Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie „Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami

14.05.2020 12:15
Wielki Gracz od 2000 roku
3
5
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

W sumie najlepszy silnik do tworzenia gier zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, a taki ruch to jeszcze większa zachęta. Dobre posunięcie Epica.

14.05.2020 12:12
👍
1
2
zanonimizowany1299868
16
Senator

To dobra wiadomość dla twórcy gier i ... dla graczy.

14.05.2020 12:13
2
odpowiedz
zanonimizowany1335084
0
Pretorianin

to dobra wiadomość

post wyedytowany przez zanonimizowany1335084 2020-05-14 12:13:44
14.05.2020 12:15
Wielki Gracz od 2000 roku
3
5
odpowiedz
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

W sumie najlepszy silnik do tworzenia gier zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych, a taki ruch to jeszcze większa zachęta. Dobre posunięcie Epica.

14.05.2020 12:24
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1225506
49
Generał

Hurrr durrr, ale ten Epic jest zły!
~kęsik

14.05.2020 12:53
kęsik
😒
4.1
2
kęsik
148
Legend

Znajdź mi jakiś mój post w którym bym napisał że Unreal Engine to syf, albo że nikt nie powinien tego silnika używać itd. Tak Epic jest zły, bo stosując antykonsumenckie praktyki psuje rynek PC ale silnik mają spoko, może i najlepszy.

14.05.2020 19:50
😂
4.2
zanonimizowany705511
29
Konsul

kęsik Epic to unreal. W jaki sposób „Nie płać do pierwszego miliona” psuje rynek? XD Co takiego złego robi epic? Nikogo do niczego nie zmusza. Dostajesz ofertę przyjmujesz albo nie.

post wyedytowany przez zanonimizowany705511 2020-05-14 19:52:11
14.05.2020 21:10
TheCerbis
4.3
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

I znów ktoś kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem... Przecież kęsik wyraził się jasno, że uważa silnik za świetny produkt. Inna kwestia to polityka prywatności Epika oraz ich praktyki i powiązania.

14.05.2020 21:22
4.4
zanonimizowany705511
29
Konsul

TheCerbis No ktoś ewidentnie ma problem czytania ze zrozumieniem, ale tym kimś nie jestem ja XD. „Nie płać do pierwszego miliona” to są właśnie praktyki epica. To jest ich polityka dotycząca licencji na silnik. To, że nie koszą takiego hajsu od sprzedania gry u nich w sklepie to też ich polityka. To, że jak wydajesz grę u nich w sklepie i jak jest na UE to za silnik też nic nie biorą.

post wyedytowany przez zanonimizowany705511 2020-05-14 21:36:11
14.05.2020 13:20
Koktajl Mrozacy Mozg
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Czas skonczyc tym szajsem Unity i zostawic go mobilkom

14.05.2020 13:32
sasuke284
5.1
2
sasuke284
82
Fleshless

unity nie jest takie złe, jest darmowe, proste i graficznie w miarę wyrabia. Escape from tarkov jest robiony na unity.

post wyedytowany przez sasuke284 2020-05-14 13:32:37
14.05.2020 13:38
5.2
zanonimizowany52907
182
Senator

Escape from tarkov jest robiony na unity.

I to jest niestety największa wada tej gry. Od 5 lat chyba nie mogą ogarnąć optymalizacji, gra wygląda już w wielu miejscach słabo a nadal jest stuttering i niski fps nawet na mocnych maszynach. Do tego desync w multi przez co ginie się przez lagi. Szkoda gadać...

14.05.2020 13:47
sasuke284
5.3
sasuke284
82
Fleshless

Jeśli dobrze pamiętam to unturned też jest robiony na unity i się męczy z wieloma błędami i optymalizacją że twórca chce przenieść tą grę na unreala.
Unity jest dobre ale chyba tylko do gier singleplayer i dla początkujących twórców.

post wyedytowany przez sasuke284 2020-05-14 13:56:05
14.05.2020 14:15
elathir
5.4
elathir
97
Czymże jest nuda?

Unity jest spoko do gier z rzutem izometrycznym, ale nie FPP/TPP, chyba, że jakaś minimalistyczna grafika wchodzi w grę.

