Epic Games Store rezygnuje z informowania o datach usprawnień
To już nawet nie jest cyrk tylko cały karnawał. :D
Zamiatania pod dywan problemów EGS ciąg dalszy. Sezon 3 odcinek 69.
EDIT: Jaarvs, Twój avatar jest po prostu wspaniały. :)
To już nawet nie jest cyrk tylko cały karnawał. :D
Zamiatania pod dywan problemów EGS ciąg dalszy. Sezon 3 odcinek 69.
EDIT: Jaarvs, Twój avatar jest po prostu wspaniały. :)
Funkcjonalności to jedno, a etyka to drugie. To że dodadzą koszyk czy osiągnięcia nie oznacza że zaraz cały tłum tam poleci, ludzie mają jeszcze całe kolekcje gier na steamie a i działania etyczne firmy o których wspomniałem wyżej są na żenująco niskim poziomie.
Każdy dev czy wydwaca który zagrzewa tam miejsca z ekskluzywnymi tytułami automatycznie wylatuje u mnie z hukiem i choć może nie wiele to zmieni bo dostają całą skrzynię forsy od epica to sam fakt że ja się z tym lepiej czuje już jest wart tego "poświęcenia".
Zwyczajnie mają w nosie klientele bo po przejściu do Tima Świnieja dostają do kieneszy mnóstwo kasy, ich tytuły powinny być tańsze a tymczasem cena się nie zmieniła przez te zaoszczędzone 18%. Bo chyba tylko to mogło by mnie jeszcze jako tako przekonać do dobrych intencji wydawców i nieświadomych głupców, tymczasem mamy co mamy.
No nie ma się co dziwić. Niektóre rzeczy które były planowane na kwiecień nadal się nie pojawiły. Teraz już nikt nie będzie mógł mówić, ze Epic nie dotrzymuje terminów.
Obsuwy często się zdarzają w różnych branżach, ale my, jako gracza, powinniśmy być specjalnie tego świadomi. Epic dopiero zaczął działać w tym temacie, popełniają swoje pierwsze błędy i się uczą. Nie dotrzymanie terminu czy takie obsuwy to zły PR, zwłaszcza gdy przy każdym szkopule pojawia się brygada graczy gotowa rozdmuchać kwestię stokrotnie, dlaczego też pewnie Steam nawet nie podaje, nad czym obecnie pracuje aniżeli jest to bliskie wypchania za drzwi. Ale daleko temu od jakiejś niewyobrażalnej porażki, na jaką tylko Epic mógłby sobie pozwolić, jak wielu te ichnie szkopuły lubi charakteryzować. Dosłownie każdy sklep z grami borykał się z tym samymi problemami. Ot, "typowa codzienność" w branży technologicznej.
Zgadzam się z tym, że takie problemy mogą się pojawiać. Kolejnym problemem są media, które rozdmuchały sprawę, określając Epic jego mać Games Store jako "pogromcę Steama" i które wciąż idą mu w sukurs. Problemem są wydawcy, którzy zgodzili się na destrukcyjną politykę Epica i którzy pozwolili się kupić w zamian za wyłączność na tej platformie. Problemem jest to, że gry na Epic jego mać Games Store nie są tańsze, pomimo niższej marży dla pośrednika niż w sklepach konkurencyjnych. Problemem jest chciwość i pazerność wydawców i deweloperów (chęć zarobku jest ok, ale tutaj w grę wchodzi najzwyklejsza w świecie żądzą pieniądza). I problemem jest to, że Epic działa pod patronatem Tenceta i chińskiej myśli rynkowej, że nie jest niezależnym wydawcą. Wielkim problemem jest sam fakt operowania deweloperom i wydawcom kasy z góry za zgodę na wyłączną sprzedaż na EGS. Ogromnym, największym problemem są rzesze ludzi, którzy nie widzą w tym wszystkim żadnego większego problemu.
Epic dopiero zaczął działać w tym temacie, popełniają swoje pierwsze błędy i się uczą
Oj nie, nie, nie i jeszcze raz nie. Epic nie są firmą która powstała wczoraj. Są na rynku od niemalże zawsze. Mieli czas na obserwację, naukę i wyciąganie wniosków. Teraz jak się za coś wzięli, to niestety, presja na nich jest i będzie wywierana. I nie ma co tu usprawiedliwiać, czy oczekiwać że gracze/klienci mają być świadomi i zapewne jeszcze wyrozumiali. Teraz my, jako klienci, oczekujemy usługi na co najmniej poziomie Steama, bo to on stał się, niestety, czynnikiem wyznaczającym standardy. Za wszystko co poniżej, spadnie zasłużona krytyka.
Maddred, Epic był od lat, ale nie Epic Games Store, więc jeśli EPIC wymyśliłby sobie, że chce zacząć produkować samochody elektryczne, to wymagałbyś od nich żeby już drugiego dnia produkowali auta nie gorsze od Tesli?
Skoro żądają takiej samej ceny jak za Teslę to tak, chcę czegoś zbliżonego do Tesli a nie Melexa.
@siera97
Na razie rozdają gry za darmo, więc można im tego Melexa wybaczyć. Za kilka lat nikt nie będzie pamiętał obecnych potknięć Epica, tak jak dziś nikt nie wspomina wpadek Tesli z czasów gdy zaczynała produkcję samochodów.
@Cziczaki Dość zabawne, że porównujesz epica do producenta, który niemal od początku wyznacza standardy, jeżeli chodzi o samochody elektryczne i tworzył produkty lepsze od konkurencji. Jeżeli już porównywać Epica do producenta samochodów to jedynie można porównać do producenta, który w dzisiejszych czasach wypuściłby samochód porównywalny do Forda T, żądałby za nówkę masę kasy i na każdą krytykę odpowiadałby zdaniem typu "No sorry, ale my dopiero zaczynamy. Za 40 lat może dogonimy konkurencję". No błagam...
Porównanie bardzo nie trafione, gdyż Epic Games Store jako sklep, sprzedaje to samo co konkurencja w tej samej cenie, tylko pobiera inną marżę, więc ich otwarcie sklepu nie jest jak sprzedaż Forda T w dzisiejszych czasach. Już prędzej to pasuje do tego samego auta konkurencji, tylko w podstawowym wyposażeniu.
@Cziczaki
Czy w zdaniu
Są na rynku od niemalże zawsze. Mieli czas na obserwację, naukę i wyciąganie wniosków
wyraziłem się w jakiś sposób niejasno?
Poza tym co to za porównanie, otworzenia sklepu w którym dodatkowo nie ma żadnych funkcjonalności, a gdzie podstawy już były bo Fortnite już sprzedawali u siebie, do stworzenia całkowicie od podstaw linij montażowej czegoś tak skomplikowanego jak samochód. Tobie też słońce za mocno przygrzało?
Za kilka lat nikt nie będzie pamiętał obecnych potknięć Epica, tak jak dziś nikt nie wspomina wpadek Tesli z czasów gdy zaczynała produkcję samochodów.
A wiesz dlaczego nie pamiętają? Bo Tesla miała i ma taką obsługę klienta, że niemalże każdy zgłaszający się do nich klient z reklamacjami, był przez nich noszony na rękach oblewany szampanem i całowany po tyłku. W przypadku Epica jest nieco inaczej. Rozdawnictwem kilku gierek za free nie kupią sobie stałej klienteli.
@Maddred
Większość konsumentów jest pragmatyczna. Większość graczy jest pragmatyczna. Dla nich liczy się teraźniejszość. W tej chwili sklep Epica wygląda żenująco, ale jeżeli to się zmieni w przyszłości to ludzie szybko zmienią zdanie o tym sklepie, a przeszłość nie będzie miała dla nich znaczenia. To samo działo się w przypadku Steama. Jako fan pierwszego Half-Life'a miałem wielką potrzebę zagrać w Half-Life'a 2 zaraz po jego premierze w 2004, dlatego doskonale pamiętam ile jadu się wtedy wylewało w kierunku Steama. Narzekania były histeryczne. Steam był wtedy przedstawiany jak dzieło szatana. Zaiste krótka jest pamięć ludzi...
Tak jak wtedy Half-Life 2 nakłonił miliony ludzi (w tym mnie) do założenia konta na Steamie, tak teraz darmowe gry rozdawane co tydzień nakłaniają miliony ludzi (w tym mnie) do posiadania konta w Epic Store. Funkcjonalność Epica jest w tym momencie równie żenująca co funkcjonalność Steama w 2004 roku. Mimo to kupiłem już dwie gry na Epicu w promocyjnej (i bardzo atrakcyjnej) cenie. Czy wolałbym mieć te gry na Steamie? Oczywiście że tak. Ale nie miałem wyboru, bo to są gry na wyłączność i był to jedyny sposób aby w nie zagrać. Nie zmierzam rezygnować z gier tylko dlatego, że nie lubię Epica. I tak samo myśli większość graczy. Jest jednak pewna mniejszość, która jest ideologami, a nie pragmatykami. Kęsiki tego świata. Tacy ludzie rezygnują z darmowych gier, byle tylko nie dać satysfakcji znienawidzonej firmie. Ideolodzy bywają głośni, robią wokół siebie wiele szumu, przez co sprawiają wrażenie jakby było ich wielu, ale to tylko niewielki ułamek wszystkich graczy.
Jak już kiedyś mówiłem - "jeśli chcesz wchodzić z kimś w otwartą walkę na daną usługę, to powinieneś być jak najlepiej do niej przygotowany". Póki co, poza narzuconą ekskluzywnością kilku gier, Epic nie jest w stanie nic zaoferować. Ani tego, co ma już Steam, ani tego, czego Steam jeszcze nie zrobił. Są cholernym pośmiewiskiem. A komentarze Sweeney'a na Twitterze i jego ignorancja jeszcze dolewają oliwy do ognia.
Po co daty usprawnień, jak nie mają ich w planach? :D Priorytet - przekupstwo twórców i graczy darmoszkami. :3 Ta platforma prócz niezłego wyglądu nie ma w sobie nic. Nie wiem kto u nich pracuje, ale ktoś ogarnięty już przy premierze tej platformy kazałby wprowadzić sporo funkcji, które ma konkurencja, a oni dopiero zaczynają myśleć o tym, a potem wprowadzać. Już sam fakt, że sklep internetowy nie ma koszyka o czymś świadczy.
Dla mnie ta ich hipsterska stronka "planistyczna" jest mega nieczytelna. Jak tam znaleźć ostatnio wprowadzone zmiany skoro wszystko jest wymieszane? Tak trudno publikować changelogi?
Trello to jeden z najpopularniejszych standardów w branży, więc chyba się sprawdza. Masz wszystko podane jak na tacy, Recently Shipped i nawet Releases/Patch Notes osobno dla Web Store i Clienta... Być może jest dla Ciebie nieczytelna, bo nigdy się nie interesowałeś tym, w jaki sposób to czytać?
Być może jest dla Ciebie nieczytelna, bo nigdy się nie interesowałeś tym, w jaki sposób to czytać?
Tak, jeśli trzeba się uczyć jak czytać coś tak (pozornie) prostego jak changelog to znaczy sposób przedstawienia informacji jest do dupy.
Dokładnie tak jak pisze KucharKM - to po pierwsze.
A po drugie - skąd mam wiedzieć co konkretnie wprowadziła ostatnia aktualizacja? Tam są recently shipped features, czyli coś co wyszło niedawno - mogą tam być wymieszane nowości wprowadzone przez 3 czy 5 ostatnich łatek. A jak sprawdzić coś co było wprowadzone wcześniej - np. pół roku temu i nie kwalifikuje się do recent? No właśnie...
Jeżeli standardem w branży jest wchodzenie w każdą opcję z osobna i szukanie zapisu typu
"Epic Bits przeniósł tę kartę z Near Term (1 - 3 Months) do Recently Shipped Features Zeszły piątek o 23:48"
to ja chyba jednak wolałem stary standard :)
Changelogi (o ile można je tak nazwać) znalazłem dopiero w ostatniej zakładce, ale i tak trzeba w każdy wchodzić i sprawdzać co dokładnie wniósł i kiedy go wgrano...
Te tablice to implementacja metody Kanban - a ta sluzy usprawnieniu procesu produkcji a nie prezentacji changeloga.
Nie jest to zadna nowosc bo na rynku metoda ta funkcjonuje od ... 70 lat :)
A Trello to jest jedna z setek implementacji.
@Pieterkov
Trello nie służy do publikowania changelogów. To co widzisz na Trello to tzw. roadmap, czyli plan na przyszłość. Poltar ma tu całkowitą rację.
Też mi się wydaje, że ten sposób prezentacji nie był przewidziany dla zwykłego Kowalskiego, dlatego tak samo rozumiem Wasze niezadowolenie jak i doceniam chęci podzielenia się wnioskami. W jaki sposób najlepiej wyobrażacie sobie przedstawienie tych informacji aby było to w pełni zrozumiałe?
@ReznoR666
Prosta lista z datami, numerami wersji i zawartymi zmianami.
Przykładowo:
https://www.ccleaner.com/ccleaner/version-history
I ewentualnie na górze przełącznik klient/web store.
Z pewnoscia takie rozwiazanie byloby czytelniejsze pod względem analizy CO BYŁO.
Problem w tym ze w przypadku EGS bylo tego niewiele, wiec nie wymagaj by sami sobie po nogach strzelali takimi sposobami ;)
Okej, i ja to rozumiem. To jest Historia Wersji (Version History) czyli to samo co wszystko widoczne na Roadmapie w sekcji Releases / Patch Notes. Tylko, że wszystko zebrane na jednej stronie. Jedni lubią tak, inni inaczej, kwestia indywidualna.
Osobiście też wolę sposób gdzie wszystko jest w jednym miejscu - niby jest tego więcej naraz, ale też wszystko w jednym miejscu, łącznie z datami. Najlepiej oczywiście jakby można było połączyć obie te funkcje i po prostu rozwinąć wszystkie naraz, oraz schować, w dowolnym momencie.
Uczę się aktualnie programowania, także może jak nie stracę motywacji (z tym jest zawsze trudno), to napiszę coś prostego do generowania takich prostych changelogów z tej roadmapy, bo to byłby fajny trening...
Napisałem na szybko Version History, jeśli ktoś ma ochotę na wszystko w jednym miejscu:
https://reznor.tech/epic-games-store-version-history/
No i od razu lepiej. P.S. Dla wersji Web Store 5.0.4 nie napisali co poprawiono :D
To prawda, jest tam wiele wersji ale bez opisów. Mam to teraz tak ustawione, że jeśli nie ma żadnego opisu, to nic nie wyświetla. Mogę to oczywiście zmienić ;)
Myślę, że można wrzucić żeby np. było wiadomo która wersja jest najaktualniejsza. Swoją drogą nie wiem skąd wziąłeś te daty premier, skąd wiadomo która data jest właściwa?
IMO to i tak szkoda twojego czasu. Niestety nie jest to oficjalna strona epica więc i tak twoja strona za chwilę zaginie w gąszczu internetu.
Niemniej fajny pomysł - pokazałeś wielkiej firmie, że da się tylko trzeba chcieć. Epic mógłby też popracować nad dokładnością tych zmian bo minor bug fixes, Support for upcoming features czy resolved a crash nie mówi nic.
Dobra robota Reznor. Strona dodana do zakładek. Będzie się automatycznie aktualizować czy musisz ręcznie uruchamiać skrypt?
Dzięki za miłe słowa! Doceniam. :)
— Czy będzie się sama aktualizować?
Niestety nie. Na ten moment tylko czyta wcześniej ściągnięty z Trello Epica plik .json z mojego serwera. Czyli muszę sam aktualizować. Na ten moment nie wiem jeszcze jak to zrobić, aby działało automatycznie. (do douczenia się na przyszłość, bo zrobić się da na pewno)
— Skąd daty?
Daty są wzięte z (najprawdopodobniej) najnowszej aktualizacji na danej karcie, która jest przypisana do tej zakładki Releases / Patch Notes. To tylko surowe dane zczytane z aktywności z karty z Trello, nie ma się co tym jakoś specjalnie sugerować.
— Szkoda czasu?
Spokojnie! Żaden czas przeznaczony na naukę nowych rzeczy nie jest stracony :) Dla mnie to fajny trening, bo nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłem i nauczyłem się czegoś nowego. A jeśli mogę też tym pomóc innym ludziom, to tym bardziej warto. Popularność nic mi nie da i nie liczę na nią, nie to było celem napisania tego skryptu. To są rzeczy które każdy początkujący programista powinien umieć zrobić.
PS. dodałem oprócz daty również godzinę wpisu oraz pokazywanie wszystkich aktywności, nawet tych bez opisu. Przez to zrobi się sporo duplikatów, ale przynajmniej widać wszystkie wersje i daty w których coś tam z nimi robiono (a przynajmniej aktualizowano o nich wpisy).
[Edit]
Poprawiona czytelność, brak duplikatów. Teraz czyta tylko karty, a nie aktywności. Minusem tego jest że daty wprowadzają w błąd. Ale za to teraz każda wersja programu (pogrubioną czcionką) to link do odpowiedniej karty na Trello, można kliknąć od razu po więcej szczegółów (otworzy się na osobnej karcie) - tam można już sprawdzić ostatnią datę aktywności.
ReznoR, zasłużyłeś na feedback:
Moim zdaniem pozycje bez opisu nie mają żadnej wartości informacyjnej i niepotrzebnie wydłużają listę, co pogarsza jej czytelność. Nie wiem jak innym, ale mnie ten mini-projekt spodobał się dlatego, że już na pierwszy rzut oka widać wszystkie patch notesy i ich chronologię. Sugeruję zmiany w kierunku zmieszczenia jak najwięcej patch notesów na ekranie, tak by ograniczyć do minimum konieczność przewijania strony. Poszczególne pozycje powinny być z datą dodania danej karty na Trello, a nie z datą najnowszej aktualizacji tej karty, ponieważ to ta najwcześniejsza data jest najbardziej prawdopodobnym momentem wydania aktualizacji EGS (późniejsze daty są raczej poprawieniem samego changeloga niż oprogramowania). Proponuję też przenieść daty do tej samej linijki co tytuł z numerem wersji lub przynajmniej zmniejszyć przestrzenie między tymi linijkami tekstu, bo w ten sposób można zaoszczędzić sporo miejsca na ekranie. Linijki z napisem **Patch Notes** też są zbędne. Miałeś za to dobry pomysł z linkami do Trello.
EDIT: Myślę że ta twoja strona może przydać się wielu użytkownikom EGS i warto byłoby ją wypromować na różnych zagranicznych forach. Wcześniej jednak przydałoby się zautomatyzować aktualizacje.
EDIT 2: Godziny to mało przydatna informacja, ale skoro już są to dobrze byłoby rozwiać wątpliwości co do strefy czasowej. EST/EDT czy CET/CEST? Na dodatek różne kraje w różnym momencie przechodzą na czas letni. Klasyczny przykład jak z pozoru prosta rzecz potrafi wszystko skomplikować :).
Kurczę, @Pilav, motywujesz mnie! Twój feedback jest po prostu niesamowity! :) Nie spodziewałem się, taki tylko prosty treningowy "projekt" dla praktyki a tu proszę. Bardzo rzadko można natrafić na taką osobę, która poświęci swój czas na taki feedback. Zajmujesz się tym profesjonalnie? Wszystko bardzo ładnie i jasno, zrozumiale opisane. Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, większość rzeczy nawet mam już po przeczytaniu pomysł jak poprawić, z innymi zobaczymy co da radę zrobić, obadam sprawę (generalnie wszystko jest do zrobienia).
[Aktualizacja]
https://reznor.tech/epic-games-store-version-history/
— Istnieją tylko 3 pozycje bez wpisu o zmianach (Epic Games Store Web 5.0.4, Epic Games Store Web 5.0.0, Epic Games Store Web 4.21.2)
— usunąłem niepotrzebne teksty Patch Notes i godziny (dowiedziałem się, że to był czas UTC +0)
— przesunąłem datę do tej samej linijki co numer wersji
Aktualnie pracuję nad funkcją, która będzie sprawdzała, jaka była data utworzenia karty. ;) (niestety nie można się już do niej tak łatwo dostać)
[Aktualizacja]
— dostałem się do daty stworzenia karty, teraz daty wyświetlają się prawidłowo!
— po najechaniu myszą na datę wyświetli się etykietka z dokładnym czasem
Pozostaje jedynie znaleźć jakiś prosty sposób na auto-aktualizację ;)
Teraz jest dużo lepiej. Może jeszcze rozważ zwiększenie wyrazistości dat, bo obecna szarość zlewa się z tłem i trzeba wytężać wzrok, przynajmniej na moim monitorze, ale tak poza tym jest ekstra i nie mam zastrzeżeń.
Masz rację, poprzedni kolor nie przeszedł testu właściwego kontrastu w standardzie webowym - poprawione :) Myślę też nad tym, żeby użyć jakiegoś przełącznika między wyświetlaniem Wszystko | Web | Client. Ale to raczej w wolnych chwilach.
BTW w końcu udało mi się napisać to tak, że teraz aktualizuje się automatycznie.
I znowu problem z serwerem. Już lepiej załączę link do githuba, gdzie będzie podawany aktualny link: https://github.com/ReznoRMichael/epic-games-store-roadmap-trello-version-history-changelog
Wkrótce Games Store na Roczną Wyłączność, mój ulubiony sklep <3
Widać jak epic nas graczy szanuje.
Jeśli ktoś chciałby Version History / Changelog wszystkich wersji na jednej przejrzystej stronie, to napisałem na szybko prosty generator/parser pliku JSON z Trello Epic Games Store Roadmap w ramach nauki:
https://reznor.tech/epic-games-store-version-history/
BTW w końcu udało mi się napisać to tak, że teraz aktualizuje się automatycznie.
I znowu problem z serwerem. Już lepiej załączę link do githuba, gdzie będzie podawany aktualny link: https://github.com/ReznoRMichael/epic-games-store-roadmap-trello-version-history-changelog
Steam nawet nie myślal się chwalić kiedy i o ile podnieść prowizję dla wydawcy jak i i działaniu zgodnie z prawem europejskim i wciąż działa. A może by tak i obniżce pomyślał.