Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Graliśmy w The Outer Worlds – RPG takie jak dawniej

02.08.2019 15:30
Newfolder
😂
1
13
Newfolder
46
Pretorianin

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

Dobrze, że chociaż inne elementy zostały zauważone bo już się bałem, że przez cały artykuł będzie krążyło widmo kolorów :P.

Generalnie kolejne zapowiedzi niczym nie zaskakują - ale to nic złego. Może i lepiej, że wszystko to co zapowiedziano - będzie w grze. Nie będzie żadnych elementów, o których ktoś kiedyś wspomniał (CP2077 - wybór idola z dzieciństwa), ale w międzyczasie się ich pozbyto.

Najgorsze w odbiorze gry jest takie 'przyzwyczajenie się' graczy do pewnych rzeczy. Na przykład do otwartego świata, do pojazdów. Generalnie do WIELKOŚCI gry, w której króluje Bethesda. The Outer Worlds skupia się na innych aspektach... i nie ukrywam, że te aspekty mnie się bardziej podobają - różne możliwości rozwiązywania zadań, testy umiejętności, rozwój postaci, który ma wpływ nie tylko na walkę. Ja się tej gry nie mogę doczekać. Wolę mniejsze lokacje z treścią niż duże lokacje do wałęsania się. PoE2: Deadfire pokazał, że Obsidian umie zrobić questy z wyborami i konsekwencjami więc to może będzie podobnie. Oczywiście nie wszystkim musi się to podobać - nie bez przyczyny Skyrim jest uważany za jednego z lepszych RPGów.... Role-Playing Game - ten termin już chyba nic nie znaczy :(.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-02 15:47:54
02.08.2019 15:30
Newfolder
😂
1
13
Newfolder
46
Pretorianin

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

Dobrze, że chociaż inne elementy zostały zauważone bo już się bałem, że przez cały artykuł będzie krążyło widmo kolorów :P.

Generalnie kolejne zapowiedzi niczym nie zaskakują - ale to nic złego. Może i lepiej, że wszystko to co zapowiedziano - będzie w grze. Nie będzie żadnych elementów, o których ktoś kiedyś wspomniał (CP2077 - wybór idola z dzieciństwa), ale w międzyczasie się ich pozbyto.

Najgorsze w odbiorze gry jest takie 'przyzwyczajenie się' graczy do pewnych rzeczy. Na przykład do otwartego świata, do pojazdów. Generalnie do WIELKOŚCI gry, w której króluje Bethesda. The Outer Worlds skupia się na innych aspektach... i nie ukrywam, że te aspekty mnie się bardziej podobają - różne możliwości rozwiązywania zadań, testy umiejętności, rozwój postaci, który ma wpływ nie tylko na walkę. Ja się tej gry nie mogę doczekać. Wolę mniejsze lokacje z treścią niż duże lokacje do wałęsania się. PoE2: Deadfire pokazał, że Obsidian umie zrobić questy z wyborami i konsekwencjami więc to może będzie podobnie. Oczywiście nie wszystkim musi się to podobać - nie bez przyczyny Skyrim jest uważany za jednego z lepszych RPGów.... Role-Playing Game - ten termin już chyba nic nie znaczy :(.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-02 15:47:54
02.08.2019 15:41
arianrod
😐
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
arianrod
33
Konsul

Muszę przyznać, że po ogromnym rozczarowaniu jakim było "Pillars of Eternity", brzydkiej sytuacji z Chrisem Avellone'em i przejęciu firmy przez Microsoft, jakoś nie mam zaufania do Obsidianu.

04.08.2019 17:29
Iselor (Łódź)
2.1
Iselor (Łódź)
134
Legend

Jeżeli PoE było rozczarowaniem (drugą część uważam za najlepszy cRPG w historii) to The Outer Worlds będzie chyba dziełem doskonałym Leonarda da Vinci.

05.08.2019 02:16
2.2
Hioziv
48
Konsul

drugą część uważam za najlepszy cRPG w historii

xD

05.08.2019 06:53
Iselor (Łódź)
2.3
Iselor (Łódź)
134
Legend

xD

Coś ciekawszego masz do powiedzenia niż xD ?

06.08.2019 13:22
arianrod
2.4
arianrod
33
Konsul

O PoE rozmawialiśmy już chyba 2 razy, i to dosyć długo, więc naprawdę nie chce mi się po raz 3 pisać tego samego i odpowiadać na te same argumenty. Odsyłam do tamtych naszych dyskusji :)

Aczkolwiek muszę chyba powtórzyć to, co powtarzają ci tu wszyscy: to, że uważasz jakiś tytuł za najlepszy RPG, że umieszczasz go na "liście RPG ever" itp. itd. naprawdę nie ma dla nikogo znaczenia poza tobą samym, a tym bardziej nie zobowiązuje nikogo do oceniania tych gier równie wysoko.

post wyedytowany przez arianrod 2019-08-06 13:23:12
02.08.2019 15:41
😉
3
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1277705
9
Pretorianin

...gdzie zajmował się kreacją świata i pisaniem tekstów do Diablo III...

Ale tym to raczej nie powinien się chwalić.

Co do meritum, zapowiada się bardzo fajny tytuł. Tylko czemu tak utalentowane studio, połasiło się na kasę od Epicu? Pillarsy 2 chyba faktycznie nie sprzedały się za dobrze.

02.08.2019 15:47
Soku12
3.1
Soku12
65
Flight Lieutenant

"Interaktywne książki" to raczej niszowy "gatunek".

Całe szczęście że za nowego Baldura wziął się Larian a nie oni.

02.08.2019 16:46
3.2
1
marcban
68
Konsul

Niestety PoE 2 sprzedała się słabo. A szkoda, bo w mojej ocenie lepszy niż jedynka.

02.08.2019 15:42
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
dark_souls_fanatic
0
Centurion

nie umiem tego wyjaśnić, ale jakoś biednie mi to wygląda. Coś jak horizon - generyczna gra jakich milion, już mi sie nie chce tego przechodzić... za dużo tego

02.08.2019 22:08
topyrz
4.1
1
topyrz
77
O_O

W dobrym RPG chodzi o fabułę i zadania. Skoro redaktor pisze, że duchowy spadkobierca New Vegas, to spodziewaj się przynajmniej w tym aspekcie dobrej gry.

04.08.2019 17:30
Iselor (Łódź)
😂
4.2
Iselor (Łódź)
134
Legend

W dobrym RPG chodzi o fabułę i zadania.

No chyba jaja.

Nie, nie zawsze chodzi o fabułę. Wizardry 8 fabułę ma meh, podobnie Świątynia Pierwotnego Zła. Obie biją po dupie 90% konkurencji.

06.08.2019 02:50
maromach
4.3
maromach
19
Centurion

Akurat Horizona trudno nazwać generyczną grą. Może ma zapożyczenia z gier ubisoftu, ale fabuła w tej grze była dla mnie baaaardzo ciekawa.

02.08.2019 15:47
Mr. JaQb
5
odpowiedz
Mr. JaQb
70
Senator

Chętnie sprawdzę duchowego następcę Fallout: New Vegas. Byleby nie była "zbyt" drewniana. Fajnie, że na premierę wyląduje w game passie - pewnie tak też ją ogram.

02.08.2019 16:06
DM
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
DM
178
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

"Zbyt kolorowy" - no tak, przecież dorosły i ambitny gracz musi mieć grę w ciemnych barwach. Kolorowe więc powinno od razu trafić do grupy gier "dla dzieci".

A co mają dzieci do brzydkiej grafiki? Gry dla dzieci zwykle bardzo sprawnie wykorzystują szeroką paletę kolorów, The Outer Worlds w akcji wygląda zupełnie inaczej niż na bullshotach - większość lokacji jest brzydka po prostu, a przypadkowa mieszanina żółtego, brązowego i czerwonego w niczym nie pomaga.

02.08.2019 16:20
Newfolder
👍
6.1
Newfolder
46
Pretorianin

To czy coś jest brzydkie czy ładne to jest twoje subiektywne odczucie. Moje odczucie jest takie że gra jest ładna. Nie ma żadnych fajerwerków graficznych ani fotorealizmu, ale co mnie to? Nie zależy mi na tym. Taki jest obrany kierunek artystyczny - mnie on odpowiada. Grafika jest estetyczna i to wystarczy. Nie jest to najważniejsze.

02.08.2019 17:16
Zdzichsiu
6.2
3
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Imo Outer Worlds już na bullshotach potrafi wyglądać strasznie brzydko. I nie, nie chodzi tu o to, że gra jest kolorowa, absolutnie. Chodzi o zgranie tych kolorów w zjadliwej formie i jednolitość stylów. Tutaj z jednej strony twórcy chcą zrobić coś realistycznego, z drugiej kreskówkowego do oporu. I jeszcze ten dziwny filtr/tint graficzny, brrr. Nie wiem, może komiksowe zaznaczenie konturów niczym w Borderlandsach by to jakoś uratowało, ale w obecnej formie daleko temu do ładności.

02.08.2019 18:44
6.3
2
zanonimizowany714315
111
Legend

Gra wygląda strasznie brzydko, na poprzedniej generacji były dużo ładniejsze gry
Także kto twierdzi inaczej ten ma klapki na oczach
Sama gra może jednak da radę

16.08.2019 11:40
6.4
zanonimizowany1024841
33
Centurion

@Newfolder
Dlaczego zbyt kolorowy jest źle?
Jeśli eksplorujesz świat w barwach różowo - zielonych i nagle wyskakuje Ci szkielet czy zombie - to zamiast jakichś emocji typu: strach, masz ochotę zapytać: "chłopie skąd ty się tu wziąłeś?". Taki świat jest niespójny, działa to często na podświadomość i czujemy, że z grą coś jest nie tak.

02.08.2019 16:21
7
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
BeF1990
43
Centurion

Problem z Obsidianem dla mnie jest taki, że nie wiem, czy oni osłabli, czy osłabło moje podejście do gier ogólnie. Kiedyś myślałem, że to studio po prostu nie może rozwinąć skrzydeł, że wydawcy ich ograniczają, terminy gonią itp i przez to wszystko ich gry nie są tak dobre jak mogłby być. Po PoE czar prysł... I nie chodzi o to, że gra była zła. Nie uważam tak. Wszystko niby tam zagrało - strona wizualna, mechaniczna itp niczym nie odbiegały od najlepszych w klasyce gatunku. W wielu aspektach nawet ich przerastajac. Jednak czegoś tam ewidentnie zabrakło, gra była dobra ale nie tak dobra jak oczekiwałem. Jakiś bliżej nieokreślony pierwiastek X się w niej nie pojawił. Trochę przez to wszystko nie czuję już ekscytacji ich nowym tytułem, ale mam nadzieję, że będzie dobry i wart zagrania.

02.08.2019 18:27
arianrod
7.1
1
arianrod
33
Konsul

Pillarsy to gra, w której wszyscy rozmawiają o duszach, a tymczasem samej grze brakuje duszy właśnie.

04.08.2019 08:21
elathir
7.2
elathir
66
Czymże jest nuda?

Polecam Tyranny, dla mnie gra bije Pilarsy na głowę. Właśnie w PoE też czegoś mi brakowało, czegoś co w ich kolejnej grze dostałem i bawiłem się dużo lepiej.

02.08.2019 16:34
kęsik
😒
8
2
odpowiedz
kęsik
115
Legend

Obsidian ma u mnie od dawna olbrzymi kredyt zaufania. KotOR 2 genialny, lepszy niż jedynka, New Vegas świetne, dużo lepsze niż Fallout 3 i 4, Alpha Protocol perełka, i naprawdę bardzo dobre drugie Pillarsy (w jedynkę nie grałem). Gra oczywiście wygląda trochę drewnienie no ale to jest dokładnie to czego się spodziewałem.
No ale z wiadomych względów trochę minie zanim to kupię...

post wyedytowany przez kęsik 2019-08-02 16:36:32
02.08.2019 18:25
9
odpowiedz
1 odpowiedź
toyminator
42
Generał

Dostaniemy świetnego RPG, i technologicznego potworka ;D Ale jestem przyzwyczajony. Jak coś ma dobrą fabułę, eksplor ,i dialogi. To już tą archaiczność jakoś przeboleję. Byleby to nie była archaiczność gier z lat 2000-2004.

02.08.2019 18:58
9.1
Doniczkapl
47
Konsul

Jesli story bedzie chociaz w polowie tak dobre jak w Elexie, to zadne drewno mi nie przeszkadza.

02.08.2019 19:47
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
dotes
34
Chorąży

wszystko fajnie, ale ta cena.... założyłem konto na Epic Games tylko dla tej gry i jak zobaczyłem po raz pierwszy cenę i to w przedsprzedaży to mną wstrząsnęło. 260 złotych polskich to "lekkie" przegięcie

02.08.2019 20:52
KucharKM
10.1
1
KucharKM
45
Kasrkin

Zdziwiony? Chyba nie łyknąłeś marketingowego bełkotu Sweeneya, że na EGS będziesz miał taniej?

02.08.2019 23:44
😂
10.2
1
zanonimizowany1246095
30
Generał

Serio założyłeś konto tylko dla tej gry, która za rok wyjdzie na Steamie w pełni połatana wraz z DLC/dodatkami?

03.08.2019 09:56
😈
10.3
2
Niebieskiej żaby kły
49
Generał

założyłem konto na Epic Games

Twoja loża w IX kręgu piekielnym już czeka.

02.08.2019 19:55
11
odpowiedz
7 odpowiedzi
Serge89
39
Chorąży

Jak dla mnie Obsidian od NV nie stworzył mocnego fabularnie RPGa. Już pomijając kulawe mechaniki, ich historie zostały pozbawione jakiegokolwiek pazura. Wtórne, sztucznie wyniosłe, bez ikry i z postaciami bez duszy. Nie wygląda na to, by Outer Worlds miało być krokiem naprzód.

post wyedytowany przez Serge89 2019-08-02 19:56:45
02.08.2019 19:59
konewko01
11.1
2
konewko01
20
Senator

No tak, bo South Park, Pillarsy, Pathfinder i Tyranny to indyki 2/10. Szkoda, że tak bardzo po nich pojechałeś.

02.08.2019 20:24
11.2
zanonimizowany1037485
13
Konsul

Tyranny ma świetną fabułę, uniwersum i postacie, więc nie mogę się z tobą zgodzić.

02.08.2019 20:49
elathir
11.3
elathir
66
Czymże jest nuda?

O ile Pilarsy faktycznie mnie fabularnie nie zachwyciły to Tyranny już tak (a kreacją świata w szczególności, ta była genialna). South Park też był super.

02.08.2019 22:45
11.4
Serge89
39
Chorąży

Moim zdaniem Tyranny lepiej brzmiało w teorii niż było wykonane. Pomysł był spoko, ale bohater w ogóle nie odczuwał tego zwycięstwa "zła", kiedy sprawował wysoką funkcję. Dla mnie można było to o wiele lepiej rozegrać. Tak to wyszło bardzo "bezpiecznie", jak zresztą wszystko od NV.

South Park mnie nie jara więc to pomijam.

03.08.2019 00:55
arianrod
11.5
arianrod
33
Konsul

@konewko01
Pathfinder?
Obsidian miał coś wspólnego z tą grą, poza udziałem Chrisa Avellone'a (który nie był już ich pracownikiem)?

03.08.2019 09:29
konewko01
11.6
konewko01
20
Senator

Pomyłka ;)

03.08.2019 14:35
arianrod
😃
11.7
arianrod
33
Konsul

Spoko :)

02.08.2019 20:36
SpecShadow
12
1
odpowiedz
19 odpowiedzi
SpecShadow
92
Silence of the LAMs

Animacje twarzy beznadziejne.
Pomyśleć że ta ekipa zrobiła w 2004 roku VtM Bloodlines które nawet dzisiaj robi wrażenie...

I tak ląduje na mojej liście „do ogrania w GamePass" co by nie zawracać sobie gitary z EGS.

Ludzie gadają że gra wygląda przestarzale. No i co z tego, gry Bethesdy też są przestarzałe a ludzie się zagrywają bez opamiętania i schodzą jak ciepłe bułeczki.
Gra zalatuje momentami Fallout New Vegas co jest dla mnie dużym plusem bo gra miażdży wydmuszki Bethesdy na każdym kroku:]

[1]
też nie czaję tego zarzutu o zbytnią kolorowość, nawet Diablo3 nie był zły pod tym względem (a Diablo2 do mrocznych nie należał, jak na ironię :] ).

post wyedytowany przez SpecShadow 2019-08-02 20:58:29
02.08.2019 21:10
Newfolder
😢
12.1
Newfolder
46
Pretorianin

Ja czaję doskonale. Ludzie oceniają gry bardzo powierzchownie. Wystarczy przeczytać te parę komentarzy tutaj - animacje, grafika, kolory. Cały czas powtarza się to samo. I ja to rozumiem - jak ktoś lubi interaktywne filmy, które ładnie wyglądają no to taka gra nie jest dla niego. Ja wolę RPGi, które dają mi swobodę w podejmowaniu decyzji i ich konsekwencje.

Oczywiście fajnie by było mieć i to i to - grafikę i elementy RPG. Ale nie można mieć wszystkiego. Ja nie znam takiej gry, która miałaby oba te aspekty na wysokim poziomie.

02.08.2019 22:01
Zdzichsiu
12.2
Zdzichsiu
101
Ziemniak

@Newfolder
Kompletnie tego nie rozumiesz. To, że mówię, że The Outer Worlds wygląda jak syf, bo wygląda, nie oznacza, że nie będzie miało dobrze zrobionych elementów RPG i w ten tytuł nie zagram, bo zagram na pewno. To nie jest powierzchowne ocenianie.

Oczywiście fajnie by było mieć i to i to - grafikę i elementy RPG. Ale nie można mieć wszystkiego
Jest sporo gier, które dobrze robią oba elementy. Nie chodzi tu o tekstury ostre jak żyleta, a zwykły styl. Dobrą stylistyką da się zrobić cuda, nawet jak technologia niedomaga. The Outer Worlds na tym polu zawodzi.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2019-08-02 22:01:52
02.08.2019 22:19
SpecShadow
12.3
SpecShadow
92
Silence of the LAMs

Oczywiście fajnie by było mieć i to i to - grafikę i elementy RPG. Ale nie można mieć wszystkiego
Jest sporo gier, które dobrze robią oba elementy. Nie chodzi tu o tekstury ostre jak żyleta, a zwykły styl. Dobrą stylistyką da się zrobić cuda, nawet jak technologia niedomaga. The Outer Worlds na tym polu zawodzi.

zgoda, niby dzisiaj gry są bardziej zaawansowane technologicznie, niby silniki lepsze niby więcej ludzi pracuje ale efekty mogą być takie sobie
Brak stylu ale przede wszystkim - czytelności.
Niby w branży gier są standardy w wielu aspektach ale nadal twórcy potrafią je zignorować.

Dzisiaj potrafią walić w gry efektami że człowiek potrzebuje wymiany szkieł.
Dlatego mając topową grafikę i tak człowiek zjeżdża z detalami niżej bo te bajery są zwyczajnie brzydkie.
Podobnie było w latach 2000-2009 i okolic, gdzie Bloom walono ostro, nieważne że gra stawała się prawie nieczytelna.

02.08.2019 23:37
Newfolder
12.4
Newfolder
46
Pretorianin

@Zdzichsiu
No to się nie zgadzamy. Moim zdaniem ocenianie na podstawie grafiki jest powierzchowne. Zwłaszcza RPGów, które wywodzą się z papierowych gier fabularnych. Według mnie grafika tutaj jest drugorzędna.

Nie chodzi tu o tekstury ostre jak żyleta, a zwykły styl. Dobrą stylistyką da się zrobić cuda

No i sam piszesz tutaj o stylistyce, która jest subiektywna. To, że ty uważasz ten konkretny kierunek artystyczny za syf to... no cóż jest twoja opinia i nic więcej. Nie istnieją żadne obiektywne kryteria mówiące kiedy styl jest dobry, a kiedy zły.
Ostre jak żyleta tekstury to inna sprawa, tutaj się nie spieram.

A co do Jest sporo gier, które dobrze robią oba elementy - super. To super, że jest ich sporo. Chętnie je poznam. Może jest ich kilka, ale sporo to nie sądzę.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-02 23:38:13
03.08.2019 00:09
Zdzichsiu
12.5
Zdzichsiu
101
Ziemniak

@Newfolder
Ale kto tu ocenia grę na podstawie grafiki? Oceniam grafikę, jeden z elementów składowych gry, samą produkcję zostawiam w spokoju, co widać.

No i sam piszesz tutaj o stylistyce, która jest subiektywna
Odbiór stylistyki, nie stylistyka sama w sobie. W przypadku, gdy coś jest dobre, jasne. Jedni wolą surowość Gears of War, inni Team Fortress 2. Dopóki wygląda to w grze i trzyma się kupy, nie mam żadnych zastrzeżeń do jakiegokolwiek stylu. Problemem jest to, że The Outer Worlds nie ma żadnego, jak to nazwałeś, kierunku artystycznego. Na concept artach może to wyglądało spoko, ale w przełożeniu na grafikę w grze już niezbyt. Nie zamierzam tu odwracać całego konceptu do góry nogami i robić zaraz z tego mrocznej gry, bo po co? Niech się wyróżnia, kolorowy kosmos może być fajny. Wystarczyłoby, gdyby pozbawić tytułu tego paskudnego filtru, określić dominującą paletę barw i być może pokusić się o lekkie komiksowe zarysowanie, odbiór byłby zupełnie inny.

Chętnie je poznam.
Z widoku FPP, jak The Outer Worlds, to chociażby Kingdom Come lub nowe Deus Exy. Zdecydowanie więcej jest tego w TPP, izometrykach i 2D, ale nie zmienia to tego, że da się.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2019-08-03 00:10:46
03.08.2019 10:38
Newfolder
12.6
Newfolder
46
Pretorianin

Wystarczyłoby, gdyby pozbawić tytułu tego paskudnego filtru, określić dominującą paletę barw i być może pokusić się o lekkie komiksowe zarysowanie, odbiór byłby zupełnie inny.

Czyli wystarczyłoby zrobić tak jak Tobie się podoba i byłoby lepiej?? Lepiej w Twojej ocenie - to na pewno. Widać, że jesteś przekonany, że istnieje jakaś właściwa stylistyka i tak się przypadkowo składa, że Ty ją znasz. No i wystarczy ją zastosować! Jakie to proste.

Z widoku FPP, jak The Outer Worlds, to chociażby Kingdom Come lub nowe Deus Exy

I te gry są takimi super RPGami? Znowu nie rozumiesz określeń subiektywnie/obiektywnie. W ogóle to samo określenie RPG ma w dzisiejszych czasach jakąś swoją dziwną definicję. Dla mnie z góry ustalona postać bardzo mocno ogranicza możliwości roleplejowania. Umieszczanie Wiedźmina3 na listach najlepszych RPGów wszech czasów uważam za kuriozum.
W Kingdom Come coś tam można się mimo wszystko pobawić w odgrywanie postaci. Ale....... te nowe Deus Exy to jakieś skradanko strzelanki.

03.08.2019 10:53
Zdzichsiu
12.7
1
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Czyli wystarczyłoby zrobić tak jak Tobie się podoba i byłoby lepiej?
Ech... weź tu się z takimi dogadaj. Nie, podaję proste przykłady, w jaki sposób, stosunkowo niskim kosztem, uatrakcyjnić słabą oprawę wizualną.

I te gry są takimi super RPGami? Znowu nie rozumiesz określeń subiektywnie/obiektywnie.
Tak, obiektywnie są super RPGami. A że przy okazji mi się podobają, to inna sprawa.

Umieszczanie Wiedźmina3 na listach najlepszych RPGów wszech czasów uważam za kuriozum.
Tu się zgadzam, bo to zwykła gra akcji z elementami RPG.

03.08.2019 11:03
Newfolder
12.8
Newfolder
46
Pretorianin

podaję proste przykłady, w jaki sposób, stosunkowo niskim kosztem, uatrakcyjnić słabą oprawę wizualną.

No i zgadza się. Oprawa wizualna byłaby uatrakcyjniona. WEDŁUG CIEBIE. Według kogoś innego po tym zabiegu mogłaby być koszmarna. Twoja opinia nie jest jedyna słuszna.

Tak, obiektywnie są super RPGami
Super RPG to jest Fallout 1 albo 2... oczywiście moim zdaniem. A ta strzelanko/skradanka Mankind Divided... ? Też może być super RPGiem. W Twoim odczuciu - czyli SUBIEKTYWNIE.

03.08.2019 11:16
Zdzichsiu
12.9
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Duh, coś się tak uczepił mojego zdania? Nigdzie nie napisałem, że to mój ulubiony styl, czy cokolwiek podobnego. Powtarzam, podaję proste przykłady uatrakcyjnienia oprawy/maskowania niedociągnięć związanych z niskim budżetem. Patrzę z czysto designerskiej perspektywy, bo pewnie w ten sposób bym kombinował, gdybym uczestniczył w procesie produkcyjnym. Gdybym mógł w to pograć, pewnie wskazałbym więcej, ale absolutnie nie jestem gościem od grafiki.

A ta strzelanko/skradanka Mankind Divided... ?
To zabawne, w całym Deus Exie możesz mieć mniej strzelania, niż na dowolnym gameplayu z The Outer Worlds.

W Twoim odczuciu - czyli SUBIEKTYWNIE.
Nie, można wskazać setki prawideł obiektywnie dobrego designu. Dopiero ich odbiór jest subiektywny. To, że mi nie podoba się np. seria Total War, bo nie trafia do mnie ten styl gameplayu, nie oznacza, że to są złe gry. Obiektywnie są dobrze zaprojektowane, subiektywnie nie trafiają w moje gusta. To jest różnica.

03.08.2019 11:37
Newfolder
12.10
Newfolder
46
Pretorianin

można wskazać setki prawideł obiektywnie dobrego designu

gdyby pozbawić tytułu tego paskudnego filtru, określić dominującą paletę barw i być może pokusić się o lekkie komiksowe zarysowanie, odbiór byłby zupełnie inny.

Może i są jakieś 'prawidła obiektywnie dobrego designu', ale ty ich nie znasz. Wszystko co napisałeś to twoje subiektywne odczucie.

Dla mnie w sztuce (powiedzmy, że wygląd gry to jakaś forma sztuki) nie ma czegoś takiego jak 'obiektywnie'. Ty pewnie czytasz obiektywne recenzje? I obiektywnie oceniasz filmy? Moim zdaniem nie ma czegoś takiego - więc się nie zgadzamy.

03.08.2019 11:48
Zdzichsiu
12.11
1
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Może i są jakieś 'prawidła obiektywnie dobrego designu', ale ty ich nie znasz. Wszystko co napisałeś to twoje subiektywne odczucie.
Poczytaj sobie jakieś książki o projektowaniu gier, pooglądaj materiały o trikach designerskich, przyswój treści z konferencji.

Ty pewnie czytasz obiektywne recenzje?
Recenzja to opinia, czyli już z definicji jest subiektywna.

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego - więc się nie zgadzamy.
I kto tu mówi o powierzchowności? Przeczytałeś w ogóle mój przykład? Gra X może mi się nie podobać, nie trafiać w moje subiektywne gusta, ale nie zmienia to tego, że obiektywnie jest dobrze zaprojektowana.

03.08.2019 12:25
Newfolder
12.12
Newfolder
46
Pretorianin

To powinny powstawać same dobre gry - wystarczy poczytać książki, pooglądać materiały, przyswoić treści i voila! Jest obiektywnie dobra gra!

I kto tu mówi o powierzchowności? Przeczytałeś w ogóle mój przykład? Gra X może mi się nie podobać, nie trafiać w moje subiektywne gusta, ale nie zmienia to tego, że obiektywnie jest dobrze zaprojektowana.

Twój przykład mówi tylko tyle, że wierzysz w jakieś ZASADY, które rzekomo obowiązują. Ktoś je zapisał w książce i wystarczy przyswoić. To nie jest żadna obiektywność, że oceniasz według czyichś kryteriów oceniania.
Kinematografia istnieje ponad 100lat, istnieją szkoły filmowe i mnóstwo książek na temat kręcenia powstało i co z tego? Mimo to powstają słabe filmy.... bo ktoś nie przyswoił oczywiście!
I teraz mi znowu napiszesz, że film tak samo może być 'dobrze nakręcony'(obiektywnie) i 'mnie się nie podoba' (subiektywnie)... no moim zdaniem to tak nie działa dlatego napisałem - nie zgadzamy się.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-03 12:35:22
03.08.2019 14:52
Zdzichsiu
12.13
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Zapędzasz się w argumenty wyssane z palca. Istnieją reguły dobrego kręcenia filmów, istnieją reguły pisania ciekawych książek, więc istnieją także reguły designu gier. I nie, przyswojenie sobie reguł, które de facto są spisem tego, co sprawdzało się na przestrzeni lat i działa, nie znaczy, że automatycznie zrobisz dobry produkt. To zbyt skomplikowany proces, w grach zwłaszcza. Zasoby ludzkie, pieniężne, czas, presja wydawcy, zdarzenia losowe, złe zarządzanie projektem, to wszystko przekłada się na finalną jakość tytułu. Czasem zdarza się też, że celowo ktoś chce stworzyć zły lub maksymalnie średni tytuł, bo po co się przykładać, skoro ten i tak na siebie zarobi. City Interactive miało kiedyś taką taktykę.

film tak samo może być 'dobrze nakręcony'(obiektywnie) i 'mnie się nie podoba' (subiektywnie)
No ale to działa dokładnie tak samo. Nie lubię Pulp Fiction, ale nie mogę powiedzieć, że to zły film jest.

03.08.2019 15:34
Newfolder
12.14
Newfolder
46
Pretorianin

Istnieją reguły dobrego kręcenia filmów, istnieją reguły pisania ciekawych książek, więc istnieją także reguły designu gier
Dla mnie dziedziny artystyczne pozostaną dziedzinami artystycznymi. Ty to traktujesz jak dziedzinę naukową. 2+2*2 to nie są dwa wyniki subiektywnie tylko jeden wynik obiektywnie. Bo się odnosimy do zasad, które obowiązują. Ale te zasady są logiczne.

A twoje 'reguły' zapisane w podręcznikach są tylko propozycją autora jak coś nakręcić, napisać, zaprojektować itp. Każdy twórca ma swoje upodobania co do tego w jaki sposób np. kręci filmy - jeden lubi szybki, rwany montaż, a drugi woli serie długich ujęć. Żaden z tych sposobów nie jest bardziej właściwy bo ktoś tak se w podręczniku napisał. Ale pewnie w jakiejś książce ktoś napisał - kiedy stosuje się taki montaż, a kiedy inny. I ty uważasz, że to jest jakaś obiektywność. Tarantino wprowadził w swoim filmie zaburzoną chronologię pewnie dlatego, że jakieś 'prawidła' mu podpowiedziały...

03.08.2019 15:54
Zdzichsiu
12.15
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Żaden z tych sposobów nie jest bardziej właściwy bo ktoś tak se w podręczniku napisał.
Dokładnie, nigdy tak nie napisałem.

I ty uważasz, że to jest jakaś obiektywność.
Jeśli coś jest zrobione dobrze, ale mi się nie podoba, to za cholerę nie mogę powiedzieć, że jest to złe. Tylko tyle i aż tyle. Można ocenić jeden tytuł zarówno ze względów obiektywnych, jak i subiektywnych.

Co do trzymania się zasad, to właściwie wszędzie idealnym przepisem jest sprawdzone elementy + nowości/mniej znane triki, np. w proporcjach 2:1.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2019-08-03 16:00:53
03.08.2019 16:05
Newfolder
12.16
Newfolder
46
Pretorianin

Dokładnie, nigdy tak nie napisałem.

można wskazać setki prawideł
Istnieją reguły dobrego kręcenia filmów (...)
Poczytaj sobie jakieś książki o projektowaniu gier (...)

Nie pisałeś tego? OK. Nie było tematu.

Co do trzymania się zasad, to właściwie wszędzie idealnym przepisem jest sprawdzone elementy + nowości/mniej znane triki, np. w proporcjach 2:1.
Widzę kolejne jakieś prawidła? Zapisz to w książce to stanie się to obiektywną prawdą.

post wyedytowany przez Newfolder 2019-08-03 16:07:40
03.08.2019 16:11
Zdzichsiu
😂
12.17
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Czy wskazanie, że coś istnieje, jest definitywnym i arbitralnym stwierdzeniem, że inaczej się nie da i trzeba robić coś w jeden sposób?

Zapisz to w książce to stanie się to obiektywną prawdą.
Po co te docinki? Po prostu człowiek działa w taki sposób, że podświadomie lubi rzeczy znane. Tworzenie dobrej gry/książki/filmu to obracanie się wokół oczekiwań odbiorcy i ich spełniania lub umiejętnego łamania. Gdy coś jest dla kogoś kompletnie nowe i nie ma znajomych elementów, staje się obce i trudne do zrozumienia. Popatrz na innowacyjne gry, które były klapami finansowymi.

post wyedytowany przez Zdzichsiu 2019-08-03 16:17:54
03.08.2019 16:19
Newfolder
12.18
Newfolder
46
Pretorianin

Można robić jak się chce! Chyba, że ktoś wierzy w jakieś prawidła i zasady to lepiej żeby ich przestrzegał, bo inaczej robi obiektywnie źle.

03.08.2019 16:30
Zdzichsiu
12.19
Zdzichsiu
101
Ziemniak

Nie chcesz, nie wierz. Trudno, nie mój problem. Polecam jednak zainteresować się chociażby narratologią.

02.08.2019 20:46
13
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Ciekawe co z tego wyjdzie. Dobrze że odmiana w 3d bo wcześniejsza forma już się przestarzała.

02.08.2019 21:00
.kNOT
😜
14
odpowiedz
.kNOT
202
Progresor

Pewnie kiedyś zagram. Może za jakieś dwa, trzy lata, gdy jako tako załatają swój gropodobny wyrób w opakowaniu zastępczym. Troika, Obsidian, szajs to synonimy...

02.08.2019 22:19
Paffcioo
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Paffcioo
38
Pretorianin
8.0

@Newfolder Wybór idola nie został usunięty, wyewoluował w coś innego. Coś lepszego, związanego mocniej z rozgrywką.
Nie wiem czemu miałoby być to postrzegane za coś złego.

02.08.2019 23:23
Newfolder
15.1
Newfolder
46
Pretorianin

Czy lepszego to się już nie dowiemy bo nie przekonamy się jakby to było gdyby wybór idola jednak w grze był :P. Wiem, że teraz będzie inny wybór (lifepaths).

Generalnie chodzi mi o to, że Obsidian nie czaruje - od początku wiadomo co w grze będzie i raczej nie żadnych zaskoczeń. A mimo to po premierze będzie płacz czemu nie ma otwartego świata mimo to, że od początku wiadomo, że go nie będzie.

02.08.2019 22:24
Angemona
16
2
odpowiedz
Angemona
40
Konsul

Jak był artykuł o tym, że Larian robi BG3 to był lament, że Obsydian lepszy. Teraz jest lament, że Obsydian be i też za kolorowo. Weźcie sobie pograjcie w Return of the Obra Dinn tam jest kolorów w sam raz dla was.

03.08.2019 00:03
hubert43
17
odpowiedz
hubert43
42
Pretorianin

Oby Obsidian niebył typowym Obsidianem...czyli BUUUGI.

03.08.2019 10:27
18
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Newfolder -> Ja też mam podobne zdanie. Wolę mniejszy RPG, ale za to bardziej rozbudowany i ciekawszy. Co to za przyjemność zwiedzanie po wielkim świecie, skoro nie mogę coś innego zrobić? Chcę prawdziwe przygody, a nie "symulator spaceru z nudne walki".

03.08.2019 15:58
19
odpowiedz
karvimaga
128
Generał
Wideo

Fragment z polskiej wersji jezykowej.

https://youtu.be/kihcg7qDtbc

03.08.2019 18:15
20
odpowiedz
zanonimizowany1294004
0
Centurion

W Cyberpunk też płakali, że to nie Neon Noire...

04.08.2019 03:11
darkpalladinPL
😃
21
odpowiedz
darkpalladinPL
57
Pretorianin
9.0

Myśle że będzie świetną gierą :) Dla fanów Fallouta 1-3 (bez crapu 4 i 76) i Gothiców,Risenów i Elexa :) obowiązkowy tytuł :) na bank mi się spodoba :)

04.08.2019 17:18
Maze
😐
22
odpowiedz
Maze
10
Legionista

Wygląda to strasznie topornie, szczególnie te rozmowy i animacje, nie wspominając już o losowym slow motion czy sztucznej inteligencji zarówno naszych towarzyszy jak i przeciwników. Nie chcę się zbytnio rozpisywać, bo bym zapewne powielił opinię innych odnośnie rozgrywki, ale jak dla mnie Outer Worlds wydaje się być podrasowanym klonem FNV, z tymi samymi bolączkami. Wnioskując z gameplay'u przedstawionego przez twórców, to jak dla mnie taka gra mogłaby być hitem może kilka lat temu. Spodziewałem się czegoś innego, ale kto wie - może po premierze okaże się, że wcale nie jest tak źle. Czas pokaże.

post wyedytowany przez Maze 2019-08-04 17:22:25
05.08.2019 05:57
23
odpowiedz
modoc
50
Centurion
5.5

Ja się boję ich tego jechania na sloganie cyklu duchowego New Vegas. Czyli albo nic nie mają tak naprawdę do zaoferowania albo lecą na starym hiciorze a wyjdzie jak z F76.

Poza tym z falloutem nie ma to zupełnie nic wspólnego więc to co tam się podobało i wciągało graczy, tutaj może wręcz odpychać.

post wyedytowany przez modoc 2019-08-05 05:59:22
06.08.2019 02:53
maromach
24
1
odpowiedz
maromach
19
Centurion

Graficy w obsidianie nie słyszeli chyba o teorii kolorów.

06.08.2019 19:27
Olekrek
25
odpowiedz
2 odpowiedzi
Olekrek
48
Rotmistrz

Czy misje zaznaczone sa na mapie? Tzn. wykonując zadanie wiemy gdzie mamy sie udać czy jak w starych RPGach, sami musimy przeanalizować gdzie dana postać sie znajduje? Czekam już ładnych kilka lat na takiego RPGa, ale przez popularność sandboxów nikt nie zrobi tak fabuły, bo mapy są za wielkie. Tytuł posta wskazuje, że w końcu ktoś zrobi RPGa, a nie interaktywny film.

06.08.2019 20:26
DM
25.1
DM
178
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nie tylko na mapie, ale nawet na HUDzie interfejsu ekranu jest kropka gdzie iść, choć czasem trzeba pokombinować przez pozamykane ścieżki i trakty pnące w górę. W TOW są kosmiczne technologie, a nie jesień średniowiecza w fantasy ;)

post wyedytowany przez DM 2019-08-06 20:26:42
16.08.2019 11:43
KucharKM
25.2
KucharKM
45
Kasrkin

Takie misje były w Morrowindzie, według mnie wyszło to świetnie. Również czekam na grę, w której istotne będzie czytanie książek, dialogów czy innych notatek żeby znaleźć miejsce/postać/artefakt cokolwiek. Znacząco zwiększa to immersję i fantastycznie buduje klimat gry.

07.08.2019 13:35
Olekrek
26
odpowiedz
Olekrek
48
Rotmistrz

Czyli nie jest "Jak dawniej". A szkoda, bo liczyłem, że będzie trzeba samemu ogarnąć gdzie trzeba iść. System małych lokacji nadaje się do wprowadzenia takiej mechaniki.
Jak będzie w promocji, to sprawdze.

07.08.2019 15:24
27
odpowiedz
al m18
5
Legionista

Moim zdaniem grafika wygląda bardzo ładnie nie wiem dlaczego wszyscy uważają że jeśli nie ma mrocznej i ciemnej grafiki to od razu gra dla dzieci. Gra zapowiada się świetnie mam tylko nadzieję że poprawią tą walkę ...

16.08.2019 11:39
28
odpowiedz
zanonimizowany1024841
33
Centurion

.

post wyedytowany przez zanonimizowany1024841 2019-08-16 11:40:43
Zapowiedź Graliśmy w The Outer Worlds – RPG takie jak dawniej