Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5

13.05.2020 19:35
lordpilot
👍
6
8
odpowiedz
lordpilot
164
Senator

Śliczne! Jednak najważniejsze, że deweloperzy będą mieli ułatwioną pracę, sporo rzeczy można tu robić w czasie rzeczywistym, a jest to tak proste, że nawet laik dałby radę. Dobrze, że Epic idzie w tym kierunku, a ich silnik to klasa sama w sobie.

13.05.2020 19:28
1
zanonimizowany1335160
0
Legionista

W końcu widzę grafikę godną konsol nowej generacji. Jestem kupiony.

post wyedytowany przez zanonimizowany1335160 2020-05-13 19:31:10
13.05.2020 19:29
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Dragoonov
61
Centurion

Tylko Unity!

13.05.2020 21:35
2.1
humman
25
Pretorianin

Trzeba się uczyć UE4 albo migrować z Unity, przymierzam się właśnie do tego drugiego, może nie będzie tak trudno. Technicznie unreal jest mocno do przodu a do tego od teraz jest naprawdę darmowy. Jak gra zarobi mniej niż 1 mln $ to nic nie trzeba płacić a potem tylko 5%

13.05.2020 19:32
😍
3
1
odpowiedz
troy7777
14
Chorąży

Robi wrażenie.

13.05.2020 19:33
A.l.e.X
😍
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
128
Alekde

to przedsmak tego jak PCtowe gry będą wyglądać na UE5.0

13.05.2020 23:05
4.1
animatiV
42
Generał

Bardzo możliwe. Na konsoli odpalili demo a na pc może tak będą wyglądać gry. Tak czy siak grafika na ps4 pro/xbonex i tak robi wrażenie.

post wyedytowany przez animatiV 2020-05-13 23:17:57
14.05.2020 00:19
👍
4.2
rafixpl1818
0
Junior

To jest gameplay z ps5 nie z ps4 pro LUB xbox1x więc tak będzie wyglądała grafika na tych konsolach za jakiś czas tak samo jak na PC

13.05.2020 19:34
kęsik
👍
5
odpowiedz
kęsik
101
Legend

Fajny ten Tomb Raider z 2015 roku.

13.05.2020 19:35
lordpilot
👍
6
8
odpowiedz
lordpilot
164
Senator

Śliczne! Jednak najważniejsze, że deweloperzy będą mieli ułatwioną pracę, sporo rzeczy można tu robić w czasie rzeczywistym, a jest to tak proste, że nawet laik dałby radę. Dobrze, że Epic idzie w tym kierunku, a ich silnik to klasa sama w sobie.

13.05.2020 19:35
Herr Pietrus
7
odpowiedz
7 odpowiedzi
Herr Pietrus
183
Ubecka Wdowa

Najpierw mogliby spopularyzować UE4 LOL. Chyba tylko ścigałki na nim śmigają.... (Asseto Competizione, MotoGP...) ale śmigają i wyglądają lepiej niz dobrze. A to co widzizmy tutaj to oczywiście pierwsza klasa.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-05-13 19:36:01
13.05.2020 19:59
Henrar
7.1
1
Henrar
94
Generał Whiskas

UE4 przecież jest popularne, tona gier na nim stoi. I nie tylko, bo Disney tego używał chociażby przy produkcji Mandaloriana.

13.05.2020 20:45
Herr Pietrus
7.2
Herr Pietrus
183
Ubecka Wdowa

No OK, Gearsy, Hellblade, jak teraz patrzę to faktycznie do tego sporo gier od mniejszych studiów...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-05-13 20:46:05
13.05.2020 23:05
7.3
animatiV
42
Generał

Sporo gier indie działa na UE4 i zazwyczaj wyglądają świetnie.

post wyedytowany przez animatiV 2020-05-13 23:07:06
14.05.2020 00:16
Krecik1218
7.4
Krecik1218
82
Pretorianin

Faktycznie tak się może wydawać, że powstaje mniej gier na UE niż kiedyś. Na pewno powstaje mniej gier AAA, dlatego, że najwięksi producenci stworzyli swoje silniki graficzne. Kiedyś dla przykładu większość gier Ubisoftu śmigała na UE. Wszyscy wolą tworzyć swoje narzędzia, bo tak łatwiej mogą je do siebie dopasować i nie muszą bulić kroci za licencję. UE4 idealnie więc wstrzelił się na rynek ze swoim darmowym silnikiem, bo zachęca małe studia do pracy na UE. Studio dzieli się zyskiem dopiero jak im się powiedzie z projektem.

14.05.2020 00:50
7.5
hydzior
46
Centurion

To jest nadal UE4 z nowym rendererem.

14.05.2020 01:01
Laston
7.6
Laston
122
Chaos Lord

Co? Przecież masa gier śmiga na Unrealu. A nawet jeśli nie to spora część silników które się mogą inaczej nazywać z niego właśnie się wywodzą.

14.05.2020 03:54
7.7
==>ChRiS<==
68
Pretorianin

A teraz będzie jeszcze bardziej popularny, bo zwiększyli limit od którego pobierają opłatę licencyjną naliczaną od użycia silnika z 3000USD do ... 1mln USD!
Źródło: https://www.unrealengine.com/en-US/faq

post wyedytowany przez ==>ChRiS<== 2020-05-14 03:56:06
13.05.2020 19:36
Troprzem
8
2
odpowiedz
Troprzem
16
Pretorianin

Chciałbym, żeby Epic zrobił taką grę.

13.05.2020 19:37
karateka12345
😊
9
4
odpowiedz
karateka12345
10
Centurion

Uwierzę jak zobaczę!
Co jak co, grywalne demo robi wrażenie.

13.05.2020 19:37
Matysiak G
10
4
odpowiedz
Matysiak G
138
bozon Higgsa

Nie ma się co napalać. Tech Demo to tech Demo.

13.05.2020 19:40
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
seb90
6
Legionista

Ładnie wygląda to na tym pc szkoda, że konsole się nigdy nie zbliżą do takiego poziomu.

13.05.2020 20:57
😒
11.1
2
rafixpl1818
0
Junior

Ale wiesz że jest to gameplay z ps5? bo z tego co widzę to nie wiesz #typowypececiarz

13.05.2020 20:59
Dharxen
11.2
2
Dharxen
48
Senator

To jest właśnie gameplay z PS5 ignorancie.

13.05.2020 23:09
😁
11.3
2
animatiV
42
Generał

To ciekawe bo ja wyczułem sarkazm i za razem bait na konsolowców.

13.05.2020 23:59
Dharxen
11.4
1
Dharxen
48
Senator

animatiV
Poczytaj sobie więcej jego postów. Nie mają one nic wspólnego z sarkazmem.

13.05.2020 19:41
12
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
Zeruel
12
Chorąży
Wideo

Kituś bajduś, bajduś kituś. Dema technologiczne zawsze zrywają czapki z głów, a gry nigdy nie osiągają takiego poziomu jak te dema.
Proszę, dla przykładu: https://www.youtube.com/watch?v=BqeuHGESZBA tech demo z PS4. Zawsze przed premierą nowej konsoli wypuszczają całe mnóstwo bullshotów, trailerów "niby z gameplayem" a potem mamy bagna w Wiedźminie 3 z 20fps.

13.05.2020 19:43
AIDIDPl
12.1
AIDIDPl
127
PC-towiec

Oglądając to demo miałem to cały czas na myśli ten pokaz sprzed lat.

Trzynaście; - - - > uwierzę w to jak zobaczę na ekranie i sam w to zagram. Albo przynajmniej na yt jak ktoś zagra. Przechwałki technologiczne a faktyczne gry i ich jakość to, z tego co widać do tej pory, dwie różne rzeczy...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2020-05-13 19:54:46
13.05.2020 19:47
Trzynaście;
12.2
3
Trzynaście;
104
Trzynastka

Tyle, ze demo ue5 na ps5 jest grywalne, a to od QD to byl tylko render

13.05.2020 19:57
karateka12345
12.3
2
karateka12345
10
Centurion
Wideo

Pamiętam pokaz z gry Motorstorm E3 2005 Gameplay wyglądał zupełnie inaczej.
https://www.youtube.com/watch?v=wig-XT8Rbiw

13.05.2020 20:03
Shadoukira
12.4
1
Shadoukira
47
Chill Slayer

Do dzisiaj nie ma gry wyścigowej, która by chyba miała te wszystkie efekty pokazane w tym pokazie xD

13.05.2020 20:14
karateka12345
12.5
karateka12345
10
Centurion

Shadoukira
Efekty pogodowe podczas jazdy Driveclub, wyglądały fajnie, ale nawet nie umywały się do tego trailera. :X Jakby wydali takiego Motorstorm 1:1 to mają mnie. ;)

13.05.2020 20:29
lordpilot
12.6
5
lordpilot
164
Senator

Nie mogłeś bardziej przestrzelić - akurat kończę, na zwykłym PS4 (slim, nie pro) Detroit od tej ekipy i wygląda to sporo lepiej od tego techdema. Autor ten sam (Quantic Dreams), sprzęt ten sam, różnica w czasie- pięć lat.

Mam wrażenie, że niektórzy z Was, na siłę zaklinają rzeczywistość. Natomiast realia będą takie- gry nie tylko będą wyglądać jak na tej reklamówce UE5 (który premierę będzie miał w przyszłym roku), one będą wyglądać sporo lepiej :). Ofc- zdolni deweloperzy i spory budżet to dwa warunki konieczne. Talent i pieniądze:).

post wyedytowany przez lordpilot 2020-05-13 20:35:09
13.05.2020 20:41
K4cz0r93
12.7
1
K4cz0r93
127
Drummer

Nie wiem czy Horizon Zero Dawn lub God of War wyglądają gorzej niż to demo...

13.05.2020 20:56
Gambrinus84
12.8
5
Gambrinus84
106
GOL

tvgry.plRedakcja

eeee grałeś w God of Wara? Wygląda znacznie lepiej niż to demko :D

14.05.2020 01:06
Laston
12.9
Laston
122
Chaos Lord

Samo Detroit nie odstaje od tego demka. Widziałeś jak pięknie wygląda ta gra? Nie wiem co niby jest takiego nadzwyczajnego w tym co zaprezentowali w 2013.

14.05.2020 03:44
Tomaszki
12.10
Tomaszki
12
Pretorianin

sczerze to ja ci powiem ze takie Uncharted 4 na luzaku ma grafe przypominajaca z tego filmiku co podeslales, god of war rowniez i duzo innych tytulow :P

13.05.2020 19:44
Guntor
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
Guntor
35
Generał

Wygląda fenomenalnie ale do takie poziomu grafiki dojdą tylko najlepsze studia (Naughty Dog, Guerilla, Rockstar, Santa Monica, Playground czy The Initative) na następnej generacji.

13.05.2020 19:53
Shadoukira
13.1
Shadoukira
47
Chill Slayer

Czyli po prostu studia, które mają ogromne zasoby pieniężne i doświadczenie. Jak gry będą tak wyglądały jak na tym demie technologicznym, to deweloperzy chyba będą jedną grę tworzyć 10 lat, chyba że powstanie technologia, która przyspieszy produkcje gier i pomoże je optymalizować.
Pomijając grafikę, to ja bym chciał zobaczyć grę, w której możliwe jest takie fajne i dynamiczne poruszanie się (bez skryptów) jak na końcu tego dema, bo wyglądało to świetnie.

post wyedytowany przez Shadoukira 2020-05-13 19:54:24
13.05.2020 20:35
dzl
13.2
dzl
50
Oficer Majima

Do takiego poziomu grafiki nie dojdzie żadne studio. To że tech demo działa w czasie rzeczywistym to nie znaczy, że gra o takiej grafice będzie działać równie dobrze. Dochodzi Ci obsługa SI, fizyki, wszelkiej maści skryptów, postacie, etc. Nagle okazuje się, że to co działało w 4k na 30 klatach(czy 1440p jak w tym demie) ledwo działa w 720p.

14.05.2020 01:07
Laston
13.3
1
Laston
122
Chaos Lord

Shadoukira chyba że powstanie technologia, która przyspieszy produkcje gier i pomoże je optymalizować
No właśnie po to powstał UE5

post wyedytowany przez Laston 2020-05-14 01:07:38
14.05.2020 10:09
Xsaroth
13.4
Xsaroth
62
Pretorianin

Shadoukira Właśnie nie będą robić 10 lat. Ten silnik masakrycznie przyspiesza prace nad grafiką. Obecnie ludzie muszą przechodzić takie etapy jak tworzenie High-poly modeli, potem robić retopologię, UV mapy, przygotować kilka wersji modeli dla LoD (im dalej tym mniej zagęszczona siatka), bake'owanie map cieni i tak dalej. Nowy silnik pozwala pozostać tylko przy pierwszej części High-poly.

post wyedytowany przez Xsaroth 2020-05-14 10:09:33
14.05.2020 15:15
Shadoukira
13.5
Shadoukira
47
Chill Slayer

Laston Xsaroth Skoro tak to w takim razie ten silnik wydaje się bardzo atrakcyjny i powinien być często stosowany dopóki nie pojawi się lepsza alternatywa, bo ten pokaz zrobił całkiem dobre wrażenie.

13.05.2020 19:59
Krothul
14
odpowiedz
Krothul
15
Konsul

Komiksowa postać nie pasuje do tego fotorealistycznego otoczenia, którym się chwalą i psuje efekt końcowy a tak poza tym to zobaczymy czy takie generowanie tylu geometrycznych szczegółów będzie możliwe na konsolach nowej generacji.

13.05.2020 20:00
Hydro2
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Hydro2
123
Legend

Wzgledem grafiki z tlou2 taki średniak

16.05.2020 12:11
15.1
barnej7
121
Generał

Nie no, ładnie tlou2 wygląda. Bardziej chodzi o to, że większość gier AAA wychodzących dziś prezentuje dość zbliżony poziom.

13.05.2020 20:01
SpecShadow
😡
16
odpowiedz
SpecShadow
79
Silence of the LAMs

UE5 nadciąga a nadal nie powstał Unreal (zwykły i Tournament) na UE4.
Jedyny powód dla którego instalowałbym EGSa.

13.05.2020 20:10
maciell
17
odpowiedz
maciell
68
Generał

Szczerze to Shadow of the Tomb Raider 2018r. grajac w HDR+RTX+DLSS robi znacznie lepsza robote. Rise tez robil dobra robote.Tak samo Uncharted 4. Ja tu nie widze jakiegos wielkiego skoku graficznego. No fajnie, ze mamy te miliardy trojkatow, globalne oswietelenie. No chyba, ze faktycznie tworzenie gier bedzie prostsze. No, ale takie sie wdrozenie w nowy silnik to tez ludziom zabiera czasu. Poznawanie nowych rzeczy/zapominanie starych nawykow.

ps. Animacja postaci i wogole jej wyglad/twarz to pryszcz przy tych tytulach co wymienilem.

post wyedytowany przez maciell 2020-05-13 20:14:47
13.05.2020 20:19
😂
18
odpowiedz
5 odpowiedzi
Kępes
61
Pretorianin

Ale bajeczka kogoś w Epicu nieźle poniosło...
AC Valhalla w 4k 30 fps i ta gra pewnie nie używa nawet raytracingu bo by było z 6FPS a oni liczą że ktoś w to demo uwierzy.

I oczywiście te demo nie jest niczym co by wyniosło nextgen na nowy poziom ale taka grafika od dawna powinna być standardem.

post wyedytowany przez Kępes 2020-05-13 20:26:14
13.05.2020 20:43
wojto96
18.1
wojto96
122
I am no one

Valhalla będzie działać w 30kl/s dlatego, że Ubisoft jest zbyt leniwy aby optymalizować grę na każdej platformie z osobna, więc na konsolach nowej generacji tak naprawdę dostaniemy jedynie nieco usprawnioną wersję względem obecnych konsol.

Jestem pewien, że gdy przestaną wychodzić gry cross-genowe to na rynku będzie pojawiać się znacznie więcej tytułów które będą działać w 60kl/s.

post wyedytowany przez wojto96 2020-05-13 20:43:42
13.05.2020 20:54
Herr Pietrus
18.2
Herr Pietrus
183
Ubecka Wdowa

Co ty chcesz optymalizować, skoro na tosterze ma działać w 25 kl/s to na nowych konsolach z mocarnym GPU i CPU powinno chyba te 60 kl wycisnąć bez większego problemu? :D Wystarczy, żeby chmury wolumetryczne obcięli, czy co tam zarzyna wydajność w Odyssey...

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-05-13 20:55:10
13.05.2020 22:46
18.3
mrich
3
Junior

"I oczywiście te demo nie jest niczym co by wyniosło nextgen na nowy poziom ale taka grafika od dawna powinna być standardem."

Od dawna standardem powinno być realistyczne renderowanie trylionów atomów i fotonów by wszystko wyglądało i działało jak prawdziwe. Do tego powinno to chodzić na PS3.

A tak na serio. To demo Twoim zdaniem nie jest niczym szczególnym? Dynamiczne oświetlenie tego typu to coś czego nie ma nigdzie indziej i co sprawi, że twórcy zamiast kombinować z ustawieniami światła (co jest bardzo, ale to bardzo długim procesem), po prostu ustawią je jak chcą, a reszta zrobi się sama.

Sam mam doświadczenie z Unrealem. Wiesz ile realnie Unreal może wyświetlić "trójkątów" zanim zaczną się problemy? Jest to aktualnie maksymalnie z 30 - 50 milionów jeżeli używa się prostych materiałów.

A UE5? Sam ten posąg miał ich 32 miliony, a najprawdopodobniej teraz Unreal będzie mógł generować trójkąty miliardami. I to nie dzięki sprzętowi, ale prawdopodobnie dzięki jakimś sztuczkom, których używają ludzie z Epic. Szczerze mówiąc na mój gust (o ile rzeczywiście będzie to działać tak sprawnie jak na demie), to jest to krok milowy.

14.05.2020 00:55
18.4
hydzior
46
Centurion

mrich żadne sztuczki a użyte wkońcu mesh shaders które w gpu na PC są od dwóch lat (dokładniej w Turingach, RTX nie był jedynym ficzerem). Teraz AMD nadrobiło to w RDNA2... Tak czy siak jest to dość ciężki stuff i PS5 w tej animacyjce wyciąga koło 1440p i 30fps.

14.05.2020 01:11
Laston
18.5
Laston
122
Chaos Lord

hydzior Było mówione na filmiku, że jest to 4K

13.05.2020 20:24
19
odpowiedz
Onomatopej
9
Chorąży

Ha ha, ale łgarstwo. Chyba autorzy zapomnieli, że wciąż żyjemy w erze downgradu łupanego.

13.05.2020 20:35
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
jakisnick
48
Pretorianin

Te demo trzeba traktować jako bardzo dobry pokaz możliwości SSD i ps5 a nie grafiki w przyszłych grach.

Jeżeli chodzi o grafikę to jedyne co tutaj przedstawili to nowy sposób renderowania meshów i raytraycing do GI, cała reszta jest zrobiona po staremu.

14.05.2020 00:57
20.1
hydzior
46
Centurion

I się mylisz... wykorzystano mesh shaders (u amd geometry shaders chyba dostępne od rdna2 dopiero). Pokazano na co stać właśnie nowe GPU.

14.05.2020 10:12
Xsaroth
20.2
Xsaroth
62
Pretorianin

jakisnick I mylisz się. Tutaj upraszczają robotę grafikom. Zamiast robić szereg etapów Hi-poly modele, retopo, uvmapy, bake'owanie map cieni, LoDy i tak dalej to teraz można poprzestać tylko na Hi-poly.

13.05.2020 20:37
SirXan
👍
21
1
odpowiedz
SirXan
7
Generał

Wygląda przepiękne. Ale rzeczywistość często jest brutalna do tej pory, bo demo to jednak demo. Pokaz gry z E3 często byli ładniejsze, ale gry w dniu premiery często mieli downgrade. Tylko naprawdę niewiele gry zachowali zbliżony jakość do tej pory.

Nawet dla wydawcy 4K jest ważniejszy od jakość grafiki.

Ale z drugiej strony...

Pamiętacie, jak wyglądali gry wydane do tej pory? Red Dead Redemption 2, Wiedźmin 3, Kingdom Come, Final Fantasy VII Remake, The Order: 1886, Uncharted 4, Battlefield 1, Metro Exodus i tak dalej? Tak wyglądają gry na współczesne PC, konsoli PS4 i XBOX One. Teraz wyobraźcie sobie, jak będą wyglądać przyszłe gry dla nowsze PC i konsoli PS5/XBOX Scarlet. Deweloperzy gier będą mieli większe możliwości. Nawet jeśli gry będą działać pod 4K i tylko 30 FPS, to mogą wyciskać coś jeszcze więcej. Zostawią nam opcji do wyboru: 60 FPS albo ładniejsze grafiki.

Każdy to wie, jak wyglądają gry najpierw na PSX, potem PS2, następnie PS3, a teraz PS4. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę nowsze gry na PS5 i XBOX Scarlet, a PC także na tym skorzysta.

post wyedytowany przez SirXan 2020-05-13 20:54:44
13.05.2020 20:50
Herr Pietrus
22
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
183
Ubecka Wdowa
Wideo

Też uważam, że trochę przesadzacie. Demo od SE a'la FF, wcześniej pamiętne demko chyba od QD z androidem czy jeszcze wcześniej słynny Samaritan z UE3... Kiedyś to wszytko wydawało się nieosiągalne... Teraz? Raczej normalne.

Tyle że od premiery tych dem do podobnego poziomu grafiki w grach sporo wody upłynęło. Całe lata, a nie miesiące.
Wciąż nie osiągnęliśmy w pełni tego, choć miejscami Gears 5 jest blisko.
https://www.youtube.com/watch?v=dO2rM-l-vdQ

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2020-05-13 21:01:17
13.05.2020 21:15
22.1
A_wildwolf_A
167
Generał
Wideo

jakość demka Infiltrator spokojnie widziałem w batman arkham knight, pod warunkiem, że się ma sprzęt do tego
https://www.youtube.com/watch?v=JQRGypvRfxA

13.05.2020 21:29
Herr Pietrus
22.2
Herr Pietrus
183
Ubecka Wdowa

Noo.. stylistycznie niby tak, ale oświetlenie jeszcze nie to. Chociaż wiadomo, że ono w tym demku też było pewnie nieco fejkowe, a teraz szli byśmy już w real time GI...

Zresztą mniejsza o to, czy od tego dema, czy od późniejszego chyba - tego w stylu Fantasy - upłynęło sporo czasu zanim dostaliśmy takie gry.

Ale dostaliśmy. Tylko nie od razu. :)

13.05.2020 20:55
Vamike
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
Vamike
67
Generał

TES VI na Uneral 5 ??

13.05.2020 21:00
23.1
2
siera97
24
Senator

Jak dobrze pójdzie to może przejdą na trójkę.

13.05.2020 21:03
Dharxen
😂
23.2
3
Dharxen
48
Senator

Mocno śmiechłem. Bethesda musiałaby upaś na głowę, żeby miała zamienić ich "wspaniały" 20-to letni Gamebryo na UE5 xD

13.05.2020 23:16
23.3
1
animatiV
42
Generał

Jest to marzenie każdego fana tej serii - Bethesda na pewno sobie na to nie pozwoli.

13.05.2020 21:07
Dharxen
24
1
odpowiedz
Dharxen
48
Senator

Bardzo ładnie to wygląda.

13.05.2020 21:50
😊
26
odpowiedz
mordulec
7
Chorąży

Niech zrobią na tym Unreal 1998 Remake. Kupowałbym jak szalony :)

13.05.2020 22:10
27
odpowiedz
WujekBlady
3
Junior

Wygląda pięknie, zobaczymy co z tym zrobią deweloperzy. Pamiętajcie, że grafika stale idzie do przodu i na pierwszy rzut oka, różnice mogą być niewidoczne. Tutaj jednak najważniejsze zmiany dotyczą samej produkcji gier. Obawiam się tylko, że to rozleniwi twórców i odechce im się optymalizacji. Już przecież ue4 potrafi generować LODy automatycznie.

Przy okazji Epic podobno zmienił swoją politykę korzystania z silnika i ma nie pobierać procentów aż do pierwszego zarobionego miliona. Do tej pory były to zaledwie 3, albo 5 tysięcy. Brzmi...dziwnie. Zaraz przestaną kompletnie zarabiać.

13.05.2020 22:20
Pitplayer
28
odpowiedz
Pitplayer
33
Pretorianin

Wizualnie urywa głowę, animacje postaci też cieszą oczy ale chciałbym zobaczyć jakieś rewolucje w gameplayu nadchodzącej generacji, bo to co tu widzimy to dzisiejszy Tomb Raider.

post wyedytowany przez Pitplayer 2020-05-13 22:20:46
13.05.2020 22:35
29
odpowiedz
szejk18
36
Konsul

Ładnie, ale to już zwalnia i fizyka płynów marna.
Jak na demo technologiczne powinno być lepiej przygotowane.

13.05.2020 22:35
elosidzej
👎
30
odpowiedz
2 odpowiedzi
elosidzej
82
Generał

Przecież tak gry już od kilku lat wyglądają ...

13.05.2020 22:47
SirXan
30.1
SirXan
7
Generał

elosidzej
Ale nie do takiego stopnia jak ten demo.

14.05.2020 11:08
30.2
kersjous
14
Legionista

Podaj jeden przykład gry z global illumination.

13.05.2020 22:54
A.l.e.X
31
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
128
Alekde

Herr Pietrus - jak masz klienta epica to możesz pobrać Unreal Engine i ze sklepu pobrać demo Infiltrator a potem je u siebie na dowolnych parametrach uruchomić. Mogłeś tak od zawsze możesz też to samo zrobić z Star Warsami i RT i sprawdzić jak to wygląda na żywo. Te wszystkie opcje były i są dostępne z tego dema w obecnych grach na UE4. UE5 dostarcza sporo nowych rozwiązań.

14.05.2020 00:59
31.1
hydzior
46
Centurion

No wprowadza tylko nowy renderer. Toole, UI to nadal UE4.

13.05.2020 22:55
32
1
odpowiedz
7 odpowiedzi
Persecuted
97
Senator

Wygląda przecudnie, ale coś mi ciężko uwierzyć, że to śmiga na zwykłym PS5. Miliardy poligonów, tekstury w 8K, a płynność animacji sugeruje 60 FPS i to wszystko w czasie rzeczywistym, na sprzęcie dostępnym za pewnie nie więcej, niż 600 dolarów. Skakałbym z radości, gdyby tak faktycznie było, ale racjonalizm podpowiada, że należy zachować sceptycyzm.

13.05.2020 22:56
32.1
szejk18
36
Konsul

Jaka płynność, przecież to przycina normalnie.

13.05.2020 22:59
32.2
Persecuted
97
Senator

Owszem, ale to pewnie kwestia optymalizacji. Niemniej chodzi (prawdopodobnie) w 60 FPSach i przy takiej jakości grafiki wydaje się to dosyć niewiarygodne.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-05-13 23:09:29
13.05.2020 23:12
32.3
mrich
3
Junior

To wszystko zasługa zastosowanych rozwiązań. Tekstury działają w oparciu o tzw. "Virtual Textures" co sprawia, że wyświetlana jest tylko ta część tekstury, która jest potrzebna.

