Śliczne! Jednak najważniejsze, że deweloperzy będą mieli ułatwioną pracę, sporo rzeczy można tu robić w czasie rzeczywistym, a jest to tak proste, że nawet laik dałby radę. Dobrze, że Epic idzie w tym kierunku, a ich silnik to klasa sama w sobie.
Kituś bajduś, bajduś kituś. Dema technologiczne zawsze zrywają czapki z głów, a gry nigdy nie osiągają takiego poziomu jak te dema.
Proszę, dla przykładu: https://www.youtube.com/watch?v=BqeuHGESZBA tech demo z PS4. Zawsze przed premierą nowej konsoli wypuszczają całe mnóstwo bullshotów, trailerów "niby z gameplayem" a potem mamy bagna w Wiedźminie 3 z 20fps.
Tylko Unity!
Niesamowite, taka ilość geometrii i z tego co zrozumiałem nie używali normal i baking map.
Wygląda przepiękne. Ale rzeczywistość często jest brutalna do tej pory, bo demo to jednak demo. Pokaz gry z E3 często byli ładniejsze, ale gry w dniu premiery często mieli downgrade. Tylko naprawdę niewiele gry zachowali zbliżony jakość do tej pory.
Nawet dla wydawcy 4K jest ważniejszy od jakość grafiki.
Ale z drugiej strony...
Pamiętacie, jak wyglądali gry wydane do tej pory? Red Dead Redemption 2, Wiedźmin 3, Kingdom Come, Final Fantasy VII Remake, The Order: 1886, Uncharted 4, Battlefield 1, Metro Exodus i tak dalej? Tak wyglądają gry na współczesne PC, konsoli PS4 i XBOX One. Teraz wyobraźcie sobie, jak będą wyglądać przyszłe gry dla nowsze PC i konsoli PS5/XBOX Scarlet. Deweloperzy gier będą mieli większe możliwości. Nawet jeśli gry będą działać pod 4K i tylko 30 FPS, to mogą wyciskać coś jeszcze więcej. Zostawią nam opcji do wyboru: 60 FPS albo ładniejsze grafiki.
Każdy to wie, jak wyglądają gry najpierw na PSX, potem PS2, następnie PS3, a teraz PS4. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę nowsze gry na PS5 i XBOX Scarlet, a PC także na tym skorzysta.
Bardzo ładnie to wygląda.
Wygląda przecudnie, ale coś mi ciężko uwierzyć, że to śmiga na zwykłym PS5. Miliardy poligonów, tekstury w 8K, a płynność animacji sugeruje 60 FPS i to wszystko w czasie rzeczywistym, na sprzęcie dostępnym za pewnie nie więcej, niż 600 dolarów. Skakałbym z radości, gdyby tak faktycznie było, ale racjonalizm podpowiada, że należy zachować sceptycyzm.
Serio - jak czytam te komentarze to aż łapię się za głowę. Większość tylko skupia się na grafice, czy pójdzie, że więcej roboty i nieopłacalne.... A prawdziwy sukces jest z tym, że graficy mają mniej roboty z tworzeniem modeli przez co produkcja będzie wielokrotnie szybsza... Obecnie mamy etapy takie jak Hi-poly, retopologia, uvmapy, bake'owanie, LoDy.... dzieki temu silnikowi można poprzestać już na pierwszym etapie - hi-poly.
Po pierwsze to jest tylko imitacja grywalnego dema. Po drugie dema technologiczne bardzo daleko odbiegaja od finalnych produkcji w ostatnich latach lub nawet nie maja z nimi nic wspolnego. Po trzecie to nie jest rewolucja tylko chwalanie sie cudzymi pomyslami, bo Epic od lat rznie na zywca z patentow Carmacka.
Ha ha, ale łgarstwo. Chyba autorzy zapomnieli, że wciąż żyjemy w erze downgradu łupanego.
Te demo trzeba traktować jako bardzo dobry pokaz możliwości SSD i ps5 a nie grafiki w przyszłych grach.
Jeżeli chodzi o grafikę to jedyne co tutaj przedstawili to nowy sposób renderowania meshów i raytraycing do GI, cała reszta jest zrobiona po staremu.
Też uważam, że trochę przesadzacie. Demo od SE a'la FF, wcześniej pamiętne demko chyba od QD z androidem czy jeszcze wcześniej słynny Samaritan z UE3... Kiedyś to wszytko wydawało się nieosiągalne... Teraz? Raczej normalne.
Tyle że od premiery tych dem do podobnego poziomu grafiki w grach sporo wody upłynęło. Całe lata, a nie miesiące.
Wciąż nie osiągnęliśmy w pełni tego, choć miejscami Gears 5 jest blisko.
https://www.youtube.com/watch?v=dO2rM-l-vdQ
Niech zrobią na tym Unreal 1998 Remake. Kupowałbym jak szalony :)
Wygląda pięknie, zobaczymy co z tym zrobią deweloperzy. Pamiętajcie, że grafika stale idzie do przodu i na pierwszy rzut oka, różnice mogą być niewidoczne. Tutaj jednak najważniejsze zmiany dotyczą samej produkcji gier. Obawiam się tylko, że to rozleniwi twórców i odechce im się optymalizacji. Już przecież ue4 potrafi generować LODy automatycznie.
Przy okazji Epic podobno zmienił swoją politykę korzystania z silnika i ma nie pobierać procentów aż do pierwszego zarobionego miliona. Do tej pory były to zaledwie 3, albo 5 tysięcy. Brzmi...dziwnie. Zaraz przestaną kompletnie zarabiać.
Wizualnie urywa głowę, animacje postaci też cieszą oczy ale chciałbym zobaczyć jakieś rewolucje w gameplayu nadchodzącej generacji, bo to co tu widzimy to dzisiejszy Tomb Raider.
Ładnie, ale to już zwalnia i fizyka płynów marna.
Jak na demo technologiczne powinno być lepiej przygotowane.
Herr Pietrus - jak masz klienta epica to możesz pobrać Unreal Engine i ze sklepu pobrać demo Infiltrator a potem je u siebie na dowolnych parametrach uruchomić. Mogłeś tak od zawsze możesz też to samo zrobić z Star Warsami i RT i sprawdzić jak to wygląda na żywo. Te wszystkie opcje były i są dostępne z tego dema w obecnych grach na UE4. UE5 dostarcza sporo nowych rozwiązań.
to nie jest kwestia tego czy konsole/pc podołają czy nie...
Tech dema wyglądają tak jak wyglądają bo są to bardzo krótkie pokazy "grywalnego" i często oskryptowanego do granic możliwości...no właśnie...czegoś tam. Bo ani to gra ani to filmik, ot taki benchmark.
Wynika to z bardzo prostego faktu - twórcy (przeważnie silnika) chcą go zaprezentować z jak najlepszej strony zachęcając przy tym deweloperów do jego zakupu dlatego na te kilka minut pokazu mogą sobie pozwolić żeby wszystko dopieścić do tego stopnia, że wygląda na nieosiągalne.
Niestety zrobienie pełnoprawnej gry na tak równym poziomie pochłonęłoby masę czasu, pieniędzy i zasobów, ergo byłoby to mocno nieopłacalne z perspektywy zarobkowej.
Dlatego nawet góry pieniędzy nie są w stanie przeskoczyć deadline'ów i często mamy tytuły ładne, ale nigdy nie dopracowane w takim stopniu jak filmiki pokazowe.
Super to wygląda. Nie można zapominać, że tech demo stworzyli sami twórcy UE5, a kto jak nie oni, potrafi w pełni wykorzystać możliwości tego silnika.
Sam UE5 będzie mieć premierę dopiero w przyszłym roku, czyli na gry stworzone na nim, trzeba będzie poczekać raczej kilka lat.
Wiekszosc duzych studiow ma wlasne silniki.
Na unreal i unity to biedagierki ze steama bo epic i unity je daje za darmo.
Zapewne gry tak piękne nie będą jak na tej prezentacji jak to zawsze bywa ale na pewno będzie przeskok graficzny o kolejny krok do przodu... jednak nie samą grafiką gra żyje. Grunt, żeby gry miały w sobie dużo ciekawej treści a grafika to już tylko taki dodatek.
Wygląda to naprawdę świetnie, za kilka lat jak "nowa generacja" już na dobre stanie się "obecną generacją" czeka nas naprawdę sporo pięknych perełek.
Unreal Engine 5 jest niewatpliwie przelomem ale pamietajmy ze to wlasnie na PC dostaniemy prawdziwe 4-8K 60, 120, 144, 240 czy 480 hz i prawdziwy Ray Tracing a na konsole bedzie tylko skalowanie z 1440p do 4K, 30 fps i okastrowany Ray Tracing!
Huh..? Przecież cały czar (zakładając że kogoś to oczarowało) pryska kiedy pokazują postać. Już pomijając animacje, bo nawet te się w filmach kopiuje po prostu z ruchów człowieka, żeby to wyglądało naturalnie, to już sama postać wygląda jak z poprzedniej generacji i to konsol, a nie pecetów.
Lepsze widziałem już w istniejących grach.
Ja rozumiem, że jak ktoś gra tylko na konsoli, to może tego nie zauważać bo tam klockowate twarze to normalka. Ale na PC jestem w stanie już dziś wskazać gry które oferują lepszy wygląd postaci.
Kurczę, nawet w tym demie Unity z zeszłego roku https://www.youtube.com/watch?v=_V0hOiJhrho&feature=youtu.be postać wygląda 10 razy lepiej, i bardziej naturalnie. A to też real-time rendering.
To raczej pokazuje, że hype sprzedaje wszystko dla niektórych. Nawet stare techniki, jako nowe.
Albo rzeczywiście na konsolach grafika wygląda kartoflanie, i ludziom wychowanym tylko na nich to imponuje co widzą teraz.
W końcu widzę grafikę godną konsol nowej generacji. Jestem kupiony.
Najpierw mogliby spopularyzować UE4 LOL. Chyba tylko ścigałki na nim śmigają.... (Asseto Competizione, MotoGP...) ale śmigają i wyglądają lepiej niz dobrze. A to co widzizmy tutaj to oczywiście pierwsza klasa.
Komiksowa postać nie pasuje do tego fotorealistycznego otoczenia, którym się chwalą i psuje efekt końcowy a tak poza tym to zobaczymy czy takie generowanie tylu geometrycznych szczegółów będzie możliwe na konsolach nowej generacji.
wszystko fajnie ale postać wygląda jak wklejana w ta realistyczna grafike i te drewniane ruchy postaci ..
Kilka lat temu był nawet chyba tutaj news o jakiejś małej firmie która "wynalazła" nowy sposób na wyświetlanie grafiki z milionów jakichś atomów czy coś w tym stylu. Miała to być prawdziwa rewolucja, bo pozwalało to wyświetlać wielokrotnie więcej niż dzisiaj, bez utraty płynnośći. Brzmi to podobnie do tego co zaprezentował Epic. Jestem bardzo ciekawy czy jest to tylko ich technologia, czy inne studia deweloperskie też mają takie rozwiązania u siebie. Gdyby okazało się, że to patent Epica to zostawiliby konkurencję lata świetlne z tyłu, ale z drugiej strony, przy darmowości i otwartości ich silnika ciężko byłoby im zachować tajemnicę dla siebie.
Watch dogs 1 , the division 1 też bajecznie wyglądało na pokazach a później suprise
Zbieram szczękę z podłogi.
Jestem w ciężkim szoku.
Jeśli to się okaże faktem, wydam każde pieniądze na tą konsolę.
I co z tego że ładnie to wyglada jak przy ruchu widać słabą płynność, obstawiam 30 klatek, szczególnie widać to w minucie 5:10 ściana po prawej stronie w momencie ruchu trochę szarpie, czy naprawdę nigdy nie osiągniemy standardu 60 kl/s
Ładnie wygląda to na tym pc szkoda, że konsole się nigdy nie zbliżą do takiego poziomu.
Szczerze to Shadow of the Tomb Raider 2018r. grajac w HDR+RTX+DLSS robi znacznie lepsza robote. Rise tez robil dobra robote.Tak samo Uncharted 4. Ja tu nie widze jakiegos wielkiego skoku graficznego. No fajnie, ze mamy te miliardy trojkatow, globalne oswietelenie. No chyba, ze faktycznie tworzenie gier bedzie prostsze. No, ale takie sie wdrozenie w nowy silnik to tez ludziom zabiera czasu. Poznawanie nowych rzeczy/zapominanie starych nawykow.
ps. Animacja postaci i wogole jej wyglad/twarz to pryszcz przy tych tytulach co wymienilem.
Ale bajeczka kogoś w Epicu nieźle poniosło...
AC Valhalla w 4k 30 fps i ta gra pewnie nie używa nawet raytracingu bo by było z 6FPS a oni liczą że ktoś w to demo uwierzy.
I oczywiście te demo nie jest niczym co by wyniosło nextgen na nowy poziom ale taka grafika od dawna powinna być standardem.
Epic Games’ Tim Sweeney Reassures PS5 SSD Technology is Way Faster Than Those in High-End PCs
https://www.youtube.com/watch?v=2MsZkLuPgVM
https://www.techquila.co.in/tim-sweeney-ps5-ssd-faster-than-pc/
Wygląda fenomenalnie ale do takie poziomu grafiki dojdą tylko najlepsze studia (Naughty Dog, Guerilla, Rockstar, Santa Monica, Playground czy The Initative) na następnej generacji.
UE5 nadciąga a nadal nie powstał Unreal (zwykły i Tournament) na UE4.
Jedyny powód dla którego instalowałbym EGSa.
Wzgledem grafiki z tlou2 taki średniak