Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fani Cyberpunk 2077 zaskakują - skala Night City i lokacje przeanalizowane

05.12.2019 12:36
Butryk89
8
23
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

Guntor, a czemu miałaby być większa? Lepiej mniejsza i napakowana sensowną treścią niż wielka wydmuszka. Osobiście rzygam już tymi wielkimi mapami - w 95% gier to właśnie wspomniane wydmuszki.

05.12.2019 11:48
1
zanonimizowany1225506
49
Generał

Czyli to jest cała mapa? Myślałem że to tylko jedna dzielnica, a tu jest i Pacifika i kilka innych dzielnic. Bardzo mała w takim razie.

post wyedytowany przez Admina 2019-12-05 12:19:00
05.12.2019 11:52
AIDIDPl
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
AIDIDPl
172
PC-towiec

Tak z mapy to wielkością wygląda jak Empire City z Mafii 2.

Myślałem że wielkością będzie chociaż jak w GTA IV.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2019-12-05 11:55:24
05.12.2019 12:27
2.1
Piekarz69
0
Legionista

To nawet nie jest cała mapa, kup se oczy

05.12.2019 12:38
AIDIDPl
2.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

Domyślam się że nie. Tylko ile tego miasta na pozostałych fragmentach faktycznie zostało.

05.12.2019 13:19
Shadoukira
2.3
1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Co do mapy z GTA V to według mnie jest ona dosyć słaba, bo mamy 1 duże miasto, a reszta mapy to w większości pustkowie, gdzie nie ma nic ciekawego do roboty.
Co do mapy ze screena to wydaje mi się, że widzimy około połowę mapy, czyli jeżeli chodzi o rozmiary, to powierzchniowo ona jakaś wielka nie będzie. Jednak nie można zapominać, że w tej grze do większości budynków będzie się dało wejść i będą one miały wiele poziomów, CDPR mówił, że niektóre budynki będą naprawdę duże i będzie w nich masa rzeczy do roboty.
Czyli można powiedzieć, że mapa będzie trochę mniejsza od innych dzisiejszych sandboxów, ale za to bardziej wypełniona zawartością, co według mnie jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bo co prawda świat w takim Wiedźminie 3 mi się podobał, ale w wielu miejscach nie było po prostu nic do roboty.

05.12.2019 13:36
2.4
zanonimizowany1216498
34
Centurion

W zasadzie jedynym, co na tym etapie zdaje się zagrażać najnowszemu projektowi studia, są absurdalnie wysokie oczekiwania. Wielu graczy tak bardzo się nakręciło, że nawet najdrobniejsze skazy wypatrzone na przedpremierowych materiałach potrafią wywołać wśród nich niemalże histerię i wieszczenie wielkiej porażki
Źródło: https://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=2195

05.12.2019 14:15
Shadoukira
2.5
1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Kolikneska To fakt hype na Cyberpunka jest strasznie duży, ale to wynika z tego, że Wiedźmin 3 stał się jedną z najlepszych gier wszech czasów. Dodatkowo CDP powiedział, że wydając Cyberpunka chcą wejść na jeszcze wyższy poziom i stworzyć coś jeszcze lepszego, co nie jest wcale takie proste.

Można powiedzieć, że CDP sam rzucił sobie trochę kłody pod nogi, bo zbyt mocno podkreślał, że Cyberpunk to będzie coś niesamowitego i lepszego praktycznie pod każdym względem od W3. Dlatego właśnie ludziom odbija, kiedy zobaczą jakąś niedoskonałość w grze, bo mają już w głowie wizje gry idealnej pod każdym względem.

Innym problemem dla CDPR są clickbaitowe newsy, typu mikrotransakcje, brak wyboru płci itp., które wprowadzają zamęt, bo ludzie nie do końca wiedzą w co mają wierzyć lub zaraz histeryzują i gadają, że CDP się stacza, a tak na prawdę nie ma problemu albo coś nie jest jeszcze w żaden sposób potwierdzone.

post wyedytowany przez Shadoukira 2019-12-05 14:16:08
05.12.2019 15:09
2.6
Niko Bellic 39
3
Junior

Ale popłynąłeś z tymi budynkami Shadoukira XD. Jak do 20% da się wejść to będę się cieszył.

post wyedytowany przez Niko Bellic 39 2019-12-05 15:10:09
05.12.2019 17:34
Shadoukira
2.7
Shadoukira
94
Chill Slayer

Niko Bellic 39 Akurat tutaj to nie są moje domysły, tylko faktycznie kiedyś CDPR powiedział, że do wielu budynków w grze będzie się dało wejść, a ich wnętrza mają być rozbudowane i ma się tam wiele dziać. Nie podam ci źródła bo nie chce mi się szukać, ale jak interesuje cię temat to poszukaj sobie tego newsa albo na youtube poszukaj filmików na temat tej gry.

post wyedytowany przez Shadoukira 2019-12-05 17:34:36
05.12.2019 11:56
Mr. JaQb
3
1
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Świetnie, daje to nadzieję na to, że mapa będzie miała pełno smaczków do odkrycia i mało niedostępnych miejsc, zamiast atrapy miasta

05.12.2019 12:05
Rumcykcyk
4
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Dla mnie mapa może być mała ale chciałbym żeby można było wchodzić prawie do wszystkich budynków bo przeważnie w grach jest napchane zabudowań do których nie można wejść. Gram teraz w The Outer World i mimo, że mapy są dosyć małe to jeszcze w jednym miejscu na 10 budynków możemy wejść do 2-3, a reszta jest całkowicie zamknięta.

05.12.2019 12:28
4.1
;-p
88
Generał

Wertykalnie ma być rozbudowana, więc może dostaniemy możliwość "zwiedzania" bliźniaczo podobnych pięter wieżowców...

05.12.2019 12:14
Dos.Me.Exe
5
4
odpowiedz
Dos.Me.Exe
7
Legionista

Analiza mapy ?? dajcie sobie siana z fusów jak ktoś klepnie to też artykuł będzie ??

05.12.2019 12:28
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Piekarz69
0
Legionista

Wole mniejszą mape niż wielką, ktora bedzie pusta

05.12.2019 12:32
6.1
1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Czwarty raz zmieniasz zdanie co do wielkości tej mapy.

05.12.2019 12:33
kęsik
😒
7
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Wiadomo ze mapa wielka być nie musi, Yakuza to dobitnie pokazuje, wszystko zależy od tego jak ta mapa zostanie wypełniona. Jednak w grze z otwartym światem gdzie mamy możliwość używania pojazdów do poruszania się to mapa nie może być też zbyt mała.

post wyedytowany przez kęsik 2019-12-05 12:34:03
05.12.2019 12:36
Butryk89
8
23
odpowiedz
Butryk89
151
Senator

Guntor, a czemu miałaby być większa? Lepiej mniejsza i napakowana sensowną treścią niż wielka wydmuszka. Osobiście rzygam już tymi wielkimi mapami - w 95% gier to właśnie wspomniane wydmuszki.

05.12.2019 12:40
kys
👎
9
odpowiedz
1 odpowiedź
kys
101
Pretorianin

Ale biednie to wygląda.

05.12.2019 13:32
kuzyn123
9.1
kuzyn123
124
Konsul

Biednie? Przecież ta minimapa z pudełka ma zaznaczone tylko największe ulice, a budynki są na oko, porównujac to ze screenem z lotu ptaka.

05.12.2019 13:09
😍
10
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Qlawczak
17
Legionista

Dojdzie jeszcze port kosmiczny na wyspie tak mi się wydaje, trochę miasta na górze, trochę na dole, trochę terenów podmiejskich no i oczywiście badlands czyli tereny poza miastem. Wydaje mi się że ta okładka z mapa nie oddaje faktycznej wielkości miasta i po oficjalnym zaperentowaniu mapy każdy zrobi łał.

post wyedytowany przez Qlawczak 2019-12-05 13:11:03
05.12.2019 13:20
10.1
;-p
88
Generał

http://cdn.obsidianportal.com/map_images/568025/Night_City_Map.jpg
W CP2020 Night City też duże nie było- a tu dodatkowo ma być rozbudowane wertykalnie (jet pack i te sprawy), także źle nie będzie

https://reader021.docslide.net/reader021/html5/20170829/55cf9c5e550346d033a99d00/bg2.png

post wyedytowany przez ;-p 2019-12-05 13:22:20
05.12.2019 13:33
kuzyn123
10.2
kuzyn123
124
Konsul

W ogóle nie oddaje patrząc po tym screenie z trailera kolekcjonerki. Ta żółta jest pozbaiwona mnóstwa detali, w bardzo małej skali jest.

05.12.2019 13:15
11
2
odpowiedz
burza82
77
Pretorianin

Boże, ale Ci ludzie są ograniczeni umysłowo. Czytam te komentarze z żaglami i nie wiem Ci się śmiać czy płakać.

05.12.2019 13:30
12
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Czego wielu nie bierze pod uwagę to może być poziomowe miasto jak Hengsha z Deus Ex co połączone ze strukturą otwartości da ogromne miasto moloch z cyberpunkowej konwencji. To nie jest aż tak ważne i tak. Ważniejsze na ile ten open world będzie sensowny mechanicznie. Jeżeli znów będą kiepska zawartość pokroju pytajniczków i questów doskalowanych tylko na konkretnym poziom postaci to open world jak mały czy duży by nie był nie ma sensu.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2019-12-05 13:32:39
05.12.2019 14:05
12.1
;-p
88
Generał

Tendencja pokazuje, że duże mapy cieszą się jakimś "rozgłosem" (Ubisoft często tym się chwali)...

"Ważniejsze na ile ten open world będzie sensowny mechanicznie"- rozwiń, bo dla mnie jedyny sensowny mechanicznie i zaprojektowany open world- to Death Stranding (mapa poza ładnie zaprojektowanym światem wpływa na gameplay)

Zgodzę się że dobrze zaprojektowanym "questem zapychaczem" są te z rodzaju "Tajemnica zabójstwa Leonory Johnson" (zbieranie karteczek a nagrodą jest możliwość poznania sekretu), ale uważam że zwiedzanie ciekawych miejsc też powinno być jakoś nagradzane (w formie skrzynki z lootem)- ważne aby zachować złoty środek (nie srać samymi pytajnikami/piórkami/gównem co kilkanaście cm na mapie)

05.12.2019 13:38
ddawdad
13
2
odpowiedz
ddawdad
63
Przegryw

Taka mapa wystarczy, nie chcę syfiastych sandboxów jak od Ubi.

post wyedytowany przez ddawdad 2019-12-05 13:38:29
05.12.2019 14:04
14
odpowiedz
str1111
45
Generał

Podziwiam ludzi robiących takie analizy... pamiętam jak swego czasu coś takiego było zrobione do W3... tyle że tam były jeszcze analizy tempa postaci i na tej podstawie wyliczenia jaką wielkość ma cała mapa.

05.12.2019 14:30
sasuke284
15
odpowiedz
sasuke284
82
Fleshless

To mała ta mapa, strasznie, wolałbym większą mapę z porozrzucanymi dosyć luźno aktywnościami pobocznymi bym mógł sobie spokojnie podróżować i oglądać otaczający mnie krajobraz nim dojade do kolejnego "pytajnika" za to lubie nowe części assassin's creed, pozwalają mi pozwiedzać i nacieszyć sie widokami nim gdzieś dojdę

05.12.2019 14:46
16
odpowiedz
zanonimizowany1301493
4
Konsul

Wiecie co mi przyszło do głowy? Ta żółta mapa pokazuję większą część miasta w małej skali.
Ale te ciemne budowle to budowle do których można wejść.
Popatrzcie na screen z kolekcjonerki. Na oko około 40 dużych wieżowców. A są pewnie jeszcze sklepiki itp.
A teraz żółta mapa. Na oko z 10 zaznaczonych na ciemno budynków. Na ciemno stadion, na ciemno wiele innych budowli.
Wniosek? Mapa całkiem spora, a w całej grze będzie około 25, 30% budowli zaprojektowanych do zwiedzania.

Poczytajcie też trochę o tym świecie. Mieszkania, sklepy, piwnice czy dachy, szpital na piętrze itp itd - jeden wieżowiec może być samowystarczalny, a my będziemy w jednym wieżowcu walczyć, spać, leczyć się i robić zakupy, aż nie wykonamy wszystkich misji w samym budynku (lub dopóki sami nie zechcemy iść dalej w miasto).
Także ja bym się nie bał o rozmiar miasta czy mapy. Za to ciekaw jestem teraz czy te ciemno zaznaczone budowle na żółtej mapie to te interaktywne czy to tylko tak mała i tak słaba skala...

05.12.2019 15:13
😂
17
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

To i tak tylko fragment mapy a tutaj dyskusja jakby to była pokazana cała mapa.

05.12.2019 15:46
18
odpowiedz
Arkwlo
19
Legionista

Mała mapa na maxa wypełniona zawartością to nowy standard..

No chyba, ze kogoś jara to, ze na 100h gameplaya będzie miał 50h komunikacji miejskiej, samochodu, konia czy innych archaizmów z GTA

05.12.2019 16:10
TheCerbis
19
odpowiedz
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

I nagle większość zapomniała o eksploracji wertykalnej...

05.12.2019 16:12
KUBA1550
😃
20
odpowiedz
KUBA1550
57
Generał

Ciekawe ile domów będzie otwartych w Cyberpunku. Fajnie jak by było 50% ale to nie realne. Trzeba by grę robić 10 lat.

05.12.2019 16:37
Outremere
👎
21
odpowiedz
Outremere
2
Centurion

Jeny, skończcie wreszcie te debilne artykuły.

Ewidentnie widać że to nie jest cała mapa. Widać ucięte drogi w jej północnej i wschodniej części - dosłownie nikt, żaden developer nie zostawiłby mapy gdzie 4 drogi koło siebie kończą się niewidzialną ścianą.

To co jest pokazane to prawdopodobnie jedynie Haywood, albo inna dzielnica blokersów.

Więc przestańcie siać famę i dezinformację.

05.12.2019 17:26
Metaverse
22
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Chocby i byla cala to nie wiem po co sie jej teraz uczyc na pamiec. Ja nawet nie ogladalem tego wycinka zeby sobie nie spoilerowac gry ale widze ze niektorym sie nudzi i beda tam od poczatku jezdzic jak taksowkarz z 30letnim stazem.

post wyedytowany przez Metaverse 2019-12-05 17:28:36
05.12.2019 18:17
23
odpowiedz
Desp25
13
Chorąży

Jak dla mnie mogliby zrobić powiedzmy 30% domów eksplorowalnych ręcznie tworzonych, a resztę proceduralnie wygenerować i możnaby 100% budynków zwiedzać, co tylko zwiększyłoby wertykalność świata :)

05.12.2019 18:28
24
odpowiedz
UziRebel
19
Legionista

Chciałbym dostać grę z "otwartym" światem, ale w której wielkość mapy miałaby drugorzędne znaczenie. Na pierwszym miejscu stałby wpływ naszych działań na szeroko rozumiane otoczenie. Podstawowym założeniem byłaby żyjąca struktura na którą my moglibyśmy niemalże dowolnie wpływać i obserwować efekty naszych działań. Mam na myśli sytuacje, które nie skutkowałyby efektem do momentu aż pójdziemy za róg i następuje reset - nic się nie stało. Chciałbym żeby te efekty działały do końca, żeby nie następowało żadne odnowienie, zapomnienie itp. Wiem, w tym momencie możecie odnieść mnie minecrafta i nie będzie to bezzasadne ;) Tak jak pisałem to tylko życzenia, może za 10 lat na święta będą jak znalazł ;P

05.12.2019 20:06
panZDZiCH
25
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Wielkość nie ma znaczenia.
;)

05.12.2019 20:14
A.l.e.X
26
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

będzie też można zjechać do podziemnych garaży więc tę mapę mogą sobie ludzie traktować jako ciekawostkę bo gra ma miejscówki jak megastruktury bloków znane z sędziego dreed.

05.12.2019 21:13
27
odpowiedz
inceltears
54
Konsul

Zgadzam się, że jakość>>>ilość, ale tutaj zabraknie niestety efektu megamiasta, dostaniemy za to Radom 2020. W 4. wojnie korporacji wieża Arasaki została wysadzona małą bombą atomową i rozwaliła Plazę. W perspektywie miasta było to takie nic, że je po prostu trochę przeniesiono, a tutaj Plaza to 1/4 wyspy.
Dawno temu mówiono o proceduralnie renderowanych gigantycznych regionach, które cały czas się będą zmieniać (wkładam to między fantazje, poza tym no po co), a po pierwszym gameplayu główny wątek miał być na ponad 100 godzin. Teraz fabuła zrobiła się "troszkę krótsza", a teren "troszkę" mniejszy od wiedźmina. Jednak mapa gry jest wielkości około gta san andreas czyli mniej więcej takiej objętości należy się spodziewać. Oczywiście większej, bo dojdzie metro i trochę w blokach się podzieje, pewne dojdą jakieś tereny zamiejskie, ale też bez przesady, biorąc pod uwagę ile miejsca z mapy zabierają trailery, a wiadomo, że po 10 razy w jedno miejsce nas nie będą prowadzać. Trzeba być realistą, CDP ma moce przerobowe mniejsze niż RS, dodatkowe 50 godzin gameplayu nie zwiększy sprzedaży, ale trzeba być świadomym, że poszły ostre cięcia. I szkoda tego niezrealizowanego contentu, który siłą rzeczy wywalą do kosza a zamiast megamiasta dostaniemy efekt troszkę takiej wsi, gdzie każdy zna każdego a miasto ma w małym paluszku. Gra pewnie będzie b. dobra, ale hype trzeba studzić.

05.12.2019 22:06
dj_sasek
28
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

RDR2 zachowało moim zdaniem idealny balans pomiędzy włóczeniem się po mapie a robieniem różnych aktywności. Fajnie by było zobaczyć coś podobnego w Cyberpunku.

