Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach

28.07.2020 14:53
1
8
zanonimizowany1339461
9
Senator

W takie Black & White 3 bym sobie pograł bo ile można w total wary grać.

28.07.2020 14:53
1
8
zanonimizowany1339461
9
Senator

W takie Black & White 3 bym sobie pograł bo ile można w total wary grać.

28.07.2020 15:01
AUTO6
2
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
AUTO6
84
Generał

Bardzo chciałbym wysokobudżetową grę gdzie właśnie występujemy w roli jakiegoś boga i tylko obserwujemy poczynania naszych wyznawców sterowanych przez sztuczną inteligencję, a wpływać na nich możemy tylko czyniąc cuda, zsyłając kataklizmy czy prorocze sny. Myślę, że rozwój AI niedługo pozwoli na taki projekt i tylko pytanie czy rozgrywka, którą głównie się ogląda, a mniej w nią gra, przyciągnęłaby rzesze fanów (choć wydaje mi się to dobry pomysł na grę do streamowania).

28.07.2020 15:44
2.1
2
Procne
67
Generał

Nie wiem czy to jest materiał na grę AAA.
Zagraj sobie w Simmiland (chociaż pewnie już grałeś). Krótka gierka, niewiele jest wyborów i właściwie sprowadza się do wykonania kilku czynności w odpowiedniej kolejności. Nie wiem czy z większym budżetem dałoby się takiej grze nadać więcej treści i głębi tak by nie znudziła się po kilku godzinach

28.07.2020 15:54
SpookyYuuki
2.2
3
SpookyYuuki
54
Generał

To nie była gra AAA ale bardzo ciekawy miała pomysł gra From Dust od Ubi. Władamy żywiołami aby pomóc naszym wyznawcom przeżyć. Ochronić ich przed ogromnymi falami bądź przed lawą wydobywającą się z wulkanu. Ciekawy pomysł. Chociaż jest tam potrzebny pośpiech a ja nie lubię się spieszyć w grach ;p

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2020-07-28 15:55:23
28.07.2020 23:27
2.3
MaikuInTheGame
41
Centurion

Materiał na pewno jest ok, patrz ilu fanów ma chociażby Football Manager :D

28.07.2020 15:21
3
2
odpowiedz
Procne
67
Generał

Urumod
Polecam śledzić "Fata deum"

28.07.2020 15:23
4
odpowiedz
Procne
67
Generał

Mechanika z Majesty pojawia się w "Driftlands"

28.07.2020 15:37
5
1
odpowiedz
Matrixen07
46
Centurion

W punkcie o imionach poszczególnych jednostek można było wspomnieć o Polanach 2 ( nie wiem jak to wyglądało w jedynce)

28.07.2020 15:39
Neqster
6
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Neqster
24
Chorąży

A propo pomysłów na gry to mi brakuje gier podobnych do The I of the Dragon czy ogólnie gier skupionych na smokach.

post wyedytowany przez Neqster 2020-07-28 15:39:53
28.07.2020 15:41
6.1
2
Matrixen07
46
Centurion

Aż mi się cieplutko zrobiło, że ktoś jeszcze pamięta o tym tytule

28.07.2020 15:45
6.2
3
skorp_
47
Pretorianin

Pamiętam, że strasznie mi ścinało tę grę i to była chyba wina kiepskiej optymalizacji. Jako smoczek możesz jeszcze polatać w Divinity II: Ego Draconis.

29.07.2020 10:09
Jonasz95
😜
6.3
Jonasz95
142
Pretorianin

O Divinity Dragon Commander nawet nie wspominając.

28.07.2020 15:41
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
skorp_
47
Pretorianin

Aaaah, klasyki... Zawsze lepsze niż dzisiejsze produkcje, bo wtedy silono się na oryginalność. Dziś to biznes i produkuje się je masowo na jedno kopyto.

2. Może kiedyś dodadzą B&W na GoGa, może... "od lądu nas suszy, już czas w morze ruuuuszyć"
5. Original War to był majstersztyk. Świetna gra pod każdym względem.
9. Ścieżki pojawiły się jeszcze w późniejszym Knights & Merchants.

Ja bym dorzucił jeszcze Sacrifice, bardzo dynamiczny RTS akcji, nie wiem czy w ogóle istnieje coś podobnego do tej gry. Zagrałbym w drugą część albo remake'a, ech...
Do tego Evil Islands: Curse of the Lost Soul, RPG z bardzo ciekawymi systemami craftingu oraz obrażeń (w Rimworld są podobne rzeczy, ale wolałbym coś z fabułą).

28.07.2020 15:50
7.1
1
Procne
67
Generał

Jeśli szukasz ciekawych systemów craftingu i obrażeń to proponowałbym zerknąć na Haven & Hearth. Nie RPG, a niszowe MMO, ale może się spodoba.

A same ścieżki mamy do tej pory w serii Anno. Nowe Settlersy też mają wracać do ścieżek. Do tego gry typu Rise of Industry też korzystają z czegoś na ich kształt

29.07.2020 01:12
kAjtji
7.2
kAjtji
104
H Enjoyer

Co do Evil Islands, to wielka szkoda, że nie powstał sequel, który naprawiłby większość bolączek oryginału. Pomysł na grę naprawdę mi się spodobał, ale gra potrzebowała masy szlifów, bo wyszła dosyć "koślawo" i na dłuższą metę mnie nudziło.

28.07.2020 15:48
8
1
odpowiedz
bullgod
74
Pretorianin

Punkty akcji wcale nie wyszły z użytku, tylko XCom trochę zmienił modę. Ostatnio - Phoenix Point. Xenonauts 2 nadchodzi i pewnie też będzie miał tą samą mechanikę.

28.07.2020 15:53
papież Flo IV
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
papież Flo IV
83
Prymas Polski

Z rozpędu przeczytałem Świetne pomysły sprzed lat, które teraz by nie przeszły (i dobrze). Na szczęście miło się tą publicystykę czytało (i dobrze). Szkoda, że tam wam nie wyszło, bo w sumie tematyka podobna.

28.07.2020 16:20
Darkowski93m
9.1
1
Darkowski93m
174
Generał

Motywy filmowe i mechaniki z gier.
Rzeczywiście, podobna tematyka ;)

28.07.2020 16:34
papież Flo IV
9.2
papież Flo IV
83
Prymas Polski

Pod względem próby czasu obu tych elementów to akurat podobna jest.

28.07.2020 17:48
10
odpowiedz
zanonimizowany1341139
10
Generał

Ktoś kiedyś szukał gier w których gra sie demonem w piekle jak w Agony. Ja to rozwinę dalej - ogólnie tym złym, np Dungeon Keeper albo Alienem czy Predatorem jak w Alien vs Predator. Nie ma za wiele takich gier a potencjał przecież jest.

post wyedytowany przez zanonimizowany1341139 2020-07-28 17:51:00
28.07.2020 17:58
11
2
odpowiedz
1 odpowiedź
SnOOpHeR
34
Chorąży

Trochę się dziwię, że nie ma tutaj podpunktu "Hitmarki" lub coś w ten deseń.
Nie pamiętam ile razy przechodziłem Soldier of Fortune tylko dla oglądania, co komu można odstrzelić ;)

Na próżno teraz tego szukać w obecnych czasach :/

post wyedytowany przez SnOOpHeR 2020-07-28 18:01:10
28.07.2020 19:42
11.1
Jerry_D
57
Senator

Podpisuję się pod tym obiema rękami. Bardzo fajna rzecz.

28.07.2020 18:15
12
3
odpowiedz
zanonimizowany1128162
45
Pretorianin

Nie wiem czy to kwalifikuje się pod artykuł ale pamietam byłem pod dużym wraZeniem gry Dark messiah -> raz ze ciekawy system walki a dwa ze poznawaliśmy uniwersum znane z heroes 5 z zupełnie innej perspektywy. Zagrałbym w coś podobnego, ewentualnie poznałbym Lubiane przeze mnie uniwersum w nieco inny sposób

Puzzle quest było równieZ unikalna, świetna gra której kontynuacja moim zdaniem straciła cały klimat, gdyby powstała 3 cześć stanowiąca rozwinięcie pierwszej z miejsca kupuje choćby i za 199zl i 99 groszy.

28.07.2020 18:41
13
1
odpowiedz
szejk18
78
Konsul

Brakuje całkowitego rozwalania wszystkiego.
Pamiętacie Red faction i rakietnice? Albo RF guirella i młot?
Pomyslcie co możnaby zrobić ze współczesnymi zasobami.
Albo fizyka ognia z far cry 2.

28.07.2020 19:13
blastula
14
odpowiedz
blastula
71
Generał

Ja tam się cieszę że nie ma więcej gier z mimiką twarzy. Za cholerę nie umiałem wyczytać z ich wyrazu twarzy o co im chodzi. Do dzisiaj nie przeszedłem LA Noire dlatego.

28.07.2020 19:46
15
1
odpowiedz
damianyk
137
Nośnik Treblinek

Sejw w dowolnym momencie. Są oczywiście gry które to umożliwiają, ale dużo strzelanek ma autosave w z góry ustalonych miejscach. A ja pamiętam katowanie klawisza F5 co parę sekund.

28.07.2020 19:55
16
1
odpowiedz
McMenel
37
Centurion

Dodałbym używanie właściwości fizycznych przedmiotów i samej fizyki jako zagadek, sposobów na pookonywanie przeszkód. Pod tym względem H-L 2 nadal nie ma sobie równych.

28.07.2020 20:08
17
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Pytanie tylko czy dzisiejsi gracze doceniliby te i inne pomysły. Kiedyś można było wydać cokolwiek, co mogłoby być zupełnie nieintuicyjne i ludzie by próbowali się z tym zmagać.
Dzisiaj może to się udać chyba tylko jak nazywasz się Kojima :] ale i nie ma przesady.

Dzisiaj ludzie żyją autopilotem i wypełnianiem pasków postępu klepiąc na padzie powtarzalne czynności na mapie upstrzonej znacznikami.

A punkty akcji mają się dobrze, nie wszyscy zgapiają od nowego X-COMa ile wlezie.
ATOM RPG, UnderRail... to i inne przykłady na szybko.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-07-28 20:10:28
28.07.2020 20:58
😁
18
odpowiedz
Mutant_Warrior
47
Chorąży

1. Throne of Darkness był produkcją studia Click Entertainment, nie Climaxu ;-)
2. Majesty: The Fantasy Kingdom -> Cyberlore Studios

post wyedytowany przez Mutant_Warrior 2020-07-28 21:04:02
28.07.2020 21:26
19
odpowiedz
pavlo0007
52
Pretorianin

Bardzo mi się podobało jak w unreal tournament 2004 mogliśmy kompletować swoją drużynę. Z biegiem rozwoju fabuły odblokowywaliśmy coraz lepszych ziomków których mogliśmy nająć. To było swego rodzaju fajne urozmaicenie rozgrywki. Każda drużyna inna, każda postać inna i inne skille. Tworzenie swojej ekipy było zajebiste. Szkoda że w późniejszych częściach tego nie było tylko trzeba było grać ciągle tym samym składem w zasadzie.

post wyedytowany przez pavlo0007 2020-07-28 21:27:53
28.07.2020 21:29
20
1
odpowiedz
karamaka
23
Centurion

Oddam sie za MGR Revengeance 2

28.07.2020 22:26
21
odpowiedz
Angrenbor
120
PC Gaming Master Race

Ja nadal zachodzę w głowę jak to się stało, że konstruktor jednostek znany z Earth 2150 nie stał się standardem gatunku. Ja wiem, iż RTSy mocno podupadły, ale mimo wszystko nadal powstają a to genialne rozwiązanie jakimś cudem się nie przyjęło i chyba tylko w Meridianie się pojawiło.

28.07.2020 23:29
😃
22
odpowiedz
MaikuInTheGame
41
Centurion

Mechanika ścieżek, choć uproszczona, pojawiała się jeszcze w strategiach ekonomicznych od Sierry. Chodzi mi o takie gry jak Zeus, Cesar czy Cesarz. Ogrywam je do dziś i dają masę frajdy. :)

29.07.2020 01:08
kAjtji
23
odpowiedz
kAjtji
104
H Enjoyer

Mi w nowych grach, ale raczej tych AAA, najbardziej przeszkadza, że gry... nie chcą być grami. Gdzieś od czasów X360/PS3, jakby rzeczy zaczęły się zmienić i twórcy zamiast robić "growe gry" zaczęli robić je bardziej "prawdziwie" i "filmowo".

Nie mówię tu, że starsze gry były lepsze (bo nie oszukujmy się... nie były... a raczej były po prostu inne), ale brakuje mi większej ilości sporych tytułów w stylu DOOMa, choć na szczęście, to twórcy indyków czy gier AA nie zawodzą, ale chciałoby się pograć w coś z większym rozmachem niż indyk stworzony w piwnicy.

29.07.2020 08:15
Ppaweł
😊
24
2
odpowiedz
Ppaweł
58
Senator

Black & white 3 <3, brakuje gier w których jesteśmy bogiem(z założenia fabularnego) i mamy poddanych

post wyedytowany przez Ppaweł 2020-07-29 08:21:28
29.07.2020 11:00
25
odpowiedz
mareczeklubigry
68
Pretorianin

Szkoda że tak mało jest gier w klimatach noir co w sumie mnie dziwi. Jak ja bym zagrał w gierkę z bohaterem a la Philip Marlow. Co do mimiki to akurat mi z reguły udawało się odczytać reakcje NPC niestety z L.A Noir był inny problem mianowicie warstwa fabularna gry z początku świetna z czasem stawała się coraz bardziej powtarzalna a śledztw nie dało się ,,prawidłowo" rozwiązać.

29.07.2020 11:45
26
odpowiedz
Gosen
155
Generał

Szukania kolorowych kluczy w fpsach.

Interfejsu z twarzą i krwią zależnie od obrażeń jak w kilku klasycznych shooterach.

Gier jak Lost Vikings. Platformer drużynowy z zagadkami logicznymi i podróżami po różnych światach. Trine to trochę coś innego jednak.

Horrorów tpp z realnym gameplayem straszących klimatem, a nie jump scarami. Jakiejś oryginalności jak w Parasite Eve.

post wyedytowany przez Gosen 2020-07-29 11:49:11
29.07.2020 14:29
FanGta
27
1
odpowiedz
FanGta
167
Generał

Będac przy High Score mi brakuje statystyk np ile godzin już gramy, i nie chodzi o jakieś głupie liczniki na steamach tylko w samej grze, nie wiem co to za probolem to wrzucać w każdej grze. To w jednej grze jest, a w drugiej nie ma.
Zapomnieliście o fizyce. W Gta 4 była przegenialna, w 5 całkowity brak. Ale ten element był zawsze olewany.
Mi brakuje liniowych gier akcji z fabułą i nic więcej. Co mam teraz jak chce coś takiego jak Max Payne albo Kane & Lynch?

post wyedytowany przez FanGta 2020-07-29 14:31:44
29.07.2020 20:54
28
1
odpowiedz
orginal
79
Pretorianin

Te gry są super bo mamy do nich sentyment. Ciekawe jak by się przyjęły gdyby wyszły dzisiaj? Za 20 lat tak samo będzie się wspominało dzisiejsze gry. Bo w dzisiejszych też nie brakuje ciekawych pomysłów

29.07.2020 23:22
Romanov
29
odpowiedz
Romanov
2
Legionista

Wiele ciekawych pomysłów na mechanikę gry zostało gdzieś porzuconych i zapomnianych... Mi na przykład brakuje dzisiaj jakiegoś tytułu, który byłby podobny do dawnego Cannon Fooder, nie wiem czy ktoś pamięta. Bardzo ciekawa, ale też trudna gra z prostymi zasadami - znajdź i zniszcz. Frajdy w tym było bardzo dużo

30.07.2020 04:11
Vamike
30
odpowiedz
Vamike
109
Generał

Dzisiaj jedyny słuszny pomysł to jak najlepszy model mikropłatnosci kto by sobie głowe zawracała jakimiś rewolucyjnymi pomysłami sprzed lat..

30.07.2020 08:20
Wielki Gracz od 2000 roku
31
1
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Gier RTS. Bardzo podobają mi się Total Wary, ale kurde brak mi takiego C&C. I taki remaster W3 czy Iron Harvest nie są zbyt sycące w tej kwestii.

30.07.2020 09:43
32
odpowiedz
Gh_H4h
86
Konsul

Według mnie pierwsza dekada wyłoniła najlepsze pomysły. Szkoda, że się ich nie rozwija.

post wyedytowany przez Gh_H4h 2020-07-30 09:45:29
30.07.2020 11:35
33
odpowiedz
Ostateczna Wyrocznia
4
Pretorianin

Zacznijmy od tego kto ma dawac te pomysly, nowe pokolenia bezwartosciowych szefow firm i tworcow. Tworczy okres gier skonczyl sie w 2007 roku gdy gry byly jeszcze niszą .

30.07.2020 16:05
Night Stalker
34
odpowiedz
3 odpowiedzi
Night Stalker
7
Chorąży

O jak szanuję za ten artykuł! Tak wiele wartościowych pomysłów ze starych lat o których się zapomniało. Bez kitu!

30.07.2020 22:52
34.1
Ostateczna Wyrocznia
4
Pretorianin

pamietasz te shooterki jezu , Call of Duty, Medale, Brothers in Arms, paluszki lizac

04.08.2020 11:55
ZginaczDusz
34.2
ZginaczDusz
6
Chorąży

Mmmmm, paluszki lizać! To były czasy, teraz nie ma czasów.

11.08.2020 13:29
34.3
Ostateczna Wyrocznia
4
Pretorianin

a zebys wiedzial , Medal of Honor najgenialniejsza seria jaka powstala co sie rozchodzi o strzelaniny bylismy jeszcze nietknieci zdechlizną zachodu i ludzie byli bardziej normalni, miales zdrowe polskie jedzenie, polski chleb, normalne slonce mozna by wymieniac , teraz masz plastkową popeline wszedzie pieknie opakowaną na zewnątrz a w srodku pustą , normalnosc jest deficytem dzis

post wyedytowany przez Ostateczna Wyrocznia 2020-08-11 13:34:08
Publicystyka Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach