Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Half-Life Alyx najpopularniejszą grą VR w historii Steam

25.03.2020 11:17
Cziczaki
1
13
Cziczaki
139
Renifer

"Premiera Half-Life: Alyx przyćmiła wyniki wszystkich innych gier VR na Steamie."
Jak wszyscy wiemy, konkurencja była ogromna.

25.03.2020 11:17
Cziczaki
1
13
Cziczaki
139
Renifer

"Premiera Half-Life: Alyx przyćmiła wyniki wszystkich innych gier VR na Steamie."
Jak wszyscy wiemy, konkurencja była ogromna.

25.03.2020 11:19
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
Paulpolska
57
Centurion

No bo była. Ta gra konkuruje nie tylko z gramy VR ale także z normalnymi produkcjami. Więc Twoja próba sarkazmu jest trochę nie na miejscu. Czy jak ktoś gra w normalny gry to nie może się "przesiąść" na VR z powodu tej premiery >? Co innego gdybyś porównywał ze sobą dwie różne konsole

25.03.2020 11:25
-=Esiu=-
😜
2.1
5
-=Esiu=-
151
Everybody lies

No ale mowa jest tylko o grach VR to po co w ogóle wspominasz o normalnych grach? Konkurencja wśród VR duża nie była to też nie dziwi, że pierwszy większy tytuł przebił resztę.

Pominę, że jakby to był normalny Half-Life 3 to steam działałby gorzej niż na wyprzedażach :P

25.03.2020 11:27
Jeyhard
2.2
2
Jeyhard
33
Konsul

IMO ta gra nie jest żadną konkurencją dla innych tytułów - w premierę ledwo dopchała do 50k grających, w tym momencie jest niecałe 6k.

Co więcej, mówimy o okresie, gdzie masa ludzi siedzi na dupie w domach przez kwarantannę, w dodatku w czasie posuchy z grami, więc lepszego momentu na wydanie chyba nie było.

Edit: tak jak pisze -=Esiu=-, gdyby to był HL3 to Steam by się pewnie dławił od kilku dni, a 500k (jeśli nie więcej) jednocześnie grających pękłoby w dniu premiery.

post wyedytowany przez Jeyhard 2020-03-25 11:28:47
25.03.2020 12:06
Hydro2
2.3
Hydro2
123
Legend

Jakby ludzie mogli ją zobaczyć w VR, to by przebila nawet RDR 2. Taka prawda.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-25 12:07:04
25.03.2020 12:10
Jeyhard
2.4
Jeyhard
33
Konsul

Hydro2 najwyraźniej ludzie nie są aż tak nakręceni na VR i/lub nie widzą sensu w wywalaniu hajsu na kilka wartych uwagi tytułów. Taka prawda.

post wyedytowany przez Jeyhard 2020-03-25 12:11:56
25.03.2020 12:25
Hydro2
2.5
Hydro2
123
Legend

Bo nie widzieli tego, co VR na prawdę potrafi. Dopiero teraz by mogli.

25.03.2020 12:28
2.6
Erlan012
40
Konsul

Jeyhard
Część neguje bo nie może przeboleć iż ich sposób rozgrywki nie jest najlepszy, część nie rozumie bo nie korzystała, a część po prostu nie jest zainteresowana.

post wyedytowany przez Erlan012 2020-03-25 12:29:09
25.03.2020 12:32
-=Esiu=-
😊
2.7
2
-=Esiu=-
151
Everybody lies

Erlan012

A jeszcze inna część jest wściekła, że to Half-Life jest VR, gra na którą fani czekali przeszło 12 lat :P.

VR jak to VR, droga zabawka i tyle. Może za 5 lat będzie w rozsądnej cenie i pojawi się też do tego czasu +100 takich tytułów jak Alyx. Wtedy będzie można pomyśleć nad kupnem.

25.03.2020 12:37
2.8
Erlan012
40
Konsul

-=Esiu=-
Rozumiem ale osobiście wole jeżeli twórcy mają możliwość tworzenia tego czego chcą i zabawy technologią niż klepania czegoś na siłę ponieważ jest to idealna droga do wypalenia i tworzenia słabych gier.

post wyedytowany przez Erlan012 2020-03-25 12:38:12
25.03.2020 12:48
kaszanka9
2.9
2
kaszanka9
108
Bulbulator

Co za odwracanie kota ogonem, faktem jest, że to 50k to jest wynik top 20 ze wszystkich gier na steam, nie tylko vr, tak więc na premierę ten wynik nie różni się od premiery topowych gier, to jest wynik na poziomie chociażby RDR2.
To pokazuje sukces produkcji i fakt, że może i posiadaczy VR jest mniej, ale za to większy odsetek z nich kupuje nowości niż osób bez vr.

Były śmiechy chichy, że 1% graczy ma vr, że nie warto, no to teraz możecie się pośmiać, że ten 1% wygenerował topowy wynik na premierę nie gorszy niż zakupy 99% reszty bez vr, także jest wręcz rewelacyjnie.

25.03.2020 13:23
Amadeusz ^^
2.10
1
Amadeusz ^^
152
Grant us eyes

Były śmiechy chichy, że 1% graczy ma vr, że nie warto, no to teraz możecie się pośmiać, że ten 1% wygenerował topowy wynik na premierę nie gorszy niż zakupy 99% reszty bez vr,

Pomijasz jednak istotny kontekst.

HL:Alyx to kolejna część prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanej serii w historii gier, serio, pod kątem hype'u kiedyś może Diablo 3 dorównywało Half-Life ale teraz nawet nic się nie zbliża w kwestii tego na co czekają miliony graczy.

Czy pojawienie się na moment w TOP20 Steam może być rozpatrywany jako sukces uwzględniwszy platformę? Może, osobiście myślałem że graczy będzie z 3-4x tyle.

Czy "klasyczne" Half-Life 3 zarobiłoby kilkadziesiąt razy więcej, pakując w tytuł tyle samo man-hours, tyle samo ekspertów, taki sam budżet? Nie ma w ogóle dyskusji.

Bądźmy szczerzy, gdyby wyszło HL3 i po 3 dniach miało <8k concurrent players internet byłby zasypany artykułami "dramatycznie niska sprzedaż kontynuacji Half-Life". Tutaj nie mamy z tym do czynienia tylko dlatego że to tytuł VRowy. Ale kieszeń Valve dostała po dupie pewnie tyle samo, o ile nie mocniej (bo sporo środków poszło pewnie na research nowych technologii).

Nie zgadzam się też że wynik nie gorszy niż 99% reszty, praktycznie każda "mainstreamowa" gra po prostu bije ilość graczy Alyx na łeb, w tym gry które są dostępne na wielu platformach.

26.03.2020 00:05
kaszanka9
2.11
1
kaszanka9
108
Bulbulator

To co piszesz to bzdury bez pokrycia, to nie jest gra mp, żeby miała stałą ilość graczy, więc po kilku dniach spada szybko, faktem jest, że liczby na premierę ma nie gorsze niż premierowe gry AAA na steam bez vr, a więc dla każdego i tego faktu nie masz jak obalić.

Cała reszta to jest szukanie wymówek, RDR2 było nahajpowane na maksa i nie miało 200 tys na premierę także ten, opowiadaj bajki dalej.

Pokaż mi te mainstreamowe gry single, które na premierę mają 50 tys, tylko na steam, bo ALyx nie ma nigdzie indziej.

Co z tego, że na moment skoro to są bankowo sprzedane egzemplarze.

Do ludzi dalej nie dociera, że co z tego, że 1% ma vr jak oni po prostu kupują w większym odsetku niż 99%.

To jest mega sukces valve i nie ważne czy zwykły hl3 miałby więcej, zarobiłby więcej, valve to nie obchodzi, ludzie mówili, że po tylu latach to nie są w stanie przez hype spełnić oczekiwań, i pewno mieli rację, dlatego zrobili to w vr, bo dzięki temu mogli zaoferować coś innego, świeżego, nowego, osiągnąć niemożliwe.

I oczywiście wiedzieli, że będzie krytyka, a mimo to podjęli tą decyzję, zgadnij co zrobią po takim sukcesie, a to dopiero jest ledwo po premierze.

Nie twierdzę, że jest idealnie, tylko ja się nie śmiałem, tylko inni, pisali i nadal piszą tak jakby ta gra to była jakaś pierdółka, która nic nie znaczy, bo jest w vr, która nie zarobili, że niewiaro, że za mało, że nikt nie kupi i kilo innych bzdur, gardzę takim czymś i jest żałosne.

25.03.2020 11:36
3
odpowiedz
camelop
9
Legionista

Gdyby oculus pozwolil na zwolnienie z ex-a Arktika 1 i gra pojawilaby sie na steamie można by juz powiedziec o jakiejs konkurencji , graficznie przeciez niczym nie odbiega. Jednak Half Life ma duza przewage w stosunku do Arktika 1 czyli mozliwosc wyboru poruszania sie , w grze 4A Games jestesmy zmuszeni do skokowego poruszania sie w okreslone miejsca w HL mamy pelna mozliwosc wyboru takze poruszania sie plynnego.

25.03.2020 11:39
Ivraas
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ivraas
14
Centurion

Ledwo 6k, niecały dzień po premierze.
Rysowanie mazaczkami na szybce się znudziło? ;)

25.03.2020 12:07
ziomekDJ
4.1
ziomekDJ
103
Pretorianin

Ojoj :( Kogoś pupcia piecze bo pograć nie może ojojoj

25.03.2020 12:11
Jeyhard
4.2
Jeyhard
33
Konsul

ziomekDJ ja bym bardziej powiedział, że to fanów VR "pupcia piecze", że reszta świata nie widzi tej produkcji jako mesjasza gamingu.

25.03.2020 12:26
4.3
6
Erlan012
40
Konsul

Jeyhard
Pupcia to piecze jedną i drugą strone. Szczególnie wojujących zwolenników i przeciwników VR.

25.03.2020 12:56
Jeyhard
4.4
Jeyhard
33
Konsul

Erlan012 może tak być. Najlepiej by było, jakby wszyscy cieszyli się tym, co chcą - ale żyjemy w realnym świecie, prawda? :)

Sam nie ukrywam, że bym to chętnie sprawdził, ale już nawet abstrahując od kosztów zabawki, nie mam na to w tym momencie zwyczajnie miejsca w domu. :)

post wyedytowany przez Jeyhard 2020-03-25 12:56:46
25.03.2020 13:34
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
jebla_idzie_dostac
4
Legionista

Jeyhard "ja bym bardziej powiedział, że to fanów VR "pupcia piecze", że reszta świata nie widzi tej produkcji jako mesjasza gamingu. "

no to chyba zyjesz na innej planecie, wystarczy zobaczyc na oceny wszystkich portali, ludzie sa mega zachwyceni. IGN dalo 10/10 od 7 lat nie dali takiej oceny, na Metacritic nawyzsza oceniana gra w 2020 itd

widze ze na forum tutaj najbardziej ciebie boli pierdzioszek XD

post wyedytowany przez jebla_idzie_dostac 2020-03-25 13:35:10
25.03.2020 14:07
5.1
2
JohnDoe666
8
Generał

no to chyba zyjesz na innej planecie, wystarczy zobaczyc na oceny wszystkich portali, ludzie sa mega zachwyceni.
No i git, gra jest dobra, wysoko oceniana przez recenzentów, no i super.
Nie zmienia to faktu że trzeciego dnia po premierze prawie nikt już w to nie gra.
na Metacritic nawyzsza oceniana gra w 2020 itd
Jeszcze się marzec nie skończył. Poza Doomem nie było ani jednej znaczącej premiery.

25.03.2020 14:14
5.2
siera97
22
Generał

IGN jako portal z wiarygodnymi ocenami. Poza tym nawet nie chodzi o oceny samej gry, a o audiencję do jakiej udało jej się dojść. Ta jak można się było spodziewać, nie jest jakaś przesadnie duża, choć imponująca jak na grę VR. Wydaje mi się że Valve mogło uniknąć mnóstwa kontrowersji, wypuszczając ją równolegle z grą lub zapowiedzią HL3 bez VR. Wtedy zadowoliliby wszystkich, a nie tylko niewielki procent graczy posiadających VR.

25.03.2020 16:03
5.3
jebla_idzie_dostac
4
Legionista

zaboli pierdzioch gdy dotanie GOTY

25.03.2020 16:47
5.4
1
JohnDoe666
8
Generał

Wiele rzeczy Valve przy promocji tej gry mogło zrobić inaczej. Cały problem nie w tym jakie grono ludzi nowy H-L przyciągnął a w tym jakiego grona się spodziewano. A drugim problemem jest to czego wymagano od tej gry, czyli bycia mesjaszem po którym każdy będzie chciał mieć w domu VR. Całe to budowanie hypu, opowiadanie o tym że najdroższych gogli na rynku zabrakło w sklepach, i to dwukrotnie bo wszyscy chcą Alyx, gadanie że po tym tytule nikt już nie będzie pamiętał o premierach Cyberpunka i TLoU II.
I temu całemu hypowi musiało stawić czoła te niecałe 50k grających w dniu premiery oraz smutne jak zasmażana kapusta bez schabowego 6 (czy tam 8) tysięcy trzeciego dnia.
Gra na 100% osiągnęła sukces pod względem artystycznym, o czym świadczą wysokie oceny. Sprzedała się też bardzo dobrze i przyciągnęła odpowiednio dużo graczy, niestety jest tu niezbędny dopisek... jak na VR. Tytuł nie jest żadnym mesjaszem, jest bardzo dobrą grą na swoim małym i ograniczonym poletku.

25.03.2020 16:35
raziel88ck
6
odpowiedz
1 odpowiedź
raziel88ck
147
Reaver is the Key!

A ja zakupiłem Half-Life na PlayStation 2 z dodatkiem Decay, którego nigdy nie ogrywałem.

Kolejnym zakupem będzie Black Mesa. Z kolei na Half-Life: Alyx poczekam co najmniej 2 lata.

25.03.2020 23:38
WolfDale
6.1
WolfDale
27
SPARTAN B312

raziel88ck Half-Life na PS2 jest bardzo udany, bardzo miło wspominam wspólną grę z kumplem jak i samotnie. Dwie kampanie w jednej grze. Na minus niestety trzeba zaliczyć kiepską optymalizację (lekarstwem na poprawę tego jest dysk i instalacja, która niestety nie zawsze chcę działać). Były momenty że bardzo spadała płynność i typowe konsolowe elementy typu, że nie było można wyskoczyć za barierkę.

Warto też odnotować, że były to gry o małej wadze i była wydana jeszcze na CD zamiast DVD. Poza logo łatwo poznać, bo płyty miały charakterystyczny fioletowy kolor i były lżejsze/cieńsze. Do takich gier zaliczała się jeszcze taka klasyka jak Unreal Tournament, Quake III inne tym podobne.

post wyedytowany przez WolfDale 2020-03-25 23:46:46
25.03.2020 22:57
7
odpowiedz
moort
6
Legionista

Dziś dostałem info od Valve, że mogę dokończyć proces zakupu indexa. Jaram się jak mała dziewczynka w kotle z misiami Haribo. Przygodę z vr zacząłem od Rift S jednak Facebook kolejnymi łatkami uczynił komunikację tych gogli z moim komputerem zupełnie niemożliwą. Od dwóch miesięcy mam Questa i jest słodko choć przyzwyczajenie do jakości z pc vr trochę osłabia zajawkę. Jest link i Virtual desktop, ale to dalej nie ta sama jakość jednak gigantycznym plusem jest brak smyczy. HL Alyx muszę przejść na max detalach bo uważam, że przejście takiego dzieła nie może odbywać się za pomocą półśrodków. Póki mogę sobie na to pozwolić to korzystam. Zamierzam nagrać reckę może wrzucę tutaj.

26.03.2020 01:59
8
odpowiedz
Toxicator
81
Pretorianin

Technicznie to numerem jeden było Beat Saber które też miało 42 tys. w szczycie. I to na samym Steam bo z Oculus wpadło 100K+ jeżeli mamy wierzyć facebookowi.

Wiadomość Half-Life Alyx najpopularniejszą grą VR w historii Steam