Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka 7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

02.05.2020 11:47
Cziczaki
1
Cziczaki
147
Renifer

Zaczynając od PS2, zapomnieliście o Wipeout Pulse, konwersja z PSP została tak skopana, że również uszkadzała savy w memorce od PS2.

02.05.2020 12:18
kamiljan
2
odpowiedz
kamiljan
26
Urwany Pin

Ja dalej utrzymuję że "zaktualizuj i zamknij" jest pieprzonym bugiem
Tak tylko wspominam

02.05.2020 12:53
😂
3
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
15
Senator
Image

Może nikt nie pamięta Ramon's Spell z czasów DOS (taki Tajemnica Statuetka), który dostałem jako pełna wersja od CD-Action. Grałem w to, jak byłem mały. Twórcy spolszczenia zawaliły sprawę, bo tłumaczyli tylko teksty, ale zapomnieli o poprawki w silniku gry, że na pewne pytanie od NPC nie dało się odpowiedzieć poprawnie (wpisać tekst za pomocą klawiatury). Do czasu, dopóki nie dowiedziałem się o tym, że trzeba odpowiedzieć na pytanie po ... czesku. Facepalm.

Może to jest kiepska gra przygodówka i ma słaba fabuła, ale też ma swój urok.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-05-02 18:03:01
03.05.2020 00:47
SpecShadow
3.1
1
SpecShadow
87
Silence of the LAMs

Podobny motyw co z polską wersją Wizardry 8.
Pod koniec gry trzeba wpisać odpowiedź na zagadkę, niestety gra nie obsługuje polskich znaków więc gracz utykał.
Wyszła łatka, i nadal nie obsługiwało polskich znaków ale też przyjmowała odpowiedź bez nich :]

03.05.2020 03:10
Zły Wilk
3.2
1
Zły Wilk
31
Pretorianin

W Wizardry 8 chodziło był problem z hasłami do komputerów Umpani i T'rang, a nie o zagadkę. Łatka rozwiązała to tak jak piszesz. W przypadku T'rang znaczenie miała wielkość liter, właściwie nie błąd ale niezła zmyłka.

03.05.2020 12:29
SpecShadow
3.3
SpecShadow
87
Silence of the LAMs

Dziwne bo pamiętam że to właśnie na zagadce utknąłem, zanosiłem te Astral Dominae i drugi artefakt do wyznaczonych miejsc, gdzie musiałem dać odpowiedź „Mroczny Wędrowiec" ale litery „ę" nie można było zrobić a gra nie akceptowała „e" jako zamiennika jeśli nie mieliśmy załatanej gry.

03.05.2020 15:53
Zły Wilk
3.4
Zły Wilk
31
Pretorianin

Dziwne ;) bo ja pamiętam że "mroczny mędrzec" wpisywało się w Trynton żeby można było wejść do szefa Szczurołaków i dostać/kupić od niego Astral Dominae. Ale można też było wpisać nazwę artefaktu i bramkarz też nas wpuszczał.
Nie wykluczam że pewnych błędów nie zauważyłem ponieważ po tym jak utknąłem przy komputerze Umpani odstawiłem grę do czasu wyjścia łatki.

02.05.2020 14:05
5
odpowiedz
zanonimizowany1334233
0
Legionista

Fallout 76 to jeden wielki Bug

02.05.2020 18:11
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Ludzikk
3
Junior

Robicie dobre treści na yt miło się was ogląda szczę Heada, ale co wy macie za kompleks siadania na fallouta to głowa mała, błędy tu spotykane nie dotyczą 90 % graczy.. Teraz został wydany dodatek który ma tak wiele zmian i przyjemnej rozgrywki, a wy dalej swoje , nabijacie popularność sobie a nawet nie wiecie że piszecie pierdoly nie mające miejsca

02.05.2020 19:00
6.1
adi9568
22
Konsul

To chyba Tobie się nie zdarzyły (w co i tak wątpię). W to że bugi zostały poprawione od premiery MOŻE byłbym w stanie uwierzyć (choć znając dobrze praktyki Bugtezdy to musiałbym być wyjątkowo naiwny) gdyby nie recenzja "dodatku" na arhn.eu i rzetelność Archona. "pierdoly nie mające miejsca" xDDDDDD
Sorry, ale musiałem. Już nie karmię

02.05.2020 18:45
SpecShadow
😐
8
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
87
Silence of the LAMs

Każda gra z DRMem StarForce.
Dobrze że GOG pozbywa się tego syfu, szkoda że nie wszystkie gry się załapały (zostały zapomniane mimo że były niezłe).

02.05.2020 21:25
Cobrasss
8.1
Cobrasss
159
Senator

Dokładnie! przez ten szajs nawet nie można zagrać w grę na nowszych systemach.
Tak wiem że niby coś z tym można zrobić choć i tak komu chce się grzebać w tym wszystkim.

02.05.2020 21:19
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Slainer
1
Junior

No siema gry online jak tam usuwanko mojego komentarza z nieprzychylną opinią wobec waszej pracy i ciągłej nagonki na Fallout 76 kiedy bugów o których mówicie już nie ma? Jasne lepiej jechać po gierce bo kliknięcia będą. Pozdrawiam serdecznie.

03.05.2020 10:52
9.1
Astral Persecutor
8
Centurion

przecież tu nie ma żadnej nagonki na F76 - wręcz odniosłem wrażenie, że gra jest specjalnie promowana na tym serwisie o grach ciągłymi wątkami na jej temat.

02.05.2020 21:52
GreedyDodger
😐
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
GreedyDodger
14
Pretorianin

Osobiście nie grałem jeszcze w F76 ale mam zamiar więc się nie wypowiem na temat bugów, ale faktycznie ostatnio coś nagonka na tą grę wzrosła w redakcji.

03.05.2020 02:24
tyr8338
10.1
tyr8338
45
Centurion

Osobiscie wrocilem do f76 po premierze wastelanders dlc i nabilem z 20-30h calkiem dobrze sie bawiac, lacznie od premiery bedzie juz ponad 120h wiec jestem zadowolony, bo wydalem ponizej 100zl krotko po premierze podstsawki.

03.05.2020 10:46
Dark Raven0
10.2
Dark Raven0
31
Chorąży

Czyżby ktoś dostał bana na konto?;)

04.05.2020 11:14
GreedyDodger
10.3
GreedyDodger
14
Pretorianin

Dark Raven0 Kto taki?

03.05.2020 10:54
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Astral Persecutor
8
Centurion

w zestawieniu zabrakło The Elder Scrolls II: Daggerfall - gra była super, ale ilość bugów niespotykana w całej historii gier komputerowych.

03.05.2020 11:04
elathir
11.1
elathir
61
Czymże jest nuda?

Ostateczny eksperyment, udowadniający, że jednak nie da się zrobić gry z generatora.

W ogóle Bugtestda z bugów to słynie. Nawet w ich bardziej udanych produkcjach nie dość, że jest ich zatrzęsienie to jeszcze nie mają nawyku ich łatać. O ile w singlu ludzie jeszcze to jakoś przeżyją, trochę moderzy połatają, tak w multi się przekonali, że ich dotychczasowe podejście średnio tam pasuje.

Zresztą cytat oryginalny, więc po angielsku z UESP wiki, czyli największej skarbnicy wiedzy o grach TES. Lista bugów z pierwszego zadania Skyrima. Tak, sama ucieczka z Helgen, która powinna być przetestowana na 100% a mamy 9 bugów uniemożliwiających dalsza rozgrykę.


You might encounter bugs in the quest script where the game will stop progressing. These errors may occur even after a game restart, and possible fixes are a complete re-installation of the game or installing DXSETUP.exe from skyrim\DirectX10. There are several versions of the bug:
You may start outside the cart with other prisoners, unable to do anything. This can be fixed by restarting the game.
The cart of prisoners in front of you may clip, unexpectedly turn, flip on its side, or strike the city gate. This will sometimes cause the same to happen to your cart. On PS3, this can be caused by holding the PS button and any other button.
As you approach Helgen, a wolf may spawn, causing General Tullius to dismount to kill it. He will not remount, and the carts behind him will simply drive over him and his horse. If this occurs before the gate opens, your cart will drive into the town wall. In such cases, a restart usually works. ?
The headsman may not carry out the first Stormcloak execution as scripted, which stops the script for your execution as well. This can be fixed by opening the console and typing prid 000654ed followed by kill. Alternatively, the guards and executioner may successfully execute the Stormcloak, but will do nothing to lead you to the block.
When you are at the chopping block awaiting your execution, Alduin may not land on the tower, instead flying around in circles overhead, making the game unable to progress.
To fix this, uninstall any add-ons and start a new game.
Entering killallactors in the console may resolve this.
After you follow Ralof up the stairs in the keep, Alduin may not blast a hole in the wall of the tower, preventing you from jumping through it to the inn.
Use the console command tcl and move through the wall halfway up the stairs, then over to the destroyed house to continue the game to the next stage.
Hadvar may start much further away from the prisoner convoy than he's intended to be, or get waylaid by local wildlife and dismount to fight it off and not follow afterwards. As a consequence, he will be locked out of Helgen once the gate closes behind the convoy, and will not be present for the proceeding scene. Luckily the quest will proceed as usual, albeit without Hadvar to read off the lists or give commentary (the game will simply skip his dialogues in his absence), and on top of this Hadvar will reappear in his proper place after you exit the inn during Alduin's attack.
This can be fixed after you get off the cart by using the console code prid 0002bfa2 followed by moveto player. This will cause Hadvar to appear in front of you. He will then take his proper place in the scene.
If you follow Hadvar/Ralof into the Keep, when you escape Helgen later, rather than going with you to Riverwood, he may deviate towards Embershard Mine instead of the Guardian Stones, and not move. This will also cause Sven and Hilde's dialogue to never play.
Talk to him as you get to the corner above the stones, he will reply then turn around and run to the stones.
When you enter Helgen Keep with Ralof, if you choose to go in with him, you may appear to jog in place, having no control over anything except for the menu and console command keys.
This can be fixed by waiting until Ralof asks you to go there, so he can take your bindings off, then using the console command player.moveto 0002bf9e. This will teleport you to him, at which point he unbinds you and you regain all control.
The same bug can rarely happen with Hadvar, and is fixed similarly, except Hadvar's code is 0002bfa2.
An alternate fix is to access the console and disable/re-enable player controls with 'enableplayercontrols'. This should 'reset' the player and restore movement.

post wyedytowany przez elathir 2020-05-03 11:08:23
03.05.2020 18:44
hubert43
12
odpowiedz
hubert43
40
Pretorianin

Batman: Dark Tomorrow = to jeden wielki bug...

04.05.2020 00:20
13
odpowiedz
snierzyn
105
Konsul

Najgorsze bugi?
Dispel - nie dało się skończyć gry, a oni ją dodawali jako pełniak do PC World komputer. I to za jakieś dwie dychy chyba, teraz można się śmiać na cenę, ale wtedy to był taki przelicznik, że chleb kosztował 60 groszy
No i Traitors Gate. Bez patcha nie dało się tego ukończyć. A w tamtych czasach patch to nie była łatwa sprawa, bo prawie nikt nie miał internetu.

04.05.2020 00:25
maciell
14
odpowiedz
maciell
77
Generał
Wideo

EvE online - patch gry usuwal boot.ini. Co za tym idzie nie uruchomilo sie komputera.

https://www.youtube.com/watch?v=msXRFJ2ar_E

Publicystyka 7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier