Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
Właśnie skończyłem oglądać wywiad Rhykkera z jednym z devsów, poniżej zebrałem to co najciekawsze odnośnie Diablo 4. Rozszerzenie tego o czym jest artykuł.
- Otwarty świat to już wiemy z artykułu
- Już teraz wiadomo że oprócz 5 podstawowych klas będą kolejne. Będą one zawarte w dużych dodatkach które będą wychodzić.
- Dodatki oprócz klas będą zawierać kolejne regiony, rozszerzenie kampani itd. Będą też podnosić max level postaci.
- Będzie crafting, rzekomo czas poświęcony na zdobywanie materiałów ma być tego warty.
- Kampania nie będzie tym czym była w poprzednich częściach z podziałem na akty, z zdedykowanymi mapami. Będzie niejako zaimplementowana w otwarty świat
- Kampanie będziesz mógł w całości przejść solo aczkolwiek będziesz mogł też do niej zaprosić znajomego/znajomych.
- Otwarty świat będzie współdzielony z innymi graczami, prywatne będą dungeony
- Gra będzie zawierać World Bossy
- Gra nie będzie posiadać poziomów trudności, nie tak jak w poprzednich częściach. Poziomy trudności będą posiadać tylko dungeony etc.
- Nie będzie handlu takiego jak w Diablo 2. Będą natomiast itemy które będzie można sobie przekazywac w określonym czasie po ich zdobyciu, będą też grupa itemów które będzie można przekazać w nieokreślonym czasie po zdobyciu ale raz przekazane itemy nie będą mogłbyć znów przekazywane. Najpotężniejsze itemy nie będą handlowalne
- Bedą leaderbordy ale na chwilę obecną nic więcej na ten temat
- Jeżeli chodzi o buildy postaci i ich użyteczności dla grupy to mniej więcej na takiej zasadzie jak w diablo 3. Nie będzie buildów które mają np. tylko leczyć innych graczy. Każdy build ma dawać nam możliwość interakcji z mobami, jeżeli nie będzie to dps to np. stunowanie itp.
- Ma być coś na wzór kostki horradrimów
- Będą oczywiście itemy setowe oraz legendarne ale będą również mityczne (najpotężniejsze)
- Magic find nie będzie w formie affixu, nie będziemy zmuszani do wyboru czy item ma mieć magic find czy np. atak. Nie chcą aby gracz musiał wybierac czy chce zabijać szybciej czy mieć większe szanse na dropa
- Na chwilę obecną po śmierci zrzucasz z siebie część złota, musisz potem biec to podnieść
- Dużo więcej możliwości w trakcie tworzenia postaci i jej customizacji
Najciekawszy fragment
- Wiemy że gra nie wyjdzie w najbliższym czasie, w najbliższym nawet jak na "standardy Blizzarda, 10 lat?"
- Miejmy nadzieję że nie.
Cały wywiad poniżej od 47 minuty.
https://www.twitch.tv/videos/502745002
Jednego jestem pewien ale to było wiadomo na długo przed zapowiedzią gry (z wielu powodów) - gra wyjdzie za kilka lat.
Nie sugerujcie się tym że jest info że wyjdzie na obecną generację konsol. Przede wszystkim nie oznacza to że oznacza to iż wyjdzie przed pojawieniem się kolejnej generacji konsol. Blizzard może wydać za za 4 lata grę na nowe jak i na starsze konsole w celu zmaksymalizowania zysków bądź po prostu w jakiś sposób wytłumaczyć graczom że nie wyjdzie na ps4 i xbox one.
Niemal na pewno będziemy musieli być stale podłączeni do sieci, by cieszyć się światem Sanktuarium.
Czyli znowu trzeba będzie zmierzyć się z lagami niekoniecznie po swojej stronie bo często mi się zdarza, że grając w D3 nagle gra mocno laguje albo całkowicie wyrzuca z gry tracąc to co ugraliśmy np zlecenia albo w trakcie GR czyli stracony klucz, a czasem nawet podczas klepania bosa.
Kilka razy zagrałem w party z 4 osobami i mimo mocnego sprzętu i dobrego internetu jak wszyscy używali czarów to cała gra ścinała jakby chodziła w 5 fpsach.
Oj co ja bym dał aby przy tej części wróciło to samo uczucie gdy byłem nastoletnim gówniarzem i z przerażeniem oraz fascynacją odkrywałem Diablo II...
Przecież ludzie korzy stworzyli Diablo 1-2, warcrafty 1-3, starcrafta już tam nawet nie pracują... Z zamieci to tylko nazwa została xD
No woody amerykę odkryłeś, co Ty byś chciał żeby ludzie w jednej firmie po 40 lat robili? :)
Nie ma co się podniecać, w wersji finalnej może to być całkiem inna gra niż przedstawiono, ale i tak czekam z niecierpliwością.
Mroczny klimaty aż bije z ekranu. Mam nadzieję, że utrzymają ten kierunek bo wtedy prawdziwe Diablo powróci w blasku i chwale.
Widać, że wyciągnęli wnioski. Teraz czeka ich długie dopracowywanie. Ciekawi mnie jedna rzecz: przewidujecie, że gra wyjdzie w 2020. Na panelu szef projektu powiedział, że do wydania jeszcze soon, nawet nie blizzardowskie soon. 2021 to wg mnie najwcześniejszy możliwy termin.
I ciekawostka: za fabułe w części IV odpowiada nasz rodak, Sebastian Stępień z CDP :) a że odpowiadał on też za fabułę W3 i częściowo Cyberpunka może wreszcie fabularnie Diablo wejdzie na wyższy poziom
Ta będą tłumaczyć że trzeba mieć do D4 stały dostęp do internetu bo piractwo i D3 nie zostało spiracone .A S2 jakoś miał tryb Offline też został spiracony dla mnie to kiepski argument Blizzarda że piractwo.Raczej chodziło o to że D3 była najsłabszą grą i ja by miało tryb Offline to gracze naprawili by D3 modami i Blizzard nie chciał się do tego przyznać że D3 było słabą grą.
Tu chodzi o Battlenet - nie pograsz bez sieci bo gra będzie wymagała BN. Kto wie może dadzą tryb offline ale i tak weryfikacja przejdzie przez BN. Zobaczymy, dziś jest panel i Q&A więc może takowe pytanie padnie
Może nie do końca można to nazwać scrakowaniem, ale przecież można było spiracić. Pobrać i odpalać przez jakiś tam program...
Fani Diablo są rozczarowani, bo chcieli pohejtować sobie na cukierkowe D4, a Blizzard dał im mrok. Nie ładnie Blizzard, nie ładnie.
Nudziła. Nie chciało mi się nawet, wszystkimi postaciami, przechodzić całej gry. Skończyłem dwoma, dwie siedzą w 5 akcie, a łowcą demonów dopiero w 3(nie lubię tej klasy,gra się beznadziejnie) Była za prosta,Nawet na bardzo głębokich szczelinach. Dostawaliśmy mocniej, ale przy tak szybkiej regeneracji, nie miało to znaczenia. Słabiutki rozwój postaci.W sumie to rozwoju nie było wcale. Dostawałeś co jakiś poziom, umiejętność, potem runy, i mogłeś wybrać co lepsze.Przedmioty też tyłka nie urywały. Łącznie znalazłem 3 przedmioty, które są naprawdę świetne. Wow.. Gdzie po takim samym czasie, w D2 miałem świetne zestawy, i legendarki, które urywały tyłek. Ale żeby nie było. Gra ma plusy. Jest szybka,widowiskowa ,i ogólnie za pierwszym podejściem, jest bardzo przyjemna, dużo osiągnięć do zdobycia. Gdybym miał oceniać, to takie 7.5.
W sumie w tym roku, zapowiedzieli większość. Co im zostanie na następny rok?:D Mam nadzieję że Warcraft 4 i w końcu remaster dwójki. Albo nie wiem ,coś świeżego. Albo np strzelanka starcraft,RPG diablo .
A co do tej gry. Czekam. Bo to będzie mój ostatni H'nS ,tak samo, jak GTA 6, będzie moim ostatnim GTA ;D Za stary się na to robię. I coraz mniej czasu się będzie miało.
Patrząc na to wszystko z perspektywy diablowego każuala, zastanawiam się czy Diablo 3 to nie jest aby świetna gra, którą zarżnęła toksyczna społeczność. To nie stwierdzenie - to pytanie do forumowiczów.
Obejrzałem sobie to Diablo 4. Wyglada obrzydliwie. Jak Diablo 3, tylko z nalozonym filtrem "chcesz sie zabic". No, ale tego podobno chcieli fani. Żeby bylo brzydko jak w 2000.
Bez przesady. Różnica jest widoczna gołym okiem. Całkiem inna koncepcja graficzna.
Tylko czego gracze tak naprawdę chcą? Jeśli diablo ma być przystępne dla jak największej liczby graczy, to czy zdecydują się na "odkażualowienie?"? Czy to tylko graficzny lifting. Który swoją drogą mi się nie podoba. O ile w diablo I i II mi się podobało, tak tutaj ani trochę. Wydaje mi się, że problemem Diablo 3 był raczej endgame, który miał mety. Jeden słuszny build itd. Z Diablo 4 zrobi się chyba mmo i to może być jakiś powiew świeżości. Czy dobry, to się okaże. Jeśli ktoś oczekuje takich samych wrażeń jak podczas grania w D2 to niestety, ale najprawdopodobniej się zawiedzie. Lepiej zrewidować oczekiwania na coś w stylu... Jak najlepszej zabawy, a nie powrotu do dawnych czasów.
To zależy, co nazywasz toksyczną społecznością? Weź pod uwagę, że ta społeczność została zbudowana przez poprzednie dwa tytuły serii. Czy toksycznością jest oczekiwanie, że kolejna część zachowa klimat i konwencję serii?
Z puktu widzenia casuala jest to bez znaczenia, bo taka osoba ocenia grę jako samodzielną całość, nie ma oczekiwań itd. I ma do tego prawo.
Teraz pozostaje tylko pytanie, czy casuale tworzą społeczność gry? Nie, pograją chwilę i pójdą dalej. No i właśnie na tym się Blizzard przejechał. Zrobili grę dla casuali, licząc zyski i olewając społeczność i jej oczekiwania. Casuale znudzili się i sobie poszli, a Blizzard dostał to, na co zasłużył.
A odnosząc się do ostatniej afery z banami graczy, to powiem że Blizz miał już takie ciągoty dawno temu. W D3 obiecali, że PvP dodadzą po premierze i żeby szykować postacie. No to kupiłem, grałem, po czym ostatecznie ogłosili, że PvP nie będzie, bo nie umieją tego zrobić... Można dostać zwrot kasy, pod warunkiem że grało się mniej niż 30 czy 40 godzin...
A za pisanie co o tym sądzę, zostałem dożywotnio zbanowany na forum gry :D
Nic już od nich nie kupię w ciemno. A grałem od wydania pierwszej części.
D3 świetną grą z pewnością nie jest. Jest zrobiona bez pomysłu, nadaje się do przejścia i odstawienia na półkę, a nie grania latami jak D2. Wieje nudą i nie ma w niej co robić po szybkim uzbieraniu ekwipunku. Chyba, że ktoś lubi mordować miliony razy te same, bezmyślne stworki.
Podoba mi się ten styl oprawy (też dostrzegacie mocne naleciałości nordyckie?), chociaż do lekko komiksowego D3 też nie miałem większych zastrzeżeń (może za wyjątkiem aktu III i IV, które moim zdaniem były trochę zbyt monotonne wizualnie). Cieszy mnie powrót Druida (lubię postaci polimorficzne), tylko czemu musi wyglądać jak otyły, leśny dziadek? :). Póki co, jestem dobrej myśli.
Może i kafar, ale z bebechem :). Zobacz sobie zapisy rozgrywki z dema, na którym widać między innymi ekran postaci.
Będziesz mógł customizować postać więc jest też duża szansa na to, że zrobisz sobie Druida z D2 :)
Dla mnie spoko. Ja to widze tak:
koles ktory mieszka w lesie i zna sie na magi ->
posuwa jakies lesne driady(kto wie moze nawet jak sie przemienil w niedzwiedzia to z ciekawosci puknie niedzwiedzice), zywi sie czewonym miesem z ogniska, pedzi magiczny bimber, zasypia i wstaje o ktorej chce
nie chce mi sie wierzyc ze zamiast tej sielanki ->
wstaje rano pije odtluszone mleko, wpierw robi brzuszki, rzecz jasna, pozniej kardio. Nastepnie rozglada sie za jarmuzem na koktajk itd itd
nie mam czasu sie rozpisywac, mowiac krotko. Wyglada tak jak (wedlug mnie rzecz jasna) druid powininen wygladac, a nie jak jakas wyperfumiony koksik z silowni
aha dodam tylko ze wszystko sie zmienia, pamietam kiedys kiedys za dzieciaka, byla na osiedlu prowizoryczna silowonia. Naturalnie jedyne na co moglem liczyc wchodzac tam to na tekst w stylu "spier... mlody" ewetualnie bardziej czule "spadaj"
Jak podroslem to juz nawet zachecali do cwiczen, z tym ze mnie to tego nie ciagnelo. do rzeczy -> kilka razy bylem i tematy poruszane tam w zasadzie niczym nie roznily sie od tematow poruszanych na budowie, w wojsku czy szatni po treningu. Ot zywkle meskie przechwalki, historie z melanzy, jakies seksy, awantury wszelkiego rodzaju uzywki etc. Co istotne poza slowem "frajer" najgorsze co mozn a bylo uslyszec to "pedal".
Jak wyglada teraz silownia? chyba najbardziej tematami rozmow, bo niczym sie one nie roznia od tematow poruszanych w DAMSKICH czasopismach. Mozna sie dowiedziec jak dbac o cere, albo czy warto depilowac klate, co najlepiej nawilza po treningu zeby nie miec takich zrogowacialych dloni itd
Mam nadzieję, że nie powtórzą ten sam sytuacji co Diablo 3. W zapowiedzi Diablo 3 też było dużo mroku, a w wersji finalnej dużo zmienili na gorsze i dodali za dużo kolorystykę, co trochę psuje tylko klimatu gry.
No nie do końca - po prezentacji D3 internet obiegł hejt o cukierkowość. Pamiętam do dziś z jednej strony dynamika, animacje i feeling walki robił wrażenie, powrót starych znajomych itp z drugiej ludzie narzekali na paletę barw, przerysowanie i że potwory się świecą jak choinka
To fakt. Mój pamięć jednak plata figle.
Wszystko ładnie i pięknie ale to co najważniejsze budzi w tekście olbrzymie wątpliwości. Autor cieszy się tym że każdy bardzo szybko dropi legendarne itemki a to praktycznie stawia cały system lootu pod znakiem zapytania bo dobre unikaty w żadnym wysokiej klasy h&s nie leciały łatwo i śmiem twierdzić że nie powinny tego robić. Skill tree też jest bardzo niepokojące - z jednej strony wygląda podobnie do 2 ale możliwość żonglerki i brak jakichkolwiek konsekwencji czy wymagań przy cofaniu punktów zupełnie trywializują rozwój i brzmią równie casualowo jak system z D3. Po zapowiedzi byłem umiarkowanie optymistyczny jednak z coraz większą ilością informacji wygląda mi to na podrasowaną D3 z lepszą estetyką a gameplayowi z D3 żaden tuning nie pomoże.
Spokojnie powiedzieli że inspirują się systemem lootu z D2 a sam balans będzie na końcu developmentu. To że dropiło w demie podobnie jak w D3 to tylko dlatego żeby ludzie mogli przetestować mechaniki i tyle. Idę o zakład że do premiery loot i umiejętności się pozmieniają. Przed nimi jeszcze przynajmniej 2 lata pracy.
Potwierdzam, dropy unikatów/legendarek w demie na blizzconie w pewnym zakresie były ustalone :)
Nie wykluczam tego że system lootu może się zmienić. Z tego co mówicie to wciąż jedna wielka niewiadoma i liczę że to poprawią. System skilli jest bardziej niepokojący bo wydaje się że to że można nimi żonglować jest już ustalone a nie uważam tego za dobry pomysł. Cofanie skill pointów to dobra rzecz tylko wtedy gdy wymaga zrobienia czegoś specjalnego co musi zająć trochę czasu (jak zdobycie Regret Orbów w PoE). H&S to specyficzny gatunek który jak dotąd udowodnił że gra może być bardzo przystępna ale końcowym odbiorcami w których się celuje powinni być zawsze gracze "hardcorowi". W zasadzie oprócz Diablo 3 trudno o H&S który byłby mechanicznie nastawiony na casuali (nawet Torchlight mimo oprawy miał głębie mechaniczną) a zmiana skilli w locie to w zasadzie kwintesencja tego. Póki co to tylko wróżenie z fusów i wiele się może zmienić więc zobaczymy.
"There's a large, seamless, connected, and shared space in the world, going down into dungeons, being able to group with your friends, trading and PvP. We feel that the best way to experience that is in a world that is online"
Więc o offline można zapomnieć.
