To wina Sony a nie ludzi.
Nawijali o tym SSD jak opętani i zrobili ludziom pranie mózgu i teraz ludzie świrują, szczególnie ludzie bez wiedzy, czyli taki zwykły Kowalski.
Ale wiadomo Sony... O Sony źle się nie mówi bo nie wypada.
Teraz pytanie... czy ten dysk nam cokolwiek da? Czy nie będzie po prostu "bajerem", który wykorzystają jedynie exy... lub niemal nikt?
Niestety, ale aby w pełni użyć technologię indywidualną dla konsoli, twórcy musieliby robić grę tylko na ten sprzęt, a jak widać, coraz rzadziej się to dzieje. Gry pewnie będą robione podobnie, jak teraz. Przede wszystkim z myślą o SSDku w Xboxie, a także i PCtach, które często operują na HDD czy SSD Sata.
Jestem ciekaw, czy ten super dysk w PS5, da im cokolwiek poza brakiem loadingów (jak zapowiadali) i pewnie zaprzestaniem robienia tych "sztucznych" w postaci ciasnych korytarzy czy długich wind. Bo jeżeli sprowadzałoby się to wszystko do "mniej czekania", to właściwie, po co? Gdybym miał czekać 10-20s więcej na załadowanie się gry, ale miałbym za to mocniejszy sprzęt, to bym nie narzekał.
Brawo, jaskiniowcy od sony odkryli SSD. Klaszcze dupom normalnie.
Tak tak szybszy ssd nadgoni mocniejsze cpu gpu ram i według ostatnich plotek wydajniejszy ray-tracing. Jeśli devsi od multiplatform ogarną ten szybszy dysk w ps5 różnica też nie będzie jakaś kolosalna max 5 sekund szybciej się wczyta, na gorsze textury, słabszy frame-rate i gorsze odbicia nic to nie poradzi.
No ale co mają niektórzy fani myśleć jak wyjdzie jeden z drugim z branży, jakiś deweloper i napisze na twiterku że dysk SSD to największy skok w jego dotychczasowej karierze dewelopera bo dzięki temu to teraz będzie można tak gry designować że ludziom mózgi wywali. Tak jakby nigdy nie było otwartych światów bez ekranów ładownia. Kij tam z lepszym CPU i GPU, SSD zmieni moje życie.
Dla mnie, dla PCMRa inwestycja w SSD zawsze była nieopłacalna a teraz się dowiaduję że SSD to byłby dla mnie większy skok niż wymiana 8 letniej karty na nową.
Drogi Mikołaju, jak świat będzie istniał na święta 2020 to poproszę nową konsole i TV Oled 65" :D
"[...]Jedną z największych zalet tego urządzenia będzie wyjątkowo szybki dysk SSD, charakteryzujący się prędkością odczytu i zapisu, której na razie nie znajdziemy nawet w topowych podzespołach dla pecetów.[...]"
Ludzie mamy 2020, na AMD postawicie Dysk SSD na prędkość 14GB/s. 5.5GB/s to zwyczajna prędkość dysku SSD na PCIe 4.0. Gdzie wy żyjecie. A te dobiją do 7GB/s.
Największa różnica to będzie jak ktoś spróbuje zainstalować nową grę multiplatformową (które zawsze są optymalizowane na konsole) na PC, na dysku talerzowym.
To będzie prawdziwy festiwal cięcia się i lagowania, bo nie chodzi o transfer ale o czas dostępu i operacje na sekundę w który SSD jest kilkaset razy lepszy
A jak było z komórkami? Sprzęt Apple miał o połowę mniej ramu od mocniejszych Adroidów a i tak wszystko chodziło bardzo płynnie.
Na PC ludzie mają przeważnie ze 2TB na gry/pliki + SSD na system i najważniejsze programy. Duże dyski ssd nadal sporo kosztują, a PC to twór który się stopniowo modernizuje. Gry w początkowym stadium życia konsoli zapewne nie będą w pełni wykorzystywały nawet dysku z Xboxa, a co dopiero tego z PS5, bo zwyczajnie będą dostosowywać się do reszty.
Czasy wczytywania to największa wada obecnych konsol. W niektórych grach od wciśnięcia PS na padzie, do możliwości sterowania postacią mija kilka ładnych minut. Dopiero zmiana na SSD daje poprawę. Nie wyobrażam sobie używania PS4 Pro bez dysku SSD.
Jak to nie rozumieją???Przecież dostali godzinny wykład na temat PSSSD5
Ludzie świrują w obie strony. To fakt, że Xbox ma mocniejsze CPU (~10%), GPU (~20%) oraz większą przepustowość dla części pamięci (10GB +25%, 6GB -25%). Tak więc można sobie wyobrazić, że w wielu produkcjach multi-platformowych będzie widoczna lekka przewaga na Xboxie np. w temacie rozdzielczości (np. 2160p vs 1800p). Z drugiej strony nie widzę powodu by robić o to aż takie zamieszanie. Po pierwsze różnica jest dużo mniejsza niż była między Xbox One, a PS4 (gdzie PS4 miało +50% mocy GPU, +150% przepustowości pamięci). Po drugie im wyższa rozdzielczość tym mniej zauważalna różnica. W regionach 1600p jest już naprawdę ostry obraz. Jeśli chodzi o SSD i resztę to sprawa jest ciekawa. Oczywiście, że SSD nie nadrobi mocy CPU ani GPU, ale np. procesor dźwięku odciąży już CPU. Super szybkie SSD i świetny kontroler pamięci może za to bardzo pozytywnie wpłynąć na responsywność całego systemu operacyjnego. Brak jakikolwiek przycinek przy wychodzeniu do systemu konsoli czy włączaniu menu / mapy w grze. To są niby detale, ale są odczuwalne przy regularnym użytkowaniu. No i jeszcze jeszcze 2 tematy - tytuły 1dt party od Sony będą teraz robione tylko na PS5, więc mogą być od początku robione z myślą o szybkim dysku, gdzie tytuły na Xboxa przez najbliższe 2 lata mają być też dostępne na Xbox One, więc będą musiały w konstrukcji poziomów zawierać wszystkie ograniczenia (windy, wąskie przejścia) tak aby były możliwe do wydania na poprzednią generację. W temacie gier z otwartym światem Sony może na serio dużo pokazać. Obstawiam, że Spider-Man 2 oraz Horizon 2 zaprezentują szczegółowość grafiki do tej pory nie spotykaną w grach z otwartym światem. No i jeszcze jedno - Sony zawsze może wydać PS5 Pro za 3 lat, z mocniejszym GPU. Na pierwszy rzut oka architektura Sony wydaje się być bardziej przyszłościowa. Moc graficzną zawsze można poprawić w nowej edycji konsoli, za to rozwiązania w architekturze systemu zostają na całą generację sprzętu.
PS5 (zresztą Xbox Series X podobnie) to jest sprzęt "skrojony na miarę", eliminujący większość "wąskich gardeł", stąd autorski dysk, bo nie trzeba tutaj iść na kompromisy w ramach standaryzacji, jak przy otwartej architekturze PC. Można czerpać z tej architektury całymi garściami, ale też eliminować jej słabe strony.
Taka technologia pokaże pazur przede wszystkim w exach, gdzie zwyczajnie będzie można od samego początku olać "najsłabszy mianownik" (PC z dyskami talerzowymi) projektując od razu tytuły nie wymagające technologicznych kompromisów. Ja już nie mogę się doczekać :).
Ogólnie rzecz biorąc możemy się cieszyć bo nowe maszyny naprawdę zapewnią skok na miarę generacji. Nie dziwi mnie że MS chciał i dostarczył mocniejszy sprzęt. W multiplatformach będzie to widać, a mnie nie interesują PC więc jak najbardziej jestem zainteresowany nowym Xboxem. Nie spodziewałem się jednak że specyfikacja PS będzie tak "inna". W Xboxie wygląda to na zwykłe "szybciej, więcej, lepiej" i w sumie dobrze, Sony martwi mnie tymi udziwnieniami ale nie wątpię że w swoich Exach Ps5 pokaże pazur.
Ludzie nie pojmują znaczenia tego dysku, co pokazują te komentarze. Ten dysk to nie tylko krótsze loadingi, ale złożoność fizyki, ilość assetow, pop-up czy wielkość światów.
eee tam. Chce zobaczyć odczuwalne loading na takim nesie czy gameboyu :P a zaraz... nie ma! (Tak mi się wydaje, bo nie przypominam sobie żeby na moim pegasusie czy gameboyu były) Ja jestem przyzwyczajony do czekania i mi to nie przeszkadza. Ok, Jeśli planują żeby gry miały naprawdę dużo szczegółów, ogromne mapy i wysokiej rozdzielczości tekstury to może i HDD mógłby niedomagać. Jak widzę że gry zaczynaja mieć po 100+GB. W sumie do takich parametrów dysk HDD mógłby być śmieszny :) tych których nie stać na PS5 nadal mogą grać na PS4 czekając na spadek cen. Zawsze będzie coś na co nie możemy sobie pozwolić. Niestety.
A mi tam hdd wystarcza, na konsolach też mogli przy tym zostać
ludzie nie rozumieją roli dysku SSD
Nawet, jeśli wiele ludzi nie rozumie prawdziwego przeznaczenia dysków SSD, ich działania i zysków jakie niesie z sobą ich zastosowanie w pewnych sprzętach, to zawsze pozostaną serwisy takie jak Gry-OnLine, gdzie światłe umysły zajmujące się pisaniem artykułów na niego o grach, technologiach czy sztuce kinematograficznej jak również posiadające pewną wiedzę o nich oświecą te zakątki niewiedzy i obwieszczą, edukując jednocześnie prawdziwe działanie nowych oraz niezrozumiałych dla wielu technologii.
A to nie jest tak do końca tak, że taki transfer obsługuje interfejs, a nie pamięć?
Jestem ciekawy, czy będę mógł ten dysk wyjąć z konsoli, podłączyć pod PC i będę miał te fantastyczne transfery. W końcu ma to być dysk M.2. Jakoś wątpię.
Nie znam się dobrze na takich technikaliach, ale mam pytanie.
Co jeśli Sony ma opracowane jakieś nowe własne oprogramowanie, które sprawia że ten super dysk jednak robi różnice w konsoli. Może tam jest taka sama różnica w pracy jak między WIndowsem a UBUNTU. Gdzie ten drugi ma mniejsze wymagania, a jak ktoś umie się nim obsługiwać to jest nawet lepszym system od Windowsa (opinia subiektywna hardcorowych użytkowników. Może tu tkwi w różnica, o której jeszcze nie wiemy.
Nie wiem no ale coś mi się zdaje że ludzie rozumieją iż jedno i drugie to nie to samo. Oczywiście fakt jaką grafikę może konsola wyświetlić albo jak wydajny ma procesor to nie ta sama bajka co dysk ale to ostatnie otwiera/bądź ogranicza głównie drogę do rozmachu. Co chyba pokazuje Star Citizen który raczej jest niegrywalny na słabych dyskach. To też w sumie pierwsza taka gra projektowana pod wydajniejsze dyski od tradycyjnych dysków twardych.
Ogólnie wydaje mi się że MS celuje w ultra ostre 4k60 a Sony ma na oku funkcjonalność i nowe doznania. Mało osób już pamięta że nowy pad do PlayStation ma posiadać adaptacyjne trigery czy nowe wibracje które przecież dobitnie stanowią właśnie takie podejście do nowych doznań. Natomiast pad konkurencji? Jak dla mnie jedyna innowacja i nowość w postaci guzika shere to jakieś nieporozumienie no ale dobra. Kolejno... PS5 będzie mieć gogle VR a XSX nie... przynajmniej na premiere. Nie wiem ale znowu to jest właśnie nowe doznanie i coś co śladem pewnej gry chociażby może również przemawiać za plejką. No i ten sam dysk który rzeczywiście może sprawić że gry ekskluzywne Sony będą się wyróżniać na tle konkurencji w jakimś stopniu technologicznym. Innym rzecz jasna od grafiki tu bardziej chodzi o sam rozmach.
Także ten tego w takie gry jak Cyberpunk czy RDR2 XSX powinien być pewniakiem zaoferuje lepsze doznania. Pomijając GPU czy Procesor ta konsola ma mieć też lepsze bebechy pod rt i to o jakieś 40%... ale tak naprawdę wszystko rozbije się o to pod którą konsole będzie się lepiej projektować deweloperom. Jeżeli rzeczywiście tak cenili sobie ten dysk to nie wiadomo czy wykorzystają potencjał lepszych podzespołów Microsoftu. Gdzieś te 2-3tfp może ulecieć tym bardziej jak w kwestii programowania okaże się że plejka lepiej stoi na tym polu software'owo.
Co jest możliwe zważywszy na opinie w świecie.
Mnie jedynie martwi że Sony nie potwierdziło 4k60... tak 10tfp by mi pasowało i to jak najbardziej. Tym bardziej że XSX będzie o jakieś 150 dolców droższy od PS5 a dolar non stop ucieka od złotówki xd
Teraz pytanie... czy ten dysk nam cokolwiek da?
Krótszy czas przy ładowanie mapki i tyle. Uruchomiłem PC Windows 10 w ciągu 5-10 sekund, a nie ponad 1-2 minuty. Dla gry gatunku sandbox jest to odczuwalny.
https://www.youtube.com/watch?v=9dEsTiOeMQ4
W Kingdom Come na HDD było widać, że tekstury z otoczenie nie zostały jeszcze załadowane na czas (rozmywane), kiedy teleportowałem (szybki podróż). Na SSD tego nie uświadomiłem. Ale cóż, skoro gra była kiepska optymalizowana.
Można powiedzieć, że zmiana HDD na SDD wyjdzie to na naszą korzyść, ale nie zmienia to faktu, że CPU, GPU i karty pamięci nadal są najważniejsze.
Poczekamy na premiera PS5 i gry exclusive, a przekonamy się, czy to daje coś więcej poza krótszy czas ładowanie mapki.
Po tej prezentacji wiadomo że PS5 będzie miało SSD i również będzie miało SSD bo SSD to SSD .
Bo nie rozumieją. Mimo że to podstawy to większość nie wyobraża sobie wpływu dysku ssd który jest tak samo ważny jak procesor czy grafika. Dlatego że poza tymi co wiedzą bo są techniczni reszta wiedzę przyswoić może tylko na zasadzie "zobaczę uwierzę" A jako że konsole decydują o branży gier to do czasu wyjścia next genów nie zobaczą i nie uwierzą. Gdyż. Skok jakości grania dzięki ssd musi być uwzględniony podczas pisania gry. Od wejścia next genów będą pisać gry pod ssd. Obstawiam że gry będą bez loadingow tylko pierwszy loading podczas uruchamiania gry reszta w locie oraz powtarzanie niemal natychmiastowe po śmierci. Tylko granie bez czekania.
Także super że zrezygnowali z mechanicznych.