Wiedzieliście, że jedną z pierwszych łodzi podwodnych zaprojektował i skonstruował nasz rodak?
Filmik z nowej serii poświęconej Polskim (często zapominanym) genialnym odkrywcom, którzy zmienili oblicze świata ??
W tym odcinku mowa jest o Stefanie Drzewieckim, pionierze w dziedzinie konstruowania łodzi podwodnych ?? i lotnictwie ??
Dlaczego o czymś takim nie dowiadujemy się w szkolnych ławkach?
https://www.youtube.com/watch?v=ju2GycV4ELY
Dlaczego o czymś takim nie dowiadujemy się w szkolnych ławkach?
Dlaczego w szkolnych ławach nikt nie uczy ekonomii i zasad ustroju demokratycznego?
A nie sorry potrzebujemy więcej historii.
Jest potrzeba większej ilości zajęć i z jednego i z drugiego. WoS w szkołach średnich to niestety jest jakiś żart (a przynajmniej za moich czasów był)zarówno pod względem ilości zajęć jak i ilości i jakości treści (materiał w moim przypadku był banalnie prosty i praktycznie nie trzeba było się go uczyć). A historii jest po prostu bardzo malutko, przez co najbardziej kluczowe okresy czasowe (czasy współczesne) są w większości szkół pomijane całkowicie.
ps. nie ma czegoś takiego, jak łódź podwodna.
Jest potrzeba większej ilości zajęć i z jednego i z drugiego.
Jest problem z "większą ilością zajęć". W mojej szkole uczniowie prawie codziennie siedzą od 8 rano do 16-18 po południu (w cyklu jednozmianowym). Żeby cokolwiek dodać, trzeba by było coś usunąć. I wiadomo, że nie może to być religia. ;)
Dlatego powinno być dużo szybsze profilowanie uczniów na humanistów i ścisłowców. Wybierając jeden profil uczeń miałby mniej zajęć z drugiej (np. na co komu taka chemia i fizyka, jeśli ktoś nie planuje wiązać przyszłości z tymi zawodami) Tak samo ścisłowcom można by obciąć o 90% ilość lektur i program. Pamiętam, że sam z tych powodów nienawidziłem polskiego w szkole średniej. Na co programiście znajomość Pana Tadeusza? Przez całą szkołę średnią przeczytałem słownie jedną lekturę (Zbrodnię i karę), całą resztę znałem jedynie ze streszczeń. Nie przeszkodziło mi to skończyć studiów humanistycznych jednych i drugich z bardzo wysokimi ocenami i z piątkami na dyplomie, nawet jeśli w szkole średniej byłem na profilu informatycznym. I pomimo tego całego profilowania zwiększyć ilość zarówno historii jak i WoSu- ścisłowcy także powinni znać historię swojego kraju a także system społeczno-prawny, w którym na co dzień funkcjonują) Religie, wf i inne zajmujące czas bzdety wywalić z miejsca ew. prowadzić w formie zajęć dla chętnych i potworzyć grupy zawierające tych chętnych z różnych klas. Jak, jako nauczyciel widziałbyś takie zmiany? Osobiście z systemem oświaty nie mam nic wspólnego, oceniam ten system jako jeden wielki burdel po prostu z autopsji.
Słownie - program nauczania jest kompletnie niedostosowany do realiów rynku pracy. Podobnie większość kierunków studiów powinno się z miejsca obciąć (szczególnie z uczelni publicznych- na prywatnych niech ludzie studiują co chcą, jak nie mają co z pieniędzmi robić).
Może po prostu nie ma czasu szkolnego na takie szczegóły. Ja nic o łodziach nie kojarze ze szkoły.
Bardziej bym chcial by uczono...chociaż próbowano uczyć myślenia i prawdy.
Uczą nas że piramidy i inne budowle wybudowali Egipcjanie. Elementy po kilkaset czy tysiące ton, z precyzja o którą ciężko obecnym maszynom. Jak ? I to bez źródeł kamienia w okolicy
Najpierw ustawili, a potem polerowali powierzchnię aż wyrównali!
Niestety, mit o niemożliwości wybudowania piramid siłą ludzkich rąk był już chyba kilkukrotnie obalany
Ciekawe co się stało ze spuścizną naukową i majątkiem Drzewieckiego we Francji.
Podobno wszystko ten "komunard" m.in. ;) zapisał Polsce..
Ja pierd..... BGM spiewajace ptaszki w lesie idealny podklad pod taki temat.
Hmm... Autor tego filmiku trochę przesadza z tym pierwszym okrętem podwodnym. Gdy tworzył "pierwszy" okręt podwodny, to od 13 lat na dnie leżał slup USS Housatonic, pierwszy okręt zatopiony przez okręt podwodny.