Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0

26.06.2020 09:19
1
2
zanonimizowany1339461
9
Senator

Mam nadzieję, że DLSS będzie technologią przyszłości. I w każdej nowej grze niedługo będzie to standardem.

26.06.2020 09:19
1
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
16
Senator

ray tracingu
Wczorajszy gameplay bez ray tracingu – gra może wyglądać jeszcze lepiej
A nie mogli to pokazać od razu na gameplay?

Urumod
Tylko że DLSS jest exclusive NVIDIA, więc minie dużo czasu, zanim AMD opracowuje własne rozwiązanie i stanie to standard.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-26 09:22:47
26.06.2020 09:35
1.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

A nie mogli to pokazać od razu na gameplay?
No tak... Przypomniałem sobie, że tylko niewiele graczy dysponują zbyt drogie karty graficzne, co posiadają ray tracingu.

Ray tracing to na razie "luksus" przez jakiś czas.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-26 09:35:58
26.06.2020 10:01
elathir
1.2
elathir
97
Czymże jest nuda?

Problem jest inny. Standardy RT wyznaczy AMD w nadchodzącej generacji kart i konsol. Rozwiązanie zielonych, choć imponujące, nie przyjęło się. Zbyt mały zasięg, zbyt małe zainteresowanie devów.

26.06.2020 11:42
1.3
wooda
96
Konsul

SirXan Amd nic nie musi opracowywac, bo zrobil to za nich microsoft, a technologia ta to directML. Pojawi sie na konsolach, a z pewnoscia na xbox-ie, nie wiem czy sony ma opracowana podobna technologie. Z tego co mi wiadomo api playstation ma bazowac na zmodyfikowanym vulkanie, a to api nie ma jeszcze odpowiednika ani dlss ani directML.

post wyedytowany przez wooda 2020-06-26 11:44:48
26.06.2020 11:44
bmwbmw2
😢
1.4
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

myślę że zobaczymy rtx w nowych kartach amd. Ale czy zobaczymy coś ala dlss2 ??? mam nadzieję . bo inaczej znowu konkurencja sie zmniejszy lekko :( czyli price growing

26.06.2020 11:47
1.5
wooda
96
Konsul

bmwbmw2 Karty Amd beda obslugiwac technologie DirectML, ktora dziala na podobnej zasadzie co DLSS. Nie wiem tylko czy juz od serii 6xxx bedzie zaimplementowana czy pozniej.

post wyedytowany przez wooda 2020-06-26 11:51:21
26.06.2020 11:49
ReznoR666
1.6
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Sam Ray Tracing nie jest exclusive dla żadnych gier. Został wprowadzony w oficjalnym DirectX12 przez Microsoft jako DXR (DirectX Ray Tracing) jeszcze przed premierą kart serii RTX. To podejście jest niezależne od hardware. NVidia i AMD natomiast mają swoje sprzętowe implementacje tego API, aby zoptymalizować/przyspieszyć działanie Ray Tracingu na swoich dedykowanych im kartach (sprzętowa akceleracja). U NVidii zwie się to RTX które korzysta z RT Cores. U AMD jeszcze nie wiadomo jak to będzie rozwiązane w hardware i software.

I tu najważniejsze. Jeśli jakakolwiek gra wyjdzie na PC z obsługą RT, to będzie korzystała (dodatkowo!) właśnie z tych optymalizacji w hardware obu producentów (nawet jeśli w samych grach będzie to określane uproszczono jako "po prostu Ray Tracing"). Bo bez sensu byłoby nie korzystać z czegoś, co działa szybciej niż na zwykłych kartach bez oficjalnej obsługi RT lub jako "zunifikowane podejście". To byłoby jak marnowanie potencjału hardware i software dedykowanego przyspieszaniu RT. Czyli inaczej mówiąc na celowym zaniżaniu wydajności producentów obu kart.

CryTek ma podejście hardware-agnostic, ale nawet to podejście hardware-agnostic ma w planach w przyszłości wsparcie dedykowanego hardware. Aby po prostu jeszcze bardziej przyspieszyć ich działanie na kartach dedykowanych RT.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-06-26 11:52:50
26.06.2020 13:05
1.7
zanonimizowany1299868
16
Senator

Sam Ray Tracing nie jest exclusive dla żadnych gier.
Tylko że piszę o DLSS jako exclusive, a nie ray tracking.

26.06.2020 17:22
ReznoR666
1.8
ReznoR666
48
Forgive me the 666

SirXan Przepraszam Cię za wprowadzenie w błąd. Moja odpowiedź była oczywiście dla elathir, który wspomniał o samym RT. Aczkolwiek można odpowiedź też w sumie podpiąć pod DLSS, bo całe podejście opiera się na podobnej zasadzie. Nawet jeśli coś staje się na PC standardem (np. dzięki Microsoft i DirectX) to najczęściej jest to podejście hardware-agnostic i to producenci kart opracowują na bazie niego swoją implementację sprzętową i w sterownikach. Staje się też również odwrotnie, czyli Microsoft opracowuje jakieś rozwiązanie w porozumieniu z producentami kart. Sam software jest niczym jeśli nie ma do niego wsparcia w hardware.

post wyedytowany przez ReznoR666 2020-06-26 17:23:18
27.06.2020 07:31
👍
1.9
zanonimizowany1299868
16
Senator

ReznoR666
Spoko. Luzik. ;)

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-27 07:32:15
26.06.2020 10:30
2
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Kelebglin
53
Pretorianin

Moja 970 tylko czeka na premiere nowych kart mam nadzieję, że do premiery CP2077 wyjdzie 3070, więcej nie trzeba

26.06.2020 10:51
Lepudruk
2.1
Lepudruk
50
Demencjusz

Do 1080p powinna w zupełności. Ja gram w 1440p i myślę nad nowym 3080 Ti bo chcę mieć Cyberpunka w absolutnie max detalach i graficznych bajerach. Myślę, że gierka będzie zasługiwać na to aby ją maksymalnie dopieścić ;)

26.06.2020 10:59
😊
2.2
zanonimizowany146624
131
Legend

3070 to prawdopodobnie wydajność 2080ti, a jeśli tak, to 4k 60 masz pewne. Nie było gry, w której na tej karcie bym miał inaczej. Na 3080ti obstawiam 4k 144

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-06-26 10:59:32
26.06.2020 11:41
bmwbmw2
2.3
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

Lepudruk Oj tak byczq . Też czekam ale myślę nad 3080 . jeśli cena będzie 3k vs 5500 1440p będzie genialne na tym jeszcze mój monitor 144HZ i KURDE MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ . ale pewnie i tak poczekam na patche gry/sterowników dlss/rtx
Hydro2 Myślisz że to wreszcie rozwinie zainteresowanie i cenowo sprawi bardziej zjadliwe, takowe monitory już w niedługim czasie?? 144hz-4k

26.06.2020 12:17
2.4
zanonimizowany146624
131
Legend

Bardziej bym obstawiał ogólnie większe zainteresowanie zarówno 144 hercami, jak i 4k 60. Nagłego wzrostu popularnosci 4k 144 bym się jeszcze nie spodziewał..... Jeszcze :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-06-26 12:17:19
26.06.2020 12:23
AIDIDPl
2.5
AIDIDPl
172
PC-towiec

Przecież możesz mieć ekran 2K, 144hz za normalne pieniądze a rozdzielczość zeskalować w grze do 4K.

26.06.2020 14:33
bmwbmw2
2.6
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV
Image

AIDIDPl robiłem dokładne porównania z przybliżeniem co do rozdzielczości 2k 1920x1080 / 2.5k 2560x1440 / 4k 3840 × 2160 i kilka pomiędzy nimi na które pozwalały mi gry czyli 2.8k / 3.1k / 3.5 k (nvidia sterowniki)
i szczerze to nie ma już różnicy widocznej więc bez sensu. Monitor 2.5 k TEST 1440p . i szczerze jak 2k a 2.5 k widać różnicę sporą jak i 2.8k a 2.5k tak między 4k a 3.1 już praktycznie jej nie było . Aż narysuję moje obserwacje w procętach o ile lepiej na jakiej rozdzielczości niż podstawowa 1440p.

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-06-26 14:38:25
26.06.2020 23:27
2.7
sadler
127
Konsul

AIDIDPI--- Niby można i ładnie to wygląda, ale jednak natywna rozdzielczość zawsze będzie wyglądać lepiej. A natywne 4k wygląda po prostu pięknie, nawet stare gry zyskują nowe życie.

26.06.2020 11:44
Krypta76
😂
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Krypta76
44
Konsul

Full HD ultra 2080ti xd

post wyedytowany przez Krypta76 2020-06-26 11:45:18
26.06.2020 18:06
karateka12345
😐
3.1
karateka12345
25
Konsul

Spotkałem się z opinią/komentarzem, że na pokazie była podobna, ta sama specyfikacja kompa z konkursu Redów.
https://www.tabletowo.pl/cd-projekt-red-konkurs-cyberupyourpc-nagrody/

AMD Ryzen 9 3900,
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Cyberpunk 2077 Edition,
16 GB RAM HyperX Fury DDR4 z taktowaniem 2933 MHz,
1 TB dysk SSD i 2 TB dysk HDD.

Ale, że gra działała w Full HD. o.O

post wyedytowany przez karateka12345 2020-06-26 18:08:52
27.06.2020 10:36
UrBan_94
4
odpowiedz
UrBan_94
40
Geralt z Rivii

Coś czuję, że słabiutko będzie z optymalizacją.

Wiadomość Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0