Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Grosza rzuć Redom

06.01.2020 09:23
4
32
odpowiedz
12 odpowiedzi
Xenrocs
68
Pretorianin

xD To niezłe growe dziennikarstwo. Codziennie wychodzą dziesiątki gier, dostajemy jakieś newsy, zapowiedzi nowych gier od studiów, można zrobić jakieś zestawienia perełek miesiąca, tworzyć poradniki, itp. .Ale nie xD najlepiej napisać drugi czy trzeci raz ten sam news dotyczący "wzrostu popularność" wiedźmina tylko w innych słowach. Jest mi ktoś w stanie polecić jakiś portal który jeszcze rzetelnie zajmuje się branżą grową, jeśli jeszcze takie są? Obojętnie polski czy zagraniczny.

post wyedytowany przez Xenrocs 2020-01-06 09:43:40
06.01.2020 11:21
raziel88ck
16
28
odpowiedz
1 odpowiedź
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Wszedłem z czystej ciekawości, a tu faktycznie kolejny news o tym samym, tylko z innym tytułem.

06.01.2020 15:19
24
16
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
48
Senator
Image

Tak wiem, ten mem już był, ale ten tekst też, jakieś 4 razy...

spoiler start

PPE jest o wiele lepsze od gola

spoiler stop

post wyedytowany przez 12dura 2020-01-06 15:22:55
06.01.2020 12:23
Jane_od_Batmana
😱
18
11
odpowiedz
Jane_od_Batmana
59
Generał

Grosza to dostało Gry-Online, tyle newsów o Wiedźminie nie było nawet na premierę trójki!

06.01.2020 10:26
Piotrek1982
14
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piotrek1982
0
Konsul

Po premierze wiedźmińskiego serialu widzimy, jak bardzo sukces Netfliksa pomógł polskim twórcom gry.

Popularność książek w Polce zwiększyła sprzedaż gier zwłaszcza w naszym kraju.

Popularność gier nakręcała sprzedaż książek.

Popularność książek i gier dała większą widownię serialowi.

Popularność serialu zwiększa sprzedaż gier i książek.

Tak to wygląda. Marka Wiedźmin jest silna. Sapkowski staje się popularnym pisarzem fantasy także na zachodzie.
Serial ma liczyć 7 sezonów więc długo będzie ciągle głośno o Wiedźminie. Wiedźmin 4 od CD Project jest 100% pewny. Ale z innym bohaterem głównym bądź dadzą kreator postaci.

post wyedytowany przez Piotrek1982 2020-01-06 10:29:44
06.01.2020 16:44
AIDIDPl
31
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

"Grosza rzuć..." ---> Teraz wszyscy będą powielać to do porzygu...

06.01.2020 08:59
1
Atrycze
38
Pretorianin

Jestem za! szczególnie ze cyberpunk to nie moje klimaty.

06.01.2020 09:02
Butryk89
2
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Butryk89
151
Senator

Nie rozumiem po co pisać ciągle o tym samym i rozwalać to na dziesiątki pomniejszych newsów... Redzi zarabiają od początku premiery gry. To żadna nowość.

06.01.2020 09:17
2.1
yakaart
6
Legionista

Właśnie po to że nawet osoby które jak twierdzą są zmęczone ilością newsów o Wiedźminie i tak wejdą w artykuł, zrobią wyświetlenia i nawet komentarz napiszą.

06.01.2020 09:21
ameon
2.2
ameon
54
Pretorianin

Cóż, longtailing w sektorze AAA jednak nie jest popularną praktyką, a "piniondz to piniondz".

06.01.2020 09:32
😂
2.3
zanonimizowany1299868
16
Senator

Nie rozumiem po co pisać ciągle o tym samym i rozwalać to na dziesiątki pomniejszych newsów...

Bo redaktorzy GryOnline zarabiają na reklamy za każdym razem, kiedy odwiedzamy na strony z reklamami.

1 wielka strona z reklamy = 1x zysk
10 pomniejsze strony z reklamy = 10x zysk

Gdyby tam pracujesz, to co wybierasz? Chyba to logiczne? :)

Tak jak oglądacze seriale Netflix kupują gry Wiedźmin i robią rozgłos, więc pomagali CD-Projekt, tak jak my pomagamy GryOnline poprzez odwiedzanie strony z reklamami.

06.01.2020 09:04
3
2
odpowiedz
zanonimizowany1287160
5
Chorąży

Kolejny "nius" o W3. WOW ! Już blisko do zdeklasowania królowej niusuf z dvpy niejakiej Izy Łęckiej z psx extreme. Brawa

06.01.2020 09:23
4
32
odpowiedz
12 odpowiedzi
Xenrocs
68
Pretorianin

xD To niezłe growe dziennikarstwo. Codziennie wychodzą dziesiątki gier, dostajemy jakieś newsy, zapowiedzi nowych gier od studiów, można zrobić jakieś zestawienia perełek miesiąca, tworzyć poradniki, itp. .Ale nie xD najlepiej napisać drugi czy trzeci raz ten sam news dotyczący "wzrostu popularność" wiedźmina tylko w innych słowach. Jest mi ktoś w stanie polecić jakiś portal który jeszcze rzetelnie zajmuje się branżą grową, jeśli jeszcze takie są? Obojętnie polski czy zagraniczny.

post wyedytowany przez Xenrocs 2020-01-06 09:43:40
06.01.2020 13:50
Apostol_93
4.1
3
Apostol_93
70
Pretorianin

Tak samo podpinam się pod to pytanie - czy jest jakiś fajny serwis o grach?

06.01.2020 14:20
4.2
rubensik11
41
Chorąży

Podpinam się pod pytanie.
Od momentu kiedy gry-online ma nowego właściciela jakoś tego portalu spadła, bardzo spadła.

06.01.2020 14:42
MANTISTIGER
😉
4.3
MANTISTIGER
75
Generał

Kojarzę ten ale czy dobry to nie wiem https://www.cdaction.pl/newsy-1.html

06.01.2020 15:22
Maniek9012
4.4
4
Maniek9012
62
Pivot to Profit

Tu jest całkiem nieźle:
https://www.ppe.pl/

Fakt o wiedźminie też robią newsa co 5 minut, ale innymi informacjami potrafią to wyrównać.

06.01.2020 15:26
adam11$13
4.5
2
adam11$13
118
EDGElord

spoiler start

PPE.pl.

spoiler stop

Co prawda forum w porównaniu do Gola ssie, ale jako portal jest lepszy.

post wyedytowany przez adam11$13 2020-01-06 15:26:51
06.01.2020 15:36
kęsik
😒
4.6
12
kęsik
148
Legend

No niestety ale taka prawda. GOL od jakiegoś czasu jeżeli chodzi o newsy, artykuły czy recenzje wyraźnie odstaje od standardów branżowych. Zachodnie portale growe typu IGN, Kotaku czy Gamespot też czasami lubią coś odwalić, często rzetelnego dziennikarstwa tam także nie znajdziemy jak pokazał chociażby 2019 rok ale przynajmniej robią recenzje... a na GOLu nawet gra AAA dużego wydawcy może nie dostać recki, nowa odsłona jednego z najbardziej popularnych jRPGów może nie dostać recenzji. Na zachodzie to byłoby nie do pomyślenia, nawet mniejsze portale dużo bardziej ogarniają. GOL to może ze 20% tylko robi tego co powinien. Newsroom też często w lesie, newsy 10 godzin po czasie się zdarzają. Czasami w ogóle brak newsa...

post wyedytowany przez kęsik 2020-01-06 15:43:10
06.01.2020 16:39
4.7
3
zanonimizowany1027056
59
Generał

Tak już na chłodno i na serio. Jak wyglądało internetowe dziennikarstwo growe (i nie tylko) na początku XXI wieku? Przecież teraz prawie każdy pasibrzuch patrzy tylko wypchać swój portal reklamami zasrywając użytkowników treściami bardzo, ale to bardzo wątpliwej treści. A co tam, niech durnie klikają.

06.01.2020 16:48
4.8
zanonimizowany768165
119
Legend

Jeśli chcesz forum a nie portal to nic od NeoGAF nie znajdziesz.

06.01.2020 17:09
👍
4.9
3
12dura
48
Senator

Tak samo podpinam się pod to pytanie - czy jest jakiś fajny serwis o grach?
PPE, piszą dużo i bardziej różnorodnie, poziom newsów jest średni, ale to nie problem po przeprowadzce z gola

Ogólnie to o rzeczach dowiaduję się właśnie stamtąd, wcześniej z r/games, ale odkąd odkryłem PPE to tam nie wchodzę.
Oczywiście od wiadomości na temat konkretnych najbardziej hypowanych przeze mnie gier są ich subreddity, aktualnie r/eldenring i r/hollowknight

post wyedytowany przez 12dura 2020-01-06 17:14:18
06.01.2020 18:33
Orion Devastator
4.10
5
Orion Devastator
49
Konsul

Cóż potwierdzam też już wchodzę tu od czasu do czasu, by poczytać głównie komentarze, bo z artykułów nic ciekawego już nie wyciągam od ponad pół roku.
Redakcja w komentarzach jak się uwagę zwraca, że serwis nie zajmuje się tym co powinien i zaniża swój poziom wali już formułki jak w obsłudze klienta sieciówek, bo się klika to robimy gówno newsy :) Cóż zależy zatem na klikach nie na rozgarniętych użytkownikach. Także nie ma co robić ruchu na tej stronie.

06.01.2020 20:59
4.11
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Sekcja newsów na PPE od dawna miażdży tą z GOL'a. Na dodatek jest dużo bardziej rzetelna, bo nie kopiuje bezmyślnie newsów z zagranicznych serwisów bez wcześniejszego researchu. Przypomina mi się news sprzed paru miesięcy o Death Stranding, kiedy na GOL'u napisali, że Kojima nie rozumie własnej gry, co jest oczywistą nieprawdą, podczas gdy na PPE napisali prawdę, że Kojima nie wie do jakiego gatunku zaliczyć swoją nowa grę. Podobnie było z devkitem PS5. Na GOL'u napisali, że prawdopodobnie tak wygląda nowa konsola Sony, czym narobili sporo szumu, a na PPE napisali wprost, że to tylko devkit. Dodatkowo newsy na GOL'u pojawiają się ze sporym opóźnieniem, a część z nich w ogóle się tu nie pojawia. Generalnie od jakiegoś czasu wchodzę tu głównie z przyzwyczajenia. Choć konto mam dopiero od 4 lat, to GOL'a czytam już od ponad 7, kiedy to pojawiały się pierwsze newsy o obecnej generacji i z tego powodu ciężko mi się odzwyczaić.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-01-06 21:10:56
06.01.2020 21:05
kaszanka9
4.12
kaszanka9
109
Bulbulator

Na ppe dzisiaj tona lepszych newsów niż te marne wypierdy gola i kopiuj wklej. They dont care.

post wyedytowany przez kaszanka9 2020-01-06 21:05:55
06.01.2020 09:43
5
odpowiedz
10 odpowiedzi
Dedzio
1
Junior

Palcie gumę z tym płaczem o newsach na temat Wiedźmina. Serio, nikt nie każe wam wam w to klikać. Obejdźcie szerokim łukiem i dzień będzie wam milszy ^^

06.01.2020 09:44
😂
5.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Dokładnie. XD

06.01.2020 09:51
ogórekdamian
5.2
ogórekdamian
73
SOAD

A szkoda strzępic ryja na takich ludzi, można im po 100 razy tłumaczycz, że jak ich coś nie interesuje to po pierona jasnego na to wchodzą.
Aaaaa dobra nieważne

06.01.2020 10:08
DanuelX
5.3
3
DanuelX
82
Kopalny

Serio, nikt wam nie każe czytać komentarzy innych użytkowników. Nie klikać, nie czytać!
Wchodźcie tylko na gola żeby sprawdzić najświeższe newsy o wiedźminie a na forum po "jasnego pierona" nie wchodźcie!

06.01.2020 10:19
Metaverse
😉
5.4
Metaverse
63
Senator

Nikt wam tez nie kaze komentowac tych negatywnych komentarzy. Zaczynam juz podejrzewac ze ktos je pisze specjalnie (autor ?) zeby cos sie dzialo. Prosze o wiecej. Dzien bez newsa o W3 to dzien stracony.

post wyedytowany przez Metaverse 2020-01-06 10:21:08
06.01.2020 10:20
ogórekdamian
5.5
ogórekdamian
73
SOAD

Jakie to typowe tłumaczenie osób którzy nie mają nic ciekawego do napisania, prócz tego że" o nie znowu Wiedźmin itd" i teks o tym że jak się nie podoba to nie czytać komentarzy, tylko człowieku to jest artykuł który mnie Interesuje i komentarze pod nim też, więcej również je czytam, a ty znajdujesz się tylko po to by napisać swoje wypociny

post wyedytowany przez ogórekdamian 2020-01-06 10:22:50
06.01.2020 10:24
DanuelX
5.6
DanuelX
82
Kopalny

Jak na razie misiaczku, gówno żeś napisał merytorycznego na temat artykułu, który cię tak strasznie interesuje. Zamiast tego kreujesz się na wspaniałego rycerza broniącego GOLa przed złymi komentarzami.
Jak brzmiało to popularne słowo...
...
...
aaa
HIPOKRYZJA.

06.01.2020 10:29
ogórekdamian
5.7
ogórekdamian
73
SOAD

A ty co człowieku kreujesz się na Świętą Inkwizycje przeciw GOLu i Wiedźminom

post wyedytowany przez ogórekdamian 2020-01-06 10:30:32
06.01.2020 11:06
Cziczaki
5.8
Cziczaki
183
Renifer
Wideo

Wy obaj się kreujecie jak bohaterowie tego filmu -> https://www.youtube.com/watch?v=hjK2pOJ1f6w

06.01.2020 16:52
5.9
zanonimizowany1027056
59
Generał

Ogórekdamian prawdopodobnie 13 letni użytkownik forum Gry-online. Sam dałem się wciągnąć w polemikę, ale mądrzejszym od siebie polecam omijać najszerszym jak tylko można łukiem. Pozdrawiam.

06.01.2020 18:34
Orion Devastator
5.10
Orion Devastator
49
Konsul

Ja to bym chciał przeczytać konkretny news o wiedźminie, a nie 3 raz to samo przekopiowane i poedytowane troche.

06.01.2020 09:56
U.V. Impaler
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

To nie jest news, tylko tekst do newslettera, którego rozsyłamy w każdy weekend.

06.01.2020 10:04
6.1
11
zanonimizowany52907
182
Senator

I dlatego wisi na ://www.gry-online.pl/newsroom/news/ ...

06.01.2020 10:54
U.V. Impaler
6.2
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Tak, dlatego wisi tu.

06.01.2020 13:21
6.3
16
zanonimizowany52907
182
Senator

coś jeszcze wrzucacie w newsy co nie jest newsem?:)

06.01.2020 14:25
Amo
6.4
Amo
103
Pro-vocator

hahahaha xD

06.01.2020 09:59
Rewo
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Rewo
126
Generał

Porównując sprzedaż w ostatnim półroczu i w miesiącach po premierze wypadałoby chociaż wspomnieć, że teraz Wiesiek jest tani jak barszcz.

06.01.2020 10:06
JohnDoe666
7.1
3
JohnDoe666
55
Legend

Mówimy o tytule który ma 5 lat, naprawdę uważasz że trzeba podkreślać że jest tańszy niż w dniu premiery?

06.01.2020 10:01
IIIIIIIIIIIIII
😂
8
odpowiedz
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Teraz czekać tylko na news Wiedźmin 4 zapowiedziany :)

06.01.2020 10:09
9
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ohydny Czerwonodupny Pirat
65
Gracz raczej autystyczny

Szczerze? Wolałbym Ciri jako główną bohaterkę i jakiś epizod grany Geraltem.

06.01.2020 10:21
JohnDoe666
9.1
JohnDoe666
55
Legend

Jest to na pewno jakaś opcja, ale wydaje mi się że jeśli zdecydują się na kolejnego Wiedźmina to jednak z Geraltem.
Jednym z najważniejszych gamingowych rynków jest USA a tam Wiesiek zyskał największą popularność dopiero za czasów Wiedźmina 3. Nie byłoby najmądrzejszym posunięciem odsuwać na bok bohatera który w zasadzie dopiero co znalazł grono fanów.

06.01.2020 21:17
9.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Nie muszą go całkowicie odsuwać. Geralt mógłby być kimś w rodzaju mentora, tak jak dla niego był nim Vesemir. Jakby Redzi się postarali, to mogliby nawet z Geralta będącego na wakacjach zrobić jedną z najważniejszych postaci nowej trylogii.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2020-01-06 21:18:07
06.01.2020 10:11
10
1
odpowiedz
zanonimizowany1304178
1
Junior

Tak się złożyło, że oprócz premiery serialu na Netfixie mieliśmy również świąteczne promocje, więc ta dobra sprzedaż wcale mnie nie dziwi. Mam nadzieję, że to w jakiś sposób zachęci CD Projekt i za jakiś czas rozpoczną pracę nad nową częścią.

06.01.2020 10:12
marcinbvb
11
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcinbvb
142
Generał

Z ekonomicznego punktu widzenia nie wydanie W4 byłoby kompletną głupotą. Widać że jest ogromne zapotrzebowanie. Serial mam nadzieję będzie coraz lepszy to i chęć zagrania w nowe przygody Geralta będzie coraz większa. C2077 to nie moje klimaty, ale oby wyszło im to jak najlepiej. Przyznać jednak trzeba że gdyby to zamiast C2077 czekalibyśmy teraz na W4 to gra miałaby ogromny darmowy marketing.

06.01.2020 10:20
11.1
gerwaltzrybii
23
Pretorianin

+1

06.01.2020 14:20
lifter
11.2
1
lifter
19
Osiem gwiazdek!

Al to musi byc wiedzmin z Geraltem, zeby sie dobrze sprzedalo. Choc mi marzy sie "Witchers" czyli historia osadzona z 200 lat wczewsniej, gdy Kaer Morhen dziala pelna para, potworow jest wiecej, a np. Temeria to jeszcze mocno prymitywne krolestwo, a gdzies tam mlody Vesemir stawia pierwsze kroki, a my mozemy tworzyc wlasnego wiedzmina od podstaw.|

Ale bez Geralta to sie nie sprzeda dobrze.

06.01.2020 10:21
Meno1986
12
odpowiedz
Meno1986
178
Szkubany Myszor

Jeżeli Netflix nie spartoli kolejnych sezonów, to serial ma szansę ciągnąć się jeszcze przez lata, podobnie jak darmowy marketing. Lepiej niech przez najbliższe 2 lata skupią się na C2077. Jeżeli nie połatają gry dostatecznie szybko po premierze i nie będą jej w żaden sposób rozwijać, to mogę stracić zaufanie graczy.

06.01.2020 10:23
13
odpowiedz
firebird18
62
Pretorianin

to tylko pokazuje jak ludzię są głupi i jak łatwo dają się manipulować
ponad 100 nagród dla najlepszej gry nie wystarczyło ,żeby zachecić do kupna ale beznadziejny serial już tak...

06.01.2020 10:26
Piotrek1982
14
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Piotrek1982
0
Konsul

Po premierze wiedźmińskiego serialu widzimy, jak bardzo sukces Netfliksa pomógł polskim twórcom gry.

Popularność książek w Polce zwiększyła sprzedaż gier zwłaszcza w naszym kraju.

Popularność gier nakręcała sprzedaż książek.

Popularność książek i gier dała większą widownię serialowi.

Popularność serialu zwiększa sprzedaż gier i książek.

Tak to wygląda. Marka Wiedźmin jest silna. Sapkowski staje się popularnym pisarzem fantasy także na zachodzie.
Serial ma liczyć 7 sezonów więc długo będzie ciągle głośno o Wiedźminie. Wiedźmin 4 od CD Project jest 100% pewny. Ale z innym bohaterem głównym bądź dadzą kreator postaci.

post wyedytowany przez Piotrek1982 2020-01-06 10:29:44
06.01.2020 11:43
14.1
zanonimizowany1027056
59
Generał

Dzięki marce Wiedźmin szef Gola kupił sobie Bugatti.

06.01.2020 12:45
Piotrek1982
14.2
Piotrek1982
0
Konsul

Ilość newsów o Wiedźminie na GOL miażdży system :)

06.01.2020 10:33
KMyL
15
odpowiedz
KMyL
119
SnowflakesEverywhere

A to jak np. ukazywały się growe odpowiedniki Metro. Władcy pierścienia itd. to ich książkowe wersje nie zdobywały ponad przeciętnego zainteresowania?
...
Spamu końca nie widać...

06.01.2020 11:21
raziel88ck
16
28
odpowiedz
1 odpowiedź
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Wszedłem z czystej ciekawości, a tu faktycznie kolejny news o tym samym, tylko z innym tytułem.

06.01.2020 14:39
MANTISTIGER
😜
16.2
MANTISTIGER
75
Generał

Napisałem nie pod tą odpowiedzią gdzie chciałem.

post wyedytowany przez MANTISTIGER 2020-01-06 14:41:47
06.01.2020 11:40
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1027056
59
Generał

Ja nie mogę kolejny wymiotny news o Wiedźminie. Ze świetnej gry robicie mema.

06.01.2020 12:37
ogórekdamian
😂
17.1
ogórekdamian
73
SOAD

Hahahaha za każdym razem jest to chyba śmieszniejsze jak to piszesz

06.01.2020 12:45
17.2
zanonimizowany1027056
59
Generał

Oho chyba mam psychofana. Trzeba uważać.

06.01.2020 12:56
ogórekdamian
17.3
ogórekdamian
73
SOAD

Tak ci się tylko zdaje jak u większości osób którzy chorują na narcystyczna manie prześladowczą.

06.01.2020 16:33
17.4
1
zanonimizowany1027056
59
Generał

Dobrze będę o tym pamiętał, gdy podepniesz się pod mój post jeszcze z 20 razy.

06.01.2020 12:23
Jane_od_Batmana
😱
18
11
odpowiedz
Jane_od_Batmana
59
Generał

Grosza to dostało Gry-Online, tyle newsów o Wiedźminie nie było nawet na premierę trójki!

06.01.2020 13:18
😁
19
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
n0
72
Pretorianin

Sam w końcu zdecydowałem się na zakup Wiedźmina 3 na GOGu i gram od 3 dni, a to za sprawą serialu.

06.01.2020 15:15
19.1
12dura
48
Senator

Napisz koniecznie kiedy się skapniesz, że gra jest średnia, dla mnie to był quest devil by the well

post wyedytowany przez 12dura 2020-01-06 15:37:56
06.01.2020 18:22
19.2
n0
72
Pretorianin

12dura, na chwilę obecną bardzo mi się podoba, żonie zresztą też. Myślę, że średnia już raczej nie będzie bo mnie wciągnęła a to nie lada wyczyn :)

06.01.2020 21:29
19.3
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

12dura
Jeśli na początku go nie odrzuciło (pierwsze kilkanaście godzin to moim zdaniem najgorszy moment w całej grze), to tym bardziej nie odrzuci go później. Tym dłużej się w to gra, tym bardziej wciąga, bo pojawiają się coraz ciekawsze wątki.

06.01.2020 13:26
JohnDoe666
20
odpowiedz
1 odpowiedź
JohnDoe666
55
Legend

O nie, kolejny news o Wiedźminie który mnie kompletnie nie interesuje i nie chcę już o nim czytać.
Chyba logicznym posunięciem byłoby go zignorować i poczytać coś innego, coś czym przykładowo, no nie wiem... jestem zainteresowany?
Ale nie, nie mogę przecież... na 100% całe forum czeka aż wejdę w sekcję komentarzy i napiszę że to "kolejny news o Wiedźminie który nikogo nie obchodzi". Nie mogę myśleć tylko o sobie, muszę to zrobić dla ludzkości.

PS. Hehe, na bank jakoś tak wygląda proces myślowy wszystkich "bóldupiarzy" :D.

06.01.2020 16:23
Metaverse
😉
20.1
Metaverse
63
Senator

Niekoniecznie wszystkich bo moze tez byc tak: O nie kolejny news o Wiedzminie ktory musze napisac i ktory nie moze zostac zignorowany. Co robic? Wiem, uzyje moich dodatkowych kont i zmieszam swojego wlasnego newsa z blotem. W ten sposob liczba komentarzy spokojnie dobije do setki. Nie mogę myśleć tylko o sobie, muszę to zrobić dla CDP

post wyedytowany przez Metaverse 2020-01-06 16:30:31
06.01.2020 13:26
ProfesorXxx
😜
21
1
odpowiedz
1 odpowiedź
ProfesorXxx
53
Pretorianin

Grosza Redom, grosza Wiedźminowi, Grosza Sapkośowi, Grosza Netflixowi. No no, komu jeszcze?

06.01.2020 13:51
Cainoor
21.1
Cainoor
264
Mów mi wuju
06.01.2020 14:16
22
odpowiedz
reo
52
Pretorianin

Wiedźmin 3 na dzisiejsze czasy ma tak małe wymagania (wystarczy "biurowy" procesor 2c/4t i karta graficzna za 100 $, na szybszych integrach też zresztą idzie pograć), że nawet jak ktoś nie jest graczem i ma budżetowego kompa to i tak na nim pójdzie.

06.01.2020 14:20
😒
23
odpowiedz
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin

Już się zwymiotować chce od tych newsów w kółko jedno i to samo wiedzmin tu wiedzmin tam ooo a tam cyberpunk!
Staczacie się do granić możliwości wielka redakcyjko...
Gdzie nie wejde wyswietla sie slaby i ten sam news o wiedzminie i cyberpunk jakbym mogl to bym odpalil adblocka dla newsow na tej stronie...

post wyedytowany przez zanonimizowany1185949 2020-01-06 14:22:52
06.01.2020 15:19
24
16
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
48
Senator
Image

Tak wiem, ten mem już był, ale ten tekst też, jakieś 4 razy...

spoiler start

PPE jest o wiele lepsze od gola

spoiler stop

post wyedytowany przez 12dura 2020-01-06 15:22:55
06.01.2020 15:38
Maniek9012
😉
24.1
Maniek9012
62
Pivot to Profit

Szybko się zużyje tutaj niestety...

06.01.2020 15:23
25
odpowiedz
3 odpowiedzi
Yosar
27
Pretorianin

W przeciwieństwie do większości kolesi powyżej to ja napiszę coś na temat. Swoją drogą to jakiś masochizm narzekać na jakiś temat, ale regularnie wchodzić do niego i podbijać mu słupki. A i to usprawiedliwianie się dlaczego się wszedło jest już co najmniej żenujące. Bo ja chciałem... Trzyletnie dzieci tak się zachowują jak podkradną cukierka.

Ale do rzeczy. Powyższe liczby sugerują, że Wiedźmin 3 dobija do 30 mln kopii na wszystkich platformach. Wieści z kwietnia od Redów głosiły, że było to wtedy 23 mln. Biorąc pod uwagę premierę na Switch'a i powyższe wzrosty tylko w Steam na PC (a gdzie GOG czy inne konsole), to 30 mln pewnie już pękło w międzyczasie.
Gdyby w 2015 roku ktoś powiedział/napisał że ta gra sprzeda się w 30 mln to zostałby odesłany przez różnych mądralińskich pokroju tych powyżej do psychiatryka i określony fanbojem.

Zabawne jest też coś innego, kiedy 2 miesiące temu wyszedł news o tym, że analityk Bloomberga przewiduje sprzedaż Cyberpunka 2077 na poziomie 20 mln do końca tego roku, to znów się znalazło wielu mądralińskich, co nie było w stanie uwierzyć, chociaż wszystkie powyższe liczby mieli jak na tacy. Niektórzy to się po prostu nie uczą nigdy.
Co najwyżej marudzą jak kolesie powyżej, zamiast coś wyciągnąć z newsa jakieś wnioski.

06.01.2020 16:15
25.1
3
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Ludzie mają dość pompowania balonika, a nie narzekają na rzeczywistość, że w3 się dobrze sprzedaje. GOL regularnie olewa ważne i bieżące premiery na rzecz pisania 1000 newsa o juz 5 letniej grze- przykładowo Kingdom Hearts III nie ma recenzji po dziś dzień. To już jest nudne, męczące i zaraz ten siwy wyskoczy z lodówki. Pompowanie balonika CDPR, łykanie ich wizerunku super przyjaznej firmy jest tym bardziej durne, bo to korpo jak każde- w sieci są powszechne informacje o częstym crunchu, dziadowskim traktowaniu pracowników

Btw Wiedzmin sprzedał sie w 40mln egzemplarzy https://www.money.pl/gielda/wyniki-cd-projekt-zaskoczyly-rynek-juz-40-mln-sprzedanych-wiedzminow-6419054904645761a.html

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2020-01-06 16:30:16
06.01.2020 16:48
25.2
1
zanonimizowany1027056
59
Generał

A dlaczego ty wchodzisz tutaj, żeby ponarzekać na tych, którym polityka tego portalu się nie podoba? Masz jakiś monopol na wiedzę o innych? Przecież to masochizm tracić czas na takich jak my, co nie? Takie posty jak twój wywołują jeszcze większy odruch wymiotny niż te newsy o Wiedźminie.

06.01.2020 16:59
JohnDoe666
25.3
JohnDoe666
55
Legend

Mily90
Sory stary ale piszesz głupoty. Użytkownicy na tym forum mają cykliczne fochy. A to za dużo Wiedźmina, a to za dużo Cyberpunka, a to za dużo newsów o EGS, a to za mało newsów o czymś tam innym.
To jest chyba normalne że pisze się o tematach które są na czasie i które elektryzują publiczność.
Nie chcę Ci burzyć świata ale rok po premierze raczej nie doczekasz się recenzji KH III. Sam uwielbiam tą markę ale w Polsce nie jest popularna więc sporo serwisów ją pominęło. Wystarczy powiedzieć że rok po premierze grę oceniło na portalu 167 osób, w sekcji komentarzy wersji na Xboxa nie ma ani jednego wpisu, wersja na PS4 ma chyba z 50 (dla porównania w tym wątku stworzonym dzisiaj jest już więcej).

06.01.2020 16:00
anonim_zks
26
odpowiedz
1 odpowiedź
anonim_zks
28
Centurion

Wiedźmin 4 jak najbardziej na tak!! Ale emerytura dla Geralta ewentualnie epizodycznie wystąpienie, a fabuła skupiona na Ciri!!

06.01.2020 22:22
26.1
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin

meh ja tam wole nowego wiedzmina (moze odnowiona szkola wiedzminow czy cos takiego) czyli wiedzmini powracają czy cos takiego gdzie bysmy grali nowym wiedzminem którego sami tworzymy i jedyna postac którą bysmy spotkali to ciri epizodycznie. A o geralcie bylyby legendy jako ze najwiekszy wiedzmin w historii.

06.01.2020 16:00
😂
27
2
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Ludzie narzekają na to, że inni narzekają na częstotliwość newsów.

Tak zupełnie poważnie. Wiesiek to świetna gra, ale zdecydowanie przehaypowana- w czym gryonline ma swój skromny udział. Jako osoba, która przeszła Wiedzmina stosunkowo nie tak dawno- koniec 2018- stwierdzam, że zdecydowanie lepiej odebrałbym tą grę bez tego nadmiernego szumu, który zbyt winduje oczekiwania. 500 newsów na dzień, tytuł gry dekady i wieczny ogień raczy wiedzieć co jeszcze. Owszem gra ma dobre side questy, fantastyczne dialogi, ładna grafikę pomimo downgrade, ale jest kiepska mechanicznie. Rozwój postaci nie istnieje, gra sama sobie zaprzecza- po co tam open world, jak questy i tak są dedykowane pod dany poziom, a to się mocno kłóci z ideą dowolności w grze z otwartym światem. Pytajnki to content rodem z gier ubi- tam walniemy 200 gniazd potworów, a tutaj 300 skrzynek i 100 obozów bandytów-tryb detektywa chamsko zakoszony z batmanów i zrobiony z topornością godnej współczesnej bethesdy. Wątek główny o ratowaniu świata to okolice main questu ze skyrim. Dziki Gon jest tak płaski psychologicznie jak Alduin. To wciąż bardzo dobra gra- czuć odwagę w kreacji świata, jego brutalności, mięsistych dialogach, ale ot dobry action rpg, jakich było przed nim wiele i po też mimo wszystko ich trochę będzie. Mam wrażenie, że fenomen tej gry to bardziej wynika z nieudolności tego co robi bethesda, ubi i bioware aniżeli autentycznie jej geniuszu. No a, że mieszkamy w Polsce dokłada to kolejną cegiełkę. Osobiście bardziej czekam na 2077 niż w4, bo wolę futuryzm od fantasy i mam nadzieję, że gol nie obrzydzi mi kolejnej gry.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2020-01-06 16:07:29
06.01.2020 18:46
Orion Devastator
27.1
Orion Devastator
49
Konsul

o to to to, bardzo fajnie napisane sam uważam podobnie :)

06.01.2020 19:16
27.2
xittam
165
Generał

Prawda leży jak zwykle pośrodku. Nie masz w tej grze 200 obozów ani gniazd tylko raptem kilkanaście na całą grę. Skrzynek jest tyle ile trzeba surowców, aby zdobyć konkretne wyposażenie - wyjątkiem jest skellige gdzie nas...ali skrzynek pod wodą bez składu i ładu. Grę ukończyłeś w 2018, a jej premiera nastąpiła w 2015 i przez ten pryzmat czasu w postaci różnicy 3 lat i wydanych w tym czasie gier masz skrzywioną percepcję. 3 lata niby nic, ale dam przykład autopsji. Asasyna: unity gralem na premierę i w listopadzie 2019 złapałem dodatek. Niestety po doświadczeniach z origin/odysey musiałem się nauczyć grać w unity od nowa.

07.01.2020 03:48
Mówca Umarłych
27.3
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Mily90
Rozwój postaci nie istnieje, (...)
Rozwój postaci jak najbardziej istnieje, jest prosty a twierdzenie, że go nie ma jest kłamstwem.

Gra sama sobie zaprzecza- po co tam open world, jak questy i tak są dedykowane pod dany poziom, a to się mocno kłóci z ideą dowolności w grze z otwartym światem.
Ktoś tu chyba nie rozumie idei otwartego świata. Brak skalowania poziomu trudności zadań albo siły przeciwników w niczym nie zaprzecza idei otwartego świata.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2020-01-07 03:51:41
07.01.2020 07:43
JohnDoe666
27.4
JohnDoe666
55
Legend

Mówca Umarłych
Brak skalowania poziomu trudności zadań albo siły przeciwników w niczym nie zaprzecza idei otwartego świata.
Powiem więcej, skalowanie poziomu trudności w RPG to najgorsze co można zrobić. Po co komu rozwój postaci i tony wyposażenia do wyboru skoro gra tak czy inaczej dostosuje przeciwników do twoich możliwości. W takim Oblivionie levelowanie wręcz utrudniało grę.
Brak skalowania poziomu przeciwników daje prawdziwe poczucie rozwoju postaci, idziesz gdzieś i dostajesz tęgie lanie, potem wracasz po 5 godzinach i już jesteś w stanie walczyć, to właśnie sprawia że widzisz iż Twoja postać jest mocniejsza.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2020-01-07 07:44:03
07.01.2020 13:24
27.5
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Mówca Umarłych Ktoś tu nie umie czytać ze zrozumieniem.Napisałem, że dopasowywanie questów pod poziom doświadczenia w otwartym świecie- czyli tak jak dokładnie w wiesku, jest quest dedykowany pod poziom 5,10 itd i basta - nie ma sensu, bo kłóci się z ideą wolności. Nie chodziło mi o żaden level scaling rodem z obliviona- który jest jedna z najgorszych rzeczy swoją drogą. W Wiedźminie to idzie w absurd, bo nie trudno w miejscach na wyższy level- vide Novigrad, Skellige- znaleźć i tak questy na niższy poziom doświadczenia niż posiadamy. Potem kończy się tym, że w Novigradzie dostajemy 2pd bo w miejscu na level 10 ktoś wrzucił quest na poziom 2. Żeby to zbilansować redzi musieli od pewnego zwrotu fabularnego walić overleveling i dostaje się jakieś ogromne pd za ruszenie wątku głównego i z 4,5 awansów prze parę h gry praktycznie. Jak nie więcej, bo postać robiąc wszystkie zadania poboczne wzdłuż i wszerz jest, grubo o parę poziomów za słaba na bossów z main questa. Totalnie bez sensu. Ideą open worlda jest dowolność. Jeżeli nie mogę robić dowolnego questa, kiedy mam na to ochotę, bo wtedy gra ukarze mnie mały pd, to po co ten cały otwarty świat? Scanowanie z gier bethesdy to nie najlepsze rozwiązanie, ale system pd w wiedźminie 3 to jeszcze gorsza sprawa i to jak na grę, która nagradza podobno za robienie zadań.

JohnDoe666 Masz całkowitą rację, ale mi w żadnym momencie nie chodziło o słynny levl scan z gier bethesdy, tylko wrzucanie questów pod jeden konkretny poziom doświadczenia postaci w grze z otwartym światem.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2020-01-07 13:32:02
07.01.2020 17:37
W_P
27.6
W_P
29
Pretorianin

Problem nr 1 otwartego świata - gracz morze robić wszystko. Czyli albo może skupić się na głównym wątku, albo przez kilkanaście godzin grindować szczury. Jego wola. Problem twórcy polega na tym, aby znaleźć takie rozwiązanie, aby ten pierwszy nie powiedział że gra jest za trudna, ten drugi że za łatwa.

Rozwiązanie Redów jest wzorowe - dochód z grindu jest mocno zaniżony dzięki czemu ogranicza się rozwój postaci i można jakość sensownie kontrolować trudność gry. Ogółem robienie niskopoziomowych questów jest tylko eksploracją. I spoko, w grze praktycznie nie ma zadań generycznych i eksploracja faktycznie jest jakąś nagrodą.

To bardzo rozwiązanie - W F3 i New Vegas przychodził taki moment, że osiągałeś najwyższy poziom i progres postaci się kończył. Bardzo Szybko. Z kolei ostatni Assasyn zmusza cię do grindowania.

Lepiej tak jak u Wiesława. Gra jest wyważona i na prawdę ciężko popsuć sobie rozgrywkę. No jaki to by miało sens - natrafiasz na istotną fabularnie walkę i Geralt wciąga ją nosem bo wcześniej przez 20 godzin uganiał się za wilkami czy innym podstawowym zagrożeniem.

Jedyny błąd redów moim zdaniem to level podstawowych potworów, np. utopce w tej lokalizacji to pryszcz, ale w tej lokalizacji to już śmierć na miejscu, strażnicy tutaj to leszcze, ale w Oxenfurcie to przekoksy. Jeszcze to levelowanie gryfów i wiwern ujdzie, ale to że Geralt dostawał łupnia od strażników czy rabusiów w połowie gry wychodziło słabo. Zawodowo morduje kikimory, wampiry czy wiwerny, ale ten dzik tutaj to prawdziwe wyzwanie.

07.01.2020 17:41
Mówca Umarłych
27.7
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Mily90

Mówca Umarłych Ktoś tu nie umie czytać ze zrozumieniem.
Ktoś tu nie ma pojęcie o tym co krytykuje.

Otwarty świat odnosi się przede wszystkim do przestrzeni, konstrukcji świata i środowiska gry - sprytnie ukryte niewidzialne ściany czy brak ekranów ładowania - możesz iść gdzie chcesz i robić co chcesz albo przynajmniej to na co pozwala mechanika gry. Jeśli trafisz na przeszkodę, którą pokonać możesz jedynie po odpowiednim "dopakowaniu" postaci, zdobyciu odpowiedniego sprzętu lub wykonaniu odpowiedniego zadania, to w niczym to nie koliduje z otwartością świata. Świat jest cały czas otwarty to przeszkoda w nim umieszczona jest dla ciebie za trudna w danej chwili, przecież możesz ją zignorować i ruszyć gdziekolwiek indziej. Wracasz do niej gdy jesteś na nią gotowy i pokonujesz. Wiele otwartych światów ma tymczasowe przeszkody fabularne, środowiskowe czy związane z pokonaniem kogoś lub czegoś. Nigdzie nie jest napisane, że w otwartym świecie zadania, postacie i możliwość dotarcia do jakiegoś miejsca, zawsze i od razu muszą być tak samo "przystępne".

Jeżeli nie mogę robić dowolnego questa, kiedy mam na to ochotę, bo wtedy gra ukarze mnie mały pd, to po co ten cały otwarty świat?
Po to aby otrzymywane doświadczenie było adekwatne do włożonego wysiłku w dane zadanie.
Jeżeli na początku przygody poziom twojej postaci to 1 i robisz zadanie, które polega na wybiciu szczurów w piwnicy jakiejś karczmy to będzie ono wtedy dla ciebie trudne ale i otrzymane punkty, np. 100, będą na tym etapie gry bardzo dużą wartością. Duży wysiłek = duża nagroda.
Kiedy ominiesz to zadanie i wrócisz do niego będąc na poziomie 10 to nie oczekujesz, że dostaniesz 10 razy więcej punktów niż gdybyś robił je będąc na poziomie 1, skoro teraz to zadanie "robi się prawie samo", a szczury padają od samego patrzenia na twoją postać. Nie namęczysz się i dostaniesz adekwatną ilość punktów do włożonego weń wysiłku czyli znów 100. Mało? Wysiłek też był mały na tym etapie gry. To nie jest żadna kara.

I nikt Ci nie broni robić jakiegokolwiek dostępnego zadania ale musisz się liczyć z tym, że niektóre będą trudne, bardzo trudne albo wręcz niemożliwe do zrobienia w stosunku do aktualnego poziomu twojej postaci czy postępów w fabule. Zawsze możesz próbować je zrobić.

Gdzie tu jest zaprzeczenie otwartości świata?
i
Co tu jest trudnego do zrozumienia? Bardziej łopatologicznie się chyba nie da.

Jedyne co Redzi powinni poprawić to to o czym pisze W_P w komentarzu powyżej.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2020-01-07 18:51:40
07.01.2020 20:25
27.8
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Mówca Umarłych Ograniczenie questów poziomem w otwartym świecie jest głupie bo karze człowieka za ich wykonywanie nie pomyśli twórców.To jest antyteza otwartości. Nie mówiąc o tym, że i tak rzuca questy na niski poziom w miejscach na wyższy. Absurdalne. Lepsze podejście do awansów w grach rpg, to jednak taki New Vegas gdzie możesz wziąć np questa na wyczyszczenie kamieniołomu z grupy szponów śmierci i na wysokim i na niskim poziomie i nie ma znaczenia jak mocno się męczysz, albo, że ci idzie jak jak z płatka. Dostajesz z tego co kojarzę takie same pd i questy nie są numerowane poziomem postaci i gracz nie jest za nic karany-litości. Wiedźmin 3 ma parę świetnych rzeczy, ale quest design w kwestii poziomowania jest akurat koszmarny i nie ma sensu tego bronić.

W_P "No jaki to by miało sens - natrafiasz na istotną fabularnie walkę i Geralt wciąga ją nosem bo wcześniej przez 20 godzin uganiał się za wilkami czy innym podstawowym zagrożeniem."
No to wychodzi na to, że w3 koncepcyjnie ma problem z podstawami gier. Progresją i tym, że postać gracza ma się stawać z czasem co raz silniejsza. Nie mówiąc, że to jest bardziej naturalne aniżeli rzucanie na gwałt wieloma awansami, czasem nawet podwójnymi od pewnego fabularnego momentu, bo postać jest za słaba po 100 h i trzeba to szybko nadrobić. W New Vegas o którym piszesz nie było sztucznie dedykowanych pod poziom questów i mogłeś nawet słaby iść na dany quest, nawet jeżeli wymęczyłeś go ale go w końcu jaką metodą przeszedłeś- vide przykład ze szponami wyżej. O ile się nie mylę pd zawsze było takie same.

"Ogółem robienie niskopoziomowych questów jest tylko eksploracją. I spoko, w grze praktycznie nie ma zadań generycznych i eksploracja faktycznie jest jakąś nagrodą." Eksploracją, która nie jest nagradzana, bo dostaje się i tak niskie pd za side questy. Zadań na niski pd nie da się sensownie wcześniej odhaczać, bo nierzadko są w miejscach na wyższy poziom na którym trudniej się przemieszczać przez dużo wyższy lvl potworów i tak oto trzeba było bez sensu skakać między mapami konkretnych krain, żeby selekcjonować te misje idealnie pod dany poziom. Do tego wypełnianie mapy nudnymi skrzyneczkami i gniazdami potworów. Rzeczy do odhaczenia rodem z gier ubi. To jest klasyczna metoda z na eksploracje z tzw gier zmualczy. Są ludzie którzy to lubią, ale to jest strasznie generyczne, nieciekawe w najgorszy możliwy sposób.

Co do braku powtarzalnych zadań. W sensie fabularnym racja- poza zleceniami na potwory, bo to akurat poza paroma wyjątkami w przeważającej większości typowe idź i zabij bestie - sporo side questów pamiętam do dziś, ale mechanicznie jest akurat okropnie. Zmysł detektywa w każdym zleceniu na potwory i co 2 zadaniu bardziej fabularnym. Ja tego rozwiązania szczerze nie cierpiałem, niektórzy podkreślają jak to narzędzie miało uwypuklić łowczy pierwiastek wiedźmina i że, przy każdym zadaniu rzuca innym komentarzem i spoko, ale nadal mechanicznie okropne nudy, ba takiego rozwiązania nie powstydziłaby się bethesda. Idz po śladach, co do minimetru gra sama Ci wszystko pokaże, bądź prowadzony za rączek i baw się dobrze. Wybory wyborami, treść fabularna treścią fabularną ale mechanicznie gra oferuje mało narzędzi w rozgrywce i jest po prostu w tym aspekcie nużąca. Dużo lepiej pod kątem wyboru sposobu gry w 2015 roku sprawdził się Phantom Pain, który mimo wybrakowania fabularnego- szczególnie jak na serię MGS- jest gameplayowo wspaniały i ma ogrom zabawek i mechaniki. Nie będąc przy tym gra rpg, czy jak kto woli action rpg.

Co do lvl potworów zgadzam się, ale żeby to był jedyny problem tej gry. Upośledzona płotka, beznadziejne pytajniki, dziwne poruszanie się Geraltem, który nie ma swojego ciężaru, sposób rozwoju postaci i tak ma umiarkowane znaczenie bo wszystko sprowadza się do uników i spamowania quen, tryb detektywa.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2020-01-07 20:34:09
08.01.2020 02:33
27.9
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Mówca Umarłych BTW w takim "Breath of the Wild" można iść na finałowego bossa praktycznie zaraz na początku gry. Da się, da. Jest trudno, ale się da. Otwartość to i owszem jest cytując " przestrzeń, konstrukcja świata i środowiska gry - sprytnie ukryte niewidzialne ściany czy brak ekranów ładowania - możesz iść gdzie chcesz i robić co chcesz albo przynajmniej to na co pozwala mechanika gry" ale też otwartość rozgrywki. Wiedźmin to po prostu ogromne huby ze skalowanymi pod dany poziom questami, rzucające w ryj i tak zadaniami na dużo niższy level tak w nagrodę, że eksplorujesz od początku do końca konkretne miejsce do którego własnie trafiłeś a nie Velen, Skellige, Biały sad itd na w kratkę. Nie zrobisz questów zgodnych w miarę z twoim poziomem tylko na obszarze jednej krainy. Gra, która swoją logiką najbardziej każe, że nie grasz jak chcesz tylko jak chcą tego twórcy. To nie jest open world. Żeby jeszcze gra w kwestii wolności oferowała mechanicznie coś w zamian za to, że ma dedykowane pod poziom questy.

"Jeśli trafisz na przeszkodę, którą pokonać możesz jedynie po odpowiednim "dopakowaniu" postaci, zdobyciu odpowiedniego sprzętu lub wykonaniu odpowiedniego zadania, to w niczym to nie koliduje z otwartością świata"

Są takie gry i na pewno nie jest nią wiedźmin. Itemy są bo są, urwania tyłka ani rewelacji nie ma, gamechangerów nie uświadczysz. Jako tako wiedźmińskie rynsztunki są fajne i niektóre specjalne miecze zdobyte w ważnych fabularnie misjach jak miecz Olgierda. Przez zdecydowana większość czasu nie ma jednak specjalnego znaczenia czym grasz, nie ma tego czegoś co w innych grach, gdzie jest ten fetysz itemów, istotność tego czym i jak grasz.

08.01.2020 12:15
W_P
27.10
W_P
29
Pretorianin

Mily90

Ponieważ New Vegas ogarnąłem tylko w jakiś 50%, to bardziej odniosę się do F3 - tak, możesz robić co chcesz. Efekt jest taki - na pierwszych kilku poziomach możesz wpakować w przykładowe gniazdo Szponów i będzie bardzo ciężko. I fajnie.

Tylko, że ja sobie eksploruje w miarę spokojnie ale dużo, dobrze ogarniam mechaniki i moment w którym docieram do tego gniazda jest tym momentem, w którym nie jest to już wyzwanie. W ogóle wyzwanie w tej grze kończy się bardzo szybko, bo gdzieś tak na oko przy 15tym poziomie bohater poradzi sobie już wszędzie. A w połowie gry wbijasz maksymalny poziom i na prawdę trzeba lubić eksplorować, aby łazić po tych lokacjach. Co więcej - w bazowym F3 level cap osiągnąłem zwiedzając może 15% obszaru. Ogółem - w fallout 3 progres postaci jest zaprojektowany z myślą o skupieniu się wątku głównym, czyli tych 15% gry. Ewentualnie sprawdzi się to przy wielokrotnym rozpoczynaniu gry i obieraniu różnych ścieżek przy okazji głównego zadania, ale to wiąże się z wielokrotnym przechodzeniem wątku głównego.
I jako że obszedłem całą mapę F3, przez jakieś 70% czasu gry nie zbierając już XP, a ostatnie walki w grze okazały się dalekie od "wyzwania", stwierdzam że to rozwiązanie z punktu widzenia gracza, który lubi eksplorować grę w całości za jednym podejściem, jest bardzo słabe.

Jeżeli chodzi o Zeldę i szarże na ostatnią walkę to taka trochę bzdura, bo żaden gracz rozpoczynający grę tak nie zrobi. Po prostu nie wie jak, nie mówiąc już o tym że nie da sobie z tym rady. Ta możliwość to forma dodatkowego wyzwania dla osób, które już raz przeszły grę - czyli skorzysta z tej możliwości jakieś 1-2% graczy.

I teraz wracając do wiedźmina - w zasadzie wiedźmin jest zbudowany podobnie jak Fallout, tj. progres postaci jest mocno związany z postępem głównego wątku. Z tym, że tutaj zastosowano mechanizm, aby to faktycznie się nie rozjechało. I też jest tak, że Wiedźmin jest projektowany pod wielokrotne przechodzenie, tj. nie robienie wszystkich questów pobocznych w ramach jednego przejścia, a kilku.

I dzięki temu nie masz sytuacji, że progres postaci urywa się w połowie gry, oraz nie musisz spędzić w grze 150+ godzin bo przed każdym epizodem głównego wątku trzeba grindować.

I teraz w kwestii zarzutów - niskolewelowe questy pojawiają się w niektórych wysokopoziomowych lokacjach bo jest to otwarty świat i gracz może tam dotrzeć z czystej eksploracji. Wysokopoziomowe potwory w większości przypadków da się jednak omijać, zwłaszcza konno, a nigdy nie spotkałem się z tym aby w trakcie wykonywania misji musieć walczyć z potworem mocno wychodzącym poza sugerowany poziom. Oczywiście przy tak dużej grze mogą się zdarzyć jakieś przeoczenia, ale czy na prawdę jest ich tak dużo ?

Oczywiście, kiedy przechodzi się w całości za jednym razem to trafia się na wszystkie, a nagroda za większość zadań sprowadza się do fragmentu fabuły. Jest niedosyt. Ale nikt nie projektuje otwartych światów z myślą o takim sposobie ogrywania. Chociaż fakt, że zaimplementowano mechanizmy ograniczające progres świadczy o tym, że ktoś o tym jednak pomyślał i efekt jest moim zdaniem lepszy niż w takim F3.

Alternatywa to skalowanie, które jest jednak obierane jakie takie sobie.

Oczywiście, Wiedźmin 3 ma wiele elementów które wyszły tak sobie, ale bez wątpienia nie jest to projekt świata, fabuła i questy. Przecież to są dokładnie te elementy, które sprzedały grę.

14.01.2020 04:15
27.11
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

W_P "Jeżeli chodzi o Zeldę i szarże na ostatnią walkę to taka trochę bzdura, bo żaden gracz rozpoczynający grę tak nie zrobi. Po prostu nie wie jak, nie mówiąc już o tym że nie da sobie z tym rady. Ta możliwość to forma dodatkowego wyzwania dla osób, które już raz przeszły grę - czyli skorzysta z tej możliwości jakieś 1-2% graczy."

To jest nieistotne. Istotne jest to, że gra daje Ci taką możliwość, to wszystko. To jak to zrobisz to już totalnie nieistotna sprawa. Gra po prostu jest bardziej elastyczna.

"Oczywiście, Wiedźmin 3 ma wiele elementów które wyszły tak sobie, ale bez wątpienia nie jest to projekt świata, fabuła i questy. Przecież to są dokładnie te elementy, które sprzedały grę."

Co wyszło świetnego w projekcie świata? Zawalenie mapy pytajnikami, które są znajdzkami na poziomie ubigier? Najgorsze to były questy, które się ograniczały do pójścia w jakaś kryjówkę, gdzie byłą znajdzka, bo przeczytaliśmy w liście, że ktoś coś tam ukrył bo - i tutaj można wpisać dowolną mini historyjkę z w3. Ludzie się tym zachwycali, a przecież to jest typowe rzucanie w twarz śmieciowymi questami, przykrytymi fabularnym tłem. Historyjki w listach, no ok , ale nic nowego. W serii TES każda książką jaką czytamy ma dość absorbujące historie. Projekt świata miałby większy sens, jakby pytajniki w jakimś sensie rzeczywiście oferowały content, który jest autentycznie interesujący. Dajmy na to po oczyszczeniu miejsc opanowanych przez bandytów/potwory gdzie odradzały się osady, okazywałoby się, że odblokowaliśmy tym samym jakiś quest od miejscowych. Nie żadne zabij mi kikimorę na lvl 20, czy bieganie za klamotami wujaszka co wpadł do rowu i tam zostawił majątek, ale coś bliższego takim questom jak z wilkołakiem w posiadłości na Skellige czy klątwie wieprza. Tymczasem uwolniłeś wioskę i masz bezimiennego kupca i tyle.

W ogóle to zabawne, jak ludzie wskazują wiedźmina jako alternatywę dla ubigier, kiedy w rzeczywistość obydwie te rzeczy nawzajem się napędzają. Ubi wprost czerpało z w3 wrzucając do takiego origins osławione "zmysły" mocno inspirowane tym rozwiązaniem z dzikiego gonu. Świat owszem jest piękny, tylko szkoda, że poza bezsensownymi pytajnikami nie ma żadnego fajnego gampelayowego powodu, żeby to zwiedzać. Chyba, że ktoś lubi zwiedzanie dla zwiedzenia. Questy- nie chcę się powtarzać-fabularnie zgodzę się, jednak mechanicznie to jest najgorsza padaka, w poście wyżej już wyjaśniłem dlaczego.

Po tym co piszesz, to F3 ma dla mnie też skopany progres postaci i tyle. Morrowind- klasyczny przykład- takich głupot nie posiadał. Chociaż tam trzeba podkreślić, że zadania w ogóle nie dawały pd, o awansach decydowało korzystanie ze zdolności. Jednak nie da się zaprzeczyć, że questy nadal warto było robić, ba nawet trzeba było, bo dawały niewątpliwą przyjemność dostępu do trenerów danych zdolności a także z czasem dość silnych przedmiotów. To są naprawdę praktyczne nagrody, a mechanicznie gra też była dużo bardziej złożona niż action rolpyeye z pod znaku cdpr i tam itemy były ważnym elementem gry. Jasne walka była drewniania nawet z perspektywy czasów kiedy gra wychodziła, ale nadal itemy były autentycznym elementem gameplayu i prawdziwa nagroda za wykonywanie questów. Przykładowo takie klejnoty dusz u gildii magów wprowadzały sporo nowego. Jasne mogłeś je ukraść, ale mając na uwadze, że potem gonili cię strażnicy, którzy stanowili duże wyzwanie- tutaj akurat w przeciwieństwie od ograniczeń questowych wysoki level postaci w tym kontekście jak najbardziej ma sens, żeby gracz nie miał za łatwo, bo tak to byłby potencjalnym mordercom całej populacji każdego miasta od tak i burzyłoby to nieco wiarygodność świata- to zdecydowanie bardziej opłacało się jednak pracować dla tej gildii. Tak samo za questy deadryczne otrzymywało się bardzo ciekawe itemy od deadr itd.

Alternatywa to jest przestać ograniczać gracza w otwartym świecie bezsensownym karaniem za wykonywanie questu kiedy ma na to ochotę- sam fakt, że gra cię karze jest absurdalny. Tak karze, bo exp za questy powinien być przyznawany w takiej samej ilości niezależnie od tego kiedy go zrobiłeś. Jeżeli ktoś pisze, że nie trzeba się przejmować dziwnym system pd za questy, bo w grze "nagroda za większość zadań sprowadza się do fragmentu fabuły" to ja odpadam.

To jest kardynalny przykład, że wiedźmin to jest bardziej interaktywna opowieść niż gra z prawdziwego zdarzenia. Gra ma nagradzać głównie pd, a co jeszcze ważniejsze mechaniką, historia to jedno, jasne, że gry przez lata awansowały na lepszy poziom narracyjny, ale ciągle intensywność mechanik musi być zachowana, inaczej cóż, słaba z tego gra. Mało tego, twórcy parli na rozwiązanie ugruntowania awansów postaci przez robienie questów a nie mordowanie potworów, bądź używanie zdolności - co już jest ciekawe. No i zamiast wybrać autentycznie ciekawe rozwiązanie, jak nie wiem nagradzanie większym pd za bardziej kreatywne trudniejsze rozwiązanie questa, trudniejszą do odkrycia ścieżkę to co wybrali? Karanie gracza niskim pd za nierobienie questów w tej kolejności co życzy sobie gra i jeszcze w strukturze otwartego świata. Zle przydzielane pd wręcz sprawia , że chęć by wrócić do starszych questów pobocznych jest niewielka.

"progres postaci jest mocno związany z postępem głównego wątku. " Czyli mamy już pierwsze zaprzeczenie idei open worlda. W takim Morrowindzie, Skyrimie wątek główny to była rzecz, której chwytałem się po zwiedzeniu minimum kilkudziesięciu krypt, jaskiń, wątkach gildyjnych. W żadnym momencie mój progres postaci nie ucierpiał bo olałem main quest na którego twórcy parli, żeby dawał najwięcej pd. Ba w ogóle nie nagradzają pd za questy, na pewno jest to lepsze rozwiązanie od tego co zrobił wiedźmin 3. Seria Tes ma masę problemów. Fabularnie nie ma żadnego podejścia do wiedźmina, ale fakt faktem ma zdrowe podejście do wolności gracza.

Piszesz o grindzie jako czymś paskudnym. Trochę zboczę w inną stronę aspektu tego wszystkiego, ale czegoś dość istotnego. Więc zostawmy na razie kwestie questu do jednego konkretnego poziomu. To jest chyba normalne, że gra powinna nagradzać gracza, który jest wytrwały? Absolutnie nie jestem zwolennikiem grindu dla samego grindu. Eksploracja=zdobywanie surowców=surowce niezbędne na nowe zabawki=nowe zabawki=nowe mechaniki w samej grze. Tak to powinno wyglądać. W Wiedzmine niby to jest ale jak wyżej, gamechangerów poza paroma małymi wyjątkami nie ma. Tam z racji mechanik nie ma się co jarać nowymi zabawkami.

Pisałem o MGSV. Tam jest ogrom zabawy i frajdy z progresją. Mamy towarzyszy i im częściej korzystamy z danego towarzysza w misjach ten dostaje nowe zdolności, które zawierają nowe mechaniki. Np postać snajpera może trafiać rykoszetem w rzucany przez nas granat w grupę przeciwników. Itemy można używać na różne sposoby. Jest np sztuczny manekin, mogący zmylić wroga, że to prawdziwy człowiek, kiedy my zajdziemy go od tyłu. Możemy też jednak użyć go w zupełnie inny sposób, rzucając itemem w stanie surowym bez aktywnego manekina w głowę przeciwnika przez co straci przytomność. Możemy zamawiać ładunki z zaopatrzeniem tj amunicją, tłumikami. Używając jednak tego rozwiązania możemy upiec 2 pieczenie na jednym ogniu i tak możemy uzyskać zapasy przy okazji zrzucając je na głowę przeciwnikowi tym samym pozbywając się go. Warto zaznaczyć, że na itemy trzeba zarobić znalezionymi surowcami.

To jest taki przykład, jak działają gry z fajnymi mechanikami, gdzie progres= nowe zdolności, zabawki, które faktycznie coś dokładają nowego i autentycznie czynią grę wciąż interesującą po nawet dużej liczbie rozegranych godzin. Tam grind to nie jest męka, tylko przez mądry projekt gry często jest zachowana świeżość, bo w grze w nagrodę często dostajemy coś nowego co wprowadza nowe możliwość zabawy. W wiedźminie to sobie można iść po śladach żeby ruszyć questa do przodu . Ja się nie dziwię, że tam się nie akcentuje progresu, bo gra nie ma dobrych mechanik, drzewka rozwoju, czegokolwiek co by by progres nagradzało.

Mimo wszystko MGS5 to inny gatunek gier, więc jakby się skupić na rpg z dobrymi mechanikami, to należy spojrzeć na albo bardzo stare rpgi z rzutem izometrycznym albo te współcześnie robione na ich modłę- pillarys, divinity, tyranny itd. W tamtych grach gamechangery to własnie nowe umiejętności, itemy, które mają znaczenie. Takie path of exile to już w ogóle ogrom jeżeli chodzi o skille. Jednym słowem gra wynagradza gracza.

W tzw action rpg AAA powszechnie spłyca się ten aspekt. O czym to świadczy? O Powszechnym spłyceniu gatunku rpg, a wychwalany wszędzie wiedźmin sam się idealnie wpisuje w manierę gier płytkich w bebechach- poza fabułą.

W wiedźminie świadomie zrezygnowano z sensownej progresji postaci, pd, bo twórcy najwyraźniej wiedzieli jak skopali mechanicznie grę. Same wymienne sloty na skille o czymś świadczą, że gracz mając aktywne naraz te wszystkie umiejętności byłby za mocny. Sam fakt zbytniej potęgi drzewka alchemicznego pomimo ograniczonej liczby slotów na aktywne umiejętności daje do myślenia. Mając to na uwadze to mi się prędzej wydaje, że małe pd to było, żeby postać nie stała się totalnym niszczycielem światów, bo gdyby było więcej pd to i więcej poziomów i tym samym więcej op skili, na wzorzec młynka, wyższej tolerancji na toksyczność, strumienia igni itd.

Tak czy inaczej grę wspominam dość miło, z powodu side questów, ale niestety zapamiętałem również to, że poza elementem fabularnym gra koszmarnie nudzi- ten gameplay. No i to się przekłada na taką a nie inne podejście.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2020-01-14 04:26:13
14.01.2020 08:39
W_P
27.12
W_P
29
Pretorianin

Mily90

Wybacz,

ale po 6 dniach przerwy od danego wątku nie znajduje w sobie ochoty aby czytać tak długie wpisy.

06.01.2020 16:06
28
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1295728
18
Generał

First world problems. Co z tego, że taki news wisi na stronie głównej? Nikt nie zmusza do wchodzenia i czytania.

06.01.2020 19:19
PanWaras
28.1
PanWaras
88
Legend

First world problems. Co z tego, że takie komentarze są pod artykułem? Nikt nie zmusza do wchodzenia i czytania.

06.01.2020 21:00
28.2
zanonimizowany1295728
18
Generał

Ale ja nie mam bólu dupy o komentarze, więc coś ci nie wyszło.

07.01.2020 08:30
PanWaras
😊
28.3
PanWaras
88
Legend

Ale ja też przecież nie mam bólu tyłka.

07.01.2020 22:20
28.4
zanonimizowany1295728
18
Generał

Twój poprzedni komentarz jest bez sensu, bo błędnie założyłeś, że przeszkadzają mi komentarze w tym wątku.

06.01.2020 16:28
29
odpowiedz
str1111
45
Generał

A tak swoją drogą, czy tylko ja wchodzę na te newsy, tylko po to by poczytać ten ból tyłków w komentarzach?

06.01.2020 16:35
XoniC
😂
30
odpowiedz
XoniC
67
Generał

Co jak co, ale osoby, które są na gry-online od dłuższego czasu, powinny być już dawno uodpornione na częste newsy o Wiedźminie.

06.01.2020 16:44
AIDIDPl
31
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

"Grosza rzuć..." ---> Teraz wszyscy będą powielać to do porzygu...

06.01.2020 16:49
31.1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Nie bądź żyła, rzuć groszem :(

06.01.2020 19:54
Meno1986
31.2
Meno1986
178
Szkubany Myszor

U mnie wołają tak już nie tylko ci co żebrają pod kościołem. Już nawet ksiądz na mszy powiedział. :P

06.01.2020 18:05
Jaq87
32
odpowiedz
Jaq87
38
Chorąży

Stężenie newsów o Wiedźminie jest zbyt duże już nawet dla fana. Co więcej ciągle wszystko kręci wokół tych samych tematów i robi się to wręcz nudne.

Prośba fana do redakcji: może warto żeby w końcu Witcher 3 miał podobnie duży content modów co Skyrim, bo od jakiegoś czasu okazuje się, że istnieje bardzo rozbudowany toolset do gry(oczywiście nie jest oficjalny, ale tego się nie doczekamy) https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3620

Byłoby super gdyby portal zorganizował jakiś konkurs na najlepsze mody, drobne nagrody(figurki choćby) i promocja moderów.

06.01.2020 20:41
keeper_4chan
😂
33
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Ok, a teraz seria nowinek z Fallout 76 :D
Do tego podsumowanie roku ubiegłego.

06.01.2020 20:46
34
odpowiedz
bullgod
74
Pretorianin

Dobra ta gra na podstawie serialu? Bo serial średnio mi się podoba.

06.01.2020 20:50
Azaziz
35
odpowiedz
Azaziz
39
Pretorianin

Obecnie na ps storze gra za grosze plus dodatki. Ale czy ktoś tego jeszcze nie ma? W obecnej dobie hejtu? :)

06.01.2020 21:22
36
odpowiedz
zanonimizowany398029
124
Konsul

A ja wykorzystam okazję by pogdybać o potencjalne czwórce, marzy mi się coś dziejącego się jeszcze przed książkami. Redzi to uniwersum dobrze ogarniają więc mogliby je jeszcze growo rozbudować przedstawiając czasy gdy wiedźminów było wielu i dać w nasze ręce pseudo kreator postaci. W Dragon Age 1 mieliśmy różne początki zależnie od wybranej rasy, klasy itd. Tu można by decydować o wyborze szkoły wiedźmińskiej, i np. wcielić się w dzieciaka który przechodzi próby traw. Te by miały wpływ na jakieś pasywne zdolności itp. Każda szkoła by miała inny prolog a potem raus do otwartego świata. I jakaś przyziemna historia bardziej, tak żeby ten wiedźmak miał jakieś ciekawe przygody, moralnie rozpierniczał system swój i innych ale bez patetyzmu, ratowania świata/światów itp.
W takie coś bym zagrał chętnie, Geralt jest świetną postacią i na pewno już zawsze będzie TYM wiedźminem, ale jak dla mnie jego historia jest już zamknięta, Krew i Wino dało mu godne pożegnanie.

07.01.2020 09:47
Pastuchelóweczka
37
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Pastuchelóweczka
0
Legionista

UV a kiedyś to miałeś pazur ! Jak w liceum poszliśmy na miasto i dwa driniki to był Krystek kontra reszta świata - a teraz ... kryzys wieku średniego od 10 lat :(

07.01.2020 10:18
A.l.e.X
😜
37.1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

już po dwóch piwach :)

07.01.2020 10:16
38
odpowiedz
cymes
8
Legionista

Czy 3 wiedźmin 3 najlepszy ale trzy na pewno?

07.01.2020 12:53
Oburzony
39
2
odpowiedz
Oburzony
58
PC Gamer

Wydaje mi sie czy zgodnie z prawem materialy sponsorowane powinny miec stosowne oznaczenie. Ilosc artykulow dotyczacych Wiedzmina pojawiajacych sie na GOLu sugeruje, ze nie sa one pisane rzetelnie, bo w zachodnich mediach czy innych Polskich takiej czestotliwosci nie widac.

07.01.2020 13:10
MANTISTIGER
40
odpowiedz
MANTISTIGER
75
Generał
07.01.2020 17:58
😂
41
odpowiedz
zanonimizowany1225324
45
Generał

Babajagin

07.01.2020 18:34
😐
42
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1285878
24
Senator

Osz kurde no. Ten nagłówek artykułu jest bardzo mylący. Redakcja bierze ludzi dosłownie "od tyłu" pisząc w ten sposób. Kliknąłem w artykuł bo byłem przekonany, że Redzi robią jakąś zrzutkę na kickstarterze na jakiś niezależny projekt o którym do tej pory nie wspominali. Jakieś było i jest nadal moje zdziwienie gdy zobaczyłem, że artykuł jest o tym ile sprzedali, ile zarobili i jaka jest popularność Wiedzmina po serialu Nertlixa. W życiu bym nie klikał gdyby nazwa tematu była jasna i prawdziwa. Nie interesują mnie takie zestawienia. Co to ma być?

post wyedytowany przez zanonimizowany1285878 2020-01-07 18:34:53
07.01.2020 23:00
42.1
zanonimizowany1292744
7
Pretorianin

"Klik: I robisz, co chcesz"
Grosza rzuć GOLowi :)
https://www.pajacyk.pl/

post wyedytowany przez zanonimizowany1292744 2020-01-07 23:01:56
07.01.2020 22:35
43
odpowiedz
zanonimizowany1306165
0
Legionista

Wiedźmin 3 to była machina napędowa dla adaptacji netflixa oraz samego Sapkowskiego. Mam cały czas wrażenie jakby on nie do końca dopuszczał do siebie fakt tego że to właściwie dzięki GRZE i CDP otworzył się na rynek europejski i został doceniony.

Tak czy siak wiedźmin 3 najlepszy !

Wiadomość Grosza rzuć Redom