Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Quake na emeryturze – czemu nie gramy już w arena shootery?

15.07.2019 15:19
dzl
1
8
dzl
68
You Gain Brouzouf

Po prostu zmieniły się trendy, a gry które miały potencjał przyciągnąć i zatrzymać przy sobie graczy zwyczajnie zabrały się do tematu od tyłka strony.

Quake Live(a właściwie jego gracze) dostał porządnie po pysku. Gra w wersji darmowej była relatywnie popularna, ale Bethesda postanowiła zamknąć tę wersję i zastąpić ją kosztującą 10€ wersją z ulepszeniami dla niedzielnych graczy, których nikt nie chciał.

Quake Champions zbytnio wzorowało się na tzw. "Hero Shooterach" pokroju Team Fortress 2, i cała gra została stworzona w oparciu o klasy przy okazji przez bardzo długi czas ignorując "feedback" graczy. Przez prawie rok gra miała poważne problemy z detekcją trafień, latencją i masą innych problemów, których nie zamierzam wymieniać bo było ich zbyt dużo. Po dużej aktualizacji z przed kilku miesięcy jest dużo lepiej i istnieje szansa, że gra się wybroni o ile developerzy będą kompetentni.

Unreal Tournament. Co tu dużo mówić, zabity przez Fortnite.

15.07.2019 21:26
WolfDale
11
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
WolfDale
47
VIP

Dla mnie takie tytuły nigdy nie umrą, wracam do nich regularnie i prawdopodobnie będzie tak do końca świata. Niby każdy internet wtedy miał słaby, ale jednak w grach liczyła się głównie gra z kumplami i zabawa z tego płynąca. Teraz oczywiście nie mam na myśli wszystkich, ale bardziej liczą się skórki i kto ile na to wydał. Pamiętam jak kiedyś w moim towarzystwie rozmawialiśmy o zabawnych sytuacjach jakie przytrafiały się w grze. Teraz idąc ulicą dzieciaki tylko przeglądają skórki i chyba one bardziej ich interesują aniżeli sama gra. Trochę to słabe, ale widocznie tak musi być. Jest popyt, to jest i podaż, bo ja osobiście te parę złotych wolę wrzucić bezdomnemu do kubka niż wydać na jakiś wirtualny wizualny twór, który nie sprawi że będzie mi się fajniej grać.

15.07.2019 20:57
kamkon
10
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
kamkon
6
Legionista

Nie mogę się wypowiedzieć w jakiś specjalny sposób ani podzielić moimi wspomnieniami ponieważ jestem za młody i kiedy arena shoter'y były u nas na szczycie , ja nie wiedziałem że istnieje taki pojęcie jak "shoter". Ale kiedy czytam i słucham opowiadań innych jak ówczesne granie wyglądało i jak sam gatunek przybierał kształty to aż mi jest smutno że urodziłem się tak późno i nie mogłem przeżyć tego co wielu graczy na skraju poprzedniego tysiąclecia. I choć wychowałem się na shoter'ach liniowych , to cenie sobie właśnie te starsze gry które wprowadzały rewolucje nie tylko pod względem oprawy albo mechaniki ,ale stylu rozrywki który nie dość że wciągał to był unikatowy i zawsze wywoływał emocje ( głównie te dobre , ale wiadomo jak to jest ;)Ograniu z paczką znajomych chyba nie muszę wspominać, kanciapy dla wielu były takim drugim domem gdzie można było zapomnieć nieraz o całym świecie . Oddaję respekt każdemu weteranowi "Arenówek" i każdemu graczowi który był świadkiem ewolucji gier video, na leżom wam się.

15.07.2019 17:07
blood
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
blood
217
Legend

Nie ma w co grać niestety. QC to parodia, w QL ciężko kogoś spotkać na serwerze, inne arena shootery też umierają. Ostatnio grałem w UT99 i bawiłem się świetnie. Mam nadzieję, że wyjdzie jakaś gierka, która przywróci arena shooterom dawną glorię.

post wyedytowany przez blood 2019-07-15 17:08:10
15.07.2019 17:10
vlaskk
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
vlaskk
42
Pretorianin

A CoD? Posiada wsystkie tryby, które dostępne są w arena-shooterach... łacznie z CTF.

15.07.2019 17:20
SpecShadow
😁
5
1
odpowiedz
SpecShadow
96
Silence of the LAMs

Wyewoluowały w battle royale, w końcu i oba rozgrywają się na arenach.

Arena shootery też miały coś podobnego jak BR - Last Man Stading. Tylko nie był to popularny tryb.

15.07.2019 19:14
8
1
odpowiedz
portalusek
12
Legionista

aż lezka się w oku kręci... q3a i pro never die!!!

15.07.2019 23:19
15
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zawau
2
Junior

Co do LawBreakers, to do upadku gry chyba najbardziej przyczyniła się aktualizacja, która sprowadziła balans bohaterów do sytuacji, w której jeden bohater niszczył wszystkich innych bez problemu, a wygrywała ta drużyna, której gracz grający owym bohaterem był lepszy, reszta pozostawała bierna/nieistotna, to zraziło ludzi.

Jeśli zaś chodzi o Quake Champions, to na tę chwilę gra jako tako sobie radzi i może sprawić radość, o ile się nie trafi na jakiegoś tatuśka grającego w Quake'a od 20 lat.

Sam osobiście najwięcej gram obecnie w Titanfalla 2, który jest trochę hybrydą między arena shooterami (postaci giną i respawnują się od razu) a takim Battlefieldem, gdzie zdobywamy punkty za bicie wrogich jednostek.

16.07.2019 01:57
hardcoholic
16
1
odpowiedz
hardcoholic
108
kurde balans

W QC czasem trenuje celnosc na instagibie, ostatnia aktualizacja byla ponad miesiac temu.

16.07.2019 13:41
man5on69
18
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
man5on69
31
Centurion

Gatunek wymarł bo w duelu liczą się tylko indywidualne umiejętności poszczególnych graczy a nie współpraca drużyny. Współcześni gracze wolą zespołowe tryby gry w których braki w skillu nie są tak brutalnie obnażane. Przegranie duela w Quake`u przez umowny "mercy limit" czy też 30 do 0, drastycznie obniża poczucie wartości człowieka ;)
Poza tym te gry są po prostu trudne. Za trudne dla obecnego pokolenia graczy. Movement, kontrola przedmiotów, celność, umejętność dobrania odpowiedniej broni do sytuacji....jest tego trochę więcej niż kucanie i czekanie aż przeciwnik pojawi się w drzwiach ;P (szanuje każdego dobrego CSowca, żeby nie było)

A poza tym codziennie świetnie się bawie w Quake Champions :) I to pomimo technicznej ułomnośći tej gry. Jeśli chodzi o gameplay nie ma sobie równych (spośród "żywych" tytułów).

16.07.2019 13:57
di_kamilo
19
1
odpowiedz
di_kamilo
41
PCMasterRace

Ja w miarę regularnie ale casualowo gram w QC. Pomimo podejścia IDs do gry i tego w jaki sposob "dbają" i rozwijają tą grę, obecnie nie ma nic innego do grania jeśli chodzi o tego typu gry ale community jest niestety dość małe. Gra jest w miarę żywa dzięki mniejszym/większym turnieją jak QuakeCon które trochę napędzają aktywność prosow w samej grze jak i widowni na twitchu.

W tym roku ma wyjść tez Diabotical na którego czekam już od dawna i o ile gra zapowiada się świetnie, ma wiele trybów i pomysłow to wiadomo że to bedzie nisza z racji tego że tego typu gry nie przyciągają dzisiaj zbyt wielu graczy.

16.07.2019 14:20
pabloNR
21
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
pabloNR
86
Generał
Wideo

https://youtu.be/lWFBxa5Qp5k

Pamiętam tego kozaka Gitzzza w WCG. UT99 wymiatał.

20.07.2019 18:17
TSG-PromaG-XRT
26
1
odpowiedz
TSG-PromaG-XRT
12
Chorąży
Image

Cóż anulowanie UT4 było jak gwóźdź do trumny dla tego gatunku a osobiście czekałem na niego kilka lat...Już nie powstanie żaden mięsisty arena shooter jak UT3/Q3 i trzeba się z tym jakoś pogodzić...Od czasu do czasu wychodzą jakieś popłuczyny od małego studia z mizernym budżetem nie umywające się nawet do żadnego z w/w tytułów...Niestety ale w czasach idiotycznych mikrotransakcji,debilnych skinów i innego badziewia nie ma nawet co liczyć na porządną grę tego typu...Wystarczy spojrzeć na Quake Champions - to sklep nie gra - żadnych nowych map ani czegokolwiek tylko j....e skiny produkują typu "zajęcze uszy playboya" co jest kompletną profanacją wg mnie(patrz obrazek po prawej)...Poza tym siła tamtych tytułów tkwiła w moddingu ,masie modów i mapek,mięsistym szybkim gameplayu (osobiscie wolałem UT3 - dużo statystyk,więcej trybów broni,warfare,tryby z pojazdami,mnóstwo custom mapek i modów)...Z obecnym podejściem nie ma co na to liczyć na darmowy modding - doili by za wszystko,nawet mapy stworzone przez innych graczy które udostępnili za free...Przecież nawet gdy UT4 był w fazie alfa i jeszcze nad nim pracowali (chyba 2 osoby w weekendy patrząc na tempo z 2.5 roku pracy) to był już sklep z mapkami i skinami...

post wyedytowany przez TSG-PromaG-XRT 2019-07-20 18:21:31
15.07.2019 17:11
4
odpowiedz
kriskow11
2
Generał

No za 10 lat będą artykuły czemu battle royale nie jest już popularne
A pan fatality ma Się chyba dobrze streamuje pubga czy innego shotera

post wyedytowany przez kriskow11 2019-07-15 17:12:11
15.07.2019 17:30
introniligator0
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
introniligator0
6
Generał

Już dawno mówiłem że taki Fortnite to Quake na dzisiejsze noskillowe czasy.

15.07.2019 21:40
hardcoholic
12
odpowiedz
hardcoholic
108
kurde balans

Dlaczego prawie nie gram juz w Quake? bo jest WoW, WoT i wiele, wiele innych produkcji, ktore zgarnely rynek. Za chwile nowy Bordelands, a po nim nastepne. Ale wystarczy, ze ktorys z gigantow wstrzeli sie w odpowiedni moment z czyms swiezym lub dopracowanym i znow zacznie sie fragfest :p

15.07.2019 22:24
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Jango Kane
48
Konsul

Autor równie mógłby zapytać, dlaczego dzisiaj nie kręci się westernów.

16.07.2019 07:36
HETRIX22
17
odpowiedz
3 odpowiedzi
HETRIX22
167
PLEBS

Co z multiplayerem Dooma? Jak będzie premiera Eternala to z pewnością powrócą klimaty arenowego strzelania na conajmniej kilka miesięcy.

16.07.2019 14:15
20
odpowiedz
Insekt6
51
Generał

W UT można było grać czterema drużynami. Fajnie by wyglądał "Capture the Flag".
Moje zdanie jest takie, że graczom spodobały się strzelanki, które nie są Sci-Fi.
W 2002 roku popularny był Counter Strike.

16.07.2019 20:21
22
odpowiedz
jimmyxyz
55
Centurion

A Enemy Territory wciąż żyje i jest rozwijane jako mod ET Legacy. Serwery wciąż pełne, a przyjemność z gry taka sama jak dawniej.polecam serwer Teammuppet z modem ETL.

17.07.2019 22:23
23
odpowiedz
Orbital
0
Legionista

Podejrzewam, że dlatego, że następuje ogólnie ogłupienie (związane z umasowieniem) rozrywki. Tłuczenie się na arenie w 100 osób w jakimś battle royale jest, chociażby przez duży zasób losowości, znacznie mniej wymagające od gracza, niż 1v1 w Quake 3, gdzie ogromne znaczenie miała taktyczna dominacja na mapie, świadomość gdzie może lub musi znajdować się przeciwnik, obieganie mamy w celu zbierania powerupów w określonym systemie uwzlędniającym czas respownów, a sama celność i walka była w pierwszym rzędzie środkiem do zdominowania areny, a dopiero wtórnie sposobem zwycięstwa. Już w tamtych czasach gawiedź preferowała np. w Call of Duty 2 Team Deathmatch, gdzie rzadko istniała jakaś taktyka, nad search and destroy, gdzie sam tryb ją wymuszał i nawet lamerzy musieli coś próbować.

post wyedytowany przez Orbital 2019-07-17 22:27:02
17.07.2019 22:31
WolfDale
👍
24
odpowiedz
WolfDale
47
VIP

Grałbym z Wami GOLasy w takiego Q3 czy którąś z części UT. Do tego chętnie bym dorzucił jeszcze CS 1.6 czy HL Deathmatch.

Miło też wspominam wiele lat temu ogrywanie z kumplem Quake I w kooperacji. Przeszliśmy tytuł wiele razy, a potem dla urozmaicenia graliśmy nawet na kodach, bo bez problemu działały.

20.07.2019 17:39
😈
25
odpowiedz
Cukiermen
16
Pretorianin

To były czasy...

15.07.2019 22:09
hubert43
13
odpowiedz
hubert43
42
Pretorianin

Quake jeszcze jakos tam dyszy, ale Unreal o Panie tu to jest dramat. Miałem okazję zagrać w tego najnowszego Unreala w TDM było może z 4-5 osób.

15.07.2019 17:41
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
inceltears
30
Pretorianin

@1

"Unreal Tournament. Co tu dużo mówić, zabity przez Fortnite."

Kolega chyba na jakieś zaburzenia czasoprzestrzeni trafił, bo UT umarł śmiercią naturalną paręnaście temu.
BF2 i CoD oferowały nowocześniejszą i łatwiejszą do wejścia rozgrywkę więc ut2k4 nie miało zbytnio szans trafić do nowych graczy. Xboxowe Unreal Championship 2 - super gra i prekursor dzisiejszych hero shooterów, też nie miało szans w starciu z Halo 2, które było - raz - genialnie zaprojektowaną grą sieciową, dwa - miało niski (a nie mega-wysoki) próg wejścia i trzy - raczkujący xbox i trudne początki internetu na konsolach to nie był najlepszy rynek zbytu dla hardcoreowej gry.
A kolejna generacja to już era GoW i CoDa, UT3 nawet nie był w stanie z nimi rywalizować, totalnie nie sprzedało, bo było zbyt archaiczne.

No, chyba, że mówisz o tym demie technologicznym wydanym parę lat temu, ale zainteresowanie grą i postęp prac były tak znikome, że trudno nazwać to grą, to była zwykła próba, która się nie powiodła, więc została zaorana.

15.07.2019 20:47
JoziukBonk
9
odpowiedz
JoziukBonk
4
Legionista

A czy już we kiosku ze grami EPC GAMES nie ma już żadnego chłamu do rozdania?

Publicystyka Quake na emeryturze – czemu nie gramy już w arena shootery?