Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Mam nadzieję, że DLSS będzie technologią przyszłości. I w każdej nowej grze niedługo będzie to standardem.
ray tracingu
Wczorajszy gameplay bez ray tracingu – gra może wyglądać jeszcze lepiej
A nie mogli to pokazać od razu na gameplay?
Tylko że DLSS jest exclusive NVIDIA, więc minie dużo czasu, zanim AMD opracowuje własne rozwiązanie i stanie to standard.
A nie mogli to pokazać od razu na gameplay?
No tak... Przypomniałem sobie, że tylko niewiele graczy dysponują zbyt drogie karty graficzne, co posiadają ray tracingu.
Ray tracing to na razie "luksus" przez jakiś czas.
Problem jest inny. Standardy RT wyznaczy AMD w nadchodzącej generacji kart i konsol. Rozwiązanie zielonych, choć imponujące, nie przyjęło się. Zbyt mały zasięg, zbyt małe zainteresowanie devów.
myślę że zobaczymy rtx w nowych kartach amd. Ale czy zobaczymy coś ala dlss2 ??? mam nadzieję . bo inaczej znowu konkurencja sie zmniejszy lekko :( czyli price growing
Sam Ray Tracing nie jest exclusive dla żadnych gier. Został wprowadzony w oficjalnym DirectX12 przez Microsoft jako DXR (DirectX Ray Tracing) jeszcze przed premierą kart serii RTX. To podejście jest niezależne od hardware. NVidia i AMD natomiast mają swoje sprzętowe implementacje tego API, aby zoptymalizować/przyspieszyć działanie Ray Tracingu na swoich dedykowanych im kartach (sprzętowa akceleracja). U NVidii zwie się to RTX które korzysta z RT Cores. U AMD jeszcze nie wiadomo jak to będzie rozwiązane w hardware i software.
I tu najważniejsze. Jeśli jakakolwiek gra wyjdzie na PC z obsługą RT, to będzie korzystała (dodatkowo!) właśnie z tych optymalizacji w hardware obu producentów (nawet jeśli w samych grach będzie to określane uproszczono jako "po prostu Ray Tracing"). Bo bez sensu byłoby nie korzystać z czegoś, co działa szybciej niż na zwykłych kartach bez oficjalnej obsługi RT lub jako "zunifikowane podejście". To byłoby jak marnowanie potencjału hardware i software dedykowanego przyspieszaniu RT. Czyli inaczej mówiąc na celowym zaniżaniu wydajności producentów obu kart.
CryTek ma podejście hardware-agnostic, ale nawet to podejście hardware-agnostic ma w planach w przyszłości wsparcie dedykowanego hardware. Aby po prostu jeszcze bardziej przyspieszyć ich działanie na kartach dedykowanych RT.
Sam Ray Tracing nie jest exclusive dla żadnych gier.
Tylko że piszę o DLSS jako exclusive, a nie ray tracking.
Spoko. Luzik. ;)
Moja 970 tylko czeka na premiere nowych kart mam nadzieję, że do premiery CP2077 wyjdzie 3070, więcej nie trzeba
Do 1080p powinna w zupełności. Ja gram w 1440p i myślę nad nowym 3080 Ti bo chcę mieć Cyberpunka w absolutnie max detalach i graficznych bajerach. Myślę, że gierka będzie zasługiwać na to aby ją maksymalnie dopieścić ;)
3070 to prawdopodobnie wydajność 2080ti, a jeśli tak, to 4k 60 masz pewne. Nie było gry, w której na tej karcie bym miał inaczej. Na 3080ti obstawiam 4k 144
Bardziej bym obstawiał ogólnie większe zainteresowanie zarówno 144 hercami, jak i 4k 60. Nagłego wzrostu popularnosci 4k 144 bym się jeszcze nie spodziewał..... Jeszcze :)
Przecież możesz mieć ekran 2K, 144hz za normalne pieniądze a rozdzielczość zeskalować w grze do 4K.
i szczerze to nie ma już różnicy widocznej więc bez sensu. Monitor 2.5 k TEST 1440p . i szczerze jak 2k a 2.5 k widać różnicę sporą jak i 2.8k a 2.5k tak między 4k a 3.1 już praktycznie jej nie było . Aż narysuję moje obserwacje w procętach o ile lepiej na jakiej rozdzielczości niż podstawowa 1440p.
AIDIDPI--- Niby można i ładnie to wygląda, ale jednak natywna rozdzielczość zawsze będzie wyglądać lepiej. A natywne 4k wygląda po prostu pięknie, nawet stare gry zyskują nowe życie.
Spotkałem się z opinią/komentarzem, że na pokazie była podobna, ta sama specyfikacja kompa z konkursu Redów.
https://www.tabletowo.pl/cd-projekt-red-konkurs-cyberupyourpc-nagrody/
AMD Ryzen 9 3900,
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Cyberpunk 2077 Edition,
16 GB RAM HyperX Fury DDR4 z taktowaniem 2933 MHz,
1 TB dysk SSD i 2 TB dysk HDD.
Ale, że gra działała w Full HD. o.O