Jedna trzecia cyfrowych preorderów Cyberpunka 2077 pochodzi z gog.com
I bardzo dobrze, Gogowi się należy bo to jedna z najlepszych platform cyfrowej dystrybucji. A to umożliwi im długie życie, tak trzymać.
Jak tak dalej pójdzie dowiemy się ile cm ma główny bohater
Warto by było napisać w tytule że chodzi o 1/3 preorderow cyfrowych na PC. A nie o 1/3 preorderow całościowo na wszystkich platformach. Bo tak to już wygląda trochę mniej imponująco.
every third copy of the digital version of #Cyberpunk2077 for PC so far has been pre-ordered on @GOGcom
Poza tym Tweet sam w sobie napisany po to żeby więcej osób kupiło gre na GOGu bo nie ma w nim nic absolutnie imponujacego. Kompletnie nie warty newsa i zapewne moglibyście napisać 50 innych wartościowych newsów zamiast tego.
no np o tym że fallout 76 dostał aktualizacje 11 . ... Nie dziekuje. Już wole o cyberpunku XD
Mniej imponująco? a to nie znaczy, że na goga sprzedadzą więcej preorderów w sumie? Każde pudełkowe wydanie będzie miało klucz do GOGa.
Tak oczywiście że mniej imponująco. Bo tytuł newsa sugeruje że 1/3 wszystkich kopii C2077 na wszystkich platformach, to pecetowe wydanie na GOGu, a tak nie jest.
Ale przecież to jest oczywiste, że pc skoro to gog, w czym problem, przecież prowizji na konsolach ominąć się nie da w żaden sposób, ani zamówić na gog ich preordera, wszystko jak zwykle ze sklepów m$/sony, news jest w kontekście tego, że na gogu, bo tam idzie do nich 100% i to jest najważniejsze.
@kaszanka
To oczywiste że konsolowych wersji się nie wlicza. Problem w tym, że preordery pudełkowego wydania wersji PC też nie są uwzględnione (nie ma ich w mianowniku ułamka). Dlatego tytuł newsa jest bardzo mylący.
@Orion Devastator
Pomyśl. 1/3 z wszystkich preorderów wersji pecetowej (wliczając pudełka) to bardziej imponujący wynik niż 1/3 z preoderów zakupionych wyłącznie za pośrednictwem platform cyfrowej dystrybucji.
Załóżmy hipotetycznie, że 100 tys. preoderów sprzedało się poprzez Steama, 100 tys. poprzez Epica, 100 tys. poprzez gog.com oraz sprzedano 100 tys. preorderów edycji pudełkowej. Jeżeli wykluczymy wydanie pudełkowe to gog.com będzie mógł się pochwalić 1/3 preoderów. Jeżeli natomiast uwzględnimy boxy to gog.com będzie miał tylko 1/4 preorderów. Teraz rozumiesz?
@Pilav biorąc pod uwagę twoje liczby gog.com hipotetycznie ma 1/2 kopii, a nie 1/4. 200 tys. z 400 tys. to połowa
@RedCapitan
Nie. My nie rozmawiamy o tym ile gier będzie aktywowanych na GOGu. News (tweet) dotyczy kanału sprzedaży. Strona internetowa gog.com to osobny kanał sprzedaży i nie należy łączyć go z wydaniami pudełkowymi. Statystyki podane przez CD Projekt nie uwzględniają pudełek. 1/3 wspomniana na Tweeterze dotyczy wyłącznie sklepów cyfrowych przyjmujących preordery.
Gdy w innych sytuacjach wydawca podaje liczbę gier sprzedanych na Steamie to też chodzi mu o gry sprzedane bezpośrednio w sklepie Steama, a nie o klucze Steam sprzedane poza Steamem.
I bardzo dobrze, Gogowi się należy bo to jedna z najlepszych platform cyfrowej dystrybucji. A to umożliwi im długie życie, tak trzymać.
ten przypadkowy tekst "you're breathtaking!" też im się przysłużył do kampanii marketingowej jak widzę - nawet używają tego we wpisach na Twitterze
Dlatego gest CDP z ofiarowaniem autorowi tych słów darmowej kolekcjonerki był jak najbardziej na miejscu.
Naturalny wybór dla tej gry. Sam jak będę kupował to oczywiście na GOG. W ogóle stoję na stanowisku, że jak można ominąć pośrednika i kupić bezpośrednio od producenta to należy tak robić.
Bez przesady. Po to jest wybór, żeby każdy sobie mógł kupić gdzie chce, gdzie mu wygodnie. W naszym kraju wielkim wsparciem dla producenta będzie po prostu kupno gry na premierę, bo w większości tu gry się albo piraci, albo kupuje po 5 latach jak są za 30 złotych.
Ja też wspieram ich prawie w 100%, bo wziąłem pudełko - chcę mieć w zamian za wsparcie coś namacalnego, a gra nadal będzie na Gogu. Jak ktoś kto trzyma całą bibliotekę na Steam, weźmie grę na Steam.
Jak by się okazało że w pudełku będzie płyta to bym od razu zamówił preorder, a tak to czekam do premiery.
Wiedźmin sprzedał się lepiej na pecetach. Możesz wrócić do jaskini, z ktorej wypełzłeś.
To masz jakieś słabe informacje, bo Wiedźmin się sprzedał najlepiej na PC.
Biorąc każdą platformę z osobna to sprzedał się najlepiej na PC, ale sumując wyniki konsol, PC przegrywa, a Kowalusowi chodziło chyba właśnie o to.
https://www.bankier.pl/forum/temat_wiedzmin-3-dziki-gon-najlepiej-sprzedal-sie-na-ps-4,32421461.html
PS4
PC
Xbox One
Największe zyski z konsol. Sprzedaż najlepsza na PS4. Jednak wersja na Xbox One zajmuje zaszczytne, ostatnie miejsce, więc PC słabo też nie wypadł.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co do newsa - czyli steam to prawie 2/3 preorderów na PC. Pierwsze miejsce. Zaskakujące, że piszecie o miejscu drugim ;-).
No przecież jest jak byk że na konsolach się sprzedało więcej. Miał przecież racje.
Co dziwne tym bardziej że Wiedźmin to gra o rodowodzie pecetowym.
Wiesz, rodowód rodowodem ale na konsolach wszystko sprzedaje się lepiej i przynosi zdecydowanie większe zyski.
A teraz przeczytaj datę tego nuusa, po czym wróć z podkulonym ogonem i wstaw aktualną
Z tego, co ostatnio czytałem, to, że tak powiem, obie wersje odpowiedzi są poprawne.
Wersja PC wyprzedziła już konsole pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy (przepraszam, nie mam źródeł). Ale pod względem ilości zarobionych pieniędzy PS4 jest daleko z przodu.
A to wszystko przez to, że obecnie Wieśka w wersji GOTY na PC można kupić poniżej 50 zł, a na premierze było to około 200 zł nie licząc dodatków do gry, które też przecież zarobiły. Podejrzewam (choć to tylko moje zgadywanki), że w pierwszym roku wersja PS4 mogła zarobić więcej, niż wersja PC do dziś i późniejsza sprzedaż w promocjach już tu wiele nie pomoże.
Jestem natomiast ciekaw, jak się będzie sprzedawała wersja na switcha, czy to im się opłaci, bo przecież przerobienie tej gry na pewno wymaga trochę pracy, a nie jest to nowość i większość osób, które chciały kupić tę grę już dawno to zrobiła na innych platformach, pozostają głównie ci, którzy mają wyłącznie switcha oraz ci, którzy będą chcieli mieć wersje na kilka platform.
bardzo cieszy wiadomość że preodery dobrze schodzą i nawet bez pośredników, jednak gra otrzymała na tyle wcześniej możliwość proderowania że zapewne do czasu premiery będzie dostępna jako np. kod do karty graficznej. Nie chce być złym prorokiem ale zapewne też wszystkie key shopy itd przyczynią się do tego że na premierę gra będzie dostępna w dużo, dużo niższej cenie.
Jedno jest pewne: gra najlepiej sprzeda się na pecetach
Niech się sprzedaje świetnie na każdej platformie. To jest akurat mało ważne.
Lol hydro jak zawsze oderwany od rzeczywistości. Żadna z dużych gier nie sprzedaje się lepiej na pecetach jeśli wychodzi w tym samym czasie.
Ogame_fan Ja tu widzę, że jednak sprzedaje się lepiej. W przypadku Wiedźmina 3 na PC sprzedała się lepiej niż na Xbox. Więc?
Ups Ogame, mam dla ciebie przykrą niespodziankę. W3 sprzedał się najlepiej na PC.
PC - 44.5%
PS4 - 39.5%
XO - 15.5%
Kęsik, a gdzie reszta? Bo masz 3 wartości po 0,5%. I link do danych dawajcie, żeby nie rzucać słów na wiatr.
I raczej grafika Ogame jest jednak prawdziwa:
https://pclab.pl/news77400.html
@PanWaras
W zasadzie to prawdziwe są dane podane przez obu. Wiedźmin 3 w okolicach premiery, czyli w najważniejszym okresie dla developera sprzedawał się najlepiej na PS4, zresztą tak jak 99% multiplatformowych tytułów AAA.
Z czasem sprzedaż na konsolach jest mniejsza choćby ze względu na rynek wtórny. Na PC praktycznie nie ma już pudełek więc nie ma rynku wtórnego, za to Steam czy GOG zaczynają wyprzedawać 2-3 letnie gry za grosze i wtedy rośnie sprzedaż na PC.
Nie wiem czy pamiętasz ale przed premierą WIII pierwsze dwie części można było na Steamie kupić poniżej 10 zł za sztukę.
Dla developerów główne znaczenie finansowe ma pierwsze kilka miesięcy sprzedaży, potem to już tylko kwestia prestiżu żeby móc powiedzieć że sprzedaliśmy tyle a tyle kopii, nic więcej.
Strona 21, uzupełnienie danych za 2018 r.
W3 najlepiej sprzedał się na PS4, najgorzej na Xone. Pecet zajmuje drugie miejsce. Widać to po tych tabelkach gołym okiem, wystarczy mieć ogarnięte podstawy matematyki :). Także kęsik mam nadzieje, że trollujesz, bo nie chce mi się wierzyć, żebyś był kompletnym debilem, jeśli idzie o matematykę.
Podpowiedzi dla tych, którzy nie rozumieją:
1) w roku premiery (2015) na samym tylko PS4 sprzedało się więcej egzemplarzy Wiedźmina 3, niż w 2018 na trzech platformach (PS4, PC, Xone) łącznie. Widać to wyraźnie na tych wykresach, przydaje się tu tylko dobry wzrok i odrobina rozumu.
2) Pytanie pomocnicze, dla tych którzy jeszcze nie kumają: Czy 48% z (dajmy na to) 15 mln. to będzie MNIEJ czy WIĘCEJ egzemplarzy niż 54% z 5 mln.?
Dziękuję, pozamiatane :).
JohnDoe666 - nie jest to samo. Widzisz chociaż jaka jest wysokość tych słupków i co one oznaczają?
lordpilot - oni tylko widzą % i dla nich to jedno i to samo.
@PanWaras,
Lekko przerażające, że dziś część ludzi nawet piktogramów nie potrafi zrozumieć, już nie mówię o czytaniu. Sam z matematyki nie byłem orłem (jestem "typowym humanistą"), więc tym bardziej, bez sprawdzenia wstyd by mi było się kompromitować jak kęsik (o hydro nie wspominam - jego i tak mało kto bierze na poważnie).
Jak już zauważyłeś - trzeba patrzeć i na procenty i NA WYSOKOŚĆ SŁUPKÓW. To są rzeczy powiązane, jedno nie istnieje bez drugiego. Szkoda, że CDP w tym raporcie nie pokusił się jeszcze o podanie konkretnych liczb, gdzieś z boku, wtedy już wszystko byłoby jasne.
@PanWaras
nie jest to samo. Widzisz chociaż jaka jest wysokość tych słupków i co one oznaczają?
Coś tam mniej więcej kumam. Szkoda tylko że wy nie potraficie zrozumieć że dane które podajecie są po prostu starsze i przez ostatnie pół roku trochę się pozmieniało.
Sam nie wierzę że to piszę ale kęsik ma racje, dane które podaje są z czerwca tego roku, link do odpowiedniego artykułu ktoś już podał w tym wątku ale żeby nie było to proszę:
www.pcgamesinsider.biz/news/69051/445-per-cent-of-the-witcher-3-sales-between-2015-and-2018-were-on-pc/
A tu wersja dla tych co "gawari tylko po naszemu":
pclab.pl/news81029.html
oni tylko widzą % i dla nich to jedno i to samo.
W zasadzie to za ten protekcjonalny ton powinienem ci pojachać jak burej suce bo nawet ci się nie chce google uruchomić żeby dane sprawdzić a zgrywasz niewiadomo kogo.
Sam gram wyłącznie na konsolach więc mam wywalone na wersję PC, ale nie będę naginał faktów tylko po to żeby wyszło na moje.
@JohnDoe666
Bez żadnych złośliwości.
Tylko sprostowanie:
a) link, na który powołuje się kęsik podał w tym wątku czopor
b) jest to link do jakiegoś niszowego portalu (ZERO komentarzy pod newsem), gdzie gość ma umiejętności z matematyki poniżej moich i kęsika ;-)
c) link jest z maja, nie z czerwca
d)w linku ten gość powołuje się na raport CDP za 2018 r., jest tam odnośnik, który z kolei ja wkleiłem
e) gość z linka, tak jak kęsik popatrzył tylko na procenty, a nie wysokość słupków - super możemy być dumni, nie tylko w Polsce mieszkają ludzie, którzy z matematyką są mocno na bakier ;-)
Edit: już lordpilot napisał, to co sam chciałem napisać.
Protekcjonalny ton? A jak mam pisać o kimś, kto podaje tylko %, w dodatku nie dające 100% wyniku, bez podania danych potwierdzonych przez CDP? Mam mu przyklasnąć? Dlatego w 1 poście zaznaczyłem, aby podawać linki z danymi, na których się ktoś opiera.
Dla Twojej wiedzy, to sam zakupiłem W1-3 na PC, a wojnę o przedłużenie e-penisa danej platformy mam gdzieś. Niestety sporo ludzi pisze tu jakieś informacje od czapy, które później kolejni idą w świat i powtarzają bez namysłu.
jest to link do jakiegoś niszowego portalu (ZERO komentarzy pod newsem)
Ech, przypominam że podałem dwa źródła.
E tam, słupki, procenty. Eksperci. Ktoś policzył dokładną liczbę sprzedanych kopii na każdej platformie na podstawie najnowszych danych: PC: >8.36m, PS4: >8.32m, XO: >3.33m.
Lordpilot
oficjalne wyniki CDP - sprzedaz na konsolach wieksza
PCMR my wiem lepiej. Lol
Jakby się było o co kłócić, gry zawsze się sprzedają lepiej na konsolach.
Tak to wyglada. Juz nie mowiac ze gruby nie fakt ze sprzedaz jest taka duża właśnie przez konsole, i sam potencjał sukcesu na konsolach to W3 w życiu by nie wyszedł taki świetny. Sam CDP mówił że za to jak gra wyszła i ile budżetu dostała odpowiada to że gra jest multiplatformowa.
Ja tam zamówiłem edycję standardową z muve z brelokiem i też jestem zadowolony. CDPR nie zbiednieje ;p
A pudełkowe wersje jakie będą miały klucze? Steam? Wiesiek 3 miał gog z tego co pamiętam.
Niech GOG da normalną cenę to kupię na GOGU. Sorry ale 199zl to za dużo przy 166zl na cdkeys. To duża różnica.
I co jeszcze? Może jeszcze na steamie do nabycia za darmo dadzą. Ubi zrobiło to z assasinem, to czemu oni tego nie zrobią.
Właśnie te 199 to jest normalna cena. Chyba nigdy gier EA na premierę nie kupowałeś.
Oczywiście że cena 199zl jest rewelacyjna na dzisiejsze czasy ale po co mam przepłacać jak inni sprzedają taniej?
Wiadomo do Ciebie należy decyzja, ja po prostu chce wspierać fantastyczne studio, które wydało dotychczas super produkcje z rozszerzeniemi i do tego wspierali wszystkie tytuły dziesiątkami aktualizacji poprawiających grę przez bardzo długi okres czasu. Dlatego mam zamiar nabyc tytuł na GoGu w pełnej cenie, która de facto i tak jest niższa niż innych tytułów.
Ja gre kupie na premiere, oczywiście na steamie ;)
Należy także zwrócić uwagę, że tak dobra sprzedaż na GOG.com jest bardzo korzystna dla CD Projekt. Każda cyfrowa kopia Cyberpunka 2077 zakupiona za pośrednictwem tego sklepu, gwarantuje rodzimemu deweloperowi 100% przychodu.
dlatego kazdy kto kupuje preorder najlepiej jakby to robil przez goga
Oby był hicior. I fajnie jeżeli nie przesuną daty premiery. Za ich podejście do graczy, moim zdaniem należy im się to 100% przychodu z GOG-a.
"Poza tym nie podane zostały żadne dodatkowe informacje związane z liczbą nabytych cyfrowych preorderów Cyberpunka 2077"
no coś tam jednak podali, nie konkretnie, ale na spotkaniu dla udziałowców powiedzieli, że liczba preorderów CP2077 była znacznie większa niż liczba preorderów Wiedzmina 3