14.05.2020 16:54
5.5
1
jakisnick
63
Konsul

W czasach gdy powstawały takie gry jak espace of tarkov i unturned Unity to był w najlepszym przypadku silnik dla początkujących twórców gier indie. On w tamtych czasach miał problemy z każdą pojedynczą pierdołą.

W dzisiejszych czasach Unity już rozwinęło swoją technologie, jest całkiem porządna, ale to po prostu za mało, za późno. Obecnie Unity powinno być używane jedynie do mobilek i specyficznych gatunków gier singleplayer.
Cała reszta gier powinna być klepana na UE4, dzięki fortnitowi epic wsadził taką kase w silnik i narzędzia, że Unity zwyczajnie nie daje rady nadąrzać.

post wyedytowany przez jakisnick 2020-05-14 16:55:30
14.05.2020 13:31
sasuke284
6
odpowiedz
1 odpowiedź
sasuke284
82
Fleshless

Obejrzałem to demo ich silnika i stwierdzam że może otoczenie i oświetlenie jest cudowne to za to bohaterka wygląda jakby była tworzona pod grę na ps3, aż sobie zrobiłem screena i porównałem dziewczynę z dema z Kassandrą z AC Odyssey i stąd stwierdzam że robiąc demo jedynie zadbali o otoczenie tak szczegółowo bo przy ujęciach bliższych na bohaterkę to pod względem grafiki postaci przypomina mi się bardziej Assassin's creed 3 niż cokolwiek na kolejną generację.

14.05.2020 16:21
Xsaroth
6.1
1
Xsaroth
84
Pretorianin

sasuke284 Myślę, że skupili się głównie na prezentacji enviromentu pokazując jak gęstą siatkę udźwignie + skały i otoczenie (oprócz detali typu posągi itd bo to ze zbrusha) zostały zrobione ze skanów 3D bez potrzeby robienia retopologii. Stąd realizm.

post wyedytowany przez Xsaroth 2020-05-14 16:22:08
14.05.2020 13:32
pieterkov
7
2
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
143
Senator

Czyli w końcu ta licencja będzie darmowa czy nie? A jeśli tak to na którą wersję, 4 czy 5?
Bo najpierw piszecie, że tak, potem, że nie wiadomo, potem, że jakaś laska rozwiała wątpliwości nie cytując co ona w ogóle napisała, a potem znowu, że w sumie to jednak nie, bo nie zmieniają warunków licencji.

Jak można tak nieczytelne artykuły pisać?

post wyedytowany przez pieterkov 2020-05-14 13:34:04
14.05.2020 14:28
Łosiu
7.1
Łosiu
268
German quality

GRYOnline.pl

Jak dla mnie wszystko jest jasne.

Teraz mamy wciąż UE4, a UE5 zadebiutuje dopiero w 2021 roku, więc to oczywiste, że obecnie sprawa dotyczy tylko UE4. Ale firma dodaje, że po debiucie UE5 warunki będą takie same, o ile umowę na wykorzystanie silnika zawarto po 1 stycznia 2020.

14.05.2020 14:05
kamiljan
8
odpowiedz
kamiljan
27
Urwany Pin

Może jak wyjdzie 5 to spróbuje się c++ douczyć, się zobaczy

14.05.2020 17:04
9
odpowiedz
1 odpowiedź
AthCore
5
Legionista

to w koncu jak z platnoscia za ten silnik , do miliona brutto zero kosztu a potem %, czy po przekroczeniu miliona butto % od calosci ?

14.05.2020 17:21
9.1
jakisnick
63
Konsul

płacisz % po przekroczeniu 1 mln przychodu z tytułu. Pierwszego miliona Epic nie tyka.

Także dosyć ważna sprawa - pierwszy milion za darmo jest liczony dla każdego tytułu oddzielnie.

14.05.2020 17:25
10
odpowiedz
jakisnick
63
Konsul

Z dużo ciekawszych rzeczy których albo gol jeszcze nie opisał albo zapomniał to nowe, darmowe usługi Epica. Każdy developer dostaje za darmo systemy z fortnita (matchmaking, achievementy, servery etc.) W przyszłości także voice chat itp.

To w zasadzie oznacza, że EGS posiada podobną ilość funkcji co Steam, a przynajmniej są już bardzo blisko bycia na tym samym poziomie.

Technologie „Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami