Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji

20.03.2020 09:32
1
2
pm4rcin
5
Junior

Cóż... Moim marzeniem jest, aby devsi w końcu przestawili się na Vulkana, bo to jest prawdziwe API i widać, że działa wyśmienicie, jak ktoś umie w nim robić. I najlepsze, że wtedy na Linuxie jest wyższa wydajność, niż na windzie, co bardzo by zabolało M$. Przykład? DOOM z 2016 (nie wiem jak Eternal, się okaże za jakiś czas)

20.03.2020 09:51
THeMooN85
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
THeMooN85
76
Eternally Querulous

Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że ten cały RT sprawi, że wszystko nadchodzące będzie się błyszczało jak psu jajca? Że doprowadzi to do tego, że WSZĘDZIE będą lustrzane okna i chrom? Czy to aby nie jest zwykłe pompowanie jakiejś technologii tylko i wyłącznie po to, by wmówić ludziom, że jest ona im absolutnie potrzebna do życia i że bez niej wszystko jest gorsze?

20.03.2020 11:20
Gruby Jowisz
2.1
1
Gruby Jowisz
15
SzwabRusekŹyd

Te dema mają pokazać jak to działa. W grach efekty będą subtelne.

21.03.2020 10:45
2.2
1
mrich
2
Junior

Zależy jak sobie to wymyśli twórca. RT jest jednak o tyle rewolucyjne, że bez niego żeby zrobić odbicia dla np. samochodu, musimy umieścić w nim kamerę, która nagrywa otoczenie i przerabia je na odbicia. Jest to o tyle słabe, że dla każdego obiektu odbijającego światło w ten sposób, musimy na nowo renderować całą scenę gry. Gwarantuję, że gry rzadko kiedy umieszczają więcej niż dwie takie "kamery", bo gdyby umieszczać ich więcej, to RT okazałby się dużo dużo tańszym rozwiązaniem. Do tego to stare rozwiązanie odpowiada za pewne problemy nie do uniknięcia. Np. samochody zwykle w grze nie odbijają same siebie. Dzieje się tak dlatego, że ta kamera jest umieszczona w jednym punkcie gdzieś po środku samochodu i to odpowiada za zniekształcenia.

Są jeszcze "screen space reflections" które odbijają to co widać na ekranie. Rozwiązanie tanie, ale.... Odbija się tylko to co widać na ekranie, co czasem dziwnie wygląda.

RT rozwiązuje wszystkie problemy z odbiciami. Twórca może umieścić w grze tyle obiektów odbijających światło ile chce i efekt będzie realistyczny, a koszt zawsze będzie ten sam. Dotyczy to nie tylko luster, ale każdej powierzchni.

post wyedytowany przez mrich 2020-03-21 10:46:40
20.03.2020 11:06
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
krykry
12
Pretorianin

pm4rcin
Deweloperzy już stawiają na Vulkana. Robi się coraz więcej produkcji na Vulkana z jednego prostego powodu: crossplatformowość z androidem.

Jako przykład można podać Path of Exile, który jest w tej chwili portowany na Vulkana, by następnie zostać wypuszczony na mobilkach.

post wyedytowany przez krykry 2020-03-20 11:06:55
20.03.2020 12:43
3.1
thiefi
2
Chorąży

Emulator WiiU (Ceny) odkąd przeszedł na Vulcana to gry przyspieszyły niektóre o 50% i jak niektóre gry były prawie niegrywalne, tak teraz można grać z przyjemnością.
DirectX to jakiś potwór marnotrawiacy zasoby, jak rezygnacja z tych bibliotek daje taki boost.
Mam kartę AMD.

20.03.2020 12:54
3.2
1
kAjtji
55
Generał

Emulator WiiU startował akurat startował na OpenGL i nigdy nie był na DirectX.

20.03.2020 12:56
Dawko062
😃
3.3
Dawko062
53
GothicFan

Emulator WiiU (Ceny)

A nie Cemu?

post wyedytowany przez Dawko062 2020-03-20 13:02:29
20.03.2020 15:25
😐
4
odpowiedz
mordulec
5
Chorąży

DirectX jest po to, aby można było grać na PC jedynie na Srindowsie i nigdzie indziej. Niestety Mantle nie podołało, choć było niezłe. Cała nadzieja w Vulcanie, bo działa wyśmienicie. Windows musi mieć konkurencję i to porządną, bo w Microsofcie ładnie im palma bije...

Technologie Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji