Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

13.11.2019 20:47
KUBA1550
😢
1
KUBA1550
57
Generał

U mnie Na Pentium 2 wyświetliło 3 kl./s. Chyba nie pogram komfortowo w żadną grę.
Najwyższy czas przejść z windows 95 na wyższy.

13.11.2019 21:43
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
lee32147
62
Konsul

Wymaga to pobrania CryEngine? Nigdzie nie widzę opcji pobrania samego Neon Noir.
Grałem w Quake II RTX i na GTX 1660Ti OC miałem 12-15 FPS'ów na najwyższych ustawieniach graficznych, więc tutaj raczej nie będzie lepiej, a do grania w gry z włączonym ray-tracingiem ta karta raczej się nie nadaje.

13.11.2019 21:44
robert357
2.1
robert357
66
Konsul

Ze strony pobierasz Launcher (prawy górny róg Download). Potem się logujesz i dodajesz Noir, włączasz Launchera i odpalasz demko.

Co do samego demka, mój GTX 760 dał mi 20-30 FPSów ze spadkami do 15 w scenie, gdzie są ruchome lustra. Dodatkowo tylko tam były błędy w odbiciach (zostawiały ślady za sobą). Dziwne, że tak stara karta potrafi uciągnąć ray tracing (sprawdzałem też ray tracing SEUSa do Minecrafta - podobna wydajność tylko że z błędami w odbiciach), a taka 1660 ma niby problemy?

post wyedytowany przez robert357 2019-11-13 21:51:05
13.11.2019 23:05
ReznoR666
2.2
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Są różne implementacje Ray Tracingu. Do tego również różnie obciążające układ graficzny i działające w różne sposoby na różne rzeczy na raz.

13.11.2019 21:56
WolfDale
3
odpowiedz
WolfDale
74
zanonimizowany15032001

Kajtek chyba czas najwyższy zrobić jakąś grę, chyba że to taka ukryta zapowiedź kolejnego zabójcy graficznego z RT na czele?

13.11.2019 21:59
Sid67
4
odpowiedz
Sid67
225
Generał

Dostałem 8975 punktów. Chyba korzysta ze sprzętowego RTX bo na 2060S w FHD, odbicia Ultra najmniej zauważyłem 77FPS, najwięcej stokilkanaście.
Odbicia ładne, ale ogólnie pustawo i bez szału.

13.11.2019 22:49
5
2
odpowiedz
zanonimizowany1277131
21
Pretorianin

Mało mnie to interesuje, kiedy Crysis 4?

13.11.2019 23:07
😉
6
odpowiedz
zanonimizowany1279081
15
Pretorianin

Ładne odbicia i pikselowe tekstury.

13.11.2019 23:09
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany828620
44
Pretorianin

Dlaczego ktoś miałby płacić za jakiś benchmark skoro jest Quake II RTX? Ogólnie nie wiem dlaczego ktoś płaci za sprawdzenie komputera... w aplikacji, która oprócz sprawdzenia możliwości i podania danych niczego nie oferuje. Gry robią dokładnie to samo i jeszcze oferują rozrywkę. Proszę o jakiś argument "za" płatnym benchmarkiem.

post wyedytowany przez zanonimizowany828620 2019-11-13 23:11:02
14.11.2019 07:49
7.1
1
siera97
53
Senator

Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.

14.11.2019 12:52
robert357
7.2
robert357
66
Konsul

Ten akurat jest za darmo. 3DMark Port Royal zaś już nie (a był on pierwszym i jedynym benchmarkiem z ray tracingiem).

13.11.2019 23:26
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1295029
0
Pretorianin

UP
niektórym rośnie wiadomo co gdy zobaczą 60 fps RT

post wyedytowany przez zanonimizowany1295029 2019-11-13 23:27:14
14.11.2019 00:25
maciell
8.1
maciell
115
Senator

Sorry stary, ale czytajac Twoje posty wylania sie osoba, ktora jak by to delikatnie powiedziec bardzo negatywna. Wszystko w porzadku w Twoim zyciu ?

Benchamrki robi sie po to, aby przetestowac/porownac. Jak wyjda kolejne karty rtx to bedzie mozna porownac ile osiagaja w porownaniu do poprzedniej generacji. Moze niektorzy pompuja tym e-peena, ale to pewnie zdecydowana mniejszosc chociaz pewnie najbardziej slyszalna.

14.11.2019 07:36
😁
8.2
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Nie pisz tak do niego, bo cię zgłosi, że trollujesz.

13.11.2019 23:47
legrooch
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
legrooch
231
MPO Squad Member

W 3440x1440 7049 punktów

14.11.2019 00:00
9.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Jaka konfiguracja ?

14.11.2019 07:33
legrooch
9.2
legrooch
231
MPO Squad Member

i5 z RTX Ti

14.11.2019 01:26
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1285146
7
Pretorianin

Przecież ten cały RT to badziew przereklamowany ktoś naprawdę się tym jara ? To tylko dobrze wygląda w grach typu Quake 1 :D

14.11.2019 02:09
maciell
10.1
maciell
115
Senator

Ja sie jaram. Ta technologia dopiero raczkuje. No, ale za 2-4 generacje ludzie beda sie zastanawiac jak mozna bylo bez tego.

14.11.2019 05:57
keeper_4chan
10.2
1
keeper_4chan
104
Generał

Kiedyś ludzie tak samo mówili o grafice wektorowej. :D
A wcześniej o kinematografii, a jeszcze wcześniej....

14.11.2019 06:09
10.3
laki2217
126
Generał

Akurat RT może zmienić oblicze wyświetlanej grafiki w grach (RT już znany jest od dawna w animowanych filmach i CGI). Po prostu ta technologia dopiero dzisiaj umożliwia generowanie obrazu w czasie rzeczywistym. Wada jest taka, że jeszcze nie jest to wystarczająco wydajne by zwykły użytkownik mógł się cieszyć.

14.11.2019 06:07
keeper_4chan
11
odpowiedz
keeper_4chan
104
Generał

Ważnej rzeczy w artykule zabrakło.
Tego, że silnik od CryTek nie ma pełnego "global illumination", przez oparcie się na "voxel cone tracing".

>> https://ithardware.pl/aktualnosci/crytek_chwali_sie_wlasnym_ray_tracingiem_dziala_na_radeonie_rx_vega_56-8859.html

14.11.2019 06:21
12
odpowiedz
zanonimizowany828620
44
Pretorianin

To nie jest badziew. Po prostu na razie jest na niego za wcześnie, ale RT ułatwi tworzenie grafiki w grach i wygląda realistyczniej.

14.11.2019 07:53
kubuses
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
kubuses
8
Konsul

Najlepszym benchmarkiem na rt to jest RDR2 w tej chwili chyba

14.11.2019 12:54
robert357
13.1
robert357
66
Konsul

Przecież RDR2 nie ma ray tracingu...

14.11.2019 14:17
kubuses
13.2
kubuses
8
Konsul

No właśnie o to chodzi

14.11.2019 08:45
14
odpowiedz
MadMaxPL
56
Konsul

RT- zbędna technologia!

14.11.2019 11:14
KUBA1550
😃
15
odpowiedz
KUBA1550
57
Generał

Lepiej było kiedyś z 15 lat wcześniej bez RTX, bez destrukcji otoczenia, bez super grafiki. Wszystkie elementy gry były z betonu nie do rozwalenia. Gry wychodziły co roku kolejne części i każdy się cieszył. A teraz wprowadzają mnóstwo fajerwerków graficznych co przekłada się na kilka lat czekania zanim stworzą grę.

14.11.2019 12:10
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
hydzior
64
Pretorianin

Tylko, że to nie jest raytracing a voxel cone tracing (czyli taki RT wannabe) ;]. Ta metoda istniała odkąd dx11 powstał. Mimo to i tutaj nvidia radzi sobie dużo lepiej niż amd na zwykłych compute shaderach :).

post wyedytowany przez hydzior 2019-11-14 12:11:20
14.11.2019 13:04
16.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Tyle, ze bez Turingów tego nie odpalisz :)

14.11.2019 14:24
ReznoR666
16.2
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Byłoby miło jakbyście obaj trochę poczytali. Tutaj macie więcej informacji na temat tego, jak został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment engine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów nowych kart oraz DX12 / Vulkan, ale mają to w planach na przyszłość.

14.11.2019 14:27
ReznoR666
17
odpowiedz
4 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Tutaj macie więcej informacji na temat tego, w jaki sposób został użyty Ray Tracing w tym demie:
https://www.cryengine.com/news/view/how-we-made-neon-noir-ray-traced-reflections-in-cryengine-and-more
Na ten moment CryEngine wciąż nie korzysta z dodatkowych benefitów wydajnościowych nowej generacji GPU oraz DX12 / Vulkan, ale mają w planach zaimplementować to w przyszłości.
At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.

However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-11-14 14:30:46
14.11.2019 19:07
17.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Na połowie ekranu wyjdzie Ci taki wynik, ze tak jakby to w ogóle nie działało, nie wspominając o fakcie, że w oknie to ... nie wygląda, wiec tak, jakbym miał rację. :)

14.11.2019 22:10
ReznoR666
17.2
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Wpierw warto sobie poczytać (lub posłuchać), jak renderowany jest obraz w nowoczesnych grach. Pomoże to zrozumieć, co oznacza "half-screen resolution" w kontekście "compute".
http://www.adriancourreges.com/blog/2015/11/02/gta-v-graphics-study/

14.11.2019 22:16
ReznoR666
17.3
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Dodatkowo:
https://www.cryengine.com/news/view/ray-tracing-for-everyone-neon-noir-benchmark-tool-released
"We have also added a configuration setting so you can change the quality of the ray tracing in the benchmark from Very High to Ultra, demonstrating how the new technology can be adapted for different levels of performance by the developer or user. When running on the Ultra setting, ray-traced reflections are rendered at the same resolution as the scene. When running on the Very High setting, we adjust a value called LowSpecMode to reduce the resolution of those reflections for rigs with lower performance, saving rendering costs, while still delivering a beautiful scene."

"In the benchmark example, the LowSpecMode value is 0 for the Ultra setting, and the LowSpecMode value is 1 for the Very High setting. A scene rendered at 1920p x 1080px with a LowSpecMode value of 1 will result in ray-traced reflections rendered at a resolution of approximately 1357 x 763px. When the feature ships in CRYENGINE, developers will be able to adjust this value to achieve the level of performance they desire for specific scenes, and/or give control over the performance of ray tracing to users as part of the graphics settings."

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-11-14 22:19:03
14.11.2019 22:22
ReznoR666
Technologie Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu