Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka THQ Nordic jest niczym czarna dziura – wciąż zasysa kolejne marki

16.04.2020 14:40
kAjtji
7
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Podoba mi się, że przywracają stare marki. Jeżeli się nie mylę, to Sacred należy teraz do nich (dokładniej do Deep Silver, które teraz jest ich pododdziałem czy czymś w tym rodzaju), więc mam nadzieję na powrót serii w stylu pierwszej odsłony.

Liczę też, że współpraca z Piranha Bytes im wyjdzie i Elex 2 będzie naprawdę dobry (mówcie co chcecie, ale pierwszy Elex był dla mnie wspaniały).

16.04.2020 14:04
😊
5
5
odpowiedz
zanonimizowany1246095
30
Generał

Jeśli tylko będą wydawać gry jakościowo co najmniej dobre, bez miliarda mikro przykro i na wszystkich platformach oraz określonych sklepach (oczywiście bez czasowej ekskluzywności) - można być spokojnym. Dobrze, że jest jakaś przeciwwaga dla polityki wielkich firm jak EA, Ubisoft czy Epic.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246095 2020-04-16 14:06:30
16.04.2020 13:30
1
2
xittam
165
Generał

Żeby tylko nie (s)kończył jak Bleszyński, Carmack czy Molyneux. Generalnie gry z logiem THQ Nordic witam z sympatią i dużym zaufaniem.

16.04.2020 13:31
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1258090
25
Chorąży

Monopol nigdy nie jest dobry, przeraża mnie skala poparcia w ankiecie. Im większa firma w tym bardziej wysublimowany sposób będzie doić konsumentów z kasy dając coraz mniej w zamian.

16.04.2020 19:11
1.1
dannyboi
37
Konsul

Niestety muszę sie z tobą zgodzić. Co za dużo, to brak dobrej organizacji. Zobaczymy.

20.04.2020 18:02
ErtyWorld
1.2
ErtyWorld
69
ErtYwek

A gdzie tu monopol ? EA jest konkurencją ... Activision Blizzard jest konkurencją ... CD Projekt Red próbuje być konkurencją.

21.04.2020 11:49
1.3
zanonimizowany1258090
25
Chorąży

ErtyWorld Chodzi mi o zebranie dużej liczby marek pod jednym szyldem. To, że będzie na świecie 10 największych korporacji growych a reszta to sami twórcy niezależni nie oznacza, że nie ma monopolu na rynku. EA, Bethesda, Blizzard, Ubisoft. Wszystkie te firmy łączy podobna korporacyjna polityka. Konkurencja nigdy nie będzie silna między dużymi korporacjami, każda tak samo doi konsumentów i oferuje niewiele, bo to jest wpisane w istotę dużej firmy. Gdyby któraś z nich się wyłamała z szeregu i zaczęła prowadzić inną politykę, to pozostałe by ją szybko wchłonęły, bo odbiłoby się to na finansach.

21.04.2020 12:34
ErtyWorld
1.4
ErtyWorld
69
ErtYwek

Wszystko ma swoje wady i zalety.

16.04.2020 13:36
kęsik
😉
2
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Przecież "gracze" bojkotują gry THQ więc nakupują oni tych marek i potem nikt nie kupi tych wszystkich gier :)

post wyedytowany przez kęsik 2020-04-16 13:36:51
16.04.2020 13:41
3
1
odpowiedz
A_wildwolf_A
214
Senator

wygląda jakby się szykowali na swoją konsolę lub platformę z grami na wyłączność

16.04.2020 13:42
'wilk '
4
1
odpowiedz
17 odpowiedzi
'wilk '
88
Konsul

Gdyby nie oni nowy Gothic nigdy by nie powstał. Piranha by gadała przez lata w kółko, że wymagania fanów są za duże i wypuszczali Elexa 3,4 itp :D

16.04.2020 14:59
kęsik
😐
4.1
kęsik
148
Legend

No ale taki nowy Gothic to nie Gothic, ten Elex 3 czy 4 będzie lepszym Gothiciem niż to co THQ zrobi.

post wyedytowany przez kęsik 2020-04-16 15:03:23
16.04.2020 17:20
Errox
4.2
3
Errox
52
Centurion

Kęsik jeszcze gra nie wyszła, a już zakładasz, że będzie porażką, dużej różnicy też nie powinno robić kto nad grą pracuje, gdy w piranha bytes prawie nikt ze starej ekipy nie pracuje już.

16.04.2020 18:11
'wilk '
4.3
'wilk '
88
Konsul

kęsik Nawet zakładając, że masz rację. Wolę złego nowego Gothica niż brak nowego Gothica. A Piranha wpadła w nieskończoną pętle robienia tego samego w kółko, w każdego nowego Elexa chętnie zagram, ale nie pokładam specjalnych nadziei w przyszłość firmy. Nadzieją jest właśnie THQ N które może rozrusza towarzystwo. THQ jest także wydawcą Elexa.

post wyedytowany przez 'wilk ' 2020-04-16 18:12:25
16.04.2020 21:40
4.4
Gh_H4h
86
Konsul

Errox Ja po części zgadzam się z kęsikiem. Przede wszystkim napisał, że gra będzie miała mało wspólnego z Gothciem, a nie że będzie porażką. Ja również nie wierzę żeby miało być inaczej, natomiast nie wierzę również w to żeby stworzyli dobrą grę. To co do tej pory pokazali utrzymuje mnie w przekonaniu, że dział kreatywny, który na pewno nie ulegnie zmianie, nie ma bladego pojęcia o tym, jak powinien wyglądać Gothic, ba nawet nie mają pomysłu na dobrą grę bo zaproponowane przez nich rozwiązania mogłyby ostatecznie przerodzić się w mocnego średniaka. Może się mylę i doznam miłego zaskoczenia podczas premiery, ale do jej momentu jestem pewien, że gra będzie porażką i nie zamierzam uderzyć się w pierś jeżeli się mylę, ponieważ nic na to nie wskazuje i moje obawy są jak najbardziej uzasadnione. Rozumiem, że to co zaprezentowali to bardzo wczesny projekt, natomiast już teraz powinien coś sobą prezentować, a jak dla mnie ten teaser nie ma ani jednej dobrej cechy. Dodatkowo dochodzi kwestia kontaktu ze społecznością. Wszyscy ich chwalą za to, że pytają się graczy jak to wszystko powinno wyglądać. Ja nie zamierzam. Dla mnie to całe konsultowanie się z graczami to oznaka słabości, które pokazuje jedynie, że sami nie mają pomysłu na tę grę.

post wyedytowany przez Gh_H4h 2020-04-16 21:42:09
17.04.2020 09:33
4.5
SylwesterZ
63
Konsul

Gh_H4h
Tylko, że Gothic od pierwszej części był takim mocnym średniakiem. Mnóstwo świetnych pomysłów w wykonaniu od słabego do co najwyżej dobrego.
Jeśli zrobią grę z UX chociaż trochę mniej drewnianym niż UX Gothica oraz Eleksa, to będzie to wielki skok w przyszłość...

17.04.2020 13:40
4.6
1
Gh_H4h
86
Konsul

SylwesterZ Gothic i Gothic 3 to dobre gry, Gothic 2 jest wręcz świetny. Nie ma wśród nich żadnego średniaka.

17.04.2020 13:48
kęsik
😒
4.7
kęsik
148
Legend

'wilk ' No a ja jako naczelny fanatyk Gothiczka jednak wolę brak nowego Gothica niż złego nowego Gothica. Już dokładnie taką samą sytuację przecież przerabialiśmy przy tak zwanym Gothicu 4 i wszyscy wiemy jak to się skończyło. Risen był zdecydowanie lepszym Gothiciem niż Arcania i naprawdę ciężko sądzić że teraz będzie jakoś inaczej. To demo nowego Gothica to był jakiś koszmar, więc jeżeli cała gra będzie zrobiona dokładnie tak samo jak ten początek to Arcania jeszcze się okaże przy tym solidnym tytułem.
Ja bardzo chętnie przygarnąłbym odświeżonego Gothica pierwszego i drugiego. Wystarczyłoby aby PB przerzuciła te gry na silnik Elexa, dodała może trochę rzeczy których 20 lat temu nie zdążyli skończyć i tyle.

post wyedytowany przez kęsik 2020-04-17 13:50:39
17.04.2020 18:28
4.8
SylwesterZ
63
Konsul

Gh_H4h Twoim zdaniem. Jedyne co jest fajne w grach serii Gothic to historia, która wciąga. Zaś warstwa techniczna, czyli sterowanie, zarządzanie ekwipunkiem, interfejs itp. to rzeźba przeniesiona z mokrego snu programisty, któremu przyśnił się dobry interfejs, ale obudził się w połowie i nie dośnił jak to zrobić. A co powiedzieć o wymaganiach technicznych, które są z kosmosu porównując do jakości grafiki jaką oferują.
Świetna gra to taka, która poza rewelacyjną warstwą fabularną ma dopracowaną warstwę techniczną na poziomie 9/10, a tutaj wszystkie Gothice leżą i kwiczą, niestety.

17.04.2020 19:51
4.9
1
Gh_H4h
86
Konsul

SylwesterZ Świetna gra to taka, która ma przede wszystkim świetną rozgrywkę i nie koniecznie coś poza tym. Żaden Gothic nie zawiódł mnie pod względem rozgrywki, chociaż pierwsza część odstaje pod tym względem od kolejnych. Stałe elementy cyklu takie jak ogłuszanie pokonanych przeciwników, ich reakcja na wyciąganie przy nich broni, okradanie domów, ekwipunek, którego uruchomienie nie zatrzymuje czasu ani nie czyni postaci nietykalną (wyjątkiem Gothic 3) i wiele innych to elementy, których brak doskwiera mi w innych grach (w tym sensie, że co prawda pojawiają się takie pojedyncze elementy, ale nigdy wszystkie jednocześnie). Do tego dochodzi przyjemna eksploracja w dobrze posegmentowanym świecie, system walki wręcz, który zawsze mnie satysfakcjonował (z wyjątkiem rozdziałów II-VI w pierwszej części), przyzwoity, przydatny crafting (również wyjątkiem pierwsza część), dobry system rozwoju postaci. Zdaję sobie jednak sprawę, że są to mocno subiektywne kwestie, ale z tych obiektywnych nie można przemilczeć faktu, że Gothic stał się kultowym cyklem, a mianowicie znajdzie się wiele osób, dla których któryś z Gothiców jest ulubioną grą, a już na pewno znajdziesz wielu takich, których ta gra oczarowała. Do tego do dzisiaj działa scena modderska, machinima, kanały poświęcone stricte Gothicowi. Hołd Gothicowi oddają także szanowani deweloperzy np. do inspiracji Gothiciem przyznało się CDP Red, w jednym z pokojów w Painkillerze można usłyszeć dźwięki z Gothica. Taki hołd i działalność wielbicieli zwyczajnie nie towarzyszą średnim dziełom.

post wyedytowany przez Gh_H4h 2020-04-17 19:54:15
18.04.2020 10:44
4.10
SylwesterZ
63
Konsul

Gh_H4h To wszystko świadczy wyłącznie o tym, że są fani tej marki, a nie że gry były świetne (w przeciwnym przypadku F76 jest świetny, bo ma swoich fanów i scenę moderską). Moim zdaniem to były mocne średniaki, a nawet mechaniki o których wspomniałeś, były w większości kiepsko wykonane techniczne. Czemu nie wspominasz o bardzo kulawej walce, której w tej grze jest cała masa i w większości zadań walki nie da się uniknąć. Czemu pomijasz masę błędów, z których znacząca część nigdy nie doczekała się naprawy, no chyba że liczyć nieoficjalne modyfikacje (czyli mody).
Moim zdaniem gra nie może być świetna, gdy cierpi na tyle bolączek, na jakie cierpią gry z serii Gothic. Co więcej, pomijanie problemów zaślepiając się dobrze wykonanymi elementami świadczy, że przestało się być fanem, a zaczęło fanatykiem.
Z mojej strony EOT.

post wyedytowany przez SylwesterZ 2020-04-18 10:46:19
18.04.2020 20:33
4.11
Gh_H4h
86
Konsul

A czy Fallout 76 jest inspiracją dla szanowanych twórców? Wielbiciele są na tyle aktywni, że organizuje się na jego cześć larpy? Jestem świadom tych bolączek, ale nie są dla mnie aż tak istotne. Nie jestem żadnym fanatykiem (fanatyzm to zjawisko, którym gardzę najbardziej). Zwyczajnie wady tej produkcji nie są dla mnie aż tak istotne jak zalety. Jest to jak najbardziej normalne. W przeciwnym przypadku musiałbym lubić tylko jedną grę, bo jestem w stanie wymienić tylko jeden tytuł, w którym nie widzę żadnych wad. O co właściwie ci chodzi w tym, że czasami nie da się uniknąć walki? Dlaczego miałoby to być jakąś wadą?

post wyedytowany przez Gh_H4h 2020-04-18 20:36:23
19.04.2020 14:18
MineBeziX
4.12
MineBeziX
60
Generał

'wilk '
Wolę złego nowego Gothica niż brak nowego Gothica.

