Mój sprzęt
GTX1660Super
Ryzen 5 3600 3,6hz
Ram aegis 16gb 3000mhz
I ku mojemu zdziwieniu mam bardzo ostry stuttering w niektórych grach jak np asasyn w linku.
Aktualizowałem sterowniki i nic nie pomaga. Proszę pomóżcie
https://www.youtube.com/watch?v=D-YT5t-3W28
To nie shuttering, jak tez juz maciell zauważył, który związany jest z synchronizacja klatek. Wyraźnie cos blokuje sprzet. Podejrzewam że działasz z SSD i reszta też jest ok.
Myślę że problem może byc z dużą ilością wątków. Spróbuj w bios wyłączyć SMT. Daj na OFF. Dasz moc na same rdzenie.
Jeśli pomoże to w takich przypadkach graj 6/6 zamiast 6/12
daj znać co i jak
Nie możliwe żeby to był SMT. Mam od roku ryzen 2700x i wyłączenie go zupełnie nic nie daje, w niektórych grach nawet było mniej fps. Ponadto nigdy nie miałem takich problemów jak autor wątku. W internecie można znaleźć testy, gdzie ludzie grają w AC Unity na threadripperze z 32 wątkami i gra działa im bez problemów.
Myślę że to jednak problem z mocno obciążonym dyskiem HDD, na którym pewnie jest też zainstalowany system. Ewentualnie zapomniał podkręcić RAM w biosie i działa mu na 2133Mhz i mocno spowalnia procesor.
Ze znajomym który ma 2700x szukaliśmy pare dni. Miał o tym temat. Właśnie SMT off pomogło. Warto sprawdzić.
Nie wiem z czym to bylo zwiazane.
Nie był to spadek mocy tylko częste szarpanie, co pokazuje wykres.
"Tak jakby w silniku któraś swieca padła"
Wtedy miał ram na 2400. Teraz 3000.
Ciekawe czy teraz by był ten error. Może sorawdzi
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=15127720
Ram to 1x16GB czy 2x8GB?
Nie wiem czy twój overlay poprawnie podaje taktowanie procesora - jak się da to ustaw tak żeby każdy rdzeń pokazywało osobno, dodatkowo pobierz i uruchom HWInfo64 - po teście sprawdź co pokazuje w linijkach core clock.
Po prostu zrób tak:
1. Zainstaluj HWInfo64
2. Uruchom HWInfo64 - wybierz sensors only i run
3. Uruchom grę i pograj chwilę - nie wyłączaj HWInfo64, pozwól mu działać w tle.
4. Po teście gry poszukaj linijek które wyglądają tak jak na moim screenie i wrzuć zdjęcie (u ciebie liczby będą inne i rdzeni będzie 6 a nie 8)
Jeżeli możesz, wyłącz vsync z poziomu gry i ustaw ten adaptywny w panelu Nvidia.
Tez trzeba powiedziec, ze Unity pomimo patchow nadal ma mnostwo bugow. Sam z kilka godzin przysiedzialem, aby jako tako to wygladalo i chodzilo nvme+3600+rtx2060super. Ja uzywalem reshade bo kolorystyka/ostrosc w tej grze to padaka. Najlepsze, ze odpadlem w polowie bo gra fabularnie jest mega slaba i po prostu nie mialem na nia sil.
To co pokazujesz na filmie nie ma nic wspólnego ze stutteringiem. Stuttering to dziwne przeskoki/ścinki animacji bez spadków fpsów, a u ciebie są zwykłe lagi i nagłe spadki fps, jakby któryś z podzespołów nie wyrabiał. Albo to zwykła przypadłość tej gry (ustawienie zbyt wysokich detali itp.).
O, I to jest dokładnie to za co nie lubię PCtów. Mam ten sam problem m. in. w Assasinie odyssey - specyfikacja mocna, ilość fps wysoka I stała jak skała (nic nie widać na wykresach fps) a I tak I tak gra cały czas ma faktycznie niestabilną prędkość renderingu, co chwile ma spowolnienia animacji. I przez to całe to 4k >60fps wygląda nieporównywalnie gorzej niż 30 fps na konsolce (już pominę sypiący się hdr)
Właśnie dlatego też zawsze twierdzę że fpsy fpsom nie równe I same w sobie nic nie oznaczają.
Grzebanie w ustawieniach czy to gry, czy to system czy nawet w biosie nic nie daje. Wydaje się że to przypadłość szczególnie tej serii gier (assasinów). W nich odczuwam ten problem zdecydowanie najsilniej. W takich przykładowo Gearsach czy Forzie już nie.
G-sync lub Free-sync + v-sync na coś takiego. Nie ma opcji jeżeli nie spada pod 60
Nie, mówisz o całkowicie innym problemie, tu wogóle nie ma związku. To jest osobny problem który również mocno mi dokucza (I również nie istnieje na konsoli), ale niestety nic z nim nie zrobię - granie ma sens tylko i wyłącznie na OLED, ale mój model nie obsługuje VRR - co jest dużym brakiem. Vsync nie eliminuje problemu. Muszę z tym żyć do czasu aż nie kupię nowszego modelu OLED.