Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
U mnie Na Pentium 2 wyświetliło 3 kl./s. Chyba nie pogram komfortowo w żadną grę.
Najwyższy czas przejść z windows 95 na wyższy.
Wymaga to pobrania CryEngine? Nigdzie nie widzę opcji pobrania samego Neon Noir.
Grałem w Quake II RTX i na GTX 1660Ti OC miałem 12-15 FPS'ów na najwyższych ustawieniach graficznych, więc tutaj raczej nie będzie lepiej, a do grania w gry z włączonym ray-tracingiem ta karta raczej się nie nadaje.
Ze strony pobierasz Launcher (prawy górny róg Download). Potem się logujesz i dodajesz Noir, włączasz Launchera i odpalasz demko.
Co do samego demka, mój GTX 760 dał mi 20-30 FPSów ze spadkami do 15 w scenie, gdzie są ruchome lustra. Dodatkowo tylko tam były błędy w odbiciach (zostawiały ślady za sobą). Dziwne, że tak stara karta potrafi uciągnąć ray tracing (sprawdzałem też ray tracing SEUSa do Minecrafta - podobna wydajność tylko że z błędami w odbiciach), a taka 1660 ma niby problemy?
Kajtek chyba czas najwyższy zrobić jakąś grę, chyba że to taka ukryta zapowiedź kolejnego zabójcy graficznego z RT na czele?
Dostałem 8975 punktów. Chyba korzysta ze sprzętowego RTX bo na 2060S w FHD, odbicia Ultra najmniej zauważyłem 77FPS, najwięcej stokilkanaście.
Odbicia ładne, ale ogólnie pustawo i bez szału.
Mało mnie to interesuje, kiedy Crysis 4?
Ładne odbicia i pikselowe tekstury.
Dlaczego ktoś miałby płacić za jakiś benchmark skoro jest Quake II RTX? Ogólnie nie wiem dlaczego ktoś płaci za sprawdzenie komputera... w aplikacji, która oprócz sprawdzenia możliwości i podania danych niczego nie oferuje. Gry robią dokładnie to samo i jeszcze oferują rozrywkę. Proszę o jakiś argument "za" płatnym benchmarkiem.
UP
niektórym rośnie wiadomo co gdy zobaczą 60 fps RT
Sorry stary, ale czytajac Twoje posty wylania sie osoba, ktora jak by to delikatnie powiedziec bardzo negatywna. Wszystko w porzadku w Twoim zyciu ?
Benchamrki robi sie po to, aby przetestowac/porownac. Jak wyjda kolejne karty rtx to bedzie mozna porownac ile osiagaja w porownaniu do poprzedniej generacji. Moze niektorzy pompuja tym e-peena, ale to pewnie zdecydowana mniejszosc chociaz pewnie najbardziej slyszalna.
Jaka konfiguracja ?
Przecież ten cały RT to badziew przereklamowany ktoś naprawdę się tym jara ? To tylko dobrze wygląda w grach typu Quake 1 :D
Ja sie jaram. Ta technologia dopiero raczkuje. No, ale za 2-4 generacje ludzie beda sie zastanawiac jak mozna bylo bez tego.
Kiedyś ludzie tak samo mówili o grafice wektorowej. :D
A wcześniej o kinematografii, a jeszcze wcześniej....
Akurat RT może zmienić oblicze wyświetlanej grafiki w grach (RT już znany jest od dawna w animowanych filmach i CGI). Po prostu ta technologia dopiero dzisiaj umożliwia generowanie obrazu w czasie rzeczywistym. Wada jest taka, że jeszcze nie jest to wystarczająco wydajne by zwykły użytkownik mógł się cieszyć.
Ważnej rzeczy w artykule zabrakło.
Tego, że silnik od CryTek nie ma pełnego "global illumination", przez oparcie się na "voxel cone tracing".
To nie jest badziew. Po prostu na razie jest na niego za wcześnie, ale RT ułatwi tworzenie grafiki w grach i wygląda realistyczniej.
Lepiej było kiedyś z 15 lat wcześniej bez RTX, bez destrukcji otoczenia, bez super grafiki. Wszystkie elementy gry były z betonu nie do rozwalenia. Gry wychodziły co roku kolejne części i każdy się cieszył. A teraz wprowadzają mnóstwo fajerwerków graficznych co przekłada się na kilka lat czekania zanim stworzą grę.
Tylko, że to nie jest raytracing a voxel cone tracing (czyli taki RT wannabe) ;]. Ta metoda istniała odkąd dx11 powstał. Mimo to i tutaj nvidia radzi sobie dużo lepiej niż amd na zwykłych compute shaderach :).
Tyle, ze bez Turingów tego nie odpalisz :)
Byłoby miło jakbyście obaj trochę poczytali. Tutaj macie więcej informacji na temat tego, jak został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment engine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów nowych kart oraz DX12 / Vulkan, ale mają to w planach na przyszłość.
Tutaj macie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment CryEngine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów wydajnościowych nowej generacji GPU oraz DX12 / Vulkan, ale mają w planach zaimplementować to w przyszłości.
At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.
However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.
Na połowie ekranu wyjdzie Ci taki wynik, ze tak jakby to w ogóle nie działało, nie wspominając o fakcie, że w oknie to ... nie wygląda, wiec tak, jakbym miał rację. :)
Wpierw warto sobie poczytać (lub posłuchać), jak renderowany jest obraz w nowoczesnych grach. Pomoże to zrozumieć, co oznacza "half-screen resolution" w kontekście "compute".
http://www.adriancourreges.com/blog/2015/11/02/gta-v-graphics-study/
Dodatkowo:
https://www.cryengine.com/news/view/ray-tracing-for-everyone-neon-noir-benchmark-tool-released
"We have also added a configuration setting so you can change the quality of the ray tracing in the benchmark from Very High to Ultra, demonstrating how the new technology can be adapted for different levels of performance by the developer or user. When running on the Ultra setting, ray-traced reflections are rendered at the same resolution as the scene. When running on the Very High setting, we adjust a value called LowSpecMode to reduce the resolution of those reflections for rigs with lower performance, saving rendering costs, while still delivering a beautiful scene."
"In the benchmark example, the LowSpecMode value is 0 for the Ultra setting, and the LowSpecMode value is 1 for the Very High setting. A scene rendered at 1920p x 1080px with a LowSpecMode value of 1 will result in ray-traced reflections rendered at a resolution of approximately 1357 x 763px. When the feature ships in CRYENGINE, developers will be able to adjust this value to achieve the level of performance they desire for specific scenes, and/or give control over the performance of ray tracing to users as part of the graphics settings."