06.12.2019 05:32
29
odpowiedz
ShadowS_dev
21
Centurion

Moim zdaniem to jest cała mapa, jednak ten szkic nie oddaje jej wymiarów. Najlepiej sobie uzmysłowić skalę mapy na obrazku, gdzie widać wieżowce i most, wtedy się okazuje, że wcale nie jest taka mała. A widać tutaj tylko część ulic, w większości autostrady i najważniejsze drogi co również mocno rozmywa obraz całości. Co do zarzutów, że kilka dróg wylotowych z miasta nie ma swojego końca, to deweloperzy już wcześniej potwierdzili że świat będzie ograniczony tak samo jak w W3, więc gdy tam dotrzemy po prostu gra będzie nam kazała zawrócić.

06.12.2019 08:52
Xsardass
30
odpowiedz
Xsardass
142
The Next Pirate King!

Nie jest taka mała! Na porównaniu widać że dosłownie jeden piksel z tej rysowanej mapy to około 3-4 wielkie budowle. CDR po prostu słabą mapę narysował i tyle

06.12.2019 09:42
31
odpowiedz
1 odpowiedź
piotrek6511
58
Centurion

A ja chciałbym mniejszą mapę ale żeby można było wejść do każdego budynku/sklepu/mieszkania

06.12.2019 11:51
elathir
31.1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Po co? Jaki w tym sens? A koszt ogromny.

06.12.2019 10:12
😂
32
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1301493
4
Konsul

Śmieszne :)
Na reddicie dziesiątki jak nie setki ludzi analizuje mapę, szuka miejscówek z udostępnionych materiałów, porównuje skalę itp, a tu eksperci przychodzą, rzucą okiem i:
- mała ta mapa
- mapa wielkości samego miasta z GTA V
- a nie, mapa wielkości mapy z GTA San Andreas
- a nie, mała ta mapa
Eksperci :D śmiechu warte

06.12.2019 11:35
KUBA1550
👍
32.1
KUBA1550
57
Generał

Podobno przejście z jednego końca na drugi ma zająć 2 minuty pieszo to dużo.

06.12.2019 15:19
32.2
zanonimizowany1301493
4
Konsul

KUBA1550
Wyjdzie gra to się dowiemy. Jest już artykuł na golu oparty na reddicie. Nie dwie, a 12 i to autem. Zresztą jak dla mnie to nie ma to znaczenia.
Gra wyjdzie, zobaczę recenzje, wtedy zakupię. To tylko gra. To nie czasy, że płyt w sklepach zabraknie i będę czekać miesiąc czy dwa aż tłocznia dorobi. Dlatego: no preorders.
Kupi się jak wyjdzie i okaże się co najmniej dobra bo klimat CP mi leży.

06.12.2019 15:44
KUBA1550
😂
32.3
KUBA1550
57
Generał

qnio1607 Recenzje ? Sugerujesz się opiniami innych ? O gustach się nie rozmawia. Dlaczego mam się sugerować opinią jakiegoś kolesia z redakcji który da grze ocenę 5/10 skoro dla mnie jest bardzo dobra ? Nigdy nie sugeruję się opinami jak mi się podoba to kupuję. Cyberpunka kupię w ciemno bo lubię takie klimaty jak w GTA. Pogram i nawet jak okaże się pasztetem to nie będzie mi szkoda. Może dysponujesz małą ilością czasu to wtedy faktycznie trzeba się wspomagać recenzjami aby grać tylko w najlepsze hity najlepiej ocenione przez kogoś.

06.12.2019 15:51
32.4
zanonimizowany1301493
4
Konsul

KUBA1550
Osobiście co do gier przeglądam recenzje by wiedzieć jak dany produkt wyszedł. I nie ocena jest ważna. Recenzja. Tekst. Wrażenia. Ocena nie ma znaczenia gdy w tekście recenzent opisuje grę, a to co dla niego jest wadami dla mnie to zalety (np. dużo eksploracji, powolne tempo czy proste walki - bo tak, mam mało czasu bo doba ma 24h więc nie lubię powtarzać po kilka razy walk).
To, że Cyberpunk okaże się co najmniej dobry już napisałem. Ale i tak lepiej czekać. Zwłaszcza ci co uważają, że dla nich mapa za mała. Prawda? Wyjdzie gra i wtedy każdy może zobaczyć mapę itp i kupić lub nie. Teraz to takie wróżenie z fusów. Co zresztą w pierwszym komentarzu umieściłem ;)

Wiadomość Fani Cyberpunk 2077 zaskakują - skala Night City i lokacje przeanalizowane