Plotka: Przy produkcji Cyberpunk 2077 pomaga QLOC i dwa inne studia
Gdyby "samozaoranie" było dyscypliną sportową, forumowicz
Przy Wiedźminie 3 też pracowały inne polskie firmy, zresztą przy wielu innych grach też pracują (np. God of War, czy Gears of War) - to jest normalne i naprawdę nie jest to powód do robienia sensacji, a tym bardziej to wysnuwania takich kosmicznych wniosków jak niektórzy wypowiadający się tutaj.
Wszędzie jest mowa o problemach z xboxem one z 2013 roku z uwagi na kiepską specyfikacje (1,2 teraflopa) w porównaniu ze zwykłym ps4 (1,8 teraflopa), xbox posiada więc o ponad 30% mniej mocy obliczeniowej. Wymienione studia mają dodatkowo pomóc cdpr zoptymalizowac cyberpunka pod konsole. Jest wzmianka ze qloc tworzy też assety ale to nie zmienia faktu że głównie są wynajęte do optymalizacji, wasza wiadomość nosi inne przesłanie (cdpr nie robi cyberpunka samodzielnie! Wynajmuje inne studia!) a optymalizacja to jedynie wzmianka. Niczym na pudelku.
Do wieska na switcha tez wynajeli firme do stworzenia portu ale wiadomo które studio grę stworzyło a ktore jedynie optymalizowało pod switcha.
Dla porównania dodam ze np mój paroletni gtx 1070 ma 6,5 teraflopa a topowy rtx 2080 ti nieco ponad 13 teraflopów.. wiec zadanie napewno jest trudne ale nie niemożliwe (patrz rdr 2 i piekna grafika na staruszkach od m$ i sony. Problem w tym ze... dziki zachód to nie tetniące życiem miasto)
Tak dla Twojej wiadomości. Nvidia inaczej liczy teraflopy niż AMD, tak samo jak Intel inaczej liczy TPD od AMD (jego lepiej wygląda na papierze gorzej w praktyce). Zobacz gry na vulcanie np Doom mniejsze teraflopy AMD przewyższają większe Nvidii. Nie można porównywać architektur dwóch różnych firm. Porównania mają sens w ramach jednej rodziny, generacji produktów jednego producenta.
I znów wyszło na moje, Czekajcie, jak to szło? Niech przekładają premierę, dopracuja grę :D
A mówiłem, wystarczy obsuwa wersji na konsole i wszyscy byliby zadowoleni, ale nie, najlepiej bylo mnie zjechać za prawdę, nie Hennepin? A co do Redów - najlepiej wkrecać takim jak naiwniacy z Gola, że chcemy dopracować grę. Tak trudno bylo podać właściwy i od początku oczywisty powód?
Mam tylko nadzieję, że chociaż przez pół godziny ten link się utrzyma i niektórzy zdążą go przeczytać.
Jakby nie patrzec, optymalizcja JEST dopracowywaniem gry. Parafrazujac slowa dawnej piosenki "Deweloper dziewczynie nie sklamie, tylko nie wszystko jej powie".
A niech biorą dodatkowych speców od konkretnych dziedzin, byleby było zrobione na wrzesień
Ludzie w CDPR pewnie nieźle się ubawili jak usłyszeli kogo zatrudnili na podwykonawców.
Niestety tak dlugo jak pierwsze skrzypce gra KASA, gra na PC nawet jak bedzie gotowa nigdy nie wyjdze wczesniej niz na zacofane juz od kilku lat konsole majace problem z utrzymaniem magicznych 30fps. Ale co zrobic, zyjemy w czasach kilku procent miliarderow kreujacych rzeczywistosc calej reszcie.
Moim skromnym zdaniem powinni juz odpuscic obecna generacje i skupic sie juz na pc i nastepnej generacji konsol. Nie ma sily, zostaje w takim razie obcinac co sie da i gra bedzie wygladac jak kupa ale jakos wyciagnie te 20fps na starym xboxie i kasa sie zgodzi ;)
Bzdura. Żyjemy w czasach gdy przestarzałe konsole są główną maszynką dla ponad 150 milionów graczy, którym obiecano że dostaną grę w tym samym czasie co użytkownicy PC.
Tak obiecali...3 lata im nie wystarczyly to te kilka miesiecy uczyni cuda ;) Czuje premiere razem z trybem multi hehe
Ja tylko mam pytanie...
Kiedy to niby się zaczęły te czasy, gdy bogaci rządzą światem?
O ile pamiętam przywódcy partii też byli ważniejsi od ludzi.
Królowie itp także nie spali na słomie, władza była dziedziczona, podobnie jak bogactwa.
Cesarstwo? Hmm cesarz i bogacze fundujący armię?
Grecja? Przywódcy polis z prywatnymi armiami?
Egipt: faraon i kapłani?
Kurczę kiedy to były czasy, że bogaci nie rządzili światem, bo nie przypominam sobie.
Moim zdaniem tak jest od zawsze. Więc argumentowanie tym opóźnienia gry... Serio?
Sorry, ale ankiety steam plus trudność optymalizacji na PC, gdzie nawet dwie takie same karty pochodzą jedna od MSI, druga od Asusa i już masz nieco inne sterowniki... Także sorry ale plotki plotkami...
Wierzę, że CDPR ma problemy z jakością na konsolach bo kończy się generacja i zwyczajnie to już stary sprzęt. Nie chcę się kłócić. Ale też nie mówcie, że mogliby wypuścić wersję tylko na PC, w którą może by mogło zagrać 20 czy 30% graczy. Optymalizacja na konsole daje graczom PC tryby średnie i niskie grafiki. Na których to wiele, bardzo wiele osób ze słabymi sprzętami będzie chciało zagrać. Nie mów, że mają wersję na pc z ustawieniami niskimi, ale nie mogą tego dać na konsole. Bo gdyby tak było... To jakie by były minimalne wymagania patrząc na minimalne takiego RDR2 i innych hitów? Sorry... Tak czy siak muszą optymalizować.
Gdyby "samozaoranie" było dyscypliną sportową, forumowicz
Dokładnie, chociaż przyznam szczerze, że jego ułomność aż mnie czasami przeraża. Toć to dorosły chłop jest. Rozum z wiekiem w jego przypadku jak widać nie przyszedł.
Bo wiesz, odgorna dyrektywa zaklada a raczej "sugeruje' aby Cyberpunk na kazdym sprzecie wygladal tak samo ;)
Jasne ze downgrade ale przy okazji wersja na pc bedzie lepiej dopracowana. Wg mnie to bardzo dobrze ze gre przetestuja zewnetrzne studia.
Przecież to oczywiste że bedzie downgrade, ale od ostatniego gameplayu na PC nie zmieni się nic, downgrade jedynie będzie solidny na PS4 i XONE o ile tam mozna w ogóle mówić o takim czymś jak downgrade, bo to oczywiste że te gry będą wyglądać o wiele gorzej, tym bardziej jeżeli taki podstawowy XONE ma problemy.
Raczej jednak kupię na premierę. Do września powinienem już na spokojnie odłożyć 200zł.
Hehe. Ponad 1k osób pracuję nad optymalizacją na jedną konsolę. I znowu wierzycie co wam napiszą.
Przy Wiedźminie 3 też pracowały inne polskie firmy, zresztą przy wielu innych grach też pracują (np. God of War, czy Gears of War) - to jest normalne i naprawdę nie jest to powód do robienia sensacji, a tym bardziej to wysnuwania takich kosmicznych wniosków jak niektórzy wypowiadający się tutaj.
Sensacja goni tu sensację. Faktycznych newsów o grach jest już coraz mniej, teraz tylko klikalne artykuły się liczą. I współpraca z REDami no bo jak inaczej wytłumaczyć natłok tak bezsensownych "newsów" jak ten. Plotki że ktoś z kimś współpracuje przy robieniu gierki. Eeej, piszemy do nich niech to potwierdzają. "Tak, pomagamy przy tej gierce. Umowy na dowód do wglądu? Sprawozdania finansowe jeszcze wam dać?" Paski z wypłat? Ja pierdziele stary GOLu wróć! XD
A nie lepiej wypuścić na pc excusive i spokojnie sobie popracować na wersją na konsole poprawiając w międzyczasie bugi które się pojawią na PC? Rockstar wypuszcza swoje hity najpierw na konsole i pracuje nad wersją PC więc dlaczego nasz CD projekt Red nie mógłby być oryginalny i zrobić odwrotnie??
