Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Xbox Series S to kłopot - twierdzi producent techniczny z Remedy

09.09.2020 20:13
3
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1342829
9
Generał

Tak samo jak i słabsze pecety są kłopotem... A nie jednak nie, wystarczy zmniejszyć detale i gry działają.

09.09.2020 20:08
1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Jeśli więc twórcy będą chcieli wydać swoje dzieło na XSX, będą musieli poświęcić też czas i środki na zoptymalizowanie go pod kątem słabszej konsoli.
Zależy o jakiej optymalizacji i o jakich uproszczeniach pod względem graficznym mowa. Jak ma wyglądać 1:1 jak na XSX w 1440p to może być kłopot.

09.09.2020 20:08
2
-12
odpowiedz
13 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Niestety MS po raz kolejny strzela sobie w stope, tylko tym razem w sumie niszczy cala generacje, gry beda musialy jakos dzialac na tym szrocie za 1300 zl i tak pociagnie to w dol cala generacje
Wiec znow najladniej wygladajace gry i tak beda tylko na PS5

09.09.2020 20:11
Ambitny Łoś
2.1
2
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Ale multiplatformy na PS5 też mogą zostać pociągnięte w dół ;)

09.09.2020 20:24
2.2
zanonimizowany767782
113
Senator

Multiplatformy tak, ale exy PS5 wykorzystaja cala dostepna moc nie ogladajac sie w tyl na jakis sprzet o specyfikacji nie wiele lepszej niz obecna generacja

Juz widac po Halo Infinite jak wyglada gra cross genowa

Wiadomo, ze pewne rzeczy da się zmniejszyc/zwiekszyc tak jak jest to na PC czyt. cienie, jakosc tekstur, zasieg rysowania z tym nie ma problemow, ale z ogolnym wygladem gry juz niestety tak, np. fizyka bedzie musiala byc downgradowana do Series S, modele postaci itd

Szkoda taki mocny sprzet, a nigdy nie zostanie w pełni wykorzystany (series X)

Ja tam sie tak na tym nie znam, ale devsi sie wypowiadali na ten temat juz nie raz i wnioski sa takie same za kazdym razem

Z cena sie nie myliłem i tutaj tez na 99% sie nie myle

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-09 20:26:12
09.09.2020 20:28
Crod4312
2.3
2
Crod4312
150
Legend

ale z ogolnym wygladem gry juz niestety tak, np. fizyka bedzie musiala byc downgradowana do Series S, modele postaci itd

Z tego co wiem to SS będzie miał ten sam procesor co SX, a to głównie procek odpowiada za te rzeczy, które wymieniłeś. W SS jedynie grafa będzie obcięta więc będą ciąć te cienie, jakosc tekstur, zasieg rysowania.

09.09.2020 20:30
Mr. JaQb
😂
2.4
Mr. JaQb
103
Legend

W takim razie TLoU na podstawowym PS4 musiało na przykład wyglądać dramatycznie, skoro Pro ma 3x tyle TFLOPów.

09.09.2020 20:31
😂
2.5
zanonimizowany767782
113
Senator

Chciales blysnac, ale nie wyszlo, Tlou bylo pisane pod zwykle PS4, model Pro to tylko wyzsza rozdzielczosc

I jak z Series S/X pojda tą drogą to bedziemy mieli gry wykorzystuajce pelnie mozliwosci.. Series S, Series X dostanie wyzsza rozdzialke i klatki, cienie, tekstury ot i tyle z next gena

Wyobraz sobie, ze na PC sa takie gry, ktore byly pisane pod np. tylko dx11, zeby wykorzystac pelny potenclaj olewalo sie dx10, chociaz to troche inny temat

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-09 20:35:29
09.09.2020 20:33
Mr. JaQb
2.6
1
Mr. JaQb
103
Legend

Masz tam taki sam sprzęt oprócz grafiki, to samo będzie w przypadku XSS i XSX. Od razu zapowiadają że w przypadku XSS gra będzie śmigać po prostu w niższej rozdziałce. Widać, że tak jak napisałeś za bardzo się nie znasz, bo za fizykę odpowiadać będzie CPU, który tak czy siak będzie mocniejszy niż w PS5 :D

09.09.2020 20:38
2.7
zanonimizowany767782
113
Senator

No chyba nie bardzo np. Physx to raczej na GPU siedzi
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/sprzet/playstation-4-bedzie-wspierac-physx-to-oficjalne/0xbcegj

Ogolnie to zdecydowana wiekszosc obliczen robi w tych czasach GPU

W Cpu jest roznica chyba 100mhz (juz mi sie nie chce sprawdzac, ale bardzo mala), tak na pewno to odczujemy :D

Wyjda konsole to wspomnicie moje slowa, ze to ogromny blad ze strony MS, nikt nigdy sie nie decydowal na taki idiotyczny ruch

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-09 20:42:36
09.09.2020 21:14
2.8
siera97
53
Senator

Physx siedzi na GPU, co nie oznacza, że robi całą robotę. Służy raczej do odciążenia CPU, z tego co rozumiem. Niemniej nadal większość pracy w tej dziedzinie odwala CPU. Również AI jest obsługiwane przez CPU, a to kolejna rzecz, którą ciężko zeskalować w dół.

09.09.2020 21:14
2.9
barnej7
164
Senator

Przy użyciu PhysX obliczanie fizyki nie jest w 100% przerzucane na GPU a jeśli chodzi o GPU to wydajność w obliczaniu fizyki zależy od jednostki cieniowania czyli rdzeni CUDA (AMD inaczej to nazywa). Tu nie musi być wcale różnic między GPU z S a X.

09.09.2020 22:18
2.10
1
Likfidator
120
Senator

Przy użyciu PhysX obliczanie fizyki nie jest w 100% przerzucane na GPU a jeśli chodzi o GPU to wydajność w obliczaniu fizyki zależy od jednostki cieniowania czyli rdzeni CUDA (AMD inaczej to nazywa).

PhysX, czy ogólnie przetwarzanie fizyki na GPU ma wiele ograniczeń. Podstawową zaletą jest możliwość przetwarzania tysięcy obiektów, gazów, ubrań itd. Główną wadą zaś to, że praktycznie nie da się tych obliczeń wykorzystać na potrzeby mechaniki gry, bo trudno jest mieszać obliczenia równoległe liczone na GPU z sekwencyjnym przetwarzaniem na CPU. Synchronizacja tego to koszmar, a przetwarzanie kolizji wymaga często kilku iteracji, które powodują efekt lawiny, szczególnie gdy mowa o setkach tysięcy obiektów.

Fizyka na GPU pełni rolę czysto dekoracyjną np. efekty cząsteczkowe, drobny gruz, symulacja ubrań. Za to CPU przetwarza fizykę na której opiera się gameplay.

Fizyka dekoracyjna ma to do siebie, że można ją dość dowolnie skalować, czego przykładem są starsze gry z PhysX, gdzie efekt w ogóle nie wpływał na samą grę, a do tego można było wybrać jego złożoność np. w Batman: Arkham Asylum gdzie normal/high decydowało o ilości symulowanych obiektów czy cząsteczek.

Co więcej, o ile obecna generacja mocno zachęcała do przetwarzania fizyki na GPU, bo CPU było tragicznie słabe, tak w nowej generacji proporcje będą odwrócone. XSX to będzie mocne CPU + średnie GPU, a XSS wręcz słabe GPU.

Tym samym innowacje w symulacji fizyki pójdą raczej w stronę większego nacisku na CPU, a nie GPU. Układy graficzne będą miały co robić z przetwarzaniem kilkunastokrotnie większej liczby "Draw Calls" niż w obecnej generacji.

Dlatego z punktu widzenia obecnie stosowanych czy nawet powoli wdrażanych nowych technik w game devie, trudno znaleźć cokolwiek co:

1. Uniemożliwi uruchomienie nowych gier na XSS, po przycięciu rozdzielczości ekranu i jakości tekstur.
2. Ograniczeniu możliwości XSX z powodu słabszego bliźniaka.

Jeśli ten pracownik z Remedy twierdzi inaczej, to bardzo chciałbym żeby rozwinął to co ma na myśli.

Mi do głowy przychodzi tylko kilka technik, które potencjalnie mogłoby sprawiać problemy w skalowaniu się między XSX, a XSS. Jednak osobiście wybrałbym inne techniki robiące konkretny użytek z mocnego Ryzena.

post wyedytowany przez Likfidator 2020-09-09 22:19:44
09.09.2020 22:51
2.11
2
barnej7
164
Senator

Moim zdaniem taka konsolka next gen za 1300 PLN na premierę ale do full HD z ogromną biblioteką gier za 40 PLN to brzmi wspaniale. Genialny krok ze strony Ms. Jeśli wszystko będzie chodzić tak samo tylko z niższą rozdzielczością to ms może pozamiatać.

10.09.2020 00:30
MineBeziX
2.12
2
MineBeziX
60
Generał

Multiplatformy tak, ale exy PS5 wykorzystaja cala dostepna moc nie ogladajac sie w tyl na jakis sprzet o specyfikacji nie wiele lepszej niz obecna generacja
I że tak zapytam... Co to ma do:
tym razem w sumie niszczy cala generacje, gry beda musialy jakos dzialac na tym szrocie za 1300 zl i tak pociagnie to w dol cala generacje
Exy jak sama nazwa wskazuje, nie oglądają się na inny sprzęt, bo jest przeznaczony tylko na jeden. Tak więc:
Ale multiplatformy na PS5 też mogą zostać pociągnięte w dół ;)
Wciąż jest słuszną uwagą.

post wyedytowany przez MineBeziX 2020-09-10 00:30:33
10.09.2020 10:05
karateka12345
😐
2.13
karateka12345
25
Konsul

Trzynaście; Skąd dostałeś tyle minusów, to ja nawet nie. :X
Przy sprzętowo słabszej konsoli (XSS vs XSX) cały szkielet gry musi być równany do dołu czyli słabszej wersji S całkowicie hamując zapędy developerów w kwestii bardziej złożonych światów, lepszego AI lepszej fizyki czy wielkości leveli. To są rzeczy, których tak łatwo nie podrasujesz, jak tekstury czy modele postaci. Wielkiego skoku jakości nie należy się spodziewać.
Edit. W prostych słowach. Far Cry 2 vs Far Cry 5. W tym drugim, nie idzie (niemal) zastrzelić npc przez dziurawy płot. Sterylne otoczenie w grze mnie nie interesuje.

post wyedytowany przez karateka12345 2020-09-10 10:11:11
09.09.2020 20:13
3
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1342829
9
Generał

Tak samo jak i słabsze pecety są kłopotem... A nie jednak nie, wystarczy zmniejszyć detale i gry działają.

09.09.2020 20:19
3.1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Pytanie tylko jakie różnice między grami na series S a X MS akceptuje. Trochę nie widzę tego series s przez całą generację.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2020-09-09 20:19:38
09.09.2020 20:45
3.2
zanonimizowany1342829
9
Generał

Wydaje mi się że skoro wydają dwie konsole, z których jedna jest o wiele słabsza, to muszą akceptować różnice graficzne między wersjami na Series S i Series X. A czy przez całą generację będzie jedna konsola: X może i tak, ale S pewnie w połowie cyklu dostanie lepszą wersję.

09.09.2020 21:14
3.3
6
Tasdeadman
45
Generał

nanenab Nie, nie wystarczy zmniejszyć detale. Na PC po prostu możesz wywalić z wymagań starszy sprzęt i o nich zapomnieć, gra nie musi w ogóle działać na twoim sprzęcie, kup nowy i nara. Na konsolach nawet jak coś będzie śmieciem wydajnościowym to gry mają działać przez całą generację.
Dzisiaj najpopularniejsze konfiguracje z 2013 roku czyli serii GTX 7xx to już skansen a premierę miały w tym samym roku co obecna generacja konsol. Wraz z czasem producenci będą żyłować nową generację i pojawia się wąskie gardło bo gdy już powinniśmy dotykać sufitu XSX to w pakiecie bedzie konieczność uruchomienia tytułu na XSS czyli czymś co jest wydajnościowo podobne do Xboxa One X a nie wszystko załatwisz obniżeniem rozdzielczości bo zakładam, że już wtedy gry na XSX będą uderzać w 1080p i 30FPS żeby uciągnąć grafikę. A mówimy o latach, gdy seria RTX 2000 będzie już przeżytkiem.

09.09.2020 21:32
3.4
siera97
53
Senator

Możliwe, że planują to wspomóc streamingiem. Ewentualnie odetną wsparcie po 5 latach, ale nie sadzę. Wiele lepszych tekstur nie wrzucą, polepszą rozdzielczość, parę detali, a potem będą dodawać kolejne technologie, jak RT, których biedniejsza wersja nie będzie obsługiwała, ale nie wpłynie to na normalne działanie gry.

09.09.2020 22:08
3.5
zanonimizowany1342829
9
Generał

Cóż, pożyjemy, zobaczymy. Ja coś czuję że za dwa-trzy lata wydadzą mocniejszą wersję Series S.

10.09.2020 03:51
3.6
Tasdeadman
45
Generał

siera97 jakby odcięli wsparcie to strzelają sobie w stopę na dwie generacje do przodu bo nikt już im nie zaufa, jeżeli zabiją jeden model konsoli w trakcie generacji.
Ogólnie Microsoft robi to źle, chcieli zabłysnąć i wydali potężną konsolę XSX ale już widać gdzie jest haczyk - odbijają to sobie w słabszej wersji. Robią coś, co gwałci siłę konsol, odbierają sobie unikatowość konfiguracji a do tego przybijają to gwoździem konieczności działania na obu wersjach - jednym słowem idą drogą, która zabiła Steam Boxy zanim te w ogóle zaczęły żyć czyli burdel konfiguracyjny rodem z PC połączony z zamkniętą budową konsol.

09.09.2020 20:15
Mr. JaQb
😜
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
103
Legend

To co, Remedy ogólnie zazwyczaj optymalizuje gry tylko pod najmocniejszy dostępny sprzęt?

09.09.2020 21:03
4.1
FighterFighter
37
Pretorianin

Po prostu ich nie optymizują. 10Fps na konsoli, gdzie optymizacja jest prosta, bo ma się jeden sprzęt to strzał w stopę samemu sobie.

Teraz gadanie, że MS robi coś złego... xd

09.09.2020 20:17
kAjtji
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Pewnie wszystko będzie zależało od tego, jak Microsoft to przemyślał. Konsole to jednak nie PCty i gry zapewne robi się na nie troszkę inaczej. Czasem samo "zmniejsz ustawienia" może nie działać na konsoli. Jednak pewnie jakoś to sobie przemyśleli i DirectX12U ma do tego jakieś wsparcie czy coś. I może będzie to tak proste, że wystarczy zmniejszyć rozdzielczość (tylko co z grami, które na XsX chodziłyby w 1440p? Albo nawet 1080p? Jak bardzo wykastrowaliby wersję na XsS?).

A może tez poszli o krok dalej i te nowe Xboxy to po prostu PCty i robiąc grę na PC, robisz ją od razu na Xboxy.

09.09.2020 21:05
5.1
siera97
53
Senator

tylko co z grami, które na XsX chodziłyby w 1440p? Albo nawet 1080p? Jak bardzo wykastrowaliby wersję na XsS?).
Mają chyba chodzić w 60 klatkach, więc pewnie lock na 30 i cyk, dwa razy mniejsze wymagania.

10.09.2020 00:07
5.2
1
realsolo
213
Generał

kAjtji
o czym ty w ogole piszesz; wrzuciles post nie majac kompletnie pojecia o temacie. "a moze cos tam elo". wtf

09.09.2020 20:28
wojto96
6
1
odpowiedz
wojto96
164
I am no one

będą musieli zadbać o sprawne działanie gry nie na dwóch konsolach (jak dotychczas), lecz na trzech

Akurat aktualnie deweloperzy muszą dbać o sprawne działanie gier na czterech konsolach

09.09.2020 20:32
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1222151
36
Generał

Ale nikt im nie każe wydawać gier na wszystkie sprzęty.
Jak im się nie chce, nie potrafią, czy szkoda im kasy szlifować grę na każdą platformę, to nie muszą.
Ale lepiej zrobić byle jak, pouzalac się i wyciągnąć rączki po pieniążki za półprodukt.

post wyedytowany przez zanonimizowany1222151 2020-09-09 20:33:21
09.09.2020 20:41
Ambitny Łoś
7.1
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Tego nie wiemy, akurat Microsoft może kazać wydawać na obie konsole Series jednocześnie, pewnie z czasem się to zmieni.

09.09.2020 21:02
7.2
siera97
53
Senator

Raczej ich zmuszać nie będzie. Ale jeśli ludzie tłumnie kupią akurat tą konsolę, to twórcy wielkiego wyboru mieć nie będą.

09.09.2020 22:21
7.3
premium341883853
3
Junior

Nie ma takiej opcji, żeby wydawać na Xboxa bez obsługi tej najsłabszej wersji niestety.

09.09.2020 20:48
adam11$13
8
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
adam11$13
118
EDGElord

To samo Remedy, które całkowicie położyło optymalizację Control?

09.09.2020 20:50
8.1
zanonimizowany767782
113
Senator

Na PC gra smiga az milo, to nie ich wina, ze fizyka w Control to top 1 na rynku, a obecne konsole maja tabletowe CPU i przestarzale GPU

09.09.2020 20:53
kAjtji
8.2
2
kAjtji
104
H Enjoyer

Ale to chyba ich wina, że gra którą to oni robili nie działa/działała najlepiej.

09.09.2020 20:54
adam11$13
😁
8.3
2
adam11$13
118
EDGElord

Oj widzę Gołst, że musztarda weszła gęsto jak już nawet swoje kochane PS4 dissujesz. A jeszcze na premierę mówiłeś, że na konsoli jest tak płynnie :)

09.09.2020 20:59
8.4
zanonimizowany767782
113
Senator

Ja gralem w Control na PS4 zwyklym, dla mnie byla gitara, wszystko jest kwestia przyzwyczajenia

Grałem na PS2 w Kolosy i inne, spadki do 23-4 klatek to nie jest dla mnie zadna przeszkoda jezeli nie sa jakies czeste, a te w Control byly tylko przy naprawdę mocnej rozwalce

Jezeli ktos cale zycie gra tylko w 60fpsach (jakos trudno mi w to uwierzyc, ale ok niech bedzie) to moze miec problem z przyzwyczajeniem sie

Zawsze bede powtarzal, ze dla mnie 30 klatek jest ideolo i wiecej mi do szczescia nie trzeba, gram znowu w Part II, gra chodzi elegancko, nie mam najmniejszych zastrzezen
Pewnie PS5 to bedzie moj glowny sprzet w nadchodzacych latach, ale czy juz od 2020 roku to sie zastanowie

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-09 21:01:37
09.09.2020 21:28
8.5
2
barnej7
164
Senator

Stałe 30 klatek jest najbardziej okej w sumie to w god of war wolę 30 niż 60, które spada chyba do 40. Bardziej liczy się stabilność, bo jak gra raz przyśpiesza a potem zwalnia. Nie da się grać ze skaczącym klatkarzem. Chyba, że liczba klatek jest tak wysoka, że różnicy nie widać.

09.09.2020 21:42
8.6
zanonimizowany767782
113
Senator

Otoz to, tez wole stale 30 od skaczacych 40-60

09.09.2020 22:14
WolfDale
😁
9
odpowiedz
WolfDale
74
zanonimizowany15032001
Wideo

Panowie z Remedy warto skorzystać z pomocy -> https://www.youtube.com/watch?v=yilIyhyUFmk

09.09.2020 22:25
10
odpowiedz
premium341883853
3
Junior

No cóż, ja osobiście jeszcze nie miałem styczności z tą konsolą ale już od znajomych devów słyszę, że jest problem z tą wersją S, bo jednak zaczynając pracować nad grami na next-geny ludzie zakładali, że nawet najsłabsza wersja series będzie mocniejsza niż najsilniejsza wersja One, a podobno nie do końca tak jest. Widzę dużo takiego podejścia "nikt devom nie każe", a to nie do końca tak działa, z doświadczenia mogę wam powiedzieć, że jest strasznie dużo roboty i niuansów w robieniu gier na wiele platform.

09.09.2020 22:25
kęsik
11
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Może czas się nauczyć gry optymalizować?

09.09.2020 22:47
👎
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
d2mariusz
3
Legionista

Oczywiście że to kłopot. Głupia polityka Microsoftu przyniesie zwiększenie kosztów tworzenia gier, a ten wynalazek S ma słabszą kartę graficzną i mniej RAM niż Xbox one X! I teraz przez 7 lat mają tworzyć gry na tego kastrata? Chyba że będą bez tekstur...Ta konsola jest szkodliwa dla całego rynku gier.

09.09.2020 23:48
12.1
siera97
53
Senator

To, że ma mniej Teraflopów, nie oznacza, że jest słabsze.

10.09.2020 13:40
12.2
FighterFighter
37
Pretorianin

Dokładnie, wciąż ma ~5x mocniejszy procesor niż poprzednia generacja. Oraz o wiele szybsze GPU, nawet jeśli Tflopy są takie same. Ale dobrze wiemy, że w grę wchodzi też IPC (instructions per cycle/clock)

09.09.2020 23:15
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Kupcie RTX'a, albo PS5, a nie będziecie się bawić w kastrata, jakim jest na starcie XSS. Słabsze od X1X, szkoda słów.

10.09.2020 16:27
13.1
d2mariusz
3
Legionista

Oczywiście że słabszy, jak byś umiał znaleźć i porównać Xbox one X z Xbox series S to byś to wiedział zamiast pisać bzdury. One X ma 12 gb ram i grafikę 6 TF natomiast series S 10 GB ram i grafikę 4TF. Ma lepszy procesor ale wobec słabszej grafiki na nic się to nie zda. Dotarło?

09.09.2020 23:52
WolfDale
😂
14
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
74
zanonimizowany15032001

W poprzedniej generacji wypuszczali mocniejsze warianty od podstawowej wersji. Teraz będą się ścigać i kto wypuści najsłabszy sprzęt na rynku jako dodatkowy wariant.

10.09.2020 00:35
😁
14.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Na szczęście na ten moment nikt poza MS w tym idiotycznym wyścigu nie wystartował :D

10.09.2020 00:49
😂
15
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1146443
59
Senator

Gościu mówi dokładnie to, co ja parę miesięcy temu, kiedy jeszcze ten badziew był tylko plotką. To jest logiczne, że dużo słabszy sprzęt będzie kulą u nogi deweloperów i nawet nie trzeba pracować w gamedevie, żeby o tym wiedzieć. Ten kastrat przyczyni się do kolejnej porażki microsoftu i nawet gamepass tutaj nie pomoże.

W ogóle nie zdziwię się, jak prawdopodobny wymóg wypuszczania gier na ubu wersjach xboxa przyczyni się do zwiększenia liczby umów na wyłączność z Sony.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-09-10 00:50:40
10.09.2020 01:14
15.1
1
barnej7
164
Senator

Jeśli konsola będzie radzila sobie ze wszystkim z czym sobie radzi series x tylko w fhd zamiast w 4k to będzie to hit sprzedażowy. Za takie grosze next genowa konsolka plus gamepass na start. Biorę na premierę.

10.09.2020 06:08
15.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Jeśli konsola wyrobi to spoko, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Przez pierwsze 2-3 lata może będzie dobrze, ale potem, kiedy zaczną wychodzić coraz bardziej zaawansowane technicznie gry może już nie być tak różowo.

No i dochodzi jeszcze kwestia wymogów MS. Jeśli będą wymagać działania gier na obu konsolach, to deweloperzy mogą zacząć współpracę z konkurencją, która nie będzie ich ograniczać.

10.09.2020 07:00
15.3
zanonimizowany767782
113
Senator

Przecież nawet ten XSX nie ma nieskonczonej mocy, zauwazcie ze na zwyklym One gry z czasem chodzily coraz gorzej, coraz wieksze ciecia
Wy serio wyobrazacie sobie xss przez 7 lat?

Obawiam sie, ze przez ta.konsole grafike nie pojdzie praktycznie do przodu

10.09.2020 14:46
15.4
zanonimizowany1146443
59
Senator

Ja daję temu szmelcowi 2-3 lata. Jak ms w końcu skupi się na next-genach i przestanie wydawać porty z xone, xss zacznie się dusić.

10.09.2020 06:59
16
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Jak podali cenę byłem pozytywnie nastawiony ale po przemyśleniu jestem na nie bo to jest produkt wybakowany i mam nadzieję że wydawcy będą rezygnować z wydawania gier na xbox s żeby nie ograniczać jakości a jak nie to Sony wykorzysta to w swoich grach exkluzywnych które nie będą miały wąskiego gardła jak xbox s i wygra kolejną generację jeszcze bardziej jak tą.

10.09.2020 07:07
keeper_4chan
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
keeper_4chan
104
Generał

Ważne by konsola wycisnęła te 5fps.

10.09.2020 08:46
17.1
1
DM6
23
Pretorianin

keeper_4chan
trzynaście
Dharxen

Na XSX i XSS Gears 5 (multi) będzie w 120 klatkach.

Without Compromising Visual Quality

Obie konsole mają ten sam prcesor. Różni je tak naprawdę układ graficzny (i pamięć RAM ale to za chwilę).

XSS będzie w stanie odpalić te same gry ale w mniejszej rozdzielczości. Już teraz MS nie ma problemu z Gears 5!
Co do mniejszej ilości RAM. Skoro rozdzielczość będzie mniejsza to i RAM nie jest potrzebny tak duży.
Swoja drogą tekstury 4k na Xboxie pobiera się dodatkowo(opcjonalnie) więc i gry będą mniej zajmowały miejsca na dysku.

Przypomnę tylko, że Xbox 360 miał 512 MB GDDR3 pamięci RAM współdzielonej przez procesor główny i układ graficzny. Na Xboxie 360 grało się w... GTA V!

żródło odnośnie Gears 5 w 120fps:
5:34
[link]

post wyedytowany przez DM6 2020-09-10 08:49:10
10.09.2020 14:49
17.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

DM6
No dobra, ale Gears 5 to gra z obecnej generacji. Zobaczymy, czy z next-genami będzie podobnie. Ja osobiście w to wątpię.

10.09.2020 18:11
BIGPSFANBOY
17.3
BIGPSFANBOY
26
Generał

Dharxen Ja też w przypadku XSS w przypadku XSX pewnie gry będą miały tryb performance, i tam gdzie na XSS będzie 60 FPS 1080p tam na XSX będzie 120 1080P

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2020-09-10 18:12:06
10.09.2020 20:26
17.4
zanonimizowany1146443
59
Senator

W nowych grach raczej ciężko będzie o działanie w takich trybach.

11.09.2020 04:07
BIGPSFANBOY
17.5
BIGPSFANBOY
26
Generał

Dharxen Być może tak, aczkolwiek ja uważam że w Grafice od wielu lat nie ma przełomów i rozwój technologiczny ogranicza się do Tekstur i RT.

Np. Mój stary Laptop który ma już 6 lat, tak naprawdę zmieniam ustawienia z Wysokich na Średnie i nowe gry dalej 60fps 1080p.

11.09.2020 04:58
17.6
zanonimizowany1146443
59
Senator

No tutaj się zgodzę, przestój w grafice jest. Problem polega na tym, że tu nie chodzi o same tekstury. Nowe wersje silników graficznych na pewno będą miały trochę nowości, które jeszcze bardziej obciążą sprzęt.

10.09.2020 09:23
Legion 13
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
Legion 13
158
The Black Swordsman

Heh, to następna gra Remedy będzie działać jeszcze gorzej od Control i Quantum Break?

10.09.2020 10:04
18.1
bordzisz
25
Konsul

Quantum Break nie działał wcale źle. Wyciągał 60 fps przy max detalach na R9 290, czyli karcie za ~1,4k. To nie ich wina, że połowa graczy siedziała wtedy na gtx'ach 660,750,760, a Nvidia olała sterowniki do tych kart po wyjściu gtx 9xx. No i nie zapominajmy o tym, że ta gra wyglądała naprawdę świetnie w momencie premiery (na PC oczywiście). Control już nie sprawiał takiego wrażenia, a jedynie robił za demo technologiczne dla RT.

post wyedytowany przez bordzisz 2020-09-10 10:16:18
10.09.2020 12:01
Legion 13
18.2
Legion 13
158
The Black Swordsman

Trochę cię poniosło z tą płynnością na R9 290, r9 390 który jest kilka procent szybszy od 290 osiągał w porywach do 45FPS na max detalach w 1080p, przed wydaniem wersji na dx11 to nawet GTX 980Ti nie był w stanie utrzymać 60FPS na max detalch.

10.09.2020 13:16
18.3
bordzisz
25
Konsul

Mój błąd, te 60 fps to faktycznie na High ;) GTXy miały w tej grze skopaną wydajność. 980ti wypadało słabiej niż 290x i to głównie z tego powodu gra była bashowana jako optymalizacyjne g... Na Ultra 60 fps wyciągały najszybsze karty AMD czyli Fury i Fury X, więc ogólna wydajność w tej grze nie była zła. To nie jest tak, że nie było sprzętu, który to uciągnie. Jak w jakimś tytule Nvidia łoi tyłek AMD, to nikt nie narzeka na złą optymalizację. Pytanie czy sprawę bardziej zawaliło Remedy czy Nvidia. Podobny płacz na optymalizację był przy polskim Lords of the Fallen, bo tam też Nvidia dostała baty.

Zresztą w Control też nie było tak źle. 60fps w 1080p i ze wszystkim na maxa (oprócz RT) robiły karty za ~1,7k (rtx2060 i vega 56).

post wyedytowany przez bordzisz 2020-09-10 13:17:10
10.09.2020 13:23
vinni
19
2
odpowiedz
1 odpowiedź
vinni
173
Legend

Na początku generacji problemu nie będzie, ale za 2-3 lata czyli w chwili gdy już w pełni przejdziemy na next-geny i będziemy w szczytowym momencie generacji zaczną się problemy słabszego sprzętu. Nie wyobrażam sobie, że MS w jakikolwiek sposób zgodzi się olewać słabszą wersję, pozwalając wydawać gry jedynie na mocniejszy sprzęt.
A nie jest to sprawa jak z komputerami, gdzie po prostu można olać pewne słabe konfiguracje. Tutaj trzeba tworzyć gry w taki sposób, aby działały na każdym wariancie. I to na pewno będzie kłopot. Chyba, że wówczas wykorzystają technologię streamingu, typu wydajemy grę tylko na silniejszą wersję, a na drugiej wersji można będzie zagrać przez XClouda. Tylko to też jest jedynie połowiczne rozwiązanie kłopotu.
Marketingowo super sprawa, dla graczy (przynajmniej w tym momencie) również, ale patrząc przyszłościowo może być to rzecz, która mocno ograniczy nam możliwości dziewiątej generacji.

10.09.2020 17:08
19.1
zanonimizowany767782
113
Senator

Lepiej bym tego nie ujal

10.09.2020 14:28
20
odpowiedz
Mar3k
52
Pretorianin

Jeżeli Remedy będzie wydawać tak słabo zoptymalizowane gry w dniu premiery to nawet gdyby w tych konsolach siedział RTX3090, 32GB RAM wraz CPU Ryzen 4800X 16 Cores to będą płakać, że sprzęt jest zbyt słaby na ich ambitne produkcje. Control po wielu patch'ach zaczął działać nawet znośnie podobnie jak Quantum Break! Tak więc da się albo przełożyć premierę i dopracować tytuł!

post wyedytowany przez Mar3k 2020-09-10 14:28:45
10.09.2020 17:59
BIGPSFANBOY
21
odpowiedz
14 odpowiedzi
BIGPSFANBOY
26
Generał

Już czytam te komentarze, HURR MICROSFOT STŻELIŁ SE ZNUF W STOPE, BENDOM GENERACJE CHAMOWACI.

Naprawdę ludzie? wy to na poważnie piszecie?
Przestańmy patrzeć na konsole jak na pecety bo do niczego nas to nie doprowadzi.

8 GB ram? a skąd macie taką informację, RAMU jest 10 GB i to nie jest pecet że do płynnego odpalania gier i systemu teraz potrzeba minimum 16GB.

Ludzie wy chyba nie wiecie ile mocy trzeba zmarnować na samą rozdzielczość, teraz niech każdy PC-towiec odpali sobie gre i w ustawieniach zmieni rozdziałke z 720p na 1080p? Ile? około 20 FPS przyrostu? Właśnie.

Nowy Series S będzie operował na tym samym procesorze co Series X, GPU w tym przypadku sobie poradzi zbicie rozdzielczości z 4K do 1080p robi naprawdę dużą różnicę
Pamięć? w najnowszych pecetówkach użycie V-RAM (W przypadku konsol także jest to RAM) na ultra detalach to około 4 GB... oczywiście ta długo jak nie zainstalujecie UHD packa w jakieś grze Ubisoftu.

Powiem tak nawet na PS5 i XSX nie ma szans że jakakolwiek wymagająca gra pójdzie w 4K na ultra detalach.

Więc NIE Microsoft nie spowolni generacji, gry przez to samo CPU będą w stanie pomieścić tyle samo na ekranie, zresztą series S ma nawet lepszego proca niż PS5, Karta graficzna to będzie sprawa detali na jednym urządzeniu jeżeli cokolwiek w tym przypadku miało by spowolnić generację to PS5 właśnie.

Ponadto gry najpierw będą robione na XSX a dopiero później przekładane na XSS jak deklaruje Microsoft więc nikt nie będzie poszkodowany.

A tutaj szczęśliwa informacja dla ludzi planujących zakup XSS (można już kupić ale raczej nie w PL)

Gry przez znaczącą część generacji będą działać na tych samych detalach z tą samą płynnością co na XSX tylko że w niższej rozdzielczości (1080P), dopiero na koniec generacji na XSS będzie obcinana rozdzielczość oraz frame rate. (Tak samo jak miało to miejsce w przypadku XONE Fat)

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2020-09-10 18:03:45
10.09.2020 18:08
BIGPSFANBOY
21.1
BIGPSFANBOY
26
Generał

teraz niech każdy PC-towiec odpali sobie gre i w ustawieniach zmieni rozdziałke z 720p na 1080p?

Przepraszam, pomyliłem się, z 1080p na 720p.

10.09.2020 18:48
😂
21.2
zanonimizowany767782
113
Senator

Kolejny wielki znaffca za dyche, programista mowi jedno, a ci swoje

Ciekawe, ze ludzie w internetach sa madrzejsi od gosci z Cryteka/Remedy tylko jakos pracy w takiej branzy na oczy nie widzieli xD

Tak Series S, bedzie sporym problemem dla developerów i chocbys stukal, pukal i pisal milion postow w internetach to nic tego nie zmieni

Ta zaraz napiszesz jak inni pseudo znaffcy hurr durr Remedy nie potraafi w optymalizacje!!!!!!!!!!

Tak, tak goscie, ktorzy maja jeden z lepszych enginow na rynku, a ich gry maja najlepsze efekty czasteczkowe, oswietlenie czy fizyke na rynku nie potrafia w optymalizacje, taa

Problem jest taki, ze ich gry przerastaja obecna generacje, choc calosciowo nie sa ta najpiekniejsze gry to maja wiele wybitnych jakosciowo w grafice elementów

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-10 18:57:36
10.09.2020 19:01
Mr. JaQb
😂
21.3
Mr. JaQb
103
Legend

Ty za to popisałeś się wybitną wiedzą

10.09.2020 19:04
😂
21.4
zanonimizowany767782
113
Senator

Zapisze sobie ten watek w kartach i za 2-3 lata tutaj wroce

Wiekszosc znaffców w internetach pisala, ze konsole beda po 3-4 tysiace, wyliczali sobie ile komputer tego typu kosztuje itd
Powtarzałem jak mantre, ze Sony/MS kupuja podzespoly na mase, ze do listopada 2020 na rynku CPU/GPU zmieni sie WIELE,

Nikt mnie nie sluchal i widze, ze teraz znowu ta sama historia

Jeszcze jak czytam takie kwiatki to az uszy wieedna

zresztą series S ma nawet lepszego proca niż PS5, Karta graficzna to będzie sprawa detali na jednym urządzeniu jeżeli cokolwiek w tym przypadku miało by spowolnić generację to PS5 właśnie.

Tak, tak 4 razy wolniejsza karta w Series S nie ma znaczenia, procesor taktowany wolniej o 100mhz spowolni generacje xDD

Toz to nawet w tych pecetowych przelicznikach, ktore maja sie nijak do konsolowych, 100 mhz w CPU to nic

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-10 19:08:30
10.09.2020 19:42
21.5
barnej7
164
Senator

Znawcy z internetu znawcami, ale konsolę projektowali inżynierowie i to właśnie oni twierdzą, że konsola będzie sobie radzić ze wszystkim z czym radzi sobie X tylko w fullhd. Architektura jest taka sama jak w przypadku Series X, obcięli tylko to samo GPU pod rozdziałkę.

MS celuje w 1080p przy 120 kl./s i 1440p przy 60 kl./s. Na Series X 4k i 60FPS.

Za kilka lat w wymagających tytułach będzie zapewna 1080p i 30 fps na Series X rodziałka troszkę niżej niż 4k i 30 klatek.

Będzie tak samo jak z PS4/PS4 Pro i One S/One X. Może wydajność będzie bardziej zbliżona, bo dziś mocniejsze wersje konsol mają troszkę lepsze procesory. Swoją drogą niewiele to zmienia, bo AC Unity nadal na Pro chodzi jak kupa ;( za to w tytułach obsługujących wyższe rozdzielczości grafika jest lepsza ze względu na wyższą rozdziałkę.

10.09.2020 20:23
21.6
zanonimizowany1146443
59
Senator

Inżynierowie MS w ostatnich dwóch generacjach wiele namieszali (w negatywnym sensie), więc ja bym im za bardzo nie ufał. Jak ten kastrat za 7 lat będzie uruchamiał nowe gry w 1080p i 30 klatkach to będzie spory sukces, choć według mnie tyle nie wytrzyna i już za 2-3 lata zacznie się dławić.

10.09.2020 21:17
21.7
barnej7
164
Senator

Mimo wszystko znają się na sprzęcie bardziej od Ciebie czy mnie. Poza tym bardzo dużą dozą sympatii dażysz Sony przez co negatywnie i nieufnie oceniasz ruchy konkurencji. Myślę, że gdyby Sony wypuściło podobny model za 1300 do fullhd z usługą podobna do Gamepassa to bieglbys do sklepu bez prorokowania co będzie za 3 lata :)

10.09.2020 21:39
21.8
zanonimizowany767782
113
Senator

To rownie dobrze, mozemy isc w druga strone.
Sony ma super szybkie ssd w ktore nie wierzy tutaj nikt

Ja jeszcze bym zrozumial ta podniete eska, gdyby X kosztowal ze 4k, ale kosztuje 2300zl czyli tez nie wiele

Jezeli kogos na series x nie stac to ma xbox one x/s na ktore jeszcze beda wychodzic gry

Co ciekawe wierzycie ms, ktory jesscze nie tak dawno zapewniał, ze ich wszystkie exy beda na stara generacje (te w najblizszych 2 latach), okazalo sie ze to sciema

MS wiele razy klamal w zywe oczy, podziwiam ludzi ktorzy im jeszcze wierza

post wyedytowany przez zanonimizowany767782 2020-09-10 21:43:45
10.09.2020 21:43
21.9
barnej7
164
Senator

Bo to działa w dwie strony. Zazdrośni PCtowcy mają ból czterech liter, że loadingi na ps będą krotsze niż na ich kompach dwa razy droższych. A najgorsze, że nawet jeśli by chcieli to szybszego dysku nie kupią.

A to drugie też działa w dwie strony. PS3 miało pozwolić na fullhd i 60 FPS w każdej grze a jak się okazało, że nie to ukryta moc Cella, która stała się memem. PS2 miało oferować grafikę na poziomie filmów pixara. Ms też nasciemnial z obliczaniem fizyki w grach przy pomocy chmury. Tak działają korporacje, pr, nie zawsze coś się uda nie ma czarnych charakterów i dzielnych rycerzy.

Moim różnica w cenie jest duża a jak ktoś siedzi jeszcze na starym telewizorze fullhd to trzeba doliczyć też koszt sprzętu.

post wyedytowany przez barnej7 2020-09-10 22:00:47
11.09.2020 03:54
BIGPSFANBOY
21.10
BIGPSFANBOY
26
Generał

Trzynaście; Remedy ma dobry silnik... może imponujący technologicznie, ale optymalizacja gier nie jest ich konikiem, można wymyślać że ich gry przerastają obecną generację ale Quantum Break oraz Control na swoją premierę na PC nawet niedomagały co poprawiono po paru aktualizacjach, dla nich problem jest znaczący bo w ich przypadku słabszy model konsoli może opóźnić premierę gry o pół roku.

Co do CPU speeda tak XSS ma szybszy o 100 mhz i zarazem wolniejszy o 100 mhz, zresztą ta wypowiedź co do spowalniania generacji to też nie ma co przesadzać napisałem to bo ludzie tutaj takie głupoty wymyślają coś tam że si gorsze i mniej obiektów, 100 mhz w przypadku CPU to bardzo mało.

UGUEM nie dynskutuje z osobmani o takjym njyskim pozjomie wypowjedzi.

Staram się nie być ofensywny w stosunku do ciebie aczkolwiek po twoich wypowiedziach wnioskuję że jednak EGO kolego cie przerasta.

A co do SSD to nie jest tak że nikt w nie nie wierzy, Sony zbytnio skupia się na tym jednym aspekcie konsoli który nie jest aż tak ważny, ponadto ten dysk to wolny(No dobra tak wolny to on nie jest) żart, 850 GB w tych czasach to już niestety sporo za mało, jak ja na moim starym lapku z 500 GB miejsca na dysku ledwo daje rade zainstalować 3 nowe gry.

post wyedytowany przez BIGPSFANBOY 2020-09-11 03:58:58
11.09.2020 04:48
21.11
zanonimizowany1146443
59
Senator

barnej7

No widzisz, nie trafiłeś, bo od Sony też bym takiego kastrata nie kupił. Nowa generacja to ma być nowa generacja, a nie takie półśrodki. Poza tym ja nie uznaję konsol bez napędu, więc tańsza wersja PS5 też mnie nie interesuje.

Jeśli chodzi o sam MS, to moja nieufność względem tej firmy i jej konsol jest jak najbardziej uzasadniona. X360 padały jak muchy, XOne nie radził sobie z 1080p nawet w grach MS, a obecnie Phil Spencer bezczelnie okłamuje graczy. Sony też nie jest idealne, ale w porównaniu do MS to niebo, a ziemia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-09-11 04:49:24
11.09.2020 16:17
21.12
zanonimizowany767782
113
Senator

850 GB w tych czasach to już niestety sporo za mało, jak ja na moim starym lapku z 500 GB miejsca na dysku ledwo daje rade zainstalować 3 nowe gry.

O i widzisz to jest wlasnie ten problem, ze wy wszystko mierzycie miara 'pecetowa', gry na PS5 czy Series X zapewne, beda jakos bardziej 'upakowane' i rozmiary pozostana pewnie podobne, dojdzie tez opcja wyboru instalacji samego singla/multi
Ogolnie na pewno maja jakis sposob na to, nie mozliwe zeby rozmiary poszly jeszcze bardziej w gory, a dyski zostaly w miejscu

Remedy ma dobry silnik... może imponujący technologicznie, ale optymalizacja gier nie jest ich konikiem, można wymyślać że ich gry przerastają obecną generację ale Quantum Break oraz Control na swoją premierę na PC nawet niedomagały co poprawiono po paru aktualizacjach, dla nich problem jest znaczący bo w ich przypadku słabszy model konsoli może opóźnić premierę gry o pół roku.

Quantum Break na PC to leniwy port, Control działał dobrze i tak taka fizyka czy efekty czasteczkowe sa tam niezwykle obciazajace
Teraz skumaj to, ze koszty gier z kazda generacja rosna w gore, a optymalizacja to gruuuuuba kasa i skumaj, ze wiekszosc developerow raczej sie do niej za bardzo nie przyklada (a moze nie tyle nie przyklada co po prostu nie maja nieskonczonych srodkow) i sobie wyobraz co bedzie sie dzialo teraz jak beda mieli robic gre pod 4tf i 12tf

11.09.2020 20:09
21.13
barnej7
164
Senator

Dharxen

Pierwsze PS3 były również awaryjne i miały YOLDy ale to dotyczyło prawie całej elektroniki ze względu na to, że zabronili stosowania lutow z domieszką ołowiu. Poza tym x360 lepiej radził sobie z grami od PS3, bo te chodziły i wyglądały zwykle dużo lepiej na 360. Moim zdaniem był zdecydowanie lepszą konstrukcją od PS3. Miałem dobre porównanie, bo posiadałem zarówno jedna jak i drugą konsolę.

Xone pod względem bebechów był słabszy od PS4 i faktycznie nie radził sobie nawet z fullhd a oprócz tego Ms oszukiwał graczy, że różnica zostanie zatarta dzięki chmurze. Teraz sytuacja się trochę odwróciła i na PS4 pro w 4k mało co chodzi a One x radzi sobie dobrze z tą rozdzielczością. Jest więc odwrotnie no i podobno jest tak głośny.
Osobiście mam teraz PS4 Pro wcześniej miałem starego Onea i zmieniłem ze względu na gry, na PS4 jest ich więcej więc moc i rozdzielczość to nie wszystko ale jak widzisz różnie bywa.

11.09.2020 21:25
21.14
zanonimizowany1146443
59
Senator

barnej7
Wiem, że PS3 również zdarzało się paść, jednak nie miało to aż takiej skali jak w przypadku X360. Co do działania gier, to uważam, że problem gorszej grafiki jest trochę mniej uciążliwy niż psująca się konsola.

Jasne, wszystko może się zdarzyć, jednak ja nadal dużo bardziej ufam Sony. Oczywiście PS5 na premierę nie kupię, ale jest to spowodowane głównie tym, że PS4 mam stosunkowo krótko i mam jeszcze spore zaległości. Spokojnie poczekam sobie na slimkę, która będzie tańsza i jeszcze bardziej dopracowana.

10.09.2020 18:52
22
odpowiedz
K@milo_91
12
Chorąży

Co za problem? Kup sobie ps5 i będzie zoptymalizowany na cacy

Technologie Xbox Series S to kłopot - twierdzi producent techniczny z Remedy