Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zagraj w betę Mortal Shell za darmo

05.07.2020 10:30
1
zanonimizowany1339461
9
Senator

Super, już pobieram. Fajna sprawa, że jeszcze niektórzy twórcy decydują się na demka/bety.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2020-07-05 10:30:27
05.07.2020 11:45
2
odpowiedz
12 odpowiedzi
12dura
48
Senator

DS i Blodoborne to najlepsze gry w jakie w życiu grałem, ale jeszcze ani jeden soulslike spoza stajni from software mnie nie usatysfakcjonował (przeszedłem tylko fallen order i żałuję XD) ten też wygląda biedacko na moje oko, nie wiem jak to jest możliwe, papcio Miyazaki to chyba jakiś czarodziej

post wyedytowany przez 12dura 2020-07-05 11:46:09
05.07.2020 11:49
Persecuted
2.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

A co w nim takiego biednego?

05.07.2020 12:03
2.2
12dura
48
Senator

Z samego wyglądu animacji widać, że gra nie jest wysokich lotów, nie wiem niektórzy może lubią takie niskobudżetowce, ale mnie one jakoś odpychają. Wygląda to po prostu tanio i jarmarcznie

05.07.2020 12:07
Persecuted
2.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Z samego wyglądu animacji widać, że gra nie jest wysokich lotów

A co niby jest nie tak z tymi animacjami?

05.07.2020 12:51
2.4
Le Loi
60
Generał

Drewno

05.07.2020 12:53
Persecuted
2.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Przecież to pod względem wizualnym spokojnie zjada wszystkie DS razem wziete.

05.07.2020 12:57
😂
2.6
12dura
48
Senator

To, że mają lepsze kredki nie znaczy, że namalowali ładniejszy obrazek ;)
Technologia nie znaczy nic, jak artyści nie potrafią jej wykorzystać.

post wyedytowany przez 12dura 2020-07-05 12:57:52
05.07.2020 13:00
Persecuted
😂
2.7
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Kwestia gustu. Dla mnie MS wygląda świetnie (włączając w to płynne i naturalne animacje), a DS obleśnie (zwłaszcza przez śmieszne i karykaturalne animacje, od razu dające wyczuć ten dziwaczny, "japoński sznyt").

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 13:02:39
05.07.2020 13:05
2.8
12dura
48
Senator

No niektórzy też lubią takie obrazki co dzieci w przedszkolu namalują, są gusta i guściki

Znaczy DS3 i DS2 są też paskudne w większości przypadków, ale DS, BB i DeS (sekiro też trochę) za pomocą gównianej technologii dokonały cudów

post wyedytowany przez 12dura 2020-07-05 13:08:25
05.07.2020 13:09
Persecuted
😂
2.9
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

No ja tam nie wnikam co lubisz. Jeżeli podobają ci się obrazki malowane przez kilkulatków (zwłaszcza japońskich), to mogę ci tylko pogratulować "świetnego" gustu :).

A to, że DS śmigają na kiepskiej technologii, to już wina samych twórców. Skoro nie potrafili napisać dobrego silnika, to mogli skorzystać z gotowych rozwiązań, kto im bronił?

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 13:15:04
05.07.2020 15:50
2.10
5
grabeck666
75
Senator

lol, ja wiele w internetach widziałem i rozumiem, ale chwalić DS za animacje to trzeba być chorym psychicznie

06.07.2020 16:11
Ambitny Łoś
2.11
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Akurat Mortal Shell stylistycznie jest świetny, jedynie te animacje słabo wyglądają.

13.07.2020 12:48
2.12
zanonimizowany1225506
49
Generał

No, gry From mają świetne animacje.

05.07.2020 11:49
Persecuted
3
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Pograłem chwilę, fajne to i bardzo klimatyczne. Jedyne co podoba mi się średnio, to przyjęty przez nich model responsywności. Ruchy (animacje) wydają się kolejkować i mam wrażenie, jakby wszystko było wykonywane z lekkim opóźnieniem (przez co nieraz trudno jest trafiać w "okna" czasowe przeciwników). Zdaję sobie jednak sprawę, że to pewnie celowy zabieg, więc trzeba będzie się do tego przyzwyczaić. Wszystko poza tym, póki co zapowiada się świetne i o ile za gatunkiem soullike nie przepadam (choć kilka tytułów ograłem), tak na ten tytuł czekam :).

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 12:40:53
05.07.2020 12:06
4
odpowiedz
AntyGimb
86
Senator

Patrząc na gameplay to mamy do czynienia z plagiatem.

05.07.2020 12:16
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
dareqe
45
Pretorianin

Kolejny ''Soulslike'' cóż za smutne czasy kiedy na podstawie słabych gier powstają dziesiątki klonów...

05.07.2020 12:17
ddawdad
5.1
4
ddawdad
63
Przegryw

na podstawie słabych gier
xD

05.07.2020 12:26
5.2
dareqe
45
Pretorianin

'ddawdad - Przegryw' miał być sarkazm a wyszła ironia...

05.07.2020 13:31
5.3
1
klimsonp
5
Chorąży

Na jakiej podstawie oceniasz, że to słaba gra? Seria Dark Souls może się pochwalić ponad 25 mln sprzedanych kopii, więc podobała się wystarczająco dużej bazie graczy, żeby opłacało się kopiować tego typu pomysł na grę.
To, że Tobie się ten rodzaj gier nie podoba nie oznacza, że gra jest słaba, tylko że masz inny gust.
Mi się np. nie podoba seria Red Dead Redemption ale nigdy nie napiszę, że to słabe gry, bo wyniki sprzedaży oraz oceny większości graczy mówią same za siebie.
Co do samego Mortal Shell - wczoraj pierwszy raz o tej grze usłyszałem i od razu wziąłem ją na celownik, a dzisiaj taka miła niespodzianka.
Sam styl gry urzekł mnie już na trailerach i cieszę się, że po wstępnym "ograniu" jestem więcej niż usatysfakcjonowany. Połączenie dark fantasy z fajnym systemem walki to jest to, za co mogę zapłacić nawet "premierową" cenę, bo widzę tu potencjał na przynajmniej kilkadziesiąt godzin dobrej zabawy. Jedyna rzecz jaka w tej chwili mnie trochę irytuje, to system parowania ciosów ale pewnie spowodowane jest to tym, że akurat od kilku dni próbuje ogarnąć Sekiro i teraz timingi mi się nie zgrywają;)

05.07.2020 13:44
pieterkov
5.4
pieterkov
143
Senator

Nie wiem jak możesz nazywać ten system walki fajnym. Jest toporniejszy niż w ds 1 i wymaga natychmiastowej naprawy.

05.07.2020 13:52
5.5
dareqe
45
Pretorianin

W Fortnite grają dziesiątki milionów graczy, czy to dobra gra widocznie tak skoro tyle osób w nią gra... Co do Dark Souls, prawda każdy ma swój gust. Słaba gra dla mnie to taka w ,której w kólko robisz to samo i nie czuć żadnego progresu bo zaraz pojawi się silniejszy boss. Ani to RPG ani slasher, klimat może ma fajny ale nawet nie dowiesz się nic o świecie jak nie będziesz grzebał, dla niektórych to pewnie też plus. Biegasz w kólko obok bossa i robisz uniki, robisz jeszcze raz uniki, atakujesz, robisz uniki, robisz uniki atakujesz i tak do usranej śmierci. No tak pewnie zaraz mi ktoś zarzuci, że nie umiem grać... ale co to za frajda klepać cos 15 minut z czego 10 to uniki? Co kto lubi. Dla mnie ta gra nie ma nic do zaoferowania dlatego nazywam ją słabą. System walki dla mnie beznadziejny, fabuła brak, frajda z gry żadna. To oczywiście moje zdanie. Tyle w temacie.

post wyedytowany przez dareqe 2020-07-05 13:54:53
05.07.2020 15:17
5.6
klimsonp
5
Chorąży


pieterkov - system walki z tego co widziałem do tej pory zależy od klasy w jaką się wcielamy. Na początku mamy dostępną postać "Tanka" z dwuręcznym mieczem i według mnie gra się nim podobnie, jak grało się jego odpowiednikiem w Dark Souls 3. Nigdy nie byłem żadnym pro playerem w DS i nie wgłębiałem się w liczenie klatek animacji na atak, więc to może to być tylko subiektywne odczucie. Poza tym ciężko jest mi to określić po niecałej godzinie grania, ale widzę tu potencjał i jest duże prawdopodobieństwo, że efekt końcowy mi się spodoba na długo.

dareqe - Skoro tyle osób gra w Fortnite i skoro istnieją całe społeczności zbudowane wokół tej gry, to dla mnie jest logiczne,że najwyraźniej dla odbiorcy docelowego jest to gra bardzo dobra. Osobiście też nie jestem fanem tego tytułu ale jest to gra celowana w segment 8 - 12 latków, więc nie mi się ma ona podobać.

Co do schematyczności DS czy innych tego typu gier oczywiście masz rację.Tylko to samo można powiedzieć praktycznie o każdej grze Single Player. O ile nie doczekamy się kiedyś prawdziwej sztucznej inteligencji,
to granie zawsze będzie polegało na wykorzystywaniu i powtarzaniu w kółko tych samych schematów.

Dobra gra różni się w tej materii od słabej tym, że daje nam możliwie największą swobodę w tworzeniu własnych, odpowiadającym naszym preferencjom schematów gry. "Soulsy" zawsze były w tej płaszczyźnie bardzo elastyczne i pozwalały na dużą dowolność w kreacji naszego "avatara".
Co za tym idzie oferowały też wiele różnych sposobów na rozprawianie się z czyhającymi na nas w grze przeszkodami.

Do tego oferowały też coś, co stanowiło jeszcze większą odskocznię od tej schematyczności, czyli mogące przytrafić się w każdej chwili "inwazje" na nasz świat innych graczy.

Mogę się zgodzić z tym, że gry z serii "Dark Souls" posiadają wiele elementów, które można by było poprawić. Nie zmieni to jednak faktu, że według mnie w tej kategorii nie było jeszcze lepszej gry. Kto wie? Może Mortal Shell to zmieni?

05.07.2020 18:16
Creed18
😂
5.7
Creed18
62
Pretorianin

You died

06.07.2020 00:19
5.8
1
mamrobaki
5
Legionista

Progres dokonuje się w twoich umiejętnościach - build postaci ma, w moim odczuciu, znaczenie drugorzędne (dlatego są możliwe runy na 1 levelu postaci). Te gry stawiają na adaptację gracza do sytuacji. Dlatego po przejściu DS3 i Sekiro nagle DS1 i BB okazało się całkiem proste i przyjemne (BB ma skok trudności w DLC i Chalice dungeons, ale to tyle). To nie np. projekt bossów jest problemem dla graczy, tylko brak znajomości mechanik gry, problemem jest kurczowe trzymanie się jednego i tego samego sposobu rozwiązywania problemów. Soulsy wymagają samodyscypliny, to jest ich "tajemnica". Poza tym te gry to nie tylko ta legendarna trudność (która wcale nie jest tak duża, w porównaniu z takim Battletoads na NESa), ale również genialna konstrukcja świata, specyficzny storytelling i dołujący klimat - tym się te gry wyróżniają na tle całej reszty rynku z jego tendencją do hollywódzkich rozwiązań.

05.07.2020 12:22
6
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Soulsliki mają tylko jedna wadę, resiawn nie jest w miejscu zgonu.

05.07.2020 12:41
Dawko062
6.1
1
Dawko062
100
Pora umierać

Ok

05.07.2020 14:07
Vamike
6.2
2
Vamike
109
Generał

Taki respawn niszczył by klimat Dark Soulsach klimat to praktycznie fundament i kregosłup zarazem,

05.07.2020 14:12
Persecuted
6.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Niekoniecznie. Poziom trudności byłby z grubsza ten sam, tylko "kara" za porażkę mniejsza.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 14:22:15
05.07.2020 18:13
Vamike
6.4
Vamike
109
Generał

Persecuted

Ale tak sie buduje klimat ogniska dusze itd.

05.07.2020 18:24
Persecuted
6.5
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Ale co ma ognisko do klimatu? :D.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 18:26:14
05.07.2020 18:53
6.6
Too Old for Games
51
Centurion

Persecuted

W przypadku DSa - ogniska i odrodzenie jest mocno wpisane w klimat i fabułę gry, wręcz się na niej opiera.

05.07.2020 22:02
MineBeziX
6.7
MineBeziX
60
Generał

Dajcie spokój chłopakowi, on do dzisiaj nie ogarnia, że większość (jak nie wszystkie) lokacji jest tak zaprojektowanych, by dało się po prostu przez nie przebiec bez walki, aż dotrzesz do bossa. Nie wspominając o skrótach, które często prawie całkowicie wrogów omijają...

post wyedytowany przez MineBeziX 2020-07-05 22:04:45
05.07.2020 13:41
pieterkov
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
pieterkov
143
Senator

Przez toporność walki szybko się poddałem. Oczywiście zgłosiłem im wszelkie uwagi i wy zróbcie to samo. Dużo ludzi komentuje ten fatalny system walki, uników i ogólnej mechaniki, więc do września muszą coś z tym zrobić bo inaczej nikt tego nie kupi.
Tej grze najbliżej do oryginalnego dsa ze wszystkich gier souls-like jakie do tej pory wyszły (menu jest zerżnięte prawie 1:1) więc zachęcam do przekazywania twórcom uwag, bo jak się postaracie, a oni posłuchają to może być z tego godny konkurent.
Grą podjarało się nawet fextralife które zajmuje się wiki dla dark soulsów.

post wyedytowany przez pieterkov 2020-07-05 13:43:27
05.07.2020 13:52
Persecuted
7.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Nie nazwałbym tego systemu walki topornym, a raczej nieco "ociężałym". Postać nie reaguje na nasze komendy natychmiastowo, tylko z takim jakby opóźnieniem. Też początkowo średnio mi to przypadło do gustu, ale to zdaje się celowy zabieg twórców, a świadczyć o tym może fakt, że kamienna forma jest zawsze natychmiastowa i można jej używać w trakcie niemal każdej animacji, bez opóźnień. To chyba po prostu ich pomysł na balans rozgrywki, inaczej gra byłaby pewnie zbyt łatwa :).

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 13:53:32
05.07.2020 15:33
pieterkov
7.2
pieterkov
143
Senator

No dla mnie jest na ten moment zbyt trudna. Nie potrafię w to grać bo postać nie robi tego czego chcę. Jak próbuję zakolejkować 2 ataki to nie działa. Jak chcę szybko juknąć - również nie działa. Ogólnie postać robi co chce i kiedy chce - nie tak powinno wyglądać granie. Nawet tank w dsie od razu reagował na komendy, było widać jak np. robi zamach mieczem albo powolutku się turla. Tutaj jest po prostu 2 sekundowy input lag i jest to fatalnie rozwiązane.
DS 3 to był taniec. Tutaj jest koślawy walc. Zrobisz jeden błąd, źle podejmiesz decyzję i dostajesz 10 ciosów na twarz bo np. wykonałeś unik (opóźniony) zamiast stać jak kołek i zamienić się w kamień.

post wyedytowany przez pieterkov 2020-07-05 15:34:41
05.07.2020 16:53
Persecuted
7.3
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Bo ja wiem. Ja żadnym wymiataczem w soulslike'ach nie jestem (pierwsze DS odpuściłem po ubiciu Ornstein'a i Smough'a, w DS2 i DS3 nie grałem wcale, ograłem za to w całości Lords of the Fallen i The Surge), a to demko udało mi się ukończyć w ok. 45 minut i nawet ubiłem wszystkich 3 bossów (końcowego, opcjonalnego w grocie i tego z samouczka). Gra rzeczywiście jest dosyć wymagająca, ale po kilku minutach idzie się przyzwyczaić (gdy już się trochę wyczuje sterowanie postacią). Może trzeba - jak to ma w zwyczaju kwitować każdy przejaw krytyki społeczność Dark Souls - GIT GUD? ;]. A tak serio, wydaję mi się, że projektanci po prostu wybrali taki, a nie inny styl rozgrywki i albo trzeba się z tym zwyczajnie pogodzić, albo sobie odpuścić. Ja tam chętnie zagram w pełniaka, bo moim zdaniem gra zapowiada się lepiej, niż jakiekolwiek DS (głównie dlatego, że nie przepadam za japońskim dziwactwem).

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 16:54:41
05.07.2020 13:48
👎
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1291200
4
Legionista

nie wygląda to zbyt optymistycznie... postać sobie sama biega (KB+M) tym samym marnując pasek staminy (zależnie od tego czy jej się podoba czasem nagle zaczyna iść powoli) pomimo, że ustawiłem sprint pod hold shift... gpu krzyczy i się gotuje co doświadczam po raz pierwszy z RTX2060 MSI gaming Z a grałem w bardzo wymagające tytuły przy których nigdy tego nie doświadczyłem... animacje tak jak na trailerach i gameplayach było widać nie są zbyt dobrze wykonane, błędy również w synchronizacji audio na przykład zanim się uderzy słychać już dźwięk uderzenia... no nic pozostaje czekać na Elden Ring i Godfall

post wyedytowany przez zanonimizowany1291200 2020-07-05 13:51:24
05.07.2020 13:54
Persecuted
8.1
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Przecież to beta jest...

05.07.2020 13:57
8.2
zanonimizowany1291200
4
Legionista

i wierzysz, że wszystko poprawią jak gra ma zaraz wyjść? to już prawie gotowy produkt...

05.07.2020 14:02
Persecuted
8.3
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Gdyby była w opłakanym stanie, to bym nie wierzył. Natomiast jej nieliczne bolączki nie są niczym, czego na tym etapie produkcji nie dałoby się poprawić.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-07-05 14:03:03
05.07.2020 15:06
9
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Soulslike to gry, które najczęściej mają ubogi tanio robiony świat, cała gra stawia na kosmicznie zawyżony poziom trudności i powtarzanie, masz powtarzać, bo zrobiliśmy mało zawartości w grze, taniej jest uśmiercić 100 x gracza niż zrobić kilka x większą i bardziej rozbudowana grę.
Do tego po zgonie koniecznie powtarzaj cała plansze i mobków Ci zrestartuje my żebyś zmarnował czas i nerwy.
Tanie i słabe, ale ma miliony fanów, trochę tak jak zupka chińska.

05.07.2020 15:56
kotonikk
9.1
1
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Klony soulsów faktycznie nie błyszczą światami i rozumiem że do nich pijesz, bo zarzucanie From że ich światy są "tanio robione" i ubogie, to trochę wystawianie się na pośmiewisko - jak dotychczas nie ma studia tworzącego lepsze krainy i przestrzenie, a po Elden Ring spodziewam się mistrzostwa, które zawiesi poprzeczkę nie do przefrunięcia przez najmniej dekadę.

05.07.2020 18:52
9.2
1
Too Old for Games
51
Centurion

No nie wiem, Dark Souls ma jeden z ciekawszych światów wykreowanych w grach.

05.07.2020 18:58
Qverty
😂
9.3
1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Soulslike to gry, które najczęściej mają ubogi tanio robiony świat

O Chryste

Nie ma chyba drugiej serii gier które mają tak rozbudowany lore jak Soulsy, próżno szukać chyba lepiej stworzonego światu niż ten w jedynce ze wszystkimi swoimi połączeniami i skrótami który do tego jest spójny i ma sens. Ale tak, jest tani. Ty gościu nie wiesz o czym mówisz.

post wyedytowany przez Qverty 2020-07-05 18:59:32
06.07.2020 08:45
9.4
zanonimizowany1270450
20
Generał

Qverty

Budowe świata soulsy mają zaiste zrobioną na tip top. Natomiast w kwestii lore taki np. Warcraft czy Elders Scrolls swoim lore zjadają je na śniadanie więc aż tak bardzo soulsowe Lore rozbudowane nie jest - choć jest ciekawe

05.07.2020 17:10
10
3
odpowiedz
wcogram
153
Generał

Pograne chwilę. Zobaczę po recenzjach czy będzie wyżej niż 6-7. To ogra się dłużej i lepiej.

Co rzuciło się w oczy.

- Animacja bohater biega i chodzi jak by miał zespawane biodra.
- Grafika UE4. Wygląda dobrze. Gra działa również na win8.1, nie tylko win10.
- mały zasięg łapania auto targetu i to samo z przycisku.
- Trzeba się w grać przynajmniej ja to widzę w system walki. Wygląda jak by bohater nie był w stanie wybić z równowagi nikogo, a sam jest wybijany byle muchą przez co nie można zrobić uniku i ataku.
- Hitboxy są zawalone jak na razie. Bohatera dosięgają ataki, które nie powinny i to samo trafiając w przeciwnika.
- W animacjach, nie czuć ciężaru mieczy. Wygląda jak by machał patykiem.
- Aż się prosi aby można było zniszczyć jakieś nagrobki, kawałki otoczenia. Nic z tego.
- Użyj 9 razy i więcej lutni aby poznać jej dalszą historie. Słaby pomysł na poznawanie historii przedmiotów lub ich upgrade.
- gra jest za 11$ teraz na epic więc nie ma co liczyć na rozbudowany w mechaniki tytuł.
- kilka razy miałem błąd iż po powrocie do skorupy nie mogłem używać ataków. Więc z góry byłem skazany na powtarzanie.
- Lutnia jako przedmiot do użytku i wybierana przez przypadek. Nie wie czy da się ją usunąć z listy wyboru przedmiotów.
Głupi pomysł na agro przeciwników.

Wchodząc do DS1-3, Sekiro wiedziałem, że będę grał tutaj nie ma tego czegoś.

I wygląda to na Souls Like żerowanie jak diabli. Zrobimy grę, nie przysiądziemy do sterowania, animacji w walkach. A jak po xx razie będą musieli zabijać tych samych przeciwników się nauczą.

05.07.2020 19:26
😐
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Murabura
161
Generał

Wcześniej rzucali ochłapy w postaci kilku kluczy na mediach społecznościowych, jeszcze wczoraj w newsletterze podali że w poniedziałek rozlosowane będą klucze właśnie w tej formie a tu nagle z czapy beta została otwarta :|
Zagram dopiero jutro ale czytając komentarze i mając własne wnioski z materiałów video potwierdzają się moje obawy czyli gra jest zwyczajnie ociężała i drewniana, coś jak Lords of the Fallen. No ale nic zagram to przekonam się sam.

06.07.2020 08:48
11.1
2
zanonimizowany1270450
20
Generał

Lords of the Fallen to drugi po soulsach i BB soulslike który akurat system walki miał dobry. Ociężały tylko gdy grałeś tankiem co i w soulsach było wszechobecne

05.07.2020 20:06
12
odpowiedz
1 odpowiedź
zetttt
70
Centurion

jak ustawic żeby grało sie na padzie :D

06.07.2020 08:58
12.1
X_Altair_pl_X
18
Legionista

Musisz pobrać odpowiedni program do tego.
DS Windows czy jakoś tak. Dla pada od PS'a.

05.07.2020 21:10
13
odpowiedz
Sbxzr
1
Junior

Wygląda bardzo obiecująco, szczególnie klimat gry.

06.07.2020 16:05
14
odpowiedz
klimsonp
5
Chorąży

Ograłem demo na tyle, że mogę wydać wstępną ocenę. Jest całkiem nieźle. Do ideału sporo brakuje ale to co najważniejsze - klimat i system walki - dają radę.
PLUSY:
- Klimat. Uwielbiam dark fantasy i wizualno-dźwiękowa strona gry idealnie do mnie przemawia. Projekty wrogów, lokacji czy (nieliczne niestety) "powłoki" w jakie możemy się wcielić są takie jakie od tego typu produkcji bym oczekiwał. Grafika bardzo ładna, animacja wrogów bez problemu pozwala przewidywać ich intencje. Przydała by się jakaś destrukcja otoczenia ale da się bez tego przeżyć. Ogólnie - duży plus.

- System walki. Początkowo ciężko mi go było ogarnąć, bo byłem świeżo po kolejnym przejściu Dark Souls 1 i rozpoczęciu przygody w Sekiro. Szczególnie w stosunku do tej ostatniej gry trzeba mocno przeprogramować odruchy, bo tutaj jest inaczej. Wolniej ale przy tym płynniej i precyzyjniej. Generalne zasady są podobne jak w innych grach gatunku. Uczymy się zachowań wrogów, nie wbiegamy "na pałę" w ich grupę i później spokojnie i systematycznie ich likwidujemy. Jak się nie uda,to świat się "respawnuje" i powtarzamy wszystko od początku.
Standardowych ciosów mamy trzy rodzaje: wolny,wolniejszy;) i kombinacja wolniejszy+bieg daje nam bardzo przydatny cios z wyskoku. Można je płynnie mieszać w kombinacje, trzymając przycisk można cios przetrzymać, mamy możliwość ripostowania ciosów wroga (dodatkowo jak coś takiego nam wyjdzie, to odnawia się część paska życia, więc tego typu ryzyko jest dodatkowo premiowane).
Czymś zupełnie nieintuicyjnym natomiast (przynajmniej dla weteranów soulsów) jest system blokowania - "zastygnięcie" (taka chwilowa zamiana w kamień). Mówiąc wprost przyjmujemy cios na klatę. "Zastygnąć" możemy w trakcie zadawania ciosu czy np w locie. Jak już się to ogarnie, to gra daje naprawdę dużą frajdę z walki, bo można sobie naprawdę fajnie pokombinować. Należy tylko kontrolować pasek staminy (szczególnie grając początkową "powłoką" rycerza, bo po kombinacji 3 ciosów wyczerpuje mu się całą stamina ), cooldown "zastygnięcia" i można wyczyniać na ekranie cuda, na które żadna gra z serii Dark Souls nigdy nie pozwoli.
Reasumując -jak już miałem wszystko w miarę opanowane, to w żadnym miejscu nie czułem, że gra mnie podczas walki oszukuje. Każda porażka była spowodowana z mojej winy (standardowe dla gier tego typu mylenie przycisków, paniczne rolowanie w przepaść albo wprost w łapska kolejnego przeciwnika, ustawianie się w ferworze walki tyłem do ściany przez co kamera wariowała itp. itd.). Jak jednak wszystko szło zgodnie z planem, był spokój i "skill", to bez większych problemów czyściłem wszystkie lokacje w jednym przelocie. Duży plus.

MINUSY:
- Niewielki wybór....wszystkiego - Nie wiem jak to będzie wyglądało w wersji ostatecznej, ale z tego co widzę w tej chwili, to niewiele jest tu dróg rozwoju dla postaci. Mamy dostęp do 2 postaci: Gruby (rycerz - powolny i troszkę bardziej wytrzymały) i chudszy(klasyczny zbir w lekkiej zbroi - ginie po 3 ciosach ale za to ma ze dwa razy dłuższy pasek staminy) i do tego dwa rodzaje broni - dwuręczny miecz i zestaw narzędzi majstra Pana Wiesia - młotek i dłuto;) Każda z postaci ma jakieś malutkie drzewko umiejętności (dosłownie kilka skili do odblowkowania). Każda z broni ma kilka ścieżek awansu i możemy im dodać np obrażenia od trucizny albo dodatkowe specjalne ciosy.
Tak czy inaczej pod względem dostosowania postaci pod nasz styl gry Mortal Shell nie ma nawet startu do Dark Souls i jak na razie nie widzę tutaj potencjału na wielokrotne jej przechodzenie.

-Optymalizacja - Często bez wyraźnego powodu gra mi się "dusiła" i nawet kilka razy zaliczyła "zwiechę". Nie wydaje mi się jednak to coś, czego nie dało by się naprawić do premiery.

- Fabuła - Nie jest to może minus, bo niewiele po demie mogę na jej temat poweidzieć. Podejrzewam że podobnie jak we wszystkich "Soulsach", tutaj też tyle z niej wyciągniemy, co sami znajdziemy.
Pomysł z przejmowaniem ciał różnych, umarłych bohaterów ma jednak potencjał i liczę, że będzie ciekawie.

Reasumując - O ile gra nie okaże się jednorazówką na 5 godzin w cenie 59,99$ to sądzę, że fani gatunku powinni mieć Mortal Shell na radarze. Potencjał jest. Teraz tylko wystarczy tego nie $%^;)

post wyedytowany przez Admina 2020-07-06 17:16:50
Wiadomość Zagraj w betę Mortal Shell za darmo