Bo właściciele konsol dostali by wścieklizny ;)
(Gram i na PC i na konsoli jak coś)
Dlatego, że optymalizując grę pod konsole dostajesz na PC ustawiania niskie i średnie.
Skoro gra nie działa na xone (to tylko plotka) to patrząc na to, jakie wymagania i problemy miało wiele tytułów, a działały na xone - jakie byłyby wymagania minimalne na PC?
Ilu ludzi by mogło zagrać?
Wiesz jakie by to były wymagania? Skoro obecne minimalne odpowiadają jakościowo poniżej tego co masz na konsolach, to wypuszczając gry bez optymalizacji dla konsol miałbyś minimalne wymagania opisane dzisiejszymi maksymalnymi by móc zagrać. Ile gier z 2019 uruchamiasz na ultra bez problemu?
Serio chcecie by na PC wypuszczać gry szybciej, a przez to słabsze kompy będą po roku czy dwóch do wyrzucenia? Czy może optymalizować gry od konsole, jednocześnie wersje PC dzięki temu też dostają optymalizację i możecie grać na 4 czy 5 letnim PC?
Tak trudno o tym pomyśleć?
Qnio1607 ma rację. Sprzedaż np. RTX 2070 czy TRX 2080 to nikły procent egzemplarzy w porównaniu do kart na których ludzie obecnie grają. Na pc nigdy nie wyjdzie ex, który byłby pisany pod np. RTX 2070 czy RTX 2080 aby wyciągnąć maksymalne efekty i wydajność na tych kartach. Powód? Liczba posiadaczy takich kart jest znikoma, nie sprzedała by się w wystarczającej ilości i tyle. To, że istnieją mocne karty na pc nie ma przełożenia na jakość gier na pc. Pisane są pod większość kart u użytkowników a nie topowe.
Dzięki. I bardzo celne uwagi.
Mam nadzieję, że ludzie (nawet ci z i9 i rtx2080) zrozumieją, że rynek gier to rynek jak każdy inny. A na każdym rynku chodzi o to by objąć produktem jak największy zasięg.
Samsung ma serię Note i Galaxy, ale i ile pamiętam najwięcej trzepie na serii A.
Motorola od lat nie wypuszcza flagowca z najmocniejszym procesorem, a mimo to wiedzie się firmie coraz lepiej wypuszczając średniaka za średniakiem.
Hitem VW nie jest Arteon tylko Golf i Polo.
Nawet Porsche czy Lamborghini wypuszczając suvy osiągnęli stabilizację finansowa.
Gdzie by nie patrzeć liczy się nie pokaz możliwości, ale jak najlepszy zarobek.
Pokaż możliwości to był kiedyś Crysis. I co z Crytek się stało?
Pokaż możliwości to ma być Star Citizen. Póki co robią, robią, robią a pieniędzmi to chyba palą w kominku. Oficjalnej, pełnej wersji jak nie było tak nie ma od lat.
Chcecie gier na ultra sprzęt? Cóż... Trzeba też mieć ultra kasę, a nie liczyć na to, że wam "markety" growe wyprodukują produkt i to jeszcze "w promocyjnej cenie".
Ale to przecież nic dziwnego w dzisiejszych czasach, że inne studia pomagają przy mega dużej grze. No chyba, że ktoś żyje sto lat za murzynami, to może to dla niego coś dziwnego.
Raz jeszcze - gdzie w tym tekście znalazłeś informację, że 1000 osób zatrudnionych przy Cyberpunku pracuje jedynie nad optymalizacją pod jedną konsolę?
Nie musisz niczego liczyć, wystarczy zacytować konkretny fragment. No, ale tego nie zrobisz, bo w tekście nic takiego nie ma. Próbowałeś złośliwie wytykać czyjąś naiwność (Hehe), a pokazałeś jedynie, że nie potrafisz zrozumieć prostego tekstu.
Marnuje się ekipa QLOC, zrobiliby jakiegoś porta czy coś i może jakaś inna gra wtedy wróciła do świadomości graczy w ramach przypomnienia.
Byłoby jak znalazł na czas obsunięć:>
A w studiu pewnie przygrywa stosowna muzyka :]
https://www.youtube.com/watch?v=YdXQJS3Yv0Y