Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 - mapa świata gry

03.12.2019 12:23
😁
13
5
odpowiedz
1 odpowiedź
DrHouse95
61
Centurion

No cóż Radom to to nie jest.

03.12.2019 10:30
KUBA1550
😃
1
KUBA1550
56
Generał
Image

Szału nie robi wygląda jak ta mapa miasta z GTA 5 :)

03.12.2019 10:43
Xsardass
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Xsardass
141
The Next Pirate King!

Wygląda jak 1/3 miasta z Gta V. Ważne jak będzie wypełniona zawartością. Mapa z Morrowind jest malutka ale tak upchana contentem że wydaje się do dziś ogromna.

03.12.2019 11:00
Samigraj
2.1
4
Samigraj
28
Pretorianin

W morrowindzie postać idzie w ślimaczym tempie, a w Cyberpunku mają być pojazdy itd.

03.12.2019 11:01
👎
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jedi1990pl
3
Centurion

<----- Za beznadziejnie napisaną wiadomość.

To nie cały świat tylko fragment.

03.12.2019 12:36
kaitso
👎
3.1
kaitso
37
Generał

"Warto także pamiętać, że obrazek na pudełku niekoniecznie musi obejmować cały obszar, który znajdziemy w grze."
Łapka w dół za czytanie tylko tytułu newsa?

03.12.2019 12:47
👎
3.2
12
zanonimizowany1191507
24
Legend

Łapka w dół za clickbait w tytule w takim razie bo sugeruje on mapkę całego świata. A wystarczyło napisać: fragment mapy gry.

03.12.2019 13:56
XoniC
3.3
2
XoniC
67
Generał

Gdyby napisali w tytule, że pokazany jest tylko fragment mapy, pewnie kliknięć byłoby mniej. Nie chcieli ryzykować.

03.12.2019 11:02
4
4
odpowiedz
mdradekk
101
Konsul

Po samym obrazku guzik można poznać. Wszystko zależy jak to jest wyskalowane, np. ile czasu zajmie obejście/objazd tego "ronda".

03.12.2019 11:11
5
odpowiedz
zanonimizowany1285878
24
Senator

Po prawej stronie jest jeszcze sporo wolnego miejsca na rozudowanie świata :)

03.12.2019 11:14
Mr. JaQb
6
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
102
Legend

Oby cała mapa była mała i skondensowana, jak te w Deus Exach.

03.12.2019 12:43
Persecuted
6.1
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

Oby nie. W MD nie grałem, ale w HR Detroit było żałośnie małe i wypadało po prostu sztucznie. Miejscówka w Chinach była trochę większa, ale denerwująco poszatkowana i korytarzowa.

03.12.2019 11:17
KUBA1550
😃
7
odpowiedz
KUBA1550
56
Generał

GTA 1, 2, 3 też było małe. Poczekajmy na Cyberpunk 6077 wtedy mapa będzie ogromna :)

03.12.2019 11:23
😉
8
odpowiedz
zanonimizowany1279081
15
Pretorianin

KUBA1550 Tylko ile to było lat temu?

post wyedytowany przez zanonimizowany1279081 2019-12-03 11:24:37
03.12.2019 11:33
9
2
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Nie widzę pytajników. Sebogothic będzie zawiedziony.

03.12.2019 11:34
skałosz
10
3
odpowiedz
1 odpowiedź
skałosz
32
Chorąży

Nie zapominajcie o tym że będziemy się też poruszać wewnątrz budynków.

03.12.2019 12:09
K@m@R
10.1
4
K@m@R
88
Konsul

No dokładnie. W GTA mapy może i były spore ale budynki to tylko atrapy więc nie ma nawet sensu ich porównywać.

03.12.2019 11:36
😂
11
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
kubaon
9
Pretorianin

Gratuluję skandalicznego robienia sensacji- czy nikt z Was nie zauważył że i na górze strony mapa się nie kończy a także z lewej widać że druk jest w połowie przerwany i idzie dalej?? to tylko fragment tej mapy a robiona jest sensjacja,nie macie okularów?

03.12.2019 12:32
Łosiu
11.1
Łosiu
267
German quality

GRYOnline.pl

Hmmm.

1. Akcja gry ma mieć miejsce w całości w Night City.
2. Widoczna mapa jest w pełni oficjalna, bo to oficjalne wydawnictwo powiązane z grą.
3. Mapa niemal idealnie pokrywa się z mapą metro w Night City.
4. Mapa pasuje też do wygląda miasta z Cyberpunka 2020.

Reasumując, jak czegoś brakuje to niewielkich fragmentów po bokach, lub jakichś specjalnych lokacji w całkiem innych miejscówkach. Wszystko pasuje do siebie i to mapa gry.

03.12.2019 13:17
11.2
kubaon
9
Pretorianin

ale widać linię pionową po lewej stronie oznaczającą ,,złożenie,, kartki czy coś w tym stylu więc po lewej pewnie coś jeszcze jest,tak samo górne uliczki kończą się w połowi podczas gdy dolne są zakończone.Mam rację?@Łosiu
Łosiu

post wyedytowany przez kubaon 2019-12-03 13:22:26
03.12.2019 13:45
Łosiu
11.3
1
Łosiu
267
German quality

GRYOnline.pl

kubaon

Night City leży na zachodnim wybrzeżu -> patrz mapa świata C2020 -> https://i.redd.it/5kz515yfr2611.jpg

Po lewej stronie masz ocean.

03.12.2019 20:00
11.4
humman
71
Generał

Po lewej to poza oceanem będzie tylko platforma do kosmiczny lotów, po prawej zaczyna się pustynia, droga prowadzi może do jakiejś wioski nomadów.
Południowa część to region pacifica, niedokończona dzielnica turystyczna i raczej wiele więcej miasta tam nie będzie.
Najlepiej zapowiada sie północ, wg mapki są tam dzielnice westbrook i watson ale też siłą rzeczy nie będzie tego więcej niż połowa tej części co pokazali.
Oczywiście może być jeszcze sporo miejsca na pustynie w okół miasta bo ją jest łatwiej zrobić niż gęstą metropolię

03.12.2019 11:44
Artur55
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Artur55
14
Pretorianin

Zaraz fani Ubisoftu zaczną płakać, że za mała

03.12.2019 12:44
Persecuted
12.1
1
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

A czemu nie np. fani Skyrima?

05.12.2019 00:10
XoniC
12.2
1
XoniC
67
Generał

Może ma uraz do fanów Ubisoftu.

03.12.2019 12:23
😁
13
5
odpowiedz
1 odpowiedź
DrHouse95
61
Centurion

No cóż Radom to to nie jest.

03.12.2019 12:46
Persecuted
😈
13.1
1
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

I dobrze, jedna gra o piekle już w przyszłym roku wychodzi (Doom) i drugiej nam nie trzeba :).

03.12.2019 12:37
14
odpowiedz
Wiru84
13
Legionista

Mała ta mapa mam nadzieje że będą DLC z dodatkowymi sektorami mapy :)

03.12.2019 12:41
kęsik
😉
15
odpowiedz
kęsik
147
Legend

Pewnie mapa miała być dużo większa ale wycieli większość żeby zdążyć na premierę :)
Mała mapa nie jest zła co pokazuje Yakuza no ale CP2077 raczej nie będzie tak naładowany zawartością...

post wyedytowany przez kęsik 2019-12-03 12:43:40
03.12.2019 12:41
😐
16
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany793115
9
Chorąży
Image

WIelkość mapy to nie wszystko , po co mi wielkie otwarte tereny wypełnione pustką...(ale liczyłem na więcej) Fakt w gta v nie szło się nudzić w RDR2 tak samo , w wiedźminie 3 już mnie trochę ta skala męczyła (co nie znaczy że nie doceniam gry dla mnie jest genialna nadal) Chciałbym zobaczyć porównanie w stylu tego ..

post wyedytowany przez zanonimizowany793115 2019-12-03 12:42:42
03.12.2019 12:43
16.1
zanonimizowany793115
9
Chorąży

jak nie widać obrazka lookać tutaj https://9gag.com/gag/aB3eGgD?ref=mobile

03.12.2019 12:44
ddawdad
17
odpowiedz
ddawdad
62
Przegryw

Mala, ale dla mnie to dobrze. Mam dość wielkich sandboxów.

03.12.2019 12:44
Kserkses
18
odpowiedz
Kserkses
178
Generał
03.12.2019 12:54
19
odpowiedz
12 odpowiedzi
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Jeżeli będzie wiele budynków do wertykalnego zwiedzenia, podziemnych kompleksów itd to nie taka mała. Poza tym większy nacisk powinno się kłaść też na to co właściwie jest na takiej mapie. Bardziej należy się martwić, żeby znów nie wypełnili mapy tak mierny contentem jak pytajniki- tak wiem, że można je wyłączyć, ale niczego to nie zmienia w sensie mojej wypowiedzi. CDPR nie powinno robić tak kiepskiego opcjonalnego contentu. Jeżeli już to bardziej coś w stylu taśm z wywiadów ze złoczyńcami z Arkham Asylum, kaset z rozmowami i muzyką z Phantom Pain, fragmentami listu na temat morderstwa z GTA5 itd. Znajdzki faktycznie powinny stanowić jakiś interesujący content, który wynagradza ten mały % graczy, który chce odkryć je wszystkie. Każde pójście w stronę 500 skrzyneczek z mieczem ze złomu najgorszy level design.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2019-12-03 12:57:38
03.12.2019 13:28
Mówca Umarłych
19.1
Mówca Umarłych
117
Pan Milczącego Królestwa

CDPR nie powinno robić tak kiepskiego opcjonalnego contentu.
Co jest takiego złego w prostych zadaniach na kilka minut albo zwyczajnych "skarbach" bez głębszego tła fabularnego kiedy stanowią ułamek całej zawartości gry? Wszędzie muszą walać się listy i dzienniki z moralnymi rozterkami obywateli świata? Bo przecież to takie naturalne, że jak ktoś coś chowa to obowiązkowo zostawia też swoją biografię.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2019-12-03 13:31:54
03.12.2019 13:48
19.2
1
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Mówca Umarłych To nie są żadne zadania, tylko wypełniacze mapy. Co jest złe? Wszystko. Design, który nie nagradza cię za zwiedzenie mapy, powtarzalność w najgorszym wydaniu, brak celowości. W3 ma ogromne i śliczne mapy, ale co z tego skoro tam praktycznie nie ma gamplayowego sensu tego zwiedzać chyba, że ktoś lubi odhaczać znajdzki jakie by nie były albo zwiedza tylko dla widoczków. Dzienników akurat w w3 jest też na szczęście trochę i to powinny być właściwie sekrety a nie obozy bandytów, gniazda potworów i skrzynki. Naturalność nie ma tu nic do rzeczy. To jest tzw dysonans ludonarracyjny. Każda gra ma coś takiego. 200 obozów bandytów na mapie też naturalne jest- ciekawe, że wojsko nic z tym nie robi tylko jeden wiedźmin zbawca świata. W przypadku gier trzeba stawiać, na to co jakoś wynagradza rozgrywkę a nie tylko jest logiczne w tym sensie, co w książkach czy filmach. Bo w gry się jednak przede wszystkim gra, a spójność pod kątem fabularnym można a nawet trzeba naginać lekko w grach pod rozgrywkę, bo to inne medium. W przypadku CDPR ta kwestia contentu jest o tyle upierdliwa, że goście uwielbiają powtarzać, jak to nie chcą być jak Ubi, EA, Bethesda, a robia to samo co oni, tylko im najwyraźniej wolno, a 50000 skrzynek w AC wiadomo z jakim przyjęciem się spotka. Ot, równi i równiejsi.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2019-12-03 13:52:43
03.12.2019 15:30
Persecuted
19.3
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

Mily90

A nie przyszło ci do głowy, że to po prostu kwestia gustu? Mnie np. nie obchodzą żadne taśmy, logi, pamiętniki, fotki czy innego tego typu bzdety (zwłaszcza, że zazwyczaj idą one na ilość i może 1 na 10 zawiera cokolwiek wartościowego, reszta to grafomańskie zapychacze), bo ja wolę być nagradzany przez grę w sposób wymierny, doświadczeniem, złotem, przedmiotami itd. Zbieractwo dla samego zbieractwa mnie w ogóle nie pociąga i cieszę się, że twórcy Wiedźmina podeszli od tego zagadnienia w sposób praktyczny.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-12-03 15:31:44
03.12.2019 15:32
Mówca Umarłych
19.4
Mówca Umarłych
117
Pan Milczącego Królestwa

mily
Może problemem nie jest mapa i dodatkowe, nieobowiązkowe aktywności, a nastawienie do nich i samej rozgrywki w postaci ciągłego oczekiwania na materialne nagrody za każdą inicjatywę i aktywność w grze. Po przeczytaniu niektórych opinii jawi mi się obraz ludzi, których w grze RPG nie satysfakcjonuje odkrywanie zaprojektowanego świata, odgrywanie w nim roli i cieszenie się fabułą, a jedynie ciągłe oczekiwanie na to, że ktoś im da kolejnego "świętego Grala" albo innego "pogromcę olbrzymów", bo oto wielce się przecież natrudzili, a skoro już przejechali na koniu całą tą przeklętą mapę to na końcu musi czekać na nich kolejny Excalibur.
Jest taki gatunek, który to wyśmienicie realizuje i nazywa się h'n's (hack'and'slash). Tam wszelaki złom i świecidełka walają się wszędzie i wylatują ze wszystkiego. Niektóre nawet posiadają co bardziej rozwiniętą fabułę, zadania i proste systemy dialogowe. Idealny gatunek dla zbieraczy.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2019-12-03 16:00:31
03.12.2019 16:09
😂
19.5
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

"twórcy Wiedźmina podeszli od tego zagadnienia w sposób praktyczny"

"bo ja wolę być nagradzany przez grę w sposób wymierny, doświadczeniem, złotem, przedmiotami itd."

Dlatego wrzucili do gry śmietnikowe znajdzki wyrwane z kreatora ubigry. Do tego właśnie kompletnie niepraktyczne, bo wszystko ma staty jak ze śmietnika i wręcz komicznie wypada na tle wiedźmińskich rynsztunków i ofirskiego. Seems legit.

Mówca Umarłych Przecież wiedźmin to własnie takie śmieciowisko itemów- nie chodzi o to, że gdyby miały wyższe statystyki to co byś zmieniło. Dodatkowy content, to co własnie jest opcjonalne, powinno stanowić jakąś dodatkową wartość w grze, coś do niej wnosić, poszerzać najlepiej fabularnie. No być własnie nagrodą dla tych upartych co lubią się bawić z grą i skłaniało do tego, żeby się z nią głębiej zapoznać . Nie chodzi o to, że każdy ma być za wszystko nagradzany. Ktos lubi znajdzki, ktoś inny nie i to jest ok. Szkoda tylko, że tym co lubią CDPR rzuca w twarz takim ochłapem.

03.12.2019 16:35
Persecuted
19.6
Persecuted
143
Adeptus Mechanicus

mily

Dlatego wrzucili do gry śmietnikowe znajdzki wyrwane z kreatora ubigry. Do tego właśnie kompletnie niepraktyczne, bo wszystko ma staty jak ze śmietnika i wręcz komicznie wypada na tle wiedźmińskich rynsztunków i ofirskiego. Seems legit.

Nie twierdzę, że to było dobre. Twierdzę natomiast, że było lepsze niż proponowany przez ciebie, stanowiący jedną z większych zmor gier, syf. Skoro już gra zachęca mnie do kolekcjonowania śmieci, to stanowczo wolę, żeby te śmieci miały przynajmniej jakąś wymierną wartość (w języku rozgrywki), a nie stanowiły jedynie wydumane znajdźki, które zbiera się dla samego zbierania albo innego achievementa.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-12-03 16:36:19
03.12.2019 17:48
19.7
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Persecuted Inaczej postrzegamy te rzeczy i tyle. To co rzekomo jest lepszym z dwojga złego to po prostu bieganie za itemami -jedna z najnudniejszych rzeczy- a to o czym piszę ma przynajmniej jakiś content fabularny, albo chociaż pierwiastek frajdy. Zebranie skrawków listu w gta5 odblokowuje zadanie, które pozwala ująć sprawcę morderstwa.

03.12.2019 21:46
19.8
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Mily90 trafił w punkt. Wiedźmin 3 miał otwarty świat nieuzasadniony od strony rozgrywki. Puste przestrzenie wypełnione nic nie wnoszącymi znajdźkami kopiuj-wklej i trash mobami. Design na poziomie sandboxów Ubisoftu czy Dragon Age Inquisition (to chociaż nadrabiało znajdźkami budującymi lore settingu).

Problem Wieśka był taki, że CDP Red wyszli z ideą stworzenia otwartego świata na siłę. Później mieli problem z jego wypełnieniem. Pisał o tym m.in. Jason Schreier w książce "Krew, pot i piksele", przytaczając fragmenty rozmów z developerami Dzikiego Gonu. Otwarty świat w tej grze został sprowadzony wyłącznie do roli tła. Velen - wydmuszka. Skellige - wydmuszka. Biały Sad - wydmuszka. Nawet Novigrad miał tak żałośnie małą liczbę zadań i NPC-ów, z którymi można porozmawiać, że poza sprawianiem wrażenia ładnego tła pozostawił straszny niesmak. Jak prawie 20 lat temu wchodziło się do Sigil czy Athkatli albo nawet rok temu zwiedzało Neketakę, to questy można było robić przez 20-30 godzin nie opuszczając miasta.

Poza tym na cholerę zrobili otwarty świat, skoro konstrukcja questów w Wiedźminie 3 i tak forsowała railroading, z punktu A do punktu B, po sznurku, za rączkę podążało się zawsze za zmysłami, a spróbuj tylko zboczyć z wytyczonej drogi, to nie pchniesz questa do przodu. Korytarzowy, otwarty świat to jakaś parodia. Oczywiście społeczność graczy (zwłaszcza w Polsce) nie przejawia ani grama krytyki tego elementu. Teraz Redzi pewnie myślą - skoro było "dobrze", to po co poprawiać?

Ja nie ogarniam, jak ktoś mógł tak spieprzyć design questów, sprowadzając je do liniowej konstrukcji z binarnym wyborem na końcu i jeszcze miliony ludzi uznały to za majstersztyk. "Najlepszy RPG eve" - powiedziały miliony ludzi, którzy nie grają w erpegi.

03.12.2019 22:17
19.9
Yosar
27
Pretorianin

Mily90
Bez żartów proszę. Znajdowanie logów, taśm, i innych tego typu szajstw w grze jako przykład dobrej zawartości? Ilekroć znajduje takie coś to mam nieodparte wrażenie, że ktoś przede mną grał już w tą grę i nawet być może się dobrze bawił jeśli coś tam sensownego w tym logu jest, a mnie zostało to co on przegapił. Innymi słowy taka zawartość to podziwianie jak ktoś inny przede mną dobrze się bawił w tą grę, a mnie już nic nie zostawił do zabawy. Takie dojadanie po dzieciach. Frajda jak diabli.
Nie to żeby tego nie było w Wiedźminie, były i znajdźki, i zostawione listy z opisem różnych przygód mieszkańców Velen, Novigradu, czy Skellige. Na szczęście poza tym było bardzo dużo innej ciekawej zawartości przeznaczonej już tylko dla mnie. Gdzie nie musiałem po kimś dojadać.

03.12.2019 22:23
19.10
Yosar
27
Pretorianin

Silvaren
No przykro mi, że nie potrafiłeś zejść z bardziej utartej drogi. Notabene questy poboczne można było robić kiedy się chce i jak się chce. Najwyżej dostawało się malutko PD, jeśli się było przelevelowanym. Może nie potrafisz grać w tego typu gry?
Aha, i jeśli spędziłeś w Sigil kilkadziesiąt godzin to znaczy, że bardzo powoli grałeś. Nie było tam tyle do roboty, nie licząc wiecznego backtrackingu.
Tak żeby nie być gołosłowny. Howlongtobeat
Planescape:Torment: Main Story 33h, Main Story + extras 44h
Witcher 3: Main Story 52h, Main Story + extras 106h

Naprawdę nie wiem coś ty w tym Sigil robił. Opalałeś się, czy jak.

post wyedytowany przez Yosar 2019-12-03 22:33:05
04.12.2019 00:03
19.11
2
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Yosar Poza Klątwą, Baator i Fortecą Żalu cała akcja rozgrywa się w Sigil. Mnóstwo questów, intrygujących dialogów. Kiedy ostatnio grałem w P:T któryś raz z kolei całość zajęła mi 43h z czego spokojnie 30h to eksplorowanie i questowanie w dzielnicach Sigil. Poza tym bardzo wybiórczo potraktowałeś mój komentarz. Zarówno Sigil jak i Athkatla czy Neketaka przytłaczały ilością sensownego contentu. Do tych erpegowych perełek już się nie odniosłeś. Nawet Klify Sagusa były miastem, które liczbą i jakością zadań łykało wydmuszkę-Novigrad. Co z tego, że z samą podstawką Dzikiego Gonu spędziłem około 134h, jeśli po 30 widziałem już właściwie wszystko, co gra ma do zaoferowania, bo reszta to pytajniki. System walki nie ewoluował, nie oferował wyzwania na najwyższym poziomie trudności i był po prostu monotonny. Questy nie zaskakiwały swoją siermiężną, liniową konstrukcją. Fabuła smakowała jak odgrzany kotlet po sadze Sapkowskiego, tj. szukaj Ciri raz jeszcze - bo najwidoczniej 5 książek to za mało. Itemizacja sprawiła, że wszystko poza wiedźmińskim rynsztunkiem było śmieciami. Rozwój postaci ssał i sprowadzał się do kolejnych % do jednej czy dwóch statystyk, a gamechangerów tam praktycznie nie było - młyniec, odbicie pocisków, może alternatywne znaki - jeśli ktoś używał cokolwiek poza Quen i sporadycznie Yrden/Aksji, w co wątpię, bo nawet na najwyższym poziomie trudności nie było potrzeby. Nagrody za questy to śmieci i często marginalny exp przez wspomniany przez Ciebie overleveling postaci. Dialogi dobrze napisane, ale ich konstrukcja jeszcze bardziej ograniczona niż w Fallout 4 - jedna, czasem dwie opcje popychające dialog do przodu, brak wpływu na odgrywanie postaci poza decydowaniem, czy kogoś zabijesz czy nie. Zero rozgałęzień w konwersacjach. Wszystkie sidequesty poza tymi dotyczącymi głównych bohaterów gry to plankton na 2-5 minut. Droga do celu w zadaniach w Wiedźminie 3 jest zawsze taka sama. Nie ma alternatywnych opcji rozwiązania na wielu etapach questa, a jedynie binarny wybór na końcu. Dla przykładu Fallout z 1997 r.. w jednym z pierwszych zadań, w którym można było uratować Tandi miał 6 różnych rozwiązań zależnych od samego obranego stylu rozgrywki i statystyk postaci.

A ze ścieżki w czasie questów z Wiedźmina 3 właśnie nie dało się zejść, bo zdecydowana większość wymagała podążania po śladach, krok po kroku. Trzeba było co chwilę wciskać klawisz akcji na kolejnych tropach i to w odpowiedniej kolejności, bo jak poszedłeś dalej omijając część segmentu "tropienia", to ślady często był nieinteraktywne, jeśli nie odhaczyłeś tych wcześniejszych.

Najbardziej przereklamowany kawał kodu, w jaki grałem i dla mnie osobiście straszne rozczarowanie. Serio, już lepiej bawiłem się z Inkwizycją czy Fallout 4, bo tam chociaż gameplay nie ssał, a CDP Red nie robi gier, tylko opowiada historię. Witcher 3 GOTY (Game of the Youtube, bo szkoda czasu na "granie"). Cyberpunk 2077 zdaje się poprawiać wiele mankamentów, ale niestety część z nich pewnie zachowa.

04.12.2019 16:34
19.12
zanonimizowany817887
34
Pretorianin

Yosar "Notabene questy poboczne można było robić kiedy się chce i jak się chce najwyżej dostawało się malutko PD, jeśli się było przelevelowanym"

" Na szczęście poza tym było bardzo dużo innej ciekawej zawartości przeznaczonej już tylko dla mnie. Gdzie nie musiałem po kimś dojadać."


No i to jest kolejny problem projektu gry tego typu. Open world nie ma sensu jeżeli gracza ogranicza się skalowaniem questa pd kątem pd do poziomu postaci. Nie widziałem takiego rozwiązania w Morrowindzie, New Vegas, żadnym starym kultowym action rpg z otwartym światem. Tam procentuje się po prostu rozwój umiejętności i to działa. Gdyby CDPR chciał stworzyć action rpg z dobrym systemem nagradzającym expem za rozwiązywanie questów, nie rozwój postaci to poszli by bardziej drogą więcej expa za pokojowe rozwiązanie sprawy, odkrycie bardziej kreatywnego rozwiązania questa, czy dojście do tego, że zleceniodawca nas oszukał itd. Po prostu za przejście questa jak najdogłębniej. Zamiast tego bariera levlowa do quest masz i baw się dobrze, ja nie daj boże odkryjesz jakis quest już grubo powyżej swojego poziomu. Cały 2 pd dla Ciebie. W3 jest mocno liniowy, bo jeżeli chcesz dostawać najwięcej expa, to musisz iść jak najmocniej po sznurku w kolejności doboru questów do poziomu postaci. Każde przejście wiedzmina zorientowane na jak najbardziej optymalne zdobywanie pd będzie bardzo podobne.

To tyle z treści wyjątkowych dla gracza. Jedyna nieliniowość to rzeczywiście rozwiązywanie zadań na parę różnych sposobów. Tylko do tego rozwiązania nie jest potrzebna gra z otwartym światem. Nie ma też czegoś takiego jak treść tylko dla Ciebie w przypadku w3, ani jakiekolwiek gry. W3 ma 3, czasem więcej sposobów na zakończenia zadania. Nic co by nie ogarnął pojedynczy gracz, to nie generator 1000 unikatowych zakończeń questów. Bez żartów.

post wyedytowany przez zanonimizowany817887 2019-12-04 16:53:21
03.12.2019 13:12
20
1
odpowiedz
burza82
77
Pretorianin

Zapominajcie, że mapa jest kilkuwartwowa. Czyli to co widać razy dwa lub trzy. Najniższa klasa ludzi żyje najniżej a kolejne levele w górę to bardziej zamożni.

03.12.2019 13:19
21
odpowiedz
toyminator
73
Senator

Mała jak na standardy. Ale to dobrze. Kiedyś chciałem coraz większych i większych map. Ale w sumie od pewnego czasu, mam dosyć. Po co mi wielkie puste mapy? Taka z wiedźmina 3 czy GTA 5 to absolutnie wystarczające. A nawet i te są za duże.Ale Wiedźmin przynajmniej miał kupę zadań. I było przyjemnie robić je wszystkie.
Ale i tak widać, że ta mapa to nie całość jest.I jak patrzę na tą mapę, to widzę że obowiązkowo musi być, na około miasta autostrada ;D Po prostu musi:)

post wyedytowany przez toyminator 2019-12-03 13:20:35
03.12.2019 13:35
Outremere
👎
22
odpowiedz
Outremere
2
Centurion

Przecież widać po:
- ucięciu dróg na górze
- wielkości ulic,
że to nie jest cała mapa

03.12.2019 13:51
Bieniu05
23
1
odpowiedz
Bieniu05
144
The100

jakas mala ta mapa

03.12.2019 14:07
Laterett
24
odpowiedz
Laterett
54
Konsul

Ta główna droga okrążająca miasto zakreśla prawdopodobnie ogólny zarys wielkości świata. No, świat gdzieś się tam rozgałęzia trochę ale przynajmniej podkreśla granice samego Night City.

Identyczna droga istnieje w GTA V ale tam zamyka cały świat a nie tylko miasto. Mi osobiście taki stan rzeczy nie przeszkadza... Los Santos kuło w oczy brakiem aglomeracji gdzie to byśmy mogli się poszwendać jako gracz.

I podoba mi się takie podejście Redów... brakowało mi takiego open world. Ogromny świat będzie mieć GTA VI albo Dying Light 2.

03.12.2019 15:55
25
odpowiedz
mariusx78
32
Pretorianin

Nie róbcie jaj... To na pewno nie jest cała mapa. Jak dla mnie to jakaś 1/4, bo przecież jeśli było by tak jak przedstawiają to te obrazki, to mapa musiała by być z 10X mniejsza od GTA5 licząc pustynne tereny za miastem np: tam gdzie Trevor mieszkał. Nie wierze, że to jest cała mapa.

03.12.2019 16:08
26
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Swoją drogą kto mi powie jaki dokładny rozmiar ma ta mapa? Skoro jest mała to 2x2 km czy ile?

03.12.2019 16:37
stalkerrr
👍
27
odpowiedz
stalkerrr
81
Konsul

Im mniejsza tym większe prawdopodobieństwo, że lepiej dopracowana i szczegółowa. Na plus.

03.12.2019 17:08
28
odpowiedz
1 odpowiedź
RedCapitan
23
Centurion

Nie wiem czy było to dawno czy teraz, ale na Spotify jest już cały soundtrack Cyberpunka

03.12.2019 17:24
28.1
RedCapitan
23
Centurion

Edit: Wyszedł w sobotę więc nie było

03.12.2019 17:13
29
odpowiedz
zanonimizowany1301493
4
Konsul

Mała? Przecież to rondo to nie rondo tylko kilka wieżowców i ulica wokół.
Jeśli będzie można wejść i coś robić w większości budynków to nie będzie to mapa wielkości miasta z GTA V ale tak z 5 razy większa (licząc, że każdy budynek będzie mieć 5 pięter).
Co więcej to ja za dużą mapę podziękuję. Gram w Oddyssey i jest ok, ale masa terenu to pustka z tymi samymi aktywnościami: warownia, obóz itp. Nie mówię o ogromnych połaciach wody, gdzie nie ma nic...
GTA V? Poza lotniskiem na pustyni to powyżej miasta nie było nic. Może ładne widoczki, może i wyścigi przez kanion ok, ale generalnie górna połowa mapy GTA V to nuda. Wolałem San Andreas, przynajmniej można było na wsi misje służb czy taksówki robić. A w V?
Nie ma co narzekać tylko poczekać, aż gra wyjdzie. Ja liczę na 8/10 bo coś czuję, że hype za duży, ale nie będzie to średniak. Ot bardzo dobra gra.

post wyedytowany przez zanonimizowany1301493 2019-12-03 17:14:49
03.12.2019 17:28
30
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

Ja już za duże mapy podziękuję. Dla mnie może być mapa taka jak w Gothic 2 Noc Kruka, byle była świetnie wypełniona tak jak to w przypadku Nocy Kruka.

post wyedytowany przez zanonimizowany1226085 2019-12-03 17:36:32
03.12.2019 17:32
MavericKK
31
odpowiedz
MavericKK
77
IEM 2k14 2k15 2k16 Staff

Do dzisiaj nie potrafie wyjsc z podziwu jaka dobra robote robi community ze chcialo im sie przypasowac obrazki miasta i szukac gdzie to na mapie. Widac ze na gre czeka duzo osob :D

03.12.2019 17:36
32
odpowiedz
1 odpowiedź
FrankerZ
81
Generał

To jest jakiś dramat, gra jest pretendentem do gry roku, a nawet dekady, ma być prawdziwą rewolucją, hype jest przeogromny, a mapa o wielkości gry Indie. Pre order wycofany, poczekam na jakieś dodatki i wtedy kupię, gdy mapa będzie choć w małym stopniu oddawała wielkość metropolii pod koniec XXI w.!

03.12.2019 18:40
TheCerbis
32.1
1
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Słaby troll.

03.12.2019 18:34
33
odpowiedz
Kelebglin
52
Pretorianin

Up trollujesz swoją wypowiedzią? Znając życie jest to prawie cała mapa Night City . Dla mnie spoko, nie musi to być kolejne gta ale jak na mapę trochę mniejszą od W3, to wydaje się być mała...

03.12.2019 21:01
TraXsoN
👍
34
odpowiedz
2 odpowiedzi
TraXsoN
118
Generał

Pamiętam jak przed premierą wieśka było niezadowolenie że mapa podziellona na party a nie w całości a potem okazało się że jeden fragment jest tak duży że większość krzykaczy nie wiedziała od czego ma właściwie zacząć robić questy

04.12.2019 00:09
34.1
zanonimizowany1183672
39
Konsul

To dziwne, bo pamiętam, że questy brało się od wyraźnie oznaczonych NPC-ów w obszarach miejskich i z tablic ogłoszeń, a dziennik i tak segregował je według poziomu, więc duża część z zadań i tak była poza zasięgiem, a sama gra nie tylko oferowała znaczniki, ale też prowadziła za rączkę wiedźmińskimi zmysłami, co by się gracz nie zgubił.

04.12.2019 14:37
TraXsoN
34.2
TraXsoN
118
Generał

Przeczytaj raz jeszcze bo nie zrozumiałeś.

03.12.2019 21:04
Pastuchelóweczka
35
odpowiedz
Pastuchelóweczka
0
Legionista

Taki Kurdwanów

03.12.2019 22:49
36
odpowiedz
MelChioRpl
74
Pretorianin

Wszystkie spekulacje opierają się na okładce, widać że miasto jest ucięte u góry - mozliwe ze nieznacznie ale mozliwe tez ze mapa jest na okładce przedniej jak i tylnej czyli po rozłożeniu może być dopiero cała mapa. Z drugiej strony miasto leży nad oceanem więc teoretycznie na lewo powinna byc tylko woda.ale..wszystkie drogi wychodzące poza miasto są ucięte, powinny gdzieś prowadzić. Poczekamy zobaczymy

04.12.2019 00:33
Newfolder
👍
37
odpowiedz
Newfolder
74
Konsul

Mam nadzieję, że mapa będzie mniejsza niż w GTAV, Skyrimach i innych pustych światach. Z miłą chęcią przyjmę mniejszą lokację, ale z większą liczbą wnętrz budynków i oczywiście mnóstwo questów :).

04.12.2019 00:38
38
odpowiedz
Le Loi
59
Generał

Słabo, słabo, widać że będzie z tego zabudowany akcyjniak niżeli otwarty Sandbox, ale tak też wychodziło z wszystkich doniesień. Nie ma miłego zaskoczenia :c

04.12.2019 12:28
👍
39
odpowiedz
Piekarz69
0
Legionista

To jest tylko fragment mapy :)
Załóżcie okulary bo widze, że slepi jestescie

04.12.2019 15:03
dj_sasek
40
odpowiedz
dj_sasek
152
Freelancer

Też mi coś nie pasowało do tej siatki linii metra zaprezentowanej wcześniej. To jest na pewno fragment mapy. Tym bardziej, że na gameplay'u było widać momentami większy obszar gry jak np. ze stacją kosmiczną w tle chociażby.

11.12.2019 22:12
KUBA1550
😃
41
odpowiedz
KUBA1550
56
Generał

Oby mapa nie była taka jak w grze Assassin's Creed: Odyssey bo tutaj jest masakrycznie ogromna mapa. Musze używać teleporta bo bym zwariował jak bym musiał cały czas jeździć konno :)

Wiadomość Cyberpunk 2077 - mapa świata gry