Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu

03.03.2020 10:05
Tal_Rascha
1
Tal_Rascha
155
Lady of the Void

Pytanie laika: czy gracz w goglach też widzi takie latające, oderwane od ciała dłonie czy jednak są tam przedramiona?

03.03.2020 10:06
Hydro2
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Hydro2
123
Legend

To są fizyczne dlonie gracza w prawie każdej grze VR.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 10:07:11
03.03.2020 10:26
raziel88ck
😂
2.1
4
raziel88ck
149
Reaver is the Key!

Czyli w moim przypadku Alyx będzie miała owłosione ręce?

03.03.2020 12:23
MrocznyWędrowiec
2.2
3
MrocznyWędrowiec
71
aka Hegenox

Tak - więc jak ją "przez przypadek" dotkniesz, może Cię oskarżyć o molestowanie ...

03.03.2020 15:22
Hydro2
😂
2.3
Hydro2
123
Legend

Wcale się nie zdziwie, jak wyjda mody pozwalajace zeskanowac dosłownie dlonie gracza.

03.03.2020 10:15
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
zcaalock
101
Pretorianin

do czego ci przedramiona w vr, oprócz ograniczania widoku?

post wyedytowany przez zcaalock 2020-03-03 10:15:26
03.03.2020 10:21
Hydro2
3.1
Hydro2
123
Legend

Dokladnie. I tak w VR patrzy się glownie na własne dłonie.

03.03.2020 10:34
3.2
siera97
24
Senator

A to nie ma być przypadkiem rzeczywiste?

03.03.2020 10:38
Tal_Rascha
3.3
4
Tal_Rascha
155
Lady of the Void

do pogłębienia wrażenia rzeczywistości?

03.03.2020 10:41
3.4
5
;-p
46
Konsul

Jak to się nazywało... To co Cyberpunk 2077 promował? A już pamiętam- IMMERSJA

03.03.2020 11:02
Metaverse
3.5
2
Metaverse
16
Konsul

W Walking Dead obrazenia leczy sie bandazowaniem przedramion, trzeba wyciagnac bandaz z plecaka (jesli sie go jeszcze ma) i okrecic sobie lape kilka razy. Oprocz tego mozna sobie na poczatku wybrac kolor przedramion jesli komus to robi roznice. Zadnego widoku to wcale nie zaslania i lepiej wyglada niz same dlonie.

03.03.2020 15:00
3.6
zcaalock
101
Pretorianin

w obecnym momencie rozwoju technologii odwzorowanie całego ciała zmniejsza imersje i jest dość nieprzyjemne w odbiorze, poza tym ludzki umysł bardzo dobrze znosi posiadanie samych rąk, wydaje się to całkiem naturalne.

03.03.2020 10:28
PanWaras
😢
4
odpowiedz
1 odpowiedź
PanWaras
43
Try Honestly

Hydro wciąż czekam na szumnie zapowiadany wątek z wrażeń po premierze gogli VR, które to obiecałeś stworzyć i który miał być wątkiem seryjnym. Do tej pory cisza.

03.03.2020 13:18
Hydro2
4.1
Hydro2
123
Legend

Jest....na innym forum :P Ale nie martw się, tu wstawię gameplay z Alyx na premierę :P

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 14:28:23
03.03.2020 10:30
kaszanka9
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

Ja tam wole z ramionami, niby dają same dłonie, bo rzekomo większość się dziwnie czuje jak widzi nie swoje ramiona, które jeszcze nie poruszają się dokładanie ze swoimi, ale jak dla mnie to bzdura, powinien być wybór, a devsi są po prostu leniwi.

Trailery o dziwo całkiem ok, ale który to już rok niby rozwoju vr, a trailerów vr jak zwykle nie ma.

03.03.2020 14:37
5.1
3
PawloxXx
27
Centurion

Myślę, że to byłoby po prostu wyrzucenie czasu i pieniędzy w błoto żeby na podstawie samych odczytów z kontrolerów, które trzymasz w dłoniach zrobić realistycznie współgrające z tym ruchem ramiona. Nie mówiąc już o tym, że możesz teoretycznie obracać ten kontroler w dłoni dookoła non stop. Na koniec albo gracz nie zwracałby na to uwagi, albo stwierdziłby, że jest nierealistyczne lub nie zgadza się z rzeczywistością.

03.03.2020 23:15
Hydro2
5.2
Hydro2
123
Legend

Akurat w Boneworks ten system sprawdził się idealnie.

04.03.2020 00:03
5.3
kaersol
26
Centurion

Ja nienawidzę ramion aczkolwiek szanuje innych i devsi mogliby zrobić opcje z ramionami. Marzy mi się także Bonework bez ramion i z możliwością teleportacji.

03.03.2020 10:52
Guntor
6
1
odpowiedz
Guntor
35
Generał

Ten klimat, muzyka, grafika, projekt lokacji. TE DŹWIĘKI Z HL2! Ta fizyka, interakcje z otoczeniem. WOOOW.

03.03.2020 11:59
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
TheLastJedi
61
Konsul

Śmiejcie się ale na mnie ten trailer zrobił większe wrażenie niż ten Cyberpunka. Ta immersja i interakcje i fizyka, szczęka mi opadła jak to zajefajnie wygląda, a co dopiero jakbym to zobaczył na goglach. WOW. Jak tak nie ma wyglądać przyszłość grania to nie wiem jak. Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....

03.03.2020 12:13
Kaolik
😢
7.1
Kaolik
22
Chorąży
Image

>Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....

A wystarczylo tylko obejrzec material od IGN - 6:20, od tego momentu jest plynne przemieszczanie.

post wyedytowany przez Kaolik 2020-03-03 12:15:33
03.03.2020 12:22
😂
7.2
7
Piotrek.K
173
... broken ...

TheLastJedi Tylko by to chodzenie w VR ogarneli bo te teleporty.....
Nawet w tytule wiadomosci w ktorej sie udzielasz masz, ze pokazane sa rozne sposoby chodzenia, ale nieeeee. Musiales sie pochwalic, ze nie potrafisz nawet przeczytac jednego zdania xD. Ciekawe czy moj post zrozumiesz do konca, bo mam pewne watpliwosci xDDD

03.03.2020 15:02
7.3
zcaalock
101
Pretorianin

dla mnie granie bez teleportacji jest niemożliwe, natychmiast tracę równowagę i robi mi się nie dobrze. Na teleportacji mogę grać godzinami

03.03.2020 15:10
7.4
TheLastJedi
61
Konsul

Obejrzałem wszystko i przeczytałem od deski do deski, chodziło mi o ogólną przyszłość VR a nie tą konkretną grę :p

Ale nieeeee musiałeś się przyczepić bo nie zrozumiałeś czytanego zdania i intencji autora xD

post wyedytowany przez TheLastJedi 2020-03-03 15:11:34
03.03.2020 12:53
😂
8
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany12249
164
Legend

Ciekawe czy pieluchy sa w zestawie, grajac w nocy jak cos z nienacka wyskoczy za plecy to serce w gardle, a w majtach kupa.

03.03.2020 12:56
8.1
Erlan012
42
Konsul

Stary dobry kałowy żarcik. I to szanuje.

03.03.2020 13:19
ViQney
9
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
ViQney
22
Centurion

Ja się pytam, po co wgl te teleporty jako sposób przemieszczania się? Ani to nie wygląda fajnie, ani nie jest realne. Od zwykłego chodzenia w VR komuś chce się potem rzygać? Wiem, że jest opcja zwykłego chodzenia, ale wolałbym żeby teleportów nie było wcale.

post wyedytowany przez ViQney 2020-03-03 13:24:38
03.03.2020 13:27
9.1
2
bordzisz
9
Pretorianin

Rzygać może niekoniecznie, ale wiele osób ma ostry dyskomfort. Nie ma w tym nic dziwnego. Twój mózg widzi ruch, a ciało stoi w miejscu i dostaje sprzeczne sygnały. Teleport jest łatwiejszy do przyswojenia, bo tak jakby stoisz cały czas w miejscu ;)

03.03.2020 13:42
Pilav
9.2
1
Pilav
125
Generał

Od zwykłego chodzenia w VR nie ma dyskomfortu, ani tym bardziej rzygania. Dopiero szybkie przemieszczanie jest niekomfortowe. Gra byłaby dla wielu osób zbyt powolna gdyby można było tylko chodzić, więc teleport zastępuje bieganie.

post wyedytowany przez Pilav 2020-03-03 13:57:41
03.03.2020 14:29
Hydro2
9.3
Hydro2
123
Legend

Czytałeś co pisze? Masz 5 sposobów poruszania sie.
ViQney

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 15:12:03
03.03.2020 16:26
9.4
5
stalkerrr
41
Centurion

Dobrze rozumiem? Chciałbyś odebrać ludziom opcję teleportacji, z której i tak nie musisz korzystać, bo ci się nie podoba? XD

03.03.2020 17:39
9.5
1
siera97
24
Senator

Wydaje mi się że chodzi mu o odejście od starego rozwiązania, tyle że niektórzy mogą mieć problemy z bardziej płynnym ruchem.

03.03.2020 20:20
Pilav
9.6
Pilav
125
Generał

Nie jest tajemnicą, że gra jest projektowana pod teleporty. Dzięki temu może mieć większe przestrzenie i szybszych przeciwników. Level design jest bardziej pod teleporty, taka prawda, ale jak ktoś jest cierpliwy to przejdzie całość na piechotę.

03.03.2020 13:35
Pilav
👍
10
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
Pilav
125
Generał

Wygląda to fantastycznie! Dawno się tak nie jarałem żadną grą.

Nie wszystko jest idealne, np. teleport w walce daje nieuczciwą przewagę nad przeciwnikami – jest jak oszukiwanie. Miałem nadzieję, że podczas rozgrywki będzie można w locie przechodzić płynnie od jednego sposobu przemieszczenia do drugiego, ale z tego co widzę w materiale IGN to niestety metodę trzeba zmieniać w opcjach gry. Szkoda że wciąż żaden deweloper tego nie ogarnął. Jest też kilka drobnostek, które mogliby dopracować, np. fizyka eksplozji...

Generalnie jednak jest bardzo dobrze. Valve po raz kolejny odmienia branżę. Zobaczycie że po latach będzie się mówiło o FPS-ach sprzed i o FPS-ach po Half-Life Alyx. To jak rok 1996 gdy za sprawą Quake'a przeszliśmy z FPS-ów 2.5D do 3D. Teraz przechodzimy z 3D do VR. Dobrze że Doom Eternal wychodzi kilka dni wcześniej, bo będzie ładnym zwieńczeniem starej epoki (niczym Duke Nukem 3D dla epoki 2.5D).

post wyedytowany przez Pilav 2020-03-03 13:50:54
03.03.2020 14:18
10.1
Rvn10
86
Generał

Tylko że VR się nie przyjmie...A sama gra szybko zostanie zapomniana.

03.03.2020 14:21
Ryszawy
10.2
2
Ryszawy
89
Generał

Przykro mi, ale raczej tak się nie stanie. Chociaż moim zdaniem Alyx, to ostatnia nadzieja dla tej generacji VR.
Wygląda świetnie, ale rozgrywce daleko do dynamizmu współczesnych gier FPS. Fajnie, że można łapać różne rzeczy i wysypywać śmieci z kubła, ale specyfika poruszania się w VR zabija dynamizm.

Mały eksperyment myślowy. Jeżeli ktoś widział jakikolwiek dynamiczny gameplay z Doom Eternal, niech sobie wyobrazi taką szybkość poruszania się i reakcji przy użyciu sprzętu do VR.

post wyedytowany przez Ryszawy 2020-03-03 14:22:27
03.03.2020 14:24
10.3
siera97
24
Senator

Ewentualnie może zostać zapamiętane jako gra która wyprzedziła swoje czasy i wyszła za wcześnie. Sam pomysł VR jest według mnie jak najbardziej na plus ale to nadal dość niszowa technologia. Jakiś postęp ta gra wprowadzi, ale żeby nagle wszyscy się rzucili na sprzęt za parę tysięcy?

03.03.2020 14:25
Pilav
10.4
2
Pilav
125
Generał

Rvn10
Ludzie zawsze narzekają na postęp, a ten i tak się dokonuje. Dosłownie każda innowacja jest krytykowana zanim stanie się standardem.

Ryszawy
Takiej szybkości poruszania niestety nigdy nie będzie w VR, nie licząc oczywiście teleportów, które mogą nadawać rozgrywce podobną dynamikę (patrz: Doom VFR). Nie twierdzę, że staroszkolne gry odejdą do lamusa, bo oldschool zazwyczaj dobrze się sprzedaje, ale pod względem immersji nic nie pobije VR i dlatego to jest przyszłość.

siera97
Akceleratory graficzne też miały na początku bardzo wysokie ceny i ludzie byli wobec nich sceptyczni. VR to wciąż jest nowość i jak każda nowość kosztuje początkowo więcej. Half-Life Alyx to jest przełom software'owy. Popularyzacja hardware'u przyspieszy, ale oczywiście nadal wymaga czasu.

post wyedytowany przez Pilav 2020-03-03 14:49:28
03.03.2020 14:55
Metaverse
10.5
1
Metaverse
16
Konsul

Na obecnym etapie rozwoju VR dynamiczne gry sa malo komfortowe i dlatego trzeba kombinowac z tymi teleportami. Moim zdaniem powinny powstawac horrory i skradanki. Takie gry to niesamowite wrazenia i wcale nie powoduja zlego samopoczucia bo nie sa zbyt dynamiczne jesli chodzi o poruszanie. Przykladem jest Walking Dead. Moge w to grac 2 godziny bez przerwy i czuje sie swietnie mimo ze nie ma tam teleportow. A juz takie Boneworks powoduje u mnie lekki dyskomfort.

03.03.2020 15:08
10.6
2
zcaalock
101
Pretorianin

VR to jest nowa platforma nie można do niej bezpośrednio stosować rozwiązań ze zwykłych gier, tu większość rzeczy działa inaczej, trzeba wymyślać nowe rozwiązania gameplayowe i rodzaje rozgrywki.

W tym momencie największy problem vr to brak dobrej jakości dedykowanych gier

03.03.2020 16:52
NewGravedigger
10.7
1
NewGravedigger
137
spokooj grabarza

Dosłownie każda innowacja jest krytykowana zanim stanie się standardem.

lol

03.03.2020 14:16
Apostol_93
11
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Apostol_93
27
Centurion

Tal_Rascha Ty grałeś w ogóle kiedyś w VR? Mam grę, w której masz całe ciało, nie tylko ręce. I jest to strasznie nieprzyjemne uczucie. Nogi zachowują się jak nie Twoje, możesz się nadziać mieczem w brzuch (nic to nie robi oprócz tego że jest psychicznie nieprzyjemne). Ramiona w zasadzie nie przeszkadzają, ale są moim zdaniem zbędne, dodają "ciężaru" i niezgrabności własnej postaci.

post wyedytowany przez Apostol_93 2020-03-03 14:16:52
03.03.2020 14:19
Tal_Rascha
11.1
Tal_Rascha
155
Lady of the Void

nie grałem, dlatego zaznaczyłem: "pytanie laika"

03.03.2020 14:32
Hydro2
😒
11.2
Hydro2
123
Legend

Tłumaczyłem to na forum w samym temacie o Alyx chyba z 30 razy :/

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 14:33:22
03.03.2020 15:40
Apostol_93
11.3
Apostol_93
27
Centurion

Tal_Rascha Rzeczywiście, z rozpędu napisałem :/ Przepłaszam

post wyedytowany przez Apostol_93 2020-03-03 15:40:35
03.03.2020 14:53
YojimboFTW
👍
12
2
odpowiedz
YojimboFTW
21
Konsul

To mi się podoba! <3 ;]

03.03.2020 15:43
Kazuya_3
14
2
odpowiedz
Kazuya_3
141
suicidal

Wygląda fajnie :)

03.03.2020 16:37
A.l.e.X
😍
15
odpowiedz
12 odpowiedzi
A.l.e.X
128
Alekde

Jeszcze mi index nie doszedł : ale jak dojdzie to uuu :) Alyx zamiecie nie tylko wszystko w marcu co wniesie VR na nowy poziom doznań :) Wygląda obłędnie !

03.03.2020 16:41
15.1
1
Dzienciou
112
Generał

skąd Ty tego Indexa wyczarowałeś? Ni w ząb nie idzie dostać...

03.03.2020 16:45
A.l.e.X
15.2
A.l.e.X
128
Alekde

zamówiłem dawno jak można było dostałem tylko info że dostanę przed premiera gry ale do premiery całkiem blisko a nadal go nie wysłali :) teraz to zapomnij że ktoś ci odsprzeda ale po premierze gry pewnie część trafi na jakieś allegro czy ebuy'e/

03.03.2020 17:02
15.3
Doniczkapl
33
Konsul

kiedy zamawiales?

03.03.2020 19:42
Hydro2
15.4
Hydro2
123
Legend

A.l.e.X dziwi mnie, że nie zamówiłeś Pimaxa 8K X, ew 8K+ z kontrolerami Index/Knuckles. Ja np z czasem sprawię sobie kontrolery Index, ale też nie zamieniłbym headsetu na Indexa, bo rozdzielczość to w VR podstawa, zwłaszcza 2160p na każde oko (a tak mam u siebie na Reverbie - 4320x2160). Dlatego właśnie sprzedałem Cosmosy, choć nie miałem na nie co narzekać, no poza trackingiem, który działał płynnie tylko przy włączonych trzech lampach (dla porównania, teraz wystarczy mikro lampka i światło projektora, do tego nie przerywa nawet na sekundę, mimo dwóch kamer)

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 19:45:10
03.03.2020 20:22
15.5
maniacrifts
5
Legionista

Dlatego właśnie sprzedałem Cosmosy, choć nie miałem na nie co narzekać, no poza trackingiem

Najdziwniejsze jest to że HTC dalej pcha się w te rozwiązania zmniejszając ilość kamer śledzących zamiast je wymienić.
HTC Kosmicznie oderwali się od rzeczywistości :)
Słyszałem że dopiero tegoroczne pimaxy są warte zakupu

03.03.2020 22:40
Hydro2
😂
15.6
Hydro2
123
Legend

Pamiętaj jednak, ze ja mam tą sama jakość, co Pimax 8k x w headsecie 3x tańszym, tyle, że nie mam takiego fov, ale i tak jest lepiej niz vive'wowe i oculusowe 110 stopni . A z tymi nowymi Cosmosami (4 kamerki i wersja Elite za cenę Indexów), to masz racje, troche HTC odleciał za bardzo w kosmos :D

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 22:42:58
04.03.2020 01:28
A.l.e.X
15.7
A.l.e.X
128
Alekde

Hydro - gdyby nie te różne kombinacje odnośnie działania VR to oczywiście że wybrałbym najlepsze na rynku, ale tutaj chce zrobić inaczej najpierw ograć alyx na indexach a potem dopiero kombinować z łączeniem sprzętu i zobaczyć jak to działa przy innym urządzeniu. Parametrami PM są poza zasięgiem wszystkich innych ale co z tego jak nadal walka w środowisku VR jest pomiędzy VR zamiast razem monopolizować rynek.

04.03.2020 01:37
Hydro2
15.8
Hydro2
123
Legend

A.l.e.X - sam fakt, że do PM podłączysz knucklesy, a także: podłączysz sensory HTC, odpalisz aplikacje Oculusowe bez Revive'a, czy podłączysz dowolne inne kontrolery VR bez żadnej kombinacje alpejskiej zaprzecza Twoim obawom. Na PM mamy co prawda własny soft, ale odpala się on i konfiguruje automatycznie tylko raz, a po każdym następnym użyciu gogli, komputer operuje automatycznie tylko tym launcherem, który wybierzesz, bez praktycznie żadnych ruchów, więc nie miałbyś co kombinować. Twój pomysł odpalenia Alyx najpierw na Indexie jest bardzo dobry. Gra w zasadzie nie zapowiada się, że się szybko znudzi, więc do tego czasu może zakupisz Pimaxy. Jeśli tak, podziel się wrażeniami. Na Indexie oczywiście to samo :)

04.03.2020 19:32
15.9
Doniczkapl
33
Konsul

@Hydro2 Jestem w trakcie czekania za Indexami, uwazasz ze Pimaxy sa lepsze ? A jesli kombinowac z roznymi podzespolami to jakie najlepsze?

04.03.2020 21:43
Hydro2
15.10
Hydro2
123
Legend

Doniczkapl - tylko 8k+ i 8k x. Pozostałe są gorsze. 8k x to headset, ktory dopiero teraz chyba można zamawiać i jest to najwyższy model, ale jeśli masz ipd (rozstaw źrenic) miedzy 59, a 67, bierz Reverba. Jakość przewyższa wszystkie headsety na rynku z PM 8K + włącznie, a kosztują .... 2400zl jeśli poczekasz do miesiącw (czyli niestety zapomnij o dostawie przed premierą HL Alyx), lub 2700zł, jeśli chcesz je w ciagu tygodnia. Pamietaj jednak, że jeśli Twoje IPD nie mieści sie w ww granicy (a ja mam 65.8, więc idealnie [to też daje uczucie większego pola widzenia, bo mimo, że headset ma 114 stopni, to przy zbyt małym IPD masz uczucie nizszego fova, niż przy innych headsetach ze 110 stopniami, ale hardwarowym pokretlem od IPD], pod żadnym pozorem ich nie zamawiaj, bo nawet zmiana w rejestrze zsynchronizuje tylko sam efekt 3D, ale sweet spot (obszar, na który patrzysz, który jest odpowiednio ostry, reszta jest rozmyta) będzie wtedy zbyt mały, a Ty będziesz mial jedna wielka plamę. No i trzeba podwieszać kable, albo je odpowiednio ustawiac, by nie przeszkadzaly (ja mam haki sufitowe). Właśnie dlatego ich cena jest tak "niska". Poza tym to WMR, ale najbardziej dopracowany juz z normalnym trackingiem (mimo dwóch kamer wystarczy jedna lampka, by tracking się nie gubił, a dzięki bluetoothowi headset "uczy sie" jak grasz i za drugim podejściem nawet, jeśli masz kontrolery poza obszarem kamerek, to i tak nie zgubisz trackingu, podczas, gdy na Cosmosach czasem gubił mimo 6 kamer z każdej strony i trzema dużymi lampami. Na szczęście Ty zamowiles perfekcyjny zloty środek (Indexy) i headset wręcz stworzony pod Alyx, więc będziesz mega zadowolony. Pytanie tylko, czy kiedy je zamówiłeś? Jeśli później niż na początku stycznia, to zapomnij o tym, że dostaniesz je na premierę Alyx. :/
A co do podzespołów, to wszystko zależy, ile możesz wydać kasy, co masz obecnie i czy preferujesz sprzęt uzywany, czy tylko nowy. Napisz, a slbo ja (jak zauważę post i będę), albo ktoś inny dobierze Ci to, co najlepsze. Generalnie jesli może byc uzywana karta graficzna, to za 1600zł idzie dostać gtx'a 1080ti, który jest jak RTX 2080, który kosztuje 3 tysie. Jeśli nowy, to RTX 2070 Super bedzie najlepszym wyborem, ale kosztuje ok 2300zł, a jest tylko 1,2% wolniejszy. Za wersje OC zapłacisz ok 2500-600, ale to już poziom obu ww kart. Z tanszych kart (i najslabszych kart nadających się do spokojnego grania w Alyx) polecam Radka 5600xt lub Gtxa 1070. Uzywkę tego drugiego dostaniesz za 800zł, a karta jest na prawdę konkret. Procka nie będę dobierał, bo nie wiem, co masz w tej chwili.
Wybacz za chaotyczny styl pisania. Pisałem Ci to, co w danym momencie sobie przypomniałem :)

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-04 21:58:00
04.03.2020 22:25
15.11
Doniczkapl
33
Konsul

Hydro2
Mam 2080ti, zle sie wyrazilem, bardziej mi chodzilo o kombinowanie stacje + kontrolery z roznymi goglami.
7.5k za vimaxy troche duzo (licze caly bundle bo mam tylko ps vr)
Gdzie jest haczyk z tym reverbem ze takie paramtetry a tylko 2.5? I co jeszcze do nich musze dokupic, stacje i kontrolery? Jakie, valva?
I co to jest WMR

Jeszcze nic nie zamowilem, wiec mam czas na decyzje. I nie spieszy mi sie jakos super mega zeby zagrac w alyx na premiere. Za duzo kasy zeby pochopnie kupowac, a bawic sie potem w odsprzedawania i kupowanie czegos innego srednio mi sie widzi.

post wyedytowany przez Doniczkapl 2020-03-04 22:27:04
05.03.2020 00:25
Hydro2
15.12
Hydro2
123
Legend

Up Zatem gpu zostaw. Haczyk z Reverbem jest taki, ze headset nie ma sprzętowej zmiany IPD, a jeśli się nie miescisz miedzy 59, a 67, wówczas zostanie Ci sprzedaz headsetu. Masz ok 30% prawdopodobieństwa, że nie trafisz w limit. No i im nizsze IPD, tym mniejszy Sweet spot. Poza tym kontrolery knuckles w Indexach wszystko biją. Bez lampki na Reverbie ciągle bedziesz gubił tracking, chyba, ze dokupisz sensory, ale by headset je obsłużył, musisz dokładnie przestudiować obszerna instrukcję na YT. Nie zapominaj też, że na Indexach nie ma efektu "lornetki". Na Reverbie lekki jest, i jest on lekki tylko przy IPD bliższym górnej dopuszczalnej granicy. Im mniejsze IP,D, tym efekt większy. Indexy także mają 120 i 144 herce, a Reverby tylko 60 (które wykorzystasz jedynie w scenach statycznych i emulacji ekranu monitora) i 90. A WMR to skrót od Windows Mixed Reality, czyli połączenie virtual i augment (rozszerzona) reality. Jest to platforma Microsoft zgodna tylko z najnowszym Windowsem 10 i o ile same gogle odpalą Ci wszystkie gry, jakie odpali Index i Vive, tak na samej platformie WMR masz 5 prostych gier VR na krzyż, a sama platforma jest zintegrowana ze sklepem Windows 10. Nie każdemu to odpowiada. Tak samo kontrolery, są super, ale sa wyprofilowane pod odpowiednie dłonie, nie każdy od razu przywyknie. Podobnie też jak guziki. Zamiast ABXY mamy na obu kontrolerach dwa touchpady, których odpowiednie wciśnięcie emuluje ww guziki. Nie każdemu to odpowiada, ale też lepiej sie na nich gra, niż na kontrolerach Vive i Vive Pro, ktore nie mają nawet analogów (kontrolery WMR mają). Za to palce się na nich męczą mniej niz na wszystkich kontrolerach, jakie są na rynku. Wszystkich, oprocz Knucklesów/Indexów. Te są bezkonkurencyjne także i na tym polu.
Btw augment reality wykorzystasz w nich włączając tzw latarkę, czyli za pomocą kontrolerów masz latarkowy czarno-biały podgląd świata realnego. Jakość jest słaba (choć obraz nawet tu jakby lepszy niz na podgladzie Cosmosowym, mimo, że czarno-biały, podczas gdy na Cosmosie jest w kolorze), ale wystarczy do plynnego podglądu, a efekt jest i tak super :)

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 00:45:58
03.03.2020 16:38
-=Esiu=-
😜
16
odpowiedz
-=Esiu=-
153
Everybody lies

A jaki by to był HYPE gdyby teraz wychodził Half-Life 3... 100x więcej zainteresowanych odbiorców ;)

03.03.2020 17:31
17
odpowiedz
1 odpowiedź
xan11pl
38
Pretorianin

wygląda prześwietnie... aż mam ochotę kupić sprzęt VR żeby w to zagrać.. gorzej że pewnie musiał bym również wymienić do tego komputer

05.03.2020 14:04
17.1
Toxicator
83
Pretorianin

Wystarczy zwykły komputer do grania ze średniej półki.

03.03.2020 19:10
Qartex
😊
18
odpowiedz
Qartex
9
Legionista

To wygląda niesamowicie, to powinno ruszyć całym VRem. Ciekawe jak potraktują tutaj wizje z jegomościem z walizką. Podoba mi się też styl artystyczny, to taki half life 1 + 2.

post wyedytowany przez Qartex 2020-03-03 19:14:25
03.03.2020 20:21
hubert43
19
odpowiedz
hubert43
31
Pretorianin

Spoko

03.03.2020 22:32
20
odpowiedz
5 odpowiedzi
hola
2
Pretorianin

Nie rozumiem jak taka filmówka ma być przełomem? Od razu razi mnie ukrywanie się za drzwiami samochodu a co najlepsze za plastikowymi drzwiami TojToja ;) Niby VR, niby realizm a takie głupoty? Tak samo, że przeciwnicy nic nie słyszą ? No ok, może uszu nie mają? Ogólnie AI przeciwników jakby leży. Ta gra to nie jest przełom, to jest mały krok w dążeniu do doskonałości. Może za xx lat. Same teleporty nadają się na jakiś pomysł/szkielet gry, ale tu wychodzi to kiczowato. Ihmo jakiś Portal3 w VR byłby lepszy bo tu to wygląda średnio i jest krokiem naprzód ale nie milowym jak wszyscy trąbią.

post wyedytowany przez hola 2020-03-03 22:35:03
03.03.2020 22:45
Hydro2
20.1
Hydro2
123
Legend

Człowieku - miliard razy pisano, ze teleporty to jedna z pięciu opcji poruszania się. Kwestie AI tez już wyjaśniano. Weź czasem zorientuj sie w tym, co komentujesz ;)

03.03.2020 22:55
20.2
hola
2
Pretorianin

A mogę prosić o link gdzie wyjaśniono to AI? Bo te osłony z ToiToia najbardziej mnie rozwaliły. A jeszcze niedawno ktoś wrzucał filmik z HL2 gdzie gdy my nie widzimy przeciwnika to i on nas nie widzi, wystarczy oczy zasłonić.

post wyedytowany przez hola 2020-03-03 22:57:39
03.03.2020 23:18
Hydro2
20.3
Hydro2
123
Legend
post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-03 23:20:15
03.03.2020 23:28
20.4
hola
2
Pretorianin

Kwestie AI tez już wyjaśniano.
I gdzie tu wyjaśniono kwestie głupich przeciwników? Ja wiem, że to tylko trailery, ale wydaje mi się, że idąc w VR i lepszą grafike zapomniano o AI przeciwników i wygląda to na ubogą, schematyczną, oskryptowaną rozgrywke.

post wyedytowany przez hola 2020-03-03 23:32:51
04.03.2020 00:41
Hydro2
20.5
Hydro2
123
Legend

Masz to na większosci filmików "gadanych", te wyżej dwa to tylko przykłady. Jeśli grałeś w poprzednie części i wiesz, co to są head craby, to na pewno zrozumiesz sens tych filmików :)

03.03.2020 23:12
👍
21
1
odpowiedz
Malaga
89
ma laga

HL2 ze swoim Sourcem zawsze był śliczny, ale tutaj wygląda to obłędnie. Level designerów mają świetnych i choć serce boli, że wychodzi tylko na VR to gry dekady nie przewiduję, chyba że w kategorii VR

03.03.2020 23:53
22
odpowiedz
kaersol
26
Centurion

Brak ramion i możliwa teleportacja - Tymi czynnikami przywrócili mi wiarę. Jednak na pewno zagram w te grę. Nienawidzę gier gdzie widać ramiona, bo to psuje mi immersje. Nie lubię także systemu płynnego chodzenia. Bardzo się cieszę, że valve poszło na kompromis i zrobiło opcje poruszania się odpowiednią dla każdego. W zasadzie mogliby te ramiona także dodać dla ludzi, którym jednak one pasują.

Nie gram w Bonework ze względu na plynny ruch i te nieszczęsne ramiona. Mam nadzieję, że i Bonework dostanie jakiś uodate z możliwością wyboru.

03.03.2020 23:56
23
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
str1111
41
Konsul

Od tej gibającej się kamery rozbolała mnie głowa... nie wyobrażam sobie tak grać dłużej niż parę minut, chyba że w VR by to tak nie dokuczało...

04.03.2020 00:35
Hydro2
23.1
Hydro2
123
Legend

To, co oglądałeś to cykl mieszany: teleport - chodzenie - on rail. Połączenie trzech różnych systemów poruszania się.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-04 00:37:32
04.03.2020 01:00
23.2
maniacrifts
5
Legionista

Gibanie kamery zapewne dodali żeby film ciekawiej wyglądał

04.03.2020 14:40
Hydro2
23.3
Hydro2
123
Legend

Nie, to system mieszany. Nic nie modyfikowali w filmiku.

05.03.2020 13:52
Marder
23.4
Marder
202
Generał

str1111 ---- Muszę Cię rozczarować. W VR to zjawisko jeszcze bardziej się nasila i prowadzi własnie do problemów z błędnikiem i ogólny dyskomfort. Szkoda że nie zrobili tradycyjnej wersji na PC.

05.03.2020 14:06
23.5
Toxicator
83
Pretorianin

Gibająca kamera jest tylko na podglądzie na płaskim ekranie bo nie możesz inaczej zaprezentować ruchu twojej głowy. W VR wszystko widzisz normalnie.

04.03.2020 02:39
24
odpowiedz
jasiolpn18
2
Junior

Kur.. jak ja kocham ten dźwięk śmierci Civil Protection. Już się nie mogę doczekać aż usłyszę go w świeżutkim gameplayu HL:A :D
Na szczęście nie odczuwam dyskomfortu przy płynnym poruszaniu, więc właśnie w ten sposób zamierzam ograć ten tytuł :)
A same filmiki... No cóż wyborne. Coś czuję, że klimat tej produkcji rozłoży mnie na łopatki :D

04.03.2020 02:47
25
odpowiedz
1 odpowiedź
kriskow44
3
Konsul

Hydro2 no muszę chyba powoli szykować się na przegrana gemeplay pozytywnie mnie zaskoczył Spodziewałem się średniaka na 7.5 a teraz widzę ze może być 8.5/9

04.03.2020 09:59
Hydro2
25.1
Hydro2
123
Legend

Jeszcze szanse masz. Do premiery 19 dni. Nie wiadomo, czy kolejne gameplaye nie zmieniŕ opinii graczy :P

04.03.2020 10:36
26
odpowiedz
2 odpowiedzi
diseasex
66
Konsul

kupie VR dla tej gry. Brak killer game byl powodem ze sprzedalem swojego htc vive. Wyglada na to ze valve otworzyl wrota do popularnosci VR.

05.03.2020 14:08
26.1
Toxicator
83
Pretorianin

Beat Saber, Chronos, Lone Echo, Edge Of Nowhere, Asgard's Wrath, Stormland, Moss, Boneworks, killer apy można wymieniać i wymieniać tylko kolega nie chciał kupić :)

06.03.2020 10:27
26.2
diseasex
66
Konsul

w czasie jak kupilem htc vive (na premiere) to nie bylo nic

04.03.2020 13:41
👍
27
odpowiedz
6 odpowiedzi
wiko123
78
Pretorianin

I niech nikt nie próbuje mi wmówić, że VR nie jest przyszłością branży...

04.03.2020 14:45
27.1
zanonimizowany1191507
23
Legend

Jest taka sama przyszłością jak 3d czyli żadną. Przyszłość będzie szła w coraz wyższe rozdzielczości i bajery typu hdr, rtx itd.

04.03.2020 15:51
😂
27.2
wiko123
78
Pretorianin

Yarpen z Morii (R)ewolucja w dostępnych mechanikach rozgrywki za sprawą zwiększonej interaktywności vs stagnacja w aspekcie gameplayowym na rzecz graficznych fajerwerków - wybierz jedno...

post wyedytowany przez wiko123 2020-03-04 15:58:40
04.03.2020 17:24
27.3
zanonimizowany1191507
23
Legend

Ja nie podejmuje decyzji w tych kwestiach, tak po prostu jest i będzie.

04.03.2020 21:44
27.4
1
maniacrifts
5
Legionista

Jest taka sama przyszłością jak 3d czyli żadną. Przyszłość będzie szła w coraz wyższe rozdzielczości i bajery typu hdr, rtx itd.

Ale to nadal patrzenie przez okno na świat
Vr będzie jak konsole innym sposobem na granie

04.03.2020 21:50
mirko81
27.5
mirko81
21
Dywizjon 1150

Yarpen z Morii
mówisz o 3D kinowym ktory sie nie przyjał? bo w grach chyba tego nie testowano.
po 4 latach od zakazu implementacji 3D w TV nie ma mięsica bez premier BR 3D 1080p i ciesza się ogromna popularnoscia na p2p.

05.03.2020 01:02
Hydro2
27.6
Hydro2
123
Legend

Yarpen z Morii. 3D się nie przyjęło, bo bylo za drogie. Nawet, jesli ani RT, ani 3D, ani VR, ani HDR, czy cokolwiek, co powiesz sie nie przyjmie, to rezygnując z tego wszystkiego zobacz, ile Cie minęlo. Ja i Alex widzieliśmy to wszystko i wszystko robilo efekt WoW. Ograniczając sie jedynie do grania 2D, pozbawiles siebie wiekszośc mega wpływajŕcych na gejming wspomagaczy. 3D uważam za kapitalne, ale ja je uzywalem na okularach 3D Vision 2 i na okularach przypominajacych gogle VR (Sony Hmz), o których nie wiedziało 99.999% graczy. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak to wtedy zmienilo gejming. Nie dziwię sie, ze 3D szybko padlo, ale to dlatego, ze ze względu na ceny i dostępność praktycznie każdy z Was prawdziwego 3D nie widzial na oczy. Chyba tylko ja i Alex z tego forum widzieliśmy wszystko, co sie da w gejmingu, z czego Alex kupował sobie wszystko ot tak, a ja bawilem sie w wymianki sprzętowe, downgrady itp by podbić sobie jakość gejmingu i mieć to wszystko (ale co widziałem, to moje). I Ty sie dziwisz, źe to przeszlo bez echa? Dziś 3D zastąpił VR, który zmienia gejming 2000x bardziej. Zmierzam jednak do tego, ze technologia, to nie tylko nowszy sprzęt, ale i udoskonalanie poprzedniego sprzętu przy niższych kosztach. Tak jest w przypadku VR, dlatego te nigdy nie padnie. Będzie tylko lepsze i z czasem dostępne dla każdego. Kwestia czasu. Nie zmienia to faktu, ze warto bylo inwestować w nowości, by nie mówić, ze coś Cie minelo, czy cos jest do dupy (bo nie jest) i jw, co zobaczysz, to Twoje.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 01:32:03
04.03.2020 14:16
28
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
RobSta76
4
Junior

Dawno nie było gry o Raymanie.
Podoba mi się

04.03.2020 14:38
Hydro2
28.1
Hydro2
123
Legend

xD

04.03.2020 14:47
TheCerbis
28.2
TheCerbis
40
The Wolf Among You

W sumie... w Raymana VR to bym zagrał.

04.03.2020 15:03
29
odpowiedz
1 odpowiedź
mariusx78
7
Legionista

Odnoszę wrażenie, że jest lekki downgrade tekstur na tych gameplayach porównując do oryginalnego trailera, a być może grafika nie jest ustawiona na maxa.

04.03.2020 15:18
Hydro2
29.1
Hydro2
123
Legend

Są dwie wersje jakościowe na YT. Oglądałeś z linka na Golu i maks jakości?

04.03.2020 16:14
maciell
30
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
maciell
68
Generał
Wideo

A mi sie ostatnio nie chce grac w gry nie VR.
Skyrim- w wersje nie VR mialem ponad 1k godzin. Oczywiscie z modami. No, a teraz znowu ogrywam w VR. I to sa zupelnie inne doznania.
To samo z Fallout 4. Przeszedlem cala. Teraz ogrywam w VR i jest to zupelnie inna gra.
Lone Echo https://en.wikipedia.org/wiki/Lone_Echo - jedna z najlepszych przygodowek w VR. Naprawde czujesz sie jak android Jack i ze jestes w przestrzeni kosmicznej. W tym miesiacu 2 czesc i napewno kupie na premiere.
Beat Saber https://store.steampowered.com/app/620980/Beat_Saber/ prosta niby gra rytmiczna w VR. Na najlatwiejszym poziomie + wylaczona zawalanie lvl jak popelnisz bledy to po 2 piosenkach jestem mokry. Mega fun z czegos tak prostego jak machanie 2 mieczami. Jak ogladam ludzi co robia na hard to nie wiem jak oni to robia.
https://www.youtube.com/watch?v=3ehSPtWoiuc
Na Alyx jaram sie jak zapalka. W tych gameplayach gra juz ocieka klimatem.
https://www.gameinformer.com/interview/2020/03/03/valve-on-why-half-life-alyx-needed-to-be-in-vr ciekawy artykul (eng) dlaczego gra musiala wyjsc w VR.
Ciekawe ilu ludzi tu na forum ma prawdziwe VR i kompy, ktore daja rade to uciagnac. Czytajac tu niektorych to taki bol czterech liter sie wylania. Sami nie beda mogli zagrac wiec leje wiadrami pomyj.

post wyedytowany przez maciell 2020-03-04 16:15:51
04.03.2020 21:57
30.1
maniacrifts
5
Legionista

Też tak mam że w gry bez VR nie chce mi się grać :)
Zagraj w The Thrill of the Fight lub Pistol Whip to jest dopiero wycisk :)

05.03.2020 08:15
Hydro2
30.2
Hydro2
123
Legend

The same. Gram w Black Mesę póki co. Mam też świadomość, że w najbliższych dwóch miesiącach sporo premier, ale ogólnie średnio mam ochotę na zwykle gry i pewnie każda z tych premoer będę mocno odwlekał w czasie. Fajnie, ze Viveport działa na Reverbie. Tam macie od cholery gier. Ja mam abonament z Vive Cosmos ważny do czerwca (nie sprzedałem Cosmosów z danymi do niego) i każda z tych gier mimo, iż większość to proste gry (choć sa też te duże), dostarcza mi więcej frajdy, niż każda zwykła. Warto wykupić tam abonament. Chyba 60zl jest za miesiąc (nie pamiętam, jak przyjdzie Reverb z gwarancji, a bedzie to dzis albo jutro, to dam znać), ale można wykupywać bez niego gry, za ktore ceny nie przekraczaja 80zł i to mówię o tych konkretnych tytułach.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 08:30:30
04.03.2020 17:12
31
odpowiedz
5 odpowiedzi
mariusx78
7
Legionista

Jedyną kiepska rzeczą w tego typu grach na VR jest sposób "chodzenia" czy też przemieszczania się. Te przeskoki rodem z Google Earth- street view partaczą dużo w takiej grze. Nie ma płynnego chodzenia tylko "przeskoki" z miejsca na miejsce.

04.03.2020 17:16
maciell
31.1
1
maciell
68
Generał
Wideo

Nastepny nie rozumiejacy tekstu pisanego. Przeciez masz 5 opcji chodzenia. Teleport jest jedna z opcji.
https://youtu.be/u9Nj1lYyQmI

No chyba, ze to jest trolowanie jakiegos frustrata.

04.03.2020 18:56
31.2
mariusx78
7
Legionista

"maciell" szczerze mówiąc nie wiedziałem, że jest kilka opcji chodzenia bo nie mam jeszcze własnego VR, ale grałem w różne ciekawostki u znajomego na oculusie i akurat takie chodzenie za pomocą "teleportacji" było. W takim razie bardzo się cieszę, że jest kilka opcji poruszania się, bo inaczej byłaby to hoojoza niesłychana. P>S> trolem to chyba sam jesteś ;)

04.03.2020 19:02
Hydro2
31.3
Hydro2
123
Legend

Tylko w tym temacie masz o tym napisane 4 razy. Ty tak na serio?

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-04 19:02:23
04.03.2020 19:04
p4go
31.4
p4go
109
Almost human
Image

hydro myślę, że to coś jak na załączonym obrazku. Po co sprawdzić jak można odrazu założyć, że jest źle...;)

post wyedytowany przez p4go 2020-03-04 19:05:44
05.03.2020 08:32
Hydro2
31.5
Hydro2
123
Legend

Hehe, w punkt :D

04.03.2020 19:41
Ogame_fan
32
odpowiedz
3 odpowiedzi
Ogame_fan
107
IvestigationSEESThieves

AI faktycznie cienkie ale ciężko żeby nie bylo skoro każda strzelanka robiona pod VR to generalnie Lightgun Shooter i przeciwnicy muszą być ograniczone AI chociażby przez fakt że nie mogą nas zachodzic od tylu.

Ogólnie wygląda spoko, kiedyś się ogra ale hajp absolutnie zerowy. Co jest mega smutne biorac pod uwage ze po HL2 stalem w media markt w kolejce a ściągnięcie plików kosztowało mnie prawie połowę ceny gry e tamtym czasie. Z marszu przeszedłem 3 razy. Oba Epizody to było czekanie jak na szpilkach. Generalnie po 13 latach prawie ciężko się hajpowac zwlaszcza na VR owy celowniczek. Mam tylko nadzieję że Volvo robi tam normalnego half Life.

05.03.2020 06:54
32.1
lajosz
88
Pretorianin

Ogame_fan

/// Ogólnie wygląda spoko, kiedyś się ogra ale hajp absolutnie zerowy. ///
_
DOKŁADNIE.
_
Pomimo ochów i achów (moim zdaniem nieuzasadnionych) nie wróżę tej grze jakiegoś spektakularnego sukcesu i piszę to ja, czyli fan HL/HL2.
_
Po prostu, hajp (póki co) jest nie dlatego że to VR, ale ...... pomimo tego .
_
Większość zwyczajnie oczekiwała HL3 i dlatego takie zainteresowanie tym Alyx. ale ...... już za chwileczkę emocje opadną i jeśli gra wyjdzie TYLKO do grania na VR, to sprzedaż będzie .... słabiutka i wcale nie dlatego, że trzeba do tego VR i że ludzi nie stać, ale właśnie dlatego (tu znowu moja opinia) że nie wszyscy, a podejrzewam że tych będzie zdecydowana większość lubią "machać łapami" przez godzinę lub dłużej i to w dodatku na stojąco.
Wiem o czym piszę, bo miałem okazję zagrać na Valve INDEX VR i chociaż pierwsze wrażenie jest piorunujące, czyli efekt WOW jak najbardziej zadziałał, to już po chwili (chociaż efekt nie mija) chce się po prostu usiąść i grać i .... można usiąść, ale ..... jakieś to wtedy wszystko nienaturalne wtedy i "machanie łapami" w pozycji siedzącej nie jest intuicyjne, a nadal (szczególnie po dłuższym posiedzeniu) coraz bardziej męczące.
_
Poza tym, gra jest tylko ..... rozwinięciem HL2.
Owszem, piękne uniwersum, ale ..... mam wrażenie, że to tylko DLC do HL2 i ..... niestety nic więcej.
_
Tak czy siak, jeśli w końcu kiedyś będzie można w to zagrać bez VR, to zapewne kupię grę, ale w tej chwili ..... nie jest to dla mnie jakiś must have.
============
Tak na marginesie, to mam kompa który to spokojnie uciągnie i stać mnie bez problemu na zakup zestawu VR, nawet tego najdroższego, ale ..... jakoś nie widzę powodu ..... na razie.

05.03.2020 08:45
Hydro2
32.2
Hydro2
123
Legend

Up - ja w każda jedna gre VR gram siedząc sobie wygodnie w łóżku. Każdy dzisiejszy tytuł ma wybór miedzy Room Scale, a trybem siedzącym. A jak ma Ci sie podobac VR, skoro Ty go na oczy nie widziałeś? A jesli widziałes, to pewnie w jakimś salonie na dwie minuty, czy u kumpla na PSVR, który jest tylko namiastka tej technologii. Taka jakby wersja pre-alfa możliwości współczesnych pecetowych headsetów. Bo jakbys widzial tak na prawde, to nie palnąłbyś takich bredni, jak np "musze wymachiwać łapami na stojąco". Ludzie, serio takie opinie? A co do HL, o ile u Ogame'a wcale mnie nie dziwi ta opinia, bo wiadomym jest, ze on skrytykuje z marszu wszystko, czego nie ma na konsoli, to Ty jak możesz wydawać takie opinie patrząc na YT? W zasadzie to jak można cokolwiek oceniac negatywnie w grach VR, bez ogrania tego w VR? Nawet, jeśli jakaś gra ma slaba grafike (a tu widzę nawet w 2D lepsza niż najpiekniejsze gry na X1X i PS4 PRO), to w VR jakosc tej grafiki jest zupełnie inna, no, ale jak się gra tylko na PSVR, czy innych cardboardach, to potem sie pisze takie, a nie inne bzdury.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 08:51:58
05.03.2020 09:17
32.3
JohnDoe666
9
Generał

Ogame_fan lajosz
No dokładnie. Też kompletnie nie rozumiem tego jarania się. Ta gra to prostacki celowniczek, nic specjalnego.
Gra jest robiona na starym wysłużonym silniku i to widać. Wygląda... no powiedzmy poprawnie, no dobra, na tle innych VRowych brzydactw to nawet nieźle. Nie oszukujmy się, tym co sprzedaje tą grę to fraza "Half-Life" w tytule.

post wyedytowany przez Admina 2020-03-05 18:32:13
04.03.2020 21:18
WolfDale
33
odpowiedz
7 odpowiedzi
WolfDale
29
SPARTAN B312

Gaben mimo Steama nadal bardzo Cię lubię i liczę na to, że to jest czasowy tytuł na wyłączność VR. Życzę również sukcesu i po jego odniesieniu mam nadzieję, że nie zapomnisz o takich "biedakach" jak ja który nie przepada za VR i dasz przeżyć historię również w tradycyjnej formie.

04.03.2020 21:30
maciell
33.1
maciell
68
Generał

Zasmuce cie, ale podczas wywiadu z ludzmi pracujacymi nad gra definitywnie odpowiedzieli, ze nie ma takiej mozliwosci. Alyx powstala w 100% do grania w VR i nie da sie tego przeniesc. Jeden z devow powiedzial, ze musialbys obslugiwac z 30 przyciskow. Interakcje w Alyx sa kluczowe i nie da sie tego przekompilowac na klawe+myszke.

04.03.2020 21:45
mirko81
33.2
mirko81
21
Dywizjon 1150

coś musza wypuścić by spróbować czy technika się w końcu przyjmie czy nie.
ze względu na koszty i brak standaryzacji nie wróże jej popularności, jeśli przetrwa to w niszowej skali

04.03.2020 21:53
WolfDale
😢
33.3
WolfDale
29
SPARTAN B312

Domyślam się, że to nie jest łatwe. Ale patrząc na taką Penumbrę pewne rzeczy udałoby się przenieść na myszkę. Natomiast co do innych rzeczy to po prostu uprościć do poziomu HL2.

Ale wiem, marzenie ściętej głowy. Ale pomarzyć można.

05.03.2020 07:41
33.4
Szary-Wilku
25
Konsul

Valve na pewno nic nie zrobi, ale coś czuję, że fani sami sobie poradzą :)
Wystarczy dodać wirtualną rękę, obsługę myszki i zwykłe podnieś/upuść.
Na pewno nie będzie takiej samej frajdy jak z VR, ale do poznania fabuły całkowicie wystarczy. Lepiej tak, niż na gameplayach z YT.
Sam mam kilka pomysłów jak to można zmienić to zrobić pod K+M, ale muszę poczekać na premierę gry i rozpisać wszystkie zagadki i ważne elementy fabularne.

05.03.2020 09:01
Hydro2
33.5
1
Hydro2
123
Legend

WolfDale napisales mi w komentarzu, ze to, co napisałem da sie rozwiązać jak w Penumbrze. Otóż nic z tego, bo tam masz możliwość interakcji tylko z jednym obiektem, lub wszystkim na raz, a w VR Twoje cialo wplywa na interakcje z kazdym obiektem w grze. Nie ma szans tego obejść. A jak rozwiążesz kwestie z drabiną? Press F to climb up? Przeciez to pozbawi gry sensu. To właśnie o to chodzi byś pokazał, jak jestes w stanie wytrzymać jak w realu wchodzac na drabinę. Tak, jakbys wchodził np na dach wieżowca z parteru po drabinie. Masz miec identyczne odczucia. Wejdź sobie na dach nawet czteropietrowca z parteru, to pogadamy. Jeśli zdejmiemy z gry funkcje ruchowe, wowczas bedzie to tylko zwykła strzelanka 2D, ale większość z Was tego nie rozumie. To nie tylko obraz jest "Wi arem", ale też Wasze ciało, ale większość z Was tego nie rozumie. Wy spojrzyciena gre na YT, napiszecie: " a średniak"i pójdziecie spać. To nie na tym polega. Zagrajcie, ale na porządnym headsecie i przynajmniej godzine, a nie dwie minuty. Wtedy dyskusja z Wami nt VR będzie miala sens, bo skupiliscie sie na tym obrazie jak ślepoki z Sosnowca, a on jest tylko połową sukcesu. Nawet niecałą. Tak z 40% bym rzekł. 60% VR, to cala reszta i wiesz co? Można te 60% dostrzec nawet tak jak ja, nie na stojaco, a na siedzaco w łóżku, serio :D Pokaże to na premiere HL. Nagram oba typy gameplaya.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 09:10:22
05.03.2020 09:53
mirko81
33.7
mirko81
21
Dywizjon 1150

Ale jak wygląda to wchodzenie po drabinie VR z pozycji łóżka czy stojącej? Przebieranie rękoma? A nogi ? Mowisz o ciele. Jakiś krok milowy jest ale to dopiero eksperymenty. Większości wystarczy naprzemian Lewy/Prawy przycisk myszy :)

05.03.2020 14:44
Hydro2
33.8
Hydro2
123
Legend

mirko81 - mówiąc o całym ciele, mam na mysli oczywiście room scale, bo jak fizycznie kucasz, to w grze też. Jak ruszasz ręką w reslu, to w grze też. Jak grasz na siedząco, to do gry przenodi sie Twoje ciało od pasa w gorę, a od dupy w dół masz cialo inteligentnie zafreezowane i ustawiajac dobie poziom podlogi w domu inteligentnie nanosisz całość na miejsce gry operujac nogami bohatera gry. Nie da sie tego rewolucyjniej przeprowadzić. Szacun za pomysł dla twórców headsetów. Jedyne, co da się chyba tylko zmienić, to czujniki na nogi, by obie dzialaly niezależnie wraz z palcami, ale grom to w sumie niepotrzebne, więc to, co masz dzisiaj, to już rewolucja ;)

post wyedytowany przez Admina 2020-03-05 18:30:53
05.03.2020 10:52
35
odpowiedz
2 odpowiedzi
Matihias
38
Chorąży

To wygląda jak jakaś nowa formuła starusieńkich celowniczków, z Raymanem jako głównym bohaterem. Nie widzę tu nic ciekawego.

05.03.2020 13:56
maciell
35.1
1
maciell
68
Generał

OK boomer.

05.03.2020 14:40
Hydro2
35.2
Hydro2
123
Legend

Matihias przeczytaj, co napisałem pod postem Wolfdale'a i Ogame'a i zastanow się nad tym, co napisałeś Boomer :)

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 14:40:38
05.03.2020 14:03
Marder
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
Marder
202
Generał

Extra to wygląda i ten specyficzny klimat. Mimo tego nadal żałuję że nie będzie wersji bez VR. Kupować tak drogi sprzęt dla jednej gry i potem się modlić żeby nie mieć problemów z zawrotami to lekkie przegięcie.

05.03.2020 14:42
Hydro2
36.1
Hydro2
123
Legend

Pod postem Wolfdale'a i w okolo stu postach w tematach z Alyx masz wyjaśnione, dlaczego to nigdy nie będzie w 2D.

06.03.2020 08:46
Marder
36.2
Marder
202
Generał

Może inaczej... Żałuję że nie zrobili Half-Life Alyx jako gry 2D.

05.03.2020 14:40
Septi
😐
37
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Septi
140
Starszy Generał

Powini zrobic jakieś stoisko z VR'em żeby ludzie mogli sobie spróbować z czym to sie je.Niestety wiele osób wchodzi na YT,patrzy na gre i myśli sobie że to właśnie VR.Okulary trzeba założyć,zagrać żeby poczuć imersje i głębie,żeby doznać tego uczucia że jest sie w grze.Mi sie wydaje że firmy które produkują okulary mało robią żeby go promować.Tak jak pisałem powinny być stanowiska VR gdzie można przetestować samemu i poczuć z czym to sie je bo filmiki promocyjne nie oddają ani troche czym jest VR.

post wyedytowany przez Septi 2020-03-05 14:41:43
05.03.2020 15:07
Hydro2
37.1
Hydro2
123
Legend

U nas jest, ale z Vivem Pro, czyli jak skutecznie sobie zepsuc zabawę. Najśmieszniejsze jest to, że to zbyt fatalny na dzisiejsze czasy headset, a wciąż najdroższy, podczas gdy np taki Cosmos zjada to przestarzałe ehm "cudo" bez popitki. Ktoś mi wyjaśni, czym HTC usprawiedliwia tą hiper absurdalną cenę?

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 15:07:35
05.03.2020 15:48
maciell
37.2
maciell
68
Generał

Przeciez tu wiekszosc ludzi nie ma komputera, aby VR uciagnac. Wiekszosc tu siedzi na laptopach 'gajmingowych' (taki zarcik) i jakby wyszedl Alyx w wersji nie VR. To i tak by plakali nad optymalizacja bo im slabo chodzi na ziemniakach. Wiec o czym tu mowa jak wiekszosc ma tu laptopy w cenie mojej karty graficznej. To gdzie ich jeszcze stac, aby wyslupac 2300 na oculus rift s + kontrolery. No to wiadomo, ze beda trolowac tu w temacie i generalnie pluc na gre. Wkleilbym tu obrazek "Masc na bol ..." ale zaraz by ktorys pobiegl naskarzyc do admina, ze urazilem jego dziewczece uczucia.

05.03.2020 16:06
mirko81
37.4
mirko81
21
Dywizjon 1150

No ale wersja 2D nie potrzebowala by tyle mocy. Grafika w wersji 2D to strzelając bezpiecznie poziom 970 gtx. Co też dokłada kolejną klode pod nogi w przypadku VR.
Nie oceniajac kosztów to sa poki co wady technologii : wg mnie skomplikowany sprzęt, brak standardu, wymagania

05.03.2020 16:15
Hydro2
😃
37.5
Hydro2
123
Legend

Przecież właśnie napisałes wymagana kartę potrzebna do Alyx, tyle, ze po oc osiagalnym dla każdego egzemplarza :D A 800zl za nowy sprzęt (WMR), czy używanego Rifta, to taniej niz konsola, czy slaby monitor. Nie no faktycznie :D Bitch please :D

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-05 16:18:12
05.03.2020 16:23
mirko81
37.7
mirko81
21
Dywizjon 1150

Hydro, przecież 970 gtx nie łapie sie na minimalne

05.03.2020 19:19
Hydro2
37.8
Hydro2
123
Legend

Up - przeczytaj dokładnie, to co napisałem.

05.03.2020 16:10
Septi
38
odpowiedz
2 odpowiedzi
Septi
140
Starszy Generał

Problem w tym że to co grasz za pomocą myszki i klawiatury patrząc w monitor nie oddaje tego jak grasz w gre na okularach.Zakładasz okulary na głowe,rozglądasz sie i widzisz świat gry w koło siebie.Jesteś centralnie w grze.Nieda sie tego opisać trzeba założyć okulary i zagrać.

06.03.2020 10:06
mirko81
38.1
mirko81
21
Dywizjon 1150

Dlatego przy obecnych kontrolerach nie da się zrobić szybkiej gry akcji FPS. Kto wie jak to sie rozwinie. Projekt z pewnością będzie kontynuowany i oby dążyło do ujednolicenia.
Zastosowanie obecnie widze w przygodowo-logicznych grach.
Ethan Carter na tym byłby w deche.
Był w ostatnim czasie na Golu jakis artykuł z przeglądem obecnego sprzętu VR ?

post wyedytowany przez mirko81 2020-03-06 10:10:20
08.03.2020 18:27
Hydro2
38.2
Hydro2
123
Legend

Nie, ale na pewno na całą redakcje jest choc jeden fan VR.

post wyedytowany przez Hydro2 2020-03-08 18:38:20
Wiadomość Half-Life Alyx – 3 gameplaye ukazują odmienne systemy ruchu