Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Baldur's Gate 3 – zobacz m.in. Podmrok w półtoragodzinnym gameplayu

18.06.2020 21:32
1
AntyGimb
86
Senator

Rewelacja :)

18.06.2020 21:46
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
kozov
44
Centurion

Baldur nie powinien wyglądać jak surowy Divinity, moim zdaniem oprawą graficzną niewiele się różnią.

18.06.2020 23:08
2.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

kozov
Chodzi o to, że za mało "mroku" i "szarości"?

18.06.2020 21:47
👍
3
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Wygląda FENOMENALNIE, Larian uratował ten dzień, po obsówie CyberPunka i kolejnej paczce gównianych spoilerów z TLoU2...

post wyedytowany przez Gerr 2020-06-18 21:47:40
18.06.2020 22:06
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
Le Loi
60
Generał

To nie jest Baldurs Gate jakiego pamiętamy, i bardzo dobrze, mamy 2020 i widać że Larian potrafi dostosować starą markę do naszych czasów.

18.06.2020 22:37
👍
4.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Le Loi
Prawda. Bardzo lubię Baldur's Gate 1-2, ale mają przestarzałe rozwiązanie. Dobrze, że rozwinęli gry RPG. Do tego stopnia, że wzbogacili nie tylko piękna grafika 3D, ale również wspinanie, skakanie, atak z góry, upadki, rozwalenie ścianie i takie tam do poprzednie gry. To jest siła grafika 3D (niech fani 2D w końcu zrozumieją, że 2D ma swoje ograniczenie). To coś, czego brakowało w większości, standardowe gry RPG dla komputery, gdzie prowadzimy drużyny (nie, nie chodzi o Gothic czy Wiedźmin 3, bo to są gry akcji RPG). Nawet Drakensang 1-2 coś takiego nie mają. Bohaterowie będą mieli więcej swobody w eksploracji i walki. A to daje większy popis do pisanie scenariuszy, a fani od tworzenie kampanie będą mieli większe możliwości, jeśli otrzymują narzędzie moderskie.

Samo bieganie po mapki w grach RPG drużynowe to już przestarzałe i przydało mi się więcej urozmaicenie takich jak wspinanie, skakanie i takie tam, co sprawią, że projekty poziomów będą bardziej interesujące i ... naturalne, a nie tylko fabuła, postacie i questy.

Cieszę się, że Larian nie poszli na łatwiznę. Było widać, że naprawdę kochają gry RPG i chcą to robić jak najlepiej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-18 22:38:54
18.06.2020 23:07
4.2
2
boy3
106
Senator

SirXan

ale mają przestarzałe rozwiązanie.
Chyba sobie żartujesz, do dzisiaj gry są mega grywalne, zwłaszcza nieśmiertelna dwójka

18.06.2020 23:43
4.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

boy3
Może źle to wyjaśniłem i nie zrozumiałeś. Napiszę to inaczej. Baldur's Gate 1-2 są nadal świetne gry nawet do teraz i polecam to z całego serca, ale nie powinno skopiować te "stare rozwiązanie" z BG 1-2 do nowe gry RPG. Mają swoje braki. Bo gry RPG mają duże potencjały i należy to rozwinąć jeszcze bardziej. Np. projekty poziomów w 3D (kilku pięter, dach bez wczytanie mapki) i większe interakcji z otoczeniami np. skakanie, wspinanie i takie tam, a nie tylko questy, dialogi i zagadki.

Po drugie, rozwój postać w Baldur's Gate 1-2 jest dość ograniczony w porównanie do Fallout 1-2, Neverwinter Nights 1-2 albo Drakensang 1-2. Gracz powinno mieć większe swobody w wybieranie zdolności i statystyki dla bohatera podczas levelowaniu. Na tym polega zabawy w RPG.

To właśnie mam na myśli "przestarzałe rozwiązanie". Niech rozwijają gry RPG aż do granicy możliwości i niech nie przestają wprowadzić nowości do rozgrywki. Fabuła to nie wszystko. Im lepszy gameplay, tym więcej zabawy. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-18 23:50:20
19.06.2020 07:48
elathir
4.4
elathir
97
Czymże jest nuda?

Całkowicie zgadzam się z SirXan, to że stare RPGi wciąż są genialne, nie oznacza wcale, że nowe gry kopiujące ich rozwiązania 1 do 1 takie będą. Bo nie będą. Wiele z nowych mechanik nie znalazło się w starych grach tylko z powodu ograniczeń sprzętowych, i twórcy gdyby mogli zapewne też by je chcieli tam widzieć (np. wspinanie się).

Tym bardziej, że klasyczne papierowe RPG pozostawiają graczom dużo większą swobodę. Już fakt, że niektóre późniejsze i już klasyczne cRPG gry jak Arcanum pozwalały nie tylko otworzyć drzwi wytrychem lub zaklęciem, ale też je po prostu wyważyć bronią, zaklęciem lub ładunkiem wybuchowym. I był to postęp choć niewielki ale zawsze. Na takie usprawnienia znoszące ograniczenia z gracza zawsze jest miejsce.

Czy to umniejsza moją miłość do klasyki? Ależ skąd.

19.06.2020 08:39
4.5
Erlan012
86
Generał

SirXan
elathir
Dokładnie do dzisiaj wracam do klasyki i świetnie się bawię co nie znaczy, że nie zdaje sobie sprawy jak sporo rozwiązań się zestarzało.

19.06.2020 13:59
👍
4.6
zanonimizowany1299868
16
Senator

elathir
Dzięki. Piękne to pokazuje Persona 5 w porównanie do większości, schematyczne gry jRPG, jeśli chodzi o gameplay i pewne rozwiązanie, a nie tylko świetna fabuła. O porównanie Wolfenstein 3D (lubię, ale mapki są płaskie i monotonne) do pierwszy Doom (projekty poziomów w 3D), a potem do Half-Life (zabawy z fizyką) nie wspomnę.

P.S. Też kocham klasyki i stare rozwiązanie nie zmniejszają mojej miłości do pewne gry. Miłego grania! ;)

19.06.2020 16:34
😂
4.7
zanonimizowany1299868
16
Senator

Dziękuję niektórzy za parę minusy w powyższe posty, które plusy zniknęli. Kimkolwiek jesteś, to proszę o sensowne argumenty, że się mylę.

Nie lubicie nowe rozwiązanie w BG3? Wolicie płaskie i płytkie mapki tylko w 2D, a RPG będzie ograniczony tylko do proste walki i dialogi? Czy co? Nie rozumiem takich ludzi. A może jesteście fanatyki BG 1-2, co wam tak strasznie bolą za słowo "przestarzałe rozwiązanie"? Muszę przyznać, że nie da się dogodzić ze wszystkich. Jedno jest pewne, że BG 3 nie podbije serce wszystkich. Wielka szkoda.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-19 16:44:31
18.06.2020 22:11
👍
5
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Super! Jak znam ten gość z Larian i poprzednie gry, to jestem zupełnie spokojny.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-18 22:46:14
18.06.2020 22:13
A.l.e.X
👍
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

pytanie zagadka co może powstać jeśli wybierzesz jedno z najlepszych rpgowych IP i oddasz je dla jednego z najbardziej utalentowanych deweloperów od cRPG :)

19.06.2020 08:02
Zwierz z Wież
😜
6.1
4
Zwierz z Wież
31
Konsul

Fallout 76

19.06.2020 09:49
elathir
6.2
elathir
97
Czymże jest nuda?

Oj tam, ciężko uznać dzisiejszą Becia za utalentowane studio od cRPG. Bo i F4 zawiódł jednak (nie była to zła gra ale po prostu średnia) jak i Skyrim jako RPG się nie sprawdza (sprawdził się jako casualowa gra akcji i wciągającą eksploracją).

18.06.2020 22:14
Madril
7
odpowiedz
Madril
240
I Want To Believe

W poprzednim najbardziej mnie uwierało podejście do dialogów, a tu myk, zmienione. :)

18.06.2020 22:19
Wrzesień
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wrzesień
58
Stay Woke

Podmrok to zawsze była najlepsza lokacja w grach o Zapomnianych Krainach, bardzo się cieszę, że powróci. Gameplay spoko. Obejrzałem prawie cały, gdyż jestem fanem tego siwego z Lariana i chciałbym być na starość taki jak on.

18.06.2020 22:22
Domin922
8.1
Domin922
58
Generał

Fakt, gość ma w sobie więcej ikry i pasji niż większość szefów gier AAA razem wziętych.

18.06.2020 22:29
Wrzesień
8.2
Wrzesień
58
Stay Woke

Większość szefów gier AAA to siedzi gdzieś po biurach i liczy pieniądze. Po Swenie widać, że to wieczny nerd, który wciąż czuje o co chodzi i umie się bawić. Szanuję bardzo.

18.06.2020 22:44
8.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Wrzesień
Podmrok to zawsze była najlepsza lokacja w grach o Zapomnianych Krainach
Prawda. Zwłaszcza, że Podmrok w Baldur's Gate 2 i dodatek do Neverwinter Nights 1 to po prostu perełka. :)

Spoiler BG2 i NWN1!

spoiler start

Bohaterowie przebrani za mroczne elfów dla czytanie dialogi i wykonanie questy w mieście mroczne elfów w grze BG2. Albo kupowanie prawdziwe imiona pewne postaci po zejściu do podmroku w NWN1 i robić "użytek" z nimi. To coś pięknego... :)

spoiler stop

18.06.2020 22:23
UrBan_94
😍
9
odpowiedz
1 odpowiedź
UrBan_94
40
Geralt z Rivii

Cóż można rzec?... po prostu dajcie to już w nasze łapska!

18.06.2020 22:53
😍
9.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

UrBan_94
Ja też jestem napalony na Baldur's Gate 3 i również Cyberpunk 2077. Ale nie chcę, by to zepsują, więc wolę poczekać cierpliwie.

18.06.2020 22:27
Shan Rivel
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Shan Rivel
61
Pretorianin

Jaram się. Wygląda na to, że najpierw Baldur a potem Cyberpunk.

post wyedytowany przez Shan Rivel 2020-06-18 22:28:11
18.06.2020 22:57
10.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Shan Rivel
najpierw Baldur
Wczesny dostęp na STEAM?

18.06.2020 22:50
Caine
😐
11
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Caine
42
Generał
Wideo

Spotkałem się z opinią, że to będzie szybki reskin Divinity (stąd np. ograniczenie drużyny do 4 postaci); z recyklingiem assetów, przestarzałym interface a nawet identycznymi bugami:
https://youtu.be/tMr3biCgws0

Trochę się martwię.

18.06.2020 22:56
😐
11.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Caine
Czy to źle? Ważne, że to będzie bardzo dobry i rozbudowany RPG. Lepiej martw się o fabuły, postacie i questy, oraz ... długość gry (bo nie mają ogromny budżet).

Jakie wady Divinity Cię przeszkadzają? Grafika? Turowa? Pytam to z ciekawostki.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-18 22:56:56
18.06.2020 23:10
Caine
11.2
2
Caine
42
Generał

Jak wspomniałem, na razie to opinia wyrażona przez jednego wyjadacza
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/03/baldurs-gate-3-opinia-fana-serii.html?m=1

Tak w dużym skrócie:
BG3 niczym Fallout3 pchnie serię niepotrzebnie w środowisko pełnego 3D

Larian kieruje parę w gwizdek, zaniedbując detale i balans (np. Mage Hand działa jak niezależny byt;kiedy w D&D mag musi poświęcić swoją turę, aby MH kierować). Kopia systemu summonów z D:OS.

Staty broni zerżnięte z Divinity. Np. łuki dają zdolność Pinned, kiedy w D&D jest to umiejętność klasowa.

18.06.2020 23:27
11.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Caine
Dziękuję za zaspokojenie ciekawostki.

BG3 niczym Fallout3 pchnie serię niepotrzebnie w środowisko pełnego 3D
Uważam, że słusznie to zrobili. To nie są już czasy Voodoo 3Dfx, czyli brzydkie i tańsze grafiki 3D. Ma swoje zalety. Po pierwsze, grafika 3D będzie bardzo piękna i można podziwiać świat z każdej strony dzięki obracanie kamery. O wygląd bohaterowie przy zmianie ekwipunku nie wspomnę. Po drugie, mapki i postaci w 3D oferują większe możliwości, jeśli chodzi o interakcji z otoczeniami, czyli wspinanie, skakanie, upadek, rozwalenie obiektów itd. Bo łatwiej jest wszystko zrobić za mniejsze koszty. O kilku pięter czy dachu bez wczytanie mapki nie wspomnę.

