Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka, ale to nic nie znaczy. Nasza analiza

06.12.2019 14:34
ddawdad
1
1
ddawdad
63
Przegryw

Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka
I dobrze.

06.12.2019 14:44
Kserkses
2
1
odpowiedz
Kserkses
178
Generał

*Nasz" *a

06.12.2019 15:12
3
odpowiedz
1 odpowiedź
LamPL
57
Pretorianin

Mapa może być mała, ale grając możemy mieć wrażenie że jest ogromna. Wszystko zależy jak rozlokują zadania, jakie będzie zagęszczenie, czy ulice będą kręte czy proste (znaczy czy będziemy z początku ulicy widzieć jej koniec).
Sama szybkość poruszania się po mieście ma znaczenie, w takim Nowigradzie nie dało się w jakimś super tempie przemieszczać się i nawet przez to, miasto wydawało się większe.
Poprawcie ten tytuł bo aż w oczy kole. To już nie pierwszy raz jak w odnośniku do artykułu macie literówkę.

post wyedytowany przez LamPL 2019-12-06 15:21:41
06.12.2019 20:39
topyrz
3.1
topyrz
77
O_O

Nie musi mieć takiego wrażenia. Wystarczy, że nie będą go wytrącały z immersji dziwne, niespójne ograniczenia jak niewidoczna ściana.

06.12.2019 15:28
😉
4
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
juchi
60
Centurion

Byliście kiedyś w którymś z dzisiejszych miejskich megamolochów?

Nie, ale znam kogoś, kto był...

06.12.2019 15:33
Marcinkrk87
4.1
2
Marcinkrk87
39
Pretorianin

A opowiedział Ci to i owo?

06.12.2019 15:44
4.2
juchi
60
Centurion

Opowiedział, ale to temat na inną chwilę :)

06.12.2019 15:40
5
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
kelvin21
12
Legionista

Wincyj newsów o tej samej mapie, WINCYJ!

06.12.2019 15:59
Marcinkrk87
5.1
Marcinkrk87
39
Pretorianin

To artykuł, a nie news;-) a co u Ciebie?

06.12.2019 16:23
5.2
kelvin21
12
Legionista

A dobrze, dziękuję.

07.12.2019 09:09
DanuelX
5.3
1
DanuelX
82
Kopalny

Tak w sumie to anie artykuł ani news. Tak naprawdę to nie wiadomo co to ma być.

08.12.2019 11:34
5.4
zanonimizowany1027056
59
Generał

Teraz istnieje 90% stron stworzonych pod pudelka w mniejszym lub większym stopniu. Gol nie poszedł całkowicie w tym kierunku, ale i tak za dużo tego typu syfu się tu znajduje.

06.12.2019 15:42
kęsik
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

A będzie analiza mapy w nowej Yakuzie?

06.12.2019 15:59
Marcinkrk87
6.1
Marcinkrk87
39
Pretorianin

Jeśli będzie chciało o niej czytać tyle osób co o mapie do Cyberpunka to tak;-)

07.12.2019 14:23
6.2
1
zanonimizowany1191507
24
Legend

Ale skąd macie wiedzieć ile osób chciałoby to czytać skoro i tak nie zrobicie takiego artykułu?

06.12.2019 16:31
Krothul
7
odpowiedz
Krothul
59
Generał

W tym przypadku rozmiar ma znaczenie bo chyba ma być całe miasto Night City, jeśli nie będzie wystarczająco duże to będzie niewiarygodne.

06.12.2019 17:27
Pastuchelóweczka
8
odpowiedz
Pastuchelóweczka
0
Legionista

Przepraszam czy to jest już trzeci artykuł o ewentualnej mapie do gry ?!? Ja chyba będę do was aplikował choć na Bronowice to mam kawałek :D

06.12.2019 18:14
9
2
odpowiedz
Kelebglin
53
Pretorianin

Marketingowcy z CDP już do was wysyłają CV

06.12.2019 18:24
dj_sasek
10
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Mam nadzieję, że będzie trochę tej jazdy samochodem, bo skoro na tym gameplayu 48 min pokonał taką trasę tak szybko a rozciągnięcie tego x5 po całej mapie już dużo się już nie wydaje. Liczę na większy obszar, bo fajnie by było gdzieś dalej pojeździć tymi pojazdami. Kolejny raz podam za idealny wzór RDR2, gdzie moim zdaniem został idealnie zachowany balans między aktywnościami a poruszaniem się po mapie.

post wyedytowany przez dj_sasek 2019-12-06 18:26:25
06.12.2019 18:30
11
1
odpowiedz
movil
33
Chorąży

jak dla mnie mapa może być i mała łajnie by było jeśli byłaby możliwość chodzić po wnętrzach większości z tych wieżowców, czyli eksploracja w pionie.

06.12.2019 18:37
DexorTG
12
1
odpowiedz
DexorTG
3
Junior

15 km miasta to 150 km dziczy

06.12.2019 18:39
ezioauditore150
13
1
odpowiedz
ezioauditore150
55
Pretorianin
Image

"Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka"

06.12.2019 20:43
14
odpowiedz
milosz18pl
17
Legionista

Jakos Wiedźmin 3 byl bardziej obszerny w zawartośc niż rdr 2. Pracowla przy nim tylko 400 osób i jeszcze tylko przez 3 lata.

06.12.2019 22:53
Newfolder
👍
15
4
odpowiedz
Newfolder
74
Konsul
Image

Mam nadzieję jedynie, że nie przełożą premiery i w kwietniu po prostu zagramy. Wielkość mapy powinna być W SAM RAZ - nie za duża, nie za mała. Wolałbym, żeby było dużo questów zamiast dużego otwartego świata. W Falloucie 3 właśnie tak było - mapa ogromna, ale zadań kilka na krzyż. W New Vegas proporcje odwrócono i gra na tym zyskała. MOIM ZDANIEM.

07.12.2019 02:20
basil698
😉
16
odpowiedz
basil698
66
Pretorianin

Spoko, jeżeli wypełnią przestrzeń miasta lokacjami do których można wejść, jeżeli będzie mocno wertykalnie to taki rozmiar nie będzie problemem. W Wiedźminie ogrom mapy robią pola, góry, lasy, woda. I tam to pasuje. Dla tych którzy patrzą sceptycznie na taki rozmiar mapy w CP2077 polecam sprawdzić sobie, jaką mapę/przestrzeń mieliśmy np. w Deus Ex Mankind Divided i ile na takiej przestrzeni było rzeczy do zrobienia i miejsc do zwiedzenia. A jak ktoś chce dobrego porównania wielkości, to (zakładając że te szacowania rozmiaru świata gry w artykule się sprawdzą) odsyłam do Kingdom Come Deliverance, tam jest mapa 4x4km. I szczerze mówiąc, jeżeli miałbym sobie tę przestrzeń, którą ofiarowało Kingdom Come ale jako wertykalną metropolię, to robi to niesamowite wrażenie. Tak czy inaczej, liczę na jakość, nie na rozmiar.

07.12.2019 09:15
DanuelX
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Cały problem z "dużymi" mapami w openłorldach (też w W3) to taki, że jazda od jednego znacznika do drugiego to tak naprawdę przerośnięty loading skrin w którym gracz dodatkowo musi trzymać wciśnięte W.

07.12.2019 11:15
18.1
;-p
88
Generał

Całą istotą gier open world jest aby wczuć się w wykreowany świat i poczuć jak nasza postać jest odbierana w tym świecie- takie bieganie od znacznika do znacznika- jeżeli nazywasz loading screenem (to pokazuje że zawartość tego "świata" jest dla ciebie- albo za słabo zagospodarowana, albo za mało wyrazista). Mnie osobiście bardziej przeszkadza jak otwarte światy nie oferują żadnego środka transportu a stosunkowo dużą mapę- jak to wtedy logicznie wytłumaczyć? (fallout od 3 robi że pojazdy są "nieaktywne" i to już dla mnie zgrzyt, bo czemu nie można ich naprawić) Ważniejszym problemem jest raczej to że te mapy są duże aby tylko szokować liczbami i ewentualnie zróżnicowaniem wizualnym (bo poza wodą i górami nie wpływają znacząco na gameplay)...

07.12.2019 11:20
DanuelX
18.2
DanuelX
82
Kopalny

Czego chcesz się uczyć w takim świecie? Gdzie jest kamień a gdzie drzewko z random generatora? Przestrzeń między punktami w których się coś dzieje mogłaby nie istnieć bo nie ma żadnego wpływu ani znaczenia dla gempleya, no chyba, że twórcy dadzą tam wielką górę którą zirytowany gracz musi omijać.

07.12.2019 11:52
18.3
;-p
88
Generał

"Nie uczyć" to ma dać poczucie "prawdziwości tego świata", to o czym mówisz charakteryzuje liniówki- typowe makiety na raz; w open world masz mieć wrażenie że jesteś częścią tego świata i dlatego dają ci swobodę

07.12.2019 12:52
19
1
odpowiedz
zanonimizowany1044195
49
Generał
Image

Przecież z daleka widać że to nie jest całość tylko kawałek. Od góry brakuje sporej części miasta. Przecież to by było bez sensu jakby miasto nagle kończyło się w połowie. Nie zdziwiłbym się jakby to mnie więcej wyglądało jak na obrazku po prawej.

07.12.2019 14:21
SpoconaZofia
20
odpowiedz
SpoconaZofia
80
Legend

Ciekawa czy mapa rozrośnie się kolejnymi dodatkami jak w przypadku W3.

08.12.2019 11:33
21
2
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Gdy widzę te gigantyczne mapy z miliardem tych samych aktywności to czuję sie jakbym nie wrócił z pracy tylko szedł do pracy.

08.12.2019 19:48
hubert43
22
odpowiedz
hubert43
42
Pretorianin

Byleby było co na niej robić.

Publicystyka Mapa Cyberpunka 2077 nie będzie wielka, ale to nic nie znaczy. Nasza analiza