Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wymagania sprzętowe Control i informacje o wsparciu dla ray tracingu

16.07.2019 20:24
Krothul
1
12
Krothul
13
Konsul

Gra będzie dziać się w pomieszczeniach i będzie dość liniowa, po tak wysokich wymaganiach wnioskuję, że twórcy nie przejmują się optymalizacją.

16.07.2019 21:45
7
6
odpowiedz
paul oren's
71
Generał

i5 7500 i gtx 1060 w minimalnych-nie mam siły się śmiać.

16.07.2019 20:24
Krothul
1
12
Krothul
13
Konsul

Gra będzie dziać się w pomieszczeniach i będzie dość liniowa, po tak wysokich wymaganiach wnioskuję, że twórcy nie przejmują się optymalizacją.

16.07.2019 20:51
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
futureman16
41
Senator

No nie przejmują się. Tego typu Gry tworzy się na konsole a na PC przy okazji szybko i byle jak się wydaje żeby te parę procent podbić sprzedaż.

post wyedytowany przez futureman16 2019-07-16 20:52:14
16.07.2019 21:35
McPatryk1995v2
2.1
1
McPatryk1995v2
28
Umbrella Corporation

Ciekawa teoria, jakieś artykuły na ten temat, czy może dane? :)

16.07.2019 22:25
introniligator0
2.2
introniligator0
6
Generał

Życie pokazuje że tak właśnie jest.

17.07.2019 04:51
2.4
futureman16
41
Senator

Wystarczy zagrać na PC. Praktyka najlepsza Panie Patryk.

post wyedytowany przez futureman16 2019-07-17 04:51:39
17.07.2019 05:49
McPatryk1995v2
2.5
McPatryk1995v2
28
Umbrella Corporation

No właśnie gram m.in. na PC i jakoś tego nie widzę. Patrząc chociażby na tegoroczne i ubiegłoroczne gry nie widzę tego o czym piszesz, a sam nie posiadam najmocniejszego kompa.

17.07.2019 07:58
2.6
futureman16
41
Senator

To ciekawe może dokładnej się przyjrzyj albo posil się oprogramowaniem np do pomiaru fps zużycia procesora itd. Jak grałem mimo że miałem średniej klasy PC z kartą w wersji najlepszej to niezle jaja były. Nie jestem szczególnie wrażliwy na to więc mi zazwyczaj nie przeszkadzało ale np taki dishonored 2 miał skoki 20-60fps a to już czuć i bardziej wpływa na dyskomfort grania jak bardziej stale 30 fps. A sprzęt był dość sporo lepszy od ps4 A takie jaja. Więc optymalizacja i drm leży.

17.07.2019 08:09
McPatryk1995v2
2.7
McPatryk1995v2
28
Umbrella Corporation

Pojedyncze przypadki owszem, zdarza się, że mają kiepska optymalizację, ale to tyczy się gier PeCetowych i konsolowych. Zdecydowana większość produkcji które lądują na PC są dobrze zoptymalizowane. DRM oczywiście też swoje pobiera, ale nie można powiedzieć, że psują grę.

Z przykładem Dishonored 2 nie trafiłeś, ponieważ akurat ten tytuł był bardzo źle zoptymalizowany na wszystkich platformach. Nie wiem jak jest teraz na konsolach, ale na PC już działa w pełni płynnie, a grałem w niego w zeszłym roku.

16.07.2019 20:54
rj
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
rj
127
Konsul

Zastanawia mnie po co informacja o ray tracing przy minimalnych wymaganiach. Raczej ktoś kto ma sprzęt do takich ustawień nie będzie się dodatkowo zajeżdżał opcją która ogromnie pochłania zasoby sprzętowe. Inna sprawa że te wymagania wcale do minimalnych nie pasują, chyba że chcemy grać w większej rozdziałce niż 1080p i więcej niż 60fps. W FHD taki sprzęt starczy do średnich, średnio wysokich może i będzie płynnie jak ta lala.

16.07.2019 21:15
TRX
3.1
TRX
148
Forumowy Cień

Obstawiam, że w [email protected] starczy do wysokich (nie mylić z ultra).

