Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą
Nie ma jak "skromność" NVIDIA dla reklamy.
Rey Tracing jest przede wszystkim bardzo wymagający, myślę że na początku będą to wciskać wszędzie żeby pokazać moc jak np. BLOOM na 360 i PS 3, a potem po prostu tą dodatkową moc obliczeniową do innych rzeczy (szczegółowe modele postaci?)
Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą
Wg mnie coś nie bardzo. Już ponad rok temu było zapowiadane, że technika ray tracingu od amd będzie otwartą i wieloplatformową, więc siłą rzeczy sugerującą pojawienie się jej w przyszłych konsolach: Unlike Nvidia’s RTX ray-tracing technology, which runs on Microsoft’s DirectX Raytracing API, Radeon Rays is open source and conforms to the OpenCL 1.2 standard, so it could be deployed with non-AMD hardware and on multiple OS environments. https://www.tomshardware.com/news/amd-radeon-rays-raytracing-software,36702.html
Natomiast samo rozwiązanie amd odnośnie tej techniki zostało opatentowane w IV kwartale 2017 roku, jeszcze przed premierą rtx'ów. http://www.freepatentsonline.com/20190197761.pdf
tyle że to Nvidia pierwszy wydała karty z ray tracingiem i na odpowiedź amd trzeba czekać niemal 2 lata
Jakby amd/ intel / ktokolwiek wydał nawet za 5 lat raytraycing to efekt marketingowy byłby ten sam bo ta technologia jest wyśmienita i łatwa do reklamowania sama w sobie.
Natomiast jeżeli ktoś by wypuścił raytraycing później to nie trzeba byłoby kupować kart za ponad 5000 zł żeby móc mieć dobrą jakość RTX i przyzwoite fpsy jednocześnie.
MS opracowywal biblioteki do Ray Tracingu na dlugo przed wejsciem RTX. Natomiast AMD opatentowalo technologie kilka lat przed wejsciem RTX.
Wiec moze NV byla pierwsza, ale na pewno to nie ich zasluga. Ot kolejny "feature" po PhysX i Hairworks ktory ma sprzedac ich karty. Ale wiadomo jak z tym jest, minie kilka lat i 2-3 generacje zanim technoogia sie upowszechni.
Pierwsza generacja zawsze jest "za slaba" ale marketing na tyle dobry ze i tak sie sprzeda no bo jak to tak grac bez RT?
No tak średnio prawda, Amd zaczęło tworzyć patenty i technologie do ray i path traycingu w czasie rzeczywistym na długo przed wyjściem kart nvidii.
Gadać sobie może każdy. Liczy sie byc 1 w praktyce, a nie w teorii. Ktos moze sobie coś wymyslić, ale jeśli ja to stworze pierwszy, txn, ze bylem pierwszy. Amen
To, że są pierwsi ma niewielkie znaczenie w tym przypadku.
Liczy się jakość i to która technologia będzie bardziej przystępna dla twórców gier, bo to oni będą wprowadzać raytraycing w praktyce.
Nvidia jest pierwsza, ale mimo tego gier z RTX jest bardzo mało, a prawie każda z nich zrobiła to byle jak tylko po dodatkowe materiały promocyjne. Kart obsługujących RTX prawie nikt nie posiada, a nawet jeżeli już to i tak większość woli fpsy od bzdurnego odbicia które przestajesz zauważać po kilku sekundach.
Gadać sobie może każdy. Liczy sie byc 1 w praktyce, a nie w teorii. Ktos moze sobie coś wymyslić, ale jeśli ja to stworze pierwszy, txn, ze bylem pierwszy. Amen
Chińczycy wypuszczają np. iphony czy nowe Mercedesy przed ich premierą w oryginale, także tego... powodzenia z takim tokiem myślenia.
NVIDIA w ogłoszeniach o prace również chwali się, że wymyślili GPU, także różne rzeczy mówią.
Bo obiektywnie patrząc czy się to komuś podoba czy nie to oni popchneli sprawe do przodu. Nawet jeśli teraz będzie milion innych lepszych technologii.
Dla przypomnienia biblioteki do raytracingu nie przygotowała Nvidia tylko Microsoft i były "od dawna" w DX12. Po prostu nikt sobie nimi głowy nie zawracał "bo i po co"
NVIDIA pchneła sprawe do przodu i nagle okazało się że większość silników może ich używać... że można w kilka miesięcy przygotować nowe działające rozwiązania i liczyć promienie "na czymkolwiek"
Więc jak by się ktokolwiek nie oburzał, gdyby nie pchnięcie sprawy przez zielonych to w dalszym ciągu mieli byśmy coś z czego nikt by nie korzystał.
Podobnie zresztą było kiedyś z telewizorami 16:9. Nikt ich nie kupował bo nie było programów, nie było programów 16:9 bo nikt nie miał telewizorów. Ale w PL wystartowała nowa platforma cyfrowa która chciała się czymś wyróżnić więc wrzucili kilka (chyba dwa albo trzy) programy 16:9 Full HD a potem to już możecie sobie na youtubie zobaczyć co się działo w sklepach i u nadawców.
Czy to ta firma wymyśliła ten fomat? Nie... ale w przypadku PL to dzięki niej sprawa poszła do przodu. To samo zrobiła NVIDIA.
Więc w skrócie... tak... to dzięki nim aktualnie zawdzięczamy że w końcu w grafice komputerowej/growej coś się ruszyło.
Mało tego. Nawet intel z wargaming stworzyli rt do którego nie potrzeba dedykowanej karty ...
http://rykoszet.info/2019/10/15/aplikacja-demonstrujaca-technologie-ray-tracing-dla-world-of-tanks-na-pc/
Ja to raczej widzę w taki sposób, że NVidia zrobiła wszystko, żeby na RT odpowiednio zarobić i wypuścić to na rynek PC, zanim będą miały premierę nowe konsole. Były przesłanki, że MS, jak i AMD pracują nad tym tematem i myślę, że ta technologia miała napędzać sprzedaż nowych konsol. Nvidia oczywiście nie miałaby z tego zysku, bo ich układy się w nich nie znajdują, więc uprzedzili konkurencję. Jak było w rzeczywistości, cieżko powiedzieć. Jednak fakt jest taki, że temat już istnieje od jakiegoś czasu, a to, że RTX-y są w sprzedaży nie wiele zmienia, bo rynek w tym momencie nie jest na to gotowy. Ciekaw jestem tylko, co zaproponuje AMD i jak wypadnie ich podejście do tego tematu na PC. Warto mieć na uwadze, że MS, który wcześniej opracował bibliotekę DXR, współpracuje z AMD przy produkcji nowej konsoli.
A WIĘC TO ICH WINA!!11ONEone!1!!!!
to racja. gdyby nie nvidia . I wpompowane przez nią miliony w marketing i wsparcie. dzis nie było by rt na konsolach
Zgadzam się z NVidią, gdy by nie wypuścili kart graficznych RTX to nadal ta technologia była by jedynie w fazie projektów i patentów. Co z tego że prace nad RT były prowadzone już od dłuższego czasu przez wiele firm skoro dopiero Nvidia się odważyła na tak ryzykowny krok. Jestem pewny że nowe konsole nadal by były jedynie ewolucją tego co mieliśmy do tej pory.