Co do reszty o zasady D&D, to zgoda. Mogli to nie zmienić, by niczego nie zepsuć balans gry oparte na D&D, który był mocno rozwijany i poprawiony wielokrotnie. Czas pokaże, czy dobrze zrobili.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-18 23:31:26
19.06.2020 08:36
11.4
Erlan012
86
Generał

Jak wspomniałem, na razie to opinia wyrażona przez jednego wyjadacza
https://silvaren-crpg.blogspot.com/2020/03/baldurs-gate-3-opinia-fana-serii.html?m=1

Tak w dużym skrócie:
BG3 niczym Fallout3 pchnie serię niepotrzebnie w środowisko pełnego 3D

Larian kieruje parę w gwizdek, zaniedbując detale i balans (np. Mage Hand działa jak niezależny byt;kiedy w D&D mag musi poświęcić swoją turę, aby MH kierować). Kopia systemu summonów z D:OS.

Staty broni zerżnięte z Divinity. Np. łuki dają zdolność Pinned, kiedy w D&D jest to umiejętność klasowa.
Polecam napisać o tym na forum lariana związanym z BG. Akurat oni są znani z tego iż słuchają graczy :)

post wyedytowany przez Erlan012 2020-06-19 08:37:56
18.06.2020 23:18
👎
12
odpowiedz
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Turowy Baldur? No way.

18.06.2020 23:18
Caine
😃
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Caine
42
Generał

Baldur zawsze był turowy.

19.06.2020 07:57
13.1
kaagular
72
Generał

Wystarczy raz zagrać, RAZ, żeby nie wypisywać takich głupot. No chyba, że bait to udany.

19.06.2020 08:32
13.2
Erlan012
86
Generał

Wystarczy raz zagrać, RAZ, żeby nie wypisywać takich głupot. No chyba, że bait to udany.
Ale przecież pod spodem był turowy i właśnie wystarczyło raz zagrać aby to ogarnąć.

18.06.2020 23:26
Mówca Umarłych
14
odpowiedz
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Wygląda nieźle ale... ale nie podoba mi się forma w jakiej przedstawiono rzucanie kośćmi podczas dialogu. Nie cierpię taki wytrącaczy. Mogliby zrobić to mniej "inwazyjnie", gdzieś z boku ekranu.
Przy prawej krawędzi ekranu, na dole, zdaje się jest schowane okno - być może z komunikatami z gry, więc to doskonałe miejsce.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2020-06-18 23:30:35
18.06.2020 23:33
15
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Nie oglądam by nie psuć sobie niespodzianek. Po poprzednich ich grach jestem spokojny. Jedynie turowy system walki trochę mi nie pasował (Wole jednak tryb rzeczywisty), ale to była jedynie mała niedogodność w porównaniu do reszty.

18.06.2020 23:42
Fasola Jasio
😃
16
odpowiedz
Fasola Jasio
73
Generał

Gra na którą czekam chyba najbardziej.

19.06.2020 00:11
😍
17
odpowiedz
Assassinek06
97
Konsul

Zapowiada się fenomenalnie!

19.06.2020 00:13
Ergo
18
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ergo
91
Generał

Ja chcę aktywną pauze :(

19.06.2020 00:26
18.1
1
draiver20
74
Pretorianin

Ja też :(

19.06.2020 01:20
Herr Pietrus
😍
18.2
Herr Pietrus
224
Ficyt

A ja nie.
Dzięki Bogu wybrali tury!

19.06.2020 07:42
18.3
premium341893526
24
Pretorianin

Też tak mówiłem i tez tak myślałem, a później zagrałem w obie gry Original Sin. Pierwsza cześć była świetna, turowy system walki był dobry, ale nie jakiś super. Za to druga cześć... dla samego systemu walki, właśnie turowego spędziłem tam grubo ponad 100h. Ta wertykalność świata, konstrukcja świata pod walki jest po prostu genialna, a widać że w BG3 wszystkie aspekty walki z Divinity będą rozwinięte jeszcze bardziej i oprócz tego oparte o świetne zasady DnD. Teraz narzekacie, ale gwarantuje Wam, że będziecie wniebowzięci.

19.06.2020 08:00
18.4
1
kaagular
72
Generał

Żeby być wniebowziętym sztucznym systemem (turami) to trzeba być fanem tur lub nim się stać.

19.06.2020 10:38
18.5
zanonimizowany1299868
16
Senator

Ja też kocham turowa, ale to kwestia przyzwyczajenia. Trzeba to najpierw polubić i porzucić "negatywne myśli".

19.06.2020 00:47
Ignazzio
19
odpowiedz
Ignazzio
66
Konsul

Wygląda to na świetnego RPGa. Trudno spodziewać się czegoś innego od Larian. Dramatem jest że studio o takiej renomie musi żerować na tytule uznanej marki zamiast stworzyć nowy tytuł ze świata Forgotten Realms które słynie z wybitnych gier. Jedno z niewielu studiów które naprawdę mogłoby stworzyć markę równie kultową jak Neverwinter Nights czy Icewind Dale a może i Baldur jednak woli iść na łatwiznę tworząc grę która nawet jeśli wybitna nie ma nic prócz tytułu co łączyłoby ją z poprzedniczką. Jeśli historia nie jest powiązana z poprzedniczką, gameplay nijak nie przypomina poprzedniczki a grafika zupełnie odbiega stylistyką od poprzednich części to nazywanie gry w ten a nie inny sposób to zwykły, brudny marketing. Krainy zasługują na wybitne gry i mimo wszystko bardzo cieszę się że ta gra wychodzi, ale nazywanie jej Baldur's Gate uważam za spory afront w stosunku do marki który niestety opłaci się finansowo.

19.06.2020 02:14
20
odpowiedz
zanonimizowany946917
74
Generał

Jeżeli tak się prezentuje gameplay z Pre-Alphy to ja nie mam pytań i jestem pewien że będzie lepiej niż dobrze.

post wyedytowany przez zanonimizowany946917 2020-06-19 02:15:12
19.06.2020 07:19
21
odpowiedz
1 odpowiedź
deathcoder
50
Pretorianin

Ja rozumiem, że to jest jakaś bardzo bardzo wczesna wersja tak?

Pytam bo animacje miejscami są tak drewniane że masakra.

19.06.2020 07:45
21.1
premium341893526
24
Pretorianin

Było oglądać całość ;) Swen mówił, że zdaje sobie sprawę z problemów z motion capture, widzi je i na pewno je poprawą.

19.06.2020 08:10
22
odpowiedz
kaagular
72
Generał

Gra prezentuje się rewelacyjnie.
Tury to bluźnierstwo i katorga ale liczę, że fabuła, postacie i świat przedstawiony to wynagrodzą. Tylko ciekawe jak w to będzie można grać, żeby z turami obcować jak najmniej. Na super turbo easy? :| Czy gry tego studia mają mody? Bo w sumie wtedy aktywna pauza to pewniak :)

19.06.2020 08:10
ogórekdamian
23
1
odpowiedz
1 odpowiedź
ogórekdamian
73
SOAD

Szkoda, że jest to Turowa odsłona;(

19.06.2020 08:59
23.1
Runnersan
218
Senator

Jednak to przeniesienie papierowego systemu na komputery, a ten z natury był turowy. Właściwie to ten real-time też opierał się na turach, tylko przez mniejszą zręczność gracza w naciskaniu pauzy czy wydawaniu poleceń w RT, powodował, że ja przynajmniej miałem wrażenie, ze nie korzystam w pełni z możliwości postaci. Zapewne walki były szybsze w RT, ale jakoś w turach dla mnie jest lepiej.

19.06.2020 08:46
Bieniu05
24
1
odpowiedz
Bieniu05
145
The100

nie wyglada to ciekawie

19.06.2020 08:52
czekoladowyjoe
😢
25
2
odpowiedz
czekoladowyjoe
77
Konsul

Nadal nie. Kilkanaście razy przeszedłem Baldury, zresztą w sumie wszystkie te stare izometryki oparte na D&D i to co widzę mi się nie podoba. Nie chodzi o tury, niech sobie są, ale po prostu ta gra pod powierzchnią wydaje się ogromnym modem do Divinity2. Fajnie, że Larian korzysta ze swojego doświadczenia, szkoda że kalkuje 1:1 poprzednie gry

19.06.2020 08:58
26
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ummon
46
Pretorianin

Nie rozumiem po co Larian żeruje na legendzie. Studio umie zrobić swietne RPG, ale to ma 0 klimatu Baldura. To tak jakby Bethesda wydała grę w generycznym sci-fi w kosmosie i nazwała ją Fallout 4000, bo "to samo uniwersum, ale akcja dzieje się 2k lat później jak ludzkość się odbudowała". Po co?

19.06.2020 10:04
26.1
zanonimizowany1270450
20
Generał

Dla Ciebie może nie ma ja tam widzę ewolucję. I jest to jak najbardziej Baldur. Poza tym stwierdzenie, że Larian "żeruje" jest totalnie z czapy. WOTC sami do nich przyszli i złożyli propozycję zrobienia trzeciega Baldura więc o jakim żerowaniu mowa?

19.06.2020 11:03
26.2
1
Ummon
46
Pretorianin

Gieszu - ja tam baludra w tym nie czuję. Z drugiej strony chyba trzeba sobie odpuścić. Nazwaliby by to "Return to Sword Coast" i nie byłoby problemu, ale nie byłoby też łatwego marketingu. Tak jak nie da się nic zrobić z clickbaitowymi tytułami w sumie na każdym portalu, tak trzeba przełknąć baitowy tytuł gry.

post wyedytowany przez Ummon 2020-06-19 11:03:31
19.06.2020 16:01
26.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Ummon
Tylko że w Baldur's Gate 2 też nie było miasto Wrota Baldura. Te same bohaterowie, ale świat ma zupełnie inny klimat. Tak samo było z Pillars of Eternity 2 w stosunku do PoE 1.

Ale to nadal "zapomniana kraina", a w grze będą występować pewne postaci znane z poprzednie części.

Poza tym, to byli decyzji WOTC co do BG3, a nie Larian. Narzekasz się na siłę.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-06-19 16:02:40
19.06.2020 09:13
27
odpowiedz
4 odpowiedzi
Darkside
5
Centurion

Osobiście wolałbym aktywną pauzę, ale rozumiem - trzeba iść z duchem czasu i nie każdemu takie rozwiązanie przypadłoby do gustu.
Mimo wszystko walka wygląda ciekawie z tym systemem turowym (uprzedzam, nie grałem jeszcze w żadną część Divinity: OS więc dla mnie to jakaś nowość - obie juz kupione i czekają na mojej kupce wstydu) a i tak najważniejsza w tego typu produkcjach jest fabuła i towarzysze. Jeśli na tym polu Larian sprosta zadaniu (a myślę, że tak będzie patrząc po opiniach odnośnie dwóch części Divinity) to będziemy mieli kolejny hit i bardzo mnie to cieszy, bo ta gra jak mało która zasługuje na udaną kontynuację.

19.06.2020 09:45
elathir
27.1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Walka w DoS jest fenomenalna i lepiej odda niuanse DnD 5e.

19.06.2020 16:06
27.2
zanonimizowany1299868
16
Senator

Darkside
trzeba iść z duchem czasu i nie każdemu takie rozwiązanie przypadłoby do gustu
Zapomniałeś, że papierowy D&D też jest turowy? Po prostu twórcy BG 1-2 zmienili to na "aktywna pauza". Gra Świątynia Pierwotnego Zła (Greyhawk: The Temple of Elemental Evil) też jest na systemie turowy, choć należy do samego świata co BG 1-2, Icewind Dale 1-2 czy NWN 1-2.

20.06.2020 10:36
27.3
Darkside
5
Centurion

SirXan

"Zapomniałeś, że papierowy D&D też jest turowy? " - ciężko zapomnieć o czymś co Cię nie interesuje i jest Ci obce. Zresztą papierowy D&D był i jest turowy a nie przeszkodziło to wówczasm twórcom w tworzeniu gier z aktywną pauzą. Ja po prostu stwierdziłem fakt, że aktywna pauza bardziej mi pasowała w tego typu grach (patrząc po komentarzach nie byłem jedyny) i szczerze w 4 literach mam jak to wygląda w papierowym D&D, bo się nim zwyczajnie nie interesowalem i nie interesuję a jedyne co ewentualnie do mnie docierało to numerek edycji tego systemu przy kolejnych grach RPG w które grałem. "Świątynia Pierwotnego Zła" akurat niespecjalnie mi podeszła a do tego wyszła znacznie później niż chociażby Baldury, Planescape, pierwszy Icewind i NWN.

Poza tym ktoś już zauważył, że BG 3 jest tworzone na D&D 5 edycji (Baldury to bodajże była 2 i 3 o ile dobrze pamiętam) i tutaj podobno niespecjalnie system aktywnej pauzy by się sprawdził więc akurat w tym sensie rozumiem taką a nie inną decyzję twórców a już zwłaszcza, że to Larian i robią tę grę na tym samym silniku co "Divinity: OS" 1 i 2 (przynajmniej tak to wygląda)

21.06.2020 13:07
elathir
27.4
elathir
97
Czymże jest nuda?

Baldury były na 2. Na 3 był NWN i ICWD2. NWN2 jest na 3,5.

19.06.2020 09:24
28
3
odpowiedz
bridgeburner
70
Pretorianin

Nazwanie roweru samochodem, owym samochodem go nie uczyni. Nawet jezeli jest to najlepszy mozliwy rower i drozszy od niejednego samochodu .

19.06.2020 09:36
29
odpowiedz
Voltron
104
Konsul

Do tych wszystkich do płaczą o "aktywną pauzę" - to nie zadziała w DnD 5e (5 edycja paperiowego RPG'a) ze względu na mechanikę i tzw "action economy". Sam gram i prowadzę regularnie 5e sesje w realu w weekendy więc wiem jak to wygląda. Ze względu na takie mechanki jak akcja, bonus akcja, reakcja, ready action, Dash, Disengage, zaklęcia używane na reakcji, bonus akcji, używanie smitów po udanym trafieniu przeciwnika, action surge etc. turowy system to po prostu jedyne rozwiązanie (tak jak w papierowej wersji) która jest w stanie oddać te wszystkie mechaniki.

Także turówka to najlepsze co może spotkać 5 edycję DnD, wierzcie mi.

post wyedytowany przez Voltron 2020-06-19 09:37:57
19.06.2020 10:06
30
odpowiedz
zanonimizowany1270450
20
Generał

DOS II był rewelacyjny, ograłem od deski do deski i chciałem więcej. Ten Baldur to dla mnie gra o wiele bardziej wyczekiwana nić CP

19.06.2020 12:18
Lechiander
👍
31
odpowiedz
Lechiander
99
Fuck Black Hole

No i pięknie!

19.06.2020 12:40
KobyBryant
😍
32
odpowiedz
KobyBryant
23
Chorąży

Gra wygląda świetnie. Czuć w tym D&D choć oprawa przypomina Divinity. Widać pewne zmiany w rozmowach i walce, nie będzie też hardcorowych rzutów kością przy prawie każdej akcji bohatera jak pokazywali za pierwszym razem. Czekam bardziej niż na Cyberpunk 2077.

19.06.2020 12:40
Arsacius
😐
33
2
odpowiedz
Arsacius
38
Centurion

Baldur's Divinity 3.
Nie żebym miał coś do serii Divinity, ale to nie jest Baldur. Wygląda jak kolejna część Divinity. Według mnie grą najbardziej zbliżoną do tego czym było Baldur's Gate jest pierwsze Pillars Of Eternity z 2015 roku.

19.06.2020 13:42
Koyocisko
34
1
odpowiedz
Koyocisko
69
Pretorianin

Baldur's Divinity 3.
Niestety pełna zgoda.
Ale i tak zagram.

19.06.2020 17:10
mohenjodaro
35
2
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Wygląda spoko, naprawdę byłoby lepiej dla twórców i tej gry, gdyby się nie upierali przy nazwie Baldur's Gate (i to jeszcze 3, jakby to była jakaś kontynuacja trylogii Bhaala).

A wszystkim rozczarowanym polecam gorąco Pillars of Eternity (szczególnie 2), które znakomicie uchwyciły tematykę serii Baldur's Gate i oddają jej bardzo udany hołd.

post wyedytowany przez mohenjodaro 2020-06-19 17:11:45
19.06.2020 17:32
😐
36
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Ja w sumie też polecam PoE, gra jest nudna i dość oklepana, szczególnie na tle innych produkcji Lariana z ostatnich lat, więc wszyscy zawiedzeni "BG3", będą tam się świetnie bawili, dzięki aktywnej pauzie i silnikowi graficznemu... nie pozostaje mi nic tylko skończyć ten wywód za pomocą XD

spoiler start

Dla bardziej opornych, którzy nie załapali, BG to nie mechanika aktywnej pauzy i jeden słuszny silnik, tylko świat, rasy, miejsca, zasady... a my mamy 2020 rok a nie 2000...

spoiler stop

post wyedytowany przez Gerr 2020-06-19 17:32:42
19.06.2020 20:45
mohenjodaro
😂
37
4
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Fajnie, tylko przy aktywnej pauzie walka z głównym bossem trwa góra 5 minut, a w trybie turowym Lariana walka z gromadą szczurów trwa 20 fascynujących minut. Rzeczywiście postępowe rozwiązanie.

20.06.2020 00:59
38
odpowiedz
3 odpowiedzi
Norbert994
4
Junior

Baldur's gate 2 to najlepsza gra w jaką grałem ale ostatnie dwie części divinity też naprawdę lubię ale to cholerstwo to jakieś nieporozumienie niestety.

21.06.2020 13:05
elathir
38.1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Bo?

21.06.2020 14:52
Herr Pietrus
😉
38.2
Herr Pietrus
224
Ficyt

Bo nostalgia i dwadzieścia lat temu było lepiej, człowiek był taki młody...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-06-21 14:53:03
22.06.2020 07:39
elathir
38.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

O mamo też w Baldura pierwszy raz grałem za nastolatka jakieś ładnych kilkanaście lat temu (w ogólniaku byłem, więc 2003-2005 okres). I co z tego? Mam sentyment do tej gry, jedynka jest bardzo przyjemna a dwójka genialna, ale nie zmienia to faktu, że Larian przy DOS 1 i 2 naprawdę stworzył świetne gry (1 leży fabułą, ale wprowadziła świetną mechanikę, 2 to już i mechanika i fabuła) i połączenie tych dwóch genialnych nurtów zapowiada się na naprawdę fenomenalna produkcję.

spoiler start

Ehh, tylko mogli by dać 6 postaci w drużynie :( Już w NWN2 czułem, że 4 to za mało, ale trudno.

spoiler stop

post wyedytowany przez elathir 2020-06-22 07:40:12
20.06.2020 20:13
LakiLou
39
odpowiedz
LakiLou
43
Fan Scarlett

Zapowiada się naprawdę rewelacyjnie. To jeden z tych tytułów, które na bank muszę sobie sprawić jak już wyjdzie.

21.06.2020 01:47
claudespeed18
40
odpowiedz
1 odpowiedź
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Takie fajne rozmówki i piękne postaci a bohaterowie są niemi... właśnie dlatego dawno temu odpadłem grając w Morka zaraz po Gothic. Dziś nawet Fallout 4 ma głos u bohatera.

21.06.2020 15:13
.kNOT
😂
40.1
.kNOT
217
Progresor

Gothic wysoko podniósł poprzeczkę, to fakt. I zmienił gatunek.

Są tacy, którzy do dzisiaj na jego hejtowaniu próbują zaistnieć.

21.06.2020 13:09
41
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Przypomina mi projekty robione na silniku Neverwinter Night 2, na którego przeniesiono pierwszego Baldur's Gate oraz Icewind Dale.
A także nigdy nieukończony Baldur's Gate 2 na silniku Dragon Age Origins.

22.06.2020 08:31
AIDIDPl
42
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Podczas dialogów postacie nie mówią? Ale lipa...Po prostu głupkowato to wygląda, nie wiem czy tak ma być czy te dialogi dodadzą.

Wiadomość Baldur's Gate 3 – zobacz m.in. Podmrok w półtoragodzinnym gameplayu