Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Po co w padach są wibracje?

25.09.2019 18:03
1
wilk252
48
Pretorianin

Po co w padach są wibracje?

Ostatnio przeglądałem recenzje switcha lite "do minusów można zaliczyć brak wibracji...", to samo się o jakimś tańszy padzie. Nie rozumiem po co to komu. Jakiś czas temu kupiłem nfs underground 2 na ps2 i tam pad wibrował za każdym driftem, jechaniem po jakiejkolwiek innej nawierzchni niż asfalt, skręcaniu, ocieraniu o coś itd i co jakiś czas grałem w codww2 tam była wibracja przy każdym strzale z m1 grand(czy co to tam było), dłonie mi odpadały. Wyłączyłem wibracje w jednej drugiej grze. Wibracje w padach są chyba od pierwszego playstation, tyle lat. Uważacie że są do czegoś potrzebne? Wpływają pozytywnie na wrażenia z gry?

25.09.2019 18:06
Mr. JaQb
2
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Dają dodatkowe informacje, tak jak Force Feedback w kierownicach. Choćby w grze wyścigowej wyczucie momentu utraty przyczepności mogłoby być cięższe bez wibracji, mając do dyspozycji tylko dźwięk i obraz.

25.09.2019 18:09
3
odpowiedz
zanonimizowany1263582
19
Senator

Wibracje to takie ostrzeżenie lub adrenalina.

25.09.2019 18:12
4
odpowiedz
ribik
180
Generał

Dobre dla kobiety

25.09.2019 18:13
5
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1191507
24
Legend

Połóż na benis i odpal, przekonasz się.

25.09.2019 23:11
WolfDale
5.1
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Co to jest benis?

25.09.2019 23:49
cswthomas93pl
5.2
cswthomas93pl
135
Legend

Położyłem i co?

26.09.2019 09:13
5.3
zanonimizowany1191507
24
Legend

No i teraz odpalasz wibracje i masz masturbacje bez trzymanki, elo.

26.09.2019 09:40
5.4
zanonimizowany771628
98
Legend
Image

WolfDale

26.09.2019 09:57
5.5
zanonimizowany1191507
24
Legend

Co to jest benis?

Nie wiesz kto to Stonoga, nie wiesz co to benis. Wychowales się w lesie?

25.09.2019 20:50
😐
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
hinson
128
Generał

Wibracje to takie starodawne rozwiazanie ktore mialo na celu dodatkowe uatrakcyjnienie gry.
W dzisiejszych czasach ta technologia nie ma juz prawa bytu i powinna odejsc do lamusa!

25.09.2019 21:06
6.1
zanonimizowany1246592
22
Konsul

Zdajesz sobie sprawę, że ta technologia jest opcjonalna.

To, że jest starodawne nie oznacza, że się nie sprawdza w wielu przypadkach. Tak samo jak podświetlenie się przydaje w klawiaturze.

25.09.2019 21:43
😐
6.2
zanonimizowany1263582
19
Senator

hinson Mów za siebie.

25.09.2019 23:12
WolfDale
6.3
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Tak nie ma prawa bytu, że jak Sony straciło w pewnym momencie prawa do wykorzystywania tej technologii to były krzyki że jak tak można.

26.09.2019 09:37
JohnDoe666
6.4
JohnDoe666
55
Legend

Ja osobiście nie wyobrażam sobie za specjalnie granie bez wibracji na padzie.
Po pierwsze jest to dodatkowe źródło informacji o tym co akurat się w grze dzieje.
Po drugie pozwala na wiele większą immersję. Idealnym przykładem jest pad do Xboxa i to uczucie "kopania" broni po naciśnięciu spustu.

25.09.2019 21:05
😂
7
odpowiedz
zanonimizowany1037485
13
Konsul

Ja lubię przykładać wibrującego pada do głowy i robić sobie masaż mózgu.

25.09.2019 21:39
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1282041
45
Generał

@wilk252 Widać, że nie grywasz na konsoli bo chyba nie grałeś w żadną grę, która przez wibrację powiększała immersję w grze. Ja tutaj zarzucę przykład z gry L.A. Noire w której jeżeli trafiło się na przedmiot który można było zbadać, to kontroler zaczynał wibrować. Bardzo dobry pomysł na system podpowiedzi co w danym momencie można zrobić. Innym przykładem to gra Halo 5 i wibracje triggeów podczas strzelania moim zdaniem powiększa immersje w grze bo czuć odrzut i ciężar broni. A i jako ostatni przykład to gry wyścigowe. W nich czuć jak jedziemy na nierównej powierzchni lub w coś walniemy.

Oczywiście jak będzie działać wibracja zależy od twórców gry. Mnie jako gracza konsolowego z ponad 10 letnim stażem wibracje nie denerwują, a jedynie ułatwiają bardziej wczuć się w grę. Odczucie impaktu lub hita podczas gry jest dla mnie naturalne.

A co do "braku wibracji" to Sony podczas premiery PS3 próbowało wmówić graczom, że wibracja nie jest potrzebna: https://www.eurogamer.net/articles/news261006ps3rumble (oczywiście podyktowane to było kwestiami finansowymi). Krótko wytrzymali niechęć ze strony graczy, bo już od wersji z dyskiem 80 gb były dodawane kontrolery z wibracjami.

post wyedytowany przez zanonimizowany1282041 2019-09-25 21:45:10
25.09.2019 23:16
WolfDale
😉
8.1
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

To była zasłona dymna, bo Sony tak samo jak Microsoft i Nintendo wykorzystywało technologię na którą stracili licencję. N i MS zapłacili od razu, a w Sony obudziła się cebula i poszli do sądu. Tak się złożyło że nie mieli żadnych podstaw do wygrania tej sprawy i dostali karę, oraz zakaz używania technologii. Więc zaczęli wmawiać że to nikomu niepotrzebne. Ale potem wykupili ponownie licencję na patent i wibracje wróciły.

post wyedytowany przez WolfDale 2019-09-25 23:16:55
26.09.2019 06:26
Matysiak G
8.2
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Sony to mistrzowie cebuli.

25.09.2019 22:03
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

Joy-cony Switcha mają HD Rumble, czyli wibracje o dużo większej precyzji.
HD Rumble jest tak dokładne, że można odtwarzać muzykę przy ich pomocy!

Implementacja w grach jest różna, z reguły najlepiej w tytułach od Nintendo. HD Rumble pozwala symulować naprawdę subtelne rzeczy np. w Octopath Traveler powolnemu zamykaniu drzwi towarzyszy wibracja przez którą czuć skrzypienie drewna i ostatecznie trzaśnięcie drzwiami.

To jedna z tych rzeczy, które trzeba doświadczyć samodzielnie. O dziwo pierwszy był PC i headsety VR. W HTC Vive zastosowano podobną technologię i w grach VR jest ona nieźle zaimplementowana. The Lab od Valve świetnie to implementuje np. naciągając cięciwę wirtualnego łuku czuć pracę materiału.

Mam nadzieję, że nadchodzące konsole Sony i Microsoftu obowiązkowo to zaimplementują. Do tego w parze z celowaniem żyroskopowym. Fani Nintendo tak to polubili, że jak wychodzi na Switcha jakiś FPS to od razu petycja o żyroskop, jeśli gra nie wspiera.

Celowanie żyroskopowe działa tak jak PCtowa mysz. Na Switchu celujesz normalnie gałkami, ale precyzyjne ruchy wykonujesz na żyroskopie. Pozwala to strzelać headshoty jak na myszy.

25.09.2019 23:59
9.1
DUNCAN_83
168
Generał

Switcha nie miałem przyjemności testować ale obie funkcje są już od dawna w Steam Controllerze. Jeśli touchpad jest w trybie trackballa to dosłownie czuć ruch pod kciukiem. O zaletach żyroskopu w gamepadzie trąbie odkąd mam SC bo to naprawdę świetna sprawa, najbliżej precyzji myszki jak tylko na padzie się da (a jak się włączy akcelerację na TP to już bajka - rozglądasz się szybko i jednocześnie dokładnie celujesz).

Dziwne, bo Uncharted na Vicie miał już wsparcie żyroskopu i headshoty wchodziły bez problemu mimo małej gałki - liczyłem, że Sony przeniesie to na większą konsole ale jak zwykle zaspali.

post wyedytowany przez DUNCAN_83 2019-09-26 00:01:15
25.09.2019 23:10
WolfDale
10
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Często w wielu grach je wyłączałem, bo mnie irytowały. Ale też dawały dużo frajdy jak w Gran Turismo gdy się wjeżdżało na kładkę na zakrętach czy jak ktoś mocno przyłożył w Halo aż padem rzucało. W grach wyścigowych ma to dużo uroku i nie tylko.

25.09.2019 23:46
claudespeed18
11
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Standardowo wyłączam wibracje w każdej grze a niektóre to przeginały co chwila z tym jak sprawdzałem. Wyczerpują szybciej baterie i mi do szczescia nie potrzebne.

25.09.2019 23:53
cswthomas93pl
12
odpowiedz
cswthomas93pl
135
Legend

Dodatkowy bajer, pady od Microsoftu mają fajnie to zrobione i z chęcią używam. Bateria pada szybciej, ale co za różnica przy akumulatorze.

26.09.2019 00:03
bisfhcrew
13
odpowiedz
bisfhcrew
170
oversteer

Zawsze mnie zastanawiało, jak otwieracie zamki w Dying light bez wibracji, np. gracze na PC? Na konsoli pad wibracjami daje znać w którą stronę musisz przekręcić wytrych, bo pad wibruje albo na lewo albo na prawo.
W xboxie wibrują dodatkowo spusty, także fajnie się strzela i jeździ, wibracje dużo dają.

post wyedytowany przez bisfhcrew 2019-09-26 00:04:36
26.09.2019 00:20
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Insekt6
67
Generał

Dla mnie wibracja jest dobra do pokazywania tego czego nie widać. W symulatorze lotu sobie może wibrować jak się działkiem strzela albo samolot przeciągnie. Przy strzelaniu z karabinku, albo wjeżdżaniu w krawężnik to mnie srodze wkürwia. Przecież wiem, że wyjechałem po za tor! W NFS Porsche wyłączyłem tę zarazę, bo jedyne co robi to klekocze kierownicą.
Gra powinna dać wybór graczowi.

26.09.2019 00:57
WolfDale
😊
14.1
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Fajnie że wiesz, ale w prawdziwym samochodzie masz podobne odczucia i dlatego one są. Natomiast jeśli komuś nie pasuje, to po prostu można je sobie wyłączyć.

26.09.2019 09:42
It’s TNTOES
15
odpowiedz
It’s TNTOES
7
Pretorianin

Akurat kupiłem pady PDP AFTERGLOW PRISMATIC i powiem ze wibracje dla mnie są jedna z ważniejszych Funkcji w padzie. Bo na poprzednim bez wibracji grało mi się po prostu źle w ściganki

Forum: Po co w padach są wibracje?