Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Reżyser Dying Light 2 gracze chcą lepszych, a nie większych światów

18.12.2019 18:38
1
9
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Podoba mi się to, co czytam. Dying Light 2 może być czarnym koniem przyszłego roku.

18.12.2019 19:40
👍
4
8
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

No i prawidłowo.

18.12.2019 18:38
1
9
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Podoba mi się to, co czytam. Dying Light 2 może być czarnym koniem przyszłego roku.

18.12.2019 18:51
IIIIIIIIIIIIII
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
IIIIIIIIIIIIII
63
Generał

Czekam na Dying Light 2 i Cyberpunka 2077 bo wiadomo będą to świetne gry. Jednak zastanawiam się czy nie poczekać na ps5 i ograć te gry tam.Wiedźmin 3 na ps4 pro miał spadki klatek niestety. Jednak ta gra była z trzeciej os. Dying czy Cyber już będą z pierwszej. Nie wyobrażam sobie żeby kupić na ps4 i mieć jakieś gwałtowne spadki klatek. Boję się że te 2 gry mogą nie mieć dobrej płynności na obecną generacją konsol.

18.12.2019 19:03
2.1
zanonimizowany1285146
7
Pretorianin

PS4 to trup już. Jedynie czekać i ograć na PC albo na PS5/XSX. Inaczej sobie tego nie wyobrażam. Ogólnie granie w 20-30 fps na konsolach to masochism ale co kto lubi :) Mam wielką nadzieję że PS5/XSX będzie miał standard 60 fps.

post wyedytowany przez zanonimizowany1285146 2019-12-18 19:06:26
19.12.2019 09:54
2.2
zanonimizowany1191507
24
Legend

Lepiej zagrać w TLOU2 czy Uncharted w 30 klatkach niż wcale bo ktoś jest pecetowym betonem.

21.12.2019 11:47
2.3
zanonimizowany1243544
58
Konsul

Najlepsze co mnie w moim growym życiu spotkało to zakup 2 tygodnie temu kolekcji nathana Drake'a. Drugą część mógłbym grać w 15fpasach i miałbym więcej frajdy niż z 90% ówczesnych gier. Na pc nie gram już od maja i raczej nie zanosi się na to.

18.12.2019 19:05
Mr. JaQb
😜
3
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

No oby DL2 jak najmniej inspirowało się Dying Light: The Following, które właśnie cechowało się takim pustym, otwartym światem

18.12.2019 19:40
👍
4
8
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

No i prawidłowo.

18.12.2019 19:48
Outremere
5
odpowiedz
Outremere
2
Centurion

Pytanie co przez to twórcy rozumieją.

Taki Ubisoft od dawna się tym bawi pomimo dużych światów - pooglądajcie sobie npctów w AC Syndicate lub Unity, jak robią sobie zdjęcia na statkach, dzieci grające w piłkę, handlarzy, robotników, prostytutki czy kloszardów.

Szczerze oczekiwałbym rozwoju reakcji npctów na to co robimy. Dzisiaj jak wbiegniesz na npcta automatycznie przerywasz jego animacje i wprowadzasz go w stan "kółka" i co najwyżej się od ciebie odsunie albo powie randomowy tekst i tyle. Koniec.

Albo rozwój losowych wydarzeń. Skoro umiemy już wygenerować pełne światy to i to co się w nim dzieje powinno być lepiej programowane przez algorytmy by odciążyć twórców, którzy mają ograniczone zasoby w tym temacie.

Sama większa ilość różnorodnych npc, w tym przypadku nie zapewniłaby żywszego świata, bo to wciąż jest marginalne dla naszego odbioru dzieła

18.12.2019 20:08
dzl
📄
6
3
odpowiedz
1 odpowiedź
dzl
96
John Yakuza

Dobrze że skręcają w tym kierunku. To w jaki sposób wyglądają dzisiejsze gry open-world skutecznie obrzydziło mi otwarte światy. Niby dużo wszystkiego, a tak naprawdę dużo niczego.

Ogromne światy trzeba czymś zagospodarować, i to niestety odbija się na jakości samych zadań. Misji jest dużo, ale są wtórne i nijakie. Bardzo mało jest wyjątków gdzie jest to wyważone.

Wolę mniejsze, ale bardziej skondensowane miejscówki jak w Deus Exie, Hitmanie czy Yakuzach. Miasto(czy dzielnice) jest relatywnie małe, ale zawsze coś tam się dzieje w okół gracza całkiem udanie tworząc iluzję żyjącego świata.

PS: Nie wiedziałem, że Hut pracuje w Techlandzie. O.O

19.12.2019 11:01
Persecuted
6.1
1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

PS: Nie wiedziałem, że Hut pracuje w Techlandzie. O.O

A pierwsze Dying Light to myślisz, że kto produkował? :).

18.12.2019 20:16
K@m@R
👍
7
odpowiedz
K@m@R
88
Konsul

Takie słowa dają nadzieje że branża gier może jednak całkiem nie upadnie i utrzyma jakiś poziom jakości. Na razie Polacy górą :)

18.12.2019 21:29
8
1
odpowiedz
zanonimizowany398029
124
Konsul

No raczej, po cholerę kolejne przechwałki że nasz świat jest x razy większy od Skyrima. Stworzenie świata o odpowiedniej wielkości to nic innego jak szanowanie gracza i jego czasu. W dobrze zaprojektowanym świecie spędzę czas milej nawet jeśli enty raz będę biegał przez tą samą ulicę niż jeśli podróż z A do B zajmie mi 30 min z nudnymi widoczkami i niczym do roboty po drodze.

18.12.2019 21:57
😜
9
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1158765
32
Pretorianin

Hmmm, ja chcę większych i lepszych....

19.12.2019 00:15
XoniC
😉
9.1
XoniC
67
Generał

Nie grzesz chłopcze.

19.12.2019 00:19
10
odpowiedz
wwad
115
Generał

I słusznie za duży świat jest nudny i powtarzalny a mniejszy dobrze zaprojektowany , ewolułjący i zmieniający się jest znacznie ciekawszy.

19.12.2019 00:30
😊
11
odpowiedz
zanonimizowany1285878
24
Senator

Nie zgodzę się z tym co mówi Pan Tymon. To jest takie tłumaczenie i przekonywanie samego siebie do tego, że się nie udało/nie uda stworzyć żyjącego otwartego sandboxa i szukanie kompromisów trochę na siłę. Albo się robi sandboxa totalnego, albo robi się grę mniejszą i skondensowaną. Ta druga opcja wcale nie jest gorsza. Ba może być nawet lepsza. Ale nie powinno się szufladkować tego co potrzebują gracze, bo to z daleka brzydko pachnie brakiem umiejętności lub budżetu :)

19.12.2019 00:47
12
1
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

I tak powinno być. Cyberpunk 2077, Dying Ligh 2. Obie z mniejszymi światami, ale więcej zabawy. Drugiego RDR 2 mi nie potrzeba.

19.12.2019 07:14
sasuke284
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
sasuke284
82
Fleshless

A ja uważam że światy powinny być większe i pustrze, temu lubie gry ubi a zwłaszcza nowe części ac gdzie często znajduje się miejsca gdzie nie ma nic a i tak są ładne i chce sie je przez to zwiedzić, tak mi się grało w ac origins (w odyssey jeszcze nie grałem ale mam nadzieje że jest tam tak samo)

19.12.2019 10:12
😂
13.1
1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Słaby troll.

19.12.2019 10:17
AIDIDPl
13.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

Tam jest jeszcze gorzej.

12.01.2020 17:11
sasuke284
13.3
sasuke284
82
Fleshless

nie, to nie troll, ja lubie odległe i puste światy, lubie sie napawać widokami w drodze od znacznika do znacznika oraz lubie kiedy podróż z miejsca na miejsce zajmuje dużo dłużej niż 5 sekund tak jak wy chcecie

19.12.2019 07:51
mareek
14
odpowiedz
mareek
29
Legionista

Zgadzam się. Takie światy jak w AC:Odyssey , Skyrim czy Wiedźmin są wystarczająco duże. Dla mnie kolejne tego typu gry mogą mieć mapy o podobnych rozmiarach. Ważne, aby w pierwszej kolejności postawiły na dopracowanie tych światów, wypełnianie unikalnymi NPC, różnorodnymi questami itd.

Jakość, zawartość map > wielkość

post wyedytowany przez mareek 2019-12-19 07:52:57
19.12.2019 08:23
15
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

To oczywiste ale gracze portfelem wybieali ilość zamiast jakości.
Ostatnio to się zmienia (patrz porażka ostatnich gier Ubi nastawionych na ilość) więc jest nadzieja na przyszłość.