W 2008 roku gdy zapowiadali D3 kwestia braku offline mogła boleć ale w 2019 gdzie praktycznie internet jest wszędzie w większości szerokopasmowy lub światłowód ?
Praktycznie nie znaczy wszędzie
Pozostaje liczyć że do tego 2021 wzwyż będę miał już internet w domu jak prawdziwy człowiek XXI wieku
Nie będzie AH - będzie handel między graczami
Da się grac padem na PC?
Na konsoli w 3 grasz padem i w ogole edycja konsolowa bije o lata świetlne pecetową.
Słyszałem, że nowe diablo ma być grą MMO z trybem battle royal, mikro płatnościami, 3 rodzajami season passa, specjalnym marketem oraz rynkiem przedmiotów i skórek. Oczywiście gra będzie dostępna na smartfonach/PC/konsolach i lepszych radiach samochodowych na androidzie, pralkach oraz lodówkach z funkcją smart.
Fabuła i gameplay podobno też ma występować, podobno 3 mc przed premierą zostanie powołany team który ma ogarnąć te dwa najmniej znaczące elementy gry. Oczywiście gra będzie dostępna w early acces z 2-miesięczną wyłącznością na pralki firmy Bosch.
Chodzenie po drabinach i wspinanie było pokazane już w D3 na blizconnie w 2010 roku tak samo runy aczkolwiek finalnie nie weszło do gry. Cały layout skilli też został zmieniony. Więc wstrzymalbym się trochę z tymi zachwytami odnośnie run i drzewka talentów itp bo koniec końców może się okazać że zmienią koncepcję i gamplay na premierę może być wywrocony do góry nogami niż to co widzieliśmy wczoraj. Ale trzymam kciuki i jestem dobrej myśli.
Nie zrobią tego bo gracze by ich zjedli.
Akurat Activision graczy ma głęboko, jeśli tylko płacą. Kasia, misiu, kasa.
Firma z zapewne pół miliardowym budżetem na produkcje pokazuje coś co wygląda gorzej niż niezależne pozycje takie jak Wolcen, Path of Exile czy nawet Grim Dawn. Pokraczne animacje, ułomna detekcja kolizji, przeciętne tekstury. Dzisiejsi gracze są już naprawdę idiotami hype'ując coś tak zacofanego.
Jeżeli to troll post to daje 2+/10 na zachętę, jeżeli na poważnie to współczuje rodzicom.
Można Blizzard lubić lub nie ale trzeba być ślepym żeby nie widzieć różnicy w grafice wersji alpha do wydanych już gier. Co nie zmienia faktu, że graficznie jest to połączenie PoE właśnie z Lost Arc przy czym już teraz bije PoE ilością detali i szczegółów. Fani gry nie czekają na obługę RTX przez nowe Diablo tylko o powrót do korzeni i mroku i póki co to dostajemy
piszesz o pokracznych animacjach, jednocześnie jako wzór podajes PoE, jeśli przez to nazywasz się świadomym graczem, to ja chyba jednak wolę pozostać nieświadomym.
Myślisz, że jaka to wersja? Finalna? Już i tak na tym etapie wygląda naprawdę dobrze jak na gatunek h&s, a będzie jeszcze lepiej. D4 to ostatnia szansa blizzarda na wskrzeszenie serii.
Jak sam autor tekstu wspomniał, wiele rzeczy może jeszcze pójść nie tak. Jestem jednak dobrej myśli. Blizzard jest teraz w takim dole wizerunkowym, że musieliby być totalnymi ignorantami, aby odepchnąć od siebie ostatnią deskę ratunku, jaką jest Diablo 4. Oby tego nie zaprzepaścili, a będzie dobrze.
Blizzard...
Dodali do gry mounty aby je spieniężyć na wzór WoWa...
Co z tym idzie prawdopodobnie postacie będą biegać w tempie vaniliowym bez żadnych speedboostów co będzie miało wymusić korzystanie z mountów.
a skąd wziąłeś te prawdopodobne wieści geniuszu?
Nie domyśliłeś się przypadkiem że skoro zrobili jedną wielką mapę podzieloną na 5 regionów zamiast podziału na akty to przydałoby się jakoś ułatwić poruszanie po tej mapie? Poza tym we wszystkich częściach nic mnie tak nie wk....ło jak powolne poruszanie się postaci, więc nic tylko wykrzyczeć WRESZCIE.
A co do wzorowania się na WoWie... gdyby pozostali tworzyli mikropłatności na wzór WoW'a zapewniam Cię, że 90% hałasu wokół mikropłatności by znikną. W tej grze jest to tak mało znaczący ułamek zawartości gry, że w ogóle nie ma co zwracać na niego uwagi.
@xand - Szczerze? Ja się dziwię, że wierzchowce nie są wręcz codziennością we wszelkich cRPG-ach i innych tworach w klimatach fantasy czy quasiśredniowiecza. Powinny się pojawiać znacznie częściej bo jest to i klimatyczne i co tu kryć - wprowadza realizm.
No i niech biegają powoli. D3 to jest jakaś parodia a nie gra, gdzie build pod farmę to ten w którym postać porusza się jak błyskawica a pod bicie rekordów to support zbierający pierdyliard mobów w kupę i reszta nawalająca AoE, twoim zdaniem tak powinien wyglądać gameplay?
Grałem we wszystkie i wszystkie mi się podobały (może jedynka najmniej) - więc tej nie odpuszczę.
Skąd wiesz ile już nad tym pracują i z jaką intensywnością? Zapowiedzieli na PS4 więc powinno być szybciej niż w 2021.
Ponoć największy team w Blizzardzie pracuje właśnie nad Diablo 4 więc przy dobrych wiatrach ale i masie pracy i pewnie i cranchy jest szansa na wydanie tej gry w Q1 2021. Ale wcześniej nie ma szans - myślę, że na gamescomie podadzą 4 klasę postaci, na Blizzconie 5 i może, może datę startu bety i datę premiery ale to bardzo optymistyczna wizja
Nad D3 też podobno pracowali 5 lat przed zapowiedzią, a premiera była po 3 latach, więc łącznie 8 lat...
Hype prawie tak duży jak przy Cyberpunk 2077. A może i większy?
Właśnie skończyłem oglądać wywiad Rhykkera z jednym z devsów, poniżej zebrałem to co najciekawsze odnośnie Diablo 4. Rozszerzenie tego o czym jest artykuł.
- Otwarty świat to już wiemy z artykułu
- Już teraz wiadomo że oprócz 5 podstawowych klas będą kolejne. Będą one zawarte w dużych dodatkach które będą wychodzić.
- Dodatki oprócz klas będą zawierać kolejne regiony, rozszerzenie kampani itd. Będą też podnosić max level postaci.
- Będzie crafting, rzekomo czas poświęcony na zdobywanie materiałów ma być tego warty.
- Kampania nie będzie tym czym była w poprzednich częściach z podziałem na akty, z zdedykowanymi mapami. Będzie niejako zaimplementowana w otwarty świat
- Kampanie będziesz mógł w całości przejść solo aczkolwiek będziesz mogł też do niej zaprosić znajomego/znajomych.
- Otwarty świat będzie współdzielony z innymi graczami, prywatne będą dungeony
- Gra będzie zawierać World Bossy
- Gra nie będzie posiadać poziomów trudności, nie tak jak w poprzednich częściach. Poziomy trudności będą posiadać tylko dungeony etc.
- Nie będzie handlu takiego jak w Diablo 2. Będą natomiast itemy które będzie można sobie przekazywac w określonym czasie po ich zdobyciu, będą też grupa itemów które będzie można przekazać w nieokreślonym czasie po zdobyciu ale raz przekazane itemy nie będą mogłbyć znów przekazywane. Najpotężniejsze itemy nie będą handlowalne
- Bedą leaderbordy ale na chwilę obecną nic więcej na ten temat
- Jeżeli chodzi o buildy postaci i ich użyteczności dla grupy to mniej więcej na takiej zasadzie jak w diablo 3. Nie będzie buildów które mają np. tylko leczyć innych graczy. Każdy build ma dawać nam możliwość interakcji z mobami, jeżeli nie będzie to dps to np. stunowanie itp.
- Ma być coś na wzór kostki horradrimów
- Będą oczywiście itemy setowe oraz legendarne ale będą również mityczne (najpotężniejsze)
- Magic find nie będzie w formie affixu, nie będziemy zmuszani do wyboru czy item ma mieć magic find czy np. atak. Nie chcą aby gracz musiał wybierac czy chce zabijać szybciej czy mieć większe szanse na dropa
- Na chwilę obecną po śmierci zrzucasz z siebie część złota, musisz potem biec to podnieść
- Dużo więcej możliwości w trakcie tworzenia postaci i jej customizacji
Najciekawszy fragment
- Wiemy że gra nie wyjdzie w najbliższym czasie, w najbliższym nawet jak na "standardy Blizzarda, 10 lat?"
- Miejmy nadzieję że nie.
Cały wywiad poniżej od 47 minuty.
https://www.twitch.tv/videos/502745002
Jednego jestem pewien ale to było wiadomo na długo przed zapowiedzią gry (z wielu powodów) - gra wyjdzie za kilka lat.
Nie sugerujcie się tym że jest info że wyjdzie na obecną generację konsol. Przede wszystkim nie oznacza to że oznacza to iż wyjdzie przed pojawieniem się kolejnej generacji konsol. Blizzard może wydać za za 4 lata grę na nowe jak i na starsze konsole w celu zmaksymalizowania zysków bądź po prostu w jakiś sposób wytłumaczyć graczom że nie wyjdzie na ps4 i xbox one.
Nie. Jeśli wszystko zmierza w kierunku gry sieciowej to nawet Diablo już dla mnie nie będzie...
Nie lubię, nie chcę, nie potrzebuję gier sieciowych, żadnych kooperacji!
Dla mnie ostatnim świetnym H&S był Titan.
W takim razie sięgnij po Grim Dawn :)
Nie dajcie się omamić pozorami. W tym nie będzie nawet połowy szatana jaki był w Diablo I & II.
Mówisz :D? Bo jeśli chodzi o potwierdzonych szatanów to wg panelu Lilith, Duriel, Inarius i....Diablo - o nim nie powiedzieli otwarcie ale dali do zrozumienia, że nie ma Diablo bez Diablo. A jeśli chodzi o to, że nie będzie szatana w sensie klimatu to ja już nie wiem na jakim poziomie trzeba mieć marudzenie, żeby nie dostrzegać klimatu starych części w tym co pokazali...chyba jeszcze to spikselizować, obniżyć rozdziałkę i nie uruchamiać na LCD...masakra
i....Diablo - o nim nie powiedzieli otwarcie ale dali do zrozumienia, że nie ma Diablo bez Diablo
Tylko jak to fabularnie ogarną? Już trójka się nie trzymała kupy razem z tym Czarnym Kamieniem Dusz, który się wziął z ( ! ). Znowu go wskrzeszą? Tylko jak skoro był połączony z resztą gromadki.
Do fabuły już mam spore obawy, bo skąd nagle Lilith miałaby być wrogiem ludzi skoro razem z Inariusem ich stworzyła?
Mówili na panelu: Malthael niszcząc kamień wchłonął esencję wszystkich władców piekieł, po jego śmierci energia ta została uwolniona - stąd np Duriel na trailerze, którego potwierdzili, że to właśnie on. Więc skoro są wolni to nie trzeba ich wskrzeszać. Co do Lilith owszem byli kochankami ale sam Inarius wysłał ją do otchłani gdzie była uwięziona aż do przywołania z cinematica, za co to trzeba doczytać w Wojnie Grzechu ale to przecież jej wyznawcy proszą ją o pomoc i ratunek. A Inarius robi za więźnia w kazamatach Mephista skazany na wieczne tortury. Niebo natomiast z tego co mówili ma wywalone na ludzi, zamknęli wrota niebios i nie interesują się już Sanktuarium
Zobaczył kilka sekund filmiku, naczytał się reklamy producenta i już wpada w zachwyty. Trochę umiaru radzę i poczekać do gry z takimi ocenami. Ja myślę że to będzie kolejna popierdólka w stylu D3.
Myślałem, że blizzard się postara na tym blizzconie. Pokazali w końcu diablo 4... Firma, która ma tyle kasy, że podczas pokazu tego tytułu powinny nam pospadać szczęki - mi spadła ale z niedowierzania. Ewidentnie widać, że gra jest zrobiona na kolanie, na szybko, żeby pokazać, że Diablo 4 istnieje. Przepraszam bardzo ale z takim budżetem, takim tytułem i po mocno średniej części trzeciej powinni pokazać coś o wiele lepszego. Dla mnie hype zerowy. Pomijając już diablo 4, dostaliśmy kolejny dodatek do WoWa i Overwatch 2, który spokojnie zmieściłby się w paczu (lepiej sprzedać pacza za 250pln - wiadomo).
Dodać do tego, że D4 pokaże się pewnie gdzieś w 2022 - no cholera jest za biednie jak na grę, która się pokaże za 2-3lata (nie wierze, że będzie inaczej)
Trzeba czekać na 16 listopada i oglądać exilecon. Dam sobie rękę obciąć, że urwie mi głowe po pokazie PoE 4.0.
Gusta i guściki - mi tam głowy nie urwie, PoE istnieje tylko dzięki faktowi, że D3 nie wypaliło. Odbiłem się od tej gry po 3 akcie - to po prostu nie to, brak tego czegoś co widziałem właśnie w D4.
nieprawda - brakuje satanistycznego klimatu.
NIe pokazali tez tradingu!!!!
Hehe a pamiętam jak po premierze 2jki ludzie marudzili, że kolorowo i nie ma klimatu bo jakaś pustynia i jakaś dżungla. A po primerze 3jki, że jak mylitlepony i 2jka była lepsza. Nikomu nie dogodzisz a mnie się tam podobają wszystkie części (no może z wyjątkiem dodatku od sierry do 1 który miał najbrzydszą paletę barw ever).
Tak, też pamiętam, że niektórzy po premierze dwójki marudzili, że kolorowo. No to Blizzard w trójce im pokazał, co to znaczy :D
A tak poważnie, w serię grałem od czasu premiery jedynki. I akurat nie rozumiem wielkich lamentów co do szaty graficznej D3, bo uważam, że jest ok. Problemem jest to, że praktycznie wszystko inne w tej grze, nie jest ok... Dwójka była bardziej pstrokata, ale miażdżyła grywalnością.
Jedynka była najmroczniejsza i miała najlepszy klimat z całej serii, za to rozwiązania prymitywne, no ale cóż, na tamte czasy to i tak było coś.
Z klimatem trafili, ale to trochę za mało, kiedy przedmioty i statystyki to tylko Attack & Defense. Widocznie nawet trójka była zbyt skomplikowana dla odbiorcy.
No i oczywiście otwarty świat jak w mmo, bo komuś trzeba się chwalić tymi mountami kupionymi w cash shopie. Nie ma co się oszukiwać, w Blizzardzie już dawno, dawno nie ma ludzi, którzy wiedzieli o co chodzi w Diablo.
Mówili na panelu, że afixy przedmiotowe są work in progress - statystyki to samo
Są też normalne affixy offensywne i defensywne jak crit albo redukcja dmg od elit itp. Attack to jest to samo co int/dex/str w d3 a defense to jest armor. I tak każdy tylko stakował swój main stat, armor też miał każdy przedmiot. Zmieniła się tylko nazwa, a ludzie już robią jakąś dramę że itemizacja uproszczona ...
Po dokładnym obejrzeniu streamów widać że grafika i animacje jak na Blizzard jest delikatnie mówiąc słaba. Wolcena robi garstka ludzi a spójrzcie jak to wygląda
Co ma piernik do wiatraka? Co ma Diabło 4 do Wolcen Lords of Mayhem ?
no pomijając fakt, że to ten sam gatunek gier, podobna stylistyka, rozgrywka, tematyka... to pewnie nic.
Najwidoczniej według niektorych Diablo 4 można porównywać tylko z Diablo 4.
Co do samego Wolcena - owszem, poziom graficzny to zupełnie inna liga niż D4, tutaj jest bardziej realistycznie, szczegółowo, no ale z tego co wiem to robią to na CryEngine, a przy nim silnik na którym robią D4 wygląda jak jakiś plebski twór napisany z 10 lat temu.
Jednak sama walka w D4 zdecydowanie bardziej płynna, kontrola postaci, animacje... to jest coś czym zawsze stało Diablo i choć cała reszta wygląda biednie to jednak po Wolcenie widać, że to takie trochę mniejsze drewno w rozgrywce niż PoE :)
UP Jakby w PoE poprawili walkę, animacje itp to gra zamiatałaby z 500k na steamie online graczami i była kolejną z najpopularniejszych gier wg steamchartsa a tak to nie wszystkim podoba się taka toporność ale no cóż 4.0 może to zmieni.
Trzymam kciuki, ale wydaje mi się że będzie takie Diabło 3,5 (Ten sam silnik graficzny,podobne tekstury,tylko może będzie bardziej dopracowana).Moje nadzieje to 9/10
Wolałbym grafikę z Diabło 2LOD
Whisper of Ice
Oczywiście, że tak. Tylko że zmiana animacji czy w ogóle całej mechaniki gry to na tym etapie PoE ogromne przedsięwzięcie. Kosztowałoby to masę pieniędzy i pochłonęłoby jeszcze raz tyle czasu.
Na tę chwilę PoE ma fanbase, który już na to uwagi nie zwraca, a tych, którzy się od tej gry odbili właśnie przez drewnianą walkę nie zachęcą do powrotu.
Twórcy musieliby ogłosić PoE 2, żeby ściągnąć na siebie uwagę świeżej krwi i tych którzy PoE "nie czuli"
Antek9999
Silnik graficzny jest nowy, pisany specjalnie pod Diablo 4
Malaga silnik graficzny może i jest nowy, ale graficznie bardziej podobny do Diabło3 niżeli do Diabło2LOD. Pozdrawiam fanów serii i trzymam kciuki że lor i klimat gry będzie chociaż trochę przypominał Diabło2LOD no i muszą być słowa runiczne i te sety broni bo bez tego Diabło to nie Diabło :)
Mrok, mrokiem, duży świat dużym światem, ale chyba do hack’n’slashy wprowadzona zostanie wertykalność (świat nie będzie płaski jak naleśnik) bo na zwiastunie widać jak postać zeskakuje z jednej skarpy na drugą.
Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
To to ocenimy sami po premierze, bo sama mroczność to nie wszystko D2 miał dusze której brakuje Diablo 3 i innym hack'n'slashom niestety ;<. Pamiętam jak przez D2 spóźniłem się niemalże ówcześnie do szkoły :D teraz gry nie mają takiego wciągnięcia ale zobaczymy D4 wygląda obiecująco i na bank będzie już na starcie wypełniony większą ilością contentu niż D3 ale czy pokona PoE?
UP Czy ty widzisz że tam jest napisane "ówcześnie" czyli w premiere diablo, naucz sie czytać a później błaznuj na forach, bo naprawdę mam dość czytania takich kąśliwych uwag ludzi którzy zamiast sie uczyć to rzucali w szkołe kamieniami. Ale co tam, po co się denerwować na ciebie, taki człowiek nigdy nie zrozumie jak się wciągnie w jakąś grę gdyż obecne gry nie mają tej magii, duszy są puste, nudne i prostolinijne (no poza wyjątkami kilkoma) ;>.
P.S. Komu żeś konto ukradł? Założone w 2005 roku i nagle się uaktywniłeś. Pewnie sprzęt też wyimaginowany no cóż, żegnam ozięble.
spoiler start
"Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti
G.Skill Trident Z RGB, DDR4, 4x16 GB,3200MHz
Windows 10 " Żabakraba to ty? Disharek my friend jak tam byznes :D.
spoiler stop
Premiera D2 była w 2000 roku już po zakończeniu roku szkolnego, przynajmniej tego w Polsce. ;)
Boże facet ja nie napisałem że się spóźniłem przez premiere gry xD. Ludzie czytajcie ze zrozumieniem a nie wypisujecie głupoty proszę was, jeden myśli że nadal chodzę do szkoły drugi... A z resztą...
Nie każdy przeszedł kampanie i p...dnął grę w kąt w tamtym czasie gdy ona wychodziła ;<.
Żeby przeczytać coś ze zrozumieniem, powinno to być napisane tak, aby nie pozostawiało czytającemu wątpliwości. ;)
Powinno być też napisane tak, żeby czytający ze zrozumieniem, nie rozumiał tego inaczej. ;)
O łapaniu ironii to nawet mi się nie chce... ;)
W pierwszej kolejności niech się uporają z serwerami. Bo coś ostatnio mają chyba cały czas prace techniczne. Potem niech robią gry.
W mojej opinii największy defekt D3 to słaby rozwój postaci, grafiki się nie czepiam - była ok, może nie była tak mroczna i posępna jak we wcześniejszych częściach, ale mnie osobiście nie odpychała. Nie mniej na D4 będę czekał z niecierpliwością bo ost. mam ochotę na dobrego H&S, Torchlight 2 znudził mi się w 3 akcie, a Sacred 2 jakoś mi nie przypadł do gustu, może jak ciut dużej pogram...
Trailer obiecujący ale to nie pierwszy ani nie ostatni trailer, który wiele nadziei rozbudził a potem było rozczarowanie. Zobaczymy, oby tym razem było inaczej.
Uwaga wszedł naczelny hejter każdej gry!!! Pożyjemy zobaczymy, jedyne co mnie u Blizza tak mega mocno rozczarowało to było D3 gdzie powiedzmy że w RoS naprawili to co schrzanili w podstawce, aczkolwiek nie rozwijali tego a gdyby jednak to zrobili dziś nie potrzeba by było D4.
Graficznie i klimatycznie tak. Cała reszta leży
Hype train ludzi ponosi, co to niby z Diablo podobne do 1 i 2 gdzie w miastach i poza nimi pelno innych osob, zamiast mrocznej atmosfery beda biegajace w rozowych strojach ze sklepu latajace postacie o nicku "lol123". Dziekuje za takie Diablo co nie ma trybu offline/tylko party.
Też tego nie lubię. To psuje imersję gry. Solo niby mówią że będziesz grał w podziemiach i zamkniętych lokacjach ale co z tego jak po wejściu do miasta czy tego górnego obszaru już inni gracze będą Ci przed nosem latać. Widać to na demie.
Dopóki nie ukończysz fabuły na jakimś obszarze to nie będzie tam innych graczy. Potem będą ale wątpię że bieganie po otwartym świecie i robienie random eventów to będzie end-game. Jedyny end-game jaki na razie pokazali to dungeony boostowane kluczami i tam już sobie biegasz sam.
Jak dla mnie kompletnie nie wygląda jak tak jak bym chciał :) Tyle że jakby zrobili to po mojemu, pewnie nikt by tego nie kupił poza mną... i może kilkoma innymi dinozaurami którzy przez DII ryzykowali powodzenie matur, egzaminów i temu podobnych :)
No ale styl artystyczny poszedł w dobrym kierunku... ale dlaczego tworzenie takiej gierki musi tyle trwać? Diablo 1 i 2 oddzielało 3,5 roku, a skok jaki wykonała część 2 był kolosalny, pod każdym względem. A w międzyczasie Blizz dał jakoś radę jeszcze zrobić StarCrafta z dodatkiem, no i pracował nad Warcraftem 3, także bąków nie zbijali. Wiadomix, dziś miają WoWa, Overwatcha, utrzymanie tego wymaga monstrualnych nakładów, no ale 20 lat temu też lekko nie było, internet dopiero nabierał prędkości, sprzęt był siermiężny i drogi, kadry gamedevowej mało, no i pecety jako platforma gier wideo wcale nie miały takiego wygaru jak dziś.
Bo ci co robili dwójkę już dawno nie pracują w firmie. A ci co robili d3 robią też d4 więc wyjdzie kupa. Ogólnie gry blizzarda dziś stawiają na efekty a nie na mechanikę. Pierdyliard efektów na monitorze jest teraz w modzie. I co z tego że gra się znudzi po 2-3 latach jak zrobią zapowiedź nowszej wersji.
A tak na serio odświeżenie dwójki, nawet sama grafika + przebudowanie umiejętności tj zlikwidowanie drzewka i wywalenie botów przyciągnęło by wiele graczy.
Po prostu trzeba rozglądać się za innym studiem. Path of Exile były dobrym następcą gdyby nie wyglądał jak mod median do dwójki. Po prostu za dużo się dzieje na ekranie no i grafika już przestarzała. Jest jeszcze Lost Ark (tu też postawiono na efekciarstwo umiejętności ale trzeba by samemu przetestować. niestety gra jest po chińsku lub rosyjsku) i Torchlight Frontiers (na razie wygląda bardzo ubogo bo jest w fazie alpha)
Zapomnijcie o D4. Już w styczniu rozpocznie się konkretna rąbanka i to wyglądająca jak przystało na obecne czasy
3 Akty epickiej historii, która będzie kontynuowana w kolejnych miesiącach i latach;
nowe zakończenie gry, powiązane z główną kampanią;
nowa zawartość trybów multiplayer oraz co-op;
maks. poziom: 90;
21 archetypów Bramy Losów;
40 umiejętności z 12-16 modyfikatorami na każdą z nich;
4 apokaliptyczne formy;
system craftingu;
system zwierzaków;
system personalizacji postaci, włączając w to postać kobiecą;
10 poziomów pancerzy, specjalnych pancerzy i unikatów;
...i wiele więcej!
Masz rację. Ale wiesz magia marki znowu przyciągnie do D4 masę graczy pomimo że inni dawno przerośli Blizzard w pomysłach i wykonaniu gier typu H&S.
Zapewne tak będzie, ale pewność GGG co do patcha 4.0 nawet po zapowiedzi D4 jest zdumiewająca ;p, ja jestem ciekaw co oni tam zmajstrowali :).
reklama ci nie pomoże. klony d3 tak samo upadają jak oryginał. wystarczy obejrzeć nagrania z rozgrywki. dodali jeszcze większe efekty umiejętności żeby więcej kolorków zalewało ekran.
"Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy" mówcie za siebie ja tam lubiłem styl trzeciej części.
Ci którzy nie grali w poprzednie części nie powinni się wypowiadać na temat porównań.
D4 to będzie klon D3 tylko z ciemniejszą grafiką. Ktoś kiedyś wymyślił sprytny program do zmiany barw w trójce i gra już nie wyglądała tak kolorowo. Ale niestety blizz nie byłby sobą gdyby nie zniszczył tego projektu. Prawdopodobnie właśnie te zmiany zobaczycie w czwórce.
To będzie odgrzewany kotlet. Klasy te same - brak pomysłu na nowe. Znów kilka rodzajów klas przedmiotów - na co komu szare, niebieskie? Jeszcze wprowadzają mityczne. Nie zdziwię się jak w jakimś dodatku wprowadzą jeszcze wyższą klasę. BRAK MOŻLIWOŚCI HANDLU! To co oni nazywają handlem to żart. Związane jest pewnie z tym że legendarne bronie będę wypadać co 2-3 minuty. Czyli po 2-3 miesiącach będziesz miał całą postać - powtórka z trójki.
Tylko 4-osobowa drużyna. Dobre na pvp ale nie na pve.
Dungeony to to samo co głębokie szczeliny.
Dostaniecie to samo co w trójce tylko z lekko zmienioną grafiką. Cena pewnie 250zł+ do tego mikrotranzakcje i dodatki w tej samej cenie. Dojarka blizzarda znów pójdzie w ruch :D
Ja znam mroczną sage diablo od pierwszej części wraz z Diablo: Hellfire . Potem diablo 2 wraz z lord of destruction , i przy najmniej te gry dla mnie są klasyką i z demonicznym klimatem brutalnością i krwią . Co do diablo 3 to dla mnie to najgorsza część brak mrocznego klimatu akcja kijowa fabuła zła kolorowa grafika na wzór stylu wowa .
Co do diablo 4 mam nadzieje że bedzie mroczne i krawwe jak klimatyczno klasyczne d2 .