I przez takich ludzi Besthesda mogła wydać milion razy tą samą grę, nie wspominając o Falloucie 4 czy 76. Nieważne, że gra odbiega od standardów serii w jej najbardziej rozpoznawalnych elementach, nie, doklejony tytuł jest? Jest! Więc jest dobrze według ciebie.
Ja wolę brak Gothica niż spartaczoną odsłonę. W ten sposób właśnie zarzyna się marki, odcinając kupony, bo przecież takie osoby jak wilk kupią wszystko co ma doklejony konkretny tytuł (w tym wypadku Gothic). Ile jeszcze musi pojawić się Falloutów 76 by ludzie w końcu zrozumieli?
Wolę mieć te wspomnienia o serii, w którą w dzieciństwie zagrywałem się jak szalony i ją kochałem. Wystarczy mi Arcania, która bądź co bądź grą na zabicie czasu była niezłą, ale była gwałtem na serii Gothic.

post wyedytowany przez MineBeziX 2020-04-19 14:19:03
19.04.2020 23:14
Vroo
4.13
2
Vroo
145
Generał

Errox

Po tym co zaprezentowali w demie, to trzeba by było być naprawdę cholernym optymistą, żeby wierzyć, że ta gra będzie miała ducha oryginału.

@ 'wilk '

"Wolę złego nowego Gothica niż brak nowego Gothica."

Zmierzch Bogów i Arcania niczego nie nauczyły?

SylwesterZ
"Tylko, że Gothic od pierwszej części był takim mocnym średniakiem. Mnóstwo świetnych pomysłów w wykonaniu od słabego do co najwyżej dobrego."

Nie był. Gothic 1 i 2 to absolutna czołówka gier AAA. Jedyny faktyczny mankament to sterowanie (chociaż mnie osobiście przypadło na tyle do gustu, że ciężko było mi się przestawić w innych RPGach do obsługi myszy). Cała reszta to majstersztyk i powtarzanie w kółko, że to drewno i średniak jest po prostu nieprawdą. Wystarczy odpalić inne hity z tamtego okresu: takie GTA III to masa bugów, przenikania przez tekstury, fatalne AI, itp. W tamtym czasie wszystkie gry TAKIE BYŁY.

20.04.2020 22:49
'wilk '
4.14
'wilk '
88
Konsul

MineBeziX Vroo Napisałem, że wole złego Gothica niż brak Gothica. Nie złą grę osadzoną w świecie Gothica. Arcania nie była Gothic-iem, posiadała zupełnie inną mechanikę. Zły Gothic oznaczałby dla mnie nieudolny powrót do dobrych tradycyjnych rozwiązań, ale w złej adaptacji. Ale kibicuje THQ i wierzę, że dostaniemy dobry produkt.

21.04.2020 15:10
MineBeziX
4.15
MineBeziX
60
Generał

'wilk '
Napisałem, że wole złego Gothica niż brak Gothica. Nie złą grę osadzoną w świecie Gothica.
To tak nie działa. Bo teraz próbujesz mi wmówić, że Gothic to nie jest wykreowany przez autorów świat/uniwersum, a jest on nieodłączną i niezbędną częścią gry, bez której nie nazywałaby się Gothic. Więc Arcania jak najbardziej BYŁA złym Gothiciem, bo właśnie miała miejsce w uniwersum Gothica. To tak jakbyś powiedział, że Elex to Gothic, bo przecież ma elementy charakterystyczne dla Gothica, mimo że nie dzieje się w jego uniwersum, w żadnym jego aspekcie.

post wyedytowany przez MineBeziX 2020-04-21 15:10:41
21.04.2020 21:08
'wilk '
😉
4.16
'wilk '
88
Konsul

MineBeziX tak to działa, tak samo jak się mówi, że bloodborn to dobre soulsy. Nwm jak dla Cb, ale dla nie Elex jest lepszym Gothiciem niż Arcania...