19.12.2019 08:36
16
1
odpowiedz
zanonimizowany780879
34
Centurion

Lepszy mniejszy a pełny świetnych aktywności pobocznych najlepiej jakichś fabularnych misji pobocznych, niż wielki jak diabli i pełno znaków zapytania na mapie w stylu Oczyść Obóz, Znajdź skrzynie z jakimś szajsem czy misje w stylu "weź to i daj to temu gościowi na drugim koncu świata a dostaniesz trochę złota" i pełno nikomu nic nie dających znajdziek albo w ogóle wielkie a puste światy

post wyedytowany przez zanonimizowany780879 2019-12-19 08:38:13
19.12.2019 09:50
p4go
17
odpowiedz
6 odpowiedzi
p4go
153
Almost human

A jak w tym przypadku ocenicie Metro Exodus? Co prawda nie byl to typowy otwarty swiat tylko pol-otwarty.

19.12.2019 09:57
Zwierz z Wież
17.1
Zwierz z Wież
31
Konsul

Świat w Metro Exodus jest akurat większy (niż w poprzednich grach z serii), ale nie lepszy.

19.12.2019 10:11
17.2
zanonimizowany1299868
16
Senator

ale nie lepszy

Bo jest tylko pół-otwarty świat? Bo chodzimy na zewnątrz, a nie w metro?

19.12.2019 10:54
Mr. JaQb
17.3
1
Mr. JaQb
103
Legend

Oczywiście, że świat w Metro Exodus bije na głowę poprzedniczki.

19.12.2019 11:07
p4go
17.4
1
p4go
153
Almost human

SirXan rowniez uwazam,ze swiat w Metro Exodus jest fenomenalny i szybko sie zzywamy z postaciami. Kapitalny balans pomiedzy starymi metro a nowa loncepcja bardziej otwartych map.

19.12.2019 23:55
STALKER__PL__
😍
17.5
STALKER__PL__
35
Pretorianin

Świat Metro Exodus jest spoko, nie za duży i odpowiednio wypełniony.

21.12.2019 11:23
17.6
zanonimizowany1299868
16
Senator

Też tak samo uważam, że Metro Exodus jest świetny i dali nam trochę swobody w eksploracji, co jest dużym plusem w stosunku do poprzednie części. Jedyny minus Exodus jest fakt, że główny bohater jest nienaturalny niemy, co nie pasuje do większości sytuacji.

19.12.2019 10:04
👍
18
2
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Światy Gothic 1-2 nie są tak ogromne w porównanie do konkurencji np. Skyrim, a tak gracze chętnie wracali do gry wielokrotnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1299868 2019-12-19 10:04:47
19.12.2019 10:36
Cainoor
19
odpowiedz
Cainoor
264
Mów mi wuju

Fani Dagerfalla lubią to ;)

19.12.2019 11:17
Matysiak G
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Ja tam nie wiem. Wiarygodny świat powinien być w większości pusty i nie mieć sztucznych granic.

20.12.2019 00:05
20.1
zanonimizowany1173954
45
Senator

Gry są do grania a w pustym świecie nie ma co robić więc jak grać.

19.12.2019 12:13
Dawidv
21
odpowiedz
Dawidv
148
Konsul

Brawa dla tego Pana!

20.12.2019 00:21
Szatek iks de
22
odpowiedz
Szatek iks de
108
Konsul

Szkoda, że Ubisoft tego nie rozumie :/

20.12.2019 10:43
madmec
23
odpowiedz
madmec
88
Generał

Chyba że się ma tyle środków jak Rockstar North albo tyle zaparcia co Cdprojekt. Ale zgodzę się i postawie na jakość niż wielkość i otwartość kosztem fabuły i postaci jak w Skyrim czy Fallout 3. Czasem trzeba uważać z wielkością, bo przy Deus Ex HR było ciasno.

20.12.2019 10:45
-=Esiu=-
👍
24
odpowiedz
-=Esiu=-
198
Everybody lies

No proszę, głos rozsądku. Ubi uczcie się!

21.12.2019 11:53
25
odpowiedz
zanonimizowany1014334
59
Generał

Ma rację, porównajcie miasto z mafii 2 i mafii 3.

21.12.2019 12:25
26
odpowiedz
zanonimizowany1044195
49
Generał

No i tak powinno być. Tworzenie dużych światów jest bez sensu chyba że są zapełnione ale do tej pory to oprócz GTA V to nie było żadnej gry która wykorzystała by potencjał otwartych światów.

Wiadomość Reżyser Dying Light 2 gracze chcą lepszych, a nie większych światów