Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość RDR2 nadal potrafi zaskoczyć, NPC zapamiętał kradzież

17.06.2020 15:07
Neqster
👎
1
19
odpowiedz
8 odpowiedzi
Neqster
24
Chorąży

Jak sięgam pamięcią to gra z 2001 miała system zapamiętywania zbrodni popełnionych przez gracz i jest to Gothic.

Choć w sumie, AI w prawie każdej grze jest upośledzone i można dostać lekkiego szoku jak przejawią choć odrobinę tej "sztucznej inteligencji"

17.06.2020 15:46
wojto96
5
11
odpowiedz
wojto96
164
I am no one

Przecież to jest wpis sprzed prawie 2 lat (28 listopada 2018) i z tego co widzę, nie spotkał się z jakimś entuzjastycznym przyjęciem na reddit.

Jaki jest sens, aby dodawać news na temat tego wpisu po niemalże 2 latach od jego publikacji? Naprawdę nie dzieje się już nic ciekawego w branży, że musicie bawić się w archeologów na reddicie?

EDIT

Nawet dziś, półtorej roku po premierze Red Dead Redemption 2, sztuczna inteligencja w najnowszej produkcji Rockstar Games potrafi zaskoczyć graczy swoją przebiegłością

To zdanie to już w ogóle nie ma sensu, skoro mówimy tutaj o czymś, co pojawiło się miesiąc po premierze gry.

post wyedytowany przez wojto96 2020-06-17 17:26:24
17.06.2020 15:02
1
zanonimizowany705511
29
Konsul

Wolałbym RDR3 albo RDR remake a nie GTA 6 bo znowu pójdą w śmieszną fabułę i śmieszny online.

17.06.2020 15:07
Neqster
👎
1
19
odpowiedz
8 odpowiedzi
Neqster
24
Chorąży

Jak sięgam pamięcią to gra z 2001 miała system zapamiętywania zbrodni popełnionych przez gracz i jest to Gothic.

Choć w sumie, AI w prawie każdej grze jest upośledzone i można dostać lekkiego szoku jak przejawią choć odrobinę tej "sztucznej inteligencji"

17.06.2020 19:22
BloodPrince
1.1
BloodPrince
170
Senator

DiabloManiak

17.06.2020 19:31
Dawko062
👍
1.2
7
Dawko062
100
Pora umierać

Jak sięgam pamięcią to gra z 2001 miała system zapamiętywania zbrodni popełnionych przez gracz i jest to Gothic.

Proste, że tak. Gothic zapoczątkował wszystko co dobre w grach.

17.06.2020 19:35
1.3
5
zanonimizowany1307544
6
Pretorianin

Gdyby nie Gothic to gry dalej tkwiłyby w latach 90.

17.06.2020 21:57
1.4
Olekrek
47
Rotmistrz

Neqster nie no bez przesady. W Gothicu każdy strażnik czy osoba, która widziała kradzież, o tym pamiętała. A tu w RDR mówimy o jednym NPC, który notabene jest pod to specjalnie zaprojektowany.

18.06.2020 07:08
1.5
zanonimizowany1238167
34
Konsul

Olekrek jeden NPC jest pod do specjalnie zaprojektowany? Reszta NPCów by tego nie zrobiła? Bo to wtedy mówimy o skrypcie bardziej, niż AI.

post wyedytowany przez zanonimizowany1238167 2020-06-18 07:09:21
18.06.2020 11:23
1.6
1
zanonimizowany1307544
6
Pretorianin

Olekrek Sarseth

Przecież AI nie istnieje, w grach mamy tylko skrypty imitujące sztuczną inteligencję, mniej lub bardziej złożone.
I w RDR2 i w Gothicu jest to samo, gra zmienia zachowanie okradzionego NPCa aktywując skrypt z przypisaną do niego animacją i linią dialogową. Więc nie wiem o czym wszyscy tutaj dyskutują.

A tu w RDR mówimy o jednym NPC, który notabene jest pod to specjalnie zaprojektowany. Nie o jednym, w RDR2 każda postać oprócz randomów ze szlaku i losowo generowanych ,,statystów'' zapamiętuje nasze zbrodnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1307544 2020-06-18 11:27:31
18.06.2020 12:59
1.7
Olekrek
47
Rotmistrz

To normalne, że to zwykłe skrypty. Taka różnica, że takich NPCów w RDR jest kilku, a w Gothicu każdy NPC, który jest w stosunku do nas neutralny bądź wrogi. Jedynie postacie z któymi się skumaliśmy nie zwrócą nam uwagi na kradzież.

18.06.2020 13:32
1.8
inceltears
54
Konsul

Proste, że tak. Gothic zapoczątkował wszystko co dobre w grach.

to brzmi jak taki straszny troll, ewidentnie nie masz pojęcia o niczym z tamtych czasów. było wiele gier, które robiły to i inne rzeczy, wszystkie (z gotikiem w czołówce - ta gra była wtedy strasznym średniakiem) były strasznie prymitywne. Implementacja kilku dodatkowych dialogów czy skryptów to była chwila roboty. RDR2 jest w odróżnieniu od tych starych crapów grą gigantyczną, obszerną jak żadna inna, a mimo to przewiduje mnóstwo sytuacji.

17.06.2020 15:13
mohenjodaro
2
1
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

Półtora roku, a nie półtorej

17.06.2020 15:14
TheCerbis
😉
3
odpowiedz
1 odpowiedź
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Cytat o rodzącej się, świadomej SI w RDR2 mnie bardzo zaintrygował. Może coś w tym faktycznie jest. Może nie należy tego ignorować. Może zagrożenie dla ludzkości przyjdzie właśnie niespodziewanie ze strony elektronicznej rozrywki, a wtedy wszystkim osobom uznającym gry za zło trzeba będzie niechętnie przyznać rację...

O ile ktokolwiek z ludzi przeżyje.

17.06.2020 15:53
Metaverse
3.1
Metaverse
63
Senator

Mozliwe ze kiedys tak bedzie. Gabe przewiduje ze za ok.9 lat w grach "będziemy mieć ogólną sztuczną inteligencję, która będzie mogła zrobić wszystko to, co może zrobić inteligentny człowiek". Wojsko lubi takie zabawki a niektorych gier uzywaja juz teraz do cwiczen.

17.06.2020 15:35
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Maaniek1992
10
Legionista

Kojarzę ten kapelusz i kojarzę npc do którego nalezy, nie jest to taki zwykły npc, gościa można spotkać parę razy w ciągu całej fabuły w barze w Valentine. Zawsze ma bardzo dużo do powiedzenia i bredzi czego on to nie dokonał i jak bardzo ludzie się stoczyli, przebywanie obok niego zwykle kończy się walką. W tego npcta wpakowane jest dużo więcej różnych zachowań niż do innych. Ale miłe zaskoczenie, nie wiedziałem, że jest on w stanie wparować do pokoju hotelowego.

19.06.2020 02:53
Ragn'or
😉
4.1
Ragn'or
224
MuremZaPolskimMundurem

Kto wie do czego jeszcze jest zdolny...

17.06.2020 15:46
wojto96
5
11
odpowiedz
wojto96
164
I am no one

Przecież to jest wpis sprzed prawie 2 lat (28 listopada 2018) i z tego co widzę, nie spotkał się z jakimś entuzjastycznym przyjęciem na reddit.

Jaki jest sens, aby dodawać news na temat tego wpisu po niemalże 2 latach od jego publikacji? Naprawdę nie dzieje się już nic ciekawego w branży, że musicie bawić się w archeologów na reddicie?

EDIT

Nawet dziś, półtorej roku po premierze Red Dead Redemption 2, sztuczna inteligencja w najnowszej produkcji Rockstar Games potrafi zaskoczyć graczy swoją przebiegłością

To zdanie to już w ogóle nie ma sensu, skoro mówimy tutaj o czymś, co pojawiło się miesiąc po premierze gry.

post wyedytowany przez wojto96 2020-06-17 17:26:24
17.06.2020 15:49
Matysiak G
6
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

O matku. Nawet w grach trzeba będzie być miłym.

17.06.2020 16:08
HETRIX22
7
3
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS

Moim zdaniem gościu odleciał z tymi narodzinami samodzielnej SI. To tylko linijka kodu gdzieś wtłoczona między milionami takich linijek, która się uruchamia po spełnieniu warunków. Samodzielne SI może kiedyś powstanie, ale jakiś evencik z rdr2 to słaby przykład.

post wyedytowany przez HETRIX22 2020-06-17 16:11:13
17.06.2020 16:11
8
3
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Też mi coś. Gothic robił to już w 2001 roku.

17.06.2020 16:15
jarooli
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
jarooli
111
Would you kindly?
Image

Komentarze z reddita do tych bredni.
Świetny temat na newsa, nie ma co...

post wyedytowany przez jarooli 2020-06-17 16:18:44
17.06.2020 16:35
TheCerbis
9.1
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Ach, no tak, przecież komentarze tych dżentelmenów z Reddita, których pozwolę sobie nie zacytować ze względu na ich zbyt wysoki poziom elokwencji, stawiają wypowiedź OP posiadającego doświadczenie z dziedzin informatyki i uczenia maszynowego w kompletnie innym świetle.

Aquma - musisz czym prędzej dodać te komenty do newsa, bo całkowicie obalają one wspomnianą teorię!

17.06.2020 16:56
jarooli
9.2
jarooli
111
Would you kindly?

Nie, nie stawiają wypowiedzi OPa w innym świetle. Te bzdety które OP napisał same z siebie stawiają go w złym świetle, co zresztą autor newsa zauważył, wyrażając wątpliwości czy nie są to zbyt daleko wysunięte wnioski. Te komentarze po prostu wzmacniają przeświadczenie, że są to bzdety, które w ogóle nie zasługują na jakąkolwiek wzmiankę i wystarczyło przejrzeć komentarze żeby wszelkie wątpliwości rozwiać.

17.06.2020 17:13
AIDIDPl
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

Z tymi pułapkami to miałem tak chyba 2x. Na wyspie i przy ostatnim obozie.

Co do czapki, to zabiłem tego gościa bo mnie denerwował i chyba zaczął walkę...albo walczył z kimś i umarł, nie pamietam, ale miałem jego czapkę, tylko wywaliłem po chwili bo mi nie pasowała do niczego. Koleś i tak po jakimś czasie pojawił się w Valentine.

Tak samo jak pojawiają się te same misje i aktywności, można ratować gościa z kajdankami kilka razy, uwalniać z konia zakładnika kilka razy, pomóc kuśtykającej murzynce dojechać do chaty przy bagnach a już totalnym nieporozumieniem jest to że jako Arthur pomogłem Panu Black i White w serii kilku zadań, które ukończyłem...a potem grając Johnem musiałem robić to samo od nowa...Co to ma być?

17.06.2020 20:38
p4go
10.1
p4go
153
Almost human

ja osobiscie nigdy nie miałem i do teraz nie byłem tego świadomy. Nieźle!

18.06.2020 23:50
10.2
StefanMyca
3
Pretorianin

Ja również wpadłem parę razy w kilka takich pułapek, albo zdarzyło się również, że jadąc konno nagle mój koń zwolnił, bo spadły dwa drzewa (ścięte zostały) a po chwili mnie zrzucił z siodła i uciekł - a ja Arturem byłem zmuszony walczyć z przeciwnikami.

17.06.2020 17:28
AFKward
11
1
odpowiedz
AFKward
18
Chorąży

Tylko że jeśli dobrze kojarzę, to ten NPC po prostu reagował w ten sam sposób, kiedy wchodziliśmy do saloonu w jego czapce. Na radarze można zobaczyć, że gonił Arthura dłuższy czas. Więc albo gracz go tak naprowadził, albo SI jakoś sięgnęła. W rzeczywistości nie ma tutaj niczego nadzwyczajnego.

17.06.2020 18:38
12
odpowiedz
toyminator
74
Senator

No dużo tego.Ciekawe co odnajdę, jak będę grał :D Ale mówione było,że jest taki system jak nemesis. Postacie pamiętają. Zabijesz brata, przyjdzie siostra z innymi braćmi ;D

18.06.2020 11:27
13
odpowiedz
Kuśmider
14
Pretorianin

Ktoś tu nieźle odleciał. To skrypt jak tysiące innych.

18.06.2020 15:25
14
odpowiedz
Banera
12
Legionista

Wyszedł ze swojej ścieżki... Jak hosty z Westworld.

19.06.2020 01:57
15
odpowiedz
Vacarius
22
Legionista

Gdy byłem małym chłopcem to myślałem ze mój psujący się kalkulator dostaje świadomości. Bo pokazywały się na nim dziwne znaki czasem niewłaściwe wyniki. Pewnie po prostu zawilgotniał. Ale może właśnie tego brakuje komputerom do samoświadomości. Jakiegoś czynnika w pełni chaotycznego.
Może im serwery od RDR2 zawilgotniały? A może to algorytm, twórcy pewnie przewidzieli ze ktoś może chcieć ukraść wyjątkową czapkę.

Wiadomość RDR2 nadal potrafi zaskoczyć, NPC zapamiętał kradzież