Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima

06.07.2019 11:07
Rewo
1
2
Rewo
126
Generał

Jeśli faktycznie ograniczą to tylko to broni, to ma to jakiś sens, choć generalnie i tak nie jestem fanem takiego rozwiązania, rozwój postaci w TESach był mozolny i nieciekawy przez to, zwłaszcza crafting.

06.07.2019 11:13
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
paul oren's
95
Generał

Nareszcie nowy news o cyberpunku,dawać więcej.

06.07.2019 16:21
😂
2.1
zanonimizowany1113196
68
Generał

Też nie mogłem się doczekać, miałem już symptomy głodu narkotykowego.

06.07.2019 11:14
DanuelX
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima
No to nie ma się czym chwalić. Bo system rozwoju ze skyrima jest po prostu słaby. Ale jak już pisałem wielokrotnie CDPR nie potrafi robić systemu cRPG.

06.07.2019 11:19
Delarn
3.1
4
Delarn
56
Konsul

Pomysł był dobry, ale wykonanie było słabe. To dobrze, że rozwijaliśmy umiejętności poprzez wykonywanie pewnym mechanik, a źle, że te mechaniki były tak uproszczone. Walka wręcz polegała na klikaniu myszką, crafting na zdobywaniu surowców i klikaniu dwieście razy, by wytworzyć dwieście sztyletów i zwiększyć kowalstwo. o wiele lepiej ten system wygląda w Kingdom Come: Deliverance.

post wyedytowany przez Delarn 2019-07-06 11:20:30
06.07.2019 13:32
Vamike
3.2
Vamike
109
Generał

WOgle w Skyrim wszystko był słabe wychodzi na to iż była to najsłabsza gra w historii :D albowiem wielu znawców w komentarzach tak własnie uważa....

06.07.2019 13:56
robert357
3.3
1
robert357
66
Konsul

No cóż, druga grupa znawców w komentarzach uważa to za najlepszą grę wszech czasów, która nie posiada ani jednej wady... Co to ma do rzeczy?

06.07.2019 14:07
3.4
2
zanonimizowany307509
99
Legend

Pomysł był dobry, ale musi być dobrze wykonany. Na przykład nie możemy uzyskać 100% mistrzostwo wybrany umiejętność poprzez powtarzanie czynności już na 1/10 początku gry. To byłoby za łatwe. By uzyskać wyższy poziom, musimy się nauczyć od nauczycieli albo walczyć z trudniejsze przeciwnicy. Oczywiście, musimy mieć określony poziom.

Gra nie może być za łatwa i nie możemy mieć wszystkiego za wcześnie.

06.07.2019 15:24
Kwiliniosz
3.5
Kwiliniosz
58
Pretorianin

No tak, bo zabicie 100 potworów, żeby zwiększyć inteligencję jest o wiele lepsze...

06.07.2019 11:15
blastula
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
blastula
71
Generał

Czyli radosne przemierzanie mapy w podskokach, żeby zwiększyć atletykę?

06.07.2019 11:22
Delarn
4.1
7
Delarn
56
Konsul

A cztyanie zwikesza umiejtęność cztania

spoiler start

Na szczęście, w produkcji CD Projekt RED, system „nauki przez powtarzalność” prawdopodobnie będzie dotyczył wyłącznie broni.

spoiler stop

post wyedytowany przez Delarn 2019-07-06 11:23:36
06.07.2019 11:56
4.2
zanonimizowany768165
119
Legend

To tylko Morrowind miał ten problem, ani Skyrim ani Oblivion tego nie miały.
Zresztą lepiej użyć kodów do podbicia Atletyki i Akrobatyki niż potem męczyć się z powolnym chodzeniem po mapach a wolne sloty Minor i Major Skills przeznaczyć na coś bardziej przydatnego :]

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-07-06 11:57:27
06.07.2019 13:50
.kNOT
😂
4.3
1
.kNOT
217
Progresor

Lepiej włączyć nieśmiertelność i mienić się prawdziwym eRPeGowcem...

06.07.2019 13:52
4.4
3
zanonimizowany668247
168
Legend

SpecShadow - Atletykę i akrobatykę to tylko Skyrim usunął.

Czyli radosne przemierzanie mapy w podskokach, żeby zwiększyć atletykę?
Akrobatykę.

06.07.2019 16:25
4.5
zanonimizowany768165
119
Legend

@Blackthorn
to że w Skyrime było jeszcze mniej skilli to wiem
tyle że nie przypomiam sobie podobnej patologii w Oblivionie, gdzie gracze spamowali skok by wzrosła im Akrobatyka/Atletyka (zawsze je mylę i się to chyba nigdy nie zmieni).

06.07.2019 17:06
Kaczmarek35
4.6
Kaczmarek35
11
Senator

Zarówno Morrowind i Oblivion ma atletykę i akrobatykę.

Nie ma tego tylko w Skyrim, ale na modach oczywiście jest także atletyka.

Nie wiem jak można mylić atletykę z akrobatyką.
Atletyka podnosi się od poruszania - bieganie/chodzenie.
Akrobatyka znów od skakania.

Podejrzewam, że jeśli ktoś nie wziął Khajita na postać i nie miał dużego bonusu na start do akrobatyki w Morrowindzie/Oblivionie to do końca gry nie rozwinął akrobatyki do 100 :) To są koty z prowincji Elsweyr.
https://elderscrolls.fandom.com/pl/wiki/Khajiit

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-06 17:13:20
06.07.2019 19:14
kaszanka9
4.7
kaszanka9
109
Bulbulator

Delarn

Oj, a tobie widzę powinno pisanie zwiększać umiejętność pisania :-)

post wyedytowany przez kaszanka9 2019-07-06 19:14:58
06.07.2019 11:31
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Gibsonn
102
Generał

Taki system ma swoje dobre i zle strony. W Syrimie na ten przyklad, zeby zostac dobrym kowalem trzeba bylo najpierw zostac dobrym zlodziejem, jak wiecie o co mi chodzi ;)

08.07.2019 11:51
Kozura03
5.1
Kozura03
17
Chorąży

nie wiemy o co ci chodzi

06.07.2019 11:45
6
odpowiedz
siera97
53
Senator

Wolałbym zwykłe punkty umiejętności do rozdawania. System ze Skyrima wyglądał dobrze na papierze ale w praktyce był słaby.

06.07.2019 11:51
7
odpowiedz
Le Loi
60
Generał

Czyli najlepszy możliwe sposób, dobrze że Redzi ciągną to co najlepsze z innych gier.

post wyedytowany przez Le Loi 2019-07-06 11:54:33
06.07.2019 11:58
8
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend

Szkoda że CDP nie inspirował się rozwojem ze Skyrima w trzecim Wiedźminie, bo to był jeden z najsłabszych element gry.

Za to inspirowali się nim w innych elementach W3, również wyszło im to na minus.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2019-07-06 11:58:51
06.07.2019 22:28
8.1
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

Same minusy, musiała to być słaba gra, co?
Nie wiem dlaczego zawsze na forach najwięcej do gadania mają malkontenci. Skoro cdp zrobiło słabą grę, to dlaczego wypowiedziałeś się pod inną kolejną (zapewne według ciebie słabą grą)? Takie komentarze to jak fotki na FB z urodzin kuzynki. 5 lajków - siostra, kuzynka, babcia, mama oraz samouwielbienie i myślicie, że to już, że zaspokojono chęć zwrócenia uwagi bo tysiąc "nie"znajomych widzi zdjęcie. Tak samo takie komentarze. Po co narzekać na coś co się wam nie podoba? Wyjdź stąd, włącz sobie anime, porno, rap dla ubogich czy co tam lubisz. Ja lubię być wrednym wobec baranów. No i to robię ;)

06.07.2019 12:22
9
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Bardzo mi się to podoba. Nie bede musiał tracić czasu na jakieś drzewka i opcje erpegowe, odciągając się od rozgrywki, tylko jesli np potraktuję grę, jak fps'a, broń i umiejčtnośxlci z nią związane same mi się rozwiną bez mojej ingerencji, przez co przez cały czas będę w grze/w ruchu. Redzi znów udowadniają, że sluchają graczy i tworzą też grę dla tuch, którzy za RPG nie przepadają. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2019-07-06 12:23:03
06.07.2019 12:28
kęsik
😒
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
kęsik
148
Legend

System rozwoju postaci w Wiedźminie 3 był strasznie słaby ale ten w Skyrimie był jeszcze gorszy więc powodu do obaw cała masa...

06.07.2019 12:32
10.1
zanonimizowany1244049
19
Konsul

Powodu do obaw? Dla ciebie przecież ewidentnie ten tytuł jest skreślony, każdą informację krytykujesz. Więc jakie obawy? Myślałem, że dla ciebie sytuacja jest jasna, że nadchodzi średniak xD

06.07.2019 12:37
kęsik
😢
10.2
kęsik
148
Legend

Chyba mnie z kimś pomyliłeś. Bardzo liczę na ten tytuł, chce żeby wyszła bardzo dobra gra ale jestem pełen obaw. A takie newsy, że zamieniamy słaby rozwój postaci z W3 na jeszcze gorszy ze Skyrima nie pomagają.

06.07.2019 22:33
😜
10.3
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

No gdyby to tylko chodziło o rozwój wyłącznie broni co jak najbardziej jest realne, bo przecież używając pistoletu coraz lepiej strzelamy w realnym świecie, czyż nie? A umieszczając w artykule coś, czego nie ma w tytule demaskujemy debili, czyż nie?

06.07.2019 12:54
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gerr
63
Generał

Skyrima? A nie przypadkiem tą sieciową strzelanke, której nazwy nie pamiętam a w której rozwój posługiwania się bronią tak
wlaśnie wygląda (im więcej strzelasz tym szybsze masz animacje i zwiększoną celność)?

06.07.2019 13:21
Dawko062
11.1
Dawko062
100
Pora umierać

Ta, a nazwa tej gry to GTA San Andreas :P

07.07.2019 17:11
11.2
zanonimizowany966437
48
Pretorianin

Z tym to tylko taki Escape From Tarkov mi się kojarzy

06.07.2019 13:15
Krothul
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Krothul
59
Generał

Odważne plakaty oraz materiały promocyjne nie powinny nikogo dziwić. Cyberpunk 2077 to produkcja skierowana dla dojrzałych odbiorców i nie lękająca się poruszać politycznych tematów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/
Ostatnio ocenzurowali Gwinta, do premiery C2077 jeszcze daleko a po drodze mogą pójść na wiele ustępstw.

post wyedytowany przez Krothul 2019-07-06 13:15:34
07.07.2019 15:07
12.1
1
wojtek750
57
Pretorianin

Możesz przybliżyć sprawę?

08.07.2019 09:01
Yoghurt
12.2
1
Yoghurt
101
Legend

A Krothul dalej swoje.

Gwint ma niższą kategorię wiekową niż CP, stąd cenzura. W pierwszym gejmpleju CP z zeszłego roku masz cycki na środku ekranu przez pół misji. Demonizujesz branżę w tak posunięty do absurdu sposób, że zahacza to powoli o jakąś obsesję.

08.07.2019 10:04
12.3
DominikRahl
17
Chorąży

Chodzi Ci o art Skurwiela Juniora? Moim zdaniem trochę poniosło artystę i dla uniknięcia kontrowersji chyba dobrze, że w wersji ostatecznej nie ma tych martwych kobiet.

06.07.2019 14:40
domino310
13
1
odpowiedz
domino310
116
Bastard Rycerski

Nie mam nic przeciwko, Kingdom Come Deliverance również ma podobny system i się sprawdza.

06.07.2019 16:14
dj_sasek
😁
14
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Obym nie musiał chodzić i ciągle skakać aby rozwinąć akrobatykę xD Co do użytkowania samej broni to może się udać.

post wyedytowany przez dj_sasek 2019-07-06 16:18:17
06.07.2019 18:48
😁
15
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1146443
59
Senator

Wraz z sukcesywnym zwiększaniem poziomu biegłości we władaniu konkretną spluwą (np. szybszego przeładowania, zwiększonej celności itd.), nasz bohater będzie otrzymywał nowe animacje.

Czyli biorą przykład również z Gothica. Bardzo dobrze :D

06.07.2019 18:50
.kNOT
👍
15.1
.kNOT
217
Progresor

Bardzo dobry wzorzec, warto więc brać z niego przykład.

06.07.2019 19:00
😃
15.2
zanonimizowany1146443
59
Senator

Najlepszy :D

06.07.2019 20:08
Kaczmarek35
15.3
Kaczmarek35
11
Senator

Oblivion i Skyrim na modach też mają podobny rozwój jak na przykład w:
-Gothic 1 z Edycją Rozszerzoną
-Gothic 2 NK z Returning 2.0 Medium/Hard
-Risen 1 na Hard
-Elex na Ultra Hard.

Skyrim po dograniu kilku modów trudnościowych pierwsze 50-70 godzin ma bardzo ciężkie, ale czuć przyrost mocy. Nie ma możliwości pokonania na wczesnym etapie (pierwsze 20-30 godzin) silniejszych wrogów czy dobrze uzbrojonej grupki wrogów. A każda wyprawa musi być planowana i najlepiej z pomocnikiem chodzić przez pierwsze 100 godzin. Do tego smoki są o wiele mocniejsze o ok 3 razy, a potrafią na raz przylecieć 3 smoki :) Budzą grozę, a nie jak te z czystej wersji.

Ovlivion z modem Oscuros Oblivion Overhaul ma zniesiony level scalling, który w Obku był najgorzej wykonany z całej serii TES.
Z tym modem jest o wiele ciężej przez kilkadziesiąt godzin i dopiero po pewnych czasie pokonamy silniejszych wrogów. Identyczna jest rozrywka jak w grach Piranhy bytes. Początek cięższy i stopniowo stajemy się co raz silniejsi. W czystej wersji Obka z Level Scallingiem nie czuć tego za bardzo, bo jest to źle zrobione.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-06 20:17:10
06.07.2019 19:24
Newfolder
16
odpowiedz
Newfolder
74
Konsul

To jeszcze kogoś ta gra interesuje? Przecież nie ma TPP i nie można umeblować mieszkania. W RPGu to nie do pomyślenia!

06.07.2019 20:30
😐
17
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
106
Senator

Nie żeby coś, ale skyrim nie miał zbyt dobrego rozwoju postaci ...

06.07.2019 22:36
17.1
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

Ci co pod każdym newsem komentują i ich nicki pojawiają się non stop jak widać nie umieją czytać. Rozwój postaci? W której klasie jesteś, bo czytać w czwartej podstawowej już trzeba umieć raczej (pierwsze trzy to czas na naukę)...

06.07.2019 20:44
Herr Pietrus
18
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Jeśli to będzie ograniczone tylko do broni - to ja to kupuję.
W innym wypadku - hmmm... nie podoba mi się.

06.07.2019 21:36
animatiV
19
odpowiedz
animatiV
89
Generał

Gdzieś czytałem/słyszałem że automatyczny rozwój postaci ma być opcjonalny jeśli wolimy samemu rozdysponowywać punkciki.

06.07.2019 22:28
20
1
odpowiedz
exdj
23
Legionista

Ojj tam, przesadzacie, w takim Deus Ex było tylko rozwijanie umiejętności i kilka ulepszeń broni a i tak się podobało, czy człowiek korzystający pierwszy raz z czegokolwiek jest w tym dobry? Raczej nie, trening czyni mistrzem. Dobra wiadomość, CDP wie co robi. Pozdrawiam.

06.07.2019 22:35
A.l.e.X
👍
21
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

akurat rozwój umiejętności przez ich wykorzystywanie jest najlepszych z możliwych w RPG i w sumie najbardziej logicznym, bo jak zdobywać doświadczenie w czymś nie stosując tego ?!

06.07.2019 23:05
Krothul
21.1
1
Krothul
59
Generał

Wykupić sobie wszczep, który jest w tym ekspertem? :D

07.07.2019 12:25
AccKid
21.2
1
AccKid
46
Konsul

Przeczytać książkę. :-)

07.07.2019 14:31
A.l.e.X
👍
21.3
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

z wszczepami jak najbardziej !, książka to tylko teoria której daleko do praktyki :)

06.07.2019 22:40
22
odpowiedz
zanonimizowany1285878
24
Senator

Choć co do Cyberpunka nie mam praktycznie żadnych nadziei, że będzie to gra warta uwagi to akurat ta informacja jest bardzo dobra :) Przynajmniej system rozwoju postaci będzie ciekawy :)

06.07.2019 22:41
23
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

Sorry, że tu tylko narzekam na tych typów co nie czytają artykułu. Sobota wieczór, kobita ma gorączkę, pije wino i jak zwykle chcąc poczytać widzę debilizm, lenistwo i te same komentarze narzekaczy.
Można wyłączyć komentarze i nie widzieć tego syfu? Wkurza ten debilizm.
A sam pomysł na rozwój uważam za genialny. Bo rzeczywisty. Do tego dąży branża. Grafiką, fizyka, mechanikami survivali itp dążyć do rzeczywistości.

07.07.2019 11:53
23.1
Gh_H4h
86
Konsul

No, niestety tak jest.

07.07.2019 18:00
anonim_zks
23.2
2
anonim_zks
28
Centurion

Mozna porostu nie zjeżdżać w dół artykułu i nie czytać. Wtedy byłbyś spokojniejszy i nie musiałbyś strzepic ryja. A tak to szczyt debilstwa robić coś co wprawia człowieka w nerwy ??

08.07.2019 07:24
23.3
zanonimizowany1288438
2
Pretorianin

@anonim_zks
Otóż ja jestem z tych co wolą podnieść śmieć z ulicy niż ominąć i udawać, że jest ok...

Niestety zauważ, że wśród syfu jest kilka mądrych wypowiedzi, kilka sprostowań czy linków odsyłających do czegoś innego. Więc dopóki są komentarze włączone to mogę coś znaleźć. Omijanie ich nie oznacza rozbudowanych newsów i artykułów. Gdyby nie było komentarzy to osoby mające info zapewne kontaktowały by się mailowo z redakcją i byłoby więcej treści w samym newsie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1288438 2019-07-08 07:24:34
07.07.2019 02:07
AccKid
24
odpowiedz
AccKid
46
Konsul

Znakomicie, bo rozwijanie umiejętności skradania przez strzelanie z łuku do żywego celu powinno zostać w latach 90.

07.07.2019 10:03
Kaczmarek35
25
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kaczmarek35
11
Senator

AccKid
W grach CD Project Red systemu złodziejstwa (skradanie, włamywane się do skrzyń, kradzież kieszonkowa) nie było wcale jak i gry miały stosunkowo mało elementów rpg.
Drzewko umiejętności głównie opiera się na walce i bardzo ubogiej magii.

Skradanie najlepsze moim zdaniem jest w Thief Antologia:
Thief: The Dark Project 1998, Thief 2: The Metal Age 2000, Thief: Deadly Shadows 2004.

A cały system złodziejstwa ((skradanie, włamywane się do skrzyń, kradzież kieszonkowa) podoba się mi w Morrowind, Oblivion, Skyrim, Kingdom Come (na wzór TES-ów)
W Morku, Obku i Skyrim skradanie bardzo przydaje się do kampanii w gildiach złodziei i zabójców oraz pewnych zadań w innych gildiach i fabule głównej. Ale mocniej rozwinięta magia da podobny efekt.

W G2NK z modem Returning 2.0 mamy mocniej rozbudowaną gildię złodziei oraz zwiększony poz.trudności w złodziejstwie co przekłada się na podobną satysfakcję jak w TESach pod tym względem. Twórcy tego ogromnego moda rozszerzającego fabułę G2NK o trzy razy dłuższą pewne rzeczy kopiowali z serii TES.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-07 10:11:08
07.07.2019 12:22
AccKid
25.1
AccKid
46
Konsul

To był przykład. Równie dobrze mogłem napisać "rozwijanie umiejętności machania mieczem przez robienie questa z alchemii".

07.07.2019 15:29
Kaczmarek35
25.2
Kaczmarek35
11
Senator

Tyle, że mijasz się z prawdą.

Nie rozwiniesz w tych grach władania mieczem zajmując się alchemią.

Tak samo od strzelania łuku nie rozwija się skradanie tylko od używania skradania i byciu niewidocznym.

Jak nie będziesz się skradał to nie podniesie się skradanie.
W Morrowindzie ten atrybut najtrudniej było podnieść na wysoki poziom, jeśli nie byłeś Khajiitem. Było trzeba być jeszcze bardziej niewidocznym, by robić postępy.

07.07.2019 18:27
AccKid
25.3
AccKid
46
Konsul

@Kaczmarek35
Gdzie się mijam z prawdą? Ja nie wymieniałem żadnych gier.

Ale fakty są takie, że masa gier RPG z lat 90. ma taki system rozwoju, że robisz questy, dostajesz za to punkty i inwestujesz je w rozwój umiejętności (Fallout pierwszy z brzegu). Nieważne, że questa zrobiłeś używając broni palnej, możesz rozwinąć skradanie, jak chcesz. Itd.

07.07.2019 19:48
Kaczmarek35
25.4
Kaczmarek35
11
Senator

Ty mówisz o jednym, gdy ja o drugim :)

Nie rozwiniesz danej umiejętności bez używania jej - moja racja

Przy okazji można rozwijać kilka umiejętności - twoja racja

Skoro robisz questa i korzystasz w trakcie z kilku umiejętności, bo tak chcesz to nie dziwne, że stajesz się lepszy we wszystkim czego używałeś. W TES od nas zależy co rozwijamy w danym momencie i czy w ogóle w danej czynności chcemy robić postępy.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-07 19:50:23
07.07.2019 10:45
26
odpowiedz
5 odpowiedzi
Raykkaiz
37
Centurion

Tego typu system istnieje w wielu grach, nie tylko w skajrimie. Co za paranoik to pisał

07.07.2019 12:23
AccKid
26.1
AccKid
46
Konsul

W których jeszcze? Chętnie bym pograł w gry z takim systemem rozwoju, tylko sieciowe mnie nie interesują.

07.07.2019 15:21
Kaczmarek35
26.2
Kaczmarek35
11
Senator

Z rpg nie tylko mocno zmodowane Gothic 1,2, Morek, Obek, Skyrim czy Wiedźmin 1-3, Kingdom Come, Pillars of Eternity 1 i 2, Divinity:Original SIn II.

Ojcami wielu rpg w dużym stopniu jest seria Ultima oraz Might and Magic więc chcąc czy nie chcąc inni z tych serii kopiowali.
Rpg Might and Magic VI i VII z końca lat 90' to już w ogóle poezja.

Na mnie dobre wrażenie z rpg robią od wielu lat np:
Elvira 1990 (tu także nacisk na przygodówkę)
Elvira II 1991
Eye of the Beholder 1-3 z 1990-1992
Ishar 1-3 z 1992-1994
Final Fantasy VII 1997
Fallout 1997
Fallout 2 1998
Might and Magic VI 1998
Might and Magic VII 1999
Planescape Torment 1999
System Shock 2 1999
Deus Ex 2000
Baldur's gate II 2000
Diablo II 2000
Icewind Dale 2000
Wizardry 8 2001
Arcanum 2001
KOTOR 2003
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004
Neverwinter Nights 2 2006 + dodatek Maska zdrajcy 2007
Drakensang: The Dark Eye 2008
Dragon Age - Origins 2009
Drakensang: The River of Time itp.

Mam nadzieję, że nie zawiodą mnie:
BG 3, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, System Shock remake, System Shock 3.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-07 15:24:52
07.07.2019 18:25
AccKid
26.3
AccKid
46
Konsul

@Kaczmarek35
A w której z tych gier występuje system rozwijania umiejętności przez jej wykonywanie?

07.07.2019 19:50
Crod4312
26.4
Crod4312
150
Legend

A coś z epoki teraźniejszej, a nie kamienia łupanego? Po za tym nie przypominam sobie, aby w taki DA system rozwoju działał jak ten w Skyrim, który był świetny teoretycznie, ale niestety został trochę nieudolnie zaimplementowany. Niemniej podobał mi się.

07.07.2019 20:24
Kaczmarek35
26.5
Kaczmarek35
11
Senator

W tych grach wymienionych są różne systemy rozwoju. Ale generalnie w uproszczeniu są tylko dwie szkoły jak rozwijamy postacie.

Skyrim jest uproszczony w stosunku do Morrowinda i Obliviona, a już z pewnością do Morrowinda.

Przykro mi, ale prócz wymienionych inne rpg już tak dobrego wrażenia nie zrobiły na mnie. Przykładowo Dragon Age - Inkwizycja była rozczarowaniem.
Dlatego innych nie wymieniałem, bo w jakim celu podawać miałbym słabsze tytuły rpg byleby tylko podać coś nowego :)
I tak sporo skoro z tej dekady są Skyrim, Wiedźminy 2 i 3, Pillarsy 1 i 2 oraz DOS II.
Nie sądzę, by te gry niżej w liście z lat 1990-2010 były jakoś specjalnie z epoki kamienia łupanego skoro większość z nich niszczy grywalnością nowsze przereklamowane gry, które bez obecnej grafiki często tracą koszmarnie dużo i szybko ulegają zapomnieniu. Często tylko te starsze tytuły mają to coś.
W dobre gry jak wymienione da się grać 25-30 lat.
Zdecydowanie najwięcej świetnych gier mamy:
1990-2000 > 2001-2010 > 2011-2019

Rozwój postaci w cRPG można wyróżnić dwie szkoły. Praktycznie każda gra tego typu daje się tak sklasyfikować, ale szczególnie wyrazistymi przedstawicielami są z jednej strony gry BioWare (seria "Baldurs Gate" i wszystkie pochodne wcześniej i później), reprezentantem zaś drugiej tytuły ze stajni Bethesdy (seria "Elder Scrolls", czyli "Arena", "Daggerfall", "Morrowind" i im pochodne z każdej dekady).

W rpg typu TES mamy listę umiejętności, które zasadniczo rozwijają się najzwyczajniej w świecie poprzez usus. Jeśli wymachujesz długim mieczem to każdy wykonany atak (dodatkowym warunkiem jest sukces) przyczynia się do wzrostu umiejętności walki długim mieczem. Jeśli dużo biegasz, to biegasz coraz szybciej. Jeśli pichcisz eliksiry, to każde kolejne warzenie rozwija postać w tym zakresie. Jeśli wykuwasz bronie, otwierasz zamki, robisz cokolwiek innego, co wymaga określonych umiejętności to każde kolejne użycie nabija na konto umiejętności za to odpowiedzialnej. W efekcie rozwój postaci przebiega harmonijnie, ściśle korespondując z faktycznymi, nie zaś domniemanymi poczynaniami w świecie gry. Przy założeniu, że gracz całkowicie kontroluje życie bohatera można by chyba nazwać takie rozwiązanie w teorii dość realistycznym. A jednak wielu, być może z powodu milczącego odrzucania wspomnianego założenia, szydzi z rozwoju postaci wg Bethesdy, zauważając, że nie oddaje nabywania doświadczenia tudzież treningu w realistyczny sposób.

Odmienne podejście realizowało w swoich produkcjach BioWare/Black Isle/Obsidian/Piranha Bytes/Cd Project itd. Gromadzimy pedeki, gromadzimy, gromadzimy, a kiedy stuknie level możemy je wydać w zasadzie w dowolny sposób. Nie można tego procesu w żaden sposób zautomatyzować tak, abyśmy mogli odejść od kompa, a przez ten czas postać sama się trenowała. - to co widzimy na ekranie jest "montażem" .

Jak widać na powyższych przykładach w cRPG realizm rozwoju postaci lub jego brak zależy tylko i wyłącznie od przyjętych założeń. Żadne znane rozwiązanie nie może rościć sobie prawa do bycia tym bardziej realistycznym.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-07 20:27:20
07.07.2019 11:33
27
odpowiedz
Burdajewiczek
12
Legionista

Czy twórcy w którymś z dotychczasowych wywiadów wspominali coś o postaci z pierwszego zwiastunu z 2013 r? Chodzi mi o postać policjanta, który celował w głowę kobiety.

07.07.2019 12:58
Kowalus20
28
1
odpowiedz
Kowalus20
142
Konsul

Uuuu to cienko w sumie, ten rozwój postaci nie był jakiś rewelacyjny :/

07.07.2019 14:51
29
2
odpowiedz
A_wildwolf_A
214
Senator

skyrim i rozwój postaci.... pierwsza skaza na diamencie

07.07.2019 16:00
A.l.e.X
30
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

A_wildwolf_A - podobny system ale rozwiązanie logiczne i wykonane ręcznie a nie automatycznie, poza tym postać determinują implanty oraz punkty ulicy a nie zwykłe statystyki.

07.07.2019 17:09
👍
31
odpowiedz
1 odpowiedź
mariusz695
27
Legionista

No mogłoby to się tyczyć też innych statystyk np. jeśli bardzo często biegasz na sprincie to z czasem Twoja wytrzymałość wzrasta przez co biegasz szybciej i jeszcze rzadziej się męczysz. Jeśli często pływasz, nurkujesz itd. to i ten pasek będzie się zwiększał, czy też im więcej się skradasz, włamujesz to i tego typu umiejętności się zwiększają. Zakładając, że wymienione bajery będą w grze:).

07.07.2019 19:27
31.1
UziRebel
19
Legionista

Jednak powinni to wszystko dostosować do relacji gracz - świat gry na ekranie. Na ogół w grach sprintujemy jeśli mamy taką możliwość bo nic nas to nie kosztuje - wciskamy jakiś przycisk i postać biegnie. W prawdziwym świecie bieganie wymaga od nas sporo wysiłku i wytrwałości, a jak to przenieść do gry? Nie pytam retorycznie, naprawdę jestem ciekawy różnych rozwiązań takich dylematów, które powinny zwiększać immersję i jednocześnie nie tworzyć jakiegoś uporczywego, nudnego schematu. W zasadzie żeby być "lepszym" od innych to zostaje grind bo on wymaga od gracza cierpliwości i poświęcenia czasu (tak jak np. w starych pokemonach można było godzinami grindowac żeby później z poczuciem siły i radością pokonywać silne poksy) albo jakieś techniki, które wymagają solidnych umiejętności manualnych i wyczucia (wzorem np. walki w najnowszej Zeldzie). W zasadzie obydwa rozwiązania wymagają po prostu poświęcenia od gracza czasu - problemem pozostaje żeby jak najlepiej wypełnić ten poświęcany czas.

post wyedytowany przez UziRebel 2019-07-07 19:36:47
08.07.2019 13:13
👍
32
odpowiedz
Mazarian
57
Konsul

Dobra wiadomość zważywszy że w oryginalnym papierowym CP2020 tak własnie działał system rozwoju umiejętności - poprzez ich użycie a nie abstrakcyjne poziomy czy doświadczenie zbierane za ogólne działanie.

Wiadomość Cyberpunk 2077 z rozwojem postaci zbliżonym do Skyrima