Diablo 4 - Blizzard akceptuje krytykę i zmienia system przedmiotów
Pozytywne zmiany, chociaz to nadal za malo, budowa postaci bedzie zbyt malo zlozona, ale widac ze sluchaja sie spolecznosci to pewnie jeszcze cos zmienia.
Duzo ludzi narzeka na zbyt proste i plytkie drzewo talentow, oby tym sie zajeli w nastepnej kolejnosci.
Fajne było w D2 kiedy wyleciał nam item legendarny ale dopiero po jego identyfikacji wiedzieliśmy co wylosowaliśmy. Dawało to takiego trochę smaku co poleci. W D3 już można było wywalać itemy i nawet nie sprawdzać ich statystyk jeśli mieliśmy już takie wymaksowane, a chcieliśmy inne.
Tia. W D3 zdobyłem na normalu, dwa świetne przedmioty dla szamana. I już nie wymieniałem,chociaż inne miały lepsze staty.Z prostego powodu,nie było sensu :D Pierwszy, to pierścień, który dawał jednego wielkiego biesa,czy co to tam było. I ten bies wali tak mocno,że boss za długo nie wytrzymuje . Drugi, to maska mimika. Gdzie mam w sumie trzy postacie, nawalające ten sam czar co ja. W sumie jeszcze trzeci,a może to umiejętność. Ale co ileś tam,pojawiał się mały pigmej,który trwał chyba minutę. I takich bigmejów maks chyba 10 czy 15. Takim szamanem, przechodzenie szczelin to był banał. A niby na fabule ,na trudniejszych poziomach, i na szczelinach, wypadają jeszcze lepsze...jakoś nie zauważyłem.
Zastanawia mnie z czego bierze się te podejście gdzie zapowiadają grę na wieki przed jej wyjściem, a następnie liczą że gracze powiedzą im jaką grę mają zrobić.
Nie mówię że słuchanie graczy jest złe, ale wydaje się że to przedwczesna zapowiedź.
PS: "Anieliczna Moc" "Demoniczna Moc" "Moc Przodków"... trzeba mieć zryty beret aby tak durnie przemianować staty.
Bo nie mają gotowych systemów a te związane m.in. z itemizacją są dopiero projektowane?Poza tym to nie są statystyki a afixy-jedne z wielu bo będą też afixy unikalne pod legendy. Dlatego wolą je tworzyć z fanami aby były na tip top niż robić kalkę tego co było. Samo kombinowanie z afixami jest na plus, zwłaszcza że tu w teorii już rodzą się trzy drogi na budowane postaci i przedmioty nielegendarne wreszcie mogą mieć znaczenie. JW widział "lepiej" od wszystkich i jak wyszło to wyszło więc to, że w przypadku D4 wreszcie otworzyli się na community jest tylko na plus
To są statystyki, spójrz jeszcze raz - pisze jak byk "Requires xx power" aby założyc. Równie można by zamienić to na Siłę, Magię I Zręczność.
Taki luksus to tylko na konsolach, jak to było w przypadku Diablo3.
wymóg połączenia internetowego do single playera powinien być opcjonalny, tak to jeśli pojawią się problemy z serwerami (kto pamięta start D3?) a nie z winy użytkownika to jest coś nie tak, nie sądzisz?
A chyba ludziom zależy na pozbywaniu się problemów a nie ich namnażaniu? :]
To jest i tak super płytki system, który niczego nie rozwiązuje.
Wywalili main staty żeby wprowadzić je z powrotem pod inną nazwą.
Bezi - jak pomyślą to może być naprawdę fajny pomysł. Tylko czy tak to rozwiążą
Masz 3 staty .. o które możesz oprzeć sprzęt i umiejętności..
Pomyśl że masz np bron z 2 rożnymi efektami
która statystyka ma znaczenie
efekt 1. działa jeśli masz angelic > 100 a deonic <50
efekt 2 angelic <50 demonic >100
czy umiejętności np postaci jak masz najwięcej cechy x ma daną właściwość :)
np. fireball i jak masz jedną cechę najwyższa to oprócz zwykłego efektu przy
angelicu leczy cie,
demonic podpala
ancestral daje szanse np 2 kule ognia
i samą zabawa tymi cechami masz z jednego skilla 3 warianty.
Ale zobaczymy co i jak trafi bo obecnie mozna gdybać
Jak tak to będzie ostatecznie wyglądać to bieda tańczy i śpiewa.
3 power staty ,defense i 1 stat lol płytkość płytkością płytkość pogania - Powinni to rozbudować a nie spłycać tak że staty z przedmiotu będą długie na cały ekran jak w grim dawn i trzeba je będzie scrollować w dół żeby całość przejrzeć(bo taka ilość statów gwarantuje unikalność każdego przedmiotu)...
Cóż będąc realistą : gra zaoferuje tylko 4 postacie na start więc wg mnie w starciu z POE na ilość contentu zostanie zmieciona z powierzchni ziemi zwłaszcza gdy wyjdzie "POE 2".
A gdy nie będzie możliwości zakupu zakładek do skrzyni (jak w D3) od początku to ja podziękował bo przez to przestałem kiedyś grać w 3-kę.
Nie 4 a 5 klas. A to Angelic/Demonic/Ancestors nie jest powiedziane, że w przedmiotach będą bazować jako jedyne statystyki. Temat się dopiero rozwinie z czasem. Poza tym nie porównuj PoE do Diablo bo to nie ten target. PoE 2 to więcej i lepiej dla obecnych graczy, tych których nie przekonało PoE PoE 2 raczej tym bardziej nie przekona
Jak tak na to patrzę,to te Diablo 4 będzie takie samo jak Diablo 3. Czyli ograć każdą postacią fabułę, jedną się pobawić na trudniejszych poziomach,i co tam dalej będzie ,i tyle. I po przerwie na D4, wrócę do Grim dawn :) Albo jak ktoś się zlituje, i zrobi spolszczenie do Path of Exile,z odnowioną grafiką, to spróbuję po raz enty się nie odbić ;D
To ta gra musi być na mega późnej fazie prac, jeśli ot tak zmienili system statystyk.
ekwipując? Wow, aż sprawdziłem słownik.
„Consumable” - tu już słowotwórca się poddał?;)
Dla mnie zmiany fajne. Trochę mi to D2 przypomina, gdzie czasem nawet niebieski z dobrze wymaksowanym statem dawał rade :)
Dobrze, że coś robią, natomiast trochę mam obawy, że przez.takie dopytywanie się społeczności "Co sądzą" wychodzi taki brak wizji całej gry od strony itemizacji. A bez konkretnej wizji to efekt finalny może być różny. Tak wiem to co mają to jakąś alfa gry, ale sami już coś powinni ustalić i obraz kierunek.
Ten system itemizacji dalej wyglada tak jakby go z jakiejs gry mobilnej wyjeli zywcem, gdzie staty sa tak skape bo ludziom by sie na telefonie nie zmieniscily i implodowaly im glowy od przeladowania informacji. Musza sie zdecydowac zamiast pytac fanow jaka gre maja zrobic. Albo dalej robia łajno albo powazna gre dla powaznych ludzi.
"Albo dalej robia łajno albo powazna gre dla powaznych ludzi."
Problem w tym ze "powazna gra dla powaznych ludzi" sprzeda sie duzo slabiej niz gra dla casuali. Oni jedyne co robia to dym w oczy ze wzgledow wizerunkowych, na gre to bedzie mialo niewielki wplyw. Nie moga zrobic gry w stopniu skomplikowania PoE - po prostu by sie nie sprzedala w zadowalajacym stopniu.
Nie ma sie co czarowac - PoE ma wysoki prog wejscia na ktorym potyka sie tak wielu graczy, na co D4 nie moze sobie pozwolic.
POE na premiere bylo 10 razy mniej skomplikowane niz obecnie i dopiero z czasem zrobil sie z tego min-maxowy moloch ale wystarczajaco rozbudowane aby nie obrazac inteligencji swoich klientow. Nikt nie wymaga od Blizzarda takiego poziomu zlozonosci bo na premiere spokojnie wystarczy zrobic przynajmniej tyle co mielismy w D2+LOD i to absolutnie ludziom wystarczy do czasu kolejnych dodatkow. Wiele osob odbilo sie od POE z braku lokalizacji i beznadziejna grafike ktora do dzisiaj nie zostala znormalizowana i wszelkiego rodzaju morze gownoefektow przepelnia caly nasz ekran oslepiajac gracza.
No fajnie że zmieniają.
Pytanie tylko czy potrafią zrobić z tego coś co ma ręce i nogi? Albo jak to by określili inni - odratować do stanu używalności i grywalności dla ludzi którzy jednak chcieliby żeby to miało sens i głębię?
Bo to że to nie jest stary Blizz to wiemy (ale nie do wszystkich jeszcze dotarło) i chyba ludzi ogarniętych i kompetentnych mogą tam już nie mieć...
Dobry dowcip z tym że blizz akceptuje krytykę , jeśli było by to prawdą byłby dodany tryb single player jak w d1 i d2 .
System ekwipunku z Diablo II (i Diablo chyba też) to dla mnie wzór, jak ten element powinien wyglądać w tego typu grach, tak że tajemnicze stwierdzenie o "niekopiowaniu systemu ekwipunku z poprzednich części", mnie na razie nie zadowala.