21.04.2020 22:49
MineBeziX
4.17
MineBeziX
60
Generał

'wilk '
MineBeziX tak to działa, tak samo jak się mówi, że bloodborn to dobre soulsy. Nwm jak dla Cb, ale dla nie Elex jest lepszym Gothiciem niż Arcania...
Nie, to tak nie działa. Mówi się, że Bloodborne to dobry SOULSLIKE, czyli gra z całego podgatunku, który stworzyło From Software, tym bardziej, że dzięki - uwaga uwaga - klimatowi i światowi niektórym się gra nie spodobała, bo nie są zainteresowani horrorem z domieszką Lovecrafta. The Surge kompletnie nie ma nic wspólnego z serią Souls, ale bierze elementy z podgatunku jaki charakteryzują - to jest spora różnica.
I to, że Elex jest lepszym Gothiciem niż Arcania to w ogóle bzdura. Jest ogólnie lepszą GRĄ z elementami, które w Gothicu się znalazły, a podpowiem ci, że wiele z nich w innych grach także się znajduje. Czy obecność nauczycieli w Morrowindzie sprawia, że to Gothic? Ano powiem ci, że nie. Tak samo Elex. To że ma pewne ELEMENTY charakteryzujące Gothica, nie robi z niego Gothica. Jedynie lepszą, całkowicie odrębną grę.

post wyedytowany przez MineBeziX 2020-04-21 22:50:31
16.04.2020 14:04
😊
5
5
odpowiedz
zanonimizowany1246095
30
Generał

Jeśli tylko będą wydawać gry jakościowo co najmniej dobre, bez miliarda mikro przykro i na wszystkich platformach oraz określonych sklepach (oczywiście bez czasowej ekskluzywności) - można być spokojnym. Dobrze, że jest jakaś przeciwwaga dla polityki wielkich firm jak EA, Ubisoft czy Epic.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246095 2020-04-16 14:06:30
16.04.2020 14:25
Fear87
6
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Fear87
87
Generał

Potrzebujemy czasu, żeby zrozumieć daną markę naprawdę dobrze.

Patrząc się jak zapowiada się nowe Comanche i jak wygląda Jagged Alliance: Rage! raczej im się to nie udaje...

Zresztą aby tylko nie wmieszali się w produkcję Kingdom Come Deliverance 2 i dali Warhorse Studios spokojnie pracować.

post wyedytowany przez Fear87 2020-04-16 14:26:41
16.04.2020 14:44
6.1
zanonimizowany1246095
30
Generał

Nie wiem jak Jagged Alliance Rage!, ale Commanche jednak będzie posiadało singleplayera. Czyli coś tam słuchają fanów.

16.04.2020 14:55
Fear87
6.2
3
Fear87
87
Generał

Chodzi o zaprezentowany gameplay z Comanche - ta gra nie nic z ducha serii, tylko nazwę.

16.04.2020 16:48
6.3
zanonimizowany1246095
30
Generał

A no, nie za ciekawie to wygląda. Eh gdybym miał tylko napęd, to sobie odświeżyłbym wersję Gold.

20.04.2020 12:04
MaDAo
6.4
MaDAo
23
Legionista

Powiem szczerze, pamiętam stare Comanche i jeśli nowe byłoby podobne to bym nie grał w nie bo nie widziałbym sensu. Gracze też się zmienili i Comanche akurat wolałbym w tej odsłonie co oni wydają. Jeśli chodzi o JA:R to tylko pierwsze odsłony były dobre a THQ wie dlaczego to nie działało i jeśli w przyszłości zrobią JA to pewnie będzie lepsze. Narazie ta firma jest git dla mnie. Nie jest jak EA, Ubi i Epic (od Epic nie ruszę nic, Fork knife może się ...., tylko sezon 0 był dobry, jak gra dopiero co wyszła). Kingdom Come nawet nie da się zepsuć więc spokojnie.

16.04.2020 14:40
kAjtji
7
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
kAjtji
104
H Enjoyer

Podoba mi się, że przywracają stare marki. Jeżeli się nie mylę, to Sacred należy teraz do nich (dokładniej do Deep Silver, które teraz jest ich pododdziałem czy czymś w tym rodzaju), więc mam nadzieję na powrót serii w stylu pierwszej odsłony.

Liczę też, że współpraca z Piranha Bytes im wyjdzie i Elex 2 będzie naprawdę dobry (mówcie co chcecie, ale pierwszy Elex był dla mnie wspaniały).

16.04.2020 19:50
man5on69
7.1
man5on69
46
Centurion

xittam
A jak to Carmack "skonczył" niby? W sensie, ze porzucił robienie gierek i zajął się VR i technologią rakietową? Chyba każdy programista by chciał tak skonczyc :) ten gość to geniusz i oczywistym było, ze nie będzie do końca życia tworzyć silników do gier (bo to było jego główne zajecie w id).

17.04.2020 07:17
7.2
1
zanonimizowany1301493
4
Konsul

man5on69
Celna uwaga.
Przydałby się taki film (drobiazgowy, od arhn ale tvgry też by mogli ogarnąć temat), w którym by można porównać legendy.
Dla mnie jest jasne, że jak dwudziestoparolatek zrobił silnik, grę, coś co nadało mu status legendy, to nie będzie robić tego samego do końca życia.
Właśnie Piranha wali jeden schemat cały czas, Bleszynski jak widać jako szef to był porażką, co innego gdy pracował w zespole, za to Carmack czy Newell robią coś wielkiego. Np Musk - programista, samochody, a teraz rakiety. Kurczę na polskim rynku Zachar jako programista, rok temu za miliony sprzedał portal, a teraz poszedł w świetne jakościowo filmy na yt, gdzie jego kanał ma więcej wyświetleń niż kanał portalu, który stworzył.
Gdy ktoś w młodym wieku robi coś wielkiego to jest geniuszem robiąc coś wielkiego w przyszłości, a nie tłukąc to samo.

20.04.2020 12:05
MaDAo
7.3
MaDAo
23
Legionista

Sacred chciałbym. Mogliby też kupić Spore i zrobić coś ciekawego z tym (po prostu Spore 2) xd

16.04.2020 15:02
8
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Bardzo podoba mi się to, że przywracają stare marki. Jako wydawca są trochę takim GoG'iem, któremu też bardzo kibicuję.

Jeśli chodzi o moje oczekiwania względem nich, to chciałbym, żeby oprócz Gothica wrócił też Risen. Trzecia część miała dość średnie zakończenie, które niewiele wyjaśnia i na dodatek (jeśli dobrze pamiętam) nie dokończyli części wątków. Aż prosi się o kontynuację.

16.04.2020 15:55
BigBadSnake
9
odpowiedz
1 odpowiedź
BigBadSnake
64
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Bardzo fajny tekst, Marcin :)

A jako fan Darksiders mocno kibicuję THQ Nordic - bez nich pożegnałbym się z Jeźdźcami po Darksiders 2 :(

16.04.2020 17:38
9.1
!!!piter!!!
36
Chorąży

Mam dokładnie to samo - choć DS 3 miało mieszane recenzje to sprzedało się zgodnie z ich oczekiwaniami. Nie patrzyłem na sprzedaż Genesis, ale gra jest na tyle dopracowana i gra się w nią tak dobrze, że mam szczerą nadzieję, że ta marka będzie rozwijana - mimo świetnej otoczki nie jest tak popularna, jak to na to (moim zdaniem) zasługuje. No i mają u mnie dużego plusa za polski dubbing :D To prawdziwa rzadkość w tych czasach. A możliwość wyboru jest zawsze lepsza niż brak wyboru.

16.04.2020 16:16
Blashix
10
odpowiedz
Blashix
45
Chorąży

fajnie jakby zrobili titan quest 2

16.04.2020 16:25
Metaverse
11
1
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Nie wiem czy to trafne porownanie bo owszem zasysa ale te marki sie tam rozwija. Jak bym mial cos porownac do czarnej dziury to raczej EA

16.04.2020 17:00
anonim_zks
12
odpowiedz
anonim_zks
28
Centurion

Thq kojarzyć mi się zawsze będzie z cyklem UFC Undispited ;)

16.04.2020 18:50
kamiljan
👍
13
1
odpowiedz
kamiljan
27
Urwany Pin

Kozak tekst!

16.04.2020 19:52
man5on69
14
1
odpowiedz
man5on69
46
Centurion

xittam
A jak to Carmack "skonczył" niby? W sensie, ze porzucił robienie gierek i zajął się VR i technologią rakietową? Chyba każdy programista by chciał tak skonczyc :) ten gość to geniusz i oczywistym było, ze nie będzie do końca życia tworzyć silników do gier (bo to było jego główne zajecie w id).

