Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Program partnerski Google Stadia bardzo popularny pośród deweloperów

12.07.2019 09:45
3
5
odpowiedz
1 odpowiedź
TheLastJedi
53
Pretorianin

Oby za 10 lat nie było tak, że bez neta i zapłacenia 10$ miesięcznie w nic nie zagrasz, nawet jak chcesz ograć starszy tytuł i masz w miesiącu 5 godzin na granie :/

12.07.2019 09:16
Krothul
1
3
Krothul
6
Pretorianin

Mam nadzieję, że nigdy się ta technologia nie przyjmie a jeśli już to tak jak VR coś niszowego co nie zagraża klasycznej formie grania. Polecam materiał quaza w którym obnażył słabości i zagrożenia tej technologii.

12.07.2019 09:22
T_bone
😎
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
T_bone
198
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mam nadzieję, że za 5-10 lat to będzie Spotify gamingu.

12.07.2019 09:26
DanuelX
2.1
DanuelX
82
Kopalny

GRYOnline.plNewsroom ależ oczywiście, że masz taką nadzieję.

12.07.2019 18:20
Meno1986
2.2
1
Meno1986
121
Szkubany Myszor

No niestety nie będzie, bo na Spotify kupujesz dostęp do całej muzyki, a na stadia kupujesz każdą grę z osobna plus płacisz abonament za dostęp do infrastruktury serwerowej. Jednym słowem Shitadia.

13.07.2019 01:29
Pilav
2.3
Pilav
116
Konsul

@Meno1986
Od przyszłego roku Stadia będzie dostępna bez abonamentu w 1080p i 60fps, a biorąc pod uwagę, że na razie mało kto ma łącze, które uciągnie 4K i 120fps, to ten darmowy wariant będzie odpowiedni dla większości potencjalnych użytkowników.

A gry oczywiście kupować trzeba, bo to nie jest fundacja charytatywna. Model abonamentowy jest mało korzystny w przypadku gier, bo jedna gra starcza na wiele godzin, a jak ktoś ma na głowie normalne życie (pracę, małżonka, bachory) to mu jedna gra wystarczy nawet na miesiąc i po co mu wtedy abonament? Cena takiego abonamentu musi pozwolić zarobić deweloperowi to co zarabia w obecnym modelu, więc gracze nie mają co doszukiwać się oszczędności w grach na abonament. Gracze pecetowi będą natomiast mogli zaoszczędzić na sprzęcie. Z kolei gracze konsolowi oszczędzą, bo nie będą musieli płacić Sony i Microsoftowi za możliwość grania po sieci (abonamenty na konsolach to dopiero zdzierstwo, a mimo to miliony ludzi płaci za PlayStation Plus i Xbox Live).

post wyedytowany przez Pilav 2019-07-13 02:02:21
12.07.2019 09:45
3
5
odpowiedz
1 odpowiedź
TheLastJedi
53
Pretorianin

Oby za 10 lat nie było tak, że bez neta i zapłacenia 10$ miesięcznie w nic nie zagrasz, nawet jak chcesz ograć starszy tytuł i masz w miesiącu 5 godzin na granie :/

15.07.2019 12:17
torrer
3.1
torrer
52
Centurion

O to im właśnie chodzi.Będziesz miał w domu automat do gier i jak nie wrzucisz coina to nie pograsz.

12.07.2019 09:57
The Trooper
😒
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
The Trooper
43
Bad Meme

To nigdzie nie zajdzie.

12.07.2019 11:52
SpecShadow
4.1
SpecShadow
69
Silence of the LAMs

Przyjmie się przyjmie, rozwiązanie to wygodne więc będzie to standard.

12.07.2019 10:16
rvn0000
😊
5
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
rvn0000
101
Konsul

Już zapowiedzieli, że każdą nową grę trzeba będzie kupić i ma być w takiej samej cenie jak na innych platformach. Jak ktoś liczył na growego Netflixa to niech nie robi sobie złudnych nadziei.

12.07.2019 10:32
Mr. JaQb
5.1
Mr. JaQb
48
Diego

No i co z tego? Kupujesz sprzęt za ułamek ceny zwykłego, gamingowego PC, płacisz abonament, kupujesz gry. U nas to się nie przyjmie, bo u nas gier się zazwyczaj na PC nie kupuje - to stąd chyba to wielkie zdziwienie, że będzie trzeba je kupować. Natomiast jak będziemy znać ceny sprzętu i abonamentu za usługę, to będzie można sobie przekalkulować co się bardziej opłaca.

12.07.2019 11:01
rvn0000
😂
5.2
1
rvn0000
101
Konsul

U nas to się nie przyjmie, bo u nas gier się zazwyczaj na PC nie kupuje.

Widzę, że rozmawiam z jakimś trollem. Szkoda nawet na to odpisywać.

12.07.2019 12:46
Mr. JaQb
5.3
Mr. JaQb
48
Diego

Nie rozmawiasz z trollem, piractwo na PC jest głęboko zakorzenione u nas w kraju i nawet nie próbuj tego negować. Nawet na forum to często widać, a przecież jest skierowane stricte przeciwko piractwu.

Żeby nie być gołosłownym, chociaż tylko ślepy by nie zauważył jaka jest skala piractwa w Polsce, przytaczam statystyki z badań z 2017: https://torrentfreak.com/images/2018_BSA_GSS_Report_en.pdf

Są tam uwzględnione gry oraz inne programy komputerowe. Polska znajduje się na stronie 12, w 2017 skala piractwa wyniosła 46% (46% z instalowanego oprogramowania było kradzione), co prawda z roku na rok maleje, to jednak nadal utrzymuje się na poziomie bliskim 50%. Wątpię, żeby 50% graczy nie było stać na kupno gier.

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2019-07-12 12:56:56
12.07.2019 15:10
5.4
3
AUTO6
28
Pretorianin

Nie wiem jak jest w przypadku młodszych graczy, ale pokolenie zaczynające swoją przygodę z grami w latach 90tych piraciło na potęgę i teraz ludzie ci gdy już mają kasę, a zamiłowanie do gier pozostało to w zdecydowanej większości nabywają masę gier legalnie i to oni napędzają rynek gier w Polsce.
Polska nie jest krajem bardziej dotkniętym piractwem niż inne - skala piractwa jest u nas wprost proporcjonalna do współczynnika ŚREDNIA CENA GRY/ŚREDNIE ZAROBKI i wraz ze spadkiem tego współczynnika coraz mniej osób będzie piracić w naszym kraju.

A streaming gier się nie przyjmie na szerszą skalę.

12.07.2019 15:43
5.5
3
siera97
14
Generał

Z tego co rozumiem to wyniki badań są silnie uzależnione od grupy badawczej liczącej 22 500 komputerów z 32 czyli bardzo małej grupy badawczej. Ponadto wynik jest łączone zarówno dla gier, Windowsa jak i innych programów pokroju WinRara, więc te 46% jest moim zdaniem mocno podejrzane, szczególnie w kontekście gier. Ponadto te same badania mówią że 5 razy więcej od nas kradną Francuzi, więc mówienie tutaj jakby tylko w Polsce występował problem jest moim zdaniem przykładem niskiego poczucia własnej wartości.

12.07.2019 15:54
Mr. JaQb
5.6
Mr. JaQb
48
Diego

22 500 komputerów z 32 czyli bardzo małej grupy badawczej

Nadal daje to jakiś pogląd na sytuację. W następujących po sobie badaniach nie ma gwałtownych wzrostów i spadków.

Ponadto te same badania mówią że 5 razy więcej od nas kradną Francuzi

Procentowo kradną mniej oprogramowania.

mówienie tutaj jakby tylko w Polsce występował problem jest moim zdaniem przykładem niskiego poczucia własnej wartości.

A kto tak mówi? W krajach bardziej rozwiniętych kradnie się mniej, bo ludzie mają pieniądze. W Polsce kradnie się coraz mniej (normalna kolej rzeczy przy bogacącym się społeczeństwie), ale nadal jest to większy odsetek niż w przypadku innych krajów dawnego bloku wschodniego "porównywalnych" z nami, jak Węgry, Czechy czy Słowacja (36,% 32%, 35%)

A streaming gier się nie przyjmie na szerszą skalę.

Jak będzie opłacalny to się przyjmie, tak jak przyjęły się gry cyfrowe.

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2019-07-12 15:55:33
12.07.2019 12:49
kęsik
👎
6
3
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
92
Legend

Przecież to nie ma szans na przeżycie z modelem jaki zapowiedzieli. Ludzie liczyli że to będzie za 10$ miesięcznie dostęp do wszystkiego a tutaj trzeba będzie płacić normalnie za nowe gry. Nikt tam nie będzie nowych gier kupował w pełnej cenie.

post wyedytowany przez kęsik 2019-07-12 12:50:28
12.07.2019 15:14
lolmaster
6.1
lolmaster
121
Generał

Ja na to nie liczyłem i bardzo czekam na google stadia, chociaż na chwilę obecną używam geforce now, z którego jestem BARDZO zadowolony, a to dopiero beta.

12.07.2019 14:33
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
nowiutki18
22
Chorąży

Jestem bardzo zainteresowany tą technologią. Wreszcie bez wydawania 3,5 kafla na PCta i zagracania sobie biurka, będę mógł sobie pograć w Total Wary w full detalach na swoim ulubionym laptopku podłączonym do monitora. Brak abonamentu to tylko zaleta, po co mam płacić jakiś abonament jak interesuje mnie kilka gier.

post wyedytowany przez nowiutki18 2019-07-12 14:37:34
12.07.2019 18:53
Meno1986
7.1
Meno1986
121
Szkubany Myszor

A kto powiedział, że nie będzie abonamentu. Abonament będzie + gry będziesz kupować osobno.

12.07.2019 18:55
7.2
1
nowiutki18
22
Chorąży

Nieprawda. Do 1080p usługa ma być darmowa, bez abonamentu > https://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1920&STR=5 a zanim to pojawi się w PL podejrzewam, że 4K już też.

12.07.2019 21:33
K@m@R
7.3
K@m@R
61
Pretorianin

Biorąc pod uwagę że średni PC do grania kosztuje ok $1000 i jest wymieniany co 3 lata to miesięczne koszty oscylują w granicy $27 a przy użytkowaniu 4 lat to koszt $20/m. Jeżeli nie będzie abonamentu to jak najbardziej może się to opłacać.

12.07.2019 21:48
Mr. JaQb
8
odpowiedz
Mr. JaQb
48
Diego

Sprzęt ma kosztować 140$, oferując w tej cenie granie w 60 klatkach na najwyższych ustawieniach graficznych, w 1080p bez abonamentu. Komputer za 1000$ po roku będzie miał trudności z utrzymaniem takich parametrów. Ale olaboga, gry trzeba kupować! No kto by pomyślał.

13.07.2019 05:08
Bezi2598
9
3
odpowiedz
Bezi2598
94
Legend

Porównywanie streamingu do Spotify/Netflixa jest bardzo mocno nietrafione. Odpowiednik Spotify/Netflixa to Xbox Game Pass, EA Access, Ubisoft Pass itd. Streaming to jest po prostu nowa platforma, alternatywa dla kupowania sprzętu PC albo konsoli. W przyszłości oczywiście usługi typu game pass też będą dostępne w technologii streamingowej, dopiero wtedy będzie można tego typu porównania robić.

Wiadomość Program partnerski Google Stadia bardzo popularny pośród deweloperów