Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry

13.03.2020 20:31
8
7
odpowiedz
13 odpowiedzi
!!!piter!!!
36
Chorąży

Czytałem absolutnie całe AMA, więc dodam kilka ważnych informacji, których tu zabrakło:

- UI w demie to były głównie placeholdery, większość będzie zrobiona od nowa
- gra będzie wyłącznie w dubbingu angielskim, brak planów na inne głosy ;(
- w grze będzie bardzo niewiele rozbudowanych opisów przedmiotów
- w grze będzie stosunkowo niewiele magicznych itemów, ale przynajmniej nie będą one losowe
- raczej nie ma szans na aktywną pauzę, albo na wywalenie opisów dialogów typu "Spytaj rozmówcę o x"
- nie będzie głównego bohatera jako takiego, wszystkie postacie będą ważne (na tej samej zasadzie co w DoS)
- świat będzie półotwarty jak w DoS (eksploracja jednego wielkiego obszaru, a potem następnego)
- gra będzie nawiązywała do poprzedniczek poprzez głębie fabularną - twórcy mówią, że wydarzenia z BG 1 i BG 2 doprowadziły do wydarzeń z trójki

To tyle, z tych ważniejszych. No i Volo będzie miał brodę.

13.03.2020 14:25
KobyBryant
1
3
KobyBryant
23
Chorąży

Max 10 lvl? W 5 edycji D&D jest chyba 14 klas i każda ma max 20lvl. Może pozostałe 10 lvli zostawiają na ewentualne dodatki?

13.03.2020 14:32
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ecko09
46
Chorąży

Co?? Tylko 10 lvl w grze RPG?!

13.03.2020 14:36
Tal_Rascha
2.1
4
Tal_Rascha
202
Never Fade Away

Premium VIP

W pierwszym Baldurze zaleznie od klasy postaci limit wynosił chyba 7-8 lev, co to za różnica? To tylko cyferka, liczy sie to co za nią stoi.

13.03.2020 14:48
2.2
SylwesterZ
63
Konsul

Dla maga to jest trochę skromnie, pozwoli to poznać czary tylko do 5 poziomu. Chyba, że jakoś inaczej to rozwiążą...

13.03.2020 18:11
2.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Oby 10 lvl osiągniemy dopiero pod koniec gry, a nie w połowie.

14.03.2020 12:39
2.4
grabeck666
75
Senator

To nie jest "tylko" cyferka, tylko bardzo ważna informacja, która diametralnie wpływa na rozgrywkę.

Gramy w D&D gdzie rozwój postaci jest zaplanowany na 20 lvli, wiele klas dostaje swoje najlepsze umiejętności po 10 lvlu. Automatycznie odpada wiele klas prestiżowych, masa buildów, którymi ludzie uwielbiają grać w D&D odpada.

Więc nie, to nie jest "tylko" cyferka. Nie w takim systemie jak D&D.

13.03.2020 14:45
MichaelAngelo
3
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
MichaelAngelo
19
Chorąży

W D&D też kampanie oficjalne są od i do któregoś tam poziomu, tutaj pewnie będą dodatki, które umożliwią dalszy rozwój

13.03.2020 18:18
3.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

W Baldur's Gate 2 też zaczęliśmy od około 7-9 poziomu. Podejrzewam, że w Baldur's Gate 3 też nie zaczniemy od 1 lvl, lecz od około 10 lvl na przykład, gdyż rasy Illithidów (Łupieżców Umysłu) należą do bardzo potężnych przeciwników. Smoki też. To nie zadanie dla nowicjusze, co ledwo dawali radę z gnolle, koboldy i wywerny. Magowie w drużynie muszą mieć wysokopoziomowe czary.

14.03.2020 08:54
Angmar
3.2
Angmar
20
Legionista

SirXan zamiast na narzekać na limit 10 poziomów, to weź pod uwagę, że Baldur's Gate 2 było kontynuacją fabuły z 1 części. W Baldur's Gate 1 z dodatkiem limit xp wynosił 161000 PD i jakoś nikt nie narzekał na niski limit. Dlatego przenosząc postać z 1 części do 2 zaczynało się od wyższego poziomu.
A BG3 to całkiem inna opowieść która wg. twórców dzieje się 100 lat później.
Rozumiem, że chcesz postać importowaną z 2 części, która ma 15 poziom - obniżonym sztucznie z 40 przez alzheimera, której główną cechą bohatera jest odporność na demencję ?
Więc jeśli planują rozwój gry (a pewnie planują), to zaczynasz od 1 poziomu, aby stworzyć „nową” swoją historię od początku i tak jak MichaelAngelo napisał z możliwością rozwoju poziomu w DLC oraz w następnych częściach gry.

14.03.2020 09:32
3.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Angmar
Proszę czytaj ze zrozumieniem. Gdzie narzekałem na 10 limit lvl i czy napisałem o importowanie postaci? Ja tylko przedstawiłem swoje teorii o tym, od którego lvl zaczniemy w grze BG3, bo to jest często stosowana rozwiązania w edycji D&D. W zależności od edycji D&D potwory mają określone lvl z góry (od najsłabsi do najsilniejsi).

Więc weź nie porównuj mnie do dzieciaków-narzekaczy na byle błahostki, bo mnie obrażasz.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 10:03:17
14.03.2020 10:20
3.4
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Nie było dodatków do Original Sin. Stawiam po prostu na to, że Baldur's Gate IV rozegra kampanię dla postaci na poziomach 10-20.

14.03.2020 10:47
3.5
zanonimizowany1299868
16
Senator

Silvaren
Baldur's Gate IV rozegra kampanię dla postaci na poziomach 10-20
To wszystko zależy od wyniki sprzedaży Baldur's Gate 3. Może będzie BG4, jeśli fani BG przyjmą to ciepło, a Wizard (Dungeons & Dragons) zechcą kontynuować współpracę z Larian Studios. Na razie to wielka niewiadoma. W najgorszym wypadku dostaniemy tylko Divinity: Original Sin 3.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 10:48:38
14.03.2020 12:09
3.6
1
zanonimizowany1183672
39
Konsul

SirXan Nie ma znaczenia czy fani BG przyjmą nową grę ciepło, bo to dziś niewielka grupa odbiorców. BG3 jest nowoczesną grą dla współczesnych graczy, którzy nie chcą grać w tytuły sprzed 20 lat. Mówił o tym w wywiadzie producent BG3.

Imo rozbicie kampanii z level capacity ustawionym na 10 zostawia wystarczająco dużo pola do pełnoprawnej kontynuacji.

Progress expa w BG3 będzie niesamowicie wolny. W demie z Pax East za pożeraczy intelektu wpadały całe 3 EXP points.

post wyedytowany przez zanonimizowany1183672 2020-03-14 12:09:50
13.03.2020 14:50
4
odpowiedz
zanonimizowany1264035
30
Chorąży

Nie przekonało mnie to w ogóle, dalej jestem sceptycznie nastawiony po tej całej prezentacji.

13.03.2020 15:03
Caine
📄
5
odpowiedz
Caine
42
Generał

Gityanki are the new Drow.

13.03.2020 15:05
6
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

10 lvl?
Jeśli nabicie kolejnego poziomu będzie „małą rewolucją" to jestem na tak. Szczególnie wbicie drugiego poziomu doświadczenia w pierwszym Baldurze, IWD czy Świątyni Pierwotnego Zła dawało pewne poczucie ulgi...

No i może to ukróci trochę patologię z Divinity OS2 gdzie co poziom trzeba było robić przemeblowanie w wyposażeniu ekipy bo nagle uschnięty patyk wyższego poziomu jest lepszy niż artefakt z głębi krypty z walki z lichem.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-03-13 15:06:48
13.03.2020 18:22
6.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

To jest edycja D&D, gdzie każdy 1-2 lvl robi odczuwalna różnica w przeciwieństwie do większości jRPG.

Ma swoje zalety, że więcej czasu będziemy się skupiać na przygodę niż patrzenie na umiejętności i zadajemy pytanie "co tu wybrać".

14.03.2020 10:22
6.2
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Z dedekową itemizacją nie będzie tego problemu, co w Original Sin.

13.03.2020 15:27
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
siera97
53
Senator

Wolałbym poziomy do 20, ale wszystko zależy do tego jaki postęp będzie odczuwalny pomiędzy poziomami. Jednak biorąc pod uwagę, że gra ma zająć kilkadziesiąt godzin, to poziomy będą zdobywane bardzo rzadko.

13.03.2020 18:27
7.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Nie dziwię się. Jeśli przyjdzie nam walczyć z rasy Illithidów (Łupieżców Umysłu) i smokami, to z pewnością zaczniemy od 10-20 lvl. Do łatwych przeciwników nie należą. Na tym etapie zdobywamy kolejne poziomy dużo wolniej niż w przypadku 1-5 lvl w grze Baldur's Gate 1.

Choć nie ukrywam, że 10 lvl to trochę za mało, bo rozwój postać jest częścią rozgrywka gatunku RPG.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-13 18:28:40
13.03.2020 19:20
7.2
1
siera97
53
Senator

Rozpoczęcie zabawy od 10 poziomu byłoby spoko, ale ciężko byłoby wejść w rozrywkę. Takie coś zazwyczaj zarezerwowane jest dla dodatkowych kampanii, kiedy znamy już mechaniki gry. Poza tym po pokazie było widać że mają pierwszy poziom. Mieli tam chyba mniej niż 10 hp i raptem kilka zdolności.

post wyedytowany przez siera97 2020-03-13 19:36:34
13.03.2020 20:31
8
7
odpowiedz
13 odpowiedzi
!!!piter!!!
36
Chorąży

Czytałem absolutnie całe AMA, więc dodam kilka ważnych informacji, których tu zabrakło:

- UI w demie to były głównie placeholdery, większość będzie zrobiona od nowa
- gra będzie wyłącznie w dubbingu angielskim, brak planów na inne głosy ;(
- w grze będzie bardzo niewiele rozbudowanych opisów przedmiotów
- w grze będzie stosunkowo niewiele magicznych itemów, ale przynajmniej nie będą one losowe
- raczej nie ma szans na aktywną pauzę, albo na wywalenie opisów dialogów typu "Spytaj rozmówcę o x"
- nie będzie głównego bohatera jako takiego, wszystkie postacie będą ważne (na tej samej zasadzie co w DoS)
- świat będzie półotwarty jak w DoS (eksploracja jednego wielkiego obszaru, a potem następnego)
- gra będzie nawiązywała do poprzedniczek poprzez głębie fabularną - twórcy mówią, że wydarzenia z BG 1 i BG 2 doprowadziły do wydarzeń z trójki

To tyle, z tych ważniejszych. No i Volo będzie miał brodę.

14.03.2020 10:17
8.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

gra będzie wyłącznie w dubbingu angielskim, brak planów na inne głosy ;(

To oczywiste, że obecny budżet Larian nie pozwala na to. Pozostałe elementy w BG3 takich jak grafika, mapki, questy są ważniejsze, więc dubbing EN i napisy muszą wystarczyć.

nie będzie głównego bohatera jako takiego, wszystkie postacie będą ważne

Bardzo dobrze. Bo jestem znudzony w kolejne gry RPG, gdzie główny bohater jest "najważniejszy" i "tylko on może ocalić świata". To już wiele razy przerabialiśmy. Ile można?

Wolę, by wszystkie postaci w kolejne gry RPG będą tak samo ważne i równi. Jak przystało na drużynowy RPG.

świat będzie półotwarty jak w DoS (eksploracja jednego wielkiego obszaru, a potem następnego)

Trochę szkoda, bo eksploracja to mocna strona większości gry RPG. Ale z drugiej strony, Planescape Torment też było to samo, gdzie odblokujemy nowych lokacji w miarę postępu gry i nie możemy wrócić do niektórych lokacji. No, fabuła i dialogi na to zyskują.

Wiedźmin 3 jako sandbox RPG to naprawdę świetna i super gra, ale wybory i konsekwencji nie dorównują do poziomu Wiedźmin 1-2 jako pół-otwarte światy. Coś za coś.

Fabuła BG3 też nie pozwala na stworzenie otwarte światy. Np. miasto Baldura jest w ogniu, a my robimy spokojne spacerki w lesie i zbieramy marchewki. :)

No, Baldur's Gate 2 może ma mniej otwarty świat niż BG1, ale za to ma ciekawsze mapki, a fabuła bardziej rozbudowana.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 10:24:40
14.03.2020 10:23
8.2
1
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Z tego co pamiętam, będzie też opcja tworzenia własnych bohaterów do drużyny, coś w stylu poszukiwaczy przygód z Pillarsów i możliwość startu od początku stworzoną przez siebie drużyną.

14.03.2020 10:31
Cainoor
😃
8.3
1
Cainoor
264
Mów mi wuju

„w grze będzie stosunkowo niewiele magicznych itemów, ale przynajmniej nie będą one losowe”

To naprawde dobra wiadomosc. Jak w BG, pamietalo sie gdzie byly przedmioty +1 ;)

14.03.2020 10:52
😎
8.4
zanonimizowany1299868
16
Senator

Cainoor
Jak w BG, pamietalo sie gdzie byly przedmioty +1 ;)
+1

W BG1 były rzadkie przedmioty +1, ale zdobycie te itemki sprawiają ogromne radości. Takie gry RPG bardzo lubię.

Nienawidzę, jak potężne i rzadkie przedmioty są losowane w różnych miejscach. To psuje urok eksploracji w grach RPG.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 10:57:26
14.03.2020 10:54
Cainoor
8.5
Cainoor
264
Mów mi wuju

A pamietasz zbroje ankhega na polu? Ale pierscionek w krzakach? Sporo tam bylo takich skarbow

post wyedytowany przez Cainoor 2020-03-14 10:55:32
14.03.2020 11:04
8.6
zanonimizowany1299868
16
Senator

Cainoor
Pamiętam. Zbroja ankhega też jest bardzo ciężka, a "sympatyczna" gasięnica nie można zabić tak łatwo. No, można zdobyć te rzeczy tylko w logiczne miejsce, więc jest spoko.

Lubię Skyrim, ale nienawidzę, jak zbroja Daedra można łatwo zdobyć od zwykłego bandyta na ulicy za sprawą scaling lvl. Natomiast w Fallout 4 zdobywamy potężna zbroja zbyt wcześnie. W firmie Bethesda nie brakuje idiotów, co nie znają się na rzeczy. Dlatego wolę grać w Skyrim tylko z modami, co likwidują te bolączki.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 11:08:44
14.03.2020 12:16
8.7
zanonimizowany768165
119
Legend

Zbroję w polu pamiętam ale czy wydanie premierowe pierwszego Baldura miało podświetlanie TABem? Pamiętam pierwszą przygodę z grą to chodziłem wszędzie i podświetlałem co się dało bo pustki w kieszeniach.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-03-14 12:17:27
14.03.2020 12:25
Cainoor
😂
8.8
Cainoor
264
Mów mi wuju

Nie mialo chyba.

Ja pamietam jak zbieralem po 1 golda po giberlingach lol

14.03.2020 14:23
8.9
zanonimizowany1183672
39
Konsul

BG1 nie miał podświetlania TAB-em. Zresztą nie wszystkie ukryte przedmioty były w każdej wersji gry. Przykładowo pierścień podwajający liczbę czarów pierwszego poziomu możliwy do zdobycia w pobliżu Gospody pod Pomocną Dłonią - dopiero w którymś patchu lub w Opowieściach z Wybrzeża Mieczy pojawiła się ta skrytka.

Anyway, skoro BG3 będzie mieć konstrukcję zbliżoną do D:OS 2, to nie będzie już rushowania po endgame'owy ekwipunek na początku kolejnej rozgrywki, bo kolejne obszary będziemy odwiedzać w narzuconej z góry kolejności.

14.03.2020 18:43
8.10
zanonimizowany1311749
13
Konsul

SirXan jest na polskim youtube gdzieś gameplay z bg3 jedna youtuberek pojechała do larian nagrała materiał z bg3.

14.03.2020 22:50
8.11
zanonimizowany768165
119
Legend

BG1 nie miał podświetlania TAB-em. Zresztą nie wszystkie ukryte przedmioty były w każdej wersji gry. Przykładowo pierścień podwajający liczbę czarów pierwszego poziomu możliwy do zdobycia w pobliżu Gospody pod Pomocną Dłonią - dopiero w którymś patchu lub w Opowieściach z Wybrzeża Mieczy pojawiła się ta skrytka.

Ten pierścień kojarzyłem, zdarzało się mi czytać poradniki do gier na długo zanim w nie zagrałem (przykładowo czytałem poradnik do Ultima IX w Clicku a samą grę nabyłem na GOGu w któreś z promocji 15 lat później?) i już nie pamiętam czy w mojej wersji był (Extra Klasyka w grubym opakowaniu za 10zł) czy też nie.

Skoro nie było podświetlania w starej wersji to jak ludzie mieliby znaleźć tą zbroję i perłę w polu?
Szukanie wiatru w polu byłoby łatwiejsze...

14.03.2020 22:55
8.12
zanonimizowany1299868
16
Senator

SpecShadow
Silvaren
BG1 nie miał podświetlania TAB-em
Tylko pierwotna wersja Baldur's Gate 1. Dopiero w Baldur's Gate 2 dodali to. Baldur's Gate 1 w edycji Enhanced Edition również ma to.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2020-03-14 23:53:16
16.03.2020 00:40
8.13
zanonimizowany1183672
39
Konsul

SpecShadow Tak, jak Pierścień Ochrony +1 tuż po opuszczeniu Candlekeep - znajdowało się to prawdopodobnie przypadkiem, ale też granie w niskiej rozdzielczości na CRT-kach było jednak łatwiejsze do takiego polowania na pixele niż zoom-out w Enhanced Edition lub z widescreen modem, gdzie w full HD wszystko jest tak malutkie, że nic nie widać. Być może poradniki w prasie zdradzały sekrety albo gracze wymieniali się informacjami na zagranicznych forach. Z polskiej prasy lat 1998-2000 nie kojarzę takich rewelacji.

Co innego fora. Społeczność wokół Baldur's Gate była bardzo zaangażowana. Zwłaszcza jeden z graczy. Jego wkład w rozwój sequela był tak duży, że BioWare uhonorowało go w Throne of Bhaal, gdzie jedno z dzieci Bhaala, które trzeba było pokonać nosiło imię, będące nickiem tego forumowicza. W ramach ciekawostki dodam, że ów forumowicz dziś nabija kolejne tysiące godzin w Pillars of Eternity 2 ;] To chyba mało znany fakt dotyczący Baldur's Gate (hołd dla forumowicza), bo nawet wiki nie odnotowuje tego na stronie tej konkretnej postaci głównego wątku fabularnego. Ciekawe czy ktoś zgadnie, o które dziecko Bhaala chodzi ;p Na forum Obsidianu używa tego samego nicku.

post wyedytowany przez zanonimizowany1183672 2020-03-16 00:43:30
14.03.2020 08:00
Bieniu05
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Bieniu05
145
The100

po co komu w ogóle levele

14.03.2020 09:35
9.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Po co grają w gry RPG, jak nie klasyczne gry akcji i przygodówki? Chyba to oczywiste.

14.03.2020 22:07
MichaelAngelo
10
odpowiedz
MichaelAngelo
19
Chorąży

Swoją drogą ciekawe czy pojawią się jakieś wzmianki o Githzerai, albo i nawet jacyś przedstawiciele tej rasy. Genialnym patentem byłoby mieć w drużynie członków obu odłamów Gith (co nie nastąpi raczej) co pewnie by się skończyło śmiercią jednego z nich. Takie kłótnie Khelgara i Neesky level hardcore.

17.03.2020 08:58
Galgart
11
odpowiedz
Galgart
5
Junior

Chłopaki to wszystko ogólniki.

Bardzo możliwe, że ten poziom będziemy nabijali tj 10 aż 2 razy...
Tzn 1-10 podstawa ... a kolejne 1-10 podklasa np i mamy ... 20 poziom ale poziom który widnieje przy klasie to 10 :P To są spekulacje, pozostaje nam cierpliwie czekać. Trochę niepokoi mnie to, że nie ma paru podklas w 5 edycji. I chyba z ciekawości kupię sobie ten podręcznik do 5 edycji,

Wiadomość Nowe informacje o Baldur’s Gate 3 – postacie graczy, poziomy, świat gry