16.07.2019 21:29
mirko81
3.2
mirko81
19
Dywizjon 1150

To i tak sporo jak na ta grafike

16.07.2019 22:46
ReznoR666
3.3
ReznoR666
22
Forgive me the 666

Sprawa jest taka: wyszło kilka różnych kart graficznych obsługujących ray-tracing. Każda z tych kart różni się wydajnością rdzeni RT.

Podejście developerów może być dwojakie:
— albo robić jeden preset wydajności RayTracingu dla wszystkich kart. (unifikacja do najsłabszej, równanie do najniższej wydajności - wszystko będzie wyglądało tak samo, ale działało lepiej na kartach o większej wydajności RT)
— albo zrobić różne presety pod różną wydajność RT różniące się jakością RayTracingu

Z tego, że załączyli minimalne wymagania do RTX można wnioskować, że Remedy wybrali drugie podejście (jak większość developerów).

Pomyśl logicznie: Na świecie jest pierdylion różnej wydajności kart graficznych. Czy to oznacza, że developerzy muszą zrobić tylko jeden preset pod nie wszystkie? Zunifikować grafikę pod jedną konkretną kartę? A jeśli tak, to jaki model odniesienia wybrać? Integrę Intela czy GTX 1060?
Jeśli tak by robili, to wtedy Ci ze słabszym sprzętem cieszyliby się, że mogą grać w cokolwiek.
A Ci z mocniejszym sprzętem narzekaliby, że gry się w ogóle graficznie nie zmieniają, wyglądają jak sprzed 10 lat i że potencjał ich sprzętu jest wiecznie niewykorzystany.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-07-16 22:51:59
16.07.2019 21:16
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
reo
49
Centurion

Do RT gra wymaga conajmniej Geforce 2060, ale nie trzeba Windows 10? Przecież pod DirectX 11 (maksymalny dla Windows 7 i 8) nie można używać RT. Chyba że gra chodzi pod Vulkanem, wtedy RT jest dostępny i dla Windows 7.

16.07.2019 21:33
mirko81
4.1
mirko81
19
Dywizjon 1150

Jak by szla na vulcanie nie krzyczała by o pierdyliard rdzeni w cpu i gpu

16.07.2019 22:36
ReznoR666
4.2
ReznoR666
22
Forgive me the 666

@mirko81 Łatwo o taką pomyłkę i dobrze to rozumiem. Ale proszę więcej nie mylić wielowątkowości silnika gry z wielowątkowością API graficznego :) Gry to nie tylko rendering grafiki. (o szczegółach można się dowiedzieć więcej czytając dokumentację np. Unreal Engine albo Unity albo ogólnie interesując się bliżej tematem silników gier)

17.07.2019 00:36
kaszanka9
4.3
kaszanka9
108
Bulbulator

Masz rację to błąd w wymaganiach, nie da się grać z RT bez dx12, a ten jest tylko w win10.

16.07.2019 21:32
5
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany714315
110
Legend

Quantum break też miał spore wymagania także ten..

17.07.2019 13:07
kaszanka9
5.1
kaszanka9
108
Bulbulator

Ma, bo jako jedna z nielicznych jak nie jedyna gra używa chociaż częściowo globalnej iluminacji opartej na RT w czasach gdy DXR nie był nawet zapowiedziany. Dlatego w tej grze jest opcja rekonstrukcji, bo bez niej spadek wydajności jest bardzo duży, GI RT swoje kosztuje, ale oświetlenie w grze jest mega.

16.07.2019 21:39
kęsik
😂
6
odpowiedz
kęsik
100
Legend

Chyba sobie jaja robią.

16.07.2019 21:45
7
6
odpowiedz
paul oren's
71
Generał

i5 7500 i gtx 1060 w minimalnych-nie mam siły się śmiać.

16.07.2019 21:49
😱
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Sporo wymaganie...

16.07.2019 21:55
9
odpowiedz
AntyGimb
52
Senator

Grafika na max. GTX 8800 a oni chcą 1080TI buahahaha

post wyedytowany przez AntyGimb 2019-07-16 21:56:17
16.07.2019 22:23
A.l.e.X
10
odpowiedz
A.l.e.X
126
Alekde

Po obejrzeniu paru materiałów z gry ciężko sobie wyrobić zdanie czym ta gra właściwie będzie ale podobno fabularnie ma trzymać wysoki poziom / jeśli tak to nic mi więcej nie potrzeba. Czekam na premierę. Jeśli chodzi o wymagania to zawsze są zawyżone bo bezpiecznie jest zawyżyć.

16.07.2019 22:56
11
3
odpowiedz
1 odpowiedź
enzomori
8
Legionista

Grę dodają do RTXów SUPER a wymaganiach zalecanych RTX 2080 xDDD

Kolejny argument na rzecz AMD. Na co komu SUPERY skoro na ray tracingu w sensownych klatkach nie pograsz

17.07.2019 11:37
Drusix2
11.1
Drusix2
42
Centurion

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Jaki masz problem, że dodają tę grę do kart SUPER, a w wymaganiach do grania na ultra jest RTX 2080?

17.07.2019 01:06
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany722423
64
Generał

Po wymaganiach i typie produkcji wnioskuje jak kolega z pierwszego posta że twórcy/wydawca nie przejmuje sie nie optymalizacją, czyli kasa od epica nie wpłynęła w żadnym (pozytywnym) stopniu na produkcje (a tak wszędzie o tym trąbicie). I gdzie ten argument że kasa epica pomoże w dopracowywaniu produkcji?

post wyedytowany przez zanonimizowany722423 2019-07-17 01:13:26
17.07.2019 05:39
12.1
futureman16
41
Senator

Liczy się sprzedaż a oni wiedzą gdzie jest największą a gdzie najmniejsza bo zawsze jest tak samo z tego typu grami więc tam gdzie jest najmniejsza optymalizacja schodzi na dalszy plan.

17.07.2019 05:53
McPatryk1995v2
12.2
McPatryk1995v2
28
Umbrella Corporation

@futureman16 jeśli byłoby tak jak piszesz, to spora część gier na PC miałaby problemy z optymalizacją, a dobrze wiemy, że tak nie jest. Zgodzę się, że konsole mają większą sprzedaż niż PC, ale nie jest ona na tyle mała, żeby olewać tę platformę.

17.07.2019 07:17
13
odpowiedz
zanonimizowany714315
110
Legend

Optymalizacja będzie na pewno dobra także to możecie skreślić, gry Remedy zawsze są przynajmniej przyzwoicie optymalizowane w stosunku do tego co oferują
Tutaj macie tone efektów świetlnych kto to wszystko wymaga sporej mocy
Efekty w quantum break naprawdę były bardzo wysokiej jakości

To jest studio, które w pewnym stopniu graficznie wyznaczało standardy
Każda ich gra miała w dniu premiery dość wysokie wymagania i każda czymś się wyróżniała
MP1 i MP2 były w swoim czasie najładniejszymi grami, a Alan czy QB miały najlepsze oswietlenie

post wyedytowany przez zanonimizowany714315 2019-07-17 07:21:16
17.07.2019 12:14
VortexSky
14
odpowiedz
VortexSky
12
Centurion

Mozliwe ze exclusive na EGS bedzie jednych z przyczyn ktora spowoduje ze ostatecznie odpuszcze se zakup tej gry po pierwszych recenzjach i gameplay'ach. Milardow luncherow nie potrzebuje a GOG i Steam wystarcza :p

17.07.2019 12:32
Hydro2
15
odpowiedz
Hydro2
123
Legend

Tunelówka, dynamiczna, RT. Aż dziwne, że nie słyszałem o tej grze :o

17.07.2019 15:51
16
odpowiedz
zanonimizowany714315
110
Legend

Swoją drogą co do pierwszego posta to jeszce mi się przypomniało jak swego czasu FEAR wychodził - tez tunelówka i tez liniowa i zazynała wszystkie kompy, bo tekstury byly bardzo wysokiej jakosci i przede wszystkim oswietlnie i cieniowanie
Nie ma reguły

Tunelówka, dynamiczna, RT. Aż dziwne, że nie słyszałem o tej grze :o

Dzisas jak mozna bylo o tej grze nie slyszec, co chwile pojawiaaja się nowe informacje

Wiadomość Wymagania sprzętowe Control i informacje o wsparciu dla ray tracingu