Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy serii Diablo „Starego Blizzarda już nie ma"

19.11.2019 11:14
👍
5
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wiarołomca
85
Senator

Wiem. Dlatego nie czekam już na żadną grę od nich

19.11.2019 11:02
Xsardass
1
Xsardass
142
The Next Pirate King!

Ameryki nie odkryli. Duże korpo myśli w kategorii pieniędzy. Tak było i będzie. Smutne trochę że nie potrafią tego pogodzić jak na przykład CDR. I faktycznie tylko D4 na które gracze czekają od wielu lat, może poprawić ich wizerunek. Aczkolwiek wątpię że wybiją się poza "przyzwoitego H&S" . Ale chciałbym się mylić

19.11.2019 11:04
2
2
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
65
Gracz raczej autystyczny

Blizzard skończył się na Kill'em All…

19.11.2019 11:11
CheshireDog
3
2
odpowiedz
CheshireDog
123
Desk jockey

Kategoria wiadomość, a przypomina to trochę felieton ;)

Ale wracając do tematu, dla mnie normalny ciąg przyczynowo-skutkowy (duża firma, duży rynek, giełda itp. itd.). Wesołe to nie jest, ale w takiej rzeczywistości żyjemy.

post wyedytowany przez CheshireDog 2019-11-19 11:11:27
19.11.2019 11:12
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1270450
20
Generał

Zobaczymy jak to będzie, Diablo 4 to jedyna nadzieja na odbicie się z dna w którym się znaleźli. Nie musi to być hardcorowy produkt w którym bez kalkulatora nic nie zrobisz ale żeby wrócili do starego, dobrego easy to learn hard too master i będzie cacy. Pytanie tylko czy to jeszcze potrafią. Wyjdzie w praniu

19.11.2019 18:13
panZDZiCH
4.1
panZDZiCH
138
Generał

"dna"? A to przestali zarabiać, czy o co chodzi?

19.11.2019 18:55
4.2
Krieggg
13
Pretorianin

Na gownie tez mozna swietnie zarabiac bo marketingiem wszystko jestes w stanie wcisnac ludziom. Co nie zmienia niezaprzeczalnego faktu, ze gowno nawet sprzedajace sie jak swieze buleczki dalej pozostanie tylko gownem. Bo od kiedy o jakosci produktu swiadczy ilosc sprzedanych egzemplarzy?

20.11.2019 06:13
keeper_4chan
4.3
keeper_4chan
104
Generał

Nadzieją dla gatunku gier typu Diablo jest PoE.

post wyedytowany przez keeper_4chan 2019-11-20 06:13:28
19.11.2019 11:14
👍
5
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Wiarołomca
85
Senator

Wiem. Dlatego nie czekam już na żadną grę od nich

19.11.2019 12:14
5.1
zanonimizowany1299868
16
Senator

Nie dziwię się. Ja obserwuję Diablo IV, ale nie wiążę się z nimi tak wielkie oczekiwanie co kiedyś. Po tym, jak byłem rozczarowany w grze Diablo III i ostatni dodatek do StarCraft II. Zachowam zdrowy dystans.

19.11.2019 17:49
5.2
Wiarołomca
85
Senator

Mi się diablo 3 podobało ale przestali wspierać i się syf zrobił nudny.

19.11.2019 18:14
panZDZiCH
5.3
panZDZiCH
138
Generał

Wiarołomca -> Nie, to starość, ja nie czekam już na żadną grę.

19.11.2019 23:24
VanDust
5.4
VanDust
116
Generał

Ja czekam na Wiedźmina 4,albo coś w ten deseń ,w tym uniwersum. Ale...to sobie jeszcze poczekam....

19.11.2019 11:38
6
1
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

musieli zacząć przejmować się oczekiwaniami rynku (nie mylić z fanami!).

Otóż to..

19.11.2019 11:42
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
No0oBwWC3
3
Junior

Gadacie, gadacie a jedyne co jest ważne dla "nas" graczy to gry. Jak będą je robić dobre to będę kupował i napychał kapse chciwych skur*******. Gl

19.11.2019 15:33
7.1
zanonimizowany1113196
68
Generał

No0oBwWC3
Gadacie, gadacie a jedyne co jest ważne dla "nas" graczy to gry.
I tu się obywatelu srogo mylisz. Istotne jest również to, jak wygląda ich dystrybucja, produkcja, reklama, trendy, dojrzałość odbiorcy i parę innych.

Gra jest tak naprawdę produktem końcowym. Dla ignorantów faktycznie będzie liczyć się tylko ona, ale dla całej reszty - nie.

19.11.2019 15:44
7.2
2
zanonimizowany1270450
20
Generał

Bullshit - a czy ktokolwiek kto kupował RDR2 miał w myślach jakie cranche i jakie nieludzkie warunki pracy mieli twórcy, żeby produkt wyszedł jak najlepszy? Albo czy nie kupił właśnie przez to? Dla konsumenta liczy się produkt, jego jakość i jakości stosunek do ceny a nie kto go zrobił i jak, ważne by spełniał normy i był wart zakupu. Nic więcej. Empatie zostawia się przed wejściem do sklepu

post wyedytowany przez zanonimizowany1270450 2019-11-19 15:45:21
19.11.2019 18:16
panZDZiCH
7.3
panZDZiCH
138
Generał

Niebieskiej żaby kły ->
Prawa rynku tego nie pokonasz specjalisto. Wykształcony na papierze ekonomisto. :D

19.11.2019 12:00
Butryk89
8
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Butryk89
151
Senator

Niby nie ma starej ekipy, ale polityka firmy ta sama. Trzymanie absurdalnych cen po wielu latach od premiery.

19.11.2019 14:09
8.1
zanonimizowany1290435
6
Pretorianin

Jak Pracujesz czymś co nazywa się polska lub polski pracodawca to będzie dla ciebie problem.

19.11.2019 18:18
panZDZiCH
8.2
3
panZDZiCH
138
Generał

Jak Pracujesz czymś co nazywa się polska lub polski pracodawca to będzie dla ciebie problem.
Głębokie. Ciekawe co autor miał na myśli.

20.11.2019 08:10
Samigraj
8.3
Samigraj
28
Pretorianin

To ogólnie powiedziałbym cecha całego activision, bo nawet najstarszych Call of Duty nie obniżają do niskich cen na promocjach

19.11.2019 12:03
rafq4
9
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
rafq4
162
Shadow in the darkness

Dla konsumenta zawsze jest gorzej, gdy firma zaczyna się przejmować bardziej rynkiem, akcjonariuszami itpd niż konsumentami, ale no niestety taka kolej rzeczy. W tej chwili Blizzard utonął w korporacyjnym szambie i gry tworzą w taki sposób, by maksymalizować zyski dla spasionych krawaciarzy, którzy pewnie nawet nie grają w gry, które sponsorują. Wszyscy teraz zachwalają GGG i PoE, ale niestety i na nich przyjdzie ten czas. Każda firma wykupiona przez korpo kończy w taki sposób. Przestają się liczyć konsumenci danego gatunku, a zaczynają się liczyć wszyscy konsumenci, dla maksymalizacji zysków. I tracą na tym gry i konsumenci, których paradoksalnie przybywa.

19.11.2019 12:09
9.1
krykry
42
Generał

W tym temacie akurat najzabawniejszym jest to, że włascicielem Grinding Gear Games jest Tencent - Chiński moloch. A mimo to, dopóki GGG jest na plusie i dobrze prosperuje, nie wtrącają się w politykę tworzenia gier przez nich.

19.11.2019 12:15
9.2
wooda
96
Konsul

Firmy w zdecydowanej wiekszosci dbaja o konsumentow, bo to dzieki nim moga istniec na rynku. To, ze Blizzard przestal liczyc sie z opinia hardkorowych fanow, ktorzy stanowia zdecydowana mniejszosc nie znaczy, ze przestal sie liczyc ze zwyklymi konsumentami. Kompletnie nie rozumiem powielania tych bzdur, ze firmy nie przejmuja sie klientami i ich opiniami. Jest wprost przeciwnie, firmy staraja sie poznac potrzeby konsumentow, po to aby wyciagnac od nich jak najwiecej pieniedzy.

19.11.2019 12:18
rafq4
9.3
rafq4
162
Shadow in the darkness

#krykry - Zgadza się i oby tak zostało jak najdłużej :) niestety po ostatnim D3 sytuacja wymusiła na mnie zmianę obozu na PoE. D3 było dla mnie zbyt proste i casualowe. Mam nadzieję, że D4 przyniesie ze sobą choć odrobinę wyzwania, ale póki co to PoE jest dla mnie na pozycji króla H&S. Mam tylko nadzieję, że chinole nie dojadą i GGG, ale na szczęście póki co się chyba na to nie zapowiada :)
#wooda - przecież to właśnie napisałem, że zamiast liczenia się z zagorzałymi fanami gatunku, Blizz bardziej zaczął liczyć się z ogółem konsumentów, by zmaksymalizować zyski.

post wyedytowany przez rafq4 2019-11-19 12:20:34
19.11.2019 13:34
9.4
krykry
42
Generał

Najwięcej kasy jest z casualowych graczy, z racji ich liczby. Ale to hardkorowi gracze ożywiają grę, to oni produkują najwięcej contentu - streamów, filmików na youtube, eventów w grze i tak dalej.

Dlatego też np. na twitchu PoE ma dwa razy więcej oglądalności od D3 pomimo tego że mają o 100tys. mniej ludzi obserwujących.

19.11.2019 18:26
panZDZiCH
9.5
panZDZiCH
138
Generał

rafq4 -> No i bardzo dobrze, duzi niech sobie produkują papkę za miliony dla masowego odbiorcy. A 'młode wilczki' dla tej mniejszej gruby bardziej wymagających.

19.11.2019 12:06
11
odpowiedz
zanonimizowany1299868
16
Senator

Niestety mają rację. Blizzard to nie samo co kiedyś.

"Ciemna strona Mocy jest bardzo kusząca, ale ma swoją cenę. Kiedy kroczysz ścieżką ku Ciemnej Stronie Mocy, to Mrok Cię pochłonie. Nigdy nie lekceważ Ciemnej Strony Mocy!"

Mam nadzieję, że CD-Projekt i inni nie podzielą ten sam los w odległym przyszłość. Muszą uważać co do rozwoju firmy, bo wszystko ma swoją cenę.

19.11.2019 12:15
😡
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Nomis
58
Pretorianin

Jedno słowo- Activision(mogą mówić,że nie to ich wina ale wg. mnie to nie prawda). Blizzard wszedł w spółkę z Acti gdzieś na etapie WotLka, wtedy też mieli najwięcej subów na WoWie (około 13 mln). Potem już tylko równia pochyła, przypadek?Nie sądze. Niema co się dziwić,że starego Blizza niema jak teraz Activision pociąga za sznurki i decyduje kto ma zostać a kto zwolniony i decyduje o wyglądzie gier., więc niema już tej prawdziwej "jakości Blizzarda"(ciągle mam nadzieję,że ta społka kiedyś jednak padnie i Blizz wróci do korzeni chociaż to pewnie złudne nadzieje) .

post wyedytowany przez Nomis 2019-11-19 12:16:53
19.11.2019 17:08
12.1
czopor
118
Konsul

Do połowy 2013 większościowy pakiet miało Vivendi czyli właściel Blizzarda. Tylko 5 lat i 2 dodatki pomyłki...

19.11.2019 12:17
Forcebreaker
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Forcebreaker
54
Generał

No shit.
Może dla co poniektórych Blizzdronów to będzie jakakolwiek rewelacja, choć jak ktoś latami trzyma sobie klapki na oczach to co może jeszcze pomóc.

19.11.2019 18:28
panZDZiCH
13.1
panZDZiCH
138
Generał

Ludzie nie patrzą na takie sprawy, widzą logo i to im wystarczy. Do nikogo nic nie dotrze. Ostatnio było Anthem, bo robi BioWare. BioWare... :D

19.11.2019 12:19
aope
😊
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
aope
191
Corporate Occult

Ciekawą informacją jest to, że do tej pory "chłopcem do bicia" aby usprawiedliwić działania Blizzarda było Activision. A tu się okazuje, że to wcale nie Activision, tylko sam Blizzard.

post wyedytowany przez aope 2019-11-19 12:20:14
19.11.2019 12:29
Forcebreaker
14.1
Forcebreaker
54
Generał

tylko sam Blizzard.
Nie sam Blizzard.
Activision to wieloma względami to dno dna- latami pracowali by dojść do takiej formy wyrachowania i wydajności 'po trupach do satysfakcji inwestorów'.

Jedno w żaden sposób nie stoi w konflikcie z drugim.
Trzeba by było wielkiego samozaparcia w udowodnieniu że Acti nie wpłynęło na pogrążanie się tego dewelopera.
Tak jak z BioWare- czas robi swoje i odpływ talentów i demoralizacja by nastąpiła tak czy tak ale EA dodało wyjątkowego smaczku do ich sytuacji, tak jak do prawie każdego dewelopera którego przejęli.

19.11.2019 12:46
aope
😊
14.2
aope
191
Corporate Occult

"Nie ma już starego Blizzarda. Kiedy odchodziliśmy z pracy, firma miała łącznie około 180 pracowników. Teraz są ich tysiące. Całe imperium jest inne, a Activision nie miało na to żadnego wpływu. W tamtym momencie to był tylko Blizzard, a także jakiś anonimowy właściciel firmy, Vivendi czy ktokolwiek inny."

19.11.2019 12:54
Forcebreaker
14.3
Forcebreaker
54
Generał

? Czytałem art nie trzeba przeklejać treści. Za bardzo związku to nie ma z tym co napisałem, czyli tym w jaki sposób funkcjonuje i jakim typem firmy jest Activision` i jak na przestrzeni lat ewoluowały marki pod ich skrzydłami.

19.11.2019 12:55
aope
😊
14.4
2
aope
191
Corporate Occult

Nie twierdzę, że nie masz racji, ale IMO czasem dostęp do ogromnej kasy zamiast rozwijać zabija :) Tyle, że Blizz zawsze powtarzał, że jest autonomiczny więc tutaj to akurat nie pasuje ;)

19.11.2019 13:57
14.5
siera97
53
Senator

Nie tylko w tej wiadomości ale i w wielu poprzednich byli pracownicy Blizza mówili że decyzje podejmowane przez firmę były samodzielne, Acti nie miało na nich wpływu. wiem że łatwiej jest to sobie wszystko usprawiedliwić wmawiając sobie że Acti sprowadziło ich na złą drogę ale niestety Blizz sam to sobie zrobił.

19.11.2019 13:33
ddawdad
15
odpowiedz
1 odpowiedź
ddawdad
63
Przegryw

Nie powiedzieli nic nowego.

19.11.2019 17:35
YojimboFTW
😉
15.1
YojimboFTW
55
Generał

Nie, ale poniekąd potwierdzili wsześniejsze słowa.

19.11.2019 13:41
hrabiaBr
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
hrabiaBr
19
Centurion

Co dzień to news o Diablo, ciekawe kiedy się wam znudzi :) A co do samego newsa, tak jak pisali poprzednicy - nic odkrywczego.

19.11.2019 15:59
anonim_zks
16.1
anonim_zks
28
Centurion

Piszą o Wiedźminie to jest źle, piszą o Cyberpunku też źle, zaczną pisać o Diablo wciąż źle... To o czym maja niby pisać?

19.11.2019 16:30
16.2
krykry
42
Generał

Ja bym chciał więcej o Total War: Warhammer, aktywnie grając i będąc fanem gry brakuje mi trochę tekstów i dyskusji o niej w języku Polskim. Np. ostatnie dwa DLC (i kilka darmowych zawartości) przeszło bez żadnej wzmianki.

19.11.2019 14:24
Outremere
😒
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Outremere
2
Centurion

No dobra, ale to nie znaczy że w wyniku tej ewolucji nagle trzeba stać się bucem.

CDPR jakoś nie nadkakuje każdej grupie by tylko się przypodobać "nie swoim odbiorcom".

Czy taki GGG gdzie potrafi się zachowywać jak człowiek.

Akcjonariusze akcjonariuszami, wiadomo że ci dziadkowie nawet nie wiedzą czym gry komputerowe w ogóle są, ale by ich przekonać do inwestycji tak samo skłonią ich cyferki dobrze sprzedanej gry zrobionej z sercem i pomysłem.

19.11.2019 15:52
17.1
dresX94
51
Senator

Ale nie porównuj po pierwsze Blizzarda do CDPR, bo to kompletnie nie ta liga, a po drugie zwróć uwagę jakie pieniądze są w grach usługach a jakie w grach single playerowych. Zarobki są kompletnie inne i w obecnych czasach, moloch wielkości Blizzarda Diablo 4 robi tylko i wyłącznie ze względów wizerunkowych

19.11.2019 14:58
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
conan1986
2
Junior

Cała ta gadka o Blizzardzie jest trochę bez sensu i generalnie to bełkot PRowy z okazji Path of Exile jak widać. Jedno jest tylko pewne, Blizzard kompletnie nie ma pomysł na World of Warcraft. Powinna być już zapowiedziana 2 część z kapitalną grafiką. Chciałbym znowu pograć w WoWa, ale grafa zwyczajnie odpycha i mam za to płacić abonament? Bez jaj. A DIV zapowiada się zacnie i czekam, natomiast SC2 jest kapitalną grą powstałą bez wymienionych panów, więc Blizzard sobie bez nich radzi.
Mały komentarz - CDPR jest koncernem ze wszystkimi jego wadami i zaletami, i niech nikt nie pisze bzdur, bo to bez sensu. Lubimy go bo polski, ale to KONCERN, wielgachny i potężny z wyceną prawie jak Ubisoft.

19.11.2019 15:51
18.1
zanonimizowany1270450
20
Generał

No dokładnie i jestem wręcz przekonany, że sukces Cyberpunka zapoczątkuje tendencję spadkową, to będzie smutne ale będzie naturalną koleją rzeczy i kwestią czasu kiedy CDP trafi pod większego od siebie bo kasa. O ile będą mieli siłę przekonywania by dalej tworzyć gry tak jak tworzyli to będą to robić ale też jak to się potem odbywa wszyscy wiemy. Mimo całego zła jakie niesie z sobą korpo pewne jest jednak to, że w niektórych kwestiach nawet korpo zauważa, że jeśli zrobi się coś nie tylko dla ogółu ale i pod fanów można nie tylko świetnie sprzedać ale i część starych fanów do siebie przekonać: nowy COD, Jedi Fallen Order czy też z innej beczki ale taki Terminator: Resistance Teyonu, firmie po której każdy wieszał psy i opluwał za Rambo (słusznie)a jak widać po ich najnowszym dziele choć nie idealnie ale potrafiła się odkuć i ludzie to docenili. Nic nie stoi na przeszkodzie aby i to samo było z Blizzardem, pod warunkiem, że D4 będzie bardzo dobrą produkcją

19.11.2019 17:11
18.2
czopor
118
Konsul

Ty sobie możesz być przekonany do swoich bzdur, ale lepiej by było, gdybyś sprawdził kto ma udziały i już odpowiadał na pytania o wykupieniu firmy...

19.11.2019 15:47
19
odpowiedz
Krieggg
13
Pretorianin

Ale co to za pitolenie. Jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Wszystko rozbija sie o maxymalizacje zyskow w jak najkrotszym czasie i przy minimalnym wysilku. Taka idealogia Ferdynanda Kiepskiego, ktora sprawdza sie tylko na krotka mete bo w dalszej perspektywie firma z takim podejsciem przestaje istniec i przechodzi rebranding.

"Po świetnym przyjęciu Diablo, Warcrafta czy StarCrafta, pracownicy chcąc utrzymać się na szczycie musieli zacząć przejmować się oczekiwaniami rynku" Klamstwo. Wystarczy odpowiedziec sobie na pytanie w jaki sposob znalezli sie na tym szczycie bo to wcale nie nastapilo natychmiastowo, a bylo efektem pracy wielu osob przez wiele lat. Mogli robic dokladnie to samo, a wiec podazac za swoimi idealami, wysokimi standardami i wcale by na tym nie stracili...ale woleli wybrac droge na skroty przez co widzimy teraz rozpaczliwe proby ratowania swojego wizerunku przez Blizzarda i wielu innych, ktorzy polasili sie na latwy hajs i dymanie, zeby nie powiedziec okradanie klientow przez wszelkie manipulacje z preorderami/pokazami.

post wyedytowany przez Krieggg 2019-11-19 15:51:04
19.11.2019 16:11
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
realsolo
213
Generał

I dlatego ex autorzy Diablo odeszli, zalozyli now studio i stworzyli ultra-mroczne Torchlight. bisch pls.

19.11.2019 16:19
20.1
2
zanonimizowany1246205
18
Generał

W Torchlight przynajmniej loot i walka działa. A nie mroczne bo nie odszedł dyrektor artystyczny :) Jedynymi „oryginalnymi” pracownikami Blizzarda, którzy pozostali w firmie są Samwise Didier (starszy dyrektor artystyczny) oraz Allen Adham (starszy wiceprezes)

19.11.2019 18:39
panZDZiCH
20.2
panZDZiCH
138
Generał

Najlepiej żeby wszystko było na jedno kopyto. Same 'ultra-mroczne' klony Diablo, jedyna słuszna droga.

19.11.2019 16:29
MrGomEzi
21
odpowiedz
MrGomEzi
55
Centurion

Kurła, kiedyś to było, teraz to nie ma.

19.11.2019 18:08
panZDZiCH
22
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Nie ma już starego Blizzarda.
No i w końcu doszło do tego, że Max Schaefer mnie zaczął cytować.

19.11.2019 18:42
DanuelX
23
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Ultra mroczne diablo jest NIEOSIĄGALNE. H&S z założenia ma być power-fantasy, masz być nieustraszonym bad-assem który sieka miliony potworków z uśmiechem na mordzie.

19.11.2019 18:50
23.1
pabloNR
109
Generał

Diablo I nie było mroczne?

19.11.2019 18:55
23.2
1
krykry
42
Generał

W momencie gdy zabija się potwory setkami tysięcy mroczność zanika.
Problemem tutaj jest nazewnictwo... świat Diablo 2 był bardziej "surowy" i mniej nasycone kolorami.

19.11.2019 20:44
pavlaq89
23.3
pavlaq89
14
Legionista

Spójrz na Path Of Exile: jest i power fantasy bo robimy niemożebnie mocne postaci żeby lać niemożebnie mocnych bossów i jednocześnie jest mroczne, a nabite na pal tu i ówdzie zwłoki śmiałków i baseny krwi w których pływają pocięte ofiary masowego mordu nam o tym przypominają.

19.11.2019 18:49
24
odpowiedz
pabloNR
109
Generał

Przykłady CDP Red (seria Wiedźmin, mam nadzieję również Cyberpunk 2077) czy Rockstar ze swoim RDR i GTA (tu jedyny niesmak to brak fabularnych, klasycznych dodatków w stylu "Episodes from LC") potwierdzają, że wielka korporacja tworząca gry może pogodzić interes z oczekiwaniami fanów.

20.11.2019 06:12
keeper_4chan
25
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Z przywiązaniem się do studia/wydawcy jest jak z przywiązaniem się do partii.
Zapominamy, że tworzą ją ludzie.

20.11.2019 07:23
26
odpowiedz
Colidace
65
Pretorianin

Socjalizm = rządzi zła partia -> kapitalizm = złe korporacje -> socjalizm = rządzi zła partia -> kapitalizm = złe korporacje -> itd. Więc teraz po prostu koleją rzeczy rośnie nam pokolenie socjalistów :D To widać gołym okiem w przypadku Microsoftu - monopolu niechcianego a wygenerowanego przecież przez rynak czy STEAM vs EPIC Games monopolu wręcz chcianego. Ludzie sami nie wiedzą czy chcą w końcu kontrolę państwa/Unii (jak zwał tak zwał) czy nie. Tak źle i tak nie dobrze.

post wyedytowany przez Colidace 2019-11-20 07:23:41
20.11.2019 07:46
Cainoor
27
odpowiedz
1 odpowiedź
Cainoor
264
Mów mi wuju

Panowie odeszli ze studia 16 lat temu i maja 100% racji. Tamtego Blizzarda juz nie ma. Rozbawil mnie jednak tekst o „anonimowym” wlascicielu. Taki Robin Hood branzy normalnie, co to dawal im wynagrodzenie nie oczekujac niczego w zamian. Pensja jak manna leciała z nieba. Robili gry dla pasji, a sprzedaż to tylko jakies nic nieznaczące cyferki gdzieś tam. W koncu to byl poczatek XXIw wiec wczesne średniowiecze biznesowe/ekonomiczne.

Byc moze ci panowie, obecnie w GGG, tez teraz udaja, ze ten ich 80% właściciel z Chin jest anonimowy? Czy to mialo zwiazek z brakiem mocnego komentarza nt „afery chinskiej”?

post wyedytowany przez Cainoor 2019-11-20 07:52:30
20.11.2019 08:01
27.1
krykry
42
Generał

Majaczysz. Żaden z tych panów nie pracuje w GGG.

20.11.2019 13:42
28
odpowiedz
Kazak
74
Pretorianin

Przykre jest to, że te 180 osób nie pracowało dalej w firmie i nie stanowili kręgosłupa, na którym następne tysiące pracowników by się opierało. Byłaby większa szansa, że stary Blizzard by się obstał i nie zszedł ze swojej drogi. Ale pewnie widzieli co się dzieje w firmie, odeszli i nastała wolna amerykanka. Pasożyty z najwyższych stanowisk nadali kierunek "każdy dolar, choćby i po trupach", a nowoprzyjęci wyrobnicy bez swojego zdania i wizji za tym szli. Brak wizji, nieznajomość ducha gier tej firmy, słabi pracownicy i tak legenda upadła. Jedynie pozostał marketingowy bełkot o "Blizzard Quality", opieranie się na armii fanboyów przez długie lata i tak jechali siłą rozpędu aż się zatrzymali i nawet fanboye przejrzeli na oczy.

20.11.2019 18:13
29
odpowiedz
grabeck666
75
Senator

A ja się zastanawiam ile GGG dało kasy za takie PRowe zagranie :) Trochę poniżej pasa imo, więc GGG też się zmienia jak widać z małego niewinnego studia w chciwe korpo, powoli.

Jak już milion ludzi tu zauważyło. Nic odkrywczego nie powiedzieli. Niby każdy wiedział. Tylko dlaczego teraz? Ano dziwnym trafem, "ojcowie marki" mogli sobie pogadać o tym jak to Blizzard nie jest w stanie wrócić do korzeni w momencie ogłoszenia PoE2 i niedawnego ogłoszenia D4, które niby ma wrócić do korzeni ;)

That's just low.

Ot, takie moje spostrzeżenie. Choć ja to i tak mam wywalone bo pogram w obie gry.

20.11.2019 23:13
30
odpowiedz
zanonimizowany736000
97
Generał

Co tu dziwnego, tyle lat. Ktoś pamięta Monolith? Mistrzów fpp, twórców Blood, AvP 1&2, Fear? Podobna sytuacja.

Wiadomość Twórcy serii Diablo „Starego Blizzarda już nie ma"