17.04.2020 09:27
😉
15
odpowiedz
MorrisonCrusoe
2
Junior

Wingefors w sumie brzmi jak Vilgefortz, obaj cwane i nieustępliwe lisy.
Poza tym fajny tekst. Przyjemnie się czytało.

post wyedytowany przez MorrisonCrusoe 2020-04-17 09:29:52
17.04.2020 12:10
marcing805
16
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

No spoko firma. Wydaje gry, które lubię, niszowe ale też bardziej zróżnicowane. Tez jestem im wdzięczny za Darksiders, Desperados czy choćby to, że nie ładują kasy w duże sandboksy, gry online, tylko maja podejście bardziej staroszkolne. Ale jest jedno ale:

„ Wydaje się, że mamy do czynienia z narodzinami pierwszego w historii branży wielkiego wydawcy średniej wielkości gier”

Tak średniej wielkości gier ale za pełna cenę 60 dolarów. Nie oszukujmy się, ich gry nie mogą konkurować z tuzami AAA( na pewno pod względem budżetu). Darksiders 3 bardzo mi się podobało. Bardziej niż God of War. Ale te dwie gry pod względem artystycznym, graficznym czy muzycznym dzieli przepaść. Co nie przeszkadzało wydawcy THQ wydać ją w pełnej cenie 60 dolarów i po w sumie krótkim czasie pół roku, dawać zniżki i promocje na grę -50% i więcej. Niedawno na steamie była za 35 zł, bodajże. To samo się tyczy Desperados 3. Tu jeszcze większe moje zdziwienie, bo gra mogłaby startować, jako produkcja niezależna. No ale cena startowa, to też ponad dwie stówy. W sumie mnie to w żaden sposób nie grzeje, bo sobie mogę poczekać te pół roku i zagrać po sporej obniżce ale ciekawi mnie, dlaczego nie wydają tych gier w mniejszych cenach na premierę( jak 140 zł) tylko chcą ponad dwie stówy, jak za grę AAA, która jest znacznie droższa w wyprodukowaniu. Sony potrafi gry z mniejszym budżetem wydać za 140 zł( Rachet, SoTC). A wspomnienie D3 miało bardzo słabą sprzedaż na premierę, dopiero obniży spowodowały, że gra bardziej schodziła. Pomijając to, że miała trochę błędów technicznych na start.

18.04.2020 08:50
Burakos
17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Burakos
59
Konsul

Kolorowy Gothic dla fanów? Chyba dla każdego, poza fanami.

21.04.2020 12:42
ErtyWorld
17.1
ErtyWorld
69
ErtYwek

Jeżeli dadzą w tytule "Gothic" to będzie to kolejna porażka marki zaraz po Arcania: Gothic 4 ... Widziałem to co tam próbują i reklamują jako gothic. Wypełniłem ich ankietę i zaznaczyłem wprost. Żeby nie tworzyli gothic'a bo kompletnie nie wiedzą co oczekują fani. Gothic musiałby mieć klimat z Gothica 1 lub 2, musiałby mieć muzykę Kai Rosenkranz. Musi być linia questowa o kształcie tej z gothic 2. Musi być wiele innych rzeczy.

19.04.2020 11:59
😍
18
odpowiedz
bojeremiasz
5
Junior

Kibicuję, bo:
Gothic - chociaż jedynka będzie dla mnie zawsze na pierwszym miejscu, to ta nowa wersja jest jakaś taka odświeżająca, ;)

Jagged Alliance - miejmy nadzieję, że jeszcze coś z tym zrobią,

SAINTS ROW 5 !!!!!!!!!! Przy Saints Row 5 pracują podobno wszyscy ludzie, którzy tworzyli poprzednie części, więc o tą markę jestem spokojny :D

post wyedytowany przez bojeremiasz 2020-04-19 12:03:24
19.04.2020 19:18
Brucevsky
19
odpowiedz
Brucevsky
148
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Mając do wyboru scenariusz, w którym wiele marek przepada w odmętach niepamięci, a ten z THQ Nordic próbującym swoich sił - wybieram ten drugi. Jeśli wydawca nie pójdzie ścieżką taśmowego wypuszczania, na szybko, kolejnych produkcji, by zarabiać na sentymencie i marce, to można się tylko cieszyć, bo będzie większa różnorodność dla graczy. Na razie tylko na tym zyskujemy i oby tak dalej.

Publicystyka THQ Nordic jest niczym czarna dziura – wciąż zasysa kolejne marki