14.05.2020 01:00
32.4
hydzior
46
Centurion

Chodzi w 30fps'ach koło z dużą dawką object motion blurra i w dynamicznej rozdzielczości która oscylowała w okolicach 1440p.

post wyedytowany przez hydzior 2020-05-14 01:01:06
14.05.2020 08:24
32.5
Persecuted
97
Senator

No właśnie czytałem, że to kwestia różnych sztuczek jak np. dynamiczna rozdzielczość, strumieniowanie tekstur, czy inteligentna redukcja poligonów, poprzez tworzenie mikropoligonów wielkości piksela (jak na filmiku, gdzie oryginalny model miał kilka miliardów poligonów, ale silnik renderował tylko w miarę standardowe 20 milionów na klatkę). Z opisu przypomina mi to trochę manipulację wektorami normalnymi, ale w czasie rzeczywistym, czyli bez pre-renderowanych map normalnych.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-05-14 08:28:20
14.05.2020 08:40
DamnGoodGamer
32.6
DamnGoodGamer
19
Centurion

Popatrz na to, że jest to proste demo, bez obliczania AI przeciwników, specjalnie nie ma żadnej roślinności by utrzymać płynność renderowania itd. Podobnie jak z grami wyścigowymi, odpala masa rzeczy do obliczenia, więc można wpakować więcej mocy w samą grafikę. W pierwszych latach generacji mogą tak wyglądać przygodówki na 4-5 godziny jak Senua.

14.05.2020 09:32
32.7
Persecuted
97
Senator

DamnGoodGamer

To wszystko nie ma znaczenia gdy weźmiesz pod uwagę, że pojedyncza scena w demie składa się (rzekomo) z kilku miliardów poligonów. Wyrenderowanie tak złożonej geometrii, nawet bez dodatkowych obciążeń dla sprzętu, brzmiało bardzo niewiarygodnie w kontekście uruchomienia go na PS5. Intuicja mnie jednak nie zawiodła, bo później wyszło na jaw, że w rzeczywistości działa to troszkę inaczej. Model wejściowy owszem, jest bardzo złożony i może być importowany bezpośrednio np. z ZBrush'a (bez wcześniejszej optymalizacji), ale ten wyrenderowany w formie gotowej klatki już taki nie jest, bo zostaje "uproszczony" przez silnik.

Oczywiście to wszystko nie umniejsza technologii Epica, która z opisu zapowiada się naprawdę niesamowicie. Jeżeli to co obiecują się potwierdzi, to optymalizacja gier stanie się dużo prostsza i będzie dawać lepsze efekty. Do tej pory złożoność geometrii gry była stała i jednakowa dla wszystkich platform. Dzięki UE 5.0 będzie zmienna i zależna od platformy czy posiadanego sprzętu, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości wyświetlanej grafiki. Mało tego, gry będą mogły z czasem wyglądać coraz lepiej, a nie gorzej. Np. odpalisz produkcję sprzed 2 lat na mocniejszym sprzęcie, a jakość grafiki automatycznie podskoczy (o ile oczywiście nie osiągnęła swojego maksimum już wcześniej). To brzmi jak potencjalna rewolucja.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-05-14 09:41:55
13.05.2020 23:35
Kolikneska
33
odpowiedz
1 odpowiedź
Kolikneska
8
Legionista

wszystko fajnie ale postać wygląda jak wklejana w ta realistyczna grafike i te drewniane ruchy postaci ..

13.05.2020 23:46
marcing805
33.1
marcing805
139
PC MASTER RACE

Co zrobisz, to demo anie pełnoprawna gra. Nie zawracali sobie tym głowy, bo w sumie nie o animacje tu chodzi a pokaz konkretnych technologii.

13.05.2020 23:51
34
odpowiedz
13 odpowiedzi
Malaga
89
ma laga

to nie jest kwestia tego czy konsole/pc podołają czy nie...

Tech dema wyglądają tak jak wyglądają bo są to bardzo krótkie pokazy "grywalnego" i często oskryptowanego do granic możliwości...no właśnie...czegoś tam. Bo ani to gra ani to filmik, ot taki benchmark.
Wynika to z bardzo prostego faktu - twórcy (przeważnie silnika) chcą go zaprezentować z jak najlepszej strony zachęcając przy tym deweloperów do jego zakupu dlatego na te kilka minut pokazu mogą sobie pozwolić żeby wszystko dopieścić do tego stopnia, że wygląda na nieosiągalne.

Niestety zrobienie pełnoprawnej gry na tak równym poziomie pochłonęłoby masę czasu, pieniędzy i zasobów, ergo byłoby to mocno nieopłacalne z perspektywy zarobkowej.
Dlatego nawet góry pieniędzy nie są w stanie przeskoczyć deadline'ów i często mamy tytuły ładne, ale nigdy nie dopracowane w takim stopniu jak filmiki pokazowe.

14.05.2020 10:18
Xsaroth
34.1
1
Xsaroth
62
Pretorianin

Malaga Nie wypowiadaj się na temat, którego nie rozumiesz. Ten silnik właśnie przyspieszy pracę wielokrotnie. Obecnie graficy muszą przechodzić w produkcji takie etapy jak Hi-poly modele -> retopologie -> UV mapy, bake'owanie, tworzenie kilka wersji modeli pod LoD. Przez taką robotę w firmach tworzą grupy odpowiedzialne za dany etap pracy. Natomiast ten silnik pozwala pozostać przy pierwszym etapie -> Hi-Poly. Już tutaj podawali w filmiku, że modele prosto ze zbrusha wrzucone zostały i bez bake'owania.

14.05.2020 14:07
34.2
Malaga
89
ma laga

i zbrush też wszystko ładnie za nas wymodeluje pewnie?
Nie czarujmy się - jeśli chce się osiągnąć poziom dopracowania jak w tym tech demo to trzeba sobie uświadomić że nie zrobi się tego drogą na skróty.
Nie wystarczy wymodelować kawałka skały i powielić go później 100 razy.

Nie muszę być grafikiem 3D żeby widzieć, że to demo nie zostało stworzone na kolanie w 5 minut, a mówimy tu tylko o kawałku jaskini z symulatorem chodzenia i wspimania

14.05.2020 15:22
Xsaroth
34.3
Xsaroth
62
Pretorianin

Malaga Powtórzę - nie wypowiadaj się na temat, którego nie znasz - bo dalej wykazujesz się niewiedzą tylko usilnie udajesz mądrego.
W Zbrushu czy jakimkolwiek sofcie 3D (blender, max, maya itd) zaczynasz od modeli Hi-poly (innymi słowy z gęstą siatką polygonów, ze szczegółami itd). I tutaj robota by na tym była zakończona. Natomiast graficy do obecnych gier muszą iść dalej - na podstawie Hi-Poly robią retopologię siatki low poly, narzucają na to UVmapę aby dać tekstury, potem muszą wypalać mapy (m.in normal mapy których teraz w UE5 nie będą potrzebne), robić alternatywne wersje siatek dla LoD itd. Obecnie to nawet producenci gier AAA mają osobne ekipy grafików których jedni siedzą nad low poly, inni robią retopologię itd. Dla nowego silnika można poprzestać robienie na Hi-poly i koniec. O niebo mniej roboty, mniej potrzebnych ludzi, zasobów i czasu.

