Xbox Series S zbyt słabe zdaniem deweloperów
Sam pisałem o tym już wcześniej, to mi jeden z forumowiczów zarzucał, że "nie znam się", że "liczy się tylko procesor" :)
Bo się nie znasz. Wymyślasz idiotyczne przykłady jak z tym GTA V na X360, gdzie XO i PS4 miały 16x więcej RAMu i dziwisz się, że Rockstar zaczął ciąć funkcję na platformie co miała 0.5 GB zamiast 8 GB.
XSX i XSS mają bardzo dobrze dobrane podzespoły, które w żaden sposób nie będą ograniczać siebie nawzajem.
Gry na nową generację będą pisane inaczej niż na starą, bo para "mocne CPU + słabe GPU" wymaga zupełnie innego podejścia niż "słabe CPU + mocne GPU".
Na setki tysięcy programistów z game devu narzeka raptem kilku. Z jednej strony mamy gościa z Remedy, która to mocno zbliżyła się do Sony ostatnimi czasy, były nawet plotki o tym że Sony ich wykupi.
Z drugiej zaś ktoś z ID Software, którzy to w ostatnich latach budowali technologię bardzo mocno zależną od GPU np. DOOM 2016 w testach wyciągał ledwie 2 klatki więcej na 8-rdzeniowym CPU względem 2-rdzeniowego Pentiuma o ile dobrze pamiętam.
Niestety trudno jest prowadzić dyskusję o programowaniu na konsolach, bo wszystko skrywa NDA, a tym bardziej nie da się rozmawiać o konsolach które jeszcze nie wyszły i tylko nieliczni mają devkity. Nikt po prostu nie będzie ryzykował swojego życia zawodowego, byle tylko wygrać wojenkę w internecie.
Wiele do myślenia powinien dać wam fakt, że na XSS narzeka raptem kilka osób. Z czego narzekanie to dotyczy nie tyle samej konsoli, co konieczności zatrudnienia 2-3 dodatkowych osób, co by odpowiednio dostosowały detale grafiki do słabszego Xboxa.
Przestańcie pisać "XboKSa", bo to razi po oczach. Od dłuższego czasu nie ma potrzeby odmieniania "x" w taki sposób i poprawnie jest "Xboxa".
Wąskim gardłem będzie przede wszystkim mała ilość pamięci w słabszym modelu, ledwie 10 GB, a nie zapominajmy, że cała pula nie będzie dostępna dla deweloperów, ze 2 GB pójdzie na "system".
Sam pisałem o tym już wcześniej, to mi jeden z forumowiczów zarzucał, że "nie znam się", że "liczy się tylko procesor" :). Pozostaje mi tylko zacytować samego siebie, sprzed kilku dni:
Nieprawda [nie tylko procesor się liczy - przypis mój]. Jeśli potwierdzi się specyfikacja, że słabszy model ma sporo mniej pamięci (10GB vs 16GB w Xbox Series X), to już na starcie mamy wąskie gardło, na które najbardziej narzekano w czasach X360/PS3 (w mijającej generacji był to słaby, tabletowy CPU). A trzeba tu jeszcze odjąć 2 - 2,5 GB na system. Nie będzie to wielki problem dziś czy jutro, ale góra za 2-3 lata zacznie się ból i nie chodzi tutaj tylko o gorszej jakości tekstury, najbardziej bolesnym przykładem z przeszłości jest wywalenie trybu FPP z GTA V w wersjach X360/PS3, bo brakowało pamięci.
^^W zasadzie machnąłem się tylko co do prognoz - to jest problem JUŻ DZIŚ, jeszcze przed premierą, a nie za dwa - trzy lata. Już dziś trzeba te nadchodzące gry pisać tak, żeby zmieściły się w tej skromnej puli pamięci. To nie pecet, gdzie "w razie co dołoży się ramu", tu od podstaw deweloperzy dostaną (strzelam) 8GB do dyspozycji i ani bajta więcej. To nie żaden hejt czy przytyk z mojej strony - Microsoft słabszy model REWELACYJNIE wycenił, ale FAKTY są takie, że urżnięto w nim sporo, przy czym będzie to rzutować na WSZYSTKIE multiplatformy przez najbliższe kilka lat.
Moim zdaniem (powtórzę po raz drugi) mocniejsza konsola Microsoftu już na starcie ma "podcięte skrzydła" i NIGDY nie zostaną z niej wyciśnięte ostatnie soki. OK, jak pisał forumowicz
Sony ten aspekt rozegrało o wiele lepiej i jeśli idzie o eksy, to (znowuż - IMHO) skopią Microsoftowi tyłek, pomimo tego, że mają słabszy sprzęt od Xboxa Series X. A jeśli idzie o multiplatformy, to ofc. na PS5 też nie będzie z nimi żadnego problemu, skoro muszą działać znośnie również na Xbox Series S. Tak to widzę.
Popieram. XSS vs XSX to nie tylko mniejsza i wolniejsza pamięć ram. Trochę niżej taktowany procesor oraz większa różnica między GPU. Jestem tego samego zdania, że potężny XSX nie rozwinie skrzydeł, jakby miało, to miejsce, gdyby jedyną różnicą między tymi konsolami, była różnica w braku napędu, tak jak, to będzie przy PS5. Szkielet rozgrywki, będzie tworzony z myślą o tej słabszej wersji, więc albo na tej silniejszej dadzą lepszy RT oraz tekstury bądź FPS, bądź będą robić oddzielną wersję, coś jak Forza Horizon 2 Xbox 360 vs XONE. Obym zapomniał. Spencer deklarował, że przez 2 lata będzie wspierał obecną generację grami FIRST PARTY. :X No to pięknie. Nie jestem hejterem M$, mam nadzieję, że się ogarną z tymi grami. Nieważne czy EX czy nie.
I jeszcze jedno przemyślenie. Wielu użytkowników ma różne karty. Czy jak karta pokazuje, że jest obciążona w 90% to jej moc jest wykorzystywana w rozsądny sposób?
Edit. Obrazek co do specyfikacji.
Jeśli faktycznie tańsza wersja PS5 bez napędu będzie się różnić od zwykłej tylko tym napędem to Microsoft sam sobie zaszkodził tym XSS, to jest ta sama oszczędność jaka się zemściła w xbox one jak dali pamięć ddr3 zamiast dd5 jak u PS4
Chyba że XSS i XSX będą traktowane jako różne platformy i można będzie wydawać gry tylko na tą mocniejszą albo na obie
https://android.com.pl/artykuly/332797-playstation-5-digital-edition-roznice-co-wybrac/
Z pewnością mogą wyjść jakieś kwiatki, przez niesymetryczną przepustowość pamięci, oczywiście mowa o Xbox. Sony postawiło na symetryczną przepustowość 448GB/s dla całości. Trochę M$ na cudował z specyfikacjami. Zegary, przepustowość itd.
Dodając od siebie. Ten temat wlecze się też na innych forach. Czytam co tam ludzie wypisują i mają po części rację. XSS do gier FHD czy 1440p starczy, tylko hmm, masz PC jak i wielu innych, oraz zdajesz sobie sprawę, że ile mocy by nie było, to i tak kiedyś braknie. Kulawa optymalizacja. Zakładam tylko czysto hipotetycznie, że developerzy będą ograniczeni z swoimi zapędami, co do projektowania gier, po przez tę słabszą. Patrz poprzednia generacja. Jedną z najładniejszych gier z PS3 był (moim zdaniem) The Last of Us. Chodził on w 720p 30FPS. XBOX ONE (fat) otrzymał grę Quantum Brake, która też działała w 720p 30FPS Tylko jak podniosła ona poprzeczkę, względem poprzedniej generacji.
PS. Tak naprawde jeszcze nie wiemy jak skuteczne algorytmy kompresji zastosowalo Amd w architekturze RDNA 2, gdyz mogli na tym polu zanotowac progres wzgledem RDNA1.
Już leniwi deweloperzy szukają wymówek, haha, dobre.
Billy Khan, Lead Engine Programmer jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszego silnika bieżącej generacji.
"leniwy developer"
Człowieku, nie ośmieszaj się
Ośmieszają to się devowie którzy nie potrafią optymalizować gier i szukają wymówek.
Zabawne będzie, jak Ci leniwi niezależni Deweloperzy będą nadal robić gry pod PS4/Xbox One, a wersje na Xbox Series X i PS5 będą portami. Bo po co robić grę pod konsole, w której grono odbiorców jest malutkie ??
Ale co ma wydawanie gier na xboxa one i ps4 i ich portowanie na next geny do słabszego nowego xboxa? Jakby go nie było to i tak przez pierwsze dwa lata większość gier na xss/xsx/ps5 będą portami, po prostu za dużo jest ps4 i xboxów one żeby olać te platformy. No i niezależne studia nie będą miały pieniędzy żeby zrobić nextgenową grę z prawdziwego zdarzenia, zresztą patrząc jak wyglądają gry niezależne to w sumie nie wiem czym by te nextgenowe gry tego typu miały być.
Co do samego Xboksa SS, to można się było spodziewać takich opinii. Deweloperzy chcieliby mieć dostępną moc na kolejne kilka lat, a niestety będą musieli choć trochę równać do najsłabszych.
Nie zdziwię się, jak deweloperzy zaczną chętniej podpisywać z Sony umowy na wyłączność, byle tylko nie być ograniczanym przez badziewny sprzęt MS.
Tak - właściciele i inwestorzy stwierdzą, a na wuj nam miliony dolarów ze sprzedaży na Xboxa, olejmy go, żeby czasami nasi programiści się nie przepracowali...
Ile Ty masz człowieku lat? 10?
Chyba była podobna sytuacja z PS3. Tylko że tam cała architektura procesora stawała naprzeciwko programistom, a nie "tylko" mniej ramu i słabsza grafika.
Piszesz tak, jakby to była jakaś nowość. Tak jak wspomniał siera działo się to już w poprzedniej generacji, kiedy część deweloperów unikała PS3 ze względu na bardzo trudna do opanowania architekturę procesora Cell, więc i w następniej może być podobnie. Poza tym jakoś nie słyszałem, żeby np. takie Square Enix narzekało na sprzedaż Final Fantasy VII. Sony nie raz przyciągało do siebie zewnętrznych deweloperów i jakby tego było mało, często była to długofalowa współpraca, a nie jednorazowy strzał.
Wydaje mi się, że teraz skutki mogą być podobne.
Co oni gadają xbox będzie obniżał nam detale w tym przypadku 4K do 1080 i licznik fps na PC robimy to sami i każdy wie ze przepaść między niskimi a ultra jest ogromna ale to robi AI.
Sam pisałem o tym już wcześniej, to mi jeden z forumowiczów zarzucał, że "nie znam się", że "liczy się tylko procesor" :)
Bo się nie znasz. Wymyślasz idiotyczne przykłady jak z tym GTA V na X360, gdzie XO i PS4 miały 16x więcej RAMu i dziwisz się, że Rockstar zaczął ciąć funkcję na platformie co miała 0.5 GB zamiast 8 GB.
XSX i XSS mają bardzo dobrze dobrane podzespoły, które w żaden sposób nie będą ograniczać siebie nawzajem.
Gry na nową generację będą pisane inaczej niż na starą, bo para "mocne CPU + słabe GPU" wymaga zupełnie innego podejścia niż "słabe CPU + mocne GPU".
Na setki tysięcy programistów z game devu narzeka raptem kilku. Z jednej strony mamy gościa z Remedy, która to mocno zbliżyła się do Sony ostatnimi czasy, były nawet plotki o tym że Sony ich wykupi.
Z drugiej zaś ktoś z ID Software, którzy to w ostatnich latach budowali technologię bardzo mocno zależną od GPU np. DOOM 2016 w testach wyciągał ledwie 2 klatki więcej na 8-rdzeniowym CPU względem 2-rdzeniowego Pentiuma o ile dobrze pamiętam.
Niestety trudno jest prowadzić dyskusję o programowaniu na konsolach, bo wszystko skrywa NDA, a tym bardziej nie da się rozmawiać o konsolach które jeszcze nie wyszły i tylko nieliczni mają devkity. Nikt po prostu nie będzie ryzykował swojego życia zawodowego, byle tylko wygrać wojenkę w internecie.
Wiele do myślenia powinien dać wam fakt, że na XSS narzeka raptem kilka osób. Z czego narzekanie to dotyczy nie tyle samej konsoli, co konieczności zatrudnienia 2-3 dodatkowych osób, co by odpowiednio dostosowały detale grafiki do słabszego Xboxa.
na XSS narzeka raptem kilka osób
Nie wiem czy na to wpadles, ale oswiece, raptem pare osob to umiescilo posty w internecie na ten temat
Takiego zdania jest pewnie wiekszosc developerow, tworzenie gier na tak dwa skrajne gpu to bedzie prawdziwa mordęga no i oczywiscie to lepsze nie zostanie w pełni wykorzystane
Niezle was tam Microsoft omamił, generacje temu ludzie byli oburzeni na to, ze chca przypisac plyty do danej konsoli, dzisiaj nie narzekaja, no bo mozna kupic se pseudo next gena za 1300, ale nikt o przyszlosci nie mysli
Totalnie bezsensowny ruch do jakich MS przyzwyczail, skoro na obecna generacje gry maja wychodzic jeszcze przez 2 lata to ci biedniejsi niech sobie graja na one x
Czyli swoje niezadowolenie ze specyfikacji XSS, musi opublikować w internecie setki tysięcy programistów, żebyś zmienił zdanie na ten temat?
tworzenie gier na tak dwa skrajne gpu to bedzie prawdziwa mordęga no i oczywiscie to lepsze nie zostanie w pełni wykorzystane
To aż dziw bierze, że tworzą gry na PCta, gdzie różnice w RAMie, CPU i GPU, bywają kilkukrotnie wyższe niż tutaj. Na pewno ciężej im będzie spożytkować pełnie możliwości silniejszej wersji klocka, co nie znaczy ze będzie to niemożliwe, mówimy tutaj wszak tylko o grafice. To nie będą jakieś zmiany strukturalne gry.
Niezle was tam Microsoft omamił, generacje temu ludzie byli oburzeni na to, ze chca przypisac plyty do danej konsoli, dzisiaj nie narzekaja, no bo mozna kupic se pseudo next gena za 1300, ale nikt o przyszlosci nie mysli
Po co im płyty, skoro przesiadają się na streaming i abonament? Może to ciebie Sony omamiło, weź nie demonizuj całej sytuacji, bo to czy ludzie chcą płyt, czy też nie, to ich decyzja, a to że coraz więcej podejmuje wybór sprzeczny z twoim, to już inna sprawa.
Nie da się przepisać większości obliczeń dotyczących grafiki z GPU na CPU. Mocniejsze CPU da korzyści tej konsoli w ograniczonym ale nie zmienia to faktu że na coś więcej niż full hd i 30fps nie będzie można w grach aa na niej liczyć. Wydajność na poziomie PS4 pro to maks co będzie się dało uzyskać.
Co za słabe. Sam Microsoft mówi że będzie działać w 1440p i 120fps i to słabe? Kłamali?
Kłamali? I tak i nie. Do obecnych gier z pewnością starczy, oraz trybów multi jak i gier sieciowych, takich jak fortnite. Być może. Pytanie co z grami, które będą tworzone, z myślą o nowej generacji? :/ Kolejny RDR3, GTA VI itd. Nie wiem, a do wróżki nie pójdę. :D
Jak zrobisz upscaling z 720p, to można nawet 8k wygenerować. W Xboxie Series S jest GPU ma 4Tflopsy (dla porównania PS4 Pro miało 4,2, a Xbox One X 6TFLOPSów). Procesor co prawda jest dużo mocniejszy niż w tych konsolach, ale biorąc pod uwagę, że grafika będzie kuleć, to nie szalałbym z FPSami i rozdzielczością w nowych grach. W tych z Xbox 360, może i będzie 1440p i 120FPSów, o ile emulacja uciągnie.
Nie patrzcie na Teraflopy. To nie konie mechaniczne, żeby porównania miały mieć jakikolwiek sens. Grafika zapewne będzie silniejsza od tej z obecnej generacji.
A nie mają przypadkiem możliwości pojechania po detalach, rozdzielczości, teksturach? Nie wiem jak to w praktyce deweloperskiej wygląda, ale w PCetach przecież robimy tak od wieków. Jeśli M$ robi gry pod Win, XSS i XSX, to może jednak przewidzieli taką opcję.
Ja biore tego Xboxa. 1300 pln za next gena i jeszcze dostep do 200 gier za 40 pln. Przeicez granie nigdy nie bylo tak tanie.
Nazwanie Xboxa Series S nextgenem jest trochę nadużyciem. Jest duże prawdopodobieństwo, że nextgenowe gry będą chodzić w 30 klatkach. Bo przecież Microsoft nie będzie produkował Exów(więc zapewnienie optymalizacji przerzuci na twórców gier). Jak ktoś ma kompa z co najmniej GTXem 1060 lub Xboxa One X to póki co nie ma najmniejszego sensu kupowac Series S. Poza tym, pozostałych nextgenów też nie ma sensu. Bo jest bardzo prawdopodobne, że oprócz Playstation, nikt nie będzie produkował gier tylko pod te konsole. A Playstation wypuści jakieś sensowne gry prawdopodobnie dopiero za rok.
Nekstdżen
Zgadzam się z Panem Dustinem - sam celuję w PS 5, ale dzięki niskiej cenie + game pass + all access, jest duża szansa, że pierwszy raz będę miał dwie duże konsole w jednej generacji. Mam tylko nadzieję, że mimo wszystko nie zahamuje to postępu, poprzez równanie do słabszego "S". No i jakoś nie wierzę, że tylko rozdziałka będzie mniejsza przy tak okrojonych bebechach. Ale marketingowo - Microsoft to dobrze ugrał i poza exclusivami, Sony może mieć problem (choć tu intryguje mnie sam pad oraz audio). Na pewno cieszyć może, że granie staje się tańsze i bardziej dostępne i niezależnie od platformy - obyśmy się dobrze bawili :)
No i co ? Ostatnio przy poprzedniej wypowiedzi odnosnie Series S, przytaknalem kolesiowi z Remedy, to internetowe trolle zasypaly mnie minusami, no bo jak to tak MS nie omylny!!!! A devom sie nie chce optymalizowac i piernicza farmazony!!!!!!!
Rozumiem, ze Likfidator i cala ta grupa ludzi, ktora twierdzi jak wspomnialem wyzej zna sie na tworzeniu gier i sa madrzejsi od gosci z id czy Remedy LOL
To co sie dzieje w komentarzach to jest patologia ostatnio, najwieksze glupoty sa plusowane
Wierzcie dalej MS, ktory zapowiada 140 klatek w 4K naiwni ludzie
MS dal dobra specyfikacje Series X to sam sie zaoral Series S, a przy okazji gry multplatformowe
Co to znaczy, że od "dłuższego czasu nie ma potrzeby odmieniania "x" w taki sposób"? Razi po oczach, ale twoje bezsensowne czepianie się. Może za dużo przesiadujesz przed XBOKSEM i już tobie odwala?
I nie mogli na etapie devkita powiedzieć że nic z tego nie będzie i oni gier pod to robić nie będą?
Trochę smuci mnie fakt jak łatwo ludziom sprzedać bajeczkę o biednych developerach, którzy będą przez istnienie słabszych sprzętów musieli - o zgrozo - popracować bardziej nad tym jak zoptymalizowane są gry. No ale wiadomo, lepiej wydać takie np. Control (wczoraj albo przedwczoraj ktoś z Remedy narzekał na xss, dlatego przytaczam ten tytuł) które ledwo działa niż posiedzieć nad grą i dopilnować żeby to minimum 30 klatek (bo piszę tylko o wersji konsolowej, w pecetową nie grałem więc się nie wypowiem na jej temat) było.
Goście wyrazili się jasno. O ile samo słabsze GPU łatwo jest rozwiązać po prostu niższą rozdzielczością (1080p lub dynamiczne 1440p), tak różnica w ilości pamięci RAM jest zbyt duża. XSS ma mieć 7.5 GB pamięci dostępnej dla developerów w porównaniu do ok. 13.5 GB dostępnej pamięci w XSX. Sam fakt odpalenia gry w niższej rozdzielczości nie da tych 6GB. Tak więc jak będziecie narzekać na brak postępu technicznego w grach to już wiecie na kim wieszać psy.
Danie trochę mniej wyraźnych tekstur, może zaoszczędzić nawet ze 4 gb. No i dochodzi SSD, mogą go używać, w przeciwieństwie do HDD.
200 hz takiej różnicy nie zrobi, a nawet jeśli, to nawet PS5 ma taktowanie na poziomie Ski, a może nawet gorsze, bo zależnie od temperatur będzie spadać.
Dla mnie ta słabsza wersja byłaby spoko. Dokupiłbym ją do PS5, ale nie mam takiej potrzeby, bo to a ndal 1300 wywalone w błoto. Nie ma tam żadnych gier, których nie ograłbym albo na PS5, albo shildzie. Gdyby zaoferowali kilka exów AAA, to może wtedy bym taką wersje zakupił. Konsola bez gier, to tylko kawałek plastiku.
No jak, przecież wg MS miało być 1440p i 120 klatek. Z 4 teraflopów. Cuda panie. Marketing musi być, a że te 120 fps będzie co najwyżej w jakimś indyku 2D, to już inna kwestia.
Żarty żartami, ale ta słabsza wersja konsoli trochę podetnie skrzydła producentom, bo gry trzeba będzie dostosowywać do sprzętów, które diametralnie różnią się mocą, wszak będą musiały działać na obu.
Ten Xss nie martwi mnie tak bardzo. Nie rozumiem tylko dlaczego skoro ten Xss jest tak tani nie odetną się od Xone.