Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Antyaliasing w 1440p

25.05.2020 18:56
1
ydorgo281
79
Pretorianin

Antyaliasing w 1440p

Hej, składam właśnie nowego kompa na RX 5700 XT, jestem na etapie zamawiania części. Przeglądałem youtube na co mogę sobie pozwolić w kwestii ustawień i fps w najnowszych tytułach, bo trochę wypadłem z rynku PC ostatnio i zastanawia mnie tak jak w tytule (temat pewnie już wałkowany) w jakim stopniu potrzebny jest aa przy wyższych rozdziałkach. W 4K jak mniemam nie ma takiej potrzeba albo jest znikoma, ale jak to jest w 1440p. Widzicie jakieś większe różnice przy najlepszych technikach wygładzania? Dodam , że monitor 27". Przy okazji może ktoś ma i coś może napisać o Acer Nitro XV272UPBMIIPRZX HDR?

25.05.2020 19:14
Tal_Rascha
2
odpowiedz
Tal_Rascha
201
Never Fade Away

Premium VIP

Wciąż warto korzystać z AA przy 1440p na 27 calach

25.05.2020 19:20
AIDIDPl
3
odpowiedz
AIDIDPl
171
PC-towiec

Zależy od gry i technologii. Sam ocenisz czy dany tytuł wymaga poprawiania krawędzi czy wystarczy.

Poza tym rozdzielczość można skalować.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2020-05-25 19:21:05
25.05.2020 19:24
Raiden
4
odpowiedz
Raiden
139
Generał

Im większe ppi, tym mniej potrzebny AA w pewnych sytuacjach, ale w innych zawsze zrobi robotę.
FXAA czy SMAA, które nadal są często widywane w dzisiejszych tytułach, nie mają jakiegoś ogromnego wpływu na wydajność, a wygładzają najistotniejsze elementy.
Gorzej z technikami SSAA/ubersampling - zabijają karty graficzne, dając relatywnie niewielki zysk jakości obrazu. Jasne, wszystko (dosłownie wszystko) jest ostrzejsze, ale nie w każdej scenie to będzie bardzo widoczne, mało gier skupia się na detalu, a obciążenie gpu wzrasta często prawie dwukrotnie.

Także, odpowiadając, w określonych sytuacjach widać różnice pomiędzy technikami, w szczególności, gdy gra ma np. coś źle zaimplementowane (patrz Residen Evil 2 remake i problemy z antyaliasingiem w nim - a gra korzystała w sumie ze wszystkich możliwych metod, bo mogliśmy tam renderować obraz w 200% podstawowej rozdziałki, a i pozostałe metody były dostępne).

post wyedytowany przez Raiden 2020-05-25 19:25:15
25.05.2020 19:41
AIDIDPl
5
odpowiedz
AIDIDPl
171
PC-towiec

SSAA i ubersampling to nic innego jak zeskalowana rozdzielczość. Dlatego tyle żre. I owszem robi różnicę.

W takim War Thunder 4X SSAA + HQ TAA daje wspaniały efekt.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2020-05-25 19:42:23
Forum: Antyaliasing w 1440p