Dodatkowo - UE5 jest silnikiem darmowym i się nie kupuje. Do tego zwiększyli granicę zarobku do 1 miliona brutto ze sprzedaży gier zanim byś musiał płacić % ze sprzedaży.

EDIT:
Jeszcze korzyścią jest to, że enviroment jaki zaprezentowali został zrobiony na podstawie 3d skanów ze zdjęć z natury (tzw Megascans). Żadne modelowanie. Dzięki temu, że silnik udźwignie setki bilionów triangli to też nie muszą robić retopologi skał. Najpierw research człowieku - a potem dawaj prawdziwe mądrości :)

post wyedytowany przez Xsaroth 2020-05-14 15:28:47
14.05.2020 15:40
😂
34.4
Malaga
89
ma laga

z kolei ty plujesz się na lewo i prawo wypisując w kółko te same frazesy nie próbując się odnieść nawet do tego co napisałem tak więc powtórzę, (może tym razem nie będziesz rzucał hasełkami, które sobie na szybko w googlu wyczytałeś):
mam rozumieć, że UE5 nagle stanie się magicznym silnikiem, gdzie twórcy w jeden weekend zrobią pełnoprawną grę z taką oprawą jak w demie z filmiku? :) Spoko, poczekamy na premierę, potem na nową generację konsol i z chęcią poobserwuję jak takie gry wyrastają jak grzyby po deszczu a ich proces dewelopingu nie będzie przypadał na koniec cyklu życia PS5

<<< UE5 jest silnikiem darmowym i się nie kupuje. Do tego zwiększyli granicę zarobku do 1 miliona brutto ze sprzedaży gier zanim byś musiał płacić % ze sprzedaży

Nie wiem czyś bardziej głupi czy naiwny :) Może i jakieś popierdółki na UE5 będą zarabiały "do miliona brutto", ale ja tu nie piszę o grach indie z garażowego studia (choć i takie potrafią spokojnie przekroczyć granicę miliona w sprzedaży).

ps. to z megascans rozumiem, że chciałeś napisać fotogrametria? tak tak, też umiem w internety

post wyedytowany przez Malaga 2020-05-14 15:41:53
14.05.2020 15:52
Xsaroth
34.5
Xsaroth
62
Pretorianin

Malaga Nie googluję haseł tylko wiem o tym bo pracuję w tej branży od 15 lat....

Tyś z kolei zaczął koloryzować, że zrobią w jeden weekend. Nie - roboty będzie i tak dużo bo gra to nie tylko grafika, ale mimo to drastycznie uprości pracę ludziom którzy zajmują się modelowaniem. I Megascans - prawidłowo napisałem - to odniesienie biblioteki assetów. Serio wygoogluj sobie, a nie robisz z siebie...

14.05.2020 16:20
34.6
Malaga
89
ma laga

ale co to za różnica czy megascans czy cokolwiek innego? Takie rozwiązania mają swoje ograniczenia, bo jesteś ograniczony do zbiorów biblioteki, ale jeśli chcesz zaprojektować oryginalny setting to już musisz zakasać rękawy i sam wszystko zrobić.
No chyba że cofamy się do epoki UE3 gdzie wszystkie gry wyglądały jak Gearsy, bo się twórcom nie chciało i korzystali z gotowych tekstur i obiektów w bibliotece silnika.

14.05.2020 16:41
Xsaroth
34.7
Xsaroth
62
Pretorianin

Assety to nie tylko ograniczenia - po prostu możesz robić przy pomocy odpowiednich narzędzi i softów skany 3D i będziesz miał swoje assety w tej bibliotece. Nie będziesz musiał robić retopologii do prostszej siatki modelu i robić nowych tekstur ponieważ nowy silnik udźwignie tę gęstą siatkę jaka wyjdzie ze skanu.

14.05.2020 17:25
34.8
Persecuted
97
Senator

Zgadzam się z Xsaroth Co prawda sam grafikiem nie jestem, ale mam świadomość ile jest z tym roboty (trochę pracowałem z modelami 3D przy projektowaniu i programowaniu własnego silnika, więc mam bardzo ogólne pojęcie o tym procesie ;d). Zanim przejdzie się od etapu wstępnego "wyrzeźbienia" modelu, do etapu gotowego obiektu, który nadaje się do umieszczenia we właściwej grze, trzeba wykonać masę dodatkowej roboty "pomiędzy", której na pierwszy rzut oka nawet nie widać i z której ludzie niezaznajomieni z tematem często nie zdają sobie sprawy. Dzięki UE 5.0 duża część tego (być może) odejdzie w niebyt. Robisz model high-poly, dopieszczasz detale i fajrant ;).

post wyedytowany przez Persecuted 2020-05-14 17:26:29
14.05.2020 17:28
Xsaroth
14.05.2020 17:45
34.10
Malaga
89
ma laga

możesz robić przy pomocy odpowiednich narzędzi i softów skany 3D i będziesz miał swoje assety w tej bibliotece

ja o Rzymie, ty o Krymie. To może inaczej - na co Ci technologie do skanowania obiektów gdy obiekt który chcesz pokazać w grze po prostu fizycznie nie istnieje? a co jeśli większość takich obiektów to wymysł wyobraźni projektanta i nie da się tego ot tak zeskanować?

14.05.2020 18:15
Xsaroth
34.11
Xsaroth
62
Pretorianin

Malaga O tym samym ciągle próbuję ci powiedzieć (w sumie już nie tyko ja). Jeśli obiekt nie istnieje? To po prostu robisz High poly model i koniec. Na tym koniec roboty - nie trzeba robić retopologi modelu, nie trzeba nakładać nowych UVek, nie trzeba od nowa wypalać mapek (m.in. własnie normal mapy dające imitacje 3D na płaskim elemencie), nie trzeba szybkować osobnych modeli dla LoD (w sensie im dalej obiekt tym prostsza siatka). Po prostu kończysz już robotę na pierwszym etapie.

A jeśli istnieje? Też dobrze - robisz skan i już masz prawie gotowe.

Po prostu nowy silnik potrafi udźwignąć setki bilionów triangli i dzięki temu możemy po prostu pomijać etapy upraszania modeli i wszystkim co z tym się wiąże. Stąd o wiele mniej roboty jest i mniej ludzi będzie potrzebnych w tym dziale (lub więcej różnych modeli powstanie w takim samym czasie). O tym konkretnie jest rozmowa od samego początku. Ty zaś błędnie twierdziłeś, że będzie na odwrót - więcej czasu, pieniędzy na to pójdzie itd - a to jest zupełną nieprawdą. Po prostu nie masz pojęcia o procesie powstawania modeli do gier i upierasz się na swoim.

post wyedytowany przez Xsaroth 2020-05-14 18:20:33
14.05.2020 18:27
34.12
1
Persecuted
97
Senator

Malaga

Mam wrażenie, że chyba nie doceniasz potencjalnej wagi tego, co w tym filmiku nam zaprezentowano i co Xsaroth próbuje ci unaocznić :). Oczywiście masz rację pisząc, że ZBrush sam nie stworzy modeli 3D i że "nie wystarczy wymodelować kawałka skały i powielić go później 100 razy". To jest zdaje się bezsporne, natomiast sednem tej zapowiadanej hucznie rewolucji wydaje się być zupełnie co innego.

Jakość grafiki w grach zapewne wzrośnie i to już jest super nowina dla konsumentów, ale oprócz tego (a może przede wszystkim) zmniejszy się też ilość pracy, jaką będą musieli wykonać projektanci, artyści czy programiści. Tak jak wspomniano, zamiast przepuszczać model przez kilka etapów produkcyjnych, całość zamknie się w jednym, dwóch, co powinno zaowocować ogólnym przyspieszeniem pracy i zmniejszeniem kosztów. Jasne, silnik gry za ciebie nie zrobi, ale może ci ułatwić życie (będzie to miało znaczenie zwłaszcza w przypadku mniejszych podmiotów, bo pozwoli im na podbicie jakości mniejszym nakładem pracy) ;d.

Dlatego też moim zdaniem niesłusznie zakładasz, że "Niestety zrobienie pełnoprawnej gry na tak równym poziomie pochłonęłoby masę czasu, pieniędzy i zasobów, ergo byłoby to mocno nieopłacalne z perspektywy zarobkowej". Wręcz przeciwnie, z filmiku wynika, że efekt taki osiągnięto właśnie przy mniejszym nakładzie pracy, niż sugerowałaby to jakość demka. Choćby te niesamowicie realistycznie wyglądające skały. Zrobiono skan otoczenia (zbudowany z miliardów poligonów) i bez większej obróbki wrzucono do gry. Gdyby nie "magiczny silnik", nigdy byś czegoś takiego zrobić nie mógł, a tu się dało.

Oczywiście trzeba pamiętać, że takie demka należy traktować z dystansem (sam byłem początkowo sceptyczny), ale zapowiedzi Epica mają sens (nie wydają się być marketingową fikcją) i raczej nie ma powodu, by nie dać im kredytu zaufania (w końcu UE to w tym momencie najlepszy otwarty silnik do gier na rynku, znany ze swojej mocy).

post wyedytowany przez Persecuted 2020-05-14 18:50:57
14.05.2020 19:34
34.13
Malaga
89
ma laga

Xsaroth, Persecuted

Ja nie neguje tego, że silnik ułatwi i przyśpieszy prace grafikom. Tak jak pisałem - nie jestem grafikiem 3D i nie wnikam w niuanse technologiczne.
Jednak takich rewolucji było już na tyle dużo i na tyle rzadko ich potencjał był wykorzystywany, że mój entuzjazm w tej kwestii jest mocno ostudzony.

Wy liczycie na to, że teraz będą powstawały dużo ładniejsze gry (na poziomie zbliżonym do tego tech dema) w dużo szybszym czasie.
Ja jestem realistą i wiem, że gry będą powstawały na podobnym poziomie jak dotychczas tylko mniejszym nakładem pracy a zaoszczędzony czas w dewelopingu = większy zysk.

Pamiętam te prezentacje destrukcji otoczenia przy okazji któregoś UE (chyba 4?) gdzie pokazywały się zbrojenia w konstrukcjach, które przyjęły wystarczająco dużo pocisków. Nawet nie wiem czy ten "ficzer" w jakiejkolwiek grze się w ogóle pojawił.
Tak wiem, przykład zupełnie inny, ale jednocześnie pokazujący, że często na obietnicach się kończy. I niech się grafikom robi łatwiej i szybciej, ale poziomu jak w tym demie to uświadczymy może na kilku tytułach ekskluzywnych, normą nadchodzącej generacji to nie będzie.

14.05.2020 00:19
Krecik1218
35
odpowiedz
1 odpowiedź
Krecik1218
82
Pretorianin

Kilka lat temu był nawet chyba tutaj news o jakiejś małej firmie która "wynalazła" nowy sposób na wyświetlanie grafiki z milionów jakichś atomów czy coś w tym stylu. Miała to być prawdziwa rewolucja, bo pozwalało to wyświetlać wielokrotnie więcej niż dzisiaj, bez utraty płynnośći. Brzmi to podobnie do tego co zaprezentował Epic. Jestem bardzo ciekawy czy jest to tylko ich technologia, czy inne studia deweloperskie też mają takie rozwiązania u siebie. Gdyby okazało się, że to patent Epica to zostawiliby konkurencję lata świetlne z tyłu, ale z drugiej strony, przy darmowości i otwartości ich silnika ciężko byłoby im zachować tajemnicę dla siebie.

14.05.2020 01:05
35.1
hydzior
46
Centurion

Unlimited detail to zupełnie inna bajka i nie opierała się na wielokątach, a na pointcloudzie. Tutaj wykorzystali nowe jednostki które posiadają współczesne GPU (narazie na PC tylko nvidia w Turingach, mesh shaders, ale Rdna2 jak wyjdzie też to wspiera).

14.05.2020 01:26
XoniC
36
odpowiedz
XoniC
40
Generał

Super to wygląda. Nie można zapominać, że tech demo stworzyli sami twórcy UE5, a kto jak nie oni, potrafi w pełni wykorzystać możliwości tego silnika.
Sam UE5 będzie mieć premierę dopiero w przyszłym roku, czyli na gry stworzone na nim, trzeba będzie poczekać raczej kilka lat.

post wyedytowany przez XoniC 2020-05-14 01:30:12
14.05.2020 01:34
samwieszkto666
37
odpowiedz
samwieszkto666
1
Centurion

Wiekszosc duzych studiow ma wlasne silniki.

Na unreal i unity to biedagierki ze steama bo epic i unity je daje za darmo.

14.05.2020 04:28
lmf888
👍
38
odpowiedz
lmf888
25
Obiektywny Użytkownik
Wideo

Epic Games’ Tim Sweeney Reassures PS5 SSD Technology is Way Faster Than Those in High-End PCs

https://www.youtube.com/watch?v=2MsZkLuPgVM

https://www.techquila.co.in/tim-sweeney-ps5-ssd-faster-than-pc/

14.05.2020 07:18
39
2
odpowiedz
1 odpowiedź
gujos
20
Legionista

Niesamowite, taka ilość geometrii i z tego co zrozumiałem nie używali normal i baking map.

14.05.2020 10:44
39.1
narazieniemam
4
Junior

właśnie dużo w komentarzach milczenia na ten temat. Optymalizacja modeli to duża część produkcji gier a jeśli wierzyć zapowiedziom z tego filmu, to przechodzi ona właśnie do lamusa. Dlaczego nikt się nie dziwi, że goście na filmie twierdzą, że w scenie w czasie rzeczywistym są wyświetlane miliony milionów poligonów?

14.05.2020 07:49
lordpilot
👍
40
odpowiedz
lordpilot
164
Senator
14.05.2020 07:53
41
odpowiedz
2 odpowiedzi
koka31
38
Pretorianin

Watch dogs 1 , the division 1 też bajecznie wyglądało na pokazach a później suprise

14.05.2020 09:11
AIDIDPl
41.1
AIDIDPl
127
PC-towiec

The Division na PC na ultra wciąż wygląda świetnie. Bardzo podobnie do tego co pokazano za pierwszym razem. Ale pewnie i tak niektóre rzeczy ucięli.

14.05.2020 11:40
41.2
inceltears
13
Centurion

te są gry były odpalane na pc, a później zostały okrojone i podane w jednym buildzie na wszystkie platformy. demo epica działa na ps5, ci ludzie są akurat mistrzami jeśli chodzi o technologię, a samego tima można spokojnie określić genialnym programistą

14.05.2020 08:33
bestwishforyou
😱
42
odpowiedz
bestwishforyou
4
Legionista

Zbieram szczękę z podłogi.
Jestem w ciężkim szoku.
Jeśli to się okaże faktem, wydam każde pieniądze na tą konsolę.

14.05.2020 09:35
metro_stalker
43
odpowiedz
metro_stalker
17
Centurion

Zapewne gry tak piękne nie będą jak na tej prezentacji jak to zawsze bywa ale na pewno będzie przeskok graficzny o kolejny krok do przodu... jednak nie samą grafiką gra żyje. Grunt, żeby gry miały w sobie dużo ciekawej treści a grafika to już tylko taki dodatek.

14.05.2020 10:22
Xsaroth
44
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Xsaroth
62
Pretorianin

Serio - jak czytam te komentarze to aż łapię się za głowę. Większość tylko skupia się na grafice, czy pójdzie, że więcej roboty i nieopłacalne.... A prawdziwy sukces jest z tym, że graficy mają mniej roboty z tworzeniem modeli przez co produkcja będzie wielokrotnie szybsza... Obecnie mamy etapy takie jak Hi-poly, retopologia, uvmapy, bake'owanie, LoDy.... dzieki temu silnikowi można poprzestać już na pierwszym etapie - hi-poly.

14.05.2020 10:31
44.1
Persecuted
97
Senator

Łapiesz się za głowę, bo ludzie na forum o grach nie mają pojęcia o technologicznym procesie tworzenia grafiki komputerowej i powstawaniu gier w ogóle? Przy takim nastawieniu musisz się łapać za głowę dosyć często :).

14.05.2020 10:43
SirXan
44.2
SirXan
7
Generał

Xsaroth
A skąd to mają wiedzieć, skoro nie są programiści? Wyluzuj. Za to ja trochę wiem o tym, bo czytałem trochę o PS5 i Unreal Engine 5.

To jest dobra wiadomość dla nas, bo skoro twórcy gier mają ułatwione zadanie w tworzenie grafiki, to będą mieli więcej czasu na tworzenie pozostałe elementy takich jak grywalność i fabuły, o ile tylko zechcą.

post wyedytowany przez SirXan 2020-05-14 10:44:33
14.05.2020 10:55
Xsaroth
😜
44.3
Xsaroth
62
Pretorianin

Dobrze, że chociaż łysy jestem to nie mam co rwać z głowy :P
Może autor tekstu też powinien zamieścić informację o zaletach takiego silnika.

post wyedytowany przez Xsaroth 2020-05-14 10:56:37
14.05.2020 11:51
44.4
Persecuted
97
Senator

A myślisz, że autor ma o tym pojęcie? :D

14.05.2020 15:42
Matysiak G
44.5
Matysiak G
138
bozon Higgsa

Dopóki nie publikuje, nie musi. W przeciwnym wypadku powinien chociaż pogadać z ludźmi, którzy się tym zajmują. Na tym polega dziennikarstwo.

post wyedytowany przez Matysiak G 2020-05-14 15:44:27
14.05.2020 10:56
45
1
odpowiedz
Krieggg
7
Centurion

Po pierwsze to jest tylko imitacja grywalnego dema. Po drugie dema technologiczne bardzo daleko odbiegaja od finalnych produkcji w ostatnich latach lub nawet nie maja z nimi nic wspolnego. Po trzecie to nie jest rewolucja tylko chwalanie sie cudzymi pomyslami, bo Epic od lat rznie na zywca z patentow Carmacka.

14.05.2020 12:05
Cebullanka y Grzanka
😐
46
4
odpowiedz
Cebullanka y Grzanka
40
Są rzeczy których nie ma
14.05.2020 12:23
47
odpowiedz
1 odpowiedź
Jarekabc
12
Chorąży

I co z tego że ładnie to wyglada jak przy ruchu widać słabą płynność, obstawiam 30 klatek, szczególnie widać to w minucie 5:10 ściana po prawej stronie w momencie ruchu trochę szarpie, czy naprawdę nigdy nie osiągniemy standardu 60 kl/s

14.05.2020 18:21
AIDIDPl
47.1
AIDIDPl
127
PC-towiec

W Digital Foundry mówili że 30fps.

14.05.2020 16:46
vinni
48
odpowiedz
vinni
137
Legend

Wygląda to naprawdę świetnie, za kilka lat jak "nowa generacja" już na dobre stanie się "obecną generacją" czeka nas naprawdę sporo pięknych perełek.

14.05.2020 18:19
😁
49
odpowiedz
hinson
83
Generał

Unreal Engine 5 jest niewatpliwie przelomem ale pamietajmy ze to wlasnie na PC dostaniemy prawdziwe 4-8K 60, 120, 144, 240 czy 480 hz i prawdziwy Ray Tracing a na konsole bedzie tylko skalowanie z 1440p do 4K, 30 fps i okastrowany Ray Tracing!

post wyedytowany przez hinson 2020-05-14 18:20:30
16.05.2020 17:05
50
odpowiedz
Yosar
21
Pretorianin
Wideo

Huh..? Przecież cały czar (zakładając że kogoś to oczarowało) pryska kiedy pokazują postać. Już pomijając animacje, bo nawet te się w filmach kopiuje po prostu z ruchów człowieka, żeby to wyglądało naturalnie, to już sama postać wygląda jak z poprzedniej generacji i to konsol, a nie pecetów.
Lepsze widziałem już w istniejących grach.
Ja rozumiem, że jak ktoś gra tylko na konsoli, to może tego nie zauważać bo tam klockowate twarze to normalka. Ale na PC jestem w stanie już dziś wskazać gry które oferują lepszy wygląd postaci.
Kurczę, nawet w tym demie Unity z zeszłego roku https://www.youtube.com/watch?v=_V0hOiJhrho&feature=youtu.be postać wygląda 10 razy lepiej, i bardziej naturalnie. A to też real-time rendering.
To raczej pokazuje, że hype sprzedaje wszystko dla niektórych. Nawet stare techniki, jako nowe.
Albo rzeczywiście na konsolach grafika wygląda kartoflanie, i ludziom wychowanym tylko na nich to imponuje co widzą teraz.

Wiadomość Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5