Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Obecność AMD Zen 2 diametralnie skróci czas produkcji gier na PS5

01.09.2019 08:57
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Japończyk uważa, że wszystkie nowości i usprawnienia, to tak naprawdę więcej tego samego. Jego zdaniem, nowa generacja nie wnosi nic, co mogłoby zakłócić obecny porządek lub wprowadzić jakąś innowację

A jakie nowości potrzebują poza Ray Tracking i ... zakłócenie wsteczne kompatybilność? Zaawansowany SI?

Dzisiejsze gry tak dobrze wyglądają, że ciężko jest wyobrazić, co tu trzeba dodać poza lepsze grafiki, zaawansowane projekty poziomów, lepszy SI, więcej FPS i ... kreatywność. Gry podobne do prawdziwe życie na 100% są prawie niemożliwe ze względu na zbyt dużej mocy obliczeniowej i ... dużo pracy, koszty. Chyba że mnie zaskoczą.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2019-09-01 09:15:03
01.09.2019 09:20
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mich160
76
Pretorianin

Mniej czasu na optymalizację? Bynajmniej. Nadal ją zrobią bo odbiorców będzie interesować najlepsza grafika i szczegółowość. To tak samo jak ktoś przewidywał, że w wyniku wzrostu wydajności pracy będziemy pracować mniej.

01.09.2019 10:31
2.1
3
zanonimizowany1044195
49
Generał

Podobno grafika się nie liczy więc 30FPS i dobra fabuła wystarczy.

01.09.2019 13:51
kaszanka9
2.2
1
kaszanka9
109
Bulbulator

Grafika, a płynność to co innego.

01.09.2019 09:21
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Blaadee
87
Pretorianin

Tak tylko wspomnę.

To samo mówiło Sony za czasów Ps3...

Tak samo mówiło Sony i za czasów Ps4...

I nadal tak samo mówi Sony przed Ps5...

01.09.2019 09:58
3.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Z tą różnica, że gry mają coraz lepsze grafiki i rozdzielczość.

01.09.2019 13:52
kaszanka9
3.2
kaszanka9
109
Bulbulator

Niestety, ale ta generacja to mocne spowolnienie, taki last of us 2, 7 lat...

01.09.2019 14:51
3.3
zanonimizowany1146443
59
Senator

@kaszanka9
W międzyczasie Naughty Dog zrobiło jeszcze Uncharted 4 i Zaginione Dziedzictwo. Produkcja gier wcale nie idzie im tak wolno.

02.09.2019 01:03
Laston
3.4
Laston
157
Chaos Lord

Ale wtedy machnęli jeszcze 3 części uncharted. Więc w poprzedniej generacji zdążyli zrobić 4 gry, a w tej 2,5 o ile tlou 2 jeszcze wyjdzie na tą generację.

02.09.2019 14:01
3.5
zanonimizowany1146443
59
Senator

Tak właściwie to 3 gry, bo Zaginione Dziedzictwo to nie jest tak malutki dodatek, jak Left Behind do The Last of Us. Jego przejście zajmuje mniej więcej tyle, przejście jednej części z trylogii PS3. No i Uncharted 4 jest zauważalnie większą i dłuższą gra od poprzedniczek. The Last of Us 2 również najprawdopodobniej będzie bardziej rozbudowane od jedynki, więc wyjdzie w zasadzie na to samo. Oczywiście jeśli brać pod uwagę czas potrzebny na ukończenie gry, bo gier samych w sobie będzie mniej.

01.09.2019 09:47
Sasori666
4
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
Sasori666
186
Korneliusz

To brzmi jak olanie optymalizacji, dzięki lepszemu CPU.
Coś czuje, że na początku generacji będzie 60 klatek, dzięki czystej mocy, a po 2 latach będą już niestabilne i zaraz będą ograniczać do 30.

01.09.2019 10:13
marcing805
4.1
marcing805
186
PC MASTER RACE

To nie zależy od sprzętu, tylko od ludzi tworzących grę. Nintendo swoje gry wydaje w 60 klatkach( nie wszystkie, ale większość). Jakby się twórcy postarali, to i teraz miałbyś gry w 60, kosztem gorszej grafiki. To jest prosty wybór - lepsza grafika kosztem płynności lub na odwrót. Ale zapowiada się, że tym razem będzie więcej opcji graficznych w grach na konsole. Większość sobie temat oleje i zrobi jedną dopakowaną graficznie wersję z 30 klatkami. Chciałbym się w tym temacie mylić.

post wyedytowany przez marcing805 2019-09-01 10:14:29
01.09.2019 11:04
Sasori666
4.2
Sasori666
186
Korneliusz

No ale przecież wiemy jak wyglądają gry Nintendo. Nie każdy może sobie pozwolić na tak prostą stylistykę.
Zelda na PS4 pewnie w 4K i 60 klatkach by chodziła, to samo Mario.

01.09.2019 20:20
Pilav
4.3
1
Pilav
143
Generał

Jedni widzą szklankę do połowy pełną, a inni do połowy pustą. Ty widzisz "olanie optymalizacji", a ja "krótszy czas produkcji". Jeżeli deweloperzy będą olewać optymalizację to tylko dlatego, że mogą sobie na to pozwolić. Znacznie gorsza jest obecna sytuacja gdy nikt co prawda optymalizacji nie olewa, ale niestety nie wszyscy sobie z nią radzą, tj. chcą optymalizować, ale im to nie wychodzi, bo to nie jest łatwa rzecz (patrz: Control i Days Gone).

post wyedytowany przez Pilav 2019-09-01 20:20:44
01.09.2019 21:00
marcing805
😃
4.4
marcing805
186
PC MASTER RACE

Jak już dałeś przykład Days Gone, to raczej nie na miejscu. Twórcy gry do tej pory pory tworzyli głównie na hanheldy i była to ich pierwsza gra od bardzo długiego czasu na stacjonarny i duży sprzęt( w produkcji była 7 lat). Można im to wybaczyć, tym bardziej, że gra to najlepsza wizualna prezentacja silnika UE4. Twórców Control nie usprawiedliwia w sumie nic, bo ekipa jest doświadczona.

01.09.2019 21:31
Pilav
4.5
1
Pilav
143
Generał

@marcing805
Ale to nie miał być przykład czegoś niewybaczalnego. Niniejszym wybaczam twórcom Days Gone i jednocześnie podtrzymuję moją wcześniejszą wypowiedź, że ułatwienia w tworzeniu gier są korzystne dla wszystkich, w tym graczy.

01.09.2019 10:33
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1044195
49
Generał

Przy każdej generacji twierdzicie że grafika się nie liczy tylko dobra fabuła i stałe 30 klatek więc o co te spiny.

01.09.2019 14:56
😂
5.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Zazwyczaj pecetowcy robią o to największy szum. Chyba nigdy nie przestanie dziwić mnie to, że tak bardzo interesuje ich działanie gier na platformie, na której nie grają.

post wyedytowany przez zanonimizowany1146443 2019-09-01 14:59:48
02.09.2019 09:45
JohnDoe666
5.2
JohnDoe666
55
Legend

To fakt, gdyby nie szczypanie między pośladkami pecetowców temat praktycznie by nie istniał.

01.09.2019 10:49
ReznoR666
6
2
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Jeśli to prawda, to cieszę się, że w końcu konsole otrzymają CPU z prawdziwego zdarzenia, zamiast tabletowych. Pozwoli to na więcej możliwości. Z drugiej strony "więcej tego samego" też nie brzmi zachęcająco i nie wiadomo komu wierzyć przed faktyczną premierą.

Oby jednak skrócenie czasu optymalizacji na konsole nie dotknęło również PC. W tej branży gdzie występuje chroniczny brak czasu i wszystko ma wychodzić jak najszybciej, najprawdopodobniej tak właśnie może się zdarzyć.

Z drugiej strony jest znana zasada, że zwiększenie mocy obliczeniowej wcale nie przekłada się na zmniejszenie pracy - wręcz jest tak, że im coś szybsze, tym więcej chcemy upakować w tym samym, a ilość i długość pracy pozostaje na podobnym poziomie (lub nawet się zwiększa). (Blinn's Law: https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Blinn)

"Blinn's Law, which asserts that rendering time tends to remain constant, even as computers get faster. Animators prefer to improve quality, rendering more complex scenes with more sophisticated algorithms, rather than using less time to do the same work as before."

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-09-01 11:01:22
01.09.2019 11:35
kAjtji
7
odpowiedz
1 odpowiedź
kAjtji
104
H Enjoyer

Pewnie będzie jak ostatnio "NOWA GENERACJA BĘDZIE SUPER POTĘŻNA"... tylko zawsze zapomina się wspomnieć, że w stosunku do poprzedniej generacji, a nie takich PCtów. Pamiętam, jak mówiono o PS4 i Xone, ze SUPER, ale będzie POTĘGA wgl PCty się chowają... A wyszedł sprzęt porównywalny z GTXem 750/750Ti i FXem 8300 (jak nie gorzej). Oby tym razem przynajmniej było to 60fps, bo tak to bieda.

Ale Ubisoft i inni pewnie dalej będą przekonywać, że "30fps lepsze bo kinowe doświadczenie" i pewne grupy osób to łykną.

02.09.2019 17:06
XoniC
7.1
XoniC
67
Generał

"Ale Ubisoft i inni pewnie dalej będą przekonywać, że "30fps lepsze bo kinowe doświadczenie" i pewne grupy osób to łykną".
Jeśli dla kogoś granie w 30 fps nie jest komfortowe, to żadne przekonywanie innych osób czy producentów gier tego nie zmieni.

01.09.2019 11:52
😂
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

Zapomnieli o Ray Tracking, który pożera ogromne zasoby obliczeniowe na tyle, że będzie to PS4 z Ray Tracking, a nie PS5. Czas pokaże.

01.09.2019 12:08
8.1
troy7777
26
Centurion

To nie będzie taki prawdziwy Ray tracing.

01.09.2019 12:15
😂
8.2
zanonimizowany1246592
22
Konsul
Wideo

To nie będzie taki prawdziwy Ray tracing.

A 4K też nie jest prawdziwe ?

Ty się lepiej pomartw o efekt HDR, którego w wielu produkcjach PC nie implementują tak jak to jest na konsolach :)

https://www.youtube.com/watch?v=U4495CBm_pw

post wyedytowany przez zanonimizowany1246592 2019-09-01 12:16:51
01.09.2019 13:53
kaszanka9
8.3
kaszanka9
109
Bulbulator

HDR, który w większości tytułów wygląda jak szajs.

01.09.2019 15:12
8.4
zanonimizowany1246592
22
Konsul

HDR, który w większości tytułów wygląda jak szajs.

Digital Foundry had the following to say about the Xbox One X version of Witcher 3

“HDR is a night and day upgrade to SDR”

”This is how it always should have looked”

”HDR is a truer more correct representation of the artwork”

”SDR suddenly looked dull by comparison”

”Gives consoles a very tangible advantage”

”HDR leaves it with a distinct advantage, over even PC”

01.09.2019 15:25
9
1
odpowiedz
zanonimizowany1295593
2
Centurion

A jakich innowacji chce szef PG? uwielbiam to studio, ale Pan szefo pierdzieli jak potłuczony, bo w tym samym wywiadzie stwierdza, że dla niego rewolucją to jest streaming. Serio? Ale co on zmienia w rozgrywce poza możliwościami zrywania połączeń i lagów?

Prawda jest taka, że jedyna zmiana mogłaby się odbyć na etapie interakcji z graczem albo bardziej rozwiniętej formie VR. Może AI które burzy czwartą ścianę? (Kiedyś bodaj złotousty Piotrek zapowiadał na kinecta taki projekt, tego chłopca który z tobą gaworzył, no ale jak to u złotoustego Piotrka, na fajnym projekcie się skończyło) Co by Pan szef PG proponował innowacyjnego? Przecież nie ma innej możliwości jak więcej i lepiej. HDR. 4K, 8K itd. to jest właśnie więcej i lepiej i na tym etapie to są jedyne innowacje.

Te bajki Muska o podłączaniu mózgu do komputera to na razie wsadźcie między bajki, hyperloopy też się do tej pory robią i nie mogą się zrealizować.

01.09.2019 18:30
Angemona
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Angemona
73
Generał

Samo upowszechnienie SSD to w ostatnich latach to spora zmiana, ale wiadomo, że czasy "rewolucji" dawno już za nami. Rynek gamingowy jest dojrzały i stabilny. Nikt nie będzie niewiadomo jakich szaleństw wyprawiał.

01.09.2019 23:12
10.1
paul oren's
95
Generał

Jaka niby rewolucja?-dyski ssd sa nadal drogie w stosunku do hdd,a jakie ssd zewnetrzne drogie.

01.09.2019 19:40
TSG-PromaG-XRT
11
odpowiedz
16 odpowiedzi
TSG-PromaG-XRT
13
Chorąży

Gdzieś czytałem że GPU ps5 ma miec 13 Tflopsów co mnie zaniepokoiło jako PC-towca...13 Tflopsów jest to wartość jaką osiąga RTX 2080 TI za 5,5k zł...Nie chce mi się wierzyć w te brednie w przypadku konsoli w cenie do 2 tysięcy złotych...Do tego 8 c/16t Zen 2 ,może jeszcze zintegrowana beczka piwa i piękna kobieta na całe życie gratis hehe

Coś mi tu śmierdzi i wygląda to na element budowania przedpremierowego napięcia zwieraczy u fanów PS.Jak na moje oko ten sprzęt może otrzymać co najwyżej odpowiednik RTX 2070 w tej cenie...

01.09.2019 20:19
kAjtji
11.1
kAjtji
104
H Enjoyer

Tflopy to "wartość teoretyczna". AMD Vega 64 miał chyba 13 Tflopów, a nie dorównywał GTXowi 1080Ti, który miał ich bodajże 11.

Generalnie, to te teraflopy z przecieków pochodzą z tego co wiem z devkitów, a one zwykle są trochę mocniejsze od samych konsol.

W innych przeciekach było coś o 6c/12t procesorach, ale to tylko nic nie warte przecieki. Dla mnie nie ma szans, aby w konsolce za 2000zł upchnęli coś mocniejszego niż RX 5700 i Ryzen 3600 (a to już i tak byłoby naprawdę dobrze, wręcz "cud"). Problemem są nie tylko koszta, ale i wydzielane ciepło. Obstawiam, że rzeczywiście będzie tam coś podobnego do wymienionych wyżej części, ale sporo skręcone, aby konsola się nie przegrzewała (dodać, że to pewnie znowu będzie APU, a nie osobne układy).

Pamiętajmy, że to AMD robi te podzespoły, a oni raczej nie chcą zniszczyć rynku PCtów pozwalając na wydanie tak potężnej i taniej konsoli.

02.09.2019 10:08
JohnDoe666
11.2
JohnDoe666
55
Legend

Pamiętajmy, że to AMD robi te podzespoły, a oni raczej nie chcą zniszczyć rynku PCtów pozwalając na wydanie tak potężnej i taniej konsoli
Bez sensu rozumowanie. Po pierwsze AMD jest podwykonawcą i to nie oni wydają konsolę, więc to nie oni będą decydować jak mocna ta konsola ma być.
Po drugie, czemu AMD ma zależeć żeby konsola nie była mocna skoro mocne konsole automatycznie wymuszą na graczach PC zakup mocniejszych podzespołów ponieważ to rynek konsolowy jest wiodący i to on wyznacza standardy. Więc im mocniejsze konsole tym większy popyt na pecetowe podzespoły AMD.

02.09.2019 13:01
kAjtji
11.3
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
Więc im mocniejsze konsole tym większy popyt na pecetowe podzespoły AMD.
Tak, masz rację. Jednak ja odnosiłem się do komentarza TSG-PromaG-XRT, gdzie odnosi się do plotek, jakoby konsole za 2000zł miałyby mieć moc RTXa 2080Ti. A właśnie to nie tylko jest niemożliwe, ale i zniszczyłoby cały rynek PCtów, a właśnie na to AMD raczej sobie nie pozwoli... Chyba, że w podobnym czasie wydałoby tak samo potężne GPU w niskiej cenie... A że aktualnie nawet nie oferuje drogiego GPU o mocy porównywalnej z RTXem 2080Ti (przypomnijmy, kosztuje on 5k zł), to tym bardziej nie zaprezentuje tego w taniutkich konsolach.

Jak napisałem Dla mnie nie ma szans, aby w konsolce za 2000zł upchnęli coś mocniejszego niż RX 5700 i Ryzen 3600 to już są podzespoły do PCta za koło 3000zł. Koło 1000zł mniej za taką wydajność? Na ten rok niezbyt prawdopodobne, ale poczekamy do premiery konsol.

post wyedytowany przez kAjtji 2019-09-02 13:06:36
02.09.2019 13:24
JohnDoe666
11.4
JohnDoe666
55
Legend

W sumie masz rację ale trzeba zwrócić uwagę na 3 rzeczy.
Po pierwsze, premiera konsol za ponad rok więc sytuacja na rynku podzespołów jeszcze się zmieni.
Po drugie, pamiętaj że Sony zawsze w pierwszym okresie dopłaca do sprzętu więc gracze otrzymują konsolę taniej niż jej faktyczną wartość rynkowa.
Po trzecie, nikt do tej pory nie potwierdził ile konsola będzie kosztować, to wcale nie jest pewne że będzie tak tania jak PS4.
Pierwsze PlayStation kosztowało prawie 1700 zł na premierę, średnia wypłata w Polsce nie przekraczała wtedy 900 zł więc to było prawie dwumiesięczne średnie wynagrodzenie. To tak jakby dzisiaj konsola kosztowała ponad 7 tys.
Bardzo drogie były również PS2 i PS3.
PS4 było pierwszą konsolą Sony tak tanią na premierę i wcale nie jest powiedziane że przy PS5 będzie tak samo.

02.09.2019 14:01
kAjtji
11.5
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
Po pierwsze, premiera konsol za ponad rok więc sytuacja na rynku podzespołów jeszcze się zmieni.
Zmieni się, ale postęp nie jest już tak szybki, aby nagle konsole mogłyby sobie pozwolić na moc RTXa 2080Ti, to nie tylko ograniczenia pieniężne, ale i technologiczne (bo jak wcisnąć coś takiego w niewielkie pudełko i to schłodzić, a także zasilić?). Nowe konsole raczej też nie wyjdą za jakieś 5lat czy więcej.

Po drugie, pamiętaj że Sony zawsze w pierwszym okresie dopłaca do sprzętu więc gracze otrzymują konsolę taniej niż jej faktyczną wartość rynkowa.

Już w przypadku, który opisałem (RX 5700 i Ryzen 5 3600) jeżeli konsola kosztowałaby 2000zł, to byłoby to spore dopłacanie. Te podzespoły razem kosztuję ponad 2000zł, a ta cena przez rok czy dwa się pewnie niewiele zmieni. Sony raczej nie będzie dopłacało za zasilacz, plastik, płytę główną, dysk SSD i RAM.

Po trzecie, nikt do tej pory nie potwierdził ile konsola będzie kosztować, to wcale nie jest pewne że będzie tak tania jak PS4.

Tak, ale w tej dyskusji od początku była mowa o: Nie chce mi się wierzyć w te brednie w przypadku konsoli w cenie do 2 tysięcy złotych

Konsola o Mocy RTXa 2080Ti nawet nie brzmi na coś możliwego, gdyby kosztowała 5 000zł, zwłaszcza, jeżeli miałaby zachować niewielki rozmiar. Dalej jestem zdania, że wpakowanie mocy RXa 5700 i Ryzena 3600 byłoby sporym osiągnięciem (określiłbym to jako "cud" przy kwocie 2000zł i "spore osiągnięcie" przy 3000zł).

02.09.2019 14:28
JohnDoe666
11.6
JohnDoe666
55
Legend

Wiesz, cały problem w tym że o tym iż to będą te podzespoły to my już wiemy. Sony podało to w oficjalnym komunikacie więc nad tym nie ma się co zastanawiać, pytanie brzmi raczej ile kasy sobie za ten sprzęt policzą.

02.09.2019 14:34
kAjtji
11.7
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
Jakim oficjalnym komunikacie? Prosiłbym o jakiś link. Nie przypominam sobie, aby Sony czy Microsoft podały oficjalne specyfikacje. Jedynie wiadomo, że będzie SSD, procesor na Zen2 i Radeon Navi, dokładnych specyfikacji nie znalazłem, jedynie plotki.

02.09.2019 14:42
JohnDoe666
11.8
JohnDoe666
55
Legend

Łap link do newsa z GOL-a tak na szybko.
www.gry-online.pl/hardware/ps5-ma-procesor-amd-zen-2-i-grafike-amd-navi-wspierajaca-ray-trac/z01bfb5

02.09.2019 14:43
JohnDoe666
11.9
JohnDoe666
55
Legend

No oczywiście że nie ma dokładnych specyfikacji, na to jeszcze dużo za wcześnie.

02.09.2019 14:54
kAjtji
11.10
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
EDIT:
Wiesz, cały problem w tym że o tym iż to będą te podzespoły to my już wiemy.

Zdecyduj się.

post wyedytowany przez kAjtji 2019-09-02 14:55:11
02.09.2019 15:02
JohnDoe666
11.11
JohnDoe666
55
Legend

A czemu mam się zdecydować? Wiemy całkiem sporo, oczywiście że nie jest to dokładna specyfikacja bo ani Sony ani M$ nie poda jej tak wcześnie. Ale jeśli dostajesz komunikat:
będący „sercem” konsoli procesor jest oparty na AMD Ryzenie trzeciej generacji; zostanie on wyposażony w osiem rdzeni wykonanych w mikroarchitekturze 7 nm Zen 2. Układ graficzny z kolei, będący specjalnie zaprojektowaną wersją AMD Radeona Navi, wykorzysta technologię ray tracingu
Źródło: https://www.gry-online.pl/

to chyba jesteś w stanie coś z tego wywnioskować, prawda?
Jak dla mnie co całkiem sporo informacji jak na półtorej roku przed premierą.

02.09.2019 15:20
kAjtji
11.12
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
To mówi tyle, że będzie Zen2 i będzie Navi. 8rdzeniowy CPU? Nie da się nic o nim stwierdzić, kiedy nie ma taktowania, pamięci cache czy czegokolwiek innego. Przypominam, że PS4/Xone też mają 8rdzeniowe procesory, a czy są one dobre? Niezbyt.

Raytracing? No będzie, ale coś więcej o tym (no i czy nie miał on dotyczyć dźwięku)? To, że konsola będzie coś obsługiwać nie znaczy, że będzie to robić dobrze.

Przypomnę, że nawet GT 1030 obsługuje 8k, ale czy da się na tym grać? No właśnie.

Czyli na dzień dzisiejszy, nie wiemy nic o mocy PS5. Mamy tylko "funkcje", które nic a nic nie mówią o rzeczywistej mocy urządzenia.

EDIT: A tak tylko przypomnę, każda karta graficzna obsługująca DirectX 12 obsługuje też RayTracing, RTXy jednak jako jedyne mają wspomagające ten efekt "rdzenie RT".

post wyedytowany przez kAjtji 2019-09-02 15:21:48
02.09.2019 16:05
JohnDoe666
11.13
JohnDoe666
55
Legend

Nie da się nic o nim stwierdzić, kiedy nie ma taktowania, pamięci cache czy czegokolwiek innego.
Sam nie wiem czy ty nie widzisz pewnych rzeczy czy udajesz żeby tylko wyszło na twoje. W komunikacie nie było mowy o jakimś 8 rdzeniowym procesorze tylko o Ryzenie 3 generacji. Może więc warto rzucić okiem na gamę tych procesorów z naciskiem na te które mają 8 rdzeni, prawda?
Przypominam, że PS4/Xone też mają 8rdzeniowe procesory, a czy są one dobre? Niezbyt.
Tak jak pisałem, w komunikacie nie było mowy o dowolnym 8 rdzeniowym procesorze.
Raytracing? No będzie, ale coś więcej o tym (no i czy nie miał on dotyczyć dźwięku)?
Wprawdzie były jakieś plotki o tym dźwięku ale jedno nie przeczy drugiemu, zwłaszcza że wyraźnie była mowa o układach graficznych. Przyjdzie czas to powiedzą coś więcej.
To, że konsola będzie coś obsługiwać nie znaczy, że będzie to robić dobrze.
No pewnie, lepiej z góry założyć że zrobi to źle.

02.09.2019 16:27
kAjtji
11.14
kAjtji
104
H Enjoyer

@JohnDoe666
Może więc warto rzucić okiem na gamę tych procesorów z naciskiem na te które mają 8 rdzeni, prawda?
W podanym przez ciebie artykule było zostanie on wyposażony w osiem rdzeni wykonanych w mikroarchitekturze 7 nm Zen 2. Nikt nie powiedział, że "W PS5 będzie Ryzen 3700/3800". Przecież oni nie dają tam kropka w kropkę tego samego procesora, tylko specjalnie przygotowany do danej konsoli. Myślałem, że to oczywiste.

Tak jak pisałem, w komunikacie nie było mowy o dowolnym 8 rdzeniowym procesorze.
Tak, ale w komunikacie było jedynie o jego architekturze i ilości rdzeni.

No pewnie, lepiej z góry założyć że zrobi to źle.
Lepiej założyć, że prawdopodobnie stosunkowo tani sprzęt, nie będzie robił czegoś tak dobrze, jak prawdopodobnie o wiele droższy sprzęt. PS4Pro też było chwalone, jako potężny sprzęt do 4k, a jak wiadomo, tego 4k zbytnio tam nie ma.

02.09.2019 18:40
JohnDoe666
11.15
JohnDoe666
55
Legend

Nikt nie powiedział, że "W PS5 będzie Ryzen 3700/3800". Przecież oni nie dają tam kropka w kropkę tego samego procesora, tylko specjalnie przygotowany do danej konsoli. Myślałem, że to oczywiste.
No bo to jest oczywiste. Ale skoro już spekulujemy (bo to właśnie robimy) to chyba jasne że najbliżej ostatecznego procesora będzie ten który jest protoplastą tej jednostki.
Lepiej założyć, że prawdopodobnie stosunkowo tani sprzęt, nie będzie robił czegoś tak dobrze, jak prawdopodobnie o wiele droższy sprzęt.
Tylko jeśli nie zna się specyfiki konsol. Pomijając fakt że sama kwestia ceny sprzętu to też spekulacja. Więc opierasz jedne domysły na innych domysłach a to oznacza oddalanie się od faktów.
PS4Pro też było chwalone, jako potężny sprzęt do 4k, a jak wiadomo, tego 4k zbytnio tam nie ma.
Stwierdzenie "zbytnio nie ma" to znowu naciąganie rzeczywistości do swoich poglądów. Oznacza tyle: to 4K tam jest ale to nie pasuje do mojej argumentacji, więc napiszę "ZBYTNIO nie ma".
I o prosiaku nikt nie mówił jako o sprzęcie do 4K, mówiono że ta rozdzielczość będzie dostępna, i jest.

02.09.2019 19:01
kAjtji
11.16
kAjtji
104
H Enjoyer
Image

@JohnDoe666
No bo to jest oczywiste. Ale skoro już spekulujemy (bo to właśnie robimy) to chyba jasne że najbliżej ostatecznego procesora będzie ten który jest protoplastą tej jednostki.
"Protoplastą" nie wiele znaczy. Ta sama liczba rdzeni i zen2, to prawdopodobnie jedyne ich cechy wspólne. W końcu Ryzen 3700/3800 był robiony z myślą nie tylko o graniu, ale i wielozadaniowości (dodać, że w samych grach 3700x jest niewiele lepszy od 3600). A po co konsoli wielozadaniowość? Stawiałbym, że bardziej przystosują go do samych gier (może obetną wątki z 16 do 8).

Pomijając fakt że sama kwestia ceny sprzętu to też spekulacja. Więc opierasz jedne domysły na innych domysłach a to oznacza oddalanie się od faktów.

To idealne przedstawienie bezsensu tej dyskusji. Wszystko to tylko nic nie warte domysły. A jedyne co wiemy, to: "8 rdzeni zen2, Radeon Navi, dysk SSD", tyle rzeczy jest w 100% pewnych. To co i jak będzie działać, to domysły, każde warte tyle samo.

to 4K tam jest ale to nie pasuje do mojej argumentacji
"ZBYTNIO nie ma" miałem tu na myśli, że w większości gier jest upscale.

I o prosiaku nikt nie mówił jako o sprzęcie do 4K, mówiono że ta rozdzielczość będzie dostępna, i jest.
"Graj w porywającej jakości 4K", tak, 4k jest wspominane wszędzie, tylko w reklamach nikt nie wspomina, że jest to upscale.

post wyedytowany przez kAjtji 2019-09-02 19:02:44
02.09.2019 06:43
12
odpowiedz
hemik9
114
Pretorianin

Nowa generacja konsol, wzrosną wymagania gier i będę musiał wydać na nowy komputer.

02.09.2019 09:16
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany714315
111
Legend

W nowych konsolach będzie rx5700/5700xt zmodyfikowany z dodanym rt, plus jakiś tam AMD zen2 i pewnie z 16 (max 20?) GB ramu, no i cena dość wysoka bo teraz jest jakaś tam wojna z Chinami
Czyli cena pewnie 2500k

Ja tak obstawiam

Co do tworzenia gier, to patrząc na to jak wyglądają gry na obecnej generacji a jak na poprzedniej i biorąc pod uwagę fakt,z e nowa generacja miała CPU o podobnej wydajności co stara to może i faktycznie developerzy się bardzo meczyli

Bardzo chciałbym wierzyć w to, że ilość produkcji będzie podobna co na PS3/x360
Wątpliwe, ale nadzieja umiera ostatnia

Rany ile wtedy gier wychodziło fajnych
Teraz gdyby odjąć indyki to nie wiele by zostało

post wyedytowany przez zanonimizowany714315 2019-09-02 09:17:59
02.09.2019 09:58
JohnDoe666
13.1
JohnDoe666
55
Legend

no i cena dość wysoka bo teraz jest jakaś tam wojna z Chinami
Czyli cena pewnie 2500k

Tak, ale ta przepychanka na cło dotyczy tylko USA póki co. Europa raczej tego nie odczuje.

02.09.2019 18:30
marcing805
13.2
marcing805
186
PC MASTER RACE

Ale zdajesz zasobie sprawę z tego, ze to nie od danego procesora zależy czy będzie więcej gier na nowej generacji? W okresie PS3/X360 miałeś dużo strzelanek, bardzo mało gier AA. Teraz jest większy wybór, nawet jeśli odejmiemy popularne sandboksy. Przynajmniej ja mam takie wrażenie, bo te gry, które obecnie wychodzą bardziej mi podchodzą. W tamtym okresie miałem już podobnych do siebie FPS-ów.

Technologie Obecność AMD Zen 2 diametralnie skróci czas produkcji gier na PS5