Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bloober Team postawi na duże gry TPP, akcję i filmowość

06.02.2020 09:40
1
siera97
53
Senator

To nie wypali. Zaczną projekt z rozmachem, stworzą kilka fajnych mechanik, a na koniec im braknie pieniędzy. 2 lata na grę AAA to krótko, a takie studio ma budżet raczej mocno ograniczony. Ostatecznie okaże się ze zrobią grę z niewykorzystanym potencjałem i wrócą się do produkcji z niższym budżetem. Już to przerabialiśmy przy Ghost Warriorze.

06.02.2020 10:18
Persecuted
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Małe studio, które jeszcze nigdy nie stworzyło żadnej gry AAA, chce w kilkanaście miesięcy, zupełnie od zera, wyprodukować dwie takie gry równocześnie. OK... Albo inaczej rozumiemy określenie AAA, albo w BT kogoś mocno poniosła fantazja.

06.02.2020 11:11
Czarny  Wilk
2.1
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Nad Medium niby pracują od bodaj 2012 albo 2013 roku więc to nie tak że zupełnie od zera. Już tacy mali też nie są, powiedziałbym że średniej wielkości - w ostatnim raporcie chwalą się ponad setką pracowników i współpracowników. Plany mają ambitne, zobaczymy czy się nie sparzą na nich jak CIG na Sniperze 3.

06.02.2020 15:39
Persecuted
2.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Według definicji w moim słowniku, gra AAA to np. Cyberpunk (budżet na poziomie 400 milionów złotych) albo Dying Light 2 (budżet na poziomie 200 milionów złotych). Czy małe (albo nawet średnie) studio, beż żadnej tego typu gry w dorobku, da radę stworzyć aż dwie produkcje AAA równocześnie? Ubisoft czy Microsoft mogą sobie na coś takiego pozwolić, ale Bloober? Chyba niekoniecznie. Stąd moje podejrzenie, że te ich niby AAA, to będą raczej takie AA, przypominające chociażby pierwszego Darksiders czy Lords of the Fallen. Nie twierdzę, że to coś złego, bo obie te produkcje (oraz wiele innych z tego segmentu budżetowego) wspominam bardzo ciepło, ale jednak uważam, że trzeba być precyzyjnym w takich deklaracjach.

A tak poza tym, to ja Blooberom dobrze życzę, bo zwyczajnie lubię i cenię ich gry (zwłaszcza Observer i Blair Witch). Niemniej taki nagły przerost ambicji budzi mój sceptycyzm.

post wyedytowany przez Persecuted 2020-02-06 15:43:02
06.02.2020 15:54
Czarny  Wilk
2.3
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Jeśli te ~7 lat nad Medium było sensownie spożytkowane to jestem w stanie uwierzyć że są w stanie dostarczyć produkt klasy AAA. Nie takiej jak Cyberpunk czy DL2, tu się zgodzę że to nie będzie ten budżet. Ale japończycy od lat robią gry uznawane za AAA za znacznie mniejszą kasę, myślę że to o takiej skali mówi Bloober. Sensownie wybrali też gatunek, zrobienie dobrego survival horroru kosztuje znacznie mniej niż open worlda.

A druga gra AAA może być z kolei mocno oparta na tym co wypracowali właśnie przy Medium. Opierając się na gotowym szkielecie są w stanie zrobić podobną grę w te półtora roku-dwa lata od jego premiery.

Myślę że E3 wszystko zweryfikuje, tam spodziewam się pierwszego konkretnego pokazu Medium.

06.02.2020 10:32
Sidonis666
3
odpowiedz
Sidonis666
36
Pretorianin

Blair Witch mi się podobało, ale szczerze mówiąc, w te wielkie plany AAA jakos zbytnio nie wierzę, oby nie porwali się z motyką na słońce i nie zbankrutowali, jesli cos okaże się niewypałem

06.02.2020 10:46
😂
4
odpowiedz
GIANT.ix
15
Legionista

Masło maślane...

06.02.2020 11:18
5
odpowiedz
FrankerZ
82
Generał

Grę z rozmachem to oni już mają na ukończeniu, debiut na next geny w grudniu. Trzeba zauważyć, że to nie do końca gry AAA, czy grę z budżetem 40 mln można nazwać AAA? Indie to nie jest ale do skali wiedzmina 3 sporo brakuje.

TPP, akcja i filmowość to cechy których zdecydowanie brakowało w dziełach bloobera, pomoże im to na pewno zwiększyć sprzedaż. Czekam z niecierpliwością na efekty!

06.02.2020 11:34
6
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Brzmi pięknie, ale jakoś w to nie wierzę

06.02.2020 12:17
Zdzichsiu
7
odpowiedz
Zdzichsiu
134
Ziemniak

Dwie gry AAA średnio widzę. Tytuły w stylu A Plague Tale? Jak najbardziej i powinni właśnie iść w kierunku ambitnych AA.

06.02.2020 15:00
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
wooda
96
Konsul

Mnie to troche bawi mowienie o grach AAA czy tam AA jak nikt nie sprecyzowal kwot od ktorej sie taki segment a taki zaczyna. Sony mowiac o tytule AAA, moze miec na mysli budzet 100mln a taki bloober 10 mln.

06.02.2020 15:41
8.1
siera97
53
Senator

A, to ja też mogę sobie zrobić grę "AAA", budżet - 100 złotych polskich nowych. AAA to generalnie tytuły w których nie idzie się na kompromisy, tak by osiągnąć możliwie dużą jakość. Przynajmniej w teorii, bo często oznacza to tylko wysoki budżet. Fakt że nie ma ściśle określonych ram co jest, a co nie jest taką grą sprawia że twórcy faktycznie mogą trochę oszukiwać.

06.02.2020 21:32
8.2
1
wooda
96
Konsul

Jedyne co jest pewne gdy developer zapowie, ze robi gre AAA to, ze zawola za nia 60 dolcow.

post wyedytowany przez wooda 2020-02-06 21:32:59
06.02.2020 15:24
9
odpowiedz
zanonimizowany1296099
34
Generał

Odważnie, biorąc pod uwagę, że od lat tworzą tylko walking simy czyli gry z bardzo prostą mechaniką gdzie cała para idzie w warstwę audio wizualną. Ale zobaczymy.

06.02.2020 15:36
10
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Poza porzuceniem perspektywy super pomysl. Ja uwielbiam gry efekciarskie :)

06.02.2020 22:53
😐
11
odpowiedz
zanonimizowany1303186
3
Legionista

bo największą zaletą gier jest to, że potrafią imitować filmy...

rzyg.

06.02.2020 22:55
12
odpowiedz
A_wildwolf_A
214
Senator

Studio chce wydawać nowy projekt tego typu co 18-24 miesiące. Celem jest opracowywanie pozycji, które mają sprzedawać się w milionach egzemplarzy.
wybierz jedno

Wiadomość Bloober Team postawi na duże gry TPP, akcję i filmowość