Witam. Podczas gry na xbox one, w trybie sieciowym wywala mnie z gry z komunikatem o utraceniu połączenia z xbox live. Problem występuje często i tylko wtedy gdy konsola jest połączona za pomocą kabla. Podczas gry za pomocą wifi wszystko jest ok. Testowałem grę przez sieć na ps4 i problem jest identyczny, więc to nie sama konsola. Kabel ma 10m długości od routera, sam router to connect box od upc. Pytanie brzmi czy długość kabla i jego jakość (mój to koszt około 20 zł) ma znaczenie ? Jednak wolałbym grać i pobierać gry za pomocą kabla (lepszy ping, połączenie i transfer). A może ten router to jakiś szajs ? Rozumiem rozłączanie się sieci na wifi, ale za pomocą kabla to dziwna sprawa.
czemu ludzie jak potrzebują pomocy, dają tyle informacji na temat środowiska, w którym występuje dany problem, że można by pomyśleć, że to forum dla jasnowidzów
kup zwykły router z tp linka najlepiej, podłącz go do tego connect boxa, i konsolę do tp linka
-jaki model routera (dokładny model bo z tego co widzę są co najmniej dwa z upc)
-dokładne ustawienia sieci w konsoli
-zdjęcie skrętki kabla
-numer buta proboszcza
bo wtedy byś wiedział, czy problem leży w samej konsoli czy też w samym routerze od upc, a upc niech sobie zastrzega co chce, możesz sobie podłączyć urządzenie do ich routera tak jak każde inne, w tym tylko przypadku urządzenia "podaje dalej internet"
... a nie możesz sprawdzić lub kupić inny kabel sieciowy (no chyba, że cię nie stać?).
Ps. Bezsensowne pytanie autora wątku, bo mogłeś sam go rozwiązać lub podać od samego początku więcej informacji na temat urządzenia/ kabla(jaka to skrętka, czy kabel był cięty na wymiar) ....
Tak wygląda modem:
https://pytania.upc.pl/?q=fact_1007353
Kabel to jakaś zwykła skrętka rj45 (oznaczenia 5e lan cable standarded CCA. EPA D01 -0417 MOD 252m).
Do sieci przewodowej podłączone są około 4 urządzenia (choć rzadko działa więcej niż 2 z nich jednocześnie, plus 5 wifi jak telefony).
No ale do rzeczy:
Zaloguj się do routera (jak nic nie było zmieniane to ip routera to: 192.168.0.1)
Masz tutaj instrukcje tego routera( https://www.upc.ch/dam/www-upc-ch/business/pdf/Support1/b2b-ConnectBox_Manual_EN.PDF ) Zerknij na stronę 44 i zobacz w ustawieniach DHCP twojego rutera też masz: Lease time ustawione na 3600 sekund, jak tak to zmień na np: 28 800 sekund i sprawdź czy nadal to się będzie dziać.
Kabel może być albo połamany, albo źle wpięty do routera/konsoli i luzuje w trakcie grania.
Odległość 10 m nie powinna być problemem (że chyba kabel jest naprawdę słabej jakości).
Jak masz jeszcze pudełko od routera powinieneś w nim mieć krótki kabel ethernetowy podepnij się nim do konsoli na krótko i po testuj, jak będzie działać, to znaczy że wina kabla, jak będzie przerywać to wina routera.
Na początku myślałem że to wina kabla, więc kupiłem nowy (ten sam sklep). Problem już występował po 1 dniu. Wszystko jest podpięte jak trzeba, nic niezagięte. Kabel łączy się ze switchem a dopiero z konsolami i pc. Próbowałem też bez swticha i jest tak samo (bezpośrednio do konsoli). Z przeróżnych powodów, będzie ciężko sprawdzić konsolę w tak bliskiej odległości od modemu. Problem też występuje mega losowo, zdarzy się raz na 1 godzinę, innym razem co kilka dni (jednak jest to mega irytujące). Poczytałem właśnie o routerach trochę i może spróbuje kupić jakiś i połączyć z modemem, o ile to ma większy sens.