym podobne także działają bardzo dynamicznie. Takie żywe i dynamiczne środowisko ma swoje wymagania i niestety w takim wypadku grafika musi ucierpieć. Taki Wiedźmin 3 mógł sobie na lepszą grafikę pozwolić, bo tam na przykład fizyki nie symuluje prawie nic.

A ekrany ładowania to cena jaką płacimy za tę dynamikę. W Wiedźminie 3 wchodząc do jaskini gra ładuje ją w biegu. Nie jest ona wczytana przez cały czas. Gra nie ma za dużo do roboty. Wchodząc do jaskini sytuacja jest bardzo prosta, wiadomo gdzie wszystko jest itp. W takim Skyrimie czy Falloucie 4 gracz wchodząc wcześniej do jaskini poprzestawiał na przykład naczynia na stole czy ułożył stos z serów. Do tego NPC którzy mogą być w na przykład miastach. Ich lokalizacja musi się zaktualizować, muszą się wczystać wszystkie zmiany, które w danej lokacji gracz zrobił. Ciężko opisać jak bardzo złożone są to systemy. Bez ekranu ładowania, przed wejściem w takie miejsce czekałby nas naprawdę spory i nieprzyjemny lag. W Wiedźminie, Assasynie czy nawet RDR 2 sytuacja jest dużo, dużo, dużo prostsza. Tam niewiele zmian musi się zapisywać. Zgadzam się, że to co mogłoby być lepsze to na przykład animacje czy mimika twarzy. To zazwyczaj nic nie kosztuje jeżeli chodzi o wydajność, ale reszta jest na bardzo dobrym poziomie patrząc na poziom dynamiki tych światów.

23.09.2020 14:26
Irek22
29.2
1
Irek22
153
Legend

mrich
Do tego NPC którzy mogą być w na przykład miastach. Ich lokalizacja musi się zaktualizować, muszą się wczystać wszystkie zmiany, które w danej lokacji gracz zrobił.

W Morrowindzie - działającym na starszej wersji tego silnika - miasta były otwarte. Dopiero od Obliviona je zamknęli (przez co wywalili kilka zaklęć).

22.09.2020 14:02
👍
30
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Dodadzą jakiś istotny featire, który w innych hrach jest od lat... tak jak przy F4.

22.09.2020 14:09
elathir
31
3
odpowiedz
elathir
96
Czymże jest nuda?

Silnik w obecnej formie ma trzy główne problemy
- loadingi, wszędzie loadingi. Niestety ale gdyby jeszcze były one dość rzadkie, czyli miasto/teren otwarty oraz przy szybkiej podróży to dałoby się to przeżyć. Ale fakt, że towarzyszą nam przy każdym budynku powoduje nie tylko zdenerwowanie u graczy ale tez powoduje znaczne ograniczenia gameplayowe. W Outer worlds gdzie loadingow właśnie było mniej, profesja snajpera miała sens, albo wykorzystanie ciężkiego sprzętu. W Falloutach jest to skrajnie ograniczone, a aż korci by wrzucić przez okno granat przed wparowaniem do budynku.

- brak wsparcia dla motion capture, to jest główny powód sztywnych animacji, i niestety stawia ten silnik lata za konkurencją, bo dzisiaj jest to już standard. Niestety to nie jest tak proste jak wykorzystanie innego narzędzia do MC i zaimportowanie wyników, bo tych nie ma jak przełożyć na obecny silnik i sposób w jaki tworzy on animacje. Co ważne to również wpływa na odczucia z gry a nie tylko grafikę, sprawia że np. walka jest mniej drewniana.

- sposób działania kamery, który jest skrajnie wręcz nieelastyczny. Niestety ale bardzo ogranicza to choćby możliwość stworzenia bardziej dynamicznych scenek dialogowych, oraz prowadzi do masy bugów.

Więc jeżeli te wielkie zmiany będą polegały na dodaniu RT, podbiciu rozdzielczości tekstur czy wprowadzeniu innych efektów obecnie popularnych to nic się nie zmieni. Problemem tego silnika jest słaba jakość grafiki, to można przeżyć a otoczenie w F4 wygląda nawet dobrze (gorzej postaci) co liczne ograniczenia wpływające bezpośrednio na rozgrywkę.

22.09.2020 14:11
😉
32
odpowiedz
xxskazaxx
4
Pretorianin

"Starfield i TES 6 dogonią XXI wiek; rewolucyjne zmiany w silniku Bethesdy"
Tu mi czołg jedzie, a tu mi kaktus wyrośnie.

22.09.2020 14:35
MineBeziX
33
odpowiedz
MineBeziX
59
Generał

Smutny Todd już nie będzie mógł pod skrzydłami Microsoftu robić gier jak najmniejszym kosztem, próbując wmówić ludziom, że wcale nie są przestarzałe.

Co ja mówię, to Todd, on jeszcze będzie w stanie znaleźć sposób na swoje małe kłamstewka.

22.09.2020 15:20
GosuRALF
😍
34
odpowiedz
GosuRALF
116
Konsul

dawać Fallout New Vegas 2 od Obsidiana !!!

22.09.2020 15:27
Wielki Gracz od 2000 roku
35
2
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
172
El Kwako

A za miesiąc - "Todd Howar zwolniony z Bethesdy. Wypowiada się negatywnie o współpracy z Microsoftem". I wtedy byłaby to jedna z najlepszych rzeczy jakie M by zrobiło.

22.09.2020 15:37
typical hater
36
1
odpowiedz
typical hater
91
Aedan Cousland

Rozum podpowiada, że jeżeli graficznie i pod względem animacji Bethesda zawsze kulała, to można śmiało założyć, że w tej generacji będzie tak samo. Podejrzewam jednak, że będzie lepiej niż w przypadku falloutów z poprzedniej generacji.
Z drugiej strony dotąd Todd świecił mordą za Zenimax i ich decyzje, może microsoft nie będzie szczędził mu na zasobach tak jak poprzedni właściciele, a i też mam wrażenie, że 76 mogła ich nieco nauczyć pod względem technologicznym.

post wyedytowany przez typical hater 2020-09-22 15:40:17
22.09.2020 16:12
keeper_4chan
37
odpowiedz
3 odpowiedzi
keeper_4chan
103
Generał
Image

Wszyscy liczymy na kolejny hit pokroju New Vegas.
MS chyba też się już nie cierpliwi po The Outerworld.

22.09.2020 16:34
37.1
grabeck666
74
Senator

No akurat New Vegas i The Outer World to są BARDZO złymi przykładami tutaj. Bo mowa o technologii, i obydwa tytuły były drewniane w uj. O ile jeszcze NV można zrozumieć bo był dodatkiem do F3, to Outer Worlds praktycznie wyglądał i działał tak samo jak wszystkie gry Bethesdy.

22.09.2020 16:43
keeper_4chan
37.2
keeper_4chan
103
Generał

O to mi chodzi, że MS było lekko rozczarowane The Outerworld.

22.09.2020 20:45
MaBo_s
37.3
MaBo_s
64
Generał

Bo jeśli chodzi o aspekty techniczne to Obsidian nigdy nie prezentował poziomu wyższego niż sama Bethesda. KOTOR2/Alpha Protocol/DSIII/F:NV to wszystko mogły być gry wspaniałe na innych obszarach, ale technicznie były to crapy. W sumie The Outer Worlds i tak jest progresem względem reszty. Być może to się zmieni po przejściu pod skrzydła MS, ale trudno było do tej pory powiedzieć, że Obsidian umie zrobić dobrą technicznie grę z widokiem w pierwszej/trzeciej osobie.

post wyedytowany przez MaBo_s 2020-09-22 21:08:52
22.09.2020 16:20
😉
38
odpowiedz
1 odpowiedź
tankshtela
49
Konsul

Data: 22.09.2120
Wiadomość z ostatniej chwili !!! Bethesda ogłasza iż creation engin w końcu dogonił XXI. Gracze mogą w końcu cieszyć oko niespotykaną grafiką, teraz pozostaje tylko usunięcie bugów, co ma nastąpić już niebawem.

22.09.2020 23:51
WolfDale
😂
38.1
WolfDale
73
zanonimizowany15032001

Co Ty tam wiesz, usunięcie bugów to dopiero w TES VII

22.09.2020 16:34
39
odpowiedz
Oxygar8
19
Legionista

Chciałbym, by te gry naprawdę zostały solidnie wykonane.

W Skyrima bawiłem się świetnie, ale drugi raz w to samo, tylko z innym światem, fabułą i klimatem już bym nie zagrał.
O ile loadingi jeszcze wybaczę, to chcę animacji na miarę XXI wieku, wiarygodniejszego świata, gdzie postacie naprawdę mają jakieś tam zajęcia, a po kilku zadaniach nie zostaje się dowódcą gildii.

I tak mam wrażenie, że dostaniemy tylko lepsze tekstury, efekty i inne rej trejcingi.
A tak zwane bitwy, to nadal będzie kilka postaci na krzyż, i jedna katapulta XD

22.09.2020 16:44
40
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany767782
113
Senator

Wiecie, ze tak naprawdę kazdy developer ciągle tylko ulepsza swój silnik? Rzadko kto tworzy calkiem nowy engine
Naughty Dog w swoich grach korzysta z autorskiego silnika, takie Uncharted 2 mialo nowsza wersje niz pierwsza czesc i skok jakosciowy byl bardzo duzy
Pozniej jeszcze nowsza wersja w Uncharted 3/Tlou i tym razem byla mala poprawa
Duzy skok byl dopiero przy Uncharted 4 na nextgeny
UbiSoft w AC tez ciagle tak naprawdę ulepsza Anvila (ktory jest ulepszonym silnikiem z POPa jak dobrze pamietam), a taki AC z 2009 roku, a ten obecny to jest mega skok jakosciowy

Problem w tym, ze Becia nie potrafi w modyfikacje, tak naprawdę taki Fallout 4 nie wyglada zbyt lepiej od Skyrima z 2011 (4 lata roznicy i gry pisane pod zupelnie inny sprzet), podejrzewam ze nawet Oblivion nie ma sie za bardzo czego wstydzic przy F4

26.09.2020 13:38
40.1
zanonimizowany1222151
36
Generał

Anvil został przepisany od nowa i jest anvilnext.

Oni po prostu lukrują gówno od 20 lat.

22.09.2020 17:13
41
3
odpowiedz
Niemiec66
81
Pretorianin
Image

Ten news równie dobrze mógłby wyglądać tak. Nic nie straciłby na znaczeniu :D ->

22.09.2020 17:59
42
odpowiedz
GARON
32
Pretorianin

Tak tego nam brakowało. Fus Ro Dah i wszystko w powietrzu. Podchodzisz do wiklinowego kosza lub czaszki i giniesz.

22.09.2020 21:52
43
odpowiedz
modoc
65
Centurion

Potrzebny jest całkowicie nowy silnik a nie pudrowanie starego kotleta.

22.09.2020 23:56
😂
44
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piotrek.K
203
... broken ...

Todd Howard? To ten co klamal jak swietna, SWIETNA jest gra Fallout76

23.09.2020 00:07
Kaze_PL
😐
44.1
2
Kaze_PL
37
Centurion

To ty dopiero na grze Fallout76 skapnąłeś się ze kłamie, ja to już zauważyłem od czasów Obliviona, Skyrima itd. Ten facet, jak i szef zenimax niszczyli takie marki jak TES, Fallout. Ale gracze ze skrzywionym mózgiem nabijali tylko im hajs, a my przez to i mam tu na myśli inteligentnych ludzi, dostawaliśmy niedopracowane albo upraszczane gry, zamiast dostawać gry w stylu Wiedźmina lub GTA V, tak więc panu Toddowi MS powinno podziękować. :)

post wyedytowany przez Kaze_PL 2020-09-23 00:11:48
23.09.2020 05:06
Qverty
44.2
1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Nie, to ten co kłamał że wszystko w Oblivionie jest ręcznie modelowane.

23.09.2020 00:05
45
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany430197
46
Centurion

Jakie niby zmiany ma przynieść ta transakcja poza tym, że od dwóch dni cały Internet o tym huczy?

23.09.2020 05:05
Qverty
45.1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

1) Kasa od Microsoftu.
2) Bat Microsoftu nad Toddem

23.09.2020 09:04
45.2
barnej7
164
Senator

Brak gier beci na ps5

23.09.2020 09:24
46
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1343203
0
Konsul
Image

No wszystko pięknie. Gracze chcą nowego silnika i nowych doznań!
Tylko teraz zastanówcie się nad jednym:
"Skoro beczezda robi tyle baboli na silniku, który doskonale zna od wielu lat to, ile by ich robiła na nowym?"

23.09.2020 09:34
Qverty
46.1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

A kolejna kwestią jest taka, że twórcy gier często "nowym silnikiem" nazywają po prostu mocno zmodernizowany stary silnik.

24.09.2020 08:09
wickywoo
47
odpowiedz
3 odpowiedzi
wickywoo
84
Konsul

"Mając na uwadze, że gry tworzone przez Bethesda Game Studios nie należą do najładniejszych"

Które to nie należą do najładniejszych? O ile pamiętam, to jak wychodził Morrowind, to wszystkim szczeny opadały. Podobnie było z Oblivionem, Skyrim też miał super grafikę. Fallout 3 czy 4 wizualnie też dobrze wyglądały. Animacje juz gorzej, mechanika tym bardziej no i bugi. Ale grafika?

24.09.2020 09:00
elathir
47.1
elathir
96
Czymże jest nuda?

Morrowind wyszedł w tym samym roku co Gothic 2, jak porównamy graficznie te gry to wychodzi na to, że Morrowind to w sumie nic specjalnego. Tj. nie było źle, ale nie nazwałbym tego opadem szczeki. Tyle, że najpierw zagrałem w G1 i G2, dopiero chwilę potem w morrowinda (w ciągu roku po G2).

Oblivion miał fenomenalnie wyglądające krajobrazy, ale jak spojrzało się na wygląd postaci czy ich animacje, to momentalnie cały czar pryskał. Tym bardziej, że chwilę później, ale w tym samym roku, wyszedł Gothic 3, który wyglądał zdecydowanie lepiej.

Fallout 3 na premierę był już gra brzydką. Podobnie Skyrim, widoki wyglądały nie najgorzej, ale bez opadu szczęki. Za to postacie i ich animacje (a to tez część wrażeń z grafiki) wyglądały naprawdę słabo. W tym samym roku wyszedł Wiedźmin 2. Tak, wiem, że to gra bardziej korytarzowa, więc siłą rzeczy może wyglądać lepiej, ale przecież te gry dzieli przepaść.

Fallout 4 ma poprawnie wyglądające widoczki, ale tylko to, reszta prezentowała się słabo.

No i pamiętajmy, że animacje są częścią wrażeń jakie czerpiemy z warstwy graficznej. Nawet najlepszy widok potrafi popsuć przeciwnicy czy NPC poruszający się skrajnie nienaturalnie.

post wyedytowany przez elathir 2020-09-24 09:00:33
24.09.2020 13:03
47.2
zanonimizowany1343203
0
Konsul

Morowind miał tę przewagę nad resztą, że używał jako jeden z pierwszych szadery. Do dzisiaj pamiętam gdzieś tam recenzję, jak recenzent rozpisywał się nad pięknym efektem deszczu na wodzie.

26.09.2020 14:23
47.3
barnej7
164
Senator

Morrowind i oblivion to w chwili premiery były jedne z najładniejszych gier w ogole. gothic 3 się nie liczy bo w chwili premiery to nawet na najmocniejszych komputerach nie dało się w to grać.

24.09.2020 13:01
Miczi82
48
odpowiedz
Miczi82
24
Legionista

Czyli jednak będzie "...sixteen times the detail..."? :D
Gdyby Spencer powiedział, że poprawią silnik Bethesdy, to bym uwierzył, Todd może sobie pieprzyć co chce, a i tak to nikogo nie rusza. Ten człowiek tyle naściemniał i nakłamał jak chyba nikt inny.

26.09.2020 13:15
49
odpowiedz
Kolborano
4
Junior

No jak już ich Microsoft kupił to jestem w stanie uwierzyć, że ich przyszłe produkty będą wyższej jakości. Koledzy z Obsidiana pewnie się tym zajmą :) Wezmą za rączkę i pokażą jak to się robi. Mam nadzieję też, że ktoś weźmie za rączkę Todda i powie mu gdzie jest wyjście.

Wiadomość Starfield i TES 6 dogonią XXI wiek; rewolucyjne zmiany